Ik verdien wat meer dan modaal. Ik ben echter een alleenverdiener. Ik ga er ongeveer 7% op achteruit omdat mijn kilometervergoeding wordt afgepakt. Voor mij en mijn gezin is dat een flinke slok op een borrel.quote:Op zondag 27 mei 2012 01:01 schreef joshuaonline het volgende:
Rechtstreeks uit het lenteakkoord,
Mensen met een sociaal minimum (circa 900 euro) moeten anderhalf procent inleveren.
Terwijl mensen met twee keer modaal en daarboven (circa 5000 euro of hoger) niks hoeven in te leveren en in sommige gevallen gaat deze groep er zelfs op vooruit.
U kunt dit toch niet met droge ogen een evenwichtige verdeling van de lasten noemen ?
Mede mogelijk gemaakt door de VVD het CDA Toenlinks en D66.
Wat vind u hier van ?
Ehm, de uitgaven voor sociale zekerheid en zorg zijn de laatste 20 jaar juist geëxplodeerd.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mensen met hoge inkomens hebben helemaal niet van die grote offers hoeven brengen de laatste 20 jaar. Ze zijn juist vaak uit de wind gehouden, terwijl al jarenlang het geld bij de sociale voorzieningen en de zorg wordt weggehaald.
het is wat. Daar is echt wel wat op te vinden hoorquote:Op zondag 27 mei 2012 17:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
Voor iemand die de eindjes aan elkaar moet knopen is 13,5 euro per maand inderdaad heel erg veel.
Voor de zorg ja. Neemt niet weg dat er al 20 jaar bezuinigd wordt op sociale zekerheid (bijstand, WAO / WIA, WVG / WMO, etc) en de zorg. Bezuinigingen die vooral de lage inkomensgroepen treffen.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Ehm, de uitgaven voor sociale zekerheid en zorg zijn de laatste 20 jaar juist geëxplodeerd.
Het is onzin dat de laagste inkomens het hardste gepakt zouden worden door dit akkoord. De mensen met 1-2x modaal gaan er veel harder op achteruit door de belasting op woon-werkverkeer, tot wel 10-15% als je pech hebt.quote:Op zondag 27 mei 2012 01:17 schreef joshuaonline het volgende:
[..]
jawel, waarom vind u het prachtig dat de laagste inkomens procentueel het hardste gepakt worden ?
overdrijven is ook een kunstquote:Op maandag 28 mei 2012 00:16 schreef Devz het volgende:
[..]
Het is onzin dat de laagste inkomens het hardste gepakt zouden worden door dit akkoord. De mensen met 1-2x modaal gaan er veel harder op achteruit door de belasting op woon-werkverkeer, tot wel 10-15% als je pech hebt.
Was het maar overdreven. Ik moet ongeveer 200 euro per maand aan belasting over mijn reiskostenvergoeding (ov-kaart) gaan betalen, die ik overigens alleen zakelijk gebruik. Dat komt iets boven de 10% uit en dat is nog zonder alle andere maatregelen. In totaal ga ik er op koopkracht zeker 12% op achteruit.quote:
Onderbouwen met cijfers graag.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Ehm, de uitgaven voor sociale zekerheid en zorg zijn de laatste 20 jaar juist geëxplodeerd.
1,5%... 13 euro.... 1 kratje bier minder -_-... waar hebben we het in Nederland over mensen -_-quote:Op zondag 27 mei 2012 01:01 schreef joshuaonline het volgende:
Rechtstreeks uit het lenteakkoord,
Mensen met een sociaal minimum (circa 900 euro) moeten anderhalf procent inleveren.
Terwijl mensen met twee keer modaal en daarboven (circa 5000 euro of hoger) niks hoeven in te leveren en in sommige gevallen gaat deze groep er zelfs op vooruit.
U kunt dit toch niet met droge ogen een evenwichtige verdeling van de lasten noemen ?
Mede mogelijk gemaakt door de VVD het CDA Toenlinks en D66.
Wat vind u hier van ?
Sprookjes... het zijn vooral de gemiddelde inkomstengroepen die in Nederland zoveel mogelijk genaaid worden.quote:Op maandag 28 mei 2012 00:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Voor de zorg ja. Neemt niet weg dat er al 20 jaar bezuinigd wordt op sociale zekerheid (bijstand, WAO / WIA, WVG / WMO, etc) en de zorg. Bezuinigingen die vooral de lage inkomensgroepen treffen.
Dit dus!quote:Op maandag 28 mei 2012 00:16 schreef Devz het volgende:
[..]
Het is onzin dat de laagste inkomens het hardste gepakt zouden worden door dit akkoord. De mensen met 1-2x modaal gaan er veel harder op achteruit door de belasting op woon-werkverkeer, tot wel 10-15% als je pech hebt.
De mensen met lage inkomens zeuren altijd om elke euro, terwijl er tientallen subsidies en kortingen zijn waar ze gebruik van kunnen maken.
Netjes iets inleveren? Ik ga er 7% op achteruit, terwijl ik maar 1,5x modaal verdien en ik ben een alleenverdiener met gezin. En ik ben niet de enige. Wij worden buitenproportioneel hard aangepakt. Veel harder dan de rijken en de onderklasse.quote:Op maandag 28 mei 2012 12:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Normaal ben ik de eerste die opkomt voor de zwakkeren in de samenleving, maar kom op... dit is gewoon niet waar. D66 en GL hebben een prachtige deal gesloten en het asociale Cathuisakkoord veranderd in een gebalanceerd Lenteakkoord. O.a. door het afblazen van de Gezinsinkomenstoets en de PGB-ingrepen.
Tuurlijk, ik ben ook ongelukkig over sommige ingrepen, maar het is echt onzin dat mensen met 2x modaal er niets van zouden merken. Dit is veel minder een VVD-akkoord en veel meer een middenakkoord, waarbij iedereen netjes iets inlevert.
Dat plaatje is zeker zonder de belasting op reiskostenvergoeding.:')quote:
Dat plaatje is exclusief de belasting op reiskosten.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:05 schreef Kaas- het volgende:
Hoe kom je aan die 7% dan? Het plaatje hierboven stelt dat 'jouw groep' (alleenverdiener met gezin, 1.5x modaal) er gemiddeld tussen de 0.5 en 1 procent op achteruit zou moeten gaan.
13.50quote:Op zondag 27 mei 2012 17:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
Voor iemand die de eindjes aan elkaar moet knopen is 13,5 euro per maand inderdaad heel erg veel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |