abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 mei 2012 @ 13:15:35 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_112122572
Soms vraag ik me wel eens af wat vriendschap is. Waar de grens ligt van vriendschap of wanneer spreek je meer van een goede kennis ipv een vriend. Wat is vriendschap? Bestaat vriendschap in verschillende degradaties in verschillende levels? De waarde waarin ik meestal "goede"vriendschap uitdruk is dat ze betrokken zijn, en bijvoorbeeld je steunen in moeilijke tijden. Maar dat is toch ook logisch lijkt mij? Een echte goede vriend is iemand die interesse toont, die betrokken is.
Uiteraard ontwikkel je deze vorm van vriendschap door iemand te leren kennen. Een soort puzzel waarbij de zoektocht van elk puzzelstukje vaak sneller gevonden is. Dus een vriendschap matcht en groeit sneller.

Zo heb ik toch best een aardig groepje vrienden vind ik van mezelf, en toch vraag ik me bij sommige van die vrienden steeds vaker af van "in hoeverre is dit nog vriendschap".
Zo is bijvoorbeeld een goede vriendin een paar jaar geleden naar haar vriend verhuisd in het buitenland.
Voordat die verhuizing plaats vond hadden we regelmatig contact. Hiermee is de vriendschap dus verwaterd, in de vorm dat contactpogingen niet beantwoord worden.

Wat kan je op zijn minst van een persoon verwachten wil je deze beschouwen als vriend?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 28 mei 2012 @ 13:16:41 #2
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_112122613
Een illusie.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 28 mei 2012 @ 13:17:38 #3
242879 Onnoman
The On And Only
pi_112122646
quote:
7s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:16 schreef Rave_NL het volgende:
Een illusie.
ja ok.. standaard comments.. linkje van het goede doel nog effe :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 28 mei 2012 @ 13:19:11 #4
168777 Rave_NL
pi_112122710
Een droom.
  maandag 28 mei 2012 @ 13:19:45 #5
168777 Rave_NL
pi_112122731
Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom.
pi_112122759
Dat weet je pas wie er klaar voor je staan wanneer je echt problemen hebt :')
  maandag 28 mei 2012 @ 13:22:05 #7
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_112122828
Magisch
Ok stelletje hokboeren
  maandag 28 mei 2012 @ 13:22:47 #8
244933 trovey
Nachtoele
pi_112122865
Vrienden zijn mensen die er voor je zijn in de tijden dat het niet goed met je gaat, hetzij met praktische hulp hetzij met je geestelijk te ondersteunen.
Ik heb genoeg kennissen maar weinig mensen die ik vriend wil noemen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112122898
T hangt sterk af van het individu hoe het concept vriendschap wordt gezien.
De kunst is mensen te vinden wiens blik erop overeenkomt met die van jou.
  maandag 28 mei 2012 @ 13:24:00 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_112122911
Het is iets waar je niet van moet genieten, waar je altijd je vraagtekens bij moet zetten, en wat je moet kapotanalyseren.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 28 mei 2012 @ 13:25:49 #11
168777 Rave_NL
pi_112122981
Maar ontopic:

Ik heb een paar vrienden waarvan er nog maar een enkeling in mijn eigen sociale omgeving zit waar ik altijd aan kan kloppen en er een bed voor me klaar staat. Die ik blind vertrouw.
De rest binnen mijn sociale kring zijn vrienden in de zin waar ik zeer goed op kan schieten, maar niet als luisterend oor (wil) gebruiken.

Ik ben wel gestopt actief contact te onderhouden met mensen binnen de vriendenkring waarvan we als het ware tot elkaar veroordeeld zijn. Als we elkaar zien is het prima maar we zullen nooit wat samen afspreken zonder de rest.
pi_112123139
Echte vriendschap is een band waarin je jezelf kan zijn bij elkaar, en je voelt dat de ander je accepteert en om je geeft om wie je bent en niet om je status of weet ik veel wat.
  maandag 28 mei 2012 @ 13:36:57 #13
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112123502
Vrienden zijn bijvoorbeeld mensen die contact met je opnemen nadat je ze 6 maanden niet meer gesproken hebt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_112123576
Dat verschilt heel erg van mens tot mens. En regelmatig ook tussen vrienden onderling.

Interessant oppervlakkig artikel hierover: http://www.guardian.co.uk/theguardian/2005/jan/24/features11.g2
pi_112124254
Dat is een heel ruim begrip. Voor de een zijn de mensen die ze regelmatig in de kroeg tegen komen al vrienden. Voor de ander zijn dat mensen die altijd voor je klaar staan als dat nodig is. Ik ken mensen die mij als vriend zien maar waarvan ikzelf zoiets heb van, rustig aan. Ik heb geen hekel aan ze maar zou ze eerder kennissen willen noemen.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_112124341
Een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
5 Ferrari's op videoband!
pi_112129885
Vrienden en vriendschap zijn een heel ruim begrip.

Ik heb er 3 die mij om 3 uur nacht's kunnen bellen en die ik met vrijwel alles zal helpen. Omgekeerd exact hetzelfde. Dit weet ik omdat het van beiden kanten helaas al een keer nodig is geweest.
  maandag 28 mei 2012 @ 17:18:38 #18
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_112131642
quote:
9s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:20 schreef Angel-Joy het volgende:
Dat weet je pas wie er klaar voor je staan wanneer je echt problemen hebt :')
dan zijn de meeste mensen toch echt de sjaak. We leven in een zeer koos vriendloze wereld
pi_112131830
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:18 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

dan zijn de meeste mensen toch echt de sjaak. We leven in een zeer koos vriendloze wereld
Bullshit, je moet niet je eigen visie projecten op de gehele wereld.

In de meest moeilijke periode van mijn leven altijd steun gehad van enkele goede vrienden. Altijd stonden ze klaar, geen vragen gesteld, geen wederdienst verwacht. Andersom exact hetzelfde geweest.

En vanzelfsprekend wel eens in de steek gelaten door mensen wie ik als vrienden zag. Maar de kern is en blijft er altijd staan.
  maandag 28 mei 2012 @ 17:25:30 #20
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_112131884
Vriendschap is iemand weken niet spreken en verder kunnen gaan alsof het gisteren was.

- Vriend waarmee ik altijd goed kan zuipen.
- Vriend waar je altijd je hart kan luchten.

De ene persoon is een combinatie van, de ander vooral dat tweede. Het is maar net wat je zelf zoekt en of iemand aan die verwachtingen voldoet. Wijze spreuk die ik ook als wallpaper heb:

Happiness = Reality / Expectations.
pi_112563772
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:29 schreef just_agirl het volgende:
Echte vriendschap is een band waarin je jezelf kan zijn bij elkaar, en je voelt dat de ander je accepteert en om je geeft om wie je bent en niet om je status of weet ik veel wat.
Helemaal mee eens! Vriendschap is ook wederzijdse interesse.
Elkaar dingen gunnen en er voor iemand zijn, in leuke en minder leuke tijden.
Het zit 'm ook niet in de frequentie van elkaar zien, maar als je elkaar ziet is het goed en weet je dat je op elkaar kan bouwen.
pi_112563951
quote:
14s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:19 schreef Rave_NL het volgende:
Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_112564012
Als je iemand die je maanden/jaren niet hebt gesproken weer ziet, en het vanaf de eerste seconde alweer is alsof je elkaar de dag ervoor nog hebt gezien/gesproken.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:10:27 #24
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_112564352
Ik zie een vriend(in) als:

Iemand die blij voor me is wanneer het goed met me gaat, maar er tegelijkertijd voor me is wanneer het allemaal een stuk beter zou kunnen.

Iemand die mijn keuzes respecteert, maar het tegelijkertijd aangeeft wanneer diegene denkt dat ik ergens toch echt de mist mee inga.

En iemand die blij is me te spreken en met me af te spreken en daar ook initiatief toe neemt, maar het tegelijkertijd begrijpt wanneer we elkaar even niet kunnen zien, ivm erg druk, buitenland, weet ik het, en gewoon weer een even goede vriend(in) is wanneer het wel weer kan.
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:22:28 #25
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112564814
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 13:15 schreef Onnoman het volgende:
Wat kan je op zijn minst van een persoon verwachten wil je deze beschouwen als vriend?
Waarom zou je deze vraag willen stellen? De verwachting is de moeder aller teleurstellingen.

Je doet gewoon leuke dingen met mensen, en als ze iets doen (of laten) wat voor jou betreft wel/niet in een vriendschap thuis hoort, dan pas je je aan. Of je wijst ze de deur.

Ik heb een vriend waarvan ik zeker weet dat hij elke vrouw zou neuken, of het nou mijn vriendin was of niet. Heeft al mijn exen wel een keer gehad. Ik heb mijn verwachtingen rond deze persoon aangepast, maar is nog steeds een hele goede vriend van me.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')