abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juni 2014 @ 13:27:28 #76
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_141242417
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 20:40 schreef Dingest het volgende:
De hoogte van de boete was vorig jaar 40 euro. Wel sneu geld, maar ook niet bizar hoog, dus ik vraag mij af hoe snel dat aantikt :P Mijn vader had vorig jaar een hotel geboekt in een groene zone, maar de auto had een gele sticker. 3 dagen heeft de auto in Berlijn gewoon aan de straat gestaan, niets ontvangen.

Maar er staat mij bij dat het sowieso een hele farce is, en dat de invoering ervan vrijwel niets heeft uitgehaald :X
Het kan dan wel en farce zijn, maar de bekeuring is per overtreding toch 40 euro (wat voor Duitse begrippen best hoog is... 20 km/u overschrijding kostte mij 2 jaar terug 30 euro). En een Umweltplakette kost je zo'n 6 euro. Dat is m.i. dus de meest veilige en handige handelswijze...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_141262183
Een bekeuring is altijd sneu geld (ook al heb je dat doorgaans zelf in de hand), maar er wordt kennelijk niet die-hard op gecontroleerd en het bedrag is ook niet gigantisch. Als je wagen in aanmerking komt voor een groene zone en je moet/wilt wel in zo'n umweltzone zijn, zou ik wel een sticker halen. Met maar een rode of gele zone en je moet/wilt in een groene zijn, kan je het risico nog eens overwegen. Zeker als het eenmalig is.
pi_141263082
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 13:27 schreef Goverman het volgende:
En een Umweltplakette kost je zo'n 6 euro. Dat is m.i. dus de meest veilige en handige handelswijze...
Het gaat toch ook om het principe :')
Iedere fakking retard met 2 ogen en een Google kan toch zien dat mijn auto een benzinemotor heeft van na 1993 is? Waarom moet ik dan weer ¤ 6 gaan aftikken voor een sticker? Overdreven moral-faggottrisch milieubureacratie :{w

En oldtimers hebben dan weer ontheffing, terwijl die het ergste walmen. Lekker inconsequent.
Duitsers :{w
pi_141263682
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:02 schreef Dingest het volgende:
Een bekeuring is altijd sneu geld (ook al heb je dat doorgaans zelf in de hand), maar er wordt kennelijk niet die-hard op gecontroleerd en het bedrag is ook niet gigantisch. Als je wagen in aanmerking komt voor een groene zone en je moet/wilt wel in zo'n umweltzone zijn, zou ik wel een sticker halen. Met maar een rode of gele zone en je moet/wilt in een groene zijn, kan je het risico nog eens overwegen. Zeker als het eenmalig is.
Ik betaal liever de boete dan dat ik die sticker moet plakken op mijn auto.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_141263821
Zou ik ook eerder doen :Y Dat beleid daarvan gaat echt helemaal nergens over. Je gaat echt niemand ontmoedigen als je rustig een groene sticker op een Hummer H3 kan krijgen :')
pi_141264432
Voor sleurhutten en trekkarren, ga niet naar de 100km keuring en laat ga lekker uit eten van het geld. Meeste snelwegen in Duitsland zijn verboden inhalen voor sleurhutten en vrachtwagens of het is er zo druk of heuvelachtig dat je amper die 100 kan halen.

Waar er wel ingehaald mag worden, rij ik 1km harder dan de vrachtwagens. Zodat het aantal inhaalacties en irritaties van anderen beperkt blijft. En voordat iemand begint te mopperen, voor het inhalen, die ik wel ff een kickdown.
.
pi_141268080
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:31 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Voorheen reed ik binnen Nederland ook 4500 km in 2-3 weken. Weer of geen weer. Met wagens waarvan we inderdaad dagelijks de vloeistoffen, bandenspanning en verlichting controleerden. Het probleem is dat deze simpele controles bij veel mensen géén standaard deel uitmaken van het auto onderhoud, terwijl je dat gewoon (minimaal) maandelijks moet doen, ook als je je auto weinig gebruikt. Dan weet je al namelijk of je auto langzaam bepaalde vloeistoffen verliest en wat de staat van de banden is en heb je geen vakantiecheck nodig.
Een ander voordeel van een vakantiecheck (die je dan wel een paar weken voor vertrek moet laten doen) is dat je te maken hebt met iemand die Nederlands spreekt en die je de staat van de auto kan uitleggen in een taal die je begrijpt. Als je bij de Middellandse Zee staat en je krijgt daar te maken met pech, kun je als het een beetje tegenzit je probleem uitleggen aan iemand die minder goed Engels spreekt dan jij Spaans/Frans/Italiaans (afhankelijk van waar je staat).
pi_141270111
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Naar de garage om je bandenspanning te controleren :N :N
Vrouwen gaan ook op vakantie.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_141278322
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:02 schreef Dingest het volgende:
En je kunt natuurlijk ook de gok nemen om de bon niet betalen. Die vier tientjes komen ze echt niet thuis bij je cashen hoor.
Schip ahoy!
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:17:15 #85
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_141278496

Zoiets meenemen, ik heb er met mijn autovakantie best veel aan gehad.
  donderdag 19 juni 2014 @ 19:35:39 #86
429428 MeneerWijsneus
Wees geen gek, eet een appel
pi_141297346
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 23:04 schreef ThePartyPooper het volgende:

[..]

Vrouwen gaan ook op vakantie.
:(
Appels zijn goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties