Dat denk ik ook ja.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Toch mooi, het kan aan heel veel factoren liggen, maar gisteren Zweden al, vandaag Zwitserland. Volgens mij is van de euro landen Duitsland de enige met groei. Dan kan je gewoon stellen dat niet euro landen het beter doen dan euro landen.
quote:KOPENHAGEN (AFN) - De Deense economie is in het eerste kwartaal uit de recessie gekomen. De economie groeide met 0,3 procent in vergelijking met het voorgaande kwartaal. Dat maakte het Deense statistiekbureau donderdag bekend.
In de voorgaande twee kwartalen liet de Deense economie nog krimp zien. Economen hadden gemiddeld verwacht dat de economie van Denemarken in het eerste kwartaal met 0,1 procent zou krimpen.
In 2011 groeide de Deense economie met 1 procent. Voor dit jaar wordt door de overheid op een groei gerekend van 1,1 procent en 1,5 procent in 2013.
Nog een Noordelijk land kun je beter zeggenquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:56 schreef Igen het volgende:
Wat moet je daarmee? Ik kan ook wel andere anekdotische voorbeeldjes posten, bijvoorbeeld 3,9% economische groei in het eerste kwartaal in euroland Estland. Woe hoe, naast Duitsland nóg een euroland dat in de groei zit.
quote:'Italiaanse kinderen dikste van Europa'
ROME - Fruit, groenten, vis en olijfolie. Het mediterrane dieet geldt sinds jaar en dag als zeer gezond. Het houdt je slank en beschermt tegen hart- en vaatziekten.
Toch blijkt uit een Europese studie dat de dikste kinderen in Europa inmiddels in zuidelijke landen zijn te vinden.
Italië staat aan de top, gevolgd door Griekenland, Cyprus en Spanje.
In recordland Italië kampt 40 procent van de 2- tot 10-jarigen met overgewicht.
Dit.quote:Op donderdag 31 mei 2012 07:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een juiste interpretatie van gegevens is lastig, vind je niet?
Uit deze gegevens blijkt nergens hoe de economische groei tot stand is gekomen, er al eens aan gedacht dat de Zuid-Europese landen hun groei tot stand hebben gebracht met geleend geld en consumptieve bestedingen, terwijl het noorden dat door daadwerkelijke productie heeft gedaan?
In dat licht bezien kunnen de cijfers we'll gelijk zijn, maar de betekenis kan enorm verschillen.
En wat nergens in de grafiek terugkomt is de constante uitstroom van kapitaal vanuit het zuiden naar het noorden, dat is uiteindelijk de kern van het hele probleem.
De stroom van EU subsidie naar het zuiden is nu ook over, dat is allemaal besteed aan BMW en Mercedessen en Miele'squote:Op donderdag 31 mei 2012 07:44 schreef von_Preussen het volgende:
, er al eens aan gedacht dat de Zuid-Europese landen hun groei tot stand hebben gebracht met geleend geld en consumptieve bestedingen, terwijl het noorden dat door daadwerkelijke productie heeft gedaan?
En wat nergens in de grafiek terugkomt is de constante uitstroom van kapitaal vanuit het zuiden naar het noorden, dat is uiteindelijk de kern van het hele probleem.
Ja dat zag ik ook jaquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Draghi lijkt op dit moment de enige verstandige man in dit pokerspel, gelukkig zit hij wel op een cruciale positie. Hij vaart duidelijk een eigen koers zonder zich veel aan te trekken van de politieke druk. De onafhankelijkheid van de ECB is essentieel wil de eurozone überhaupt een kans maken te overleven . Draghi vervult zijn rol tot nu toe met verve.
Die heeft iemand anders al vóór jou bedacht, hoor.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:09 schreef michaelmoore het volgende:
Ze gebruiken tegenwoordig zelfs bij Knevel en vd Brink mijn woordspeling een Neuro en / of een Zeuro![]()
neen dat weet ik zekerquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die heeft iemand anders al vóór jou bedacht, hoor.
Althans, dat hoop ik...
quote:Op woensdag 10 april 2002 12:59 schreef MrNiles het volgende:
Koop je bij de aldi er nog een redelijk 19inch bij voor 235 zeuro en je bent kompleet
quote:Arjo Klamer: Duitsland gaat uit euro stappen
De financiële chaos in Griekenland kan alleen met hulp van buitenaf worden bestreden. Andere EU-lidstaten lenen Athene enorme sommen geld in de hoop dat de crisis zich niet als een olievlek over Europa gaat uitbreiden.
Econoom Arjo Klamer ziet één van de doemscenario’s uitkomen die hij en andere eurosceptici al hadden voorspeld. Vanmorgen reageert hij op de laatste ontwikkelingen in de eurozone.
Interessant om dat iemand zeven jaar geleden te horen zeggen. Het zou een nieuwsitem van vandaag hebben kunnen zijn! Knevel & van den Brink ging hier nota bene over.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:37 schreef michaelmoore het volgende:
Dit vond ik altijd een zeer sterk commentaar
Ben ik met je eens, maar dat is niet de vraag, de vraag is kan de euro bestaan , heeft ie bestaansrecht gezien het verleden van muntuniesquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:47 schreef Lemans24 het volgende:
Ikzelf zou echter NOOIT meer terug willen naar de gulden. Ik vind de euro veel te handig, zo zijn er tenminste een paar landen waarbij ik er zeker van ben dat de wisselkoersen niet ieder jaar (of iedere week) totaal anders zijn. Wisselkoersen leveren stress op, als je veel reist.
Je krijgt iig veel meer roepies voor je euro dan twee jaar geleden, kun je van de meeste Aziatische valuta niet zeggen!quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik moet morgen naar India (Hyderabad) en ik zit nu al te loeren hoe kom ik aan roepias
Nee, de euro heeft achteraf gezien, geen bestaansrecht. Juist omdat de politieke unie ontbrak / ontbreekt, daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar dat is niet de vraag, de vraag is kan de euro bestaan , heeft ie bestaansrecht gezien het verleden van muntunies
nou dat gaat de laatste week goed minderquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je krijgt iig veel meer roepies voor je euro dan twee jaar geleden, kun je van de meeste Aziatische valuta niet zeggen!
en dat gaat niet lukkenquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:53 schreef Lemans24 het volgende:
Maar, zoals gezegd, we hebben hem, nu moeten we het er mee doen en een oplossing vinden.
Uiteindelijk wel, het gaat erg die kant op.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dat gaat niet lukken
een politieke unie gaat niet gebeuren
Ik verwacht dat Duitsland gaat uittreden en men afspreekt om de koersen van Euro en Neumark gekoppeld te houden, een op een , door middel van QEquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:50 schreef MouzurX het volgende:
Hoe erg is nou eigenlijk een scenario waarin de euro in een Noordelijke euro en een zuidelijke euro wordt opgesplitst?
Als je dat gewoon gestructureerd aanpakt en transparant maakt dan zal het toch niet ineens veel slechter gaan dan nu?
Dan krijg je volgens mij meteen een bank run in heel Zuid-Europa.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Duitsland gaat uittreden en men afspreekt om de koersen van Euro en Neumark gekoppeld te houden, een op een
Moet je eerst langs Jakarta reizen, da's wel een mijl op zeven.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar dat is niet de vraag, de vraag is kan de euro bestaan , heeft ie bestaansrecht gezien het verleden van muntunies
Ik moet morgen naar India (Hyderabad) en ik zit nu al te loeren hoe kom ik aan roepias
Als je dan toch in Hyderabad bent, praat eens met locals wat ze vinden van de rest van Indiaquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dat gaat niet lukken
een politieke unie gaat niet gebeuren
Maar ze hebben wel een bewind en een politieke unie, het is een land van 1,3 miljard mensen , met een groei bnp van ruim 6% !!!!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 08:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Als je dan toch in Hyderabad bent, praat eens met locals wat ze vinden van de rest van India
Europa is een hechte familie vergeleken met India.
Ga je nog wat huisjes kijken en kom je dan volgende week met verhalen dat alle oudjes naar india verscheept moeten worden.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel een bewind en een politiek unie, het is een land van 1,3 miljard mensen , met een groei bnp van ruim 6% !!!!
Dat zou een slechte zaak zijn voor de ouderen , (daar hoor ik zelf ook bijna bij)quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga je nog wat huisjes kijken en kom je dan volgende week met verhalen dat alle oudjes naar india verscheept moeten worden.
Was ik nou zo trots op je dat je je hoofd uit je reet haalde, en in plaats van autistisch via diverse user-id's one-liners en telegraafquotes te spammen eens die oogkleppen af te zetten, en je een beetje relativeringszin aan te meten door dat zolderkamertje te verlaten......quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel een bewind en een politieke unie, het is een land van 1,3 miljard mensen , met een groei bnp van ruim 6% !!!!
India is een stuk leuker dan die droeftoeterderij hier hoorquote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zou een slechte zaak zijn voor de ouderen , (daar hoor ik zelf ook bijna bij)
Nee die blijven wel in Europa , zo verstandig zijn ze wel
Nou tabe, ik neem mijn netbook mee,quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
India is een stuk leuker dan die droeftoeterderij hier hoor
En dit gaat werken omdat ?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:00 schreef MakkieR het volgende:
Misschien een gek idee, maar is het eigelijk niet verstandig vooral in deze tijd van financiele crisis censuur te leggen op de financiele journalistiek. waarbij wij als onwetende burger buiten alle ellende gehouden worden en we gewoon doorleven en onze ding doen. Het valt mij namelijk op dat ik eerder depressief raak van al die doom scenarios die ik hoor op televisie, het nieuws en in de kranten, dan wat ik eigelijk zie zo om mij heen. Met name censuur leggen op kredietbeoordelaars lijkt mij erg verstandig vooral omdat beleggers erg emotioneel reageren op uitspraken van dit soort organisaties.
Het is natuurlijk heel makkelijk dat soort groeicijfers te realiseren als je van de 0 lijn komt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ze hebben wel een bewind en een politieke unie, het is een land van 1,3 miljard mensen , met een groei bnp van ruim 6% !!!!
Ja, censuur, daar zijn we allemaal bij gebaat. Laten we een voorbeeld nemen aan landen als Iran, Syrië, Egypte en Tunesië waar wijze lieden het voor het zeggen hebben en bepalen wat jan met de pet te horen krijgt.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 01:00 schreef MakkieR het volgende:
Misschien een gek idee, maar is het eigelijk niet verstandig vooral in deze tijd van financiele crisis censuur te leggen op de financiele journalistiek. waarbij wij als onwetende burger buiten alle ellende gehouden worden en we gewoon doorleven en onze ding doen. Het valt mij namelijk op dat ik eerder depressief raak van al die doom scenarios die ik hoor op televisie, het nieuws en in de kranten, dan wat ik eigelijk zie zo om mij heen. Met name censuur leggen op kredietbeoordelaars lijkt mij erg verstandig vooral omdat beleggers erg emotioneel reageren op uitspraken van dit soort organisaties.
quote:Studie naar opdeling eurozone
HILVERSUM - De ChristenUnie laat onderzoek doen wat de voordelen en nadelen zouden zijn als de eurozone opgedeeld zou worden in twee delen met hun eigen munt.
http://www.nu.nl/economie/2824306/studie-opdeling-eurozone.html
Afgezet tegen de sentimenten zelfs een juist signaal.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:21 schreef Budapestenaar het volgende:
Een partij waar ik nooit op zou stemmen, maar wel een zinnig signaal.
[..]
^^ Het is juist ideaal om in het weekend een dergelijke operatie te ondernemen. In het weekend wordt er veel minder gehandeld in effecten, waardoor de schok minder groot wordt. Als iets dergelijks zaterdag wordt aangekondigd, en zondag wordt doorgevoerd (girale omzetting van zaterdag op zondag) dan is er duidelijkheid op de financiële markten...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 13:50 schreef Lemans24 het volgende:
2/3 juni, dat is morgen of zondag. Vreemde dagen, zo in het weekend.
Denk het niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |