Maar het heet toch echt rune-scape, zoals je klasgenootjes het zeiden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:38 schreef Modder het volgende:
Toen ik in de eerste/tweede zat speelden een aantal klasgenootjes altijd Runescape. Ze spraken dat altijd uit als rune-scape (ruun-scape) en heb er verder nooit bij stilgestaan dat het woord is opgebouwd uit de woorden run en escapeKwam daar laatst achter toen iemand weer eens over dat spel begon.
alsof ze iets in Rotterdam bij zijn naam noemen.......quote:
Dat is allemaal logisch, en vrijwel iedereen weet daar de officiele benaming van; wat niet logisch is, is om een 160 jaar oud park te noemen naar een toren van 52 jaar oud. Dat is gewoon een teken van onwetendheid.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:16 schreef Toekito het volgende:
[..]
alsof ze iets in Rotterdam bij zijn naam noemen.......
Koopgoot <=> Beurstraverse
De Kuip <==> Stadion Feyenoord
Nationale Nederlanden <==> Delftse Poort
De Ui
Zeker nooit Suske en Wiske gelezen?quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik kwam er vanmiddag achter dat Amor en Cupido een en dezelfde zijn
Want Google sorteert op alphabet?quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:19 schreef GekkePoes het volgende:
Een kennis dacht dat de naam "AA-drink" was bedacht om bovenaan in de zoeklijst van google te komen, maar ik legde hem uit dat dat spul er al was voor het internet.
Oh!! Ik leer nog eens wat van dit topic!! Dacht nog steeds dat het vriezer betekende tot ik dit las.quote:Op woensdag 20 juni 2012 08:19 schreef Specularium het volgende:
Dat een fridge een koelkast is en geen vriezer.
lol don't be stupid! een herenbloesje betaat niet en een damesoverhemd ook nietquote:Op maandag 28 mei 2012 23:05 schreef Teslynd het volgende:
Er zijn ook herenbloesjes en damesoverhemden.
vaak is het hier "ja waar gaan we heen dan?" het park, "ja welk park ?" die bij de euromastquote:Op woensdag 13 juni 2012 18:53 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat is allemaal logisch, en vrijwel iedereen weet daar de officiele benaming van; wat niet logisch is, is om een 160 jaar oud park te noemen naar een toren van 52 jaar oud. Dat is gewoon een teken van onwetendheid.
Google zoeken naar damesoverhemdquote:Op woensdag 20 juni 2012 09:03 schreef McManu het volgende:
[..]
lol don't be stupid! een herenbloesje betaat niet en een damesoverhemd ook niet
En het woord batterij is ook fout want dat betekend meer dan één. Denk maar aan een batterij kanonnen. Een AA (en zijn varianten) is één cel van 1,5 volt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:07 schreef Gitank2 het volgende:
Ik moest altijd denken aan AA-batterijen (als in opladen)
Veel van die winkels schrijven het met een spatie. Zullen we dat dan maar allemaal gaan doen?quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:11 schreef Bart het volgende:
[..]
Google zoeken naar damesoverhemd
Hoop winkels die het niet met je eens zijn. Maar je zal het wel beter weten.
Batterij komt van battre uit het Frans, slaan, omdat je er een schok van kan krijgen (?). Maar vroeger werden batterijen ook samengesteld uit meerdere galvanische cellen. Een ouderwetse 4,5 volt batterij bestaat (bestond?) ook uit 3 cellenquote:Op woensdag 20 juni 2012 10:40 schreef Rucky het volgende:
[..]
En het woord batterij is ook fout want dat betekend meer dan één. Denk maar aan een batterij kanonnen.
amen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:47 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
vaak is het hier "ja waar gaan we heen dan?" het park, "ja welk park ?" die bij de euromast![]()
het is gewoon geen handige naam om een park alleen maar "het park"te noemen
Nee.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Veel van die winkels schrijven het met een spatie. Zullen we dat dan maar allemaal gaan doen?
Deutschland über alles gaat trouwens over dat men niets liever wil dan een verenigd Duitsland, tekst uit de tijd dat het een veelvoud van landjes, vorstendommetjes, koninkrijkjes en staatjes was. Duitsland werd pas een Natie in de periode 1867/1871. Net als Italie pas een Natie werd door Garibaldi in 1861.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:38 schreef HaywoodJablome het volgende:
John Philip Sousa (je weet wel, van de marsmuziek) heette helemaal geen Sousa, Sousa staat voor Super Omnia USA. (USA über alles).
Tevens is de sousafoon naar hem genoemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |