quote:Op zondag 27 mei 2012 21:14 schreef Nirak het volgende:
Zoe, ik heb ook heel erg gelekt. Ik kon het net droog houden met Pigeon zoogcompressen in combinatie met washandjes. Dus eerst een compres en dan een washandje in je bh.. Dan zit je bh wel een beetje vol
Bedankt heb het gevonden. Gewoon gezocht op diarree op de homepage.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:18 schreef Zoë23 het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)&hl=nl&client=safari
En dan 1 na laatste link van mama enzo.
Die foto's op de borstvoedingswebsite zijn wel handig, kun je de luiers goed mee vergelijken!
Toen ik ging werken na 10 weken waren mijn borsten overdag best wel zindelijk, zolang ik niet hoefde te hoesten of niezen, want daar kreeg ik toen nog een tsr van en ging ik lekken.quote:Op zondag 27 mei 2012 21:22 schreef Zoë23 het volgende:
[..]ik voel me al zo charmant met m'n kraamverband en voedingsbh met zoogcompressen
.. Washandjes er nog bij dus
Haha
je zegt, 'ik heb gelekt'
Het gaat na een bepaalde tijd over? Duurt dat lang?
Ja, Ingrid Hollerman is super. Heel lief en kundig!quote:Op zondag 27 mei 2012 21:30 schreef Tinuviel het volgende:
Heeft iemand hier trouwens toevallig ervaringen met lactatiekundigen in Amstelveen of Amsterdam? Is er iemand die je speciaal kunt aanbevelen?
quote:Op maandag 28 mei 2012 10:39 schreef Kleurdoos het volgende:
nou lex heeft puntjes en die doet zo lekker vastbijten en met zijn kaakjes over elkaar schuiven
quote:Op maandag 28 mei 2012 10:45 schreef Tinuviel het volgende:
[..]![]()
![]()
Hier ook eentje die de kaakjes langs elkaar schuift c.q. kaakjes dichtknijpt. Gelukkig nog geen puntjes of tandjes. Hij hapt wel verkeerd aan, verschuift of zuigt verkeerd. Hoe goed ik ook mijn best doe om hem met een grote hap te laten aanhappen. Mijn tepels zijn altijd vervormd na een voeding en verkleurd & dus ook pijnvol. Volgens mij ligt het niet aan een te kort tongriempje of spruw (in ieder geval passen de klachten c.q de de tonglengte van de baby er niet bij). Dus het lijkt eerder alsof hij verkeerd aanhapt of bij het drinken iets verkeerd doet. Hij is gewoon bang dat iemand hem zijn tepels afpakt![]()
Wie was het nou weer die in Z&G iets zei over een kraamzorg die hamburgers van haar borsten probeerde te maken? Dat doe ik ook al. Ik ben ook niet zeker of het mis gaat bij het aanhappen of pas daarna.quote:Op maandag 28 mei 2012 11:38 schreef Kleurdoos het volgende:
o ik word ook niet boos, hij kijkt er zo lekker koddig bij
ook je haar vastpakken met die klemhandjes en dan lekker met je voetje afzetten op mama's gezicht
baby's zijn moordwapens
idd duim aan een kant, overige vingers aan de andere kant om de borst af te platten en de tepel goed erin te lancerenquote:Op maandag 28 mei 2012 13:42 schreef Zoë23 het volgende:
Nirak
Ik denk dat je met een hand onder&boven de borst wat afplat?
Toevallig kreeg ik nog een tip als je kind ongeduldig is: Als ze heel regelmatig komt of als je let op de eerste tekenen van honger, dan kun je door haar al vroeg aan te leggen (dus voordat ze echt begint te huilen of overstuur te raken) haar beter laten aanhappen en voorkomen, dat ze niet goed aanhapt omdat ze te ongeduldig is. Lukt zeker niet altijd maar je kunt het proberen.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:42 schreef Zoë23 het volgende:
S is vaak super ongeduldig, dan kan ik dr niet goed laten aanhappen.
Ga dr nu wel beter op letten. M'n tepel lijkt een klein beetje open(klein stukje is ook wat kleurloos zegmaar
)
quote:Op maandag 28 mei 2012 15:50 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Toevallig kreeg ik nog een tip als je kind ongeduldig is: Als ze heel regelmatig komt of als je let op de eerste tekenen van honger, dan kun je door haar al vroeg aan te leggen (dus voordat ze echt begint te huilen of overstuur te raken) haar beter laten aanhappen en voorkomen, dat ze niet goed aanhapt omdat ze te ongeduldig is. Lukt zeker niet altijd maar je kunt het proberen.
Heel herkenbaar van ,ijn oudere zoontje, Zoë. L heeft dat wat minder.quote:Op maandag 28 mei 2012 16:36 schreef Zoë23 het volgende:
[..]probeer ook op de 1e tekenen te letten (smakken, bepaalde geluidjes) maar soms wordt ze wakker en dan is ze gelijk erg hongerig (als ze 4uren geslapen heeft bijv) maar haar wakker maken om te voeden lijkt me niet zo handig
Of als ze tussendoor wordt verschoont, kan ze ook ongeduldig zijn omdat ze in slaap viel tijdens het voeden![]()
Soms zo lastig
quote:Op maandag 28 mei 2012 17:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik denk dat dat hetzelfde is ja. Kijk anders ff op borstvoeding.com bij het hoofdstuk "voedingshoudingen".
Ik heb een paar dagn wat lakser aangelegd, doet aankappen rechts wat zeer... Zit er een joekel van een melkblaar!dat wordt dus weer ff doorprikken die hap.
Is dat een wit bolletje op de tepel? Ik heb n heel klein witachtig bobbeltje als 'onderdeel' van de tepel lijkt het (alsof dat wat eerst donkerroze was, nu wit is zegmaar) niet iets wat er op ligt.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik denk dat dat hetzelfde is ja. Kijk anders ff op borstvoeding.com bij het hoofdstuk "voedingshoudingen".
Ik heb een paar dagn wat lakser aangelegd, doet aankappen rechts wat zeer... Zit er een joekel van een melkblaar!dat wordt dus weer ff doorprikken die hap.
Vind een voedingskussen ook niet echt handig.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:00 schreef Tinuviel het volgende:
[..]Snelle genezing gewenst voor je zere tepel.
Op borstvoeding.com bij de voedingshoudingen zie ik helemaal geen afbeeldingen waarbij moeders gebruik maken van hulpmiddelen zoals kussens of voedingskussens.
Soms heb ik het idee dat het aanhappen toch echt wel goed gaat en denk dat hij echt heel goed open doet en dat ik het precies zo doe als omschreven. Alleen ik weet echt niet waar het dan mis gaat. Ik ga het denk ik toch maar aan een lactatiekundige voorleggen, kan ik ook gelijk advies krijgen hoe ik het voedingskussen kan gebruiken en ze kan kijken waar het nou precies mis gaat bij het voeden.
Klinkt bekend jaquote:Op maandag 28 mei 2012 18:25 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Is dat een wit bolletje op de tepel? Ik heb n heel klein witachtig bobbeltje als 'onderdeel' van de tepel lijkt het (alsof dat wat eerst donkerroze was, nu wit is zegmaar) niet iets wat er op ligt.
Kan via google niet echt vinden wat het is. Aanleggen is aan die kant is gevoelig..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |