lulkoek. Als de container vol zit, KUN je natuurlijk ook de keuze maken om je afval weer mee naar huis te nemen en het op een andere dag of op een andere plaats (container) weg te gooien. Zomaar een ideetje hoor. Tis gewoon tokkie-gedrag, anders niks.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:05 schreef moussie het volgende:
Nou weet ik natuurlijk niet hoe het daar in de buurt is, maar wat mij al op diverse locaties heeft verbaasd is dat die ondergrondse containers blijkbaar dusdanig krap berekent zijn dat er al dagen voor ze geleegd gaan worden niets meer bij kan. En daardoor krijg je dus vuilniszakken naast de containers waarop van alles op af komt .. katten, de enkele zwerfhond, meeuwen, ratten en ander ongedierte.
Volgens mij heeft dat verschijnsel weinig te maken met de bewoners van de buurt, want dit zie je dus ook in de nette, en vaak overwegend blanke wijken in kleinere gemeenten.
Dat dit erger wordt omdat er in een bepaalde wijk teveel mensen wonen die het weggooien van eten zonde vinden, tja .. je wil niet weten hoe vaak ik ruzie heb gehad met mijn oude plat-Amsterdamse bovenbuurvrouw die op haar balkon haar oude brood aan de duiven zat te voeren, die dan weer mijn was onder zaten te schijten.
Yeah right, je gaat er een paar honderd meter mee slepen en dan is de volgende container ook vol want die is ook te krap berekent .. wat dan, door naar de volgende, op hoop van zegen?quote:Op maandag 4 juni 2012 21:40 schreef stopnaald het volgende:
lulkoek. Als de container vol zit, KUN je natuurlijk ook de keuze maken om je afval weer mee naar huis te nemen en het op een andere dag of op een andere plaats (container) weg te gooien. Zomaar een ideetje hoor. Tis gewoon tokkie-gedrag, anders niks.
Omg, wat een verstand .. dacht je nou echt dat ratten nadat zij zich vrijuit hebben kunnen vermenigvuldigen netjes in die ene wijk blijven?quote:Op maandag 4 juni 2012 21:47 schreef stopnaald het volgende:
Stomme kut-knuffelaarij. Ik zou per direct ophouden met het bestrijden van die rattenplaag en alle bewoners via een huis-aan-huis-brief uitleggen waarom. Zij die naar de gemeente bellen met klachten, vriendelijk maar beslist uitleggen dat het bestrijden van een door de bewoners zélf gecreëerde rattenplaag, NIET de taak van de gemeente is en dat men als bewoners onderling maar met een oplossing moeten komen.
Ik snap werkelijk niet waarom aso's (van welke afkomst dan ook) altijd maar geholpen moeten worden met hun problemen. Als jij je als een kleuter wil gedragen, draag je ook de gevolgen daar maar van. Met het altijd maar oplossen van de problemen veranderen die tokkies nooit hun gedrag. Ze hebben er zelf immers nooit last van....
Klopt. En jij hebt ongetwijfeld ook wel een gezinslid of buur die jong en gezond is....quote:Op maandag 4 juni 2012 22:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Overigens ga jij blijkbaar bij je ideetje uit van je eigen mogelijkheden, voor jou zou het geen probleem zijn even een paar honderd meter te zeulen met je vuilniszak, jij bent jong en gezond, en anders heb jij wel de ruimte in huis waar je het kan wegzetten zonder dat het overlast veroorzaakt.
In Den Haag is het helemaal apart.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Yeah right, je gaat er een paar honderd meter mee slepen en dan is de volgende container ook vol want die is ook te krap berekent .. wat dan, door naar de volgende, op hoop van zegen?
Uiteindelijk dan maar weer mee naar huis nemen? En waar laat je die zak dan? Heb je naast je vuilnisbak wel een plek waar je het zo kan wegbergen dat het a: niet stinkt door het hele huis en b: geen ongedierte aantrekt? En stel je hebt die plek, dus zodra de container gelegd is ga je al die oude zakken erin gooien .. maar jij bent de enige niet, er zijn er meer, dus die container is alweer zowat vol nadat die net is geleegd, als je die dag toevallig moet overwerken of zo, tja, pech gehad?
Niks lulkoek dus, die bakken zijn gewoon te krap berekent, dat blijkt wel uit het gegeven dat er zelfs in nette wijken geregeld zakken naast de overvolle containers staan.
Overigens ga jij blijkbaar bij je ideetje uit van je eigen mogelijkheden, voor jou zou het geen probleem zijn even een paar honderd meter te zeulen met je vuilniszak, jij bent jong en gezond, en anders heb jij wel de ruimte in huis waar je het kan wegzetten zonder dat het overlast veroorzaakt.
http://www.deweekkrant.nl(...)ende_rond_containersquote:15 mei 2012
DEN HAAG - Ondergrondse afvalcontainers zijn bedoeld om zwerfafval op straat tegen te gaan, maar in de Jacob Schorerlaan in Transvaal hebben de bakken niet het gewenste effect. Dat constateert Abdoe Khoulani
van de Partij van de Eenheid. Náást de containers gedumpt afval wordt verslonden door meeuwen Luiers en gebruikte maandverbanden slingeren door de straat. Namens buurtbewoners vraagt hij het gemeentebestuur beter te gaan handhaven in het gebied. Forse boetes en het verhalen van schoonmaakkosten zijn volgens hem de oplossing voor het probleem.
Nee. Ik zei ook niet dat de plaag in omliggende wijken niet hoeft te worden aangepakt. Ik vind het alleen van de ratten besnuffeld (om maar bij het topic te blijven), dat slecht gedrag beloond wordt, omdat zij die het probleem creëren, niet met de gevolgen worden geconfronteerd, omdat "de samenleving" (in dit geval dus via de gemeente) het probleem voor hen oplost. Daar schijt ik zo langzamerhand op.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Omg, wat een verstand .. dacht je nou echt dat ratten nadat zij zich vrijuit hebben kunnen vermenigvuldigen netjes in die ene wijk blijven?
Helemaal mee eens hoorquote:Op maandag 4 juni 2012 23:08 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee. Ik zei ook niet dat de plaag in omliggende wijken niet hoeft te worden aangepakt. Ik vind het alleen van de ratten besnuffeld (om maar bij het topic te blijven), dat slecht gedrag beloond wordt, omdat zij die het probleem creëren, niet met de gevolgen worden geconfronteerd, omdat "de samenleving" (in dit geval dus via de gemeente) het probleem voor hen oplost. Daar schijt ik zo langzamerhand op.
De oplossing is vrij simpel hoor, beter nadenken over je inkopen (hoewel dat natuurlijk wel heel veel gevraagd is van tokkies), gepaster koken en overtollig voedsel op de juiste wijze afvoeren. En dat gezeik dat het niet van e.o.a. man met baard op wolk mag heb ik lak aan.
Maar wil jij je als een asociale tokkie gedragen, prima, maar draag dan ook de gevolgen daarvan. En als zo'n rat een teen van je koter afbijt, zul je misschien leren dat het rondstrooien van voedsel NIET zo'n goed idee is.
Altijd weer die slachtofferrol. WORDT maar eens een keertje slachtoffer denk ik dan.
Klopt, dat is vast het probleem.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:18 schreef eigendeegcookie het volgende:
Die ondergrondse containers zijn bepaald niet gebruiksvriendelijk;
een gewone volle , dichtgeknoopte vuilniszak kan je er niet zomaar plop in laten vallen hoor,
nee , dat wordt proppen en duwen , want hij is kennelijk meer berekend op een pedaalemmerzak.
Dus wat gebeurt er dan? Je raadt t al : de zak scheurt, je handen worden vies ,zo ook de randen en buitenkanten van de container.
Dat brengt weer met zich mee dat je natuurlijk niet de vuilniszak mee neemt naar beneden onderweg naar je werk ofzo , want je moet weer helemaal terug naar boven om je handen te wassen.
Helaas staan die ondingen vaak in wijken met veel bovenwoningen zonder lift.
Een volgestampte vuilniszak past er inderdaad niet goed in, maar als je dat na de 1x gebruik weet dan kan je daar toch rekening mee houden? Vaker vervangen van je vuilniszak dus, scheelt ook nog eens een stinkende afvalbak in je keuken.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:18 schreef eigendeegcookie het volgende:
Die ondergrondse containers zijn bepaald niet gebruiksvriendelijk;
een gewone volle , dichtgeknoopte vuilniszak kan je er niet zomaar plop in laten vallen hoor,
nee , dat wordt proppen en duwen , want hij is kennelijk meer berekend op een pedaalemmerzak.
Dus wat gebeurt er dan? Je raadt t al : de zak scheurt, je handen worden vies ,zo ook de randen en buitenkanten van de container.
Dat brengt weer met zich mee dat je natuurlijk niet de vuilniszak mee neemt naar beneden onderweg naar je werk ofzo , want je moet weer helemaal terug naar boven om je handen te wassen.
Helaas staan die ondingen vaak in wijken met veel bovenwoningen zonder lift.
Jouw vuilniszakken zijn aan de buitenkant te vies om aan te raken? Je kan ze trouwens in model schoppen met je voet terwijl je de klep open houdt, ik begrijp werkelijk niet wat je probleem is.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:36 schreef eigendeegcookie het volgende:
ja , maar ook als tie niet vol is zul je m toch in model moeten drukken/ vouwen,
terwijl je met je andere hand de deksel , die zo graag dicht wil , moet tegenhouden.
en waarom zijn die containers nou eigenlijk zo gebruiksonvriendelijk?
wat kan de reden zijn dat er geen normale vuilniszak in mag?
eeuh nee, niet echt .. de gezinsleden zouden helemaal hier naar toe moeten komen en mijn buren hebben zo hun eigen mankementen. Daarnaast, je buurman vragen of die een keertje je vuilniszak mee naar beneden wil nemen is inderdaad geen probleem, iedere keer maar weer met een of meer zakken de buurt door op zoek naar wat ruimte in een andere container is een ander verhaal.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:59 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Klopt. En jij hebt ongetwijfeld ook wel een gezinslid of buur die jong en gezond is....
Lol, ja, je gaat even met het OV naar de andere kant van de stad, je vuilniszak inleveren.quote:Verder staat het iedereen vrij om zijn/haar vuil zelf bij de gemeentewerf in te leveren....
En je dacht dat dat zou helpen om die ratten in een bepaald gebied te houden? Als je het artikel had gelezen had je geweten dat ratten drie porties van het vergif binnen moeten krijgen voor ze eraan dood gaan, dus met zo'n ring van gif eromheen heen schiet je helemaal niets op, of die ring moet wel heel erg breed zijn .. Daarnaast, zolang het zich in die kring vrolijk blijft vermenigvuldigen is dat dweilen met de kraan openquote:Op maandag 4 juni 2012 23:15 schreef Green1 het volgende:
Helemaal mee eens hoorGewoon een ring van rattengif eromheen leggen. Laten die bewoners het maar voelen als ze niet willen luisteren.
Tot ze bij de wijk komen waar eten niet op straat ligtquote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:30 schreef moussie het volgende:
[..]
En je dacht dat dat zou helpen om die ratten in een bepaald gebied te houden? Als je het artikel had gelezen had je geweten dat ratten drie porties van het vergif binnen moeten krijgen voor ze eraan dood gaan, dus met zo'n ring van gif eromheen heen schiet je helemaal niets op, of die ring moet wel heel erg breed zijn .. Daarnaast, zolang het zich in die kring vrolijk blijft vermenigvuldigen is dat dweilen met de kraan open
Daar gaan ze dan meestal de riolen in, want in de 'nette' wijken worden de resten op je etensbord door de WC gespoeldquote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:34 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Tot ze bij de wijk komen waar eten niet op straat ligt
Want in nette wijken hebben ze geen groenbakquote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Daar gaan ze dan meestal de riolen in, want in de 'nette' wijken worden de resten op je etensbord door de WC gespoeld
'Hier' is hetgeen jij als onmogelijk beschouwt niet meer dan normaal. Je wordt dan ook aangesproken door omwonenden als je je vuilniszak naast de bak plaats, immers je bent dan asociaal bezig én onze mooie schone woonwijk wordt dan een vergaarbak voor ratten.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Yeah right, je gaat er een paar honderd meter mee slepen en dan is de volgende container ook vol want die is ook te krap berekent .. wat dan, door naar de volgende, op hoop van zegen?
Uiteindelijk dan maar weer mee naar huis nemen? En waar laat je die zak dan? Heb je naast je vuilnisbak wel een plek waar je het zo kan wegbergen dat het a: niet stinkt door het hele huis en b: geen ongedierte aantrekt? En stel je hebt die plek, dus zodra de container gelegd is ga je al die oude zakken erin gooien .. maar jij bent de enige niet, er zijn er meer, dus die container is alweer zowat vol nadat die net is geleegd, als je die dag toevallig moet overwerken of zo, tja, pech gehad?
Niks lulkoek dus, die bakken zijn gewoon te krap berekent, dat blijkt wel uit het gegeven dat er zelfs in nette wijken geregeld zakken naast de overvolle containers staan.
Nee, bij moussie is het ALTIJD de schuld van een ander. Uitkeringtrekkers zijn allemaal fysiek ongezond en de vuilnisbakken bij haar zijn altijd vol en er is niemand die haar kan helpen.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:59 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Klopt. En jij hebt ongetwijfeld ook wel een gezinslid of buur die jong en gezond is....
Verder staat het iedereen vrij om zijn/haar vuil zelf bij de gemeentewerf in te leveren....
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Want in nette wijken hebben ze geen groenbak![]()
Verder is het riool de mooiste plek voor ratten, dat is hun habitat. Niet een woonwijk.
Geen probleem hoor. Doen ze er maar iets langer over om dood te gaan. Van mijn part worden ze in de omliggende wijken wel actief gevangen en zo. Het gaat mij erom dat die tokkies een keertje ZELF met de gevolgen van hun wangedrag worden geconfronteerd. Ik hoop dan ook dat die ratten zich écht flink vermeerderen en dat ze écht mensen gaan aanvallen (en hopelijk nog flink bijten ook, liefst met blijvend letsel aan vingers/tenen en zo).quote:Op dinsdag 5 juni 2012 00:30 schreef moussie het volgende:
[..]
En je dacht dat dat zou helpen om die ratten in een bepaald gebied te houden? Als je het artikel had gelezen had je geweten dat ratten drie porties van het vergif binnen moeten krijgen voor ze eraan dood gaan, dus met zo'n ring van gif eromheen heen schiet je helemaal niets op, of die ring moet wel heel erg breed zijn .. Daarnaast, zolang het zich in die kring vrolijk blijft vermenigvuldigen is dat dweilen met de kraan open
Ook ik kan mierenneuken hoor:quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]Riolering is er nog lang niet zo lang als er ratten zijn. Dus iets zegt me dat de riolering helemaal niet hun habitat. Ze voelen zich er erg thuis, maar ze horen er eigenlijk niet thuis
Dat doen ze 'hier' ook hoor, maar in de grote steden dus blijkbaar niet (meer) omdat dat gewoon te duur wordt.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:19 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
'Hier' is hetgeen jij als onmogelijk beschouwt niet meer dan normaal. Je wordt dan ook aangesproken door omwonenden als je je vuilniszak naast de bak plaats, immers je bent dan asociaal bezig én onze mooie schone woonwijk wordt dan een vergaarbak voor ratten.
Daarnaast, de gemeente komt de zakken ook direct ophalen na één telefoontje. Vervolgens gaan ze uitzoeken van wie de zak is en krijgt hij/zij een boete. Ze maken hier bij ons veel tijd voor vrij omdat men het smerig vind.
Assumption is the mother of all fuck ups ..quote:Maar goed om te lezen dat jij zo'n aso bent die dan alsnog haar zak daar neerflikkert terwijl je het ook gewoon thuis kunt bewaren in de schuur/tuin/kelder etc.
bah, asociale mensen die het verpesten voor een ander
[..]
Nee, bij moussie is het ALTIJD de schuld van een ander. Uitkeringtrekkers zijn allemaal fysiek ongezond en de vuilnisbakken bij haar zijn altijd vol en er is niemand die haar kan helpen.
Dus zoeken ze andere plekken waar men blijkbaar voedsel op straat en hele broden in de plantsoenen gooit. Luilekkerland voor de lieve diertjesquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]Riolering is er nog lang niet zo lang als er ratten zijn. Dus iets zegt me dat de riolering helemaal niet hun habitat. Ze voelen zich er erg thuis, maar ze horen er eigenlijk niet thuis
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |