Atheïsten hebben altijd een goed humor als ze maar mensen (met name Christenen) kunnen systeemmatig kunnen beledigen, dat is algemeen bekent.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:23 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat was humoristisch bedoeld, om een beetje de redeneertrant van Kingdom34 te volgen en na te doen.
Ik zeg dus net dat ik dat niet doe. Ik weet namelijk wel dat een haai geen botten heeft, en een walvis geen kieuwen. Dáár zit het verschil tussen ons.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:24 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Nee, geen kennis, blindelings posten wat je zelf niet eens weet zonder dat je even de context ervan leest dat heet naïeve zijn en als ik iets niet weet op ene bepaalde vers dan raadpleeg ik eerst de context ervan en dat heet verstandig zijn.
Dat zijn twee verschillende dingen tussen jou en mij.
Goed dat je zoveel zelfkennis hebt, alleen jammer dat je het op iemand anders projecteert.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:24 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Nee, geen kennis, blindelings posten wat je zelf niet eens weet zonder dat je even de context ervan leest dat heet naïeve zijn en als ik iets niet weet op ene bepaalde vers dan raadpleeg ik eerst de context ervan en dat heet verstandig zijn.
Als er iemand is die zelf geen kennis vergaart dan ben jij het wel. Je neemt klakkeloos alles over van de bijbel. Als je zegt dat een walvis anatomisch meer gelijkt op een vis dan op een zoogdier dan zit je ernaast. Ik heb meer dan genoeg gedissecteerde dieren gezien om tot die conclusie te kunnen komen.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:24 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Dat doe jij niet, jij zal wel antichristelijke site raadplegen waar zij hun Atheïstische interpretatie voor je kauwen wat bron heel anders zegt.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg dus net dat ik dat niet doe. Ik weet namelijk wel dat een haai geen botten heeft, en een walvis geen kieuwen. Dáár zit het verschil tussen ons.
En jij denkt dat een walvis een vis is, het middelpunt van de aarde gevuld is met water en mensen vroeger 10 meter hoog waren en olifanten onder hun armen konden dragen.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:30 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Dat doe jij niet, jij zal wel antichristelijke site raadplegen waar zij hun Atheïstische interpretatie voor je kauwen wat bron heel anders zegt.
Als je de verzen wilt snappen wat je post, dan ga je naar en Christelijke commentators die daar heel hun leven ertoe wijd om verzen van de context te vertalen naar onze taal.
Er is nog veel te vertalen van de context, maar ga niet dingen posten om je gelijk te krijgen wat je zelf niet eens van snapt en dat is juist wat ik bedoelde met verschil tussen ons jij bent zo gefocust om de Bijbel te ontkrachten dat je naïeve ervan wordt zonder even te raadplegen van de context ervan.
Dat is wat ik bedoel, je bent naïeve.
Juist en dat verpest jou geloof in God je opleiding, denkt altijd beter te wetenquote:Op zondag 27 mei 2012 14:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Kingdom34, ik doe VWO, wat doe jij, doe jij toevallig VMBO BB? Dat zou verklaren waarom je de uitspraken hier doet die je doet.
Huh?quote:Op zondag 27 mei 2012 14:31 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En jij denkt dat een walvis een vis is, het middelpunt van de aarde gevuld is met water en mensen vroeger 10 meter hoog waren en olifanten onder hun armen konden dragen.
Tsja.
In je profiel staat dat je HBO doet, lol. Hoe kan je nou zulke denkbeelden aanhangen op zoǘ n opleiding? Studeer jij theologie ofzo. Ik ben overigens niet betweterig, maar als je tegen mij gaat zitten liegen en zonder goede argumenten op een respectloze manier tegen mij gaat praten dan ga ik mij serieus afvragen wat jij studeert ja.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:33 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Juist en dat verpest jou geloof in God je opleiding, denkt altijd beter te weten![]()
Kan zelf niet eens zeggen hoe leven is ontstaan, ik heb je al tig keren de mond dicht gesnoerd met je VWO opleiding met mijn basisonderwijs om zo even te verwoorden in jou betweterige knappe kopje
Ja jij hebt gelijk mede dankzij je gebrek aan onderwijs. Anderen zijn gehersenspoeld door een teveel aan onderwijs.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:33 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Juist en dat verpest jou geloof in God je opleiding, denkt altijd beter te weten![]()
Kan zelf niet eens zeggen hoe leven is ontstaan, ik heb je al tig keren de mond dicht gesnoerd met je VWO opleiding met mijn basisonderwijs om zo even te verwoorden in jou betweterige knappe kopje
Beetje zoekwerk had je een lange post bespaard. De OP is van een andere user in deel 1, de huidige TS heeft alleen een nieuw deel geopend.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:37 schreef freeDragon het volgende:
Ik heb de OP nog eens gelezen met de oorspronkelijke vraag van TS, omdat de discussie een beetje verzand is in een discussie over wat de wetenschap zegt en wat er in de Bijbel staat.
[..]
Als eerste wil ik opmerken, dat slechts een deel van de gelovigen van bepaalde geloven de wetenschap ziet als de gezworen, slechte vijand. Misschien komt dat, omdat de essentie van geloven is, iets aannemen van een ander, ongeacht of er bewijs voor is of zelfs als het tegendeel (wetenschappelijk en onomstotelijk) is bewezen. Een gelovige zal dus per definitie wetenschappelijke bewijzen die niet in het straatje van het geloof passen, negeren of - als hij/zij een meer actieve persoon is - deze willen ontkrachten. Wellicht uit een soort missiedrang, soms ook uit lijfsbehoud of 'omdat het kan'Een discussie met een 'echte' gelovige is per definitie dus gedoemd te mislukken, omdat de gelovige geen inzicht via een andermans gezichtpunt wil verkrijgen maar alleen zijn/haar eigen standpunt wil verdedigen of versterken.
De rest van geciteerde alinea van TS kan ik het alleen maar mee eens zijn, ware het niet dat uit TS's vervolgreacties opeens een 'echte' gelovige naar voren komt met gedrag zoals ik dat hierboven beschrijf. Zijn gedrag en de vervolgposts zijndus sterk tegenstrijdig met de OP.
Ik vraag me dus eigenlijk af, wat de motivatie van TS is om in de OP het een te stellen en vervolgens volledig anders te reageren? Het komt nu op mij over alsof TS alleen de Bijbel wetenschappelijk vindt en dat wetenschappers, die de wereldlijke wetenschap bedrijven, eigenlijk 'atheïsten' zijn - en dus vanuit zijn geloof automatisch gedisqualificeerd zijn.
Graag je reactie, TS.
Jij zegt in zekere zin dat ik basis niveau hebt gehad, dus begrijpen lezen is ook al zo moeilijk.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:36 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
In je profiel staat dat je HBO doet, lol. Hoe kan je nou zulke denkbeelden aanhangen op zoǘ n opleiding? Studeer jij theologie ofzo. Ik ben overigens niet betweterig, maar als je tegen mij gaat zitten liegen en zonder goede argumenten op een respectloze manier tegen mij gaat praten dan ga ik mij serieus afvragen wat jij studeert ja.
Dat je dit gelooft heb je in eerdere topics verteld. Ik geef hier aan dat het vrij ironisch is dat je niet beseft dat dat geloof aanzienlijk naïever is als hetgeen je bekritiseert.quote:
O. je gaat weer naïeve doen, bedankt voord de zelf bevestiging een fijne dag verderquote:Op zondag 27 mei 2012 14:41 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat je dit gelooft heb je in eerdere topics vertelt. Ik geef hier aan dat het vrij ironisch is dat je niet beseft dat dat geloof aanzienlijk naïever is als hetgeen je bekritiseerd.
Ik heb jou niet keer op keer zitten beledigen, maar ik dacht aan het begin dat je laagbegaafd was ja, en daar wilde ik oprecht begrip voor tonen, maar dat jij dat als een belediging opvat, vind ik best, een beetje jammer wel dat jij geen enkel begrip ervoor wil tonen dat ik begrip voor jou wil tonen.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:40 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Jij zegt in zekere zin dat ik basis niveau hebt gehad, dus begrijpen lezen is ook al zo moeilijk.
Ik zit tegen jou te liegen, je praat alsof je gelijk hebt dat is wat ik bedoel met je arrogante houding en je opleiding denken dat je gelijk hebt.
En zelf medelijden hebben terwijl mij keer op keer zat te beledigen maar goed, ben je niet van bewust geweest. Je moet niet zo hoog van jezelf hebben vriend dat doe ik ook niet.
Tsja, ik geloof je als jij zegt dat je iets gelooft.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:42 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
O. je gaat weer naïeve doen, bedankt voord de zelf bevestiging een fijne dag verder
Ik wil je niet schofferen, maar waarom staan je zinnen altijd vol met schrijffouten?quote:Op zondag 27 mei 2012 14:42 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
O. je gaat weer naïeve doen, bedankt voord de zelf bevestiging een fijne dag verder
Dat staan ze niet altijd. Ik heb eigenlijk eerder de indruk dat er meerdere personen op het betreffende account zitten.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:44 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ik wil je niet schofferen, maar waarom staan je zinnen altijd vol met schrijffouten?
quote:Op zondag 27 mei 2012 14:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beetje zoekwerk had je een lange post bespaard. De OP is van een andere user in deel 1, de huidige TS heeft alleen een nieuw deel geopend.
Daar heb ik nooit over nagedacht.. Maar waar zou je dat aan moeten merken dan buiten het verschil in spelfouten? Want het intellectuele niveau van de posts verandert niet, de intelligentste christen die op dit forum gepost heeft is denk ik Elemo of Koning David, maar de rest is van een beduidend laag niveau.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:45 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat staan ze niet altijd. Ik heb eigenlijk eerder de indruk dat er meerdere personen op het betreffende account zitten.
Overigens eerst mijn respect voor de serieuze reactiequote:Op zondag 27 mei 2012 15:40 schreef ATON het volgende:
Nu KingDom34 pleite is kan ik er misschien nog iets zinnigs over die ' rib ' van Adam zeggen.
Zoals we weten hebben de Hebreeuwse ballingen in Mesopotamië het verhaal van Genesis meegebracht uit Babylon. Er is wel het een en het andere wat fout gegaan met de vertaling van dat spijkerschrift. Nu weten we dat TI zowel ' rib ' als ' leven ' wil zeggen. Beter vertaald zou dit betekenen dat Ea ( Eva ) uit de ' levens-essence ' van Adapa ( Adam ) gemaakt is. Je zou haast gaan denken dat men al met stamcellen aan het klooien was. Maar goed, het ging hier dus niet over een rib van Adam, maar over zijn levens-essence. Toch iets meer aannemelijker zou ik denken.
Ach, ik ben geen gelovige, dus kan ik ook niet op mijn zieltje worden getraptquote:
Het is alsof er twintig centimeter teen meekomt met die Bijbelquote:Op zondag 27 mei 2012 15:43 schreef freeDragon het volgende:
[..]
Ach, ik ben geen gelovige, dus kan ik ook niet op mijn zieltje worden getrapt
Ik heb juist gelezen dat het 'zijde' was, vertaald vanuit het Hebreeuwse woord 'Tesla', en dat het staat voor dat de mens eerst geestelijk antropomorf was, en dat God op een gegeven moment de mens van elkaar scheidde in geestelijke zin.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:40 schreef ATON het volgende:
Nu KingDom34 pleite is kan ik er misschien nog iets zinnigs over die ' rib ' van Adam zeggen.
Zoals we weten hebben de Hebreeuwse ballingen in Mesopotamië het verhaal van Genesis meegebracht uit Babylon. Er is wel het een en het andere wat fout gegaan met de vertaling van dat spijkerschrift. Nu weten we dat TI zowel ' rib ' als ' leven ' wil zeggen. Beter vertaald zou dit betekenen dat Ea ( Eva ) uit de ' levens-essence ' van Adapa ( Adam ) gemaakt is. Je zou haast gaan denken dat men al met stamcellen aan het klooien was. Maar goed, het ging hier dus niet over een rib van Adam, maar over zijn levens-essence. Toch iets meer aannemelijker zou ik denken.
Dat kan best dat dit zo in de Hebreeuwse vertaling staat en dat is wat ik ook heb geschreven, een foute vertaling vanuit het Akkadisch naar het Hebreeuws.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ik heb juist gelezen dat het 'zijde' was, vertaald vanuit het Hebreeuwse woord 'Tesla', en dat het staat voor dat de mens eerst geestelijk antropomorf was, en dat God op een gegeven moment de mens van elkaar scheidde in geestelijke zin.
Platonisch denken meets christendom...quote:Op zondag 27 mei 2012 15:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik heb juist gelezen dat het 'zijde' was, vertaald vanuit het Hebreeuwse woord 'Tesla', en dat het staat voor dat de mens eerst geestelijk antropomorf was, en dat God op een gegeven moment de mens van elkaar scheidde in geestelijke zin.
Ach ja, ook andere monotheïstische godsdiensten hebben daar last van. Wat me trouwens opvalt, is dat veel discussies in deze groep vaak gefocused zijn rond Christelijke of Islamistische vraasgstukken, ook dit topic weer. Voor mij als Boeddhist is dit dus een beetje een non-topic.quote:Op zondag 27 mei 2012 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is alsof er twintig centimeter teen meekomt met die Bijbel
Ik denk dat dat gewoon komt omdat de meeste mensen geen idee hebben wat het Boeddhisme inhoudt. Ik ook nietquote:Op zondag 27 mei 2012 16:52 schreef freeDragon het volgende:
[..]
Ach ja, ook andere monotheïstische godsdiensten hebben daar last van. Wat me trouwens opvalt, is dat veel discussies in deze groep vaak gefocused zijn rond Christelijke of Islamistische vraasgstukken, ook dit topic weer. Voor mij als Boeddhist is dit dus een beetje een non-topic.
En dat het hier simpelweg veel minder aanwezig is. We leven in een land doordrenkt van christelijke cultuur, met prominent aanwezige christelijke partijen in de politiek die christelijke waarden en normen uitdragen. De meest opvallende immigranten zijn moslims, wiens religie gebaseerd is op het christendom en dus ook nauwelijks een ander gezichtspunt aanbieden, en chinezen waar niemand ooit iets anders van hoort dan "sambal bij ?" (serieus: weet jij welk geloof de Chinees op de hoek aanhangt ? Nee he...).quote:Op zondag 27 mei 2012 17:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat dat gewoon komt omdat de meeste mensen geen idee hebben wat het Boeddhisme inhoudt.
Ik spreek natuurlijk niet voor de gemiddelde bevolking, maar ik heb omdat ik op een Gymnasium zat de Griekse en Romeinse mythologie, politiek, godsdienst en geschiedenis zeer uitgebreid gehadquote:Op zondag 27 mei 2012 17:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
En dat het hier simpelweg veel minder aanwezig is. We leven in een land doordrenkt van christelijke cultuur. De meest opvallende immigranten zijn moslims, wiens religie gebaseerd is op het christendom, en chinezen waar niemand ooit iets anders van hoort dan "sambal bij ?".
Niet-westerse geloven zijn een ver van ons bed show. De oude Europese geloven kennen we vooral uit disneyproducties zoals hercules, of recent uit films als Thor en The Avengers. En dat zijn redelijk grote verkrachtingen van het origineel.
Overigens is de onbekendheid van die laatste geloven bij het grote publiek wel een beetje raar. Onze weekdagen zijn immers zelfs nog vernoemd naar goden van vroeger... zo ver uit beeld zijn ze dus niet eens.
Precies - jij wel. Maar de overweldigende meerderheid der Nederlanders heeft niet op een gymnasium gezeten.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik spreek natuurlijk niet voor de gemiddelde bevolking, maar ik heb omdat ik op een Gymnasium zat de Griekse en Romeinse mythologie, politiek, godsdienst en geschiedenis zeer uitgebreid gehad
Over boeddhisme is er veel minder kennis, maar er valt daar ook kritiek op te geven. Hoewel veel delen van het boeddhisme me aanspreken is het idee dat alles om je heen in werkelijkheid niet bestaat een beetje deprimerend.quote:Op zondag 27 mei 2012 16:52 schreef freeDragon het volgende:
[..]
Ach ja, ook andere monotheïstische godsdiensten hebben daar last van. Wat me trouwens opvalt, is dat veel discussies in deze groep vaak gefocused zijn rond Christelijke of Islamistische vraasgstukken, ook dit topic weer. Voor mij als Boeddhist is dit dus een beetje een non-topic.
Redelijk neutraal. Als iets wat mensen ooit geloofden en hoe of waarom ze dat deden. Wel ongeveer zoals je over een bestaande religie zou leren (van buitenaf dan, het verschilt natuurlijk enorm met bijvoorbeeld Godsdienst op een Christelijke school)quote:Op zondag 27 mei 2012 17:19 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Precies - jij wel. Maar de overweldigende meerderheid der Nederlanders heeft niet op een gymnasium gezeten.
Daarnaast - heb jij het pantheon geleid door Zeus/Jupiter als een serieuze religie onderwezen gekregen of als een mythologisch idee dat mensen vroeger hadden wat we nu niet serieus hoeven te nemen?
Het is geen godsdienstquote:Op zondag 27 mei 2012 17:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat dat gewoon komt omdat de meeste mensen geen idee hebben wat het Boeddhisme inhoudt. Ik ook nietDus dan is het moeilijk om te discussiëren. Kijk, in de Bijbel kan ik de onwaarheden waar ik het meeste van weet er uit pikken. Maar over het Boeddhisme weet ik praktisch niets. Alleen dat het niet zo'n invasieve en veel vredelievendere godsdienst is vergelen met het Christendom of de Islam
Me too (béta klantje, dat wel weer, dus ik heb Latijn laten vallen in het 4e jaar. Iets teveel geweld imho). Grappige is dat ik er nog steeds na al die jaren heel veel aan heb.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik spreek natuurlijk niet voor de gemiddelde bevolking, maar ik heb omdat ik op een Gymnasium zat de Griekse en Romeinse mythologie, politiek, godsdienst en geschiedenis zeer uitgebreid gehad
Kan je wel lezen?quote:Op zondag 27 mei 2012 14:25 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Atheïsten geloven helemaal niet in een God. A = niet theo = God atheïst = niet in God geloven. Hoe kom je daarbij. En die complexiteit behoeft geen immateriëel iets als voorwaarde.
Ik ook pure bèta, dus liet grieks vallen. Wel examen latijn geslaagdquote:Op zondag 27 mei 2012 17:30 schreef freeDragon het volgende:
[..]
Me too (béta klantje, dat wel weer, dus ik heb Latijn laten vallen in het 4e jaar. Iets teveel geweld imho). Grappige is dat ik er nog steeds na al die jaren heel veel aan heb.
Daarom hebben jullie zo hoog in de bol dat alleen maar ellende van krijgt.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:37 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Ja jij hebt gelijk mede dankzij je gebrek aan onderwijs. Anderen zijn gehersenspoeld door een teveel aan onderwijs.
Allebei is geen onderdeel van de evolutietheorie. Maar dat wil je niet eens meer horen, of wel?quote:Op zondag 27 mei 2012 17:48 schreef Kingdom34 het volgende:
[..]
Daarom hebben jullie zo hoog in de bol dat alleen maar ellende van krijgt.
Kinderen/studenten onderwijzen dat wij van de Apen afstammen en dat leven uit een steen is ontstaan door Miljoenen jaren regenen is zeker hersenspoelen omdat ze worden onderwezen wat nooit een bewezen feit is.
Nederlands chinezen zijn (als ze al gelovig zijn) ook vaak Boeddhistenquote:Op zondag 27 mei 2012 17:16 schreef Tchock het volgende:
Oh en van die Chinees: dat is de Chinese Staatsgodsdienst, toch?
edit: afhankelijk waar 'ie vandaan komt kan het volgens mij ook een Moslim, Hindoe of Christen zijn. Of een van die vage chinese dingen, Confusianisme (?)
Alles bestaat, alleen wat jij ziet is niet datgene wat er werkelijk is. Ik denk dat je het begrip 'leegte' verwart met 'er niet zijn'. Zover ik weet (en hou er alsjeblieft rekening mee, dat ik geen leraar ben - dus geloof het op eigen risicoquote:Op zondag 27 mei 2012 17:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Over boeddhisme is er veel minder kennis, maar er valt daar ook kritiek op te geven. Hoewel veel delen van het boeddhisme me aanspreken is het idee dat alles om je heen in werkelijkheid niet bestaat een beetje deprimerend.
Ik zie niet zo in wat er mis is met alfa-studies hoor, ik was op HAVO altijd goed in wiskunde, maar ik koos een maatschappij profiel omdat alles wat ik leuk wil van wat ik wil doen in de cultuursector zit, dus tja.quote:Op zondag 27 mei 2012 17:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ook pure bèta, dus liet grieks vallen. Wel examen latijn geslaagdEn nu doe ik een alfastudie
Maar wat je zegt, ik heb er ook zeer regelmatig wat aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |