Heb je het lenteakkoord gelezen, of baseer je je - net zoals zovelen - op de geruchten en het sentiment?quote:
Heb je wel eens uitgerekend wat 2x modaal maandelijks bijdraagt?quote:Op zondag 27 mei 2012 01:23 schreef joshuaonline het volgende:
Leest u nu allen wat u wilt lezen ?
In het lenteakkoord staat dat twee keer modaal en hoger niet in leveren.
Dus hoe komt u erbij dat we allen ons steentje moeten bedragen ?
Ik vind 'm ook wel leukquote:Op zondag 27 mei 2012 01:16 schreef Kaas- het volgende:
Ik vind het woordgrapje wel leuk. ToenLinks hihi.
Ik ga het lenteakkoord binnen kort wel eens doorlezen (als ik weer nuchter benquote:Op zondag 27 mei 2012 01:26 schreef joshuaonline het volgende:
Deze tekst komt rechtstreeks uit berichtgeving van de telegraaf over het akkoord,
Tweeverdieners waarvan de partner een half keer modaal verdient gaan er -0,75 op achteruit. Daarboven is er geen koopkrachtverlies of zelfs een kleine plus. Alleenstaande ouders met een minimumloon gaan er licht op vooruit (+0,75 procent). Sociale minima leveren ruim een procent in
Owwwwwwwquote:Op zondag 27 mei 2012 01:26 schreef joshuaonline het volgende:
Deze tekst komt rechtstreeks uit berichtgeving van de telegraaf over het akkoord,
Tweeverdieners waarvan de partner een half keer modaal verdient gaan er -0,75 op achteruit. Daarboven is er geen koopkrachtverlies of zelfs een kleine plus. Alleenstaande ouders met een minimumloon gaan er licht op vooruit (+0,75 procent). Sociale minima leveren ruim een procent in
Dat zal wel lukken haha.quote:Op zondag 27 mei 2012 01:35 schreef joshuaonline het volgende:
Mensen ik ga slapen ik ben moe en ik was al een beetje grieperig.
Maak er nog een leuke discussie van .
Plaatje van Waaghals ziet er veelbelovend uitquote:Op zondag 27 mei 2012 01:41 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hey, maar 1 ding, hè:
U kunt dit toch niet met droge ogen een evenwichtige verdeling van de lasten noemen ?
Even niet vergeten dat die minimumgroep eigenlijk niks inlevert en dus niet bijdraagt aan de staat, terwijl die dubbel modaal groep praktisch voor alle belastinginkomsten zorgt..
Dus nee, het is zeker geen evenwichtige verdeling van lasten.
TS quote de Telegraaf, dus ik denk dat je gelijk hebtquote:Op zondag 27 mei 2012 02:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ts is een domme klapjosti die het lente akkoord niet juist uitlegt.
Ligt het aan mij of staat overal waar 2x modaal bijstaat dat ze er op achteruit gaan. Hoe kom je er dan bij dat die mensen buiten schot blijven? Je spreekt je eigen bron tegen.quote:
Waaghals is niet de TSquote:Op zondag 27 mei 2012 02:41 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of staat overal waar 2x modaal bijstaat dat ze er op achteruit gaan. Hoe kom je er dan bij dat die mensen buiten schot blijven? Je spreekt je eigen bron tegen.
Die koopkracht plaatjes geven een heel vertekend beeld. Bijvoorbeeld omdat in het lenteakkoord de voorgestelde maatregel bij de bijstand van het gezinsinkomen niet doorgaat gaat de koopkracht erdoor vooruit, in de praktijk gaat men niets vooruit. Koopkracht plaatjes door alleen maatregelen in het lenteakkoord slaan helemaal nergens op, het gaat om de koopkrachtplaatjes in 2013 waarbij alle effecten en maatregelen worden meegeteld.quote:
Wat je zegt is gewoon totaal niet waar. Als jij eens wist wat mensen met hoge inkomens de afgelopen jaren al hebben moeten inleveren.quote:Op zondag 27 mei 2012 01:01 schreef joshuaonline het volgende:
Rechtstreeks uit het lenteakkoord,
Mensen met een sociaal minimum (circa 900 euro) moeten anderhalf procent inleveren.
Terwijl mensen met twee keer modaal en daarboven (circa 5000 euro of hoger) niks hoeven in te leveren en in sommige gevallen gaat deze groep er zelfs op vooruit.
U kunt dit toch niet met droge ogen een evenwichtige verdeling van de lasten noemen ?
Mede mogelijk gemaakt door de VVD het CDA Toenlinks en D66.
Wat vind u hier van ?
quote:Op zondag 27 mei 2012 12:06 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Wat je zegt is gewoon totaal niet waar. Als jij eens wist wat mensen met hoge inkomens de afgelopen jaren al hebben moeten inleveren.
Fok!, het propaganda hol van de linkse anarchisten, hippies en communisten.
Mensen met hoge inkomens hebben helemaal niet van die grote offers hoeven brengen de laatste 20 jaar. Ze zijn juist vaak uit de wind gehouden, terwijl al jarenlang het geld bij de sociale voorzieningen en de zorg wordt weggehaald.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:06 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Wat je zegt is gewoon totaal niet waar. Als jij eens wist wat mensen met hoge inkomens de afgelopen jaren al hebben moeten inleveren.
Fok!, het propaganda hol van de linkse anarchisten, hippies en communisten.
Alleen weet je niet wat je eigen portemonnee inhoudt hé.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:56 schreef Resistor het volgende:
Ik stem alleen voor mijn eigen portemonnee.
Een ander mag wel voor die van mij stemmen.
Voor iemand die de eindjes aan elkaar moet knopen is 13,5 euro per maand inderdaad heel erg veel.quote:Op zondag 27 mei 2012 01:06 schreef Kaas- het volgende:
Nou nou, anderhalf procent. Dat is dertien en een halve euro. Even een leuk uitstapje minder dus totdat deze persoon weer aan het werk is en daarmee wat bijdraagt aan de samenleving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |