Ja ik heb ook het liefst dat mijn hypotheekverstrekker zegt hey vosss weet je wat, omdat je het zo graag wilt hoef je nu niet meer te betalen!quote:Het liefst heb ik dat ik gewoon voor 1 keertje niet hoef te betalen...
Dit.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
sowieso bellen en als de sodemieter op zoek naar geld.
Als je een keer later betaald zal het mogelijk wel meevallen maar als je nu al weet volgende maand ook niet voldoende te hebben heb je dan de derde maand voldoende alle 3 de maanden te betalen?
Wat Waaghals zegt, het is geen liefdadigheid.
Huur is 375 alleen heb maar rond de 170 op de bank.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:11 schreef Deetch het volgende:
Hoeveel is de huur en waarom kun je die niet betalen en zag je dat niet al veel langer aankomen?
Klop aan bij de schuldhulpsanering van je gemeente.
Heb je nog besparingstips nodig?
Kun je niet iets verkopen (mobiel, computer, fiets, je konjte)?
Je hebt de huur contant in je portemonee zitten?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:19 schreef zyntex het volgende:
[..]
Huur is 375 alleen heb maar rond de 170 op de bank.
Ik kan dat wel overmaken alleen ik moet ook nog eten, printen op school enz.
Ja iets verkopen zat ik zelf ook al aan te denken alleen heb niks dat mogelijk 375 kost. Ja de laptop waar ik nu op typ maar die doe ik natuurlijk niet weg...
Ik had wat drankjes teveel op en me portemonnee kwijt geraakt. Normaal ga ik wel goed om met me geld alleen geen reserve achter de hand.
Is het een kwestie van of je laptop houden of een dak boven je hoofd hebben?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:19 schreef zyntex het volgende:
[..]
Ja iets verkopen zat ik zelf ook al aan te denken alleen heb niks dat mogelijk 375 kost. Ja de laptop waar ik nu op typ maar die doe ik natuurlijk niet weg...
Ik had wat drankjes teveel op en me portemonnee kwijt geraakt. Normaal ga ik wel goed om met me geld alleen geen reserve achter de hand.
tja de kosten van "anoniem" levenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:19 schreef zyntex het volgende:
[..]
Als je een Grieks paspoort het ,geef ik je een goede kans in alle andere gevallen ligt je huisraad 1 juni in een container voor de deur .quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:01 schreef zyntex het volgende:
Het liefst heb ik dat ik gewoon voor 1 keertje niet hoef te betalen...
Dit dus. Deed ik ook in mijn studententijd en reed zelfs een bmw 5 serie ernaast.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:27 schreef Gezond2012 het volgende:
Ga naar het uitzendburo. Werk 5 avonden per week na school. Krijg iedere week uitbetaald.
waarom denk je uberhaubt dat dit een optie is? Klinkt niet heel erg alsof je goed met geld om kunt gaan als je zo naief bentquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:01 schreef zyntex het volgende:
Dan moet hij zich bij een uitzendbureau inschrijven en kan hij niet meer anoniem blijven.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:29 schreef Gezond2012 het volgende:
Ja, ik snap eigenlijk niet dat het eerste wat in hem opkomt is: wachten en misschien smeken voor een gratis maand huur... dat kan toch niet? Terwijl je genoeg tijd hebt om even te buffelen om zelfstandig het geld bij elkaar te krijgen...
mijn ervaring bij huisbazen (vooral van kamers) is een stuk minder positief dan die met mijn oudersquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:35 schreef Gezond2012 het volgende:
Uitstel van betaling, een paar strenge woorden van de huisbaas en 4 weken knoerthard werken zullen voor hem waarschijnlijk veel beter zijn. Gewoon zelfstandig jezelf uit de shit halen waar mogelijk. Zal hij zelf ook trotser op zichzelf zijn.
Daarbij moet je familie ook terug betalen, en lenen in de familie/vriendengroep geeft heel vaak heel veel gezeik.
*edit* Oh gut, nou ga dan zwart werken onder een Poolse naam ofzo, haha.
quote:Ik betaal alles contact behalve als het niet anders kan.
Ik heb een anonieme ov chipkaart en trein koop ik een kaartje.
Ik heb een mijn pasjes in een speciale doosje zodat ze niet kunnen worden uitgelezen van een afstand. (cardprotector)
Ik zit al jaren op de wifi van de buren dus dat geeft weer een extra drempel .
Ik heb naast mijn normale telefoon ook een prepaid voor het uploaden van filmpjes op youtube, registreren etc. Staat altijd uit alleen aan indien nodig.
Ik heb geen bonus ah dingetjes op me sleutel bos alleen van een vriendin van me. Ze hoeven wat mij betreft niet te weten wat ik eet. Ik heb in mijn buurt 3 ah supermarkten allemaal met dezelfde loop afstand. Ik probeer zovaak mogelijk een andere te nemen.
Ik sta alleen ingeschreven op me adres en bank voor de rest nergens. Ik doe nergens aan mee of whatever.
Mensen in mijn omgeving kennen mijn voornamen niet. Ik stel me altijd aan iedereen voor als een eigen voornaam die best wel random is. Alleen me huisgenoten weten mogelijk mijn initialen als ze eerder dan ik de post hebben… is lastig want ik sta vaak vroeg op.
groot?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:43 schreef Gezond2012 het volgende:
Maar hoe groot is de kans dat hij nog gaat werken als hij het gewoon leent? Ik zie het erg somber in...
als je zo gaat denken is er ook veen enkele reden om aan te nemen dat ie die huisbaas dan ooit afbetaaldquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:48 schreef Gezond2012 het volgende:
Als hij al begint met het vragen van geld van een vreemde (maand huur gratis) ipv zelf geld te verdienen zie ik het persoonlijk somber in. Maar ik ken hem verder niet dus kan het mis hebben.
Hij kan "Ik probeer sinds kort mijn huisbaas te smeken om geen huur te hoeven betalen." aan het rijtje toevoegenquote:
Dit is echt schitterend! Waarom zou die huurbaas dat toelaten? Geniaal verzonnen gewoon!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:01 schreef zyntex het volgende:
Sommige dingen gaan te verquote:Op dinsdag 29 mei 2012 16:59 schreef Eenskijken het volgende:
Zo raar vind ik het niet om anoniem te willen leven hoor... en dat moet TS toch lekker zelf weten![]()
En idd gewoon je huisbaas bellen en een regeling treffen, en hem garanderen dat het niet meer kan/zal gebeuren.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Overmaken, en als hij het verwerkt heeft in zijn administratie weer stiekem storneren.
Voor hij erachter komt waar dat gat in zijn begroting vandaan komt ben je alweer een halfjaar verder.
Je kan alleen automatische incasso's laten storneren.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Overmaken, en als hij het verwerkt heeft in zijn administratie weer stiekem storneren.
Voor hij erachter komt waar dat gat in zijn begroting vandaan komt ben je alweer een halfjaar verder.
Puik idee, ik ga het mijn verhuurder ook eens vragenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:01 schreef zyntex het volgende:
Ik heb ook een tijdje in geldproblemen gezeten toen ik op mezelf ging woonde..quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:01 schreef zyntex het volgende:
Ik red het deze maand niet om mijn huur te betalen.
Ook is het zo dat stel dat ik uitstel krijg de volgende keer weer niet kan betalen.
In het verleden altijd netjes op tijd betaald.
Ook huur ik dit kamertje al meer dan een jaar dus opzich altijd een goede huurder geweest.
Mijn vraag is hoe huisbaas benaderen.
Hij is gewoon particulier dus geen bedrijf.
Mailen of bellen? Beide?
Wat ik ook zit te denken om gewoon 50 euro ofzo over te maken om mijn goede wil te tonen
Ik leen al 6 jaar maxquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:46 schreef FredvZ het volgende:
TS studeert?
Dan zet je de DUO lening toch gewoon voor een maandje aan?
Nope die gaat niet weg... heb al geprobeerd familie te bereiken, heb nog 2 dagen om te betalen dus hoop op een goede uitkomstquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef joey_k het volgende:
TS heeft klaarblijkelijk gekozen voor een dak boven zijn hoofd...
Laptop = Verkocht!
Wat zal hij volgende maand in de verkoop gooien?
(poll)?
Dus de komende 20 jaar traceerbaarquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:23 schreef zyntex het volgende:
[..]
Ik leen al 6 jaar maxdus dat gaat het ook niet worden...
[..]
Waar besteed je al je geld dan aan? Je weet dat je huur eraan zit te komen, dat houd je dan toch achter of niet?quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:23 schreef zyntex het volgende:
[..]
Ik leen al 6 jaar maxdus dat gaat het ook niet worden...
[..]
Nope die gaat niet weg... heb al geprobeerd familie te bereiken, heb nog 2 dagen om te betalen dus hoop op een goede uitkomst
Ik gok aan dit soort dingen:quote:Op woensdag 30 mei 2012 12:38 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Waar besteed je al je geld dan aan? Je weet dat je huur eraan zit te komen, dat houd je dan toch achter of niet?
quote:Op woensdag 30 mei 2012 11:27 schreef zyntex het volgende:
Mijn huisgenoot heeft ook dezelfde slot als ik. Heb al sinds een tijde constant webcam gericht op de deur mocht het zo zijn dat er iemand binnekomt zie ik dat meteen op me mobiel. Ik zou spullen zoals paspoorten bij je ouders zetten of erg goed verstoppen.
Nee ik krijg 794,69 om precies te zijn. Of je bedoeld de lening die is idd rond dat bedrag. Wel was het vroeger minder maar het totaal gelende geld is idd te hoog. Ik denk dat je uitwonend niet mee rekend maar goed...quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:00 schreef Blue_note het volgende:
TS serieus? 6 jaar max lenen en dan ook nog geen ¤ 375,- achter de hand hebben?
Dat bedrag wat je dadelijk moet gaan terugbetalen, ga je dan ook aan DUO vragen of je alsjeblieft eens een maandje kan overslaan met terugbetalen?
Ik ben bang dat ik al weet wie gaat opdraaien voor jouw lening.
Edit: Ben uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken wat het maximale maandbedrag bij DUO is dat je kan lenen. Dat is iets rond de ¤ 530,- , dus jij hebt een lening van een kleine 40k (zonder rente)?
Dat huurbedrag mag je dalijk als aflossing gaan betalen aan DUO![]()
http://www.belastingdiens(...)ntiteitsbewijs_makenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moet hij zich bij een uitzendbureau inschrijven en kan hij niet meer anoniem blijven.
poei ga eens met een professional praten, dit klinkt echt als een crisis in wording. Verder heb je nogal last van slachtoffer gedrag en gebrek aan verantwoordelijksheidsbesef.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:19 schreef zyntex het volgende:
[..]
Nee ik krijg 794,69 om precies te zijn. Of je bedoeld de lening die is idd rond dat bedrag. Wel was het vroeger minder maar het totaal gelende geld is idd te hoog. Ik denk dat je uitwonend niet mee rekend maar goed...
Ik heb al sinds een maand of 4 niet meer gekeken op de site omdat het bedrag gewoon te hoog was. Werd er gewoon ziek van om er naar te kijken.
Daarbij lees ik allemaal gebeuren over de ov chipkaart als ik dat ook nog met terug werkende kracht moet gaan terug betalen is helemaal klote voor me. Dat ga ik niet eens overleven. Dit is gewoon bijna moord.
Maargoed die lening is inmiddels zo hoog dat het nu toch niet meer uit maak... Moet toch al de helft van me leven lang afbetalen wat ik ook ga doen dus de staat krijgt het allemaal met winst terug alleen ik moet even werk vinden en me diploma halen thats all.
By the way ik heb duo al gebeld en ze kunnen niks voor me betekenen. Het was ook een desperate actie om hun te bellen:S
Ik heb het niet achterhand, als je bedoeld reserve zeg maar dan klopt het omdat ik niks kan plannen. Ik bedoel laatst moest ik een nieuwe wasmachine kopen daar reken je ook niet op.
Mwah behalve dat gedrag deels onbestuurbaar is, hoe graag mensen zich ook voor de gek willen houden dat het anders is.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:57 schreef Hersenspinseltje het volgende:
TS is het prototype voor clochards in de dop.
Wees een vent, raap jezelf bij elkaar en dop je eigen boontjes.
'When you choose the behaviour, you choose the consequences'.
No shitquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:33 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, dat moet je dus juist niet doen.
Het klinkt alsof jij niet bewust met je geld om gaat... maar dat had je zelf waarschijnlijk ook wel in de gaten ;-) Je loopt nu tegen een muur aan: mooi! Want nu weet je het en kun je er wat aan veranderen. Dat is moeilijk maar zeker niet onmogelijk.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:19 schreef zyntex het volgende:
[..]
Maargoed die lening is inmiddels zo hoog dat het nu toch niet meer uit maak... Moet toch al de helft van me leven lang afbetalen wat ik ook ga doen dus de staat krijgt het allemaal met winst terug alleen ik moet even werk vinden en me diploma halen thats all.
Ik heb het niet achterhand, als je bedoeld reserve zeg maar dan klopt het omdat ik niks kan plannen. Ik bedoel laatst moest ik een nieuwe wasmachine kopen daar reken je ook niet op.
Wat een onzin. Ik had een vergelijkbare studieschuld en betaal al jaren xonder problemen af. Merk het niet eens.quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:39 schreef Gezond2012 het volgende:
Ga je die opleiding wel afmaken, anders ben je helemaal zwaar de lul. 6 jaar maximaal lenen... ik word er bang van!
Maar jij leid, neem ik aan, wel een normaal leven.quote:Op donderdag 31 mei 2012 05:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik had een vergelijkbare studieschuld en betaal al jaren xonder problemen af. Merk het niet eens.
Ja. Ik wilde alleen maar aangeven dat een hoge studieschuld geen probleem of belasting hoeft te zijn, als je verder maar wel iets van je leven maakt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 06:05 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Maar jij leid, neem ik aan, wel een normaal leven.
dit is wel een erg vaag verhaal hoor, sorry.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:19 schreef zyntex het volgende:
[..]
Lol, dat zou ik ook wel willenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 15:01 schreef zyntex het volgende:
Wat ik ook zit te denken om gewoon 50 euro ofzo over te maken om mijn goede wil te tonen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |