Geen ideequote:
In een kindvriendelijke buurt, met bewaakte speeltuin.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:37 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
Zien er op de foto echt dik lelijk uit.
Waar komen deze huizen te staan?
quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:44 schreef Stiemie het volgende:
Oh wat leuk zeg![]()
Gaan jullie dan huren of kopen? En dan kunnen wij weer meegenieten van die leuke kinderkamertjes die je gaat maken
Andere kant van het land? Is dat het oosten?quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:48 schreef mignonne het volgende:
Bovendien willen we tegen de tijd dat ik afgestudeerd ben en een jaar of twee waargenomen heb rond gaan kijken voor iets anders aan de andere kant van het land en dan gelijk goed kopen.
Hoe bestaat het.... blijkbaar zijn dit soort (huur)prijzen, wél marktconform.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:48 schreef mignonne het volgende:
@Blomke, de koophuizen zijn al verkocht, de huurhuizen zijn nu verdeeld.
Waarschijnlijk ja, Gelderland, die hoek. Brabant is me te dicht bij mn schoonouders.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Andere kant van het land? Is dat het oosten?
[..]
Hoe bedoel je?quote:Hoe bestaat het.... blijkbaar zijn dit soort (huur)prijzen, wél marktconform.
Kan je uit de ervaring, wel waarschuwen voor die verandering.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:55 schreef mignonne het volgende:
Waarschijnlijk ja, Gelderland, die hoek.
Mijn antwoord was ook een beetje cryptisch; ik had het eerst alleen over de koopprijs, die ik redelijk "normaal" vind, en zette er later (huur) bij. Met huurprijzen heb ik weer minder ervaring, maar in de vrije sector wordt er dus winst op de huren gemaakt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:55 schreef mignonne het volgende:
Hoe bedoel je?
Wij waren verbaasd over de huurprijzen eerlijk gezegd, veel vaker zie je zulke huizen in de private sector gaan voor prijzen van de 900 tot 1100 euro ongeveer. Als je dan ziet wat iemand inderdaad aan hypotheek betaald is dat wel een beetje scheef. Dit lijkt beter in verhouding.
Dat is toch logisch..?quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je uit de ervaring, wel waarschuwen voor die verandering.
[..]
Mijn antwoord was ook een beetje cryptisch; ik had het eerst alleen over de koopprijs, die ik redelijk "normaal" vind, en zette er later (huur) bij. Met huurprijzen heb ik weer minder ervaring, maar in de vrije sector wordt er dus winst op de huren gemaakt.
want? cultuurshock?quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je uit de ervaring, wel waarschuwen voor die verandering.
Cultuurschok ja. Maar als je er al bekend bent met familie, is 't wel anders .quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
want? cultuurshock?
ik denk dat we wel wat gewend zijnbovendien woont er een groot deel familie aan die kant van t land in de steden van onze voorkeur.
Jahoor, geldquote:Op woensdag 30 mei 2012 09:23 schreef DroogDok het volgende:
Wordt nooit echt warm van de plattegronden van standaard nieuwbouw woningen, is het nou zo moeilijk om er wat leuks van te maken?
Niet als het goedkoop moet.quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:23 schreef DroogDok het volgende:
Wordt nooit echt warm van de plattegronden van standaard nieuwbouw woningen, is het nou zo moeilijk om er wat leuks van te maken?
Persoonlijk zou ik *ALTIJD* kiezen voor zo min mogelijk binnenmuren. Hoe groter de ruimten in je huis, hoe meer flexibiliteit.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:32 schreef mignonne het volgende:
Er kan ook gekozen worden voor 2 grote slaapkamers maar dat is niet handig voor ons.
Ja dat is prima als het een koophuis is enzo, maar dit is huur en zeker niet onze definitieve woning. Deze optie kost mij niets extra, ik heb nu al 2 kleine kinderen en daar gaat er in dit huis zeker nog 1 bij komen. Waarom zou ik dan zelf gaan hannessen met houten scheidingswanden die ik zelf moet kopen en opbouwen enzo terwijl een aannemer er nu een wand tussen knalt? Ik heb noch de intentie om er een bakstenen muur tussenuit te slopen, noch de intentie om er een wand tussen te gaan zetten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:39 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik *ALTIJD* kiezen voor zo min mogelijk binnenmuren. Hoe groter de ruimten in je huis, hoe meer flexibiliteit.
Met 2 grote slaapkamers kun je altijd nog een houten scheidingswand er tussen zetten. Dat is een stuk minder moeite dan een stenen muur er tussenuit moeten breken.
hehquote:Op woensdag 30 mei 2012 09:44 schreef mignonne het volgende:
Ja dat is prima als het een koophuis is enzo, maar dit is huur en zeker niet onze definitieve woning.
Och ik geloof niet dat ik daar de behoefte naar heb in dit huis, we zullen er ook niet ontzettend lang wonen. Lang genoeg om het ons qua inrichting naar de zin te willen maken, maar te kort om voor structurele dingen te gaan. Het is me de moeite en de meerprijs niet waard zeg maar. Voor een toekomstig koophuis is het zeker iets om in het achterhoofd te houden!quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:56 schreef Kumerian het volgende:
[..]
hehDat zijn altijd hele relatieve uitspraken......
Stel jezelf eens een andere vraag:
Waarom zou je jezelf zo enorm beperken in je mogelijkheden als je met een inspanning van een halve dag die beperkingen voorgoed op kunt heffen?
Nog sterker: Mischien moet je eens met de aannemer overleggen: Kan hij niet, zonder meerprijs, de stenen vervangen door hout?
Bekijk het zo:
Stenen muur levert beperkingen op.
Houten wand haalt die beperkingen weg zonder nadelen te hebben ten opzichte van steen.
Je kunt nu zeggen "die flexibiliteit heb ik niet nodig" maar de werkelijkheid gaat gegarandeert veranderen en mischien ga je hem dan wel kunnen gebruiken.
Gaan ze dat eindelijk afbreken ja? Die gerenoveerde huizen daar zijn zo oerlelijkquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:05 schreef mignonne het volgende:
Als je daar bekend bent, tegenover de begraafplaats, en die grote speeltuin. De wijk achter het park.
en tnx
het is al afgebrokenquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:07 schreef Devvie het volgende:
[..]
Gaan ze dat eindelijk afbreken ja? Die gerenoveerde huizen daar zijn zo oerlelijkdat hadden ze beter niet kunnen doen!
Hier kan je nog meer inspiratie op doenquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:07 schreef mignonne het volgende:
Nog meer inspirasie van pinterest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die spiegel dr bovenop hoeft niet zo van mij maar die gestapelde koffers vind ik erg leuk
[ afbeelding ]
ik hou van boekenkasten, en planken, en wanden, en boeken.
[ afbeelding ]
kinderkamer
Laten we zeggen dat ik het meen en dat ik het echt een leuke site vind. En dat ik er heel toevallig werkquote:
Dat soort hoekjes missen wij ook in het nieuwe huisquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:26 schreef mignonne het volgende:
ja Stiemie!! daar viel mijn oog ook al op![]()
maar helaas hebben we nu dus niet van die leuke hoekjes enzo, zoals we nu wel hebben, tenzij ze op zolder zouden gaan slapen, maar daar ben ik niet heel happig op.
Had je de letterbak gezien die ik gescoord had op een kofferbakverkoop? zo leuk <3
eentje om op te knappen en eentje is al supermooi zoals ie is. Oeke zei dat ze nog mooie ideeën had over hoe die andere op te knappen.
De slaapkamers lijken vrij klein te zijn, dus dan combineert het minder goed als speelkamer. Daar zal je dan de zolder voor kunnen gebruiken, maar bij een van de twee opties heb je dan geen mogelijkheid meer tot logeerkamer.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:25 schreef mignonne het volgende:
Cathmar, deze week horen we als het goed is meer over de verdeling van de bouwnummers.
Fogel, aan het aantal slaapkamers zal het niet liggen![]()
Maar het is geen 10 jaren plan om daar te blijven wonen, dat scheelt. Op den duur vertrekken we toch weer naar wat groters dus met 3 kinderen totaal lijkt het me prima uit te houden. Ik ben zelf op gegroeid in een vergelijkbaar huis met 3 kinderen en dat ging meer dan prima.
Goeie van die vaatwasserik denk dat dat zomaar het eerste kon zijn dat we kopen
de twee kamers op de eerste verdieping zijn 3 bij 4, dat lijkt me ruim voldoende voor een kind van 2,5 en een van 4. Het derde kamertje is idd wat kleiner, maar nog steeds ruim genoeg voor een babykamer op termijn.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
De slaapkamers lijken vrij klein te zijn, dus dan combineert het minder goed als speelkamer. Daar zal je dan de zolder voor kunnen gebruiken, maar bij een van de twee opties heb je dan geen mogelijkheid meer tot logeerkamer.
Weet niet hoe ik je laatste opmerking moet opvatten, maar een keuken zonder vaatwasser is voor mij ondenkbaar...
ja dat was idd de insteek. De zolderkamer is niet heel groot daar, maar goed, we slapen er alleen dus och. Ons bed is 1.80 bij 2.00 en dat kan erin, das t belangrijkst. Nachtkastjes passen ernaast. En dan de meiden idd beiden een grote kamer.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:15 schreef Stiemie het volgende:
Wat goed
![]()
in ons nieuwe huis gaan wij op zolder slapen en de meiden op e 1e verdieping. Zo hebben zij allebei lekker een grote kamer
nou ben ik ook in de strijd voor een hypotheek, vertel mij dan eens precies waar dan, aangezien wij voor dat bedrag aan hypotheek toch echt een stukkie meer moeten dokken!quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:44 schreef blomke het volgende:
[..]
In een kindvriendelijke buurt, met bewaakte speeltuin.
Ik zou voor de koopoptie gaan. Een hypotheek van 190.000 kost je een ¤400,- p.m. bij 4% rente en 42% HRA, EWF verrekend.
Nergens, want je krijgt geen hypotheek meer tegen 4% en je krijgt geen volledig aflossingsvrije hypotheek meer...quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:18 schreef simmu het volgende:
[..]
nou ben ik ook in de strijd voor een hypotheek, vertel mij dan eens precies waar dan, aangezien wij voor dat bedrag aan hypotheek toch echt een stukkie meer moeten dokken!
quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nergens, want je krijgt geen hypotheek meer tegen 4% en je krijgt geen volledig aflossingsvrije hypotheek meer...
Rond de zomer van 2013 is de verwachte opleverdatumquote:Op woensdag 30 mei 2012 14:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Whooooot! wat goed Mignonne! per wanneer enzo?
quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:57 schreef Fogel het volgende:
OK, met kleine kinderen zonder vaatwasser, ja OK, 60 jaar geleden kon dat ook zullen sommigen zeggen, maar we leven in 2012 en een vaatwasser hebben valt niet meer onder luxe ofzo.
Ah mooi dan kan je eerst mij nog even voorzien van leuke kinderkamertips voor ons nieuwe huis!quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
Rond de zomer van 2013 is de verwachte opleverdatum![]()
Wat zij zegtquote:Op woensdag 30 mei 2012 15:13 schreef Linda2205 het volgende:
Ow wat gaaf voor jullie! Heel veel geluk daar! Het is jullie gegund!
Is er niet stiekem nog een huisje over?![]()
ik hou ervanquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:50 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb voor de meidenkamers rijstpapieren lampen bij Xenos gekocht voor heel weinig! Zag trouwens dat Karwei ze ook heeft
jaaa ik had al even snel in je topic gespiekt, wat gaaf joh, en toch nog snel gegaan uiteindelijk met de verkoopquote:Op woensdag 30 mei 2012 15:10 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ah mooi dan kan je eerst mij nog even voorzien van leuke kinderkamertips voor ons nieuwe huis!![]()
Wonen en klussen in Weesp
lief! dankjewelquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:56 schreef Pisces29 het volgende:
Wat leuk, weer een project om te volgen. Ik vind je kledingsmaak voor je meisjes altijd erg leuk, dus ik lift meteen mee nu je een huis gaat inrichten
Oh en gefeliciteerd natuurlijk!
heb ik niet je oude gordijnen al?quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja! Ik doneer bij deze aardbeistekjes! En ik heb vast ook wel lampjes, dingetjes spullies over. Of gordijnen
Ja, dat is juist vaak erg leuk! Overal mooie dingen verzamelen. Ik zag die prachtige letterbakken die je gevonden hebtquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
lief! dankjewel
het budget is minimaal dus ik ben benieuwd hoe ver ik ga komen om het helemaal naar mijn zin in te richtenik ben in ieder geval wel vastbesloten om net wat Oeke zegt, er een sport van te maken om overal en nergens mooie dingen vandaan te halen.
Ze hebben gewoon 2 vloeren gehaald. Bij mensen thuis.quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:48 schreef mignonne het volgende:
@Oeke, wat betaalde je zwager dan zo'n beetje voor een vloer? En ging hij dan overal vierkante meters halen of had hij bijvoorbeeld wel in 1 keer 40 m2 aan vloer ergens vandaan?
oh die ga k onthouden tzt! Vind k heel leukquote:Op donderdag 31 mei 2012 09:36 schreef simmu het volgende:
als het vervoerswise kan heb ik nog wel een stekje japanse wijnbes voor je
ik heb hier zo'n 6 bij 2 meter aan japanse wijnbes staanquote:Op donderdag 31 mei 2012 11:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh die ga k onthouden tzt! Vind k heel leuk![]()
leuk leuk al die stekjes!
Buuffoto van de letterbak?
Kan niet. Opties zijn take it or leave it zeg maar. (of bijbetalen); Hij kan wel niet in de keuken uitkomen maar dan zit je met zo'n lellik schuin stuk, dat willen we niet. Een schuifdeur kost me teveel, ik vind het niet erg vervelend op zich zo hoor. Zo houden we langs die muur weer ruimte over om iets neer te zetten of wat leuks op te hangen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:35 schreef mefke79 het volgende:
Mignonne, gaaf! De plattegrond lijkt erg op die van Claudia. Ik zou zelf effe kijken of ie deur van gang naar keuken handig is. Eventueel vanuit de bouw al laten verplaatsen naar de korte kant van de gang (als dat kan) of er een schuifdeur van maken?
Ik zou er sowieso een U-vormige keuken inzetten, dus dan zouden de keukenkastjes precies voor de deur ophouden, de eettafel zou ik sowieso niet daar plaatsen, maar net iets verder of tegen dat muurtje waar nu geen deur inzit.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:19 schreef mefke79 het volgende:
de deur zou mij storen omdat er dan maar iets van 150 overblijft als de deur open gaat. Dat is heel wat, maar net te weinig om een tafel + stoelen in dat stukje te zetten.
ja hè? dat dacht ik idd ook. Zeker als je ze er zelf uit komt slopen enzoquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:40 schreef Brighteyes het volgende:
Keukenkastjes zijn vaak ook nog wel via MP te vinden.
ja oef. Wij hebben die hele serre hier nu en daar kom ik al niet lekker mee uit de voeten qua ruimtequote:Op donderdag 31 mei 2012 16:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap je keuze voor een iets grotere hal zo enorm goed trws! Onze gang is precies zo breed als dat je er door kan lopen zeg maar, dus een kinderwagen of buggy even kwijt was nooit echt een optie. Heel vervelend want die wil je ook niet steeds in je woonkamer hebben.
ga gelijk ff zoeken! tnxquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:48 schreef Keshet het volgende:
Ikea had een bankje, de Ingolf, die volgens mij helemaal voldoet aan je wensen. Zit niet meer in het assortiment maar is vast nog wel te vinden op Marktplaats!
Ik vind het lichte erg mooi, zoals bij die stoel of stoffen, maar zou het zelf moeilijk vinden met kinderen in huis.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:44 schreef mignonne het volgende:
[ afbeelding ]
zo'n bank bij de eettafel is übermaar komt waarschijnlijk heel niet tot zn recht bij onze eettafel/woonkamer. Desondanks denk ik toch dat we het maar in de hoek van de tuinbankjes enzo moeten gaan zoeken voor iets leuks.
[ afbeelding ]
en deze vloer is zo mooi doorleefd, daar hou ik wel van.
oh lastig!quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind het lichte erg mooi, zoals bij die stoel of stoffen, maar zou het zelf moeilijk vinden met kinderen in huis.
Ik heb koop nu al geen licht/wit dekbedovertrek of sprei meer voor ons grote bed, want met een peuter in huis vind ik het te besmettelijk.
Mag ik vragen wat jij met een stuk voortuin zou doen? Qua meubels... Ik zoek nog wat ideeën
Ja, ik zoek nog het ideale setje, ik twijfel omdat ik het al snel zo'n 'voortuin mensen' gevoel vind geven, en dat vind ik echt vreselijkquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh lastig!![]()
ik hou altijd wel van bankjes zo onder een raam, het ziet er zo gemoedelijk uit. Of zo'n eh, hoe noem je zo'n setje? met twee van die stoelen en een tafeltje er tussen, zit aan elkaar vast. Maar goed, als je er nooit zult zitten is dat ook weer zo wat.
Misschien is zo'n tuinkastje een leuk idee? Ik zag net wat leuks voorbij komen wat ik wel wat vond om in de woonkamer te doen, maar het kan ook heel prima in een tuin, en dan met seizoensdingen erin, kunnen de kindjes bijvoorbeeld dennenappels zoeken voor erin ofzo, of eh van die kleine vaasjes met zelfgeplukte onkruid bloemetjes <3
Die bank is mooi van eenvoudquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:45 schreef mignonne het volgende:
Zoiets, van die kistjes op elkaar gestapeld en tot kastje gemaakt?
[ afbeelding ]
deze is leuk retro, even onder een linkje ivm andermans kind op de foto... hier
zoiets hebben mn buren ook staan, vind ik ook wel leuk, helemaal als het gecombineerd wordt met veel begroeiing en romantische bloemen zoals rozen enzo <3
[ afbeelding ]
of dit, slecht te zien, maar zo'n bistrostoeltje en een plantenbak(je) bij een heel klein voortuintje/plekje is ook schattig imho
[ afbeelding ]
geen kussen dr op danquote:Op donderdag 31 mei 2012 19:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind steigerhouten meubels juist waanzinnig goedkoop! Kussens, die zijn duur.
nee mijn dromen zijn veul groter dan dit huisquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:07 schreef Saffier het volgende:
Een trapkast kan je zelf eenvoudig maken voor weinâghMaar dat hoeft ook echt niet al voordat je erin zit. Eerst een vloer en wat op de muur, dan ben je al een heel eind en dan lekker inrichten met al die leuke spulletjes die je hebt gezien (dromen mag he, want ál die spulletjes gaan nooit passen natuurlijk
)
Nou ja, als je kijkt wat de materiaalkosten zijn dan voel je je ongetwijfeld afgezet door er een te laten maken. Maar als je een steigerhouten product vergelijkt met iets soortgelijks van ander materiaal dan vallen de kosten erg mee. En je hebt dan ook nog eens maatwerk.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
geen kussen dr op dan![]()
de oplossing is soms zo simpel![]()
ik heb geen idee van die prijzen, mn buurman maakt ze, die koopt dan ergens viavia goedkoop steigerhout in en draait ze op zn werk in elkaar.
oh maar dat geloof ik wel hoor! dat het meevalt!quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, als je kijkt wat de materiaalkosten zijn dan voel je je ongetwijfeld afgezet door er een te laten maken. Maar als je een steigerhouten product vergelijkt met iets soortgelijks van ander materiaal dan vallen de kosten erg mee. En je hebt dan ook nog eens maatwerk.
En inderdaad, gewoon geen kussens doen. Voor wie het geld kan missen zou ik het wel adviseren. Onze bank zit er heerlijk door.
Ik heb geen flauw idee. De tuinen staan niet op de plattegronden van de brochure. Ik ben voor het gemak even uitgegaan van een redelijk standaard tuin. Er zit geloof ik ook nog een berging bij/in. Maar van de overzichtjes begrijp ik niet zo goed of die er nu echt ín staan of dat het een soort toegangspoort achtige constructie is.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Weet je al iets over de afmeting van je tuin? Zo op de plattegrond lijkt het ongeveer zoals onze tuin eruit te zien.
forget kastjes, kijk dat poppenbedje!!!quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:28 schreef Stiemie het volgende:
Je kunt met die oude kratjes ook leuke kastjes maken voor binnen![]()
[ afbeelding ]
Oh en straks hebben jullie dus ook gewoon een tuin. Wat een heerlijk vooruitzicht
Ze verkopen ook dat pompomband in verschillende kleuren bij de hema. Heb ik ook maar meteen bij mijn bestelling gedaan...quote:Op zondag 3 juni 2012 22:40 schreef mignonne het volgende:
toffe kleine blikjes bij Hema <3
http://www.hema.nl/winkel/wonen/woonaccessoires/blik-uit-kashmir-(45211285)
en eerlijk gepikt van Stiemie, deze blauwe vind ik ook erg leuk <3
http://www.hema.nl/winkel/wonen/opbergartikelen/opbergkoffer-(39820088)
hebb0n hebb0n hebb0n!
mn lief wil in de tuin zo'n afdak ietsigs met een druif of iets dergelijks er overheen![]()
we zien onszelf al helemaal zitten met een wijntje en een vuurkorf aan en gezellige lampjes dr in en en en, heerlijk!
leuk! Ik maak een hoek voor mijn naaimachine en mn 800 stofjes op de tweede zolderkamer waarschijnlijkquote:
Dikke kans dat de trap van begane grond naar eerste verdieping dicht is, toch?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:43 schreef debuurvrouw het volgende:
Haha, zo'n bureau onder de trap hadden wij ook ja.![]()
Resultaat: bureau en planken vol zand en zut. [/reality] en dat stofzuig je dus niet ff
nou ja, die van ons staat vrij in de kamer (als het voorbeeld) en is open. Nou zal het in dit geval dicht zijn ja, maar gaat de trap ook de andere kant op omhoog (als je begrijpt wat ik bedoel) het is daardoor niet zo'n knus hoekje. En in de gang ga je niet zitten verwacht ik. Of zit het toilet onder de trap.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dikke kans dat de trap van begane grond naar eerste verdieping dicht is, toch?
deze trap gaat omhoog in de hal, en via een muurtje nog een stukje in de kamer toch? dus van laag bij de muur naar hoog in de kamerquote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
Hm nee, ik begrijp het niet. Als ik het vergelijk met onze zeer vergelijkbare plattegrond dan zou het prima kunnen. Wij hebben er een trapkast omheen, maar als we die niet zouden hebben zou het een geinig hoekje zijn.
Zo zag het er bij ons uit zonder binnenmuren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij ons had de verticale balk in de weg gezeten, maar misschien zouden ze dat dan anders opgelost hebben?
Als wij de trapkast niet hadden, dan hadden we een vergelijkbaar stuk trap in de woonkamer gehad. En de muur waar de gang eindigt zit bij ons op precies dezelfde plek. De vraag is wel of ze de muur door laten lopen onder de trap. Als dat niet zo is dan verlies je een stukje.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:56 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
deze trap gaat omhoog in de hal, en via een muurtje nog een stukje in de kamer toch? dus van laag bij de muur naar hoog in de kamer
Onze trap gaat in de kamer omhoog, naar de gangmuur toe, en daardoor heb je een "nisje" in de kamer. (als op de foto)
natuurlijkquote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan het verkeerd zien, maar het 'nisje' op de foto is toch niet meer dan een trap aan de ene kant en een kast aan de andere kant? Het nisje heb je sowieso wel, en je kunt er zelf al dan niet een kast neerzetten.
meh, lijkt me een dure grap? maar wie weet. Geen idee, ik heb er nog niet naar gekeken/gevraagd.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:31 schreef Claudia_x het volgende:
Zie ik trouwens goed dat jullie vloerverwarming krijgen? Ik zie op de plattegrond geen radiatoren aangegeven, maar misschien kijk ik eroverheen.
Oh nee ik bedoelde de meerprijslijst bij de andere opties. Een trapkast is bijvoorbeeld een optie, een tweede toilet in de badkamer is een optie, een bad in de badkamer is een optie. Die gaan we allemaal niet overwegenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Als de woningen ook in de verkoop staan dan zijn er technische documenten. Misschien kan hij vragen of hij die kan krijgen? Dan weet je beter hoe de woningen afgewerkt worden. En het zou jullie toch niks moeten kosten als vloerverwarming er standaard in zit?
Een voordeel is trouwens dat er nooit verwarmingen in de weg zitten! Vooral bij de schuifpui vind ik dat heel fijn. Wij hebben alleen op de begane grond vloerverwarming.
Reken me ns voor dan wat dat zo'n beetje gaat kosten? grof geschat, 2 dakramen en 2 muren + deuren.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:52 schreef mefke79 het volgende:
Ehm...Mignonne, je zou het eens moeten navragen in WGR ofzo, maar volgens mij mag je tegenwoordig ook zelf dakramen in een huurhuis leggen. En als ik het een beetje kan inschatten gaan die dakramen stukken goedkoper zijn als je ze er zelf inlegt of laat leggen door een klein bedrijf. Hetzelfde geldt dan voor de optie van de verdeling met muren op zolder. Zo duur zijn ytong blokken niet en gipswandjes al helemaal niet. En het zijn geen enorm ingewikkelde klussen.
Wij hebben trouwens net zo'n trapkast als Claudia en ik zit er sterk over te denken om die in tweeën te gaan delen. Dan wil ik em aan de gangkant voorzien van laden, handig voor sjaals, laarzen, handschoenen etc. Het is dan het achterste stukje wat we nu toch alleen maar gebruiken voor rotzooi omdat we er niet bij kunnen.
Heb je die inzetkast in het topic van Stiemie gezien? Lijkt me erg handig.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:52 schreef mefke79 het volgende:
Wij hebben trouwens net zo'n trapkast als Claudia en ik zit er sterk over te denken om die in tweeën te gaan delen. Dan wil ik em aan de gangkant voorzien van laden, handig voor sjaals, laarzen, handschoenen etc. Het is dan het achterste stukje wat we nu toch alleen maar gebruiken voor rotzooi omdat we er niet bij kunnen.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:31 schreef mefke79 het volgende:
@claudia, nope, ik ga zo kijken (heeft Stiemie een topic? ik ben te weinig online)
Mignonne, hangt helemaal af van hoe groot je de ramen wilt hebben. Wij hebben zelf Velux ramen.
Voorbeeldje van het kleinste raam dat ze hebben: 55 x 70 cm
1x Dakraam GGL C01 3059 ¤ 280,00
1x Gootstuk EDW C01 0000 ¤ 56,00
1x Waterkerende manchet BFX C01 1000 ¤ 23,00
1x Dampremmende folie BBX C01 0000 ¤ 23,00
Let op! Indicatieve montageprijs * ¤ 275,00
Totaal ¤ 657,00
Die montageprijs die ze hier noemen is echt hoog! Wij hebben het toen uitbesteed en waren veel minder kwijt voor een veel groter raam. Nou hebben we er hier vijf in het dak liggen, waarvan er vier tegelijk gelegd zijn. Dat erin leggen kostte geloof ik voor vier ramen iets van 600 euro.
er moet ook wat te wensen overblijven hequote:Op woensdag 6 juni 2012 12:19 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben in het nieuwe huis 2 velux dakramen op zolder, maar ik zou liever voor een dakkapel gaan. Dan heb je licht en extra ruimte. Maar ja helaas is onze geldboom ook aardig leeggeplukt aan het raken en moet de dakkapel dus wachten
Dat is een hele mooie wens ja Claudia!quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
Wij liepen gister op de dijk huizen te inspecteren.
Ik wil dit huis wel, maar hoe kom ik aan een miljoen?![]()
Simpel! Bank overvallen. Of een affaire met een rijke vent beginnen...quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:21 schreef Claudia_x het volgende:
Wij liepen gister op de dijk huizen te inspecteren.
Ik wil dit huis wel, maar hoe kom ik aan een miljoen?![]()
Waarom wil je dat weten?quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:25 schreef Yesse het volgende:
Ik heb zojuist je topic doorgelezen. Wat een leuke ideeën staan er in! Ik kon alleen niet vinden of je nu al wist in welk huis/bouwnummer je terecht zou komen. Is er al iets bekend?
Ben vooral benieuwd of ze heeft gekregen waar ze op hoopte, gezien het verschillende huizen zijn kan ik me goed voorstellen dat je wilt weten welke van die types het zal worden.quote:
Hehe. Ik censureer nog steeds telkens ons huisnummer, terwijl je uit de foto's best op kunt maken in welk huis we wonen. (Wat pas echt creepy is, is dat ik soms mensen hoor zeggen: "Oh ja, ik kwam pas langsfietsen en toen zag ik dat je <vul maar wat in> aan het doen was." Euh, wtf? Gaat m'n gevoel van privacy.)quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:35 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd of ze heeft gekregen waar ze op hoopte, gezien het verschillende huizen zijn kan ik me goed voorstellen dat je wilt weten welke van die types het zal worden.
(uiteraard verwacht ik hier geen bouwnummers ofzo)
Niet meer dan logisch hoorquote:Op woensdag 6 juni 2012 15:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hehe. Ik censureer nog steeds telkens ons huisnummer, terwijl je uit de foto's best op kunt maken in welk huis we wonen. (Wat pas echt creepy is, is dat ik soms mensen hoor zeggen: "Oh ja, ik kwam pas langsfietsen en toen zag ik dat je <vul maar wat in> aan het doen was." Euh, wtf? Gaat m'n gevoel van privacy.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Yesse we hebben de grote variant woning gekregen
:)
Heb ik nog een inspiratieplaatje voor je:quote:
quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:44 schreef mignonne het volgende:
ik ga voor ordinaire vitrages
maar ooooh shutters
Gefeliciteerd! Ik neem aan dat dat wel prettiger is dan een kleinere variant ivm de kindjes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Yesse we hebben de grote variant woning gekregenDie zijn zeker mooi! Ik vind veel licht ook erg belangrijk hoor, vandaar de shutters. Mijn ouders hebben vorig jaar via een website (weet even niet meer welke) shutters besteld. Daar viel het nog enigzins mee maar je moet zeker aan 250 per raam denken als je echte houten wilt.. Maar ze bevallen gelukkig welquote:Op woensdag 6 juni 2012 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, shutters zijn mooi! Ook duur, of niet?
Wij hebben plissé-gordijnen, zulke:
[ afbeelding ]
Ik laat ze vaak open omdat ik merk dat ik veel licht in huis toch wel prettig vind. En anders geeft het me zo'n bunkergevoel. Maar als ik een hangdag heb dan doe ik ze halverwege het raam.
Fuck the EBU
kan je er niet een kamerscherm voorzetten?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:07 schreef Claudia_x het volgende:
Wat dat folie betreft: dan moet je even goed informeren of dat op de ruiten mag. Wij mogen bijvoorbeeld niks plakken op in ieder geval de ramen van onze schuifpui. Hoe het met onze andere ramen zit weet ik eigenlijk niet. (Ik zoek nog steeds iets om de voordeur mee af te plakken en de binnendeur naar de woonkamer toe.)
Oh Miss ik vond ze bij jullie thuis ook zo mooi. Warm, sfeervol en toch heel modernquote:Op woensdag 6 juni 2012 15:49 schreef miss_sly het volgende:
Shutters
Als ik ergens nog steeds heel erg blij mee ben, dan is het wel dat we shutters hebben genomen!
Van die statische folie mag ook niet? En waarom niet? Het is toch je eigen huis?quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:07 schreef Claudia_x het volgende:
Wat dat folie betreft: dan moet je even goed informeren of dat op de ruiten mag. Wij mogen bijvoorbeeld niks plakken op in ieder geval de ramen van onze schuifpui. Hoe het met onze andere ramen zit weet ik eigenlijk niet. (Ik zoek nog steeds iets om de voordeur mee af te plakken en de binnendeur naar de woonkamer toe.)
Dan worden de ramen boos omdat ze mishandeld wordenquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Van die statische folie mag ook niet? En waarom niet? Het is toch je eigen huis?
Tsk! Nou, van die spanspiralen met een stukkie vitrage dan maar! Vet handig ook om je brievenbus vrij te houdenquote:Op woensdag 6 juni 2012 21:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan worden de ramen boos omdat ze mishandeld worden![]()
Nee, schijnt niet goed te zijn voor het speciale glas dat ervoor gebruikt is ofzo.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:17 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb de binnenkant van het kastje in onze oude keuken met plakplastic met stenenpatroon beplakt. Dat zag er ook leuk uit :-)
je bent geweldigquote:Op zondag 15 juli 2012 08:32 schreef twentemeisje het volgende:
Oe mignonneke, ik moet je hier natuurlijk ook volgen!
P.S. Ik ga voor je kijken of er nog wat te regelen is qua 'afvalhout'!
ja dat moet ik hebben dan natuurlijk hèquote:Op zondag 15 juli 2012 11:34 schreef debuurvrouw het volgende:
Bij kleur mijn interieur zag ik wel een top bloemetjesplakplasticje met Oudste d'r naam erop, en paasend bij je kleurkeuze. Én niet zo duur.
oeh das ook een plan. Eens zoekenquote:Op zondag 15 juli 2012 20:05 schreef Stiemie het volgende:
Er zijn ook websites waar je behang per meter kunt kopen
hahaha wat een goed ideequote:Op zondag 15 juli 2012 21:37 schreef Leandra het volgende:
Of als je leuke behangetjes op foto's ziet dan vraag je gewoon of ze er een stukje van over hebben, en bij de volgende meet neemt iedereen dan een stukje mee.
retro is ook tofquote:Op zondag 15 juli 2012 21:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb van ons behang nog wel een stukje liggen hoor mocht je het toevallig wat vinden maar dat is meer retro dan lieflijk
quote:Op zondag 15 juli 2012 22:15 schreef oeke het volgende:
Mooi!
Enne, van mij kun je zo een stukje krijgen van ons slaapkamerbehang, van ons keukenbehang op de tuin, ik heb nog iets blauws, iets met een japanse bloesem en nog wel meer op het atelier.
behangfanaat, ik beken.
quote:Op zondag 15 juli 2012 22:25 schreef oeke het volgende:
oh, en ik heb net een mailtje gestuurd voor dat zwarte palmen behang van jouw linkje.
Ik moet het hebben gewoon. Dus daar mag je ook een stukje van...
De Action had die dingen een tijd geleden liggen... bijna voor nop.quote:Op zondag 15 juli 2012 22:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
retro is ook tofhet moet een mooie mix worden tussen lief en stoerig enzo.
ik wil ook van die schoolplaten met biologie achtige toestanden, dieren enzo.
oh echt?quote:Op zondag 15 juli 2012 22:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
De Action had die dingen een tijd geleden liggen... bijna voor nop.
Hier hangt een Jetses in de kamer van Soneal en een waterbeestenbiologieding in de logeerkamer.
fijn hequote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:47 schreef 100% Tukker het volgende:
Toch aandoenlijk te lezen hoe blij mensen kunnen zijn door de aankoop van een inspiratieloze berg bakstenen met een troosteloos grasveldje van 5 m2 er achter.
Het topic niet lezen en toch een zeik-opmerking maken.... En dan ook nog een waaruit blijkt dat je het topic niet gelezen hebt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:47 schreef 100% Tukker het volgende:
Toch aandoenlijk te lezen hoe blij mensen kunnen zijn door de aankoop van een inspiratieloze berg bakstenen met een troosteloos grasveldje van 5 m2 er achter.
dankjequote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:47 schreef 100% Tukker het volgende:
hehe thanksquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
De letterbak, de letterbakdiertjes, de kinderstoel.
druipersquote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:43 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, er komt nog een laag overheen!
Mja, die druipers, he. Een schuurmachine is trouwens ook geen overbodige luxe.Die hebben we hier nog steeds niet in huis.
dat was wel mijn idee geweest ja. Beetje plamuur erin, 3 laagjes verf er overheen en goân!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe doe je dat dan? Plamuur je de overgebleven gaatjes eerst dicht of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |