abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112338249
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ze kennen hun Wittgenstein goed: "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen."
:Y
pi_112338375
Vers van de pers!! Het genootschap van de JG's heeft nu zelfs tekenfilms gemaakt voor kinderen om ze al op hele jonge leeftijd het schuldgevoel in te prenten. Dit is echt creepy level 10!

let op: Dit is zo nieuw dat veruit de meeste JG's het nog niet eens gezien hebben

http://tinyurl.com/d442bwc

En nee het is geen spam. Sommige JG's op een ander forum dachten zelfs dat dit het werk van 'afvalligen' was, maar het is echt door het genootschap gemaakt.

En dit voorbeeld is NIET overdreven. Wat je in deze tekenfilm ziet gebeurt dagelijks.

Edit: ik kan straks nog de andere tekenfilm plaatsen alsmede een introductie door iemand van het 'besturende lichaam'
Alpha kenny one
  zaterdag 2 juni 2012 @ 10:25:55 #253
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112338438
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:22 schreef falling_away het volgende:
Vers van de pers!! Het genootschap van de JG's heeft nu zelfs tekenfilms gemaakt voor kinderen om ze al op hele jonge leeftijd het schuldgevoel in te prenten. Dit is echt creepy level 10!

let op: Dit is zo nieuw dat veruit de meeste JG's het nog niet eens gezien hebben

http://tinyurl.com/d442bwc

En nee het is geen spam. Sommige JG's op een ander forum dachten zelfs dat dit het werk van 'afvalligen' was, maar het is echt door het genootschap gemaakt.

En dit voorbeeld is NIET overdreven. Wat je in deze tekenfilm ziet gebeurt dagelijks.
Heb je ook een naam, of ergens waar ik het niet hoef te downloaden?
pi_112338491
iemand had ze op youtube gezet maar daar zijn ze verwijderd. Eerlijk gezegd heb ik ook niet de behoefte om ze daar op te zetten.

Dit is de hoes van de tekenfilms

Ik heb op mijn pc een virus scanner en Malwarebytes pro draaien en er zit echt geen virus in.
Alpha kenny one
pi_112338493
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 09:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ben jij ook ex-Jehovah's getuige? :P

Overigens heeft Bianconeri wel gecommuniceerd met de verschoppeling falling_away. Betekent dat nu ook verstoting voor hem?
Sorry, die bedoelde ik idd.
pi_112338594
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:28 schreef falling_away het volgende:
iemand had ze op youtube gezet maar daar zijn ze verwijderd. Eerlijk gezegd heb ik ook niet de behoefte om ze daar op te zetten.

[ afbeelding ]

Ik heb op mijn pc een virus scanner en Malwarebytes pro draaien en er zit echt geen virus in.
Dit is gewoon eng.
I could watch you for a lifetime, you're my favourite movie.
A thousand endings.
You mean everything to me!
pi_112338656
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:34 schreef mawtje het volgende:

Dit is gewoon eng.
Zo zie je maar weer hoever zo'n sekte durft te gaan. :(
pi_112338686
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:38 schreef ATON het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer hoever zo'n sekte durft te gaan. :(
Je moet echt de video kijken, dan lopen de rillingen over je rug. Het is zo jammer dat kinderen wereldwijd zo veel angst wordt ingeprent om een sprookje. :'(
Alpha kenny one
  zaterdag 2 juni 2012 @ 10:39:57 #259
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112338687
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:28 schreef falling_away het volgende:

[ afbeelding ]

Grappig dat ze dat van Youtube afhalen omdat het hun auteursrechten schendt. Zij willen toch zoveel mogelijk mensen bereiken? Dat gaat veel effectiever via Youtube dan via dvd's die mensen bij hen moeten bestellen.

Of zou het toch om geld gaan...?
pi_112338739
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Grappig dat ze dat van Youtube afhalen omdat het hun auteursrechten schendt. Zij willen toch zoveel mogelijk mensen bereiken? Dat gaat veel effectiever via Youtube dan via dvd's die mensen bij hen moeten bestellen.

Nee zo ver ik kan zien gaat het nooit om geld. Alles wordt gefinancierd met vrijwillige bijdragen en ik weet van vrij kortbij dat het niet altijd even makkelijk is om rond te komen.
Ze hebben wel vrij veel kapitaal in de vorm van hun gebouwen in Brooklyn maar van wat ik heb gehoord kost het werk wereldwijd ook veel geld. In elk land zijn er bijkantoren waar veel mensen werken, die krijgen een vergoeding en kost en inwoning.

Maar goed, echte inzicht in de finanien krijg je niet.
Alpha kenny one
  zaterdag 2 juni 2012 @ 10:47:38 #261
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112338837
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:42 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee zo ver ik kan zien gaat het nooit om geld. Alles wordt gefinancierd met vrijwillige bijdragen en ik weet van vrij kortbij dat het niet altijd even makkelijk is om rond te komen.
Ze hebben wel vrij veel kapitaal in de vorm van hun gebouwen in Brooklyn maar van wat ik heb gehoord kost het werk wereldwijd ook veel geld. In elk land zijn er bijkantoren waar veel mensen werken, die krijgen een vergoeding en kost en inwoning.

Maar goed, echte inzicht in de finanien krijg je niet.
Het feit dat de leiders in Brooklyn gevestigd zijn, terwijl sommige takken amper rondkomen, maakt mij al wantrouwig.

Ik heb de video overigens eens gekeken, maar ik vond het eerder angstaanjagend dan indoctrinerend. Het was zo ver over de top, dat neemt toch niemand serieus?
pi_112338847
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Goede raad : Indien je deze video's wil bestellen, laat geen adres achter. Voor de JG's ben je een lid of een geïnteresseerde. Kunnen ze zo gerichter aan mailing of huisbezoek doen.
pi_112338955
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het feit dat de leiders in Brooklyn gevestigd zijn, terwijl sommige takken amper rondkomen, maakt mij al wantrouwig.

Ik heb de video overigens eens gekeken, maar ik vond het eerder angstaanjagend dan indoctrinerend. Het was zo ver over de top, dat neemt toch niemand serieus?
De panden in Brooklyn zijn lang geleden gekocht toen ze lang niet de waarde hadden dan die ze nu hebben. Ze zitten dus op het geld maar kunnen er niks mee tot ze de panden verkopen.

En wat je in de video ziet gebeurt wel echt. Mijn vrouw mocht vroeger bijv. niet naar de kleine zeemeermin kijken omdat het Griekse mythologie was. Dat was wel redelijk extreem maar er zijn talloze voorbeelden. Dit verhaal lijkt over the top maar zo gaat het dagelijks. Meteen wordt er een boek bijgehaald waar een verhaal uit de bijbel staat. Het plaatje van Adam en Eva uit de tekenfilm komt uit een echt kinderboek van de JG's.
Alpha kenny one
pi_112339050
zo voel je je dus echt als kind als je iets verkeerd doet.. Jehovah zal je niet meer lief vinden en je wordt satans vriend. Deze screenshot spreekt boekdelen. (de slang is Satan voor degenen die niet zo bekend zijn met de bijbel).

Allemaal om een stom speeltje waar die jongen zo enthousiast over was

Alpha kenny one
pi_112339473
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:54 schreef falling_away het volgende:

[..]

De panden in Brooklyn zijn lang geleden gekocht toen ze lang niet de waarde hadden dan die ze nu hebben. Ze zitten dus op het geld maar kunnen er niks mee tot ze de panden verkopen.

En wat je in de video ziet gebeurt wel echt. Mijn vrouw mocht vroeger bijv. niet naar de kleine zeemeermin kijken omdat het Griekse mythologie was. Dat was wel redelijk extreem maar er zijn talloze voorbeelden. Dit verhaal lijkt over the top maar zo gaat het dagelijks. Meteen wordt er een boek bijgehaald waar een verhaal uit de bijbel staat. Het plaatje van Adam en Eva uit de tekenfilm komt uit een echt kinderboek van de JG's.

Ik mocht vroeger ook nooit Pokemon kijken, want dat was te gewelddadig :')
A thousand endings.
pi_112339665
Het is echt een soort parallel omniversum waarin ze leven, hè? Met eigen opgelegde waarheden.

Ik begin echt medelijden te krijgen met JG's. ;( Als ze de volgende keer (vaak met een kind erbij) aan de deur komen, laat ik ze binnen en zal ik ze proberen gerust te stellen door oa te vertellen dat er meer is dan angst en schuldgevoel. En dat ik ze wel wil helpen als ze eruit willen stappen. Mss valt dat kind nog te redden.
pi_112339802
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:29 schreef -Spring het volgende:
Het is echt een soort parallel omniversum waarin ze leven, hè? Met eigen opgelegde waarheden.

Ik begin echt medelijden te krijgen met JG's. ;( Als ze de volgende keer (vaak met een kind erbij) aan de deur komen, laat ik ze binnen en zal ik ze proberen gerust te stellen door oa te vertellen dat er meer is dan angst en schuldgevoel. En dat ik ze wel wil helpen als ze eruit willen stappen. Mss valt dat kind nog te redden.
Voor de kindjes vind ik het ook echt heel zielig, gaat de hele klas naar een verjaardagsfeestje! Mag hij/zij niet. Sinterklaas, Kerst etc, kindje word echt wel gepest.
A thousand endings.
pi_112339895
Dat filmpje, walgelijk!
Mijn schoonouders zijn JG's. Onbegrijpelijk! Intelligente, normale mensen. Ik snap er niks van. Heb ook wel het idee dat ze zelf ook twijfelen, maar door hun sociale netwerk er niet zo makkelijk uit kunnen stappen. Hun kinderen zijn niet gedoopt en ongelovig, dus wel gewoon normaal contact.
pi_112339962
Ik had vroeger een JG-meisje in de klas en zij was het populairste meisje van de klas. En dat in een vrij bekrompen dorp en op een Christelijke school.

Dat kwam vooral door haar eigen houding. Ze was zelfverzekerd en eerlijk en respecteerde anderen. En als er iemand trakteerde, nam ze er er af en toe ook wat van. (Behalve toen haar moeder een keer een dagje kwam meekijken. Niet om te controleren, hoor, dat deden meer ouders. Was geïnitieerd door de school. :) )

Van haar JG-vader hoorde ik onlangs dat ze eruit is gestapt. Hij had het er moeilijk mee, maar nog wel contact met haar. "Het blijft je dochter."

Bijzonder dat ie überhaupt aan de buitenwereld vertelt, trouwens. Kan me voorstellen dat ie dat liever voor zich houdt.

Hoe kijken jullie tegen bovenstaand verhaal aan, Bianberoni en Falling_Away? Hoe denk je bijvoorbeeld dat er aangekeken wordt tegen het feit dat zn dochter eruit gestapt is en dat ie nog contact met r heeft? Zou m dat aangerekend worden?
pi_112340292
@-Spring.

Als ze er zelf uit is gestapt is ze niet uitgesloten. Waarschijnlijk werd ze gewoon inactief en stopte ze met het bezoeken van de vergaderingen.

Dit is de meest vriendelijke manier om uit het geloof te stappen. Sommige JG's zullen niet meer echt met je praten maar anderen zullen er niet op aangekeken worden als ze dat nog wel doen.
Maar zoals ik eerder al zei, ook als een kind wordt uitgesloten zie je vaak dat de ouders nog wel wat contact houden, al zal dat niet meer zo intensief zijn. En vanuit de JGs wordt aangemoedigd om helemaal geen contact meer te hebben zodat de uitgeslotene ziet hoe ernstig zijn/haar zonde is en berouw krijgt.
Alpha kenny one
pi_112341552
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:56 schreef falling_away het volgende:
@-Spring.

Als ze er zelf uit is gestapt is ze niet uitgesloten. Waarschijnlijk werd ze gewoon inactief en stopte ze met het bezoeken van de vergaderingen.
Ah, op die manier. Er is dus verschil tussen 'uitgeslotenen' en 'afvalligen'? Ik dacht alleen dat Bianceroni zei dat
ook mensen die er zelf uit zijn gestapt niet meer gegroet mogen worden. Want die wisten immers de waarheid, hadden Gods liefde al mogen ervaren en hadden tóch de keuze gemaakt om weg te gaan. Extra verwijtbaar dus.

Ik denk ook dat ze voor de 'vriendelijke manier' heeft gekozen. Haar vader zei namelijk dat ze er 'niets meer mee doet.'

quote:
Dit is de meest vriendelijke manier om uit het geloof te stappen. Sommige JG's zullen niet meer echt met je praten maar anderen zullen er niet op aangekeken worden als ze dat nog wel doen.
Maar zoals ik eerder al zei, ook als een kind wordt uitgesloten zie je vaak dat de ouders nog wel wat contact houden, al zal dat niet meer zo intensief zijn. En vanuit de JGs wordt aangemoedigd om helemaal geen contact meer te hebben zodat de uitgeslotene ziet hoe ernstig zijn/haar zonde is en berouw krijgt.
pi_112341602
Sorry, slechte quote. Gaat ruk op mn telefoon.
pi_112342458
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:56 schreef falling_away het volgende:
@-Spring.

Je moet daar wel sterk voor zijn, je krijgt meteen ouderlingen aan de deur.
pi_112342640
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:14 schreef Jula123 het volgende:

Je moet daar wel sterk voor zijn, je krijgt meteen ouderlingen aan de deur.
Bedoel je deze ? :
pi_112343494
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Maar goed, je ziet niet dat ik voorbeelden heb gegeven? Mijn argumenten waren vrij duidelijk:
- Je laat je leven bepalen door je levensbeschouwing doordat je veel tijd en energie erin steekt, in de vorm van langs deuren gaan en studie
- Ik heb gezegd dat jullie groepsvorming sterk is, doordat jullie omgang met buitenstaanders beperkt houden. Daardoor ga je vooral om met mensen binnen de groep, wat de groepsvorming bevordert.
- Ik heb je erop gewezen dat de ouderlingen straffen kunnen uitdelen.

Dat zijn mijn voorbeelden en argumenten om de eerste drie punten aan te tonen.
1e punt: Klopt niet zoals ik al verteld heb. Je bepaalt volledig zelf waar jij je aandacht insteekt.
De 1 gaat veel in de prediking de ander niet. Je deelt alles zelf in.

2e punt is niet in erge vorm aanwezig. Tuurlijk gaan we graag met elkaar om maar is bij lange na niet daartoe beperkt.

3e punt Ouderlingen ja, maar waar komt die straf vandaan?
Niet van de ouderlingen of de organisatie.

quote:
Als het niet door mensen is verzonnen, hoe kan het dan verkeerd zijn? De Bijbel verandert niet, zeker die van jullie niet: die is al 2000 jaar hetzelfde, zoals je zelf zegt. Hoe kan het dan dat doctrines toch veranderen?
Omdat de leer misschien wel hetzelfde is maar de Bijbel heeft gewoon lastige onderwerpen en daar hebben we God voor nodig. Wij als mensen zien soms dingen niet duidelijk.

quote:
Er zijn verschillende mates van afzondering. Zelfs een kluizenaar moet af en toe brood gaan halen.
Ja precies. Echter is de afzondering van ons in zo'n schaal misschien 1 of 2 ofzo en niet een 10.
Wij doen alles in deze wereld, hebben er omgang, school, werk enz enz. Alleen op onze vergaderingen zijn we (meestal dan) alleen onder geloofsgenoten.
Wonen niet bij elkaar, hebben niet alleen onderling contact.

quote:
Er zijn nog wat meer rangen boven ouderling. Hoeveel niet-gezalfden zitten er in het besturend lichaam?
Je gaat nu ook wel heel drastisch van ouderling ineens naar het besturende lichaam.
Dat zijn gezalfden ja, maar dat heeft hier niets mee te maken?

quote:
Jeremiah 25:11 spreekt over "naties". Hoe is dat te rijmen? Daarnaast staat er in het Hebreeuws het woordje "le", voor "te" in "te Babylon", terwijl dat gewoonlijk "voor" betekent. Dat verandert de hele betekenis, nietwaar?
Uhm nee niet erg.

quote:
Dat is geen bewijs dat bloedloze operaties veiliger zijn, dat geeft slechts de alternatieven. Daarnaast komt dat alles uit een Watchtower publicatie, zonder enige wetenschappelijke bron. Ik kan zo ook claimen dat meditatie werkt, en dan een boeddhistische bron geven. Maar ik heb zo'n idee dat je dat niet zult accepteren. Ik wil op z'n minst een onafhankelijke bron, en het liefst een wetenschappelijke bron.
Dat ze veel liever bloedvrij gebruiken is wel een duidelijk punt.
Bloed blijft altijd veel risico aan kleven door de vele ziektes(die ondanks screening nog altijd erg veel zo verspreidt worden). Of bv de lichaam die zelf het bloed weigert(ook al is het hetzelfde type).
Terwijl bloedvrij vaak veel makkelijker is(geen rotzooi bv), sneller(ook het genezingsproces) en zitten geen risico's van ziektes ofzo aan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 00:04 schreef falling_away het volgende:

Ik heb nog een watchtower library cdrom. ik kan je zijn antwoord alvast opzoeken ;)
Hij is geen JG hoor. Aangezien een JG het nooit een sekte zou noemen aangezien de Bijbel sektes verbiedt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 23:10 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Veel plezier ermee, maar je doet er waarschijnlijk toch niks mee.
Bekende flutverhaaltjes weer.
Zoek maar eens via google bv over bewijzen tegen de evolutie.
Dan krijg je ook een super super lange lijst.
dus wat je nu doet heeft echt geen nut.
pi_112343881
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 12:43 schreef -Spring het volgende:

Ah, op die manier. Er is dus verschil tussen 'uitgeslotenen' en 'afvalligen'? Ik dacht alleen dat Bianceroni zei dat
ook mensen die er zelf uit zijn gestapt niet meer gegroet mogen worden. Want die wisten immers de waarheid, hadden Gods liefde al mogen ervaren en hadden tóch de keuze gemaakt om weg te gaan. Extra verwijtbaar dus.

Ik denk ook dat ze voor de 'vriendelijke manier' heeft gekozen. Haar vader zei namelijk dat ze er 'niets meer mee doet.'
Dat heb ik niet gezegd ;)

Je hebt inderdaad ook afvalligen, die worden gewoon inactief(gaan minder/niets doen).
Kun je gewoon contact mee hebben.
En een uitgeslotene moet je eigenlijk totaal geen contact meer mee hebben, echter binnen gezinsverband is dat niet zo. Dan kan dat wel zo nodig.

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:42 schreef -Spring het volgende:

Hoe kijken jullie tegen bovenstaand verhaal aan, Bianberoni en Falling_Away? Hoe denk je bijvoorbeeld dat er aangekeken wordt tegen het feit dat zn dochter eruit gestapt is en dat ie nog contact met r heeft? Zou m dat aangerekend worden?
Nee dat wordt hem niet aangerekend.

Het beeld wat de wereld over ons heeft klopt totaal niet. De verhalen doen overkomen alsof we hartstikke extreem zijn maar dat klopt totaal niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:36 schreef mawtje het volgende:

Voor de kindjes vind ik het ook echt heel zielig, gaat de hele klas naar een verjaardagsfeestje! Mag hij/zij niet. Sinterklaas, Kerst etc, kindje word echt wel gepest.
Dat vinden de kinderen alles behalve zielig hoor! Haha....
Triest dat mensen zo'n beeld over ons hebben en dat kinderen zogenaamd zielig zouden zijn.
Nou die kinderen krijgen maar 1x cadeaus ofzo, dat is bij ons totaal niet zo.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Wat is daar nou aan te wantrouwen?
Moeten ze soms in afvallig schuurtje gaan zitten ofzo?

Zoals Falling_Away ook noemt is het allemaal totaal niet financieel bedoeld.
Ja idd in panden enzo wereldwijd gaan zo ontzettend veel geld in om maar verder is het niets.
Het wereldwijde werk moet toch gefinancieerd worden en daar is gewoon heel erg veel voor nodig.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 07:12 schreef ATON het volgende:

Jezus en zijn apostelen waren er anders helemaal niet vies van hoor.
Die waren er heel vies van! In OT gebeurde het nog wel ja. Maar in NT totaal niet meer.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 07:07 schreef Jigzoz het volgende:

Niet meteen weer zo agressief doen.
Is dat al agressief dan? Ik zeg gewoon dat je moet leren lezen.

quote:
Even zien...

Nog een keer? Oké:
Dat is niet extreem. En daarbij moet je indenken dat uitgesloten kinderen normaal gesproken sowieso al ouder dan 15 zijn. En zeer waarschijnlijk een stuk ouder dan dat.

quote:
En wanneer is dat? Als hij niet meer bij de sekte wil horen. Afstand doen van je kinderen, omdat ze een andere mening hebben. Maar gelukkig zijn jullie niet zo extreem. Dat zijn vooroordelen.
Welke clown wil wel bij een sekte horen? Ik zou ook direct uit een sekte gaan als ik daar in zou zitten. Nee extreem is het niet.
En nee uitgesloten worden gebeurt niet omdat je er niet bij wilt horen.
Daar gaan erge zaken aan vooraf.

[..]

Ja. Kinderen kunnen toch ex-JG zijn?

En hou nou eens op met je geschreeuw man. Daar houdt God niet zo van. Gewoon rustig blijven. Zelfbeheersing, je weet wel, vond Jezus ook belangrijk. Dat zou jou toch moeten aanspreken.

En toch nog even paar dingetjes naast elkaar zetten:

[..]

en

[..]

en

[..]

.
[/quote]
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 01:27 schreef mawtje het volgende:

Nou me ouders zijn echt wel JG hoor.
En ik ben het er mee eens dat het een sekte is! Beetje basisschool kinderen verbieden naar verjaardagfeestjes te gaan etc. Misschien denk jij wel open-minded voor zover de "waarheid" het je toelaat.
Dus omdat ze geen verjaardagsfeestjes vieren is het een sekte?
Een typisch kenmerk/beeld en gevoel die mensen bij een sekte hebben is dat het voor zeer groot deel afgesloten is en iets geheimzinnigs.

Niemand kan zeggen dat wij afgesloten zijn van deze wereld, dat we geheimzinnig doen over dingen.
Iedereen die eerlijk onderzoek verricht kan zo alles over ons vinden.
pi_112344157
Sorry, dan heb ik dat door elkaar gehaald.

Wat vind jij inhoudelijk van die kindervideo?
pi_112344198
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:02 schreef bianconeri het volgende:
Is dat al agressief dan? Ik zeg gewoon dat je moet leren lezen.
Nou, dan krijg je voor één keer een reactie in je eigen stijl:

----------------------
Je moet je smoel houden idiote christengek. Iedereen hier ziet dat je onderdeel uitmaakt van een sekte, maar je bent te achterlijk om dat zelf in te zien. Bovendien mag dat niet van je sekteleider. Mongool die je bent. Het is een schande dat je deze vormen van onderdrukking en kindermishandeling goedpraat. Achterlijke idioot!
---------------------

Ik vind dat zelf inderdaad een nogal agressieve manier van reageren. Dat doe ik dus over het algemeen maar niet. Niet omdat ik een god heb die dat verbiedt, maar puur omdat ik het zelf lomp vind, onbeheerst en totaal onnodig.

quote:
Dat is niet extreem. En daarbij moet je indenken dat uitgesloten kinderen normaal gesproken sowieso al ouder dan 15 zijn. En zeer waarschijnlijk een stuk ouder dan dat.
Dat jij dat niet extreem vindt is me volkomen duidelijk. Ik vind dat bijzonder extreem.

quote:
Welke clown wil wel bij een sekte horen? Ik zou ook direct uit een sekte gaan als ik daar in zou zitten.
Eh...

quote:
Nee extreem is het niet.
En nee uitgesloten worden gebeurt niet omdat je er niet bij wilt horen.
Daar gaan erge zaken aan vooraf.
Erge zaken: een verschil van mening.
Niet extreem: kinderen uitsluiten.

Wij hebben zo'n totaal andere visie op wat normaal en wat extreem is.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 14:15:24 #279
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112344252
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

1e punt: Klopt niet zoals ik al verteld heb. Je bepaalt volledig zelf waar jij je aandacht insteekt.
De 1 gaat veel in de prediking de ander niet. Je deelt alles zelf in.
Maar je steekt er nog steeds veel tijd in. En zoals falling_away zegt, hoewel het niet expliciet verplicht is, wordt men er psychisch wel toe gedwongen.
quote:
2e punt is niet in erge vorm aanwezig. Tuurlijk gaan we graag met elkaar om maar is bij lange na niet daartoe beperkt.
Maar het is wel aanwezig. Dus we kunnen dat kenmerk gewoon afvinken. :)

Tenzij je wilt beweren dat de katholieke kerk geen apostasie heeft gedaan doordat het maar deels afwijkt van de "echte leer".
quote:
3e punt Ouderlingen ja, maar waar komt die straf vandaan?
Niet van de ouderlingen of de organisatie.
Maar wie legt de straf op? De ouderlingen. Zij zijn degenen die fysiek en feitelijk een bepaalde straf geven. Op welke basis ze dat doen, is irrelevant. Net zoals rechters straffen opleggen in de gewone samenleving.
quote:
[..]

Omdat de leer misschien wel hetzelfde is maar de Bijbel heeft gewoon lastige onderwerpen en daar hebben we God voor nodig. Wij als mensen zien soms dingen niet duidelijk.
Waarom vertelt God dan verkeerde dingen? Hoe kun je anders verklaren dat het besturende lichaam foute doctrines heeft uitgegeven?
quote:
[..]

Ja precies. Echter is de afzondering van ons in zo'n schaal misschien 1 of 2 ofzo en niet een 10.
Wij doen alles in deze wereld, hebben er omgang, school, werk enz enz. Alleen op onze vergaderingen zijn we (meestal dan) alleen onder geloofsgenoten.
Wonen niet bij elkaar, hebben niet alleen onderling contact.
Het kenmerk is niet "op een schaal van 10 meer dan 2 afzondering". Het kenmerk is "afzondering". Punt. En daar voldoen jullie aan, zoals je al toegeeft. Al is het maar 1 of 2 op een schaal van 10.
quote:
[..]

Je gaat nu ook wel heel drastisch van ouderling ineens naar het besturende lichaam.
Dat zijn gezalfden ja, maar dat heeft hier niets mee te maken?
Zou je als niet-gezalfde lid kunnen worden van het besturende lichaam? Zo niet, dan maken jullie een duidelijk onderscheid tussen een hogere klasse, zoals het kenmerk aangeeft.
quote:
[..]

Uhm nee niet erg.
Het verandert de betekenis van "de Joden zijn 70 jaar in Babylon" naar "de voorspelling geldt voor Babylon". Dat vind ik een groot verschil.

En je hebt nog niet uitgelegd waarom het plotseling over "naties" gaat in Jeremiah 25:11.
quote:
[..]

Dat ze veel liever bloedvrij gebruiken is wel een duidelijk punt.
Bloed blijft altijd veel risico aan kleven door de vele ziektes(die ondanks screening nog altijd erg veel zo verspreidt worden). Of bv de lichaam die zelf het bloed weigert(ook al is het hetzelfde type).
Terwijl bloedvrij vaak veel makkelijker is(geen rotzooi bv), sneller(ook het genezingsproces) en zitten geen risico's van ziektes ofzo aan.
Als iemand een groot gedeelte van zijn bloed verloren is, is het dan nog steeds verstandiger om bloedvrij te opereren? Zo ja, waarom? Volgens mij niet, omdat verloren bloed nog steeds vervangen moet worden.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 14:18:24 #280
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112344335
quote:

[..]

Wat is daar nou aan te wantrouwen?
Moeten ze soms in afvallig schuurtje gaan zitten ofzo?

Zoals Falling_Away ook noemt is het allemaal totaal niet financieel bedoeld.
Ja idd in panden enzo wereldwijd gaan zo ontzettend veel geld in om maar verder is het niets.
Het wereldwijde werk moet toch gefinancieerd worden en daar is gewoon heel erg veel voor nodig.
Het zou wel hun woorden onderschrijven als ze in een krot zouden gaan wonen. Het geld dat ze dan verdienen met de verkoop van hun huidige gebouwen zouden ze in hun zendelingenwerk kunnen steken. Willen ze werkelijk toestaan dat er wellicht duizenden mensen minder bereikt (en dus mogelijk gered) worden, alleen voor een beetje luxe? Dat lijkt me niet iets dat Jehovah goedkeurt.
pi_112344435
quote:
Die waren er heel vies van! In OT gebeurde het nog wel ja. Maar in NT totaal niet meer.
Nou, vies ? Zou ik zo niet durven zeggen :

Lukas 22:36 Hij zei: ‘Maar wie nu een geldbuidel heeft, moet die meenemen, evenals zijn reistas, en wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen.

Matt.10:34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

Matt.26:51 Nu greep een van Jezus’ metgezellen naar zijn zwaard.

Of zijn dat verzen die ze in jullie versie geschrapt hebben ?
( Kijk, en nu gaat BN weer een zeer vermakelijke smoes verzinnen. ^O^ )
pi_112344508
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:22 schreef ATON het volgende:

[..]

Nou, vies ? Zou ik zo niet durven zeggen :

Lukas 22:36 Hij zei: ‘Maar wie nu een geldbuidel heeft, moet die meenemen, evenals zijn reistas, en wie er geen heeft moet zijn mantel verkopen en zich een zwaard aanschaffen.

Matt.10:34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

Of zijn dat verzen die ze in jullie versie geschrapt hebben ?
( Kijk, en nu gaat BN weer een zeer vermakelijke smoes verzinnen. ^O^ )
Niet dat ik me achter Bianconeri schaar, maar lees dit eens: http://en.wikipedia.org/wiki/But_to_bring_a_sword

'Zwaard' zou ook een metafoor zijn. In ieder geval zijn er meerdere theorieën voor. ;)
pi_112344535
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:13 schreef Jigzoz het volgende:

Ik vind dat zelf inderdaad een nogal agressieve manier van reageren. Dat doe ik dus over het algemeen maar niet. Niet omdat ik een god heb die dat verbiedt, maar puur omdat ik het zelf lomp vind, onbeheerst en totaal onnodig.
Je moet steeds een taal spreken wat de toehoorder kan verstaan en mee vertrouwd is. _O- ^O^
pi_112344657
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:24 schreef TheHappyPrince het volgende:
Niet dat ik me achter Bianconeri schaar, maar lees dit eens: http://en.wikipedia.org/wiki/But_to_bring_a_sword

'Zwaard' zou ook een metafoor zijn. In ieder geval zijn er meerdere theorieën voor. ;)
_O- _O- _O- ^O^ Zien of BN deze smoes kan verbeteren. Schitterend ! Een metafoor....
" En toen stak Petrus zijn zwaard terug in de schede "... iets van die strekking ? _O- _O- _O-
  zaterdag 2 juni 2012 @ 14:35:30 #285
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112344780
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:24 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Ik kan geen andere metaforische betekenis van "zwaard" bedenken dan "oorlog", tenminste niet zonder vrijwel alles te vergeten wat ik in de lessen begrijpend lezen heb geleerd.
pi_112344923
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik kan geen andere metaforische betekenis van "zwaard" bedenken dan "oorlog", tenminste niet zonder vrijwel alles te vergeten wat ik in de lessen begrijpend lezen heb geleerd.
Een zwaard snijdt en brengt zo tweedeling. Dat is precies wat Jezus voorspelt. Die interpretatie, in combinatie met zijn andere uitspraken, vind ik veel meer hout snijden dan het idee dat Jezus (als apocalyptisch figuur) de wapens zou willen opnemen.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 14:47:58 #287
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112345063
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Een zwaard snijdt en brengt zo tweedeling. Dat is precies wat Jezus voorspelt. Die interpretatie, in combinatie met zijn andere uitspraken, vind ik veel meer hout snijden dan het idee dat Jezus (als apocalyptisch figuur) de wapens zou willen opnemen.
Een krijger-messias zou niet onlogisch zijn, gezien de context. Maar ook tweedeling is geen vorm van liefde.
pi_112345064
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:25 schreef ATON het volgende:

[..]

Je moet steeds een taal spreken wat de toehoorder kan verstaan en mee vertrouwd is. _O- ^O^
Dat zal me best, maar ik geloof niet dat gesprekken beter worden door beledigingen en geschreeuw over en weer. Neemt niet weg dat het af en toe natuurlijk best leuk is om even los te gaan, dus ik snap bianconeri wat dat betreft wel. Die komt zich even lekker afreageren. Prima. Liever dat hij dat hier doet, dan dat hij mensen in het dagelijks leven zo benadert.

Zou trouwens wel grappig zijn, een schreeuwende, scheldende Jehova's getuige. Een soort Jehova-hooligan.
pi_112345093
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:41 schreef Haushofer het volgende:
quote:
haalde uit naar de slaaf van de hogepriester en sloeg hem zijn rechteroor af
En wat jij doet is ons hier een oor aanzetten, en dát is een metafoor. :W
pi_112345174
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zal me best, maar ik geloof niet dat gesprekken beter worden door beledigingen en geschreeuw over en weer. Neemt niet weg dat het af en toe natuurlijk best leuk is om even los te gaan, dus ik snap bianconeri wat dat betreft wel. Die komt zich even lekker afreageren. Prima. Liever dat hij dat hier doet, dan dat hij mensen in het dagelijks leven zo benadert.

Zou trouwens wel grappig zijn, een schreeuwende, scheldende Jehova's getuige. Een soort Jehova-hooligan.
:) ~O>
pi_112363422
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:22 schreef ATON het volgende:

Doen ze er wat mee? Nooit gehoord dat de Bijbel een geestelijk zwaard genoemt wordt?
Een 2 snijdend zwaard. Blijkbaar niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Het zou wel hun woorden onderschrijven als ze in een krot zouden gaan wonen. Het geld dat ze dan verdienen met de verkoop van hun huidige gebouwen zouden ze in hun zendelingenwerk kunnen steken. Willen ze werkelijk toestaan dat er wellicht duizenden mensen minder bereikt (en dus mogelijk gered) worden, alleen voor een beetje luxe? Dat lijkt me niet iets dat Jehovah goedkeurt.
Wie zegt dat er nu mensen niet bereikt worden door financiele dingen?
En alsof ze er momenteel een goede waarde voor krijgen of zelfs maar kunnen verkopen.
Daarbij is het pand in eigen gebruik dus erg weinig kosten! En zo'n groot gebouw is absoluut wel nodig om de organisatie wereldwijd te kunnen organiseren. Met alle drukkerijen en weet ik het wat allemaal. En zo luxe zal het daar echt niet zijn hoor ;) Puur de ruimte.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:13 schreef Jigzoz het volgende:

Dat jij dat niet extreem vindt is me volkomen duidelijk. Ik vind dat bijzonder extreem.
Nogmaals zo'n kind dat uitgesloten wordt is geen 5 jaar oud ofzo, ook geen 10, waarschijnlijk ook geen 15 maar gaat meer richting de 20 jaar oud.
Die heeft zelf een persoonlijke keus gemaakt en kent de consequentie hiervan.
En daarbij gezinscontact hoeft niet volledig verbroken te worden.

Tis maar wat je extreem noemt haha...

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:12 schreef -Spring het volgende:
Sorry, dan heb ik dat door elkaar gehaald.

Wat vind jij inhoudelijk van die kindervideo?
Niets van gezien.
Die kijk ik wel wanneer hij officieel bekend is en uitgebracht.

Maar de reacties die hier staan zijn sowieso overdreven. Alsof het erg is om een kinderfilm te maken...
  zaterdag 2 juni 2012 @ 22:24:57 #292
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112363720
herinner post
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_112363820
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Maar je steekt er nog steeds veel tijd in. En zoals falling_away zegt, hoewel het niet expliciet verplicht is, wordt men er psychisch wel toe gedwongen.
Je wordt helemaal nergens psychisch toe gedwongen.
Er zijn ook heelveel die het gewoon niet doen hoor.
Je steekt er redelijk wat tijd in maar allemaal vrijwillig, je kiest er zelf voor.
Net als dat jij kiest heelveel op FOK te zitten, of een studie van iets te doen.

quote:
Maar het is wel aanwezig. Dus we kunnen dat kenmerk gewoon afvinken. :)
Ja aanwezig maar niet op manier zoals dit kenmerk bedoelt.
Je kunt het niet aanvinken puur omdat het voor klein deel er is lol....

quote:
Maar wie legt de straf op? De ouderlingen. Zij zijn degenen die fysiek en feitelijk een bepaalde straf geven. Op welke basis ze dat doen, is irrelevant. Net zoals rechters straffen opleggen in de gewone samenleving.
Is wel relevant.
Net als rechters niet zelf oordelen(ok in bepaalde mate wel omdat straffen niet geheel vaststaan) maar die oordelen aan de hand van de wet. Dat bepalen ze niet zelf.
Net als dat ouderlingen zelf helemaal niets bepalen maar dat de Bijbel dat doet.

quote:
Waarom vertelt God dan verkeerde dingen? Hoe kun je anders verklaren dat het besturende lichaam foute doctrines heeft uitgegeven?
God vertelt geen verkeerde dingen. Dingen van God uit worden gescherpt, worden iets dieper duidelijk. Alleen mensen hebben wel eens verkeerde interpretaties gemaakt.
Iets wat ene moment goed was(denk bv aan het geweld in het OT) kan in latere tijden fout zijn(zoals een christen nu totaal niets met oorlog en politiek mag).

quote:
Het kenmerk is niet "op een schaal van 10 meer dan 2 afzondering". Het kenmerk is "afzondering". Punt. En daar voldoen jullie aan, zoals je al toegeeft. Al is het maar 1 of 2 op een schaal van 10.
Zucht...
Nee wij voldoen totaal niet aan dat punt. Maar op een erg kleine manier voldoen wij daaraan.
En tuurlijk kan je wel een schaal gebruiken. Met bv 0 dat staat voor: Klopt totaal niet en een 10: Klopt volledig. Op dit punt zijn we hooguit een 2, dus zeer dicht bij klopt totaal niet.

quote:
Zou je als niet-gezalfde lid kunnen worden van het besturende lichaam? Zo niet, dan maken jullie een duidelijk onderscheid tussen een hogere klasse, zoals het kenmerk aangeeft.
Je dwaalt echt ontzettend af van het kenmerk waar het omging.
Dat we ons als uitverkoren klasse bezien, daar doet zo'n groepje van aantal mannen niet toe.
Het gaat om het geheel.

[quote]
Het verandert de betekenis van "de Joden zijn 70 jaar in Babylon" naar "de voorspelling geldt voor Babylon". Dat vind ik een groot verschil.

En je hebt nog niet uitgelegd waarom het plotseling over "naties" gaat in Jeremiah 25:11.[/quote[

70 jaar te Babylon verandert in 70 jaar voor Babylon. Heeft gewoon dezelfde strekking.
En ooit gedaan aan het meerstammenrijk? Meerdere volkeren onderling?
pi_112364200
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 22:19 schreef bianconeri het volgende:
Nogmaals zo'n kind dat uitgesloten wordt is geen 5 jaar oud ofzo, ook geen 10, waarschijnlijk ook geen 15 maar gaat meer richting de 20 jaar oud.
Die heeft zelf een persoonlijke keus gemaakt en kent de consequentie hiervan.
En daarbij gezinscontact hoeft niet volledig verbroken te worden.

Tis maar wat je extreem noemt haha...
Precies. Lachen toch? Een kind verstoten hahahaha!
pi_112366348
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 06:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Children of God/The Family is een sekte, en die zijn groot fan van liefde. Je hebt wel veel concurrentie zeg.
Je verwijst naar een groep die experimenteerde met drugs, polygamie (sharing) en vrije seks.
Maar je moet het niet zo ver zoeken. Naar verluid zijn er meer dan 41.000 kerkgenootschappen die BEWEREN christenen te zijn en liefde in hun banier te dragen.
Terwijl Jehovah's Getuigen in 1940-45 in gevangenissen en concentratiekampen zaten omdat ze weigerden de wapens op te nemen waren katholieken, protestanten en atheisten liefdevol bezig met het vermoorden van hun geloofs- en geestesgenoten.
Hun concurrentie moeten we helemaal niet vrezen!
pi_112366744
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 09:56 schreef ATON het volgende:

[..]

Mag wel onder geloofsgenoten en is misschien ook de reden waarom MS niet wil reageren op mijn laatste postings. 8-)
Er zijn mensen die niets om handen hebben en hele dagen aan hun klavier doorbrengen. Ik had vandaag belangrijker dingen te doen. Zo heb ik enkele uren aan de van huis tot huis predikng deelgenomen en het goede nieuws van Gods koninkrijk bekend gemaakt.
Dat werk is nog een belangrijk kenmerk van ware christenen. Jezus zei in Mattheus 24:14: 'Dit goede nieuws van het koninkrijk zal over de gehele bewoonde aarde bekend worden gemaakt tot een getuigenis voor alle natiën en dan zal het einde komen'.
Meer dan 7 miljoen Getuigen in 232 landen hebben een aandeel aan dat werk en bewijzen daardoor getrouwe volgelingen van Jezus te zijn.
pi_112366969
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 07:12 schreef ATON het volgende:

[..]

Jezus en zijn apostelen waren er anders helemaal niet vies van hoor.
Bedoel je de Jezus die verklaarde dat we onze vijanden moeten liefhebben en tot Petrus zei 'Steek je zwaard weg want allen die naar het zwaard grijpen, zullen door het zwaard vergaan' ?
pi_112367131
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 07:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zonder in te gaan op de geloofwaardigheid van je citaat, toch even dit voorbeeld:

Bij een verkeersongeluk verliest iemand veel bloed. Zonder transfusie zal hij sterven. Is een bloedtransfusie dan slecht?
Als je al twijfelt aan de geloofwaardigheid het AMC Magazine dan vind ik een verdere discussie niet zinvol.
Waarschijnlijk weet je ook niet dat de hulpdiensten die naar een verkeersongelijk gaan nooit geen bloed bij zich hebben!?
pi_112367274
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:39 schreef michaelservet het volgende:

[..]

Als je al twijfelt aan de geloofwaardigheid het AMC Magazine dan vind ik een verdere discussie niet zinvol.
Waarschijnlijk weet je ook niet dat de hulpdiensten die naar een verkeersongelijk gaan nooit geen bloed bij zich hebben!?
Dat vroeg ik niet. Ik vroeg: Bij een verkeersongeluk verliest iemand veel bloed. Zonder transfusie zal hij sterven. Is een bloedtransfusie dan slecht?
pi_112367282
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:05 schreef ATON het volgende:

[..]

Misschien denkt MS dit ook wel.

[..]

Maar zo te zien gaan die pipo's het steeds op een loop zetten als er moeilijke vragen op hen af komen. :Y
Van u heb ik alleszins geen zinvolle vragen gezien. Eerder idiote.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')