abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112095912
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:46 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Vissen werden niet meegenomen, toen was er geen zoutwater dat werd later gekomen en zo konden vissen aanpassen.

Insecten werden ook niet meegenomen, die konden overleven.

Noach nam alle landdieren mee, je bedoeld vast dinosaurus ja die werden ook meegenomen.
Parasieten dat weet ik niet dat is niet aangegeven.
Hoe kunnen insecten, die van hun voeding afhankelijk zijn van bloemen, overleven op een zeewereld? Hoe overleefden de zoutwatervissen? Of hebben die zich ook aangepast? En hoe dan? Door evolutie?

Dinosauriërs werden ook meegenomen? Terwijl die over miljoenen jaren leefden, bij lange na niet allemaal tegelijk, en bovendien zo groot waren dat we ze tegenwoordig niet eens kunnen vervoeren? :?
pi_112095951
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat wordt berekend door middel van grondlagen, omliggende fossielen en vaak radioactief verval.
De waarheid komt zachtjes boven water, je bedoeld de geologische kolom.

Pak eens een glas water en vul met wat gekleurde zand en schud eens flink heen en weer en binnen enkele seconde heb je ook lagen.

Hoe is Grand canyon ontstaan?
pi_112095980
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:46 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Vissen werden niet meegenomen, toen was er geen zoutwater dat werd later gekomen en zo konden vissen aanpassen.

Insecten werden ook niet meegenomen, die konden overleven.

Noach nam alle landdieren mee, je bedoeld vast dinosaurus ja die werden ook meegenomen.
Parasieten dat weet ik niet dat is niet aangegeven.
Hoe konden zoutwatervissen overleven in zoet water? Wetenschappelijk gezien is dit onmogelijk, test gerust zelf uit.

Dat sommige soorten insecten konden overleven voor zo'n lange periode is onwaarschijnlijk maar mogelijk. Meer dan een miljoen soorten is zo goed als onmogelijk.

Met welk voedsel konden deze dino's overleven en waarom zijn er nu geen meer?

Enkel de landdieren? In dat geval hoe overleefde o.a. de blauwe vinvis het zoete water?

Parasieten staat niet aangegeven in de bijbel. Is het niet vreemd dat er gaten zijn in de onfeilbare bijbel?
  zondag 27 mei 2012 @ 18:51:49 #254
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_112096008
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:40 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Leg mij eens uit hoe komen ze op 6 a 7 Miljoen jaar?
zo: Mitochondriën zijn de energiecentrales van de cel en bevatten hun eigen DNA. Alle mitochondriën in een bevruchte eicel zijn enkel afkomstig uit de eicel. Daarom is het mtDNA zeer bruikbaar voor reconstructie van stambomen langs moederlijke zijde. Toevallige mutaties in het mtDNA zullen zich accumuleren en nemen dus in de loop der tijd. Mensenpopulaties die pas onlangs van elkaar gescheiden werden zullen onderling minder verschillen vertonen dan populaties die al langer van elkaar gescheiden werden. Men kent ook de gemiddelde duur tussen twee mutaties in mtDNA. Aan de hand van deze ‘moleculaire klok’ kan men berekenen wanneer twee van deze populaties zich van elkaar afgescheiden hebben.

en zo: http://www.falw.vu.nl/nl/(...)ssielen/KT-grens.asp

zo dus: Bij de 40Ar/39Ar-dateringsmethode wordt er gebruik gemaakt van het verval van het radioactieve isotoop 40K naar 40Ar. Door deze dateringsmethode toe te passen, is de nieuwste versie van de geologische tijdschaal een stuk nauwkeuriger. Dit zorgt voor een beter inzicht in de timing en duur van bijvoorbeeld klimaatveranderingen en de effecten ervan in het geologische verleden.

En via meteoorbolletjes:
En dus is er zicht op een meteoorstofklok. ‘We weten dat meteoren in de ruimte voortdurend gebombardeerd worden door kosmische straling‘, legt Langbroek uit. Daardoor ontstaan er atoomvarianten, isotopen, die met een precieze regelmaat weer vervallen tot gewonere atomen.
Zogauw de metaalbolletjes in de dampkring terechtkomen, houdt het stralingsbombardement op, en begint de klok dus af te tellen. Als je dus even de isotopengehaltes meet, weet je hoe lang dat geleden is.
http://bruno.home.xs4all.nl/2003/mare021003aapmens.htm
Out of Africa, a study of the earliest occupation of the Old World

Hoewel gelovigen daar met hun getrainde bijbelkennis natuurlijk gelijk gehakt van maken door met keiharde bewijzen terug te slaan die aantonen dat de aarde 5000 jaar oud is.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_112096024
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:49 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Pak eens een glas water en vul met wat gekleurde zand en schud eens flink heen en weer en binnen enkele seconde heb je ook lagen.

Hoe hard moet ik schudden om een hard sedimentair gesteente te bekomen?
pi_112096042
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe kunnen insecten, die van hun voeding afhankelijk zijn van bloemen, overleven op een zeewereld? Hoe overleefden de zoutwatervissen? Of hebben die zich ook aangepast? En hoe dan? Door evolutie?

Dinosauriërs werden ook meegenomen? Terwijl die over miljoenen jaren leefden, bij lange na niet allemaal tegelijk, en bovendien zo groot waren dat we ze tegenwoordig niet eens kunnen vervoeren? :?
Insecten kunnen overleven o drijvende doom stammen of andere dingen wat kon drijven of onder de modder graven.

Noach was slim genoeg om jonge dino's te nemen.

Vissen kunnen aanpassen op bepaalde klimaten, Bacterie kunnen veranderen zodat de Vis kan aanpassen. Dat heet Micro-evolutie. Dat heb ik keer op keer uitgelegd.
pi_112096070
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:52 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Hoe hard moet ik schudden om een hard sedimentair gesteente te bekomen?
Je wilt het niet weten, dan laat het dan maar.
pi_112096086
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:52 schreef Kingdom34 het volgende:
Vissen kunnen aanpassen op bepaalde klimaten, Bacterie kunnen veranderen zodat de Vis kan aanpassen. Dat heet Micro-evolutie. Dat heb ik keer op keer uitgelegd.
Ja, maar van zoet naar zout water is net zo'n grote verandering als water naar land. Het hele osmotische systeem van de vis moet omgekeerd. Dergelijke verandering is geen micro-evolutie meer.

quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:54 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Je wilt het niet weten, dan laat het dan maar.
Ik wil het wel weten, maar je proefje klopt niet. Als ik gekleurd zand schud zal ik individuele zandkorrels (die wellicht laagjes zandkorrels vormen) krijgen en geen sedimentair gesteente. Je dient ook nog een verklaring te geven voor de kristallisatie van mineralen in fossielen.
pi_112096144
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:49 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nee, dat is niet waar. Als je een glas water met zand zou pakken zou je het zien. Wat er gebeurt is dat de zware deeltjes naar beneden zakken, en de lichte minder. Daardoor krijg je de illusie van lagen.

In werkelijkheid (zoals ook te zien in de Grand Canyon) bestaat de aarde niet uit laagjes die van klein naar groot zijn gesorteerd: het bestaat uit afwisselende lagen met afwisselende dichtheden.

Hier wordt dat uitstekend in uitgelegd: (inclusief bak met water-demonstratie:)

pi_112096233
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:51 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

zo: Mitochondriën zijn de energiecentrales van de cel en bevatten hun eigen DNA. Alle mitochondriën in een bevruchte eicel zijn enkel afkomstig uit de eicel. Daarom is het mtDNA zeer bruikbaar voor reconstructie van stambomen langs moederlijke zijde. Toevallige mutaties in het mtDNA zullen zich accumuleren en nemen dus in de loop der tijd. Mensenpopulaties die pas onlangs van elkaar gescheiden werden zullen onderling minder verschillen vertonen dan populaties die al langer van elkaar gescheiden werden. Men kent ook de gemiddelde duur tussen twee mutaties in mtDNA. Aan de hand van deze ‘moleculaire klok’ kan men berekenen wanneer twee van deze populaties zich van elkaar afgescheiden hebben.

en zo: http://www.falw.vu.nl/nl/(...)ssielen/KT-grens.asp

zo dus: Bij de 40Ar/39Ar-dateringsmethode wordt er gebruik gemaakt van het verval van het radioactieve isotoop 40K naar 40Ar. Door deze dateringsmethode toe te passen, is de nieuwste versie van de geologische tijdschaal een stuk nauwkeuriger. Dit zorgt voor een beter inzicht in de timing en duur van bijvoorbeeld klimaatveranderingen en de effecten ervan in het geologische verleden.

En via meteoorbolletjes:
En dus is er zicht op een meteoorstofklok. ‘We weten dat meteoren in de ruimte voortdurend gebombardeerd worden door kosmische straling‘, legt Langbroek uit. Daardoor ontstaan er atoomvarianten, isotopen, die met een precieze regelmaat weer vervallen tot gewonere atomen.
Zogauw de metaalbolletjes in de dampkring terechtkomen, houdt het stralingsbombardement op, en begint de klok dus af te tellen. Als je dus even de isotopengehaltes meet, weet je hoe lang dat geleden is.
http://bruno.home.xs4all.nl/2003/mare021003aapmens.htm
Out of Africa, a study of the earliest occupation of the Old World

Hoewel gelovigen daar met hun getrainde bijbelkennis natuurlijk gelijk gehakt van maken door met keiharde bewijzen terug te slaan die aantonen dat de aarde 5000 jaar oud is.
Hoe kan dat dat ze een boom hebben gevonden dat door de lagen stond?
Niemand kan meten hoe oud de Aarde is en dan ook niemand, datering is heel onbetrouwbaar als het maar past in de geologische kolom.

Ze hebben een deel van een mammoet gedateerd van 12.000 jaar oud en de ander helft 23.000 jaar oud van dezelfde Dier wat in het ijslaag zat.
pi_112096242
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:52 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Insecten kunnen overleven o drijvende doom stammen of andere dingen wat kon drijven of onder de modder graven.
Ik heb het over bloemen. Hoe veel drijvende boomstammen je een kolonie bijen ook geeft, zonder bloemen gaan ze keihard dood.
quote:
Noach was slim genoeg om jonge dino's te nemen.
Jonge dino's, prima. Dan verklaar je nog steeds niet hoe hij het voor elkaar kreeg om dino's uit alle periodes mee te nemen. De periode waar in ze leefden beslaat zo'n 150 miljoen jaar, met in ieder tijdperk afzonderlijke soorten.
quote:
Ik denk niet dat je begrijpt hoe veel verschil er zit tussen zout- en zoetwatervissen. Dat verschil is echt geen kwestie van even wennen, er gaan miljoenen jaren overheen.
pi_112096269
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Als je een glas water met zand zou pakken zou je het zien. Wat er gebeurt is dat de zware deeltjes naar beneden zakken, en de lichte minder. Daardoor krijg je de illusie van lagen.

In werkelijkheid (zoals ook te zien in de Grand Canyon) bestaat de aarde niet uit laagjes die van klein naar groot zijn gesorteerd: het bestaat uit afwisselende lagen met afwisselende dichtheden.

Hier wordt dat uitstekend in uitgelegd: (inclusief bak met water-demonstratie:)

Ik ken dat, dat zijn van die evolutie studentje die wanhopig proberen te bewijzen dat het niet zo is.

Leg mij eens uit, hoe is grand canyon ontstaan?
pi_112096336
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:00 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Ik ken dat, dat zijn van die stomme evolutie studentje die wanhopig proberen te bewijzen dat het niet zo is.

Er was een rivier. Die stroomde heel hard. Zo hard zelfs, dat er af en toe een zandkorreltje mee werd genomen. Dat gebeurde nog een keer, en nog een paar keer, en nog een miljard keer en uit eindelijk ging de rivier steeds lager stromen.

Omdat het proces niet ongelofelijk snel gaat en de aarde niet stil staat, werden de wanden van de baby-canyon tijdens dat proces iets opgestuwd. Miljarden jaren slijtage later en je hebt de Grand Canyon.
pi_112096368
quote:

[..]

Ik ken dat, dat zijn van die evolutie studentje die wanhopig proberen te bewijzen dat het niet zo is.

Waarom probeer je het trouwens zelf niet eens met verschillende kleuren zand en film je het? Waarom reageer je eigenlijk überhaupt niet op de inhoud van mijn post :')
  zondag 27 mei 2012 @ 19:04:16 #265
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112096402
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom probeer je het trouwens zelf niet eens met verschillende kleuren zand en film je het? Waarom reageer je eigenlijk überhaupt niet op de inhoud van mijn post :')
Omdat hij het verschil niet snapt tussen een post en de inhoud waarschijnlijk.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112096404
Kingdom34, voor je aanpassing van zoetwatervis naar zoutwatervis. Moet je geloven in het bestaan van macromutaties. En dan ga je van creationist naar saltationist, mooie evolutie die je dan doorgaat.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:06:29 #267
337269 Kaasrol
Baasrol
pi_112096466
Meneer heeft nooit gehoord van C-14 :')
Op vrijdag 10 juni 2011 02:55 schreef Ezell het volgende:
Onze pappie gaat mij zometeen weer melken. Dan krijgt Kaasrol een nieuwe broertje of zusje. :D
pi_112096526
quote:

[..]

3-d simulatie ontstaan van grand canyon:
pi_112096581
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 18:59 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb het over bloemen. Hoe veel drijvende boomstammen je een kolonie bijen ook geeft, zonder bloemen gaan ze keihard dood.
Dat weet ik niet, ik heb me daar niet in verdiept. Dan zal je even elders moeten kijken.
[..]

quote:
Jonge dino's, prima. Dan verklaar je nog steeds niet hoe hij het voor elkaar kreeg om dino's uit alle periodes mee te nemen. De periode waar in ze leefden beslaat zo'n 150 miljoen jaar, met in ieder tijdperk afzonderlijke soorten.
Je gaat ervan uit dat ze 150 Miljoen jaar oud zijn, dat is geen feit maar een aanname.

[..]

quote:
Ik denk niet dat je begrijpt hoe veel verschil er zit tussen zout- en zoetwatervissen. Dat verschil is echt geen kwestie van even wennen, er gaan miljoenen jaren overheen.
Dat is nooit bewezen.
pi_112096636
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:10 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik heb me daar niet in verdiept. Dan zal je even elders moeten kijken.
De makkelijke uitweg. Hoe verrassend.
quote:
[..]

[..]

Je gaat ervan uit dat ze 150 Miljoen jaar oud zijn, dat is geen feit maar een aanname.
Jawel, dat is een glashard feit. Radioactief verval is heel goed meetbaar. En ik zeg trouwens nergens dat ze 150 miljoen jaar oud zijn, alleen dat er 150 miljoen jaar tussen de eerste en laatste dino's zit :')
quote:
[..]

[..]

Dat is nooit bewezen.
Het is niet bewezen dat zoutwatervissen niet tegen zoet water kunnen en vice versa? :D Godverdetering man, dat heb ik zelf wel een keer bewezen _O-
pi_112096670
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:10 schreef Kingdom34 het volgende:

Dat is nooit bewezen.
Zoutwatervissen kunnen NIET in zoet water. Ze zouden te veel vocht/water opnemen.
Zoetwatervissen kunnen NIET in zout water. Ze zouden te veel vocht/water verliezen.
Geloof je me niet, test het zelf uit.

Een aanpassing van zout naar zoet, is geen kleine stap. Het vereist een andere anatomie. Een macromutatie (1 stap) of macro-evolutie (opstapelende micro- evolutie)

Beide mogelijkheden kunnen niet volgens jou, dus er moet ergens een fout zijn in je redenering.
pi_112096707
De kans dat een zoetwatervis zich aanpast aan zout water in korte tijd is even groot als de kans dat wij over tien jaar onder water kunnen ademen. Zo groot is het verschil in anatomie ook ongeveer.
pi_112096767
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ken dat filmpje, dat zeg ik net. Ze hebben gewoon twee keer gevuld en dan verder zie het niet eens.
Verder er is veel te weinig water, eerst grond/zand gooien en dan flink schudden dat zag je ook niet, zeer sneaky gedaan van ze.

Hoe is Grand Canyon ontstaan?
pi_112096817
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:16 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

Ik ken dat filmpje, dat zeg ik net. Ze hebben gewoon twee keer gevuld en dan verder zie het niet eens.
Verder er is veel te weinig water, eerst grond/zand gooien en dan flink schudden dat zag je ook niet, zeer sneaky gedaan van ze.
Als je er meer water in doet worden de kleuren zand wel magisch gesorteerd? :?
quote:
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er was een rivier. Die stroomde heel hard. Zo hard zelfs, dat er af en toe een zandkorreltje mee werd genomen. Dat gebeurde nog een keer, en nog een paar keer, en nog een miljard keer en uit eindelijk ging de rivier steeds lager stromen.

Omdat het proces niet ongelofelijk snel gaat en de aarde niet stil staat, werden de wanden van de baby-canyon tijdens dat proces iets opgestuwd. Miljarden jaren slijtage later en je hebt de Grand Canyon.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:18:34 #275
337269 Kaasrol
Baasrol
pi_112096826
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 19:16 schreef Kingdom34 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Erosie
Op vrijdag 10 juni 2011 02:55 schreef Ezell het volgende:
Onze pappie gaat mij zometeen weer melken. Dan krijgt Kaasrol een nieuwe broertje of zusje. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')