abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112096840
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:13 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Zoutwatervissen kunnen NIET in zoet water. Ze zouden te veel vocht/water opnemen.
Zoetwatervissen kunnen NIET in zout water. Ze zouden te veel vocht/water verliezen.
Geloof je me niet, test het zelf uit.

Een aanpassing van zout naar zoet, is geen kleine stap. Het vereist een andere anatomie. Een macromutatie (1 stap) of macro-evolutie (opstapelende micro- evolutie)

Beide mogelijkheden kunnen niet volgens jou, dus er moet ergens een fout zijn in je redenering.
Geen macro-evolutie, dat hebben ze in gesmokkeld. Het is gewoon een vis wat meer bestand tegen zout water is meer niet.

Fouten in mijn redenering, jij zegt nota bene miljoenen jaren geleden dat is pas ene foute redenering om daar in te geloven wat nooit is waargenomen.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:19:44 #277
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_112096869
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:16 schreef Kingdom34 het volgende:

Hoe is Grand Canyon ontstaan?
Volgens de religieuze fanaten, die hun reet afvegen met alle kennis die in de wetenschap is opgebouwd, is de Grand Canyon ontstaan door de zondvloed. Want dat staat zo in de bijbel.
The view from nowhere.
pi_112096872
quote:
Dat Wikipedia shit ga ik niet lezen, dat is een en al onzin.

Hoe is Grand canyon ontstaan.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:20:08 #279
337269 Kaasrol
Baasrol
pi_112096885
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:18 schreef Kingdom34 het volgende:

Fouten in mijn redenering, jij zegt nota bene miljoenen jaren geleden dat is pas ene foute redenering om daar in te geloven wat nooit is waargenomen.
Hoe kun je dit nou zeggen en het eventuele bestaan van een god verdedigen die nooit is waargenomen? Ik snap er geen drol meer van.
Op vrijdag 10 juni 2011 02:55 schreef Ezell het volgende:
Onze pappie gaat mij zometeen weer melken. Dan krijgt Kaasrol een nieuwe broertje of zusje. :D
pi_112096889
quote:

[..]

Geen macro-evolutie, dat hebben ze in gesmokkeld. Het is gewoon een vis wat meer bestand tegen zout water is meer niet.

Een vis wat meer bestand tegen zout water? Maar ALLE vissen waren toch aangepast? Inclusief, om maar een wat te noemen, aziatische rivierdolfijnen die alleen in een brak water met hele precieze zoutgraad overleven? :D
pi_112096897
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:19 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Volgens de religieuze fanaten die hun reet afvegen met alle kennis die in de wetenschap is opgebouwd, is de Grand Canyon ontstaan door de zondvloed. Want dat staat zo in de bijbel.
Ik vroeg aan Atheïstische fanaten hoe Grand Canyon is ontstaan.
Leg uit.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:20:49 #282
337269 Kaasrol
Baasrol
pi_112096903
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:19 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Dat Wikipedia shit ga ik niet lezen, dat is een en al onzin.

Het staat er precies zoals het in mijn aardrijkskunde-boek stond op de middelbare school. Heel basale stof hoor. Maar het staat natuurlijk niet in je bijbel dus het is per definitie niet waar.
Onze pappie gaat mij zometeen weer melken. Dan krijgt Kaasrol een nieuwe broertje of zusje. :D
pi_112096922
quote:

[..]

Een vis die wat meer bestand is tegen de verandering zout naar zoet water?
Welke vis is dit? Soorten zijn namelijk onveranderlijk dus hij moet nog bestaan.
Waarom hebben vissen deze eigenschap verloren?
pi_112096927
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een vis wat meer bestand tegen zout water? Maar ALLE vissen waren toch aangepast? Inclusief, om maar een wat te noemen, aziatische rivierdolfijnen die alleen in een brak water met hele precieze zoutgraad overleven? :D
Alle vissen kunnen aanpassen op zout water als het maar beetje bij beetje wordt gedaan
  zondag 27 mei 2012 @ 19:21:51 #285
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_112096929
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:20 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Leg uit.
Dat hebben ze net gedaan: door de werking van het water; miljoenen jaren van slijtage.
The view from nowhere.
pi_112096936
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:00 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Leg mij eens uit, hoe is grand canyon ontstaan?
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:16 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Hoe is Grand Canyon ontstaan?
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:19 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:20 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Leg uit.
Godverdomme hoe vaak wil je mijn antwoord hebben
  zondag 27 mei 2012 @ 19:22:42 #287
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_112096958
quote:
Een nieuwe studie van Polyak en collega’s van de University of New Mexico toont echter aan dat de Grand Canyon bijna driemaal zo oud is, namelijk 17 miljoen jaar. Dit werd afgelopen vrijdag gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Science.

Geologie
De horizontaal gelegen gesteentelagen hebben zelf een ouderdom tussen de 250 miljoen jaar en 1,7 miljard jaar geleden van respectievelijk boven- tot onderaan. Deze lagen zijn al veel eerder gevormd dan de kloof zelf en waren al versteend voordat de insnijding begon. De gesteenteopeenvolging is echter niet compleet en er missen sommige gedeelten van de geologische geschiedenis. Dit worden hiaten genoemd die ontstaan zijn door erosie van eerder afgezet sediment en gesteente. De meeste gesteenten zijn afgezet in een toenmalige oceaan, gezien het sedimenttype en de fossielen die erin worden gevonden.

Methode
Om de ouderdom van het insnijden van de rivier in het gesteente te bepalen, hebben de onderzoekers de waterspiegeldaling bepaald aan de hand van onderzoek aan druipstenen. Dit is in grotten gevormd gesteente dat voornamelijk bestaat uit calciumcarbonaat (CaCO3). Een speciaal type druipsteen is indicatief voor de stand van de waterspiegel. Onderzoek aan het gesteente in de grotten is ideaal omdat het sedimenten bevat die voor tijdens en na de insnijding van de rivier zijn gevormd.

Bovendien liggen de grotten verspreid over de gehele Grand Canyon en wordt het sediment niet aangetast door verwering. Er zijn negen grotten op verschillende hoogtes onderzocht. Met behulp van uranium-lood (U-Pb) datering aan de druipstenen, een datering op basis van radioactief verval van uranium tot lood, heeft men de snelheden van waterspiegeldaling kunnen vaststellen.

Vorming van de Grand Canyon
In het westen van de Grand Canyon daalde de waterspiegel met het insnijden van de rivier met 55 tot 123 m per miljoen jaar over 17 miljoen jaar. Dat is 11 miljoen jaar ouder dan tot nu toe werd aangenomen, namelijk 6 miljoen jaar. In het oosten van de huidige Grand Canyon daarentegen was de erosiesnelheid aanmerkelijk hoger: 166-411 m per miljoen jaar. Dit gebeurde dan ook in een veel kortere tijd: meer dan 4 miljoen jaar.

De ontstaansgeschiedenis van de Grand Canyon is een speciale. Vanaf 17 miljoen jaar geleden erodeerde een voorloper van de Colorado rivier het stijgende Colorado plateau vanuit het westen naar het oosten. In het oosten van de huidige Grand Canyon vond pas insnijding plaats vanaf 5-6 miljoen jaar toen een andere voorloper van de Colorado rivier zich aansloot op de westelijke. Het samenvoegen van de twee voorlopers zorgde voor een verhoogde afvoer en snel eroderen van het oostelijke gedeelte.

Geologisch gezien is de Grand Canyon zelf dus erg jong; slechts 17 miljoen jaar ten opzichte van 4500 miljoen jaar aardse geschiedenis. Het omringende gesteente daarentegen is minstens 15 maal zo oud. Oppervlaktevorming aan het gesteente is dus vaak jonger dan het gesteente zelf.

Polyak et al. (2008). Age and Evolution of the Grand Canyon Revealed by U-Pb Dating of Water Table–Type Speleothems. Science 319: 1377-1380.
Atkinson & Leeder (2008) Canyon Cutting on a Grand Time Scale. Science 319: 1343-1344.

Daar is je antwoord.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_112096974
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:21 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat hebben ze net gedaan: door de werking van het water; miljoenen jaren van slijtage.
Water stroomt afwaarts en niet opwaarts toch? hoe ga je hier uit kletsen?
pi_112096995
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:22 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Een nieuwe studie van Polyak en collega’s van de University of New Mexico toont echter aan dat de Grand Canyon bijna driemaal zo oud is, namelijk 17 miljoen jaar. Dit werd afgelopen vrijdag gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Science.

Geologie
De horizontaal gelegen gesteentelagen hebben zelf een ouderdom tussen de 250 miljoen jaar en 1,7 miljard jaar geleden van respectievelijk boven- tot onderaan. Deze lagen zijn al veel eerder gevormd dan de kloof zelf en waren al versteend voordat de insnijding begon. De gesteenteopeenvolging is echter niet compleet en er missen sommige gedeelten van de geologische geschiedenis. Dit worden hiaten genoemd die ontstaan zijn door erosie van eerder afgezet sediment en gesteente. De meeste gesteenten zijn afgezet in een toenmalige oceaan, gezien het sedimenttype en de fossielen die erin worden gevonden.

Methode
Om de ouderdom van het insnijden van de rivier in het gesteente te bepalen, hebben de onderzoekers de waterspiegeldaling bepaald aan de hand van onderzoek aan druipstenen. Dit is in grotten gevormd gesteente dat voornamelijk bestaat uit calciumcarbonaat (CaCO3). Een speciaal type druipsteen is indicatief voor de stand van de waterspiegel. Onderzoek aan het gesteente in de grotten is ideaal omdat het sedimenten bevat die voor tijdens en na de insnijding van de rivier zijn gevormd.

Bovendien liggen de grotten verspreid over de gehele Grand Canyon en wordt het sediment niet aangetast door verwering. Er zijn negen grotten op verschillende hoogtes onderzocht. Met behulp van uranium-lood (U-Pb) datering aan de druipstenen, een datering op basis van radioactief verval van uranium tot lood, heeft men de snelheden van waterspiegeldaling kunnen vaststellen.

Vorming van de Grand Canyon
In het westen van de Grand Canyon daalde de waterspiegel met het insnijden van de rivier met 55 tot 123 m per miljoen jaar over 17 miljoen jaar. Dat is 11 miljoen jaar ouder dan tot nu toe werd aangenomen, namelijk 6 miljoen jaar. In het oosten van de huidige Grand Canyon daarentegen was de erosiesnelheid aanmerkelijk hoger: 166-411 m per miljoen jaar. Dit gebeurde dan ook in een veel kortere tijd: meer dan 4 miljoen jaar.

De ontstaansgeschiedenis van de Grand Canyon is een speciale. Vanaf 17 miljoen jaar geleden erodeerde een voorloper van de Colorado rivier het stijgende Colorado plateau vanuit het westen naar het oosten. In het oosten van de huidige Grand Canyon vond pas insnijding plaats vanaf 5-6 miljoen jaar toen een andere voorloper van de Colorado rivier zich aansloot op de westelijke. Het samenvoegen van de twee voorlopers zorgde voor een verhoogde afvoer en snel eroderen van het oostelijke gedeelte.

Geologisch gezien is de Grand Canyon zelf dus erg jong; slechts 17 miljoen jaar ten opzichte van 4500 miljoen jaar aardse geschiedenis. Het omringende gesteente daarentegen is minstens 15 maal zo oud. Oppervlaktevorming aan het gesteente is dus vaak jonger dan het gesteente zelf.

Polyak et al. (2008). Age and Evolution of the Grand Canyon Revealed by U-Pb Dating of Water Table–Type Speleothems. Science 319: 1377-1380.
Atkinson & Leeder (2008) Canyon Cutting on a Grand Time Scale. Science 319: 1343-1344.

Daar is je antwoord.
Water stroomt afwaarts en niet opwaarts.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:23:42 #290
337269 Kaasrol
Baasrol
pi_112097000
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:23 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

_O- :')
pi_112097002
quote:

[..]

Voor de Grand Canyon hoeft de rivier geen moment opwaarts te stromen.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:24:07 #292
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_112097013
quote:

[..]

Kijkt omhoog. En leert.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_112097029
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Voor de Grand Canyon hoeft de rivier geen moment opwaarts te stromen.
Als het miljoenen jaren gestroomd is. waar zijn is delta?
  zondag 27 mei 2012 @ 19:24:41 #294
337269 Kaasrol
Baasrol
pi_112097037
quote:

[..]

Maar even serieus, waar haal je het vandaan dat het opwaarts stroomt?
pi_112097043
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:24 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Kijkt omhoog. En leert.
Jullie zitten ram klem _O-
pi_112097050
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:21 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Alle vissen kunnen aanpassen op zout water.
Klopt niet. Zoutwatervissen gaan dood in zoet water. Zoetwatervissen gaan dood in zout water.
Is duidelijk waarneembaar. 100 % waarheid
  zondag 27 mei 2012 @ 19:25:15 #297
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_112097056
Dus als water stenen meevoert heeft het omhoog gestroomd?
  zondag 27 mei 2012 @ 19:25:23 #298
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_112097061
quote:

[..]

De aardkorst werkt voortdurend (op geologische tijdschaal).
The view from nowhere.
pi_112097069
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:24 schreef Kaasrol het volgende:

[..]

Maar even serieus, waar haal je het vandaan dat het opwaarts stroomt?
Dat zegt jullie namelijk door te zeggen dat het Miljoenen jaren heeft geduurd om Grand Canyon te krijgen.
pi_112097078
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:25 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Klopt niet. Zoutwatervissen gaan dood in zoet water. Zoetwatervissen gaan dood in zout water.
Is duidelijk waarneembaar. 100 % waarheid
Ooit gehoord van aanpassen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')