abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112206281
Nou, gisteren mijn eigen sleutels vergeten bij mij ouders die 2 uur verderop wonen. Had veel te doen dus niet teruggereisd en zou eigenlijk bij iemand anders slapen. In de tussentijd had ik even een huisgenootje op de hoogte gebracht van de situatie waarop zij zei: volgens mij heeft iemand in huis hetzelfde slot en dus dezelfde sleutel als jij.

Dit bleek dus waar te zijn, mijn buurmeisje kan gewoon mijn kamer in en ik kan dus ook haar kamer in. Ondanks dat ik weet dat zij hier nooit misbruik van zou maken vraag ik me af of ik van de huisbaas kan eisen dat hij op tenminste één van de twee deuren een nieuw slot laat zetten.

Ik ben namelijk een beetje bang dat als er iets uit mijn kamer zou worden gejat (via een raam dat ingetikt wordt ofzo) mijn verzekering gaat vragen wie er in mijn kamer kan. Als zij er dan achter komen dat mijn slot altijd al dezelfde was als die van mijn huisgenootje, kunnen ze dan weigeren om uit te betalen?
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:53:30 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112206361
quote:
Ik ben namelijk een beetje bang dat als er iets uit mijn kamer zou worden gejat (via een raam dat ingetikt wordt ofzo) [..] Als zij er dan achter komen dat mijn slot altijd al dezelfde was als die van mijn huisgenootje, kunnen ze dan weigeren om uit te betalen?
Raampje ingetikt = sporen van braak. Als verzekeringen nooit uit zouden betalen wanneer er iemand anders is met "jouw" sleutel terwijl er sporen van braak zijn dan kreeg nooit iemand wat terug.
pi_112206395
Vraag is hoe zij daar dan achter komen, er zijn vaak meerdere sleutels in omloop.
Ik zou er alleen zelf absoluut niet blij mee zijn dat iemand dezelfde sleutel heeft, maar doet zij ermee? Aan wie geeft zij die sleutel nog meer?
Oh, and that's a bad miss!
pi_112206396
Gewoon melden en vragen of er een andere cilinder ingezet kan worden, ;) desnoods haal je er zelf eentje en laat je "een mannetje"het ding er even inzetten, zo moeilijk is dat niet.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112206618
Nouja ik moet mijn huisbaas er dan wel van op de hoogte brengen, aangezien hij ook een reservesleutel moet hebben enzo. Maar hoe duur is dat cilinder vervangen ongeveer?
pi_112206673
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:01 schreef Franknfurter het volgende:
Nouja ik moet mijn huisbaas er dan wel van op de hoogte brengen, aangezien hij ook een reservesleutel moet hebben enzo. Maar hoe duur is dat cilinder vervangen ongeveer?
Voor een tientje heb je een andere. Het vervangen zelf is niet moeilijk.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:04:42 #7
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_112206737
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 10:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Raampje ingetikt = sporen van braak. Als verzekeringen nooit uit zouden betalen wanneer er iemand anders is met "jouw" sleutel terwijl er sporen van braak zijn dan kreeg nooit iemand wat terug.
Dit is een beetje een dom antwoord. De bewoner zelf kan ook een raampje intikken of een koevoet tussen de deur zetten om zo sporen van braak te forceren.
From feudal serf to spender.
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:06:02 #8
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112206795
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:04 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Dit is een beetje een dom antwoord. De bewoner zelf kan ook een raampje intikken of een koevoet tussen de deur zetten om zo sporen van braak te forceren.
Dat is aan de politie om uit te zoeken natuurlijk, ik ging er bij het geven van het antwoord even vanuit dan er echt ingebroken zou worden.
pi_112206860
Zitten er echte cilinders in of heb je zo'n ouderweste binnendeur sleutel waarbij je met het nummer ook een nieuwe sleutel bij de sleutelboer kan halen?
pi_112206981
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:07 schreef Basp1 het volgende:
Zitten er echte cilinders in of heb je zo'n ouderweste binnendeur sleutel waarbij je met het nummer ook een nieuwe sleutel bij de sleutelboer kan halen?
ik denk dat ik zo'n tweede heb. Het is niet zo een mooie platte met ribbeltjes. Het is zo'n staafje met een blokje erop waar dan een figuurtje inzit.
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:11:47 #11
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_112206991
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Voor een tientje heb je een andere. Het vervangen zelf is niet moeilijk.
Alvast voor TS: aan de zijkant van het slot (onder het uitstekende gedeelte dat de in de deursponning valt) zit een vrij grote schroef. Draai deze er helemaal uit, steek je sleutel in het slot en draai deze een KLEIN stukje heen en weer en trek de cylinder er uit. Let op: zonder de sleutel te draaien krijg je de cylinder en NIET uit!!. Daarna nieuwe cylinder er in, schroef er weer in, klaar.

5 minuten werk, groot plezier. Wel even melden bij de huisbaas lijkt me.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:11 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

ik denk dat ik zo'n tweede heb. Het is niet zo een mooie platte met ribbeltjes. Het is zo'n staafje met een blokje erop waar dan een figuurtje inzit.
O... kee...

Is ook te vervangen, maar dan moet je het hele sluitmechanisme er uit halen. Niet veel moeilijker dan een cylinder vervangen, wel iets meer werk: deurklink er helemaal uithalen (maak één handvat los, zit met een boutje of en pennetje vast, trek met het andere handvat de as er uit), slotmechanisme losmaken (vermoedelijk twee schroeven) en er uit trekken. De uitdaging is dan even om een andere te vinden met dezelfde afstand tussen de deurklink en het slotgat, dat is niet bij alle merken hetzelfde.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:27:46 #12
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_112207687
Mijn huisgenoot heeft ook dezelfde slot als ik. Heb al sinds een tijde constant webcam gericht op de deur mocht het zo zijn dat er iemand binnekomt zie ik dat meteen op me mobiel. Ik zou spullen zoals paspoorten bij je ouders zetten of erg goed verstoppen.
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:30:02 #13
244933 trovey
Nachtoele
pi_112207800
quote:

[..]

Foto?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 30 mei 2012 @ 11:32:12 #14
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_112207897
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:27 schreef zyntex het volgende:
Mijn huisgenoot heeft ook dezelfde slot als ik. Heb al sinds een tijde constant webcam gericht op de deur mocht het zo zijn dat er iemand binnekomt zie ik dat meteen op me mobiel. Ik zou spullen zoals paspoorten bij je ouders zetten of erg goed verstoppen.
Volgens mij is een nieuw slot makkelijker...
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_112209597
quote:
:')
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:21:01 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112209838
quote:
:|W
pi_112210392
quote:

[..]

Dan kan het zelfs zo zijn dat jou sleutel niet bij je buur past maar andersom.

Er zijn ook lopers voor zulke sloten dan kun je van elke kamer in het huis de deur open maken.
pi_112210615
quote:
Jij bent die paranoïde gast die ook helemaal in complete anonimiteit wilt leven. Dus zo'n actie verwacht ik wel van jou. _O-
Edensnator over 'n out
pi_112210639
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:30 schreef trovey het volgende:

[..]

Foto?
Ik heb mn sleutel nu niet dus ik kan daar geen foto van maken, maar het is zo'n geval:

pi_112215875
Je cilinder vervangen is 5 minuten werk, daarnaast hoeft je huurbaas helemaal geen reserve sleutel te hebben.
  woensdag 30 mei 2012 @ 15:26:09 #22
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_112218052
quote:
Weet nog steeds niet of je nou een troll bent of volledig paranoïde en een potentieel gevaar voor de maatschappij. :')
Get this guy a jockstrap and a cookie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')