abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2012 @ 15:14:53 #121
3542 Gia
User under construction
pi_112309179
Heb net gegoogled op 'islam voedsel weggooien'. De derde of vierde link, islamkennis, of zoiets vertelt dat je alleen bedorven voedsel in de vuilnisbak mag gooien. Voedsel dat nog gegeten kan worden, al is het maar door dieren, mag niet weggegooid worden.

Het is dus niet geheel uit de duim van de journalist gezogen.
pi_112309386
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:14 schreef Gia het volgende:
Heb net gegoogled op 'islam voedsel weggooien'. De derde of vierde link, islamkennis, of zoiets vertelt dat je alleen bedorven voedsel in de vuilnisbak mag gooien. Voedsel dat nog gegeten kan worden, al is het maar door dieren, mag niet weggegooid worden.

Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de islam verantwoordelijk is voor de rattenplaag?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 15:46:12 #123
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_112310385
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 15:20 schreef kijkmij het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de islam verantwoordelijk is voor de rattenplaag?
een zeker verband lijkt er wel te zijn
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:38:30 #124
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_112316758
sinds wanneer is het NRC een onbetrouwbare bron???

de oorspronkelijke titel van dit topic was ook "islamitische afvalcultuur veroorzaakt rattenplaag" maar daar werd Danny Roodbol (zit je lekker mee te lurken ouwe baas) witheet van want was 'racistisch' (oh jee help) dus hij heeft het topic verwijderd

Deze topic titel is eigenlijk veel beter :Y omdat iedereen in eerste instantie denkt dat marocs zelf bedoeld worden _O- _O- _O-
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_112319430
quote:

Zouden meer mensen niet moeten doen.
pi_112319562
quote:

Is toch logisch, waarom zou je voedsel dat nog gegeten kan worden weggooien?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:51:11 #127
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_112319622
De Akbarstraat? Serieus? :{
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_112320535
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:51 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
De Akbarstraat? Serieus? :{
http://nl.wikipedia.org/wiki/Akbar
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:43:21 #129
3542 Gia
User under construction
pi_112322222
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik kan nooit precies afgepast koken. Onze hond krijgt geen menseneten. Kliekjes bewaren heb ik niet altijd zin in, dus, aan welke dieren moet ik dan die restjes aardappelen en groenten voeren?

Aan welke dieren voeren jullie dat? Op die site hadden ze het namelijk over voeren aan dieren. Of bewaar je het dan net zolang tot het bedorven is, om het pas dan weg te gooien?
pi_112324101
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 19:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

:')
Ik zei het toch? En maar raar vinden dat er allemaal ongedierte komt.... Zowel in hun landen als kolonies hier.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112324189
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik kan nooit precies afgepast koken. Onze hond krijgt geen menseneten. Kliekjes bewaren heb ik niet altijd zin in, dus, aan welke dieren moet ik dan die restjes aardappelen en groenten voeren?

Aan welke dieren voeren jullie dat? Op die site hadden ze het namelijk over voeren aan dieren. Of bewaar je het dan net zolang tot het bedorven is, om het pas dan weg te gooien?
Nee ze pleuren het op straat en snappen dan niet waarom de ratten komen.
Wel eens in Marokko geweest?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:29:25 #132
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_112324334
1) Beetje oud nieuws, want ongeveer een maand geleden was het wat breder in het nieuws.
2) Is inderdaad een bekend probleem in multiculturele wijken, toen ik in slotervaart werkte (is iets verder buiten de ring) was men daar ook met rattenoverlast bezig. Maar goed, ook genoeg blanke mensen die overenthouisiast de eendjes voeren, nietwaar.
3) De kolenkitbuurt wordt langzaam beter, door vastgoedcrisis stond de stedelijke vernieuwing stil, maar tegen 2020 moet alles opgeknapt zijn met meer koopwoningen (dus gemeleerder etc). En The New Kit ziet er zelfs best hip uit.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:33:37 #133
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_112324543
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee ze pleuren het op straat en snappen dan niet waarom de ratten komen.
Wel eens in Marokko geweest?
Ja, jij ook? :{

