Als ik zie dat Duitsland ieder jaar groei van het BNP heeft en Italie en Spanje en Portugal een kleine krimp dan denk ik hoe kan dat>>quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:41 schreef Kaas- het volgende:
@michaelmoore
Je ziet hier een periode van twintig jaar waarin de verschillen in groei geen enkele trend laten zien en dan denk je met een paar maandjes even aan te tonen dat die conclusie niet klopt?
@Igen
Jep, maar dus niet dat de groeiverschillen zijn toegenomen dankzij de introductie van de euro zoals boze anti-euro roeptoeters graag beweren.
quote:The EU27 trade surplus increased with the USA (+29.1 bn euro in January-May 2011 compared with +24.9 bn in January-May 2010), Turkey (+11.0 bn compared with +5.6 bn) and Switzerland (+10.7 bn compared with +6.7 bn). The EU27 trade deficit increased with China (-62.0 bn compared with -57.8 bn), Russia (-42.9 bn compared with
-33.5 bn), Norway (-20.4 bn compared with -15.7 bn) and Japan (-9.6 bn compared with -9.1 bn), but fell with South Korea (-2.4 bn compared with -5.0 bn).
Concerning the total trade of Member States, the largest surplus was observed in Germany (+65.9 bn euro in January-May 2011), followed by the Netherlands (+20.2 bn) and Ireland (+16.9 bn). The United Kingdom (-46.7 bn) registered the largest deficit, followed by France (-38.5 bn), Italy (-20.3 bn), Spain (-20.1 bn), Greece (-8.2 bn) and Portugal (-7.6 bn).
En dan kan ik je het antwoord geven: dat is altijd al zo geweest en ligt aan het feit dat de Duitse economie structureel competitiever is gebleken dan die van Spanje of Italie, zowel in het pre- als post-euro tijdperk. Heeft de euro dus echt geen enkel effect op gehad. Ik vind het echt jammer dat puur onbegrip op deze manier leidt tot het trekken van verkeerde conclusies, niet wetend waar het wel aan ligt en dus maar willekeurig een zwarte piet aanwijzen. Wilders drijft hierop..quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ik zie dat Duitsland ieder jaar groei van het BNP heeft en Italie en Spanje en Portugal een kleine krimp dan denk ik hoe kan dat>>
Ik had dat ook wel duidelijker kunnen (moeten) verwoorden overigens.quote:
Juist maar dan mogen zulke landen dus niet / NOOIT samen in een muntunie !!!!!quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En dan kan ik je het antwoord geven: dat is altijd al zo geweest en ligt aan het feit dat de Duitse economie structureel competitiever is gebleken dan die van Spanje of Italie, zowel in het pre- als post-euro tijdperk. Heeft de euro dus echt geen enkel effect op gehad.
Sinds wanneer is handelsoverschot hetzelfde als BNP?quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ik zie dat Duitsland ieder jaar groei van het BNP heeft en Italie en Spanje en Portugal een kleine krimp dan denk ik hoe kan dat>>
http://www.europa-nu.nl/i(...)0_9?ctx=vi5aq0d0znzj
[..]
Kunnen we Drente nog teruggeven aan de Ottomannen, denk je?quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Juist maar dan mogen zulke landen dus niet / NOOIT samen in een muntunie !!!!!
Want dat heeft tot gevolg een continuatie van de steeds hogere waardering van die valuta !!! ,
En nu is die Euro koers voor Duitsland te laag en voor het Zuiden te hoog !!
En probeer nu eens uit te leggen waarom je van dat 'nadeel' in de praktijk dus niets terugziet.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Juist maar dan mogen zulke landen dus niet / NOOIT samen in een muntunie !!!!!
Want dat heeft tot gevolg een continuatie van de steeds hogere waardering van die valuta !!! ,
En nu is die Euro koers voor Duitsland te laag en voor het Zuiden te hoog !!
een hoger BNP heeft als gevolg een handelsoverschotquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Sinds wanneer is handelsoverschot hetzelfde als BNP?
Ja dat zie ik wel, zie de problemen met het BNP in zuidelijke landen , kijk maar op de laatste centimeter van je grafiekquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:52 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En probeer nu eens uit te leggen waarom je van dat 'nadeel' in de praktijk dus niets terugziet.
Was in 1990 nog een groter verschil, domweg onderdeel van een cyclus. Of was de euro er misschien ook in 1990.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat zie ik wel, zie de problemen met het BNP in zuidelijke landen , kijk maar op de laatste centimeter van je grafiek
Die was toch een leugen? Nu weer niet?quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat zie ik wel, zie de problemen met het BNP in zuidelijke landen , kijk maar op de laatste centimeter van je grafiek
nee de laatste centimeter zal wel kloppenquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Die was toch een leugen? Nu weer niet?
Mooi, daar is ook geen divergentie te zienquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee de laatste centimeter zal wel kloppen![]()
ok dan doen we of er geen groei is in Duitsland en geen krimp in Spanje en Griekenland en Portugal, ook goedquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mooi, daar is ook geen divergentie te zien
Doen ze ook. Eurobonds FTWquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok dan doen we of er geen groei is in Duitsland en geen krimp in Spanje en Griekenland en Portugal, ook goed
Dan zullen die rentepercentages ook wel weer naar elkaar toegroeien
Het tegenovergestelde zelfs.quote:Op woensdag 30 mei 2012 19:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Mooi, daar is ook geen divergentie te zien
en de ontbrekende 2010 2011 en 2012 en extrapolatie tot 2020quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde zelfs.Maar wellicht bedoelde michaelmoore met 'de laatste cm' gewoon 'de laatst 4 mm'.
Of wat hij dan ook maar telkens voor nieuwe rare dingen beweert uit puur onbegrip.
quote:Concerning the total trade of Member States, the largest surplus was observed in Germany (+65.9 bn euro in January-May 2011), followed by the Netherlands (+20.2 bn) and Ireland (+16.9 bn). The United Kingdom (-46.7 bn) registered the largest deficit, followed by France (-38.5 bn), Italy (-20.3 bn), Spain (-20.1 bn), Greece (-8.2 bn) and Portugal (-7.6 bn).
Ik vind het heel aardig dat je 'onbegrip' verondersteld hoorquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:00 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde zelfs.Maar wellicht bedoelde michaelmoore met 'de laatste cm' gewoon 'de laatst 4 mm'.
Of wat hij dan ook maar telkens voor nieuwe rare dingen beweert uit puur onbegrip.
2012 is nog halverwege he en 2011 ontbrak als enige (maar liet ik niet weg, stond gewoon niet in die tabel). Nogmaals: exportoverschot is iets totaal anders dan GDP. Lees svp een middelbare school economieboek en kom dan terug. Misschien leer je dan ook dat je een groeicijfer van een paar maand niet even kan extrapoleren voor 10 jaar. Ik ga voetbal kijken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en de ontbrekende 2010 2011 en 2012 en extrapolatie tot 2020
[..]
Ik ook, het is onwil om de feiten die het eigen ongelijk bewijzen te zien.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik vind het heel aardig dat je 'onbegrip' verondersteld hoor
Ik vind onwil ook nog heel erg positef. Wat zijn jullie allemaal liev <3quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ook, het is onwil om de feiten die het eigen ongelijk bewijzen te zien.
Als de volgend 5 miljard in de pot moet voor 12 september dan breekt de pleuris uitquote:Op woensdag 30 mei 2012 22:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hoe gaan we spanje nu redden als ze niet meer kunnen lenen? Ik zie het somber in of ze uberhaupt dat geld voor Bankia kunnen ophalen + alle aflopende obligaties herfinancieren. De rente gaat richting 10% straks. Gaan en kunnenwe nu al massaal dat ESM inzetten???
Dat is met het plaatje van kaas ook te realiseren. ipv de gpd groei moet je beide gpd op 100 beginnen en dan zien we daarna twee curves ontstaan die ook divergeren. Het is maat wat je wilt laten zien.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:13 schreef Igen het volgende:
Bij de betalingsbalans is volgens mij echter wel degelijk divergentie te zien:
[ afbeelding ]
Niks aan de hand dit is goed voor Nederland!quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hoe gaan we spanje nu redden als ze niet meer kunnen lenen? Ik zie het somber in of ze uberhaupt dat geld voor Bankia kunnen ophalen + alle aflopende obligaties herfinancieren. De rente gaat richting 10% straks. Gaan en kunnenwe nu al massaal dat ESM inzetten???
Nee, niet nodig. Bankia gaat geld ophalen bij de Spaanse jeugd!quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |