abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70744811
De euro is uiteraard geen lang leven meer beschoren met lidstaten op de rand van een faillissement en enkelen die alleen fors geld opstrijken en nooit iets zullen terug betalen en de grootste lidstaat die praktisch leeft van de 80 miljard euro EU landbouwsubsidies

wanneer zal de Euro scheuro
In een Noord- en een Zuideuro??
De Zeuro en de Neuro

De lidstaten op de rand van het faillissement willen veel meer Euro's gaan printen dan die 3% inflatiecorrectie per jaar, wel 7% of 10% net als de USA
quote:
di 07 jul 2009, 13:35 | 0 reacties
Minister Bos: Stabiliteitspact EU in gevaar
BRUSSEL (AFN) - Wouter Bos (Financiën) ziet grote gevaren voor het Stabiliteitspact, de EU-afspraak over overheidstekorten om de koers van de euro te waarborgen.
Bos noemt het een zorgelijke ontwikkeling dat Frankrijk en Duitsland een totaal verschillende aanpak van hun begrotingstekorten hebben gekozen. “Duitsland heeft net een zeer rigide regel vastgelegd dat het land verplicht om het tekort zeer snel te beperken, desnoods zelfs met uitgavenstops zoals in Californië. Daarentegen zegt Frankrijk dat zoiets niet werkt en dat sommige schulden juist erg goed zijn.”

Bos vindt de verschillende aanpak “verwarrend en potentieel economisch destabiliserend”, zei hij dinsdag na EU-beraad in Brussel.
pi_70744893
Ik las in FEM Business er iets over. Zudielijke landen wilde dat de ECB obligaties ging opkopen en de rente verlagade. Noordelijke landen waren daar fel op tegen.

Ben zelf ook tegen. Als je denkt aan alle knoppen van de economie te kunnen draaien wordt het een chaos. Als we nou iig 1 knop vast houden kunnen we zinnigere dingen doen met die andere knoppen.
pi_70744996
De Zeuro vind ik wel passend voor die lakse zuiderlingen. Voor het noorden zou iets als stabielo beter klinken. Of Noro. Of Guldenmark.
pi_70745096
Als de Dollar nog overeind staat zal de Euro er ook nog zeker zijn. Ik ben zelf er blij met de euro

Tegenstanders van de euro gebruiken bijna altijd argumenten die niet kloppen maar, net zoals bij Wilders, wel lekker scoren.

De Gulden was leuk de euro is beter
pi_70745210
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:43 schreef SimonBalk het volgende:
Als de Dollar nog overeind staat zal de Euro er ook nog zeker zijn. Ik ben zelf er blij met de euro

Tegenstanders van de euro gebruiken bijna altijd argumenten die niet kloppen maar, net zoals bij Wilders, wel lekker scoren.

De Gulden was leuk de euro is beter
Beter wat argumenten die misschien niet helemaal kloppen dan jou gezwam in de ruimte zonder ook maar EEN argument te geven
pi_70745234
Ik was geen euro-fan, ben geen euro-fan en zal het ook nooit worden. Toch lijkt het me nu geen geschikt moment om te gaan morrelen aan die munt. Laat het ding z'n nut maar bewijzen.
pi_70745476
Meteen schreeuwen over uit elkaar vallen is ook erg overdreven, maar de enige reden dat de dollar nog leeft is de ook zwakke euro. En die zwakte is toch hoofdzakelijk een gevolg van de zuidelijke staten.
pi_70745534
Snap dit niet: het zou toch los moeten staan van wat Duitsland en Frankrijk vinden. Als de pers in Frankfurt maar niet te hard draait.
pi_70746166
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:54 schreef TubewayDigital het volgende:
Snap dit niet: het zou toch los moeten staan van wat Duitsland en Frankrijk vinden. Als de pers in Frankfurt maar niet te hard draait.
Unieleden gaan nog steeds over hun eigen begroting
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:11:28 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70746309
Dat Stabiliteitspact is nooit wat geweest: jaren terug negeerden de grote landen het, en kwamen er geen sancties.

Maar ja, wat wil je, voor een munt (en EU-overheid) die nooit de goedkeuring (of ook maar mening) van de bevolking heeft gekregen en vertegenwoordigd...
censuur :O
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:11:59 #11
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_70746329
Allemaal om zieltjes te winnen, laten we vooral net als de VS het ene gat met het andere vullen. Ik hoop dat hier gewoon naar een harde lijn wordt gestreeft en dat we gewoon de pijn voelen waar hij gevoeld moet worden.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:15:22 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70746472
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:11 schreef elcastel het volgende:
Allemaal om zieltjes te winnen, laten we vooral net als de VS het ene gat met het andere vullen. Ik hoop dat hier gewoon naar een harde lijn wordt gestreeft en dat we gewoon de pijn voelen waar hij gevoeld moet worden.
Daar is het al te laat voor... Banken hebben 90 miljard gekregen om vrolijk door te gaan, incl. bonussen voor de top. Overbodige banen worden met "deeltijdWW" in stand gehouden op kosten van de belastingbetaler, NHG gaat omhoog, HRA blijft, mensen die hun schulden niet kunnen betalen krijgen van alle kanten hulp...
M.a.w. degenen die zich netjes gedragen hebben, kunnen (zoals altijd) de kosten betalen.
pi_70746532
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:08 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Unieleden gaan nog steeds over hun eigen begroting
Niet over de hoeveelheid geld die bijgeprint wordt, dat blijft maximaal 3% gelijk aan de norm voor iedere lidstaat

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 07-07-2009 17:29:07 ]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:17:54 #14
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_70746593
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:15 schreef RemcoDelft het volgende:
Daar is het al te laat voor... Banken hebben 90 miljard gekregen om vrolijk door te gaan, incl. bonussen voor de top. Overbodige banen worden met "deeltijdWW" in stand gehouden op kosten van de belastingbetaler, NHG gaat omhoog, HRA blijft, mensen die hun schulden niet kunnen betalen krijgen van alle kanten hulp...
M.a.w. degenen die zich netjes gedragen hebben, kunnen (zoals altijd) de kosten betalen.
Ik heb het meer over de EU, maar ook daar wordt al flink gestrooid (al snap ik best dat er geld moest worden losgeweekt). Ik ben voorstander van rentebeslissingen op basis van inflatiecijfers en ben tevens voorstander van het stabiliteitspact. Aan dat laatste mag best gemorreld worden, maar het nadeel is dat dat vaak de opmaat naar meer en erger is, altijd eigenlijk ...
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:20:31 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70746694
Het hele idee van een stabiliteitspact is juist dat je je er aan moet houden zodra het nodig is... Anders heeft het geen zin.
Een beetje als: "in een onderzeeer sluiten we het luik bij een lek, ongetwijfeld of daar nog iemand in zit". Als je daar op het moment dat het nodig is op terugkomt, verdrinkt iedereen."
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:26:32 #16
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_70746977
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hele idee van een stabiliteitspact is juist dat je je er aan moet houden zodra het nodig is... Anders heeft het geen zin.
Een beetje als: "in een onderzeeer sluiten we het luik bij een lek, ongetwijfeld of daar nog iemand in zit". Als je daar op het moment dat het nodig is op terugkomt, verdrinkt iedereen."
Ja maar soms is er een tussenweg mogelijk, ik vind dit best een economische uitzondering, echter je moet niet proberen alle pijn weg te halen, integendeel. Maar goed, vertel dat de politicus maar eens ...
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:31:54 #17
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_70747243
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:36 schreef henkway het volgende:
De euro is uiteraard geen lang leven meer beschoren met lidstaten op de rand van een faillissement en enkelen die alleen fors geld opstrijken en nooit iets zullen terug betalen [..]
Lidstaten zullen nooit de Euro verlaten, omdat er geen serieus alternatief is. Het is voor die landen economisch zelfmoord om weer terug te gaan naar hun vroegere geldeenheid. Denk bijv. aan gierende hyper inflatie, hoge exportprijzen, kleine thuismarkt, etc.
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:13:41 #18
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70748740
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:36 schreef henkway het volgende:
De euro is uiteraard geen lang leven meer beschoren met lidstaten op de rand van een faillissement en enkelen die alleen fors geld opstrijken en nooit iets zullen terug betalen en de grootste lidstaat die praktisch leeft van de 80 miljard euro EU landbouwsubsidies

wanneer zal de Euro scheuro
In een Noord- en een Zuideuro??
De Zeuro en de Neuro

De lidstaten op de rand van het faillissement willen veel meer Euro's gaan printen dan die 3% inflatiecorrectie per jaar, wel 7% of 10% net als de USA
[..]
Gelukkig hebben de lidstaten er niets over te zeggen hoeveel geld er wordt bijgeprint. Ze kunnen hun begrotingstekort wel laten oplopen maar daarmee naaien ze zichzelf want dan moeten ze steeds meer rente betalen op hun leningen. Je ziet nu al dat dat enorm uit elkaar aan het lopen is binnen de EU

Ik begin eigenlijk steeds positiever te worden over de euro, juist omdat geen enkele lidstaat er zeggenschap over heeft. Trichet kan simpelweg z'n middelvinger opsteken naar Sarkozy. Toch een heel andere situatie dan in de VS, waar Bernanke ter verantwoording wordt geroepen door de politiek.

Het zal me niets verbazen als de ECB na deze crisis (over 10-20 jaar) het model gaat worden dat meer landen (incl de USA) gaan volgen: een onafhankelijk instituut dat uitsluitend stuurt op prijsstabiliteit. Dat is m.i. ook de enige weg als je een fiat currency wilt houden.

Niet dat de ECB alles perfect doet, maar van de grote centrale banken (ECB, FED, BOE, BOJ) heb ik het meeste vertrouwen in de ECB. JUIST de chaos en de onenigheid binnen de EU zijn een soort van garantie voor de onafhankelijkheid van de ECB.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:24:54 #19
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_70749095
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:13 schreef SeLang het volgende:
Ik begin eigenlijk steeds positiever te worden over de euro, juist omdat geen enkele lidstaat er zeggenschap over heeft. Trichet kan simpelweg z'n middelvinger opsteken naar Sarkozy. Toch een heel andere situatie dan in de VS, waar Bernanke ter verantwoording wordt geroepen door de politiek.

Het zal me niets verbazen als de ECB na deze crisis (over 10-20 jaar) het model gaat worden dat meer landen (incl de USA) gaan volgen: een onafhankelijk instituut dat uitsluitend stuurt op prijsstabiliteit. Dat is m.i. ook de enige weg als je een fiat currency wilt houden.

Niet dat de ECB alles perfect doet, maar van de grote centrale banken (ECB, FED, BOE, BOJ) heb ik het meeste vertrouwen in de ECB. JUIST de chaos en de onenigheid binnen de EU zijn een soort van garantie voor de onafhankelijkheid van de ECB.
Helemaal mee eens, maar ik vraag me af (/huiver) hoe houdbaar dit systeem is. Je kunt er donder op zeggen dat men zal proberen om de ECB onder druk te zetten. Dat is mijn enige en grootste angst, voor de rest ben ik eens met bovenstaande.
pi_70753816
Dollar zal gaan stijgen ten opzichte van de Euro, teveel bullisch sentiment voor de Euro. Vooral als de beurzen weer gaan dalen zal de dollar in waarde toe gaan nemen door het afwikkelen van schulden in USD.
pi_70773619
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:24 schreef elcastel het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar ik vraag me af (/huiver) hoe houdbaar dit systeem is. Je kunt er donder op zeggen dat men zal proberen om de ECB onder druk te zetten. Dat is mijn enige en grootste angst, voor de rest ben ik eens met bovenstaande.
Dat denk ik ook, knappe jongen die tegen al te grote druk van heel veel landen weerstand durft te bieden
pi_70775195
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:24 schreef elcastel het volgende:

[..]

Zolang er een Fransman baas is bij de ECB hoeven wij nergens zorgen om te hebben.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:02:36 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70775444
@SE,
Als je binnenkort weer eens aan een BB terminal zit dan kun je misschien nog eens een plaatje uitdraaien met creditspreads van EMU landen. Het plaatje dat ik eerder postte is alweer een paar maanden oud.
Mijn reisverslagen
pi_70775869
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:02 schreef SeLang het volgende:
@SE,
Als je binnenkort weer eens aan een BB terminal zit dan kun je misschien nog eens een plaatje uitdraaien met creditspreads van EMU landen. Het plaatje dat ik eerder postte is alweer een paar maanden oud.
Goed kans dat er landen zijn die nergens meer geld kunnen lenen, dan bij de ultieme moneycreator de ECB
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:39:04 #25
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70776807
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:14 schreef henkway het volgende:

[..]

Goed kans dat er landen zijn die nergens meer geld kunnen lenen, dan bij de ultieme moneycreator de ECB
Voor zover ik weet kan de staat niet lenen bij de ECB.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')