Geen ideequote:
In een kindvriendelijke buurt, met bewaakte speeltuin.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:37 schreef Kolonel_Kaalkut het volgende:
Zien er op de foto echt dik lelijk uit.
Waar komen deze huizen te staan?
quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:44 schreef Stiemie het volgende:
Oh wat leuk zeg![]()
Gaan jullie dan huren of kopen? En dan kunnen wij weer meegenieten van die leuke kinderkamertjes die je gaat maken
Andere kant van het land? Is dat het oosten?quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:48 schreef mignonne het volgende:
Bovendien willen we tegen de tijd dat ik afgestudeerd ben en een jaar of twee waargenomen heb rond gaan kijken voor iets anders aan de andere kant van het land en dan gelijk goed kopen.
Hoe bestaat het.... blijkbaar zijn dit soort (huur)prijzen, wél marktconform.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:48 schreef mignonne het volgende:
@Blomke, de koophuizen zijn al verkocht, de huurhuizen zijn nu verdeeld.
Waarschijnlijk ja, Gelderland, die hoek. Brabant is me te dicht bij mn schoonouders.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Andere kant van het land? Is dat het oosten?
[..]
Hoe bedoel je?quote:Hoe bestaat het.... blijkbaar zijn dit soort (huur)prijzen, wél marktconform.
Kan je uit de ervaring, wel waarschuwen voor die verandering.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:55 schreef mignonne het volgende:
Waarschijnlijk ja, Gelderland, die hoek.
Mijn antwoord was ook een beetje cryptisch; ik had het eerst alleen over de koopprijs, die ik redelijk "normaal" vind, en zette er later (huur) bij. Met huurprijzen heb ik weer minder ervaring, maar in de vrije sector wordt er dus winst op de huren gemaakt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:55 schreef mignonne het volgende:
Hoe bedoel je?
Wij waren verbaasd over de huurprijzen eerlijk gezegd, veel vaker zie je zulke huizen in de private sector gaan voor prijzen van de 900 tot 1100 euro ongeveer. Als je dan ziet wat iemand inderdaad aan hypotheek betaald is dat wel een beetje scheef. Dit lijkt beter in verhouding.
Dat is toch logisch..?quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je uit de ervaring, wel waarschuwen voor die verandering.
[..]
Mijn antwoord was ook een beetje cryptisch; ik had het eerst alleen over de koopprijs, die ik redelijk "normaal" vind, en zette er later (huur) bij. Met huurprijzen heb ik weer minder ervaring, maar in de vrije sector wordt er dus winst op de huren gemaakt.
want? cultuurshock?quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:10 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je uit de ervaring, wel waarschuwen voor die verandering.
Cultuurschok ja. Maar als je er al bekend bent met familie, is 't wel anders .quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
want? cultuurshock?
ik denk dat we wel wat gewend zijnbovendien woont er een groot deel familie aan die kant van t land in de steden van onze voorkeur.
Jahoor, geldquote:Op woensdag 30 mei 2012 09:23 schreef DroogDok het volgende:
Wordt nooit echt warm van de plattegronden van standaard nieuwbouw woningen, is het nou zo moeilijk om er wat leuks van te maken?
Niet als het goedkoop moet.quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:23 schreef DroogDok het volgende:
Wordt nooit echt warm van de plattegronden van standaard nieuwbouw woningen, is het nou zo moeilijk om er wat leuks van te maken?
Persoonlijk zou ik *ALTIJD* kiezen voor zo min mogelijk binnenmuren. Hoe groter de ruimten in je huis, hoe meer flexibiliteit.quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:32 schreef mignonne het volgende:
Er kan ook gekozen worden voor 2 grote slaapkamers maar dat is niet handig voor ons.
Ja dat is prima als het een koophuis is enzo, maar dit is huur en zeker niet onze definitieve woning. Deze optie kost mij niets extra, ik heb nu al 2 kleine kinderen en daar gaat er in dit huis zeker nog 1 bij komen. Waarom zou ik dan zelf gaan hannessen met houten scheidingswanden die ik zelf moet kopen en opbouwen enzo terwijl een aannemer er nu een wand tussen knalt? Ik heb noch de intentie om er een bakstenen muur tussenuit te slopen, noch de intentie om er een wand tussen te gaan zetten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:39 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik *ALTIJD* kiezen voor zo min mogelijk binnenmuren. Hoe groter de ruimten in je huis, hoe meer flexibiliteit.
Met 2 grote slaapkamers kun je altijd nog een houten scheidingswand er tussen zetten. Dat is een stuk minder moeite dan een stenen muur er tussenuit moeten breken.
hehquote:Op woensdag 30 mei 2012 09:44 schreef mignonne het volgende:
Ja dat is prima als het een koophuis is enzo, maar dit is huur en zeker niet onze definitieve woning.
Och ik geloof niet dat ik daar de behoefte naar heb in dit huis, we zullen er ook niet ontzettend lang wonen. Lang genoeg om het ons qua inrichting naar de zin te willen maken, maar te kort om voor structurele dingen te gaan. Het is me de moeite en de meerprijs niet waard zeg maar. Voor een toekomstig koophuis is het zeker iets om in het achterhoofd te houden!quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:56 schreef Kumerian het volgende:
[..]
hehDat zijn altijd hele relatieve uitspraken......
Stel jezelf eens een andere vraag:
Waarom zou je jezelf zo enorm beperken in je mogelijkheden als je met een inspanning van een halve dag die beperkingen voorgoed op kunt heffen?
Nog sterker: Mischien moet je eens met de aannemer overleggen: Kan hij niet, zonder meerprijs, de stenen vervangen door hout?
Bekijk het zo:
Stenen muur levert beperkingen op.
Houten wand haalt die beperkingen weg zonder nadelen te hebben ten opzichte van steen.
Je kunt nu zeggen "die flexibiliteit heb ik niet nodig" maar de werkelijkheid gaat gegarandeert veranderen en mischien ga je hem dan wel kunnen gebruiken.
Gaan ze dat eindelijk afbreken ja? Die gerenoveerde huizen daar zijn zo oerlelijkquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:05 schreef mignonne het volgende:
Als je daar bekend bent, tegenover de begraafplaats, en die grote speeltuin. De wijk achter het park.
en tnx
het is al afgebrokenquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:07 schreef Devvie het volgende:
[..]
Gaan ze dat eindelijk afbreken ja? Die gerenoveerde huizen daar zijn zo oerlelijkdat hadden ze beter niet kunnen doen!
Hier kan je nog meer inspiratie op doenquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:07 schreef mignonne het volgende:
Nog meer inspirasie van pinterest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die spiegel dr bovenop hoeft niet zo van mij maar die gestapelde koffers vind ik erg leuk
[ afbeelding ]
ik hou van boekenkasten, en planken, en wanden, en boeken.
[ afbeelding ]
kinderkamer
Laten we zeggen dat ik het meen en dat ik het echt een leuke site vind. En dat ik er heel toevallig werkquote:
Dat soort hoekjes missen wij ook in het nieuwe huisquote:Op woensdag 30 mei 2012 10:26 schreef mignonne het volgende:
ja Stiemie!! daar viel mijn oog ook al op![]()
maar helaas hebben we nu dus niet van die leuke hoekjes enzo, zoals we nu wel hebben, tenzij ze op zolder zouden gaan slapen, maar daar ben ik niet heel happig op.
Had je de letterbak gezien die ik gescoord had op een kofferbakverkoop? zo leuk <3
eentje om op te knappen en eentje is al supermooi zoals ie is. Oeke zei dat ze nog mooie ideeën had over hoe die andere op te knappen.
De slaapkamers lijken vrij klein te zijn, dus dan combineert het minder goed als speelkamer. Daar zal je dan de zolder voor kunnen gebruiken, maar bij een van de twee opties heb je dan geen mogelijkheid meer tot logeerkamer.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:25 schreef mignonne het volgende:
Cathmar, deze week horen we als het goed is meer over de verdeling van de bouwnummers.
Fogel, aan het aantal slaapkamers zal het niet liggen![]()
Maar het is geen 10 jaren plan om daar te blijven wonen, dat scheelt. Op den duur vertrekken we toch weer naar wat groters dus met 3 kinderen totaal lijkt het me prima uit te houden. Ik ben zelf op gegroeid in een vergelijkbaar huis met 3 kinderen en dat ging meer dan prima.
Goeie van die vaatwasserik denk dat dat zomaar het eerste kon zijn dat we kopen
de twee kamers op de eerste verdieping zijn 3 bij 4, dat lijkt me ruim voldoende voor een kind van 2,5 en een van 4. Het derde kamertje is idd wat kleiner, maar nog steeds ruim genoeg voor een babykamer op termijn.quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
De slaapkamers lijken vrij klein te zijn, dus dan combineert het minder goed als speelkamer. Daar zal je dan de zolder voor kunnen gebruiken, maar bij een van de twee opties heb je dan geen mogelijkheid meer tot logeerkamer.
Weet niet hoe ik je laatste opmerking moet opvatten, maar een keuken zonder vaatwasser is voor mij ondenkbaar...
ja dat was idd de insteek. De zolderkamer is niet heel groot daar, maar goed, we slapen er alleen dus och. Ons bed is 1.80 bij 2.00 en dat kan erin, das t belangrijkst. Nachtkastjes passen ernaast. En dan de meiden idd beiden een grote kamer.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:15 schreef Stiemie het volgende:
Wat goed
![]()
in ons nieuwe huis gaan wij op zolder slapen en de meiden op e 1e verdieping. Zo hebben zij allebei lekker een grote kamer
nou ben ik ook in de strijd voor een hypotheek, vertel mij dan eens precies waar dan, aangezien wij voor dat bedrag aan hypotheek toch echt een stukkie meer moeten dokken!quote:Op woensdag 30 mei 2012 08:44 schreef blomke het volgende:
[..]
In een kindvriendelijke buurt, met bewaakte speeltuin.
Ik zou voor de koopoptie gaan. Een hypotheek van 190.000 kost je een ¤400,- p.m. bij 4% rente en 42% HRA, EWF verrekend.
Nergens, want je krijgt geen hypotheek meer tegen 4% en je krijgt geen volledig aflossingsvrije hypotheek meer...quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:18 schreef simmu het volgende:
[..]
nou ben ik ook in de strijd voor een hypotheek, vertel mij dan eens precies waar dan, aangezien wij voor dat bedrag aan hypotheek toch echt een stukkie meer moeten dokken!
quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nergens, want je krijgt geen hypotheek meer tegen 4% en je krijgt geen volledig aflossingsvrije hypotheek meer...
Rond de zomer van 2013 is de verwachte opleverdatumquote:Op woensdag 30 mei 2012 14:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Whooooot! wat goed Mignonne! per wanneer enzo?
quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:57 schreef Fogel het volgende:
OK, met kleine kinderen zonder vaatwasser, ja OK, 60 jaar geleden kon dat ook zullen sommigen zeggen, maar we leven in 2012 en een vaatwasser hebben valt niet meer onder luxe ofzo.
Ah mooi dan kan je eerst mij nog even voorzien van leuke kinderkamertips voor ons nieuwe huis!quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
Rond de zomer van 2013 is de verwachte opleverdatum![]()
Wat zij zegtquote:Op woensdag 30 mei 2012 15:13 schreef Linda2205 het volgende:
Ow wat gaaf voor jullie! Heel veel geluk daar! Het is jullie gegund!
Is er niet stiekem nog een huisje over?![]()
ik hou ervanquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:50 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb voor de meidenkamers rijstpapieren lampen bij Xenos gekocht voor heel weinig! Zag trouwens dat Karwei ze ook heeft
jaaa ik had al even snel in je topic gespiekt, wat gaaf joh, en toch nog snel gegaan uiteindelijk met de verkoopquote:Op woensdag 30 mei 2012 15:10 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ah mooi dan kan je eerst mij nog even voorzien van leuke kinderkamertips voor ons nieuwe huis!![]()
Wonen en klussen in Weesp
lief! dankjewelquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:56 schreef Pisces29 het volgende:
Wat leuk, weer een project om te volgen. Ik vind je kledingsmaak voor je meisjes altijd erg leuk, dus ik lift meteen mee nu je een huis gaat inrichten
Oh en gefeliciteerd natuurlijk!
heb ik niet je oude gordijnen al?quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja! Ik doneer bij deze aardbeistekjes! En ik heb vast ook wel lampjes, dingetjes spullies over. Of gordijnen
Ja, dat is juist vaak erg leuk! Overal mooie dingen verzamelen. Ik zag die prachtige letterbakken die je gevonden hebtquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
lief! dankjewel
het budget is minimaal dus ik ben benieuwd hoe ver ik ga komen om het helemaal naar mijn zin in te richtenik ben in ieder geval wel vastbesloten om net wat Oeke zegt, er een sport van te maken om overal en nergens mooie dingen vandaan te halen.
Ze hebben gewoon 2 vloeren gehaald. Bij mensen thuis.quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:48 schreef mignonne het volgende:
@Oeke, wat betaalde je zwager dan zo'n beetje voor een vloer? En ging hij dan overal vierkante meters halen of had hij bijvoorbeeld wel in 1 keer 40 m2 aan vloer ergens vandaan?
oh die ga k onthouden tzt! Vind k heel leukquote:Op donderdag 31 mei 2012 09:36 schreef simmu het volgende:
als het vervoerswise kan heb ik nog wel een stekje japanse wijnbes voor je
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |