quote:Op zondag 27 mei 2012 21:14 schreef Nirak het volgende:
Zoe, ik heb ook heel erg gelekt. Ik kon het net droog houden met Pigeon zoogcompressen in combinatie met washandjes. Dus eerst een compres en dan een washandje in je bh.. Dan zit je bh wel een beetje vol
Bedankt heb het gevonden. Gewoon gezocht op diarree op de homepage.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:18 schreef Zoë23 het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)&hl=nl&client=safari
En dan 1 na laatste link van mama enzo.
Die foto's op de borstvoedingswebsite zijn wel handig, kun je de luiers goed mee vergelijken!
Toen ik ging werken na 10 weken waren mijn borsten overdag best wel zindelijk, zolang ik niet hoefde te hoesten of niezen, want daar kreeg ik toen nog een tsr van en ging ik lekken.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:22 schreef Zoë23 het volgende:
[..]ik voel me al zo charmant met m'n kraamverband en voedingsbh met zoogcompressen
.. Washandjes er nog bij dus
Haha
je zegt, 'ik heb gelekt'
Het gaat na een bepaalde tijd over? Duurt dat lang?
Ja, Ingrid Hollerman is super. Heel lief en kundig!quote:Op zondag 27 mei 2012 21:30 schreef Tinuviel het volgende:
Heeft iemand hier trouwens toevallig ervaringen met lactatiekundigen in Amstelveen of Amsterdam? Is er iemand die je speciaal kunt aanbevelen?
quote:Op maandag 28 mei 2012 10:39 schreef Kleurdoos het volgende:
nou lex heeft puntjes en die doet zo lekker vastbijten en met zijn kaakjes over elkaar schuiven
quote:Op maandag 28 mei 2012 10:45 schreef Tinuviel het volgende:
[..]![]()
![]()
Hier ook eentje die de kaakjes langs elkaar schuift c.q. kaakjes dichtknijpt. Gelukkig nog geen puntjes of tandjes. Hij hapt wel verkeerd aan, verschuift of zuigt verkeerd. Hoe goed ik ook mijn best doe om hem met een grote hap te laten aanhappen. Mijn tepels zijn altijd vervormd na een voeding en verkleurd & dus ook pijnvol. Volgens mij ligt het niet aan een te kort tongriempje of spruw (in ieder geval passen de klachten c.q de de tonglengte van de baby er niet bij). Dus het lijkt eerder alsof hij verkeerd aanhapt of bij het drinken iets verkeerd doet. Hij is gewoon bang dat iemand hem zijn tepels afpakt![]()
Wie was het nou weer die in Z&G iets zei over een kraamzorg die hamburgers van haar borsten probeerde te maken? Dat doe ik ook al. Ik ben ook niet zeker of het mis gaat bij het aanhappen of pas daarna.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:38 schreef Kleurdoos het volgende:
o ik word ook niet boos, hij kijkt er zo lekker koddig bij
ook je haar vastpakken met die klemhandjes en dan lekker met je voetje afzetten op mama's gezicht
baby's zijn moordwapens
idd duim aan een kant, overige vingers aan de andere kant om de borst af te platten en de tepel goed erin te lancerenquote:Op maandag 28 mei 2012 13:42 schreef Zoë23 het volgende:
Nirak
Ik denk dat je met een hand onder&boven de borst wat afplat?
Toevallig kreeg ik nog een tip als je kind ongeduldig is: Als ze heel regelmatig komt of als je let op de eerste tekenen van honger, dan kun je door haar al vroeg aan te leggen (dus voordat ze echt begint te huilen of overstuur te raken) haar beter laten aanhappen en voorkomen, dat ze niet goed aanhapt omdat ze te ongeduldig is. Lukt zeker niet altijd maar je kunt het proberen.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:42 schreef Zoë23 het volgende:
S is vaak super ongeduldig, dan kan ik dr niet goed laten aanhappen.
Ga dr nu wel beter op letten. M'n tepel lijkt een klein beetje open(klein stukje is ook wat kleurloos zegmaar
)
quote:Op maandag 28 mei 2012 15:50 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Toevallig kreeg ik nog een tip als je kind ongeduldig is: Als ze heel regelmatig komt of als je let op de eerste tekenen van honger, dan kun je door haar al vroeg aan te leggen (dus voordat ze echt begint te huilen of overstuur te raken) haar beter laten aanhappen en voorkomen, dat ze niet goed aanhapt omdat ze te ongeduldig is. Lukt zeker niet altijd maar je kunt het proberen.
Heel herkenbaar van ,ijn oudere zoontje, Zoë. L heeft dat wat minder.quote:Op maandag 28 mei 2012 16:36 schreef Zoë23 het volgende:
[..]probeer ook op de 1e tekenen te letten (smakken, bepaalde geluidjes) maar soms wordt ze wakker en dan is ze gelijk erg hongerig (als ze 4uren geslapen heeft bijv) maar haar wakker maken om te voeden lijkt me niet zo handig
Of als ze tussendoor wordt verschoont, kan ze ook ongeduldig zijn omdat ze in slaap viel tijdens het voeden![]()
Soms zo lastig
quote:Op maandag 28 mei 2012 17:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik denk dat dat hetzelfde is ja. Kijk anders ff op borstvoeding.com bij het hoofdstuk "voedingshoudingen".
Ik heb een paar dagn wat lakser aangelegd, doet aankappen rechts wat zeer... Zit er een joekel van een melkblaar!dat wordt dus weer ff doorprikken die hap.
Is dat een wit bolletje op de tepel? Ik heb n heel klein witachtig bobbeltje als 'onderdeel' van de tepel lijkt het (alsof dat wat eerst donkerroze was, nu wit is zegmaar) niet iets wat er op ligt.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik denk dat dat hetzelfde is ja. Kijk anders ff op borstvoeding.com bij het hoofdstuk "voedingshoudingen".
Ik heb een paar dagn wat lakser aangelegd, doet aankappen rechts wat zeer... Zit er een joekel van een melkblaar!dat wordt dus weer ff doorprikken die hap.
Vind een voedingskussen ook niet echt handig.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:00 schreef Tinuviel het volgende:
[..]Snelle genezing gewenst voor je zere tepel.
Op borstvoeding.com bij de voedingshoudingen zie ik helemaal geen afbeeldingen waarbij moeders gebruik maken van hulpmiddelen zoals kussens of voedingskussens.
Soms heb ik het idee dat het aanhappen toch echt wel goed gaat en denk dat hij echt heel goed open doet en dat ik het precies zo doe als omschreven. Alleen ik weet echt niet waar het dan mis gaat. Ik ga het denk ik toch maar aan een lactatiekundige voorleggen, kan ik ook gelijk advies krijgen hoe ik het voedingskussen kan gebruiken en ze kan kijken waar het nou precies mis gaat bij het voeden.
Klinkt bekend jaquote:Op maandag 28 mei 2012 18:25 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Is dat een wit bolletje op de tepel? Ik heb n heel klein witachtig bobbeltje als 'onderdeel' van de tepel lijkt het (alsof dat wat eerst donkerroze was, nu wit is zegmaar) niet iets wat er op ligt.
Kan via google niet echt vinden wat het is. Aanleggen is aan die kant is gevoelig..
Als je heel secuur aanlegt kan hij vanzelf weg gaan.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:47 schreef Zoë23 het volgende:
Daviniaen dat doorprikken?
Gaat het niet vanzelf weg?
Xanteh, als de kloof aan de zijkant is in ieder geval een positie kiezen waarbij het kinnetje niet daartegenaan ligt. Dat heb ik snel en pijnlijk geleerd.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:59 schreef Xanteh het volgende:
Zo'n wit bolletje had ik ook en daar zit nu al 3 weken een kloof, die godzijdank weer redelijk goed is genezen want dat doet echt veel pijn bij het aanleggen. De vk heeft mij nooit goed geleerd aan te leggen want anders was dit nooit gebeurt. Ben erachter zolang het neusje goed vrij is tijdens het drinken, dat ze goed ligt en pijnloos drinkt. Op het moment ligt ze ook te drinken en slurpt af en toe de tepel naar binnen als ze los
laat. Maar dat is niet erghet is nu net zo'n jong vogeltje met dat open bekkie van haar haha.
Ik heb het ook gehad, het ziet eruit alsof een van de bobbeltjes, waaruit je tepel bestaat, wit gekleurd is, een klein stipje dus.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:42 schreef Zoë23 het volgende:
Xanteh
Dus zolang het neusje vrij is, is het opzich goed?
Eerder hield ik weleens de borst van de neus af met m'n hand omdat haar neus anders niet vrij was.
Zag op de website dat de neus vrij moest zijn dus daar let ik vandaag op.
Fijn tinuviel
Ja dat bedoel ik idd, alsof een klein deel van het weefsel verkleurd is.
Juudohh bah
Heb geprobeerd foto's op te zoeken via Google zodat ik weet of het n melkblaar is of niet (zit ik anders voor niets te prikken) maar daar heb je weinig plaatjes
quote:Op maandag 28 mei 2012 22:40 schreef WupWup het volgende:
Ik ging afbeeldingen googlen van melkblaren, staat er een foto tussen van een voedende mignonne uit 2010
Edit: en ook van bj met Evie en van mezelf
quote:Op maandag 28 mei 2012 19:21 schreef Tinuviel het volgende:
Even eenpost: Heb net rechts in Davinia's voorgestelde houding aangelegd en geen vervorming of maar heel weinig en geen verkleuring. Tepel is/ was ook niet gevoelig. Nu nog even uitvogelen hoe ik hetzelfde s'nachts in bed voor elkaar krijg. Zittend op de bank lukt het in ieder geval wel.
Was helaas niet van lange duur. Dat wil zeggen dat de tepels er vaker toch nog vervormd uit komen. Ondanks dat ik zo mijn best doe voor grote hap en niet verschuiven. Ik weet het nu ook echt niet meerquote:
dan zpu ik echt een LK bellen. Of afspraak makrn bij bv-centrum.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:40 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Was helaas niet van lange duur. Dat wil zeggen dat de tepels er vaker toch nog vervormd uit komen. Ondanks dat ik zo mijn best doe voor grote hap en niet verschuiven. Ik weet het nu ook echt niet meer
Ook grotere maten?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:16 schreef WupWup het volgende:
Vanaf een maand of tien kan hij ook koemelk drinken. Yoghurt kan ook, of rijstemelk, havermelk, geitenmelk of -yoghurt.
En ik kwam even vertellen dat ik leuke voedingsbh's zag liggen bij de kruidvat voor 15 euro van Anni Rolfi (oid). Als ik ze nog droeg, had ik er één meegenomen in elk geval
Echt, koemelk al vanaf 10 maanden? Ik dacht dat dat pas bij een jaar kan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:16 schreef WupWup het volgende:
Vanaf een maand of tien kan hij ook koemelk drinken. Yoghurt kan ook, of rijstemelk, havermelk, geitenmelk of -yoghurt.
En ik kwam even vertellen dat ik leuke voedingsbh's zag liggen bij de kruidvat voor 15 euro van Anni Rolfi (oid). Als ik ze nog droeg, had ik er één meegenomen in elk geval
Jammer dat ik dit pas nu lees en weet. Was eerder bij de Kruidvat en had er anders wel een meegenomen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 17:16 schreef WupWup het volgende:
Op de site staan ze tot 90D, niet echt grote maten dus.quote:
We hebben ook gedacht aan een tekort tongriempje, maar zowel een vrije lacatatiekundige als ook de lk van het cb zeiden, dat hij dan zijn tongetje niet echt uit zijn mond kon strekken. En de lk van het cb die hem ook heeft gezien, zag ook dat het dat niet kon zijn. Ik heb sowieso al een lk gebeld om een afspraak te maken. Misschien dat zij nog beter ziet wat er aan de hand is, c.q. nog andere (betere) adviezen heeft. Ik heb namelijk ook mijn twijfels of hij dat dan ook blijft doen tijdens het drinken, ook al kan hij het imiteren net voordat hij aan de borst gaat.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:28 schreef Twinkly het volgende:
Dat klinkt eigenlijk alsof hij een tekort tongriempje heeft Tinuviel, dat kunnen ze klieven in het ziekenhuis.
Bij zo'n kleine baby is drinken grotendeels instinctief, ik kan me haast niet voorstellen dat hij dan (en met honger) op commando jou kan imiteren omdat dat een heel andere reactie is (instinctief drinken vs instinctief imiteren)
Ik heb het meeste meegelezen maar misschien heb ik wat gemist, dan neem me het niet kwalijkquote:Op woensdag 30 mei 2012 18:08 schreef Tinuviel het volgende:
Grote van de hap was eerst goed, na het kijken alleen niet meer.Dus de tepel links was vervormd, rechts niet. Heb nu een afspraak met lk staan voor morgen middag. Die kijkt nog eens naar het aanhappen, de tepelproblemen en ook het tongriempje.
Herkenbaar. Joris heeft bijna altijd een nachtvoeding nodig. Hele periodes is dat rond 4 uur geweest, met de zomertijd werd dat 5 uur (ja, gefopt door de tijd haha). Als het een tijdje 6 uur is, dan noemen we het doorslapen want 6 uur is ochtend. Maar of het nu 5 of 6 uur is, we willen graag nog even slapen. Dus dan doen we wat Pessie adviseert: weer terugleggen. (soms valt hij in ons bed weer in slaap en laat ik hem liggen) Verrassend genoeg werkt dat, zelfs als hij heel actief is. Dan is hij namelijk weer voldaan. Horen we hem vaak nog wel een tijdje kwebbelen maar gaat dan vaak nog wel voor anderhalf uur ofzo slapen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:39 schreef Juud79 het volgende:
Vraagje
Mijn mupke slaapt sinds anderhalve week nu door. Eerst de avondvoeding eraf, paar dagen later de nachtvoeding ook. Maar.....nu begon het met 06.30 wakker, prima. Maandag was het 06.15, dinsdag 05.50 en vandaag 05.30 uur....
Daar lag wel een beetje de grenswaar ze eerder ging drinken en bleef slapen of liggen is ze nu wakker. We hebben haar met speelgoed om 06.00 in haar eigen bed gezet en daar heeft ze bijna een uurtje gespeeld, zonder moppers.
Wat nu te doen, doe ik er verstandig aan om haar toch wakker te maken eind vd avond voor een voeding? ze heeft namelijk echt honger en eigenlijk wil ze het liefst borst en pap als ze wakker is, maar dat laatste doe ik echt niet zo vroeg, borst wel natuurlijk.
Tips? Ervaringen?
Ja dan zal het geen melkblaar zijnquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:36 schreef WupWup het volgende:
Zoë, bloed? Een melkblaar is een vliesje over een melkuitgang. Daar zitten geen bloedvaten in. Dus of je hebt misgeprikt, of je hebt geen melkblaar .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |