abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141031778
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:58 schreef quinoahipster het volgende:
Autofabrikant steekt honderden uren R&D in het ontwikkelen van een koplamp.

Overheid verplicht stripje plakband erover.

" :') "
Je weet dat ze in de UK aan de andere kant van de weg rijden, hé? ;) En dat je koplampen niet op gelijke hoogte schijnen, maar op een manier dat hier in Nederland de linkerlamp vlak staat zodat je geen tegenliggers verblindt, en de rechterlamp een omhoog afbuigende lichtboog heeft zodat hij keurig wat verder vooruit de berm verlicht. In de UK is die configuratie dus precies andersom. Dus als je in de UK gaat rijden met een NL-auto staan je lampen dus verkeerd om en komt die afbuigende lichtboog vol in de toet van je tegenliggers.

Daar zijn 2 oplossingen voor; omwisselen van de gehele koplampunit, of een eenvoudig stickertje om die lichtboog af te dekken. Wat denk jij dat de handigste oplossing is voor een vakantie? " :') "
pi_141031906
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:24 schreef Leandra het volgende:
Dat met die flitspalen, als dat gewoon een feature is van de standaard navigatie die in de auto zit (af fabriek), dan kan ik het wel uitzetten, maar ik kan moeilijk de boordcomputer uit de auto slopen.
Hoe zit dat?
Officieel: software aanpassen/herinstalleren zonder die info voor die landen erop. Onofficieel; meh. Kans is eigenlijk 0 dat ze erop controleren :P Topic is 2 jaar oud en nog steeds eigenlijk geen enkel verhaal vernomen dat iemand daar in het bijzonder voor bekeurd is.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:13:22 #54
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_141032424
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:56 schreef Dingest het volgende:
...
Daar zijn 2 oplossingen voor; omwisselen van de gehele koplampunit, of een eenvoudig stickertje om die lichtboog af te dekken. Wat denk jij dat de handigste oplossing is voor een vakantie? " :') "
3e oplossing:
Bij mijn bakkie kan je onder de motorkap met een handel de boel omzetten van UK naar continentaal en andersom. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_141032526
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Bij mijn bakkie kan je onder de motorkap met een handel de boel omzetten van UK naar continentaal en andersom. :)
Da's wel verrekte handig, maar volgens mij (nog) verre van gemeengoed :P
Auto's met digitaal instrumentarium (zoals die wij mee hadden) kan je soms ook nog wel eens omzetten naar mijlen, da's ook wel handig :Y
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:19:51 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_141032663
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:16 schreef Dingest het volgende:

[..]

Da's wel verrekte handig, maar volgens mij (nog) verre van gemeengoed :P
...
Zoveel extra kosten zal de fabriek er niet voor willen maken.
Hoeveel NL-auto's zouden ooit in de UK komen?
Tussen de 1 en 5%?
Engelse auto's komen natuurlijk wat vaker hiero.
Als ze maar 1 type lamp hoeven te maken, scheelt dat natuurlijk wel weer wat productiekosten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_141032960
Zal wel van diverse factoren afhangen of een fabrikant zo'n mechanisme de moeite waard vindt van inbouwen. Zeker als 99% van de verkochte auto's er nooit gebruik van zal maken, kans is inderdaad groot dat kosten van dat mechanisme niet opwegen tegen het fabriceren van 2 type koplampen (gezien er toch al een boel omgebouwd moet worden voor RHD). Stickertje is iets van 10 euro tegenwoordig (moest op last van de rechter duurder gemaakt worden :')) en ik denk all-round voor zo'n klein, weinig voorkomend probleem gewoon de makkelijkste/goedkoopste oplossing.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:00:24 #58
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141034226
Sterker nog, toen vrienden van mij een Engelse auto importeerden (een van die vrienden is/was Brit en kwam hier wonen, nam zijn eigen auto mee) was het aanpassen van de koplampunits het enige dat gedaan moest worden om de auto hier goedgekeurd te krijgen. Kostte alleen wel 700+ euro bij de dealer, hebben ze gelukkig goedkoper kunnen regelen :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141042768
• 1 Laat een zomer check uitvoeren IK VERTROUW GARAGES NIET

• 2 Controleer de stekkerdoos van de auto, en test de verlichting op de aanhanger HEB GEEN SLEURHUT

• 3 In geval van een aanhanger of caravan, laat de banden controleren, op uitdroging, veroudering

IK NEEM EEN HOTEL

• 4 Laat de gas instalatie van de caravan controleren op lekkage WAAROM?

• 5 zorg voor een goed gevulde verband doos, een gevaren drie hoek, veiligheids vestjes, en een brandblusser OK ZIT ER AL IN

• 6 zorg voor een kaart van de landen waar je door heen reist, naar je bestemming HEB AL RICHTINGSGEVOEL VAN POSTDUIF

• 7 zorg voor een volledig reserve wiel, geen thuiskomer (max 80) HIJ IS IETS KLEINER DAN DE ANDERE WIELEN MAG DAT OOK?

controleer ook de reserve band op de juiste spanning 3 Bar tenzij anders aangegeven door de fabrikant IS GEWOON 2 BAR NET ALS DE REST

• 8 zorg er voor dat je tom tom geen flits palen aangeeft, oa in Frankrijk kan dit lijden tot extreme bekeuringen FUCK DAT KNOFLOOKLAND

• 9 neem op de vertrek dag voldoende kraanwater in een fles mee, is voor vanalles te gebruiken, mocht je auto onverhoopt overhit raken, dan kun je eventueel het koelsysteem tijdelijk afvullen met water ALLEEN MIJN HUWELIJK RAAKT OVERVERHIT OP VAKANTIE

• 10 Vraag een EHIC-verzekeringspas aan IS AL GEREGELD HOOR

Mocht er onverhoopt toch iets gebeuren dan kunt u altijd de ANWB bellen voor hulp

IK BEN GEEN LID :(

Prettige vakantie

DANK!
  maandag 16 juni 2014 @ 08:50:44 #60
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_141142299
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA wat ben jij eigenlijk grappig!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_141142386
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 10:52 schreef Goverman het volgende:
- een Duitse milieusticker is handig als je naar Duitsland gaat (duh...). Je komt vrij snel in een Umweltzone en de boete komt dan vanzelf thuis. In Nederland kun je hem online bestellen (www.milieusticker.nl).
Nee hoor. Ben al tig keer met de auto in umweltzones geweest, agenten aan het raam gehad etc, nog nooit een bon voor gehad.
Schip ahoy!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:18:36 #62
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_141190151
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:57 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Nee hoor. Ben al tig keer met de auto in umweltzones geweest, agenten aan het raam gehad etc, nog nooit een bon voor gehad.
Lol... een collega van mij (die overigens een Audi Q7 had die - ik denk - een gele sticker zou hebben gehad, reed 2 keer in 2 dagen door een Umweltzone heen (hij had vlakbij de afrit het bordje niet gezien) en had nog voordat hij weer terug was in Nederland twee bekeuringen op de mat liggen...

Kennelijk zal het van de locatie afhangen hoe streng er gehandhaafd wordt :S
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_141193891
Een simpele tip: zorg dat je je auto goed onderhoud en koop geen brakke bak.

Dan kun je 365 dagen in het jaar met een gerust hart in de auto stappen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_141194676
Waarom voor de vakantie zo extreem alles na (laten) kijken terwijl elke auto gemiddeld 1500 kilometer per maand zijn? Zijn die maandelijkse 1500 kilometer dan minder belangrijk dan de 1500 kilometer naar Spanje of Italië?

Vloeistoffen, bandenspanning en verlichting loop ik regelmatig even na. Verder is mijn auto gewoon goed onderhouden.
pi_141196596
Nee, maar ze zijn wel anders. Je doet het dan niet in een maand, maar 1-3 dagen. Er zijn genoeg mensen die makkelijk 4500 km in 2-3 weken rijden. Doorgaans in een warmer klimaat, onder zwaardere omstandigheden die je normaliter niet hebt (afgeladen wagen, al dan niet kar/caravan erachter, bergen). Je vraagt gewoon veel meer van je auto in veel kortere tijd, dus het kan echt geen kwaad om dat preventief eens goed onder de loep te nemen. Een probleem wat zich begint voor te doen rekt zich niet over dagen/weken uit zodat je er bijtijds bij kan zijn. En met een acuut probleem zit je niet binnen een straal van 50 km van je eigen huis, noch weet je waar de garages zijn en kan je je direct verstaanbaar maken. Dat is niet alleen onhandig, maar gooit ook je (zuur verdiende) vakantie overhoop.
pi_141196915
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:58 schreef Dingest het volgende:
Nee, maar ze zijn wel anders. Je doet het dan niet in een maand, maar 1-3 dagen. Er zijn genoeg mensen die makkelijk 4500 km in 2-3 weken rijden. Doorgaans in een warmer klimaat, onder zwaardere omstandigheden die je normaliter niet hebt (afgeladen wagen, al dan niet kar/caravan erachter, bergen). Je vraagt gewoon veel meer van je auto in veel kortere tijd, dus het kan echt geen kwaad om dat preventief eens goed onder de loep te nemen. Een probleem wat zich begint voor te doen rekt zich niet over dagen/weken uit zodat je er bijtijds bij kan zijn. En met een acuut probleem zit je niet binnen een straal van 50 km van je eigen huis, noch weet je waar de garages zijn en kan je je direct verstaanbaar maken. Dat is niet alleen onhandig, maar gooit ook je (zuur verdiende) vakantie overhoop.
Nogmaals: moderne auto die je goed onderhoudt en de kans op problemen is nihil.

Je kan ook wel met je lichaam door een full body scan om te voorkomen dat je ziek wordt op vakantie. Dat is eigenlijk nog zinvoller ook, want die auto laat je wat makkelijker achter en is vaak sneller weer 100%...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_141197653
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:58 schreef Dingest het volgende:
Nee, maar ze zijn wel anders. Je doet het dan niet in een maand, maar 1-3 dagen. Er zijn genoeg mensen die makkelijk 4500 km in 2-3 weken rijden. Doorgaans in een warmer klimaat, onder zwaardere omstandigheden die je normaliter niet hebt (afgeladen wagen, al dan niet kar/caravan erachter, bergen). Je vraagt gewoon veel meer van je auto in veel kortere tijd, dus het kan echt geen kwaad om dat preventief eens goed onder de loep te nemen. Een probleem wat zich begint voor te doen rekt zich niet over dagen/weken uit zodat je er bijtijds bij kan zijn. En met een acuut probleem zit je niet binnen een straal van 50 km van je eigen huis, noch weet je waar de garages zijn en kan je je direct verstaanbaar maken. Dat is niet alleen onhandig, maar gooit ook je (zuur verdiende) vakantie overhoop.
Voorheen reed ik binnen Nederland ook 4500 km in 2-3 weken. Weer of geen weer. Met wagens waarvan we inderdaad dagelijks de vloeistoffen, bandenspanning en verlichting controleerden. Het probleem is dat deze simpele controles bij veel mensen géén standaard deel uitmaken van het auto onderhoud, terwijl je dat gewoon (minimaal) maandelijks moet doen, ook als je je auto weinig gebruikt. Dan weet je al namelijk of je auto langzaam bepaalde vloeistoffen verliest en wat de staat van de banden is en heb je geen vakantiecheck nodig.

Dat zwaardere gebruik van een auto heb je grotendeels zelf in de hand. Als je zonder haast de weg op gaat en je rijstijl aanpast aan de omstandigheden, dan is die combinatie op maximaal gewicht geen enkel probleem. De fabrikant heeft elk model uitgebreid getest onder zeer zware omstandigheden en is daarbij tot de conclusie gekomen dat de auto zonder noemenswaardige problemen met de maximale gewichten overweg kan. Je moet alleen niet met je 1500KG zware sleurhut met 130 over de autoroute willen scheuren als het buiten 35 graden is. De meeste fabrikanten van zowel auto's als aanhangers adviseren om bij het trekken van een aanhanger nooit harder te rijden dan 100km/u, ook niet wanneer dat wettelijk toegestaan zou zijn.
pi_141197833
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:58 schreef quinoahipster het volgende:
Autofabrikant steekt honderden uren R&D in het ontwikkelen van een koplamp.

Overheid verplicht stripje plakband erover.

" :') "
Bekijk eens het ECE lichtbeeld aandachtig, dan weet je waarom je opmerking nergens op slaat.

en die honderden uren R&D slaat nergens op, geen enkele reflector koplamp heeft een strak lichtbeeld i.t.t. een projector koplamp.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_141197872
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:35 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Bekijk eens het ECE lichtbeeld aandachtig, dan weet je waarom je opmerking nergens op slaat.

en die honderden uren R&D slaat nergens op, geen enkele reflector koplamp heeft een strak lichtbeeld i.t.t. een projector koplamp.
Ja, die uitleg over dat licht in die berm was wel logisch eigenlijk :')
Ik meende dat ook rechtsgestuurde auto's van die booskijkers moesten hebben en dat leek me nogal suf.
pi_141198950
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nogmaals: moderne auto die je goed onderhoudt en de kans op problemen is nihil.

Je kan ook wel met je lichaam door een full body scan om te voorkomen dat je ziek wordt op vakantie. Dat is eigenlijk nog zinvoller ook, want die auto laat je wat makkelijker achter en is vaak sneller weer 100%...
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:31 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Voorheen reed ik binnen Nederland ook 4500 km in 2-3 weken. Weer of geen weer. Met wagens waarvan we inderdaad dagelijks de vloeistoffen, bandenspanning en verlichting controleerden. Het probleem is dat deze simpele controles bij veel mensen géén standaard deel uitmaken van het auto onderhoud, terwijl je dat gewoon (minimaal) maandelijks moet doen, ook als je je auto weinig gebruikt. Dan weet je al namelijk of je auto langzaam bepaalde vloeistoffen verliest en wat de staat van de banden is en heb je geen vakantiecheck nodig.

Dat zwaardere gebruik van een auto heb je grotendeels zelf in de hand. Als je zonder haast de weg op gaat en je rijstijl aanpast aan de omstandigheden, dan is die combinatie op maximaal gewicht geen enkel probleem. De fabrikant heeft elk model uitgebreid getest onder zeer zware omstandigheden en is daarbij tot de conclusie gekomen dat de auto zonder noemenswaardige problemen met de maximale gewichten overweg kan. Je moet alleen niet met je 1500KG zware sleurhut met 130 over de autoroute willen scheuren als het buiten 35 graden is. De meeste fabrikanten van zowel auto's als aanhangers adviseren om bij het trekken van een aanhanger nooit harder te rijden dan 100km/u, ook niet wanneer dat wettelijk toegestaan zou zijn.
Ons gemiddelde wagenpark is 10 jaar oud, dan is zelfs met fatsoenlijk onderhoud de boel gewoon niet meer 100% zoals het af-fabriek was. Gemiddelde kilometrage is rond de 13.000 per jaar. Genoeg wagens die dus (conform fabrieksopgave) hooguit één onderhoudsbeurt per jaar krijgen. Als je dan plots ineens relatief veel gaat rijden in meer belastende omstandigheden, wat is dan het probleem dat je wat extra zekerheid wilt? Of juist als je heel veel rijdt, je extra de nadruk legt op controle van zaken die over veel langere tijd slijten. Het zijn niet alleen je vloeistoffen, lampjes en bandjes die problemen kunnen geven. Je auto krijgt echt wel meer dan normaal voor zijn kiezen, dat heb je niet puur zelf in de hand. Een pas over met je afgeladen wagen of het trekken van een aardige caravan vraagt echt wel wat extra's van je auto op tal van andere punten, die na (gemiddeld) 10 jaar en de nodige kilometers ook niet meer fabrieksfris zijn, en slijtagedelen zullen nog wat extra slijten. En het is helaas wel zo dat de meeste mensen toch het onderhoud volgens het boekje doen; de auto heeft APK en heeft een onderhoudsbeurt gehad, dan zou het dus goed moeten zijn. Voor die meerderheidsgroep kan een extra controle ook echt geen kwaad...

Dat je auto kapot kan gaan kan altijd gebeuren. In je dagelijks leven is dat een factor die je altijd in acht neemt. Dan is het vervelend, maar het hoort erbij en is vaak betrekkelijk goed op te lossen. Op vakantie levert dat gewoon veel meer gedoe op, en dat wil je toch echt niet. Vertrouwen is goed, controleren is beter :P
pi_141199248
Gemiddelde jaarkilometrage ligt al jaren rond de 17.000.
En een auto van 10 jaar is nog lang niet afgeschreven als die gewoon fatsoenlijk wordt onderhouden.

Van de zomer ga ik met mijn 33 jaar oude mobiel en 39 jaar oude caravan weer gewoon op pad. Zonder extra vakantiecheck. En mijn auto krijgt ook maar gewoon 1x per jaar een onderhoudsbeurt.

En dat mensen het onderhoud niet volgens het onderhoudsboekje doen is het probleem van die mensen en is niet toe te schrijven aan de kwaliteit van een 10 of 15 jaar oude auto.
pi_141199302
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:06 schreef Dingest het volgende:
Dat je auto kapot kan gaan kan altijd gebeuren. In je dagelijks leven is dat een factor die je altijd in acht neemt. Dan is het vervelend, maar het hoort erbij en is vaak betrekkelijk goed op te lossen. Op vakantie levert dat gewoon veel meer gedoe op, en dat wil je toch echt niet.
Welnee, autopech hoort juist bij vakantie O+
pi_141200407
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 14:14 schreef Ivo1985 het volgende:
Gemiddelde jaarkilometrage ligt al jaren rond de 17.000.
En een auto van 10 jaar is nog lang niet afgeschreven als die gewoon fatsoenlijk wordt onderhouden.

Van de zomer ga ik met mijn 33 jaar oude mobiel en 39 jaar oude caravan weer gewoon op pad. Zonder extra vakantiecheck. En mijn auto krijgt ook maar gewoon 1x per jaar een onderhoudsbeurt.

En dat mensen het onderhoud niet volgens het onderhoudsboekje doen is het probleem van die mensen en is niet toe te schrijven aan de kwaliteit van een 10 of 15 jaar oude auto.
13.200, gemiddeld 37 per dag, aldus de gegevens 2 jaar geleden ;)
Ik zeg nergens dat-ie is afgeschreven. Ik zeg alleen dat-ie niet nieuw is. Dingen slijten, en dan is de kans groter dat het eerder kapot gaat. Dat kan echt geen kwaad om even extra te controleren voordat je er veel sterker dan normaal van afhankelijk wilt zijn. Maar je hoeft het niet te doen. Er staat 'tips' in de titel', niet 'doe dit verplicht'.

Dat is de boel omdraaien; er is niets mis met het volgens het boekje doen. Het dekt alleen niet een volledige controle van de auto, waardoor het een verkeerd beeld geeft van de staat van de auto. Derhalve wordt het in het algemeen aangeraden. Het is niet op elke auto direct van toepassing.
pi_141214190
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:18 schreef Goverman het volgende:

[..]

Lol... een collega van mij (die overigens een Audi Q7 had die - ik denk - een gele sticker zou hebben gehad, reed 2 keer in 2 dagen door een Umweltzone heen (hij had vlakbij de afrit het bordje niet gezien) en had nog voordat hij weer terug was in Nederland twee bekeuringen op de mat liggen...

Kennelijk zal het van de locatie afhangen hoe streng er gehandhaafd wordt :S
Da's wel bijzonder, want meestal zijn die Duitsers niet zo snel.

Overigens hoor ik de laatste tijd iets vaker verhalen dergelijke controles. Misschien hebben ze door dat er makkelijk geld te halen is.
Schip ahoy!
pi_141216994
De hoogte van de boete was vorig jaar 40 euro. Wel sneu geld, maar ook niet bizar hoog, dus ik vraag mij af hoe snel dat aantikt :P Mijn vader had vorig jaar een hotel geboekt in een groene zone, maar de auto had een gele sticker. 3 dagen heeft de auto in Berlijn gewoon aan de straat gestaan, niets ontvangen.

Maar er staat mij bij dat het sowieso een hele farce is, en dat de invoering ervan vrijwel niets heeft uitgehaald :X
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:27:28 #76
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_141242417
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:40 schreef Dingest het volgende:
De hoogte van de boete was vorig jaar 40 euro. Wel sneu geld, maar ook niet bizar hoog, dus ik vraag mij af hoe snel dat aantikt :P Mijn vader had vorig jaar een hotel geboekt in een groene zone, maar de auto had een gele sticker. 3 dagen heeft de auto in Berlijn gewoon aan de straat gestaan, niets ontvangen.

Maar er staat mij bij dat het sowieso een hele farce is, en dat de invoering ervan vrijwel niets heeft uitgehaald :X
Het kan dan wel en farce zijn, maar de bekeuring is per overtreding toch 40 euro (wat voor Duitse begrippen best hoog is... 20 km/u overschrijding kostte mij 2 jaar terug 30 euro). En een Umweltplakette kost je zo'n 6 euro. Dat is m.i. dus de meest veilige en handige handelswijze...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_141262183
Een bekeuring is altijd sneu geld (ook al heb je dat doorgaans zelf in de hand), maar er wordt kennelijk niet die-hard op gecontroleerd en het bedrag is ook niet gigantisch. Als je wagen in aanmerking komt voor een groene zone en je moet/wilt wel in zo'n umweltzone zijn, zou ik wel een sticker halen. Met maar een rode of gele zone en je moet/wilt in een groene zijn, kan je het risico nog eens overwegen. Zeker als het eenmalig is.
pi_141263082
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:27 schreef Goverman het volgende:
En een Umweltplakette kost je zo'n 6 euro. Dat is m.i. dus de meest veilige en handige handelswijze...
Het gaat toch ook om het principe :')
Iedere fakking retard met 2 ogen en een Google kan toch zien dat mijn auto een benzinemotor heeft van na 1993 is? Waarom moet ik dan weer ¤ 6 gaan aftikken voor een sticker? Overdreven moral-faggottrisch milieubureacratie :{w

En oldtimers hebben dan weer ontheffing, terwijl die het ergste walmen. Lekker inconsequent.
Duitsers :{w
pi_141263682
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:02 schreef Dingest het volgende:
Een bekeuring is altijd sneu geld (ook al heb je dat doorgaans zelf in de hand), maar er wordt kennelijk niet die-hard op gecontroleerd en het bedrag is ook niet gigantisch. Als je wagen in aanmerking komt voor een groene zone en je moet/wilt wel in zo'n umweltzone zijn, zou ik wel een sticker halen. Met maar een rode of gele zone en je moet/wilt in een groene zijn, kan je het risico nog eens overwegen. Zeker als het eenmalig is.
Ik betaal liever de boete dan dat ik die sticker moet plakken op mijn auto.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_141263821
Zou ik ook eerder doen :Y Dat beleid daarvan gaat echt helemaal nergens over. Je gaat echt niemand ontmoedigen als je rustig een groene sticker op een Hummer H3 kan krijgen :')
pi_141264432
Voor sleurhutten en trekkarren, ga niet naar de 100km keuring en laat ga lekker uit eten van het geld. Meeste snelwegen in Duitsland zijn verboden inhalen voor sleurhutten en vrachtwagens of het is er zo druk of heuvelachtig dat je amper die 100 kan halen.

Waar er wel ingehaald mag worden, rij ik 1km harder dan de vrachtwagens. Zodat het aantal inhaalacties en irritaties van anderen beperkt blijft. En voordat iemand begint te mopperen, voor het inhalen, die ik wel ff een kickdown.
.
pi_141268080
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:31 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Voorheen reed ik binnen Nederland ook 4500 km in 2-3 weken. Weer of geen weer. Met wagens waarvan we inderdaad dagelijks de vloeistoffen, bandenspanning en verlichting controleerden. Het probleem is dat deze simpele controles bij veel mensen géén standaard deel uitmaken van het auto onderhoud, terwijl je dat gewoon (minimaal) maandelijks moet doen, ook als je je auto weinig gebruikt. Dan weet je al namelijk of je auto langzaam bepaalde vloeistoffen verliest en wat de staat van de banden is en heb je geen vakantiecheck nodig.
Een ander voordeel van een vakantiecheck (die je dan wel een paar weken voor vertrek moet laten doen) is dat je te maken hebt met iemand die Nederlands spreekt en die je de staat van de auto kan uitleggen in een taal die je begrijpt. Als je bij de Middellandse Zee staat en je krijgt daar te maken met pech, kun je als het een beetje tegenzit je probleem uitleggen aan iemand die minder goed Engels spreekt dan jij Spaans/Frans/Italiaans (afhankelijk van waar je staat).
pi_141270111
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Naar de garage om je bandenspanning te controleren :N :N
Vrouwen gaan ook op vakantie.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_141278322
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:02 schreef Dingest het volgende:
Een bekeuring is altijd sneu geld (ook al heb je dat doorgaans zelf in de hand), maar er wordt kennelijk niet die-hard op gecontroleerd en het bedrag is ook niet gigantisch. Als je wagen in aanmerking komt voor een groene zone en je moet/wilt wel in zo'n umweltzone zijn, zou ik wel een sticker halen. Met maar een rode of gele zone en je moet/wilt in een groene zijn, kan je het risico nog eens overwegen. Zeker als het eenmalig is.
En je kunt natuurlijk ook de gok nemen om de bon niet betalen. Die vier tientjes komen ze echt niet thuis bij je cashen hoor.
Schip ahoy!
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:17:15 #85
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_141278496

Zoiets meenemen, ik heb er met mijn autovakantie best veel aan gehad.
  donderdag 19 juni 2014 @ 19:35:39 #86
429428 MeneerWijsneus
Wees geen gek, eet een appel
pi_141297346
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 23:04 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

Vrouwen gaan ook op vakantie.
:(
Appels zijn goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')