quote:di 07 jul 2009, 13:35 | 0 reacties
Minister Bos: Stabiliteitspact EU in gevaar
BRUSSEL (AFN) - Wouter Bos (Financiën) ziet grote gevaren voor het Stabiliteitspact, de EU-afspraak over overheidstekorten om de koers van de euro te waarborgen.
Bos noemt het een zorgelijke ontwikkeling dat Frankrijk en Duitsland een totaal verschillende aanpak van hun begrotingstekorten hebben gekozen. “Duitsland heeft net een zeer rigide regel vastgelegd dat het land verplicht om het tekort zeer snel te beperken, desnoods zelfs met uitgavenstops zoals in Californië. Daarentegen zegt Frankrijk dat zoiets niet werkt en dat sommige schulden juist erg goed zijn.”
Bos vindt de verschillende aanpak “verwarrend en potentieel economisch destabiliserend”, zei hij dinsdag na EU-beraad in Brussel.
Beter wat argumenten die misschien niet helemaal kloppen dan jou gezwam in de ruimte zonder ook maar EEN argument te gevenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:43 schreef SimonBalk het volgende:
Als de Dollar nog overeind staat zal de Euro er ook nog zeker zijn. Ik ben zelf er blij met de euro![]()
Tegenstanders van de euro gebruiken bijna altijd argumenten die niet kloppen maar, net zoals bij Wilders, wel lekker scoren.
De Gulden was leuk de euro is beter
Unieleden gaan nog steeds over hun eigen begrotingquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:54 schreef TubewayDigital het volgende:
Snap dit niet: het zou toch los moeten staan van wat Duitsland en Frankrijk vinden. Als de pers in Frankfurt maar niet te hard draait.
Daar is het al te laat voor... Banken hebben 90 miljard gekregen om vrolijk door te gaan, incl. bonussen voor de top. Overbodige banen worden met "deeltijdWW" in stand gehouden op kosten van de belastingbetaler, NHG gaat omhoog, HRA blijft, mensen die hun schulden niet kunnen betalen krijgen van alle kanten hulp...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:11 schreef elcastel het volgende:
Allemaal om zieltjes te winnen, laten we vooral net als de VS het ene gat met het andere vullen. Ik hoop dat hier gewoon naar een harde lijn wordt gestreeft en dat we gewoon de pijn voelen waar hij gevoeld moet worden.
Niet over de hoeveelheid geld die bijgeprint wordt, dat blijft maximaal 3% gelijk aan de norm voor iedere lidstaatquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:08 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Unieleden gaan nog steeds over hun eigen begroting
Ik heb het meer over de EU, maar ook daar wordt al flink gestrooid (al snap ik best dat er geld moest worden losgeweekt). Ik ben voorstander van rentebeslissingen op basis van inflatiecijfers en ben tevens voorstander van het stabiliteitspact. Aan dat laatste mag best gemorreld worden, maar het nadeel is dat dat vaak de opmaat naar meer en erger is, altijd eigenlijk ...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Daar is het al te laat voor... Banken hebben 90 miljard gekregen om vrolijk door te gaan, incl. bonussen voor de top. Overbodige banen worden met "deeltijdWW" in stand gehouden op kosten van de belastingbetaler, NHG gaat omhoog, HRA blijft, mensen die hun schulden niet kunnen betalen krijgen van alle kanten hulp...
M.a.w. degenen die zich netjes gedragen hebben, kunnen (zoals altijd) de kosten betalen.
Ja maar soms is er een tussenweg mogelijk, ik vind dit best een economische uitzondering, echter je moet niet proberen alle pijn weg te halen, integendeel. Maar goed, vertel dat de politicus maar eens ...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hele idee van een stabiliteitspact is juist dat je je er aan moet houden zodra het nodig is... Anders heeft het geen zin.
Een beetje als: "in een onderzeeer sluiten we het luik bij een lek, ongetwijfeld of daar nog iemand in zit". Als je daar op het moment dat het nodig is op terugkomt, verdrinkt iedereen."
Lidstaten zullen nooit de Euro verlaten, omdat er geen serieus alternatief is. Het is voor die landen economisch zelfmoord om weer terug te gaan naar hun vroegere geldeenheid. Denk bijv. aan gierende hyper inflatie, hoge exportprijzen, kleine thuismarkt, etc.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:36 schreef henkway het volgende:
De euro is uiteraard geen lang leven meer beschoren met lidstaten op de rand van een faillissement en enkelen die alleen fors geld opstrijken en nooit iets zullen terug betalen [..]
Gelukkig hebben de lidstaten er niets over te zeggen hoeveel geld er wordt bijgeprint. Ze kunnen hun begrotingstekort wel laten oplopen maar daarmee naaien ze zichzelf want dan moeten ze steeds meer rente betalen op hun leningen. Je ziet nu al dat dat enorm uit elkaar aan het lopen is binnen de EUquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:36 schreef henkway het volgende:
De euro is uiteraard geen lang leven meer beschoren met lidstaten op de rand van een faillissement en enkelen die alleen fors geld opstrijken en nooit iets zullen terug betalen en de grootste lidstaat die praktisch leeft van de 80 miljard euro EU landbouwsubsidies
wanneer zal de Euro scheuro![]()
In een Noord- en een Zuideuro??
De Zeuro en de Neuro![]()
De lidstaten op de rand van het faillissement willen veel meer Euro's gaan printen dan die 3% inflatiecorrectie per jaar, wel 7% of 10% net als de USA
[..]
Helemaal mee eens, maar ik vraag me af (/huiver) hoe houdbaar dit systeem is. Je kunt er donder op zeggen dat men zal proberen om de ECB onder druk te zetten. Dat is mijn enige en grootste angst, voor de rest ben ik eens met bovenstaande.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:13 schreef SeLang het volgende:
Ik begin eigenlijk steeds positiever te worden over de euro, juist omdat geen enkele lidstaat er zeggenschap over heeft. Trichet kan simpelweg z'n middelvinger opsteken naar Sarkozy. Toch een heel andere situatie dan in de VS, waar Bernanke ter verantwoording wordt geroepen door de politiek.
Het zal me niets verbazen als de ECB na deze crisis (over 10-20 jaar) het model gaat worden dat meer landen (incl de USA) gaan volgen: een onafhankelijk instituut dat uitsluitend stuurt op prijsstabiliteit. Dat is m.i. ook de enige weg als je een fiat currency wilt houden.
Niet dat de ECB alles perfect doet, maar van de grote centrale banken (ECB, FED, BOE, BOJ) heb ik het meeste vertrouwen in de ECB. JUIST de chaos en de onenigheid binnen de EU zijn een soort van garantie voor de onafhankelijkheid van de ECB.
Dat denk ik ook, knappe jongen die tegen al te grote druk van heel veel landen weerstand durft te biedenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:24 schreef elcastel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar ik vraag me af (/huiver) hoe houdbaar dit systeem is. Je kunt er donder op zeggen dat men zal proberen om de ECB onder druk te zetten. Dat is mijn enige en grootste angst, voor de rest ben ik eens met bovenstaande.
Zolang er een Fransman baas is bij de ECB hoeven wij nergens zorgen om te hebben.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:24 schreef elcastel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar ik vraag me af (/huiver) hoe houdbaar dit systeem is. Je kunt er donder op zeggen dat men zal proberen om de ECB onder druk te zetten. Dat is mijn enige en grootste angst, voor de rest ben ik eens met bovenstaande.
Goed kans dat er landen zijn die nergens meer geld kunnen lenen, dan bij de ultieme moneycreator de ECBquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:02 schreef SeLang het volgende:
@SE,
Als je binnenkort weer eens aan een BB terminal zit dan kun je misschien nog eens een plaatje uitdraaien met creditspreads van EMU landen. Het plaatje dat ik eerder postte is alweer een paar maanden oud.
Voor zover ik weet kan de staat niet lenen bij de ECB.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:14 schreef henkway het volgende:
[..]
Goed kans dat er landen zijn die nergens meer geld kunnen lenen, dan bij de ultieme moneycreator de ECB
Duitsers noemen het de Teuro.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:40 schreef TubewayDigital het volgende:
De Zeuro vind ik wel passend voor die lakse zuiderlingen. Voor het noorden zou iets als stabielo beter klinken. Of Noro. Of Guldenmark.
Geuro komt vanzelf als we hyperinflatie hebben... De Teuro komt dan een paar maanden later.quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:14 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Duitsers noemen het de Teuro.
Geuro is ook goed, aan de munt zit een vies luchtje.
Dat geloof ik niet, maar dat de huidige wereldvaluta niet meer waarde hebben dan de belofte van regeringen om de valuta zoveel mogelijk constant te houden ten opzichte van het goud, maar er is geen enkele garantiequote:Op woensdag 8 juli 2009 21:16 schreef wolfrolf het volgende:
We gaan allemaal kapot en terug naar ruilhandel
Ehm?quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:32 schreef henkway het volgende:
maar dat de huidige wereldvaluta niet meer waarde hebben dan de belofte van regeringen om de valuta zoveel mogelijk constant te houden ten opzichte van het goud,
Na het verlaten van de goudstandaard was er de belofte dat die waarde wel gevolgd zou worden, dus dat het verder geen gevolg zou hebben voor de waarde van de valutaquote:Op woensdag 8 juli 2009 22:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ehm?
Wat heeft goud er nou weer mee te maken
Daar is mij niets van bekend, al kan ik me wel voorstellen dat indertijd een onnozele politicus een dergelijk verkooppraatje kan hebben gehouden. Want in dat geval, waarom verlaat je dan de goudstandaard?quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:38 schreef henkway het volgende:
[..]
Na het verlaten van de goudstandaard was er de belofte dat die waarde wel gevolgd zou worden, dus dat het verder geen gevolg zou hebben voor de waarde van de valuta
Een noordelijke Euro, een Neuro dus , zou veel meer haar waarde behouden en in korte tijd twee of vier keer zo veel waard zijn als een Zeuroquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:43 schreef SimonBalk het volgende:
Als de Dollar nog overeind staat zal de Euro er ook nog zeker zijn. Ik ben zelf er blij met de euro![]()
Tegenstanders van de euro gebruiken bijna altijd argumenten die niet kloppen maar, net zoals bij Wilders, wel lekker scoren.
De Gulden was leuk de euro is beter
Oké, maar zit op dit moment erg ver van de BB terminal vandaan ivm vakantie thuis. Maar zal spoedig eens weer wat updaten.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:02 schreef SeLang het volgende:
@SE,
Als je binnenkort weer eens aan een BB terminal zit dan kun je misschien nog eens een plaatje uitdraaien met creditspreads van EMU landen. Het plaatje dat ik eerder postte is alweer een paar maanden oud.
Dan zouden Rusland, China, India etc, effectief tot de Europese Muntunie toetreden. Zonder harde dekking van zo'n munt is dat godsonmogelijk want het zijn onvergelijkbare economieën. Dan zullen eerst de euro en dollar moeten ontploffen, wat me trouwens wel een mogelijkheid lijkt die steeds reëler wordt.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 04:02 schreef THEFXR het volgende:
Dit gaat de euro vervangen.
Eh... hoe blijven die 'losse' delen eigenlijk vast zitten? Zit er een doorschijnend plastik schijfje achter ofzo?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 04:02 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aeFVNYQpByU4
Of we gaan gewoon terug naar onze eigen munt:quote:Op zaterdag 11 juli 2009 04:02 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aeFVNYQpByU4
Nee dat zal niet meer gaanquote:Op zondag 12 juli 2009 15:49 schreef Sturmvogel het volgende:
[..]
Of we gaan gewoon terug naar onze eigen munt:
Ja er moet een aanleiding zijn, ik hou het op hedgefondsen, die de Euro zal doen scheurenquote:Op zondag 12 juli 2009 20:34 schreef lyolyrc het volgende:
Ik ben "De wereld volgens Jim Rogers" aan het lezen, waarin hij schrijft over zijn reis door 116 landen. Op een gegeven moment komt ook de invoering van de euro ter sprake. Hij onderschrijft het idee van een gezamenlijke munt die zo hard is als de Duitse mark. De snelle manier waarop de euro is ingevoerd in veel landen tegelijkertijd, is hem een doorn in het oog.
Een geleidelijke invoer in twee of drie landen met een vergelijkbare economische situatie was veel beter geweest volgens Rogers. Hij voorspelt in het boek al scheuring in de eurozone bij aantreden van een populistisch politicus die de euro de schuld geeft van de problemen in zijn land...
je kunt je enigsinds daarvoor indekken natuurlijk. Ben wel blij dat we nu eenmaal die euro hebben ipv. al die valuta in alle europeze landen.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:50 schreef SeLang het volgende:
De euro gaat niet scheuren want de landen die daar aanleiding toe geven zullen de grootste verliezers zijn.
Je was inderdaad ruim eerder dan het artikel in het NRC van 30 maart 2010 met de termen neuro en zeuro.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:27 schreef michaelmoore het volgende:
Ja het gaat een probleem worden met de Euro
ik kwam op het idee omdat er zich al een splitsing zich begon af te tekenen tussen Noord en Zuidquote:Op donderdag 31 mei 2012 23:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je was inderdaad ruim eerder dan het artikel in het NRC van 30 maart 2010 met de termen neuro en zeuro.
Maar blijkbaar was er bij de introductie van de euro ook al sprake van deze termen (die ik niet gehoord heb en jij ook niet, denk ik)
Dank dvr, voor het opzoeken!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 02:12 schreef dvr het volgende:
De eer voor het eerste gebruik van de termen Neuro en Zeuro op Fok komt toe aan Poekieman, die ze al op 4 oktober 2008 gebruikte: Banken met hoge rente #14 - Waar we Fortis geen geld geven..
(ongetwijfeld tevergeefs, want ofwel we gaan allemaal naar ons eigen oude muntje terug, of er stappen alleen een paar armoedzaailanden uit).
Want ?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:34 schreef Shispeed het volgende:
de euro splitsen lijkt mij wel een van de slechtste oplossingen
ruzie onderling tussen eurolanden wie bij de neuro mag en wie bij de zeuro moet. kapitaalvlucht vanuit het zuiden naar het noorden waardoor de zeuro totaal instort, export onmogelijk maakt en er armoede ontstaat in de zeuro landen. etc etc etcquote:
o en dat komt er nu niet denk jij ???quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:47 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ruzie onderling tussen eurolanden wie bij de neuro mag en wie bij de zeuro moet. kapitaalvlucht vanuit het zuiden naar het noorden waardoor de zeuro totaal instort, export onmogelijk maakt en er armoede ontstaat in de zeuro landen. etc etc etc
quote:vr 01 jun 2012, 17:32
Berlusconi wil eigen euro's gaan drukken
MILAAN - Als de Europese Centrale Bank er niet voor zorgt dat Italië genoeg geld heeft, dan moet de regering in Rome zelf en op eigen gezag de drukpersen aanzwengelen en eigen euro's drukken. Dit zei ex-premier Silvio Berlusconi vrijdag in een toespraak voor de parlementariërs van zijn partij PDL
ij gaf meteen toe dat het om een, gek idee gaat. Berlusconi riep zijn opvolger Mario Monti op in 'Europa' erop aan te dringen dat er genoeg geld beschikbaar komt. Berlusconi zei, Anders is het beter uit de euro te stappen terwijl we in de Europese Unie blijven, iets wat volgens juristen helemaal niet kan.
.
Wat een boefje is Dirktator tochquote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o en dat komt er nu niet denk jij ???
http://www.telegraaf.nl/b(...)uro_s_drukken__.html
[..]
Splitsing in neuro en zeuro is m.i. uitgesloten.quote:
Ze worden allemaal Euro-gebruikers??quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:56 schreef dvr het volgende:
[..]
Splitsing in neuro en zeuro is m.i. uitgesloten.
Een zeuro is bij voorbaat onlevensvatbaar omdat landen als Frankrijk en Italië nooit door Spanje, Portugal e.d. omlaag getrokken zullen willen worden en dus nooit met hun in een nieuwe muntunie zullen stappen. Het is simpelweg te duur en te riskant voor de relatief gezondere landen, die ook zonder de ballast van de echte schuldenlanden al moeite genoeg hebben om hun eigen schulden op orde te krijgen.
Een neuro tussen overschotlanden als Duitsland, Nederland, Finland en Oostenrijk heeft dat nadeel veel minder (al kan dat zo omslaan, als bv de NL-woningmarkt 30% inzakt), maar een eenheidsmunt tussen die landen heeft nauwelijks zin. Op wereldschaal zou het een te kleine munt zijn (niet meer dan een veredelde Deutschmark) maar de deelnemende landen zouden er wel weer hun fiscale/monetaire autonomie voor moeten inleveren, wat vooral in deze onzekere crisistijden onverstandig is. Dus dat gaat ook niet door.
Bovendien: de euro zal sowieso blijven bestaan als budgeteenheid van de EU, de euro blijft het voordeel behouden van een practische eenheidsmunt voor de Europese Economische Ruimte, en de hele euro-infrastructuur van ECB en SEPA (Single Euro Payments Area) is een heel groot goed.
En verder: als de euro uiteenvalt doordat landen afvallen, zal dat in een crisissfeer gebeuren waarin niet even 1-2-3 nieuwe euro-samenwerkingsverbanden gesmeed kunnen worden, inclusief de bijbehorende instituten en infrastructuur (want dat vergt maanden zoniet jaren). Landen zullen zich juist met grote haast loskoppelen van het eurogeweld en meteen de eigen munt, al dan niet in de gedaante van tijdelijk noodgeld, herinvoeren.
Samenvattend verwacht ik daarom, dat als de nood te hoog wordt door faillissement van Griekenland en/of Spanje, de eurozonelanden binnen enkele dagen allemaal voor intern gebruik op hun oude munt zullen terugvallen, maar dat ze tegelijkertijd de euro zullen handhaven als A) munt van de EU, B) verplichte handelsmunt voor grensoverschrijdende transacties binnen het eurogebied, en C) voorkeursmunt voor handel met landen buiten de eurozone (dwz: het is niet toegestaan de nationale munten in internationaal handelsverkeer te gebruiken; dus ofwel je gebruikt de punt van de handelspartner zoals de RMB of USD, of je gebruikt de euro).
Deze punten zullen er voor zorgen dat de euro ook in mondiaal verband toch enig gewicht zal behouden. Op termijn kunnen daar nog twee punten aan toegevoegd worden: D) de euro kan als wettig giraal betaalmiddel in alle eurolanden gehandhaafd blijven (als blijkt dat dit in zwakkere landen de eigen nationale munt niet teveel onder druk zet) en E) eurolanden kunnen verplicht worden een deel van hun staatsschuld in euro te blijven aangaan. Deze twee punten zouden de euro verder versterken en zouden er aan bijdragen, dat de euro over een jaar of 15-20 opnieuw EU-breed ingevoerd kan worden nadat de landen fiscaal en economisch dichter naar elkaar toegegroeid zijn.
Al zal men er dat keer voor waken, om weer een uniform ECB-rentetarief voor de banken in de eurozone te hanteren, want dat zou meteen weer tot onevenwichtigheden (bubbels) leiden die nu juist tot het uiteenvallen geleid hebben. Gediversifieerde rentes zijn heel eenvoudig af te dwingen door te eisen dat banken een bepaald percentage obligaties uit hun eigen land als ECB-onderpand moeten gebruiken, en dat de ECB zijn rente aanpast op de kwaliteit van dat onderpand. Met andere woorden: als een Spaanse bank Spaanse obligaties van 6% aanlevert, krijgt hij een duurdere leenrente dan een Duitse bank die Duitse obligaties van 3% in onderpand geeft. Op deze wijze zorg je dat particulieren en bedrijven in zwakke landen niet weer net zo goedkoop kunnen lenen als hun broeders in een sterkere economie, en dat bevordert weer de verdere economische en fiscale harmonisering van de EU.
Geen idee waar je op reageert of wat je wilt zeggen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:00 schreef michaelmoore het volgende:
Ze worden allemaal Euro-gebruikers??
Mede om deze reden heb ik in mijn cash positie enkel biljetten van P (nederland) en X (duitsland). You never know....quote:Op zaterdag 9 juni 2012 08:53 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.z24.nl/analyse(...)keuro_s_drukken.html
Dit doen ze al. Een subsidiary van de ECB koopt sinds medio 2011 grootschalig staatspapier op, op de SECUNDAIRE markt nog wel.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:38 schreef TubewayDigital het volgende:
Ik las in FEM Business er iets over. Zudielijke landen wilde dat de ECB obligaties ging opkopen en de rente verlagade. Noordelijke landen waren daar fel op tegen.
Ben zelf ook tegen. Als je denkt aan alle knoppen van de economie te kunnen draaien wordt het een chaos. Als we nou iig 1 knop vast houden kunnen we zinnigere dingen doen met die andere knoppen.
bron? En welke subsidiary exact (naw)?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:00 schreef Nonversatie het volgende:
[..]
Dit doen ze al. Een subsidiary van de ECB koopt sinds medio 2011 grootschalig staatspapier op, op de SECUNDAIRE markt nog wel.
Securities and Markets Programme SMPquote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
bron? En welke subsidiary exact (naw)?
Dat is geen geheimzinnige subsidiary maar gewoon de ECB zelf, die zijn bezigheden keurig in alle openheid documenteert. Zie o.a. http://www.ecb.eu/mopo/implement/omo/html/index.en.htmlquote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:00 schreef Nonversatie het volgende:
Dit doen ze al. Een subsidiary van de ECB koopt sinds medio 2011 grootschalig staatspapier op, op de SECUNDAIRE markt nog wel.
quote:zo 10 jun 2012, 10:55
|
Rutte: Euro is er over 50 jaar nog steeds
HILVERSUM - Demissionair premier Mark Rutte gaat ervan uit dat de euro er over een halve eeuw ook nog steeds is
Ik denk 't wel, zei hij zondag in het tv-programma Eva Jinek op zondag.
We komen er wèl uit, zei hij over de eurocrisis. Door de maatregelen van de laatste tijd 'staat de hele eurozone er beter voor'. Hij verwacht ook nog steeds dat bijvoorbeeld Griekenland de leningen terugbetaalt, ook bij een faillissement. „Maar dan duurt het langer.” Een land kan zich gewoonweg niet permitteren niet terug te betalen, want dan krijgt het nooit meer wat.
Euro-propaganda.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:31 schreef csar het volgende:
[..]
Lidstaten zullen nooit de Euro verlaten, omdat er geen serieus alternatief is. Het is voor die landen economisch zelfmoord om weer terug te gaan naar hun vroegere geldeenheid. Denk bijv. aan gierende hyper inflatie, hoge exportprijzen, kleine thuismarkt, etc.
..aw, om te janken. Het symbool dat op je fiat-munt staat is niet relevant voor de waardering. Griekse Euro's blijven net zoveel waard als Duitse Euro's.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:53 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Mede om deze reden heb ik in mijn cash positie enkel biljetten van P (nederland) en X (duitsland). You never know....
Ierland heeft het vorig jaar ook gedaan, de respons van de ECB was dat iedere lidstaat dit mocht doen zolang het maar niet om 'significante hoeveelheden' gaat.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 08:53 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.z24.nl/analyse(...)keuro_s_drukken.html
Serieus?... mmm... goed om eens op te letten.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:53 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Mede om deze reden heb ik in mijn cash positie enkel biljetten van P (nederland) en X (duitsland). You never know....
Zouden de Grieken niet ook gewoon biljetten met een P drukken? Ik zie ze er wel voor aan.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:53 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Berlusconi vond het wel een leuke grapquote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:43 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zouden de Grieken niet ook gewoon biljetten met een P drukken? Ik zie ze er wel voor aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |