Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de islam verantwoordelijk is voor de rattenplaag?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:14 schreef Gia het volgende:
Heb net gegoogled op 'islam voedsel weggooien'. De derde of vierde link, islamkennis, of zoiets vertelt dat je alleen bedorven voedsel in de vuilnisbak mag gooien. Voedsel dat nog gegeten kan worden, al is het maar door dieren, mag niet weggegooid worden.
Het is dus niet geheel uit de duim van de journalist gezogen.
een zeker verband lijkt er wel te zijnquote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:20 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen dat de islam verantwoordelijk is voor de rattenplaag?
Zouden meer mensen niet moeten doen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:14 schreef Gia het volgende:
Heb net gegoogled op 'islam voedsel weggooien'. De derde of vierde link, islamkennis, of zoiets vertelt dat je alleen bedorven voedsel in de vuilnisbak mag gooien. Voedsel dat nog gegeten kan worden, al is het maar door dieren, mag niet weggegooid worden.
Is toch logisch, waarom zou je voedsel dat nog gegeten kan worden weggooien?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:14 schreef Gia het volgende:
Ik kan nooit precies afgepast koken. Onze hond krijgt geen menseneten. Kliekjes bewaren heb ik niet altijd zin in, dus, aan welke dieren moet ik dan die restjes aardappelen en groenten voeren?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is toch logisch, waarom zou je voedsel dat nog gegeten kan worden weggooien?
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is toch logisch, waarom zou je voedsel dat nog gegeten kan worden weggooien?
Nee ze pleuren het op straat en snappen dan niet waarom de ratten komen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan nooit precies afgepast koken. Onze hond krijgt geen menseneten. Kliekjes bewaren heb ik niet altijd zin in, dus, aan welke dieren moet ik dan die restjes aardappelen en groenten voeren?
Aan welke dieren voeren jullie dat? Op die site hadden ze het namelijk over voeren aan dieren. Of bewaar je het dan net zolang tot het bedorven is, om het pas dan weg te gooien?
Ja, jij ook?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee ze pleuren het op straat en snappen dan niet waarom de ratten komen.
Wel eens in Marokko geweest?
Maar wat doet jouw vrouwtje met kliekjes die nog eetbaar zijn, maar jullie zelf niet meer opeten?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, jij ook?
Nog nooit een rat op straat gezien. Nooit. Of je moet de mensen bedoelen? Wat ik me haast niet kan voorstellen, want jij hebt het beste met ze voor.˛
Kliekjes die nog eetbaar zijn eten we meestal zelf nog op. Maar brood wat overblijft gaat altijd naar de Eenden des Drechtsteden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar wat doet jouw vrouwtje met kliekjes die nog eetbaar zijn, maar jullie zelf niet meer opeten?
Brood is helemaal niet zo goed voor eenden, ze zouden beter af zijn als je het voortaan gewoon weggooit. Die groentjes zijn dan wel weer prima. (sommige dan) Kun je beter die aan de eenden geven.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kliekjes die nog eetbaar zijn eten we meestal zelf nog op. Maar brood wat overblijft gaat altijd naar de Eenden des Drechtsteden.
Groentje en fruit wat (voor de helft) overblijft gooien we in de tuin als compost.˛
Echt niet normaal idd. Ik heb het ook gezien, zo'n oud vrouwtje wat gewoon een vuilniszak met hele broden even op de kade bij de gracht (waar al veel ratten zitten) neer plempt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:27 schreef Wokkel het volgende:
Er zit trouwen nogal een verschil tussen brood in stukjes in een sloot te gooien waar binnen no-time tig eenden de boel opvreten of door halve broden en ander voedsel in een plantsoen te gooien.
Ofwel: je lult maar wat, op basis van een paar muisklikkenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:58 schreef Green1 het volgende:
Lekker buurtje, als ik er zo eens doorheen rij met streetview..
[ afbeelding ]
Transvaalbuurt is in oost, wat lul jij nou?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:13 schreef donald_dick het volgende:
[..]
oh, marie heinekenplein, het slechte deel van zuid, bij het bruisende allochtoonse transvaalbuurt
Waar in de zin zeg ik dat het in zuid ligtquote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:02 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:
[..]
Transvaalbuurt is in oost, wat lul jij nou?
bij zuid dan... net zo'n mallotige statementquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:33 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Waar in de zin zeg ik dat het in zuid ligt
Waarom zou je het aan dieren MOETEN voeren. Er wordt gesteld dat je het mogelijk aan dieren kan voeren. Dat is wat anders dan de hele voorraad op straat gooien. Voeren is wat anders dan weggooien. Eetbare kliekjes kan je gewoon zelf eten. Wat dacht je daarvan?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 20:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan nooit precies afgepast koken. Onze hond krijgt geen menseneten. Kliekjes bewaren heb ik niet altijd zin in, dus, aan welke dieren moet ik dan die restjes aardappelen en groenten voeren?
Aan welke dieren voeren jullie dat? Op die site hadden ze het namelijk over voeren aan dieren. Of bewaar je het dan net zolang tot het bedorven is, om het pas dan weg te gooien?
Ik kook elke dag vers. Wat overblijft gaat in een oude krant verpakt, gewoon in de groene container. En dat wordt uiteindelijk mest. Dus, toch niet verspild.quote:Op zondag 3 juni 2012 09:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou je het aan dieren MOETEN voeren. Er wordt gesteld dat je het mogelijk aan dieren kan voeren. Dat is wat anders dan de hele voorraad op straat gooien. Voeren is wat anders dan weggooien. Eetbare kliekjes kan je gewoon zelf eten. Wat dacht je daarvan?
Hier ligt het probleem dus: een PvdA-wethouder.quote:Stadsdeel-wethouder Godfried Lambriex (wijkaanpak, PvdA) zegt dat er veel wordt geīnvesteerd in de buurt.
Ik lul niet.. al zou ik er met geld toe mogen wonen zou ik het nog niet willen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:00 schreef MeneertjeKnorrepot het volgende:
[..]
Ofwel: je lult maar wat, op basis van een paar muisklikken
Het is een wat mindere stadse buurt, wat scherp om de randjes. Meer niet.
Vind ik wel. Tenzij je denkt dat het verbouwen van groente (voedsel) niets kost. Afgezien daarvan, wat er overblijft kan je prima de dag erna nog opeten.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kook elke dag vers. Wat overblijft gaat in een oude krant verpakt, gewoon in de groene container. En dat wordt uiteindelijk mest. Dus, toch niet verspild.
quote:Op zondag 3 juni 2012 10:07 schreef eidabei het volgende:
lol, weten die marokkanen hoe normale nederlanders/mensen zich voelen.
Dat is ook goed. Alleen ik denk niet dat de Eenden des Drechtsteden er iets aan hebben.quote:Op zondag 3 juni 2012 16:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kook elke dag vers. Wat overblijft gaat in een oude krant verpakt, gewoon in de groene container. En dat wordt uiteindelijk mest. Dus, toch niet verspild.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |