abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112216216
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 14:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vandaar openbaar onderwijs. Vrij van religie. Als je dan hoort dat een leraar elke ochtend begint met een stukje voorlezen uit de Bijbel...
Ik heb dat altijd als waardevol ervaren :) Sowieso zou ik naar het voorbeeld van mijn ouders mijn eigen kinderen naar Christelijke scholen sturen, omdat ik het belangrijk vind dat mijn kinderen dat deel van onze cultuur goed begrijpen. Ik vind het wat hysterisch om te denken dat kinderen daar "geindoctrineerd" worden; dan heb je het wellicht over streng-evangelische scholen oid.

Ik krijg van dit soort reacties altijd een beetje het Wilders-gevoel, waar angst een belangrijke rol speelt.
  woensdag 30 mei 2012 @ 14:54:42 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112216395
Tenzij ik m'n kind naar een Islamitische school zou sturen, zou ik het absurd vinden als een lerares een hoofddoekje zou dragen; op een openbare, Christelijke of Katholieke school zou het simpelweg in strijd zijn met de identiteit van de school.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112216399
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 14:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nogmaals: Hoe ga je dat controleren / voorkomen? Iemand die zo into haar religie is, dat ze dat hoofddoekje draagt, vertrouw ik niet toe dat ze neutraal zal blijven. Ik vind de positie van een onderwijzer te sterk t.o.v. de kinderen om er vertrouwen in te hebben.
Met hoofddoek kun je ze iig herkennen.... zou je paranoide leven een stuk makkelijker maken. Zonder hoofddoek kunnen ze het nog veel stiekemer doen
pi_112216503
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 14:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Met hoofddoek kun je ze iig herkennen.... zou je paranoide leven een stuk makkelijker maken. Zonder hoofddoek kunnen ze het nog veel stiekemer doen
:D
pi_112216544
Zwaar op tegen :N
  woensdag 30 mei 2012 @ 14:58:37 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112216576
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 14:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ja, dat is wel weer zo; misschien is het ook handiger als Henk en Ingrid zich gewoon laten blonderen (voor zover Ingrid nog niet geblondeerd is).

Maar.... stel nou dat Henk en Ingrid zich allemaal lieten blonderen, dan zou ik ook niet blij zijn met Henk of Ingrid voor de klas van mijn kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:00:30 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_112216661
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 14:50 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb dat altijd als waardevol ervaren :) Sowieso zou ik naar het voorbeeld van mijn ouders mijn eigen kinderen naar Christelijke scholen sturen, omdat ik het belangrijk vind dat mijn kinderen dat deel van onze cultuur goed begrijpen. Ik vind het wat hysterisch om te denken dat kinderen daar "geindoctrineerd" worden; dan heb je het wellicht over streng-evangelische scholen oid.

Ik krijg van dit soort reacties altijd een beetje het Wilders-gevoel, waar angst een belangrijke rol speelt.
Probeer eens ' principes'. Ik kies ervoor zelf te bepalen aan hoeveel religie ik mijn kind blootstel en op welke manier. Ik zit niet te wachten op een schooljuf die mijn dochter gaat vertellen dat haar haar onrein is of een verlokking voor mannen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_112216684
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 14:36 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mjah, ik vergelijk een hoofddoekje ook niet met een KKK outfit.

Dat is net zoiets als al die idioten in de USA die het homohuwelijk gaan vergelijken met bestialiteit enzo... :') Op die manier kun je op alles wel een idiote vergelijking loslaten en iets schoonpraten.

"Oh, je bent voor democratie!? Dus als 8 geile mannen samen besluiten om sex te hebben, en 1 vrouw stemt tegen, maar wordt toch geneukt, dan was het een democratisch genomen besluit!"

(!)
KKK-outfit is in principe niets anders dan een religieuze uiting die net zo extreem is als de islam (extreem katholicisme). Vergeet niet dat dat hoofddoek dragen iets relatief recents is en een uiting van strikter in de leer worden is. Ik zou het ook niet goed vinden als de lerares er opeens zo bij gaat lopen:

Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112216708
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zit niet te wachten op een schooljuf die mijn dochter gaat vertellen dat haar haar onrein is of een verlokking voor mannen.
Ik ook niet. Dat was ook niet het issue, geloof ik. Het ging hier om kledingvoorschriften zoals een hoofddoek of een keppel.

Tenzij je daadwerkelijk probeert te verkopen dat het gros van de docentes met een hoofddoek dit zou gaan verkondigen aan haar klas.
pi_112216775
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 14:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Een hoofddoek wordt vaak gedragen om de eigen identiteit uit te dragen. Dat is niet gelijk aan diezelfde identiteit opdringen aan anderen.

Als je dat verschil al niet ziet...
Je kerntaak als lerares is je leerlingen kennis overbrengen. Als het je dan al teveel gevraagd is je EIGEN religieuze overtuiging niet uit te dragen dan ben je gewoon niet geschikt.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112216823
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je kerntaak als lerares is je leerlingen kennis overbrengen. Als het je dan al teveel gevraagd is je EIGEN religieuze overtuiging niet uit te dragen dan ben je gewoon niet geschikt.
Waarom ben je dan "gewoon" niet geschikt om kennis over te dragen?

Ik zou trouwens liever een docente met hoofddoek willen, dan een docente die drogredenaties gebruikt in haar lesgeven.
pi_112216871
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik ook niet. Dat was ook niet het issue, geloof ik. Het ging hier om kledingvoorschriften zoals een hoofddoek of een keppel.

Je bedoelt 'kledingvoorschriften die PERSE door religieuze fanatiekelingen moeten worden gedragen tijdens situaties die daar niet bedoeld voor zijn', zoals een hoofddoek of keppel.
pi_112216894
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:03 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Waarom ben je dan "gewoon" niet geschikt om kennis over te dragen?

Ik zou trouwens liever een docente met hoofddoek willen, dan een docente die drogredenaties gebruikt in haar lesgeven.
Omdat je kenbaar maakt een religieuze fanatiekeling te zijn.
pi_112216921
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

KKK-outfit is in principe niets anders dan een religieuze uiting die net zo extreem is als de islam (extreem katholicisme). Vergeet niet dat dat hoofddoek dragen iets relatief recents is en een uiting van strikter in de leer worden is. Ik zou het ook niet goed vinden als de lerares er opeens zo bij gaat lopen:

[ afbeelding ]
KKK is juist anti-paaps..
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:07:07 #40
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_112216983
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 14:54 schreef Leandra het volgende:
Tenzij ik m'n kind naar een Islamitische school zou sturen, zou ik het absurd vinden als een lerares een hoofddoekje zou dragen; op een openbare, Christelijke of Katholieke school zou het simpelweg in strijd zijn met de identiteit van de school.
Waarom zouden scholen "een identiteit" moeten hebben? Zoals ik het zie zijn het instellingen waar invulling wordt gegeven aan de leerplicht.

Juist daarom ben ik tegen elke vorm van religieus onderwijs. Het zou toch absurd zijn als (noem wat) ik mijn islamitisch kind niet naar de dichtsbijzijnde school kan sturen omdat dat nu eenmaal een katholieke school is?

Onze belastingcenten gaan daarheen, dus staatsgefinancierd onderwijs zou toegankelijk moeten zijn voor iedereen. Dat kan alleen wanneer je het onderwijs per definitie seculier verklaart.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_112217040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Omdat je kenbaar maakt een religieuze fanatiekeling te zijn.
Hoofdoek=Religieus fanaat???? Die is nieuw voor mij. Dus alle Christenen met kruizen om hun nek zijn ook religieuze fanaten.
Heb je wel eens met een vrouw met hoofddoek gepraat? of ben je bang dat ze je ter plekke bekeert?
pi_112217086
quote:

[..]

Een hoofddoek wordt vaak gedragen om de eigen identiteit uit te dragen. Dat is niet gelijk aan diezelfde identiteit opdringen aan anderen.

Monoithische religies worden gekenmerkt door een sterke zendingsdrang. Ik bedank voor elke vorm van uitgedragen geloofsovertuiging
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_112217112
Ik zou nogal sceptisch zijn als ik iets moet leren van iemand die in dergelijke kinderachtige sprookjes gelooft. Zeker als ze menen dat hun almachtige god van hen verlangt dat ze hun hoofd bedekken. _O-
Conscience do cost.
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:10:20 #44
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_112217154
quote:

[..]

Dat vind ik toch wel een beetje kort door de bocht. Wat zou je bijvoorbeeld vinden van een docent die les geeft in een PVV shirt? Is dat ook uitdragen van de eigen identiteit?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_112217167
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hoofdoek=Religieus fanaat???? Die is nieuw voor mij. Dus alle Christenen met kruizen om hun nek zijn ook religieuze fanaten.
Kruisje is niet perse zichtbaar. Een hoofddoek is een hele dikke 'in your face'. En nog beledigend ook omdat het suggereert dat ik mij als man niet in kan houden.
quote:
Heb je wel eens met een vrouw met hoofddoek gepraat? of ben je bang dat ze je ter plekke bekeert?
Ja vriend, helaas jaren en jarenlang ertussen gewoond. En nee, ik hou niet zo van religieuze fanatiekelingen die in sprookjes geloven.
pi_112217196
Geen problemen mee, alsof je dan minder bekwaam zou zijn...
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:11:37 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112217216
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:07 schreef Molurus het volgende:
Waarom zouden scholen "een identiteit" moeten hebben? Zoals ik het zie zijn het instellingen waar invullig wordt gegeven aan de leerplicht.

Juist daarom ben ik tegen elke vorm van religieus onderwijs. Het zou toch absurd zijn als (noem wat) ik mijn islamitisch kind niet naar de dichtsbijzijnde school kan sturen omdat dat nu eenmaal een katholieke school is?

Onze belastingcenten gaan daarheen, dus staatsgefinancierd onderwijs zou toegankelijk moeten zijn voor iedereen.
Het kan wel zijn dat jij ertegen bent, maar dat neemt niet weg dat Christelijke, Katholieke en ook Openbare scholen een bepaalde identiteit hebben; danwel die gekoppeld aan een religie, of juist niet gekoppeld aan een religie.
En bij een school met een van die identiteiten zou ik een juf met hoofddoek niet gepast vinden, ik kies voor mijn kind immers niet zomaar een school met een bepaalde identiteit.

En ja, je kunt je islamitische kind prima naar een Katholieke school sturen, maar dat is dan de keuze die je maakt, ik vind dat je daar niet hoeft te verwachten dat er een juf met hoofddoek voor de klas staat, tenzij die juf een non is.

Je kunt je Katholieke kind ook naar de Islamitische school sturen omdat die om de hoek is, daar kun je weer wel een juf met hoofddoek verwachten, en dat is het gevolg van de schoolkeuze die je maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112217227
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:09 schreef ems. het volgende:
Ik zou nogal sceptisch zijn als ik iets moet leren van iemand die in dergelijke kinderachtige sprookjes gelooft. Zeker als ze menen dat hun almachtige god van hen verlangt dat ze hun hoofd bedekken. _O-
Ook dat. Hoe kan je iemand serieus nemen en aannemen wat ze je leert over bv natuurkunde als ze heilig in een boek gelooft wat allerlei natuurkundige wetten tart?
pi_112217228
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat vind ik toch wel een beetje kort door de bocht. Wat zou je bijvoorbeeld vinden van een docent die les geeft in een PVV shirt? Is dat ook uitdragen van de eigen identiteit?
Is niet helemaal hetzelfde... maar zou er geen probleem mee hebben.
pi_112217390
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 15:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ook dat. Hoe kan je iemand serieus nemen en aannemen wat ze je leert over bv natuurkunde als ze heilig in een boek gelooft wat allerlei natuurkundige wetten tart?
mwhahahah.... jij zet hier even snel meer dan de helft van de Nederlandse bevolking weg als ongeloofwaardig.....Sorry... maar nu ben je jezelf wel erg ongeloofwaardig aan het maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')