Nog nooit een rat op straat gezien. Nooit. Of je moet de mensen bedoelen? Wat ik me haast niet kan voorstellen, want jij hebt het beste met ze voor. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:41:05 #134
3542 Gia
User under construction
pi_112324862
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, jij ook? :{

Nog nooit een rat op straat gezien. Nooit. Of je moet de mensen bedoelen? Wat ik me haast niet kan voorstellen, want jij hebt het beste met ze voor. :{

Maar wat doet jouw vrouwtje met kliekjes die nog eetbaar zijn, maar jullie zelf niet meer opeten?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:45:27 #135
13462 BansheeBoy
pi_112325056
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar wat doet jouw vrouwtje met kliekjes die nog eetbaar zijn, maar jullie zelf niet meer opeten?
Kliekjes die nog eetbaar zijn eten we meestal zelf nog op. Maar brood wat overblijft gaat altijd naar de Eenden des Drechtsteden. :{

Groentje en fruit wat (voor de helft) overblijft gooien we in de tuin als compost. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_112326405
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Kliekjes die nog eetbaar zijn eten we meestal zelf nog op. Maar brood wat overblijft gaat altijd naar de Eenden des Drechtsteden. :{

Groentje en fruit wat (voor de helft) overblijft gooien we in de tuin als compost. :{

Brood is helemaal niet zo goed voor eenden, ze zouden beter af zijn als je het voortaan gewoon weggooit. Die groentjes zijn dan wel weer prima. (sommige dan) Kun je beter die aan de eenden geven.
pi_112327084
Er zit trouwen nogal een verschil tussen brood in stukjes in een sloot te gooien waar binnen no-time tig eenden de boel opvreten of door halve broden en ander voedsel in een plantsoen te gooien.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 11:24:16 #138
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_112339556
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 22:27 schreef Wokkel het volgende:
Er zit trouwen nogal een verschil tussen brood in stukjes in een sloot te gooien waar binnen no-time tig eenden de boel opvreten of door halve broden en ander voedsel in een plantsoen te gooien.
Echt niet normaal idd. Ik heb het ook gezien, zo'n oud vrouwtje wat gewoon een vuilniszak met hele broden even op de kade bij de gracht (waar al veel ratten zitten) neer plempt.

Het erge was ook nog dat ik een vreetzak van een hond had. Als 1 seconde niet oplette zat dat beest zich driemaal in het rond te vreten in zo'n stapel broden. :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_112345361
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 18:58 schreef Green1 het volgende:
Lekker buurtje, als ik er zo eens doorheen rij met streetview.. :{

[ afbeelding ]
Ofwel: je lult maar wat, op basis van een paar muisklikken :')

Het is een wat mindere stadse buurt, wat scherp om de randjes. Meer niet.
pi_112345392
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:13 schreef donald_dick het volgende:

[..]

oh, marie heinekenplein, het slechte deel van zuid, bij het bruisende allochtoonse transvaalbuurt
Transvaalbuurt is in oost, wat lul jij nou? :')

Mensen willen praten....
  Eindredactie Games zaterdag 2 juni 2012 @ 20:33:24 #141
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_112357169
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:02 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:

[..]

Transvaalbuurt is in oost, wat lul jij nou? :')

Waar in de zin zeg ik dat het in zuid ligt :')
mensen willen niet lezen....
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_112357234
quote:
4s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:33 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Waar in de zin zeg ik dat het in zuid ligt :')
bij zuid dan... net zo'n mallotige statement :)
pi_112373089
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom zou je het aan dieren MOETEN voeren. Er wordt gesteld dat je het mogelijk aan dieren kan voeren. Dat is wat anders dan de hele voorraad op straat gooien. Voeren is wat anders dan weggooien. Eetbare kliekjes kan je gewoon zelf eten. Wat dacht je daarvan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_112373760
lol, weten die marokkanen hoe normale nederlanders/mensen zich voelen.
  zondag 3 juni 2012 @ 16:09:53 #145
3542 Gia
User under construction
pi_112385502
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 09:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou je het aan dieren MOETEN voeren. Er wordt gesteld dat je het mogelijk aan dieren kan voeren. Dat is wat anders dan de hele voorraad op straat gooien. Voeren is wat anders dan weggooien. Eetbare kliekjes kan je gewoon zelf eten. Wat dacht je daarvan?
Ik kook elke dag vers. Wat overblijft gaat in een oude krant verpakt, gewoon in de groene container. En dat wordt uiteindelijk mest. Dus, toch niet verspild.
pi_112385998
Het zal wel weer niet:
quote:
Stadsdeel-wethouder Godfried Lambriex (wijkaanpak, PvdA) zegt dat er veel wordt geïnvesteerd in de buurt.
Hier ligt het probleem dus: een PvdA-wethouder.

Dat de toestand in die buurt zover kan komen :N
pi_112386101
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:00 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:

[..]

Ofwel: je lult maar wat, op basis van een paar muisklikken :')

Het is een wat mindere stadse buurt, wat scherp om de randjes. Meer niet.
Ik lul niet.. al zou ik er met geld toe mogen wonen zou ik het nog niet willen. :W Een veel te hoge schotelantenne verhouding...
pi_112389791
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 16:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik kook elke dag vers. Wat overblijft gaat in een oude krant verpakt, gewoon in de groene container. En dat wordt uiteindelijk mest. Dus, toch niet verspild.
Vind ik wel. Tenzij je denkt dat het verbouwen van groente (voedsel) niets kost. Afgezien daarvan, wat er overblijft kan je prima de dag erna nog opeten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_112392687
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 10:07 schreef eidabei het volgende:
lol, weten die marokkanen hoe normale nederlanders/mensen zich voelen.
:X

On topic: te veel aan voedsel dumpen aan de dieren in de buurt is natuurlijk geen nuttig hergebruik van voedsel. Ik heb eerde in een allochtonenwijk gewoond en daar viel het me wel op: de vogels werden wel heel vaak en heel veel gevoerd.
  zondag 3 juni 2012 @ 19:28:07 #150
13462 BansheeBoy
pi_112393090
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 16:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is ook goed. Alleen ik denk niet dat de Eenden des Drechtsteden er iets aan hebben. :{

zondag 3 juni 2012 @ 21:46:48 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_112400942
quote:
Stadsdeel-wethouder Godfried Lambriex (wijkaanpak, PvdA) zegt dat er veel wordt geïnvesteerd in de buurt. [...] Het stadsdeel wil blijven investeren, zegt hij. „Maar de mensen moeten hun buurt uiteindelijk zelf leefbaar houden.”
En dit is nu juist het probleem van het PvdA-gedachtengoed. Het hele artikel gaat over allerhande maatregelen die door de gemeente genomen worden. Alsof die mensen absoluut zelf helemaal niks kunnen en niks begrijpen. De Grote Goede Witte Man zal het wel voor hen oplossen. Tot op het belachelijke bellen naar een hotline aan toe als je vuilnis naast de container zit liggen!! (Waarom dus niet gewoon dat zelf in die container gooien).
Door deze PvdA-handelswijze zijn die mensen daar in een totale staat van apathie en afhankelijkheid gebracht (zoals de PvdA mensen het liefste ziet overigens), waardoor ze dus zo'n eenvoudig probleempje niet kunnen oplossen.
The End Times are wild
pi_112401290
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

En dit is nu juist het probleem van het PvdA-gedachtengoed. Het hele artikel gaat over allerhande maatregelen die door de gemeente genomen worden. Alsof die mensen absoluut zelf helemaal niks kunnen en niks begrijpen. De Grote Goede Witte Man zal het wel voor hen oplossen. Tot op het belachelijke bellen naar een hotline aan toe als je vuilnis naast de container zit liggen!! (Waarom dus niet gewoon dat zelf in die container gooien).
Door deze PvdA-handelswijze zijn die mensen daar in een totale staat van apathie en afhankelijkheid gebracht (zoals de PvdA mensen het liefste ziet overigens), waardoor ze dus zo'n eenvoudig probleempje niet kunnen oplossen.
Tja. Moet je in zo'n buurt eens proberen zo'n vrouwtje aan te spreken als ze haar zak met eten op straat staat te deponeren. Binnen no-time staan er 10 mensen om je heen die het geheid niet met jou eens zullen zijn.
  zondag 3 juni 2012 @ 21:55:33 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_112401392
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:53 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Tja. Moet je in zo'n buurt eens proberen zo'n vrouwtje aan te spreken als ze haar zak met eten op straat staat te deponeren. Binnen no-time staan er 10 mensen om je heen die het geheid niet met jou eens zullen zijn.
Je moet helemaal niks doen. Dat is het beste
The End Times are wild
pi_112401606
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je moet helemaal niks doen. Dat is het beste
Zo gauw je in de minderheid bent is het vaak verstandig om inderdaad niets te zeggen. In die wijken zijn de mensen die het niet normaal vinden nu eenmaal in de minderheid, een minderheid die ook nog eens wordt beschermd doordat de buurtverpesters 'het allemaal niet zo goed begrijpen' volgens de overheid.
  zondag 3 juni 2012 @ 22:01:41 #155
11923 I.R.Baboon
pi_112401752
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2012 16:22 schreef Zienswijze het volgende:
Het zal wel weer niet:

[..]

Hier ligt het probleem dus: een PvdA-wethouder.

Dat de toestand in die buurt zover kan komen :N
De openbare ruimte valt niet onder een PvdA-wethouder hoor.
  zondag 3 juni 2012 @ 22:03:28 #156
11923 I.R.Baboon
pi_112401876
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

(Toevallig heb ik redelijk veel verstand van Amsterdam West, vandaar dat ik het niet kan laten om er even wat dieper op in te gaan): mensen kunnen afvalbakken adopteren en moeten dat dan inderdaad zelf doen. Maar je ziet ook een trend dat mensen meer afval naast de bak flikkeren, en wel de gemeente aanspreken dat het niet opgeruimd wordt. Overigens is dat afvalbakken adopteren een GroenLinks-ding.
  zondag 3 juni 2012 @ 22:04:33 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_112401944
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:59 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zo gauw je in de minderheid bent is het vaak verstandig om inderdaad niets te zeggen. In die wijken zijn de mensen die het niet normaal vinden nu eenmaal in de minderheid, een minderheid die ook nog eens wordt beschermd doordat de buurtverpesters 'het allemaal niet zo goed begrijpen' volgens de overheid.
Als die mensen niet decennialang gepamperd waren, dan waren ze zelf wel met een oplossing gekomen die werkt. Zo moeilijk is dat namelijk niet. Je hoeft enkel op te zoeken (op internet bijvoorbeeld), hoe zo'n rattenplaag ontstaat, een plan te maken, de andere mensen uit de buurt hierbij de betrekken en het uit te voeren. Dat is vrij eenvoudig, een MBO-er kan dit bij wijze van spreken al.

Nu is het een plan dat van buiten af opgelegd wordt en waarvan de helft waarschijnlijk niet eens gehoord heeft.
The End Times are wild
  zondag 3 juni 2012 @ 22:05:29 #158
11923 I.R.Baboon
pi_112402007
Ik denk dat je de sociale cohesie in zo'n buurt toch wat overschat, LXIV.
  Moderator zondag 3 juni 2012 @ 22:05:30 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_112402009
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:03 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

(Toevallig heb ik redelijk veel verstand van Amsterdam West, vandaar dat ik het niet kan laten om er even wat dieper op in te gaan): mensen kunnen afvalbakken adopteren en moeten dat dan inderdaad zelf doen. Maar je ziet ook een trend dat mensen meer afval naast de bak flikkeren, en wel de gemeente aanspreken dat het niet opgeruimd wordt. Overigens is dat afvalbakken adopteren een GroenLinks-ding.
Afvalbakken adopteren. Is men krankzinnig geworden? Wat is er gebeurd met het gewoon afval in de daarvoor bestemde afvalbakken doen? Tjezus mina, het is werkelijk van de pot gerukt. GroenLinks weer in de bocht :')
  zondag 3 juni 2012 @ 22:07:09 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_112402134
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:03 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

GroenLinks is dan ook een heel andere partij dan de PvdA. Van Amsterdam heb ik niet zoveel verstand, maar van de sociale mechanismen om zoiets aan te pakken wel, en dan moet het dus niet van bovenaf, maar van de mensen zelf komen. Helaas is het zolang van bovenaf gekomen dat die mensen zelf niet zoveel meer kunnen organiseren. Of ze zouden genetisch inferieur en incompetent moeten zijn. Maar ik denk dat het de PvdA is.
The End Times are wild
pi_112402176
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als die mensen niet decennialang gepamperd waren, dan waren ze zelf wel met een oplossing gekomen die werkt. Zo moeilijk is dat namelijk niet. Je hoeft enkel op te zoeken (op internet bijvoorbeeld), hoe zo'n rattenplaag ontstaat, een plan te maken, de andere mensen uit de buurt hierbij de betrekken en het uit te voeren. Dat is vrij eenvoudig, een MBO-er kan dit bij wijze van spreken al.

Nu is het een plan dat van buiten af opgelegd wordt en waarvan de helft waarschijnlijk niet eens gehoord heeft.
Ben ik helemaal met je eens. Als goedwillende buurtbewoner kom je er echt niet meer tussen, die mensen denken alleen maar rechten te hebben en geen plichten.

Ze zouden het op moeten lossen zoals een woningbouw corporatie het oplost: Zijn de gemeenschappelijke ruimtes te vies voor woorden dan wordt er op kosten van de bewoners een schoonmaakteam ingezet. Is dus de straat te vies, stuur dan iedereen een rekening van 10 euro voor het schoonmaken.
  zondag 3 juni 2012 @ 22:07:45 #162
11923 I.R.Baboon
pi_112402178
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Afvalbakken adopteren. Is men krankzinnig geworden? Wat is er gebeurd met het gewoon afval in de daarvoor bestemde afvalbakken doen? Tjezus mina, het is werkelijk van de pot gerukt. GroenLinks weer in de bocht :')
Stap 1 is dat mensen afval steeds naast de bak flikkeren. Handhaven is lastig, want moet op heterdaad gebeuren. Je kan als stadsdeel niet dagelijks langs de bak rijden, want dan heb je meer ambtenaren nodig en die heb je niet, dus wil je dat mensen melden als er een hoop zooi ligt die opgehaald moet worden.

Maar het is lastig: aan de ene kant stimuleer je met weghalen niet dat mensen hun grofvuil goed aanleveren, aan de andere kant gaan mensen vanzelf meer afval gooien bij een al aanwezige berg.
  zondag 3 juni 2012 @ 22:07:59 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_112402193
quote:
7s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik denk dat je de sociale cohesie in zo'n buurt toch wat overschat, LXIV.
Die zal ongetwijfeld laag zijn. Maar zoiets opzetten zal eerder een positief effect hierop hebben.
The End Times are wild
  zondag 3 juni 2012 @ 22:09:44 #164
11923 I.R.Baboon
pi_112402324
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die zal ongetwijfeld laag zijn. Maar zoiets opzetten zal eerder een positief effect hierop hebben.
Volgens mij hebben ze wel dat soort dingen gedaan met kunstenaars (hoe weet ik niet...) en ook met drank stoken met het brood uit de broodbakken (maar ja, dat sluit ook weer niet zo goed aan bij de belevingswereld vd doelgroep).
  zondag 3 juni 2012 @ 22:20:34 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_112403052
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:09 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze wel dat soort dingen gedaan met kunstenaars (hoe weet ik niet...)
Ik geloof met hem:

te flauw
The End Times are wild
pi_112403541
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:01 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

De openbare ruimte valt niet onder een PvdA-wethouder hoor.
Ze zijn toch verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in die buurt? Als ik een wethouder over investeren in een buurt hoor praten, dan neem ik aan dat die wethouder bedoelt dat ze asocialen wat manieren bijbrengen of dat die asocialen anders maar optyfen. Maar goed, als ik lees dat een PvdA-wethouder het heeft over investeren in een wijk, dan zinkt de moed mij in de schoenen en vrees ik dat de PvdA het over buurthuizen bouwen heeft, buurtfeesten organiseren om "elkaar bij elkaar te brengen" heeft en sussende woorden spreekt.

Spreek die asocialen gewoon aan op hun gedrag. Laat desnoods politieagenten controleren wie dergelijk vuil om straat smijt. Bij herhaaldelijke overtredingen tyf je gewoon op naar een asokamp. Natuurlijk wel de gemaakte schade voor de maatschappij financieel vergoeden, maar dat spreek vanzelf, hoop ik.

Duidelijkheid, manieren en law of order: dat hebben we nodig!
  zondag 3 juni 2012 @ 22:31:23 #167
13462 BansheeBoy
pi_112403752
Eenden (des Drechtsteden) hebben gewoon recht op brood. En het is nou ook weer niet zo dat voedselresten het ontstaan van ratten verzorgt. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 04-06-2012 00:32:04 ]
pi_112403753
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:07 schreef Wokkel het volgende:
Zijn de gemeenschappelijke ruimtes te vies voor woorden dan wordt er op kosten van de bewoners een schoonmaakteam ingezet. Is dus de straat te vies, stuur dan iedereen een rekening van 10 euro voor het schoonmaken.
Niet mee eens en ronduit kinderachtig. Dat is hetzelfde als de hele klas straffen omdat een jongetje of meisje irritant gedrag vertoont.

De goedwillenden durven veelal niet de aso's op hun gedrag aan te spreken (voor je het weet staat een knokploeg voor je deur) en moeten dus ook lappen omdat die aso's zich niet normaal kunnen gedragen.

Het is beter om die aso's zelf te straffen, bij herhaaldelijk aso-gedrag de wijk uit te trappen en verder zoeken ze het zelf maar uit.
  Moderator zondag 3 juni 2012 @ 23:03:58 #169
249559 crew  Lavenderr
pi_112405648
quote:
15s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Eenden (des Drechtsteden) hebben gewoon recht op brood. En het is nou ook weer niet zo dat voedselresten het ontstaan van ratten verzorgd. :')

Dat is nu juist het probleem. Ratten komen er op af als vliegen op de stroop het brood.
Beats me waarom mensen hele broden zo in het park gooien, waarom niet minder voedsel aanschaffen en het gewoon opeten?
pi_112412686
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 16:25 schreef Green1 het volgende:

[..]

Ik lul niet.. al zou ik er met geld toe mogen wonen zou ik het nog niet willen. :W Een veel te hoge schotelantenne verhouding...
Ach, als je weinig gewend bent zal het vast heel wat zijn allemaal ja. En gelukkig voor jou hoef je er ook niet te wonen :)
pi_112423466
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 05:22 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:

[..]

Ach, als je weinig gewend bent zal het vast heel wat zijn allemaal ja. En gelukkig voor jou hoef je er ook niet te wonen :)
Ja, tuurlijk, je hebt gelijk, ik wil niet in een achterbuurt wonen, dus ben ik weinig gewend.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:41:51 #172
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_112425073
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 17:23 schreef Outlined het volgende:

[..]

http://archief.nrc.nl/ind(...)+ratten+weer/check=Y

hier moet echt wat aan gedaan worden, dit kan toch niet, er moet een taskforce komen die de wijken in gaat en voorlichting op basis scholen, ja dat moeten we doen
.

Ik stel voor dat we gewoon een bom op die wijk gooien, al die ratten dood.

random woord: fosfor.
  maandag 4 juni 2012 @ 17:27:42 #173
13462 BansheeBoy
pi_112432375
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:41 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

.

Ik stel voor dat we gewoon een bom op die wijk gooien, al die ratten dood.
Wij gebruiken liever de kracht van de dialoog. :{

maandag 4 juni 2012 @ 18:57:04 #174
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_112435887
quote:
15s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wij gebruiken liever de kracht van de dialoog. :{

Sinds wanneer kun je met ratten praten?? Spreek jij de taal van de rat?
Zeg eens tegen ze dat ze weggaan......de mensen hebben er last van.

random woord: rattenvangervanhamelen.
pi_112439538
Nou weet ik natuurlijk niet hoe het daar in de buurt is, maar wat mij al op diverse locaties heeft verbaasd is dat die ondergrondse containers blijkbaar dusdanig krap berekent zijn dat er al dagen voor ze geleegd gaan worden niets meer bij kan. En daardoor krijg je dus vuilniszakken naast de containers waarop van alles op af komt .. katten, de enkele zwerfhond, meeuwen, ratten en ander ongedierte.
Volgens mij heeft dat verschijnsel weinig te maken met de bewoners van de buurt, want dit zie je dus ook in de nette, en vaak overwegend blanke wijken in kleinere gemeenten.

Dat dit erger wordt omdat er in een bepaalde wijk teveel mensen wonen die het weggooien van eten zonde vinden, tja .. je wil niet weten hoe vaak ik ruzie heb gehad met mijn oude plat-Amsterdamse bovenbuurvrouw die op haar balkon haar oude brood aan de duiven zat te voeren, die dan weer mijn was onder zaten te schijten.
pleased to meet you
pi_112446415
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:05 schreef moussie het volgende:
Nou weet ik natuurlijk niet hoe het daar in de buurt is, maar wat mij al op diverse locaties heeft verbaasd is dat die ondergrondse containers blijkbaar dusdanig krap berekent zijn dat er al dagen voor ze geleegd gaan worden niets meer bij kan. En daardoor krijg je dus vuilniszakken naast de containers waarop van alles op af komt .. katten, de enkele zwerfhond, meeuwen, ratten en ander ongedierte.
Volgens mij heeft dat verschijnsel weinig te maken met de bewoners van de buurt, want dit zie je dus ook in de nette, en vaak overwegend blanke wijken in kleinere gemeenten.

Dat dit erger wordt omdat er in een bepaalde wijk teveel mensen wonen die het weggooien van eten zonde vinden, tja .. je wil niet weten hoe vaak ik ruzie heb gehad met mijn oude plat-Amsterdamse bovenbuurvrouw die op haar balkon haar oude brood aan de duiven zat te voeren, die dan weer mijn was onder zaten te schijten.
lulkoek. Als de container vol zit, KUN je natuurlijk ook de keuze maken om je afval weer mee naar huis te nemen en het op een andere dag of op een andere plaats (container) weg te gooien. Zomaar een ideetje hoor. Tis gewoon tokkie-gedrag, anders niks.
pi_112447013
Stomme kut-knuffelaarij. Ik zou per direct ophouden met het bestrijden van die rattenplaag en alle bewoners via een huis-aan-huis-brief uitleggen waarom. Zij die naar de gemeente bellen met klachten, vriendelijk maar beslist uitleggen dat het bestrijden van een door de bewoners zélf gecreëerde rattenplaag, NIET de taak van de gemeente is en dat men als bewoners onderling maar met een oplossing moeten komen.

Ik snap werkelijk niet waarom aso's (van welke afkomst dan ook) altijd maar geholpen moeten worden met hun problemen. Als jij je als een kleuter wil gedragen, draag je ook de gevolgen daar maar van. Met het altijd maar oplossen van de problemen veranderen die tokkies nooit hun gedrag. Ze hebben er zelf immers nooit last van....
pi_112452329
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:40 schreef stopnaald het volgende:
lulkoek. Als de container vol zit, KUN je natuurlijk ook de keuze maken om je afval weer mee naar huis te nemen en het op een andere dag of op een andere plaats (container) weg te gooien. Zomaar een ideetje hoor. Tis gewoon tokkie-gedrag, anders niks.
Yeah right, je gaat er een paar honderd meter mee slepen en dan is de volgende container ook vol want die is ook te krap berekent .. wat dan, door naar de volgende, op hoop van zegen?
Uiteindelijk dan maar weer mee naar huis nemen? En waar laat je die zak dan? Heb je naast je vuilnisbak wel een plek waar je het zo kan wegbergen dat het a: niet stinkt door het hele huis en b: geen ongedierte aantrekt? En stel je hebt die plek, dus zodra de container gelegd is ga je al die oude zakken erin gooien .. maar jij bent de enige niet, er zijn er meer, dus die container is alweer zowat vol nadat die net is geleegd, als je die dag toevallig moet overwerken of zo, tja, pech gehad?

Niks lulkoek dus, die bakken zijn gewoon te krap berekent, dat blijkt wel uit het gegeven dat er zelfs in nette wijken geregeld zakken naast de overvolle containers staan.

Overigens ga jij blijkbaar bij je ideetje uit van je eigen mogelijkheden, voor jou zou het geen probleem zijn even een paar honderd meter te zeulen met je vuilniszak, jij bent jong en gezond, en anders heb jij wel de ruimte in huis waar je het kan wegzetten zonder dat het overlast veroorzaakt.
pleased to meet you
pi_112452770
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:47 schreef stopnaald het volgende:
Stomme kut-knuffelaarij. Ik zou per direct ophouden met het bestrijden van die rattenplaag en alle bewoners via een huis-aan-huis-brief uitleggen waarom. Zij die naar de gemeente bellen met klachten, vriendelijk maar beslist uitleggen dat het bestrijden van een door de bewoners zélf gecreëerde rattenplaag, NIET de taak van de gemeente is en dat men als bewoners onderling maar met een oplossing moeten komen.

Ik snap werkelijk niet waarom aso's (van welke afkomst dan ook) altijd maar geholpen moeten worden met hun problemen. Als jij je als een kleuter wil gedragen, draag je ook de gevolgen daar maar van. Met het altijd maar oplossen van de problemen veranderen die tokkies nooit hun gedrag. Ze hebben er zelf immers nooit last van....
Omg, wat een verstand .. dacht je nou echt dat ratten nadat zij zich vrijuit hebben kunnen vermenigvuldigen netjes in die ene wijk blijven?
pleased to meet you
pi_112453727
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:43 schreef moussie het volgende:

[..]
Overigens ga jij blijkbaar bij je ideetje uit van je eigen mogelijkheden, voor jou zou het geen probleem zijn even een paar honderd meter te zeulen met je vuilniszak, jij bent jong en gezond, en anders heb jij wel de ruimte in huis waar je het kan wegzetten zonder dat het overlast veroorzaakt.
Klopt. En jij hebt ongetwijfeld ook wel een gezinslid of buur die jong en gezond is....

Verder staat het iedereen vrij om zijn/haar vuil zelf bij de gemeentewerf in te leveren....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')