abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112277562
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:41 schreef UltraR het volgende:

En daar zie je de reden dat veel mensen ervoor kiezen gelovig te zijn. Ze slagen er niet in hier een mooi en gelukkig leven te leiden, en dus houden ze maar op dat na te streven met de gedachte 'dat het hierna vanzelf wel lukt in het paradijs waar iedereen me wel aardig vindt!'

Ik vind dat echt oprecht treurig. ;(
Niet dat we depri zijn ofzo, wat een onzin. Je kunt ook overdrijven.
Tuurlijk genoeg mooie dingen hier, maar alles om je heen is compleet verdorven. Zie Syrie maar.
Dat hoort totaal niet zo, we leven maar zeer kort en valt lang niet alles uit te halen door bv de vele ziekten(waar ik spijtig genoeg ook onder val).

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:40 schreef Jigzoz het volgende:

Ik haat je absoluut niet. Ik noem puur en alleen wat ik bij jou en, als ik jou mag geloven, bij alle Jehova's getuigen constateer: een diepe afkeer van de rest van de bevolking. Nogmaals: ik vind het prima, maar je kunt hier moeilijk je bijzonder negatieve oordelen over mensen uiten en tegelijkertijd beweren dat je religie om zuivere liefde draait, want het tegenovergestelde is het geval.

O ja, je zit nog steeds bij een sekte.
1. Een afkeer? Daarom prediken wij dus zo zeer liefdevol naar alle mensen! Nou iemand die afkeer heeft doet dat totaal niet.

2. De feiten leren dat ik niet bij een sekte zit, dus ja droom verder.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:26 schreef ATON het volgende:

1- Jezus de nazarener heeft nooit een leer gebracht.
2- En als de Romse Kerk volgens jou een dwaling was, waarom hebben de JG's dan gekozen voor nét dezelfde evangeliën en andere geschriften als die van de Roomse dwaalleer? Heb ik je al eens gevraagd, maar dan was je wel foetsie.
3- JG's liegen of het gedrukt staat ! Jullie beschikken niet over de orriginele geschriften, om de eenvoudige reden dat ze allen reeds kopijen van kopijen zijn en jullie enkel beschikken over dezelfde kopijen als de Roomse. Waarom hebben jullie er dan wijzigingen in aangebracht ?
4- En durf jij nog beweren dat "de anderen" hypocriet zijn !!! En wat met die bloedtransfusies ? Jullie dienen net zo goed bloed toe, maar dan in deeltjes, gezien een deeltje geen geheel is. Hy-po-criet !!!
2. De bijbel komt uit 1e eeuw, daar hebben dat katholieken niets mee te maken.
Verschil zit hem in de leer.
3.Nee Jg's liegen totaal niet. Ja ok in zonde wel eens.
4.Deeltjes is geen bloed, dat zijn gewoon simpel voorkomende dingetjes die net een piepklein deel in het bloed zijn.
pi_112277625
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:05 schreef bianconeri het volgende:
Er is een verschil tussen hard en direct reageren en neerbuigend/verwijtend en denigrerend.
Inderdaad. Daarom zeg ik ook wat ik zeg: je doet verwijtend, denigrerend en hatelijk. Prima, wat mij betreft, maar voor iemand die beweert liefde als centrale thema van zijn religie te zien, is het bijzonder hypocriet.

quote:
En waarom ik sekte zo erg vindt?
Nou omdat ik een hekel heb aan sektes, vreselijk soort.
De Bijbel verbiedt zelfs sektes, dus een geloof als het onze(JG) die zich zo ontzettend sterk op de Bijbel beroept, duidelijk van alle christelijke stromingen de waarheid heeft en die dan het bijbelse gebod van geen sekte zou overtreden? Dat zou ja nergens op slaan.
Dus je bent lid van een sekte, maar je noemt het anders, omdat je het van je sekte niet zo mag noemen. Duidelijk verhaal. Dank.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2012 19:45:58 ]
pi_112277785
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:44 schreef bianconeri het volgende:
1. Een afkeer? Daarom prediken wij dus zo zeer liefdevol naar alle mensen! Nou iemand die afkeer heeft doet dat totaal niet.
Ik zal zo even een lijstje citaten van je maken die iemand die liefdevol is naar alle mensen niet zou maken.

Maar nogmaals: ik vind het prima dat je zo enorm op anderen neerkijkt of zelfs haat koestert. Ik vind het alleen vreemd dat je daar ook al over liegt. Net zoals dat je bij een sekte zit, maar dat per se moet ontkennen.
pi_112277846
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:47 schreef Jigzoz het volgende:

Ik zal zo even een lijstje citaten van je maken die iemand die liefdevol is naar alle mensen niet zou maken.

Maar nogmaals: ik vind het prima dat je zo enorm op anderen neerkijkt of zelfs haat koestert. Ik vind het alleen vreemd dat je daar ook al over liegt. Net zoals dat je bij een sekte zit, maar dat per se moet ontkennen.
Ik ben niet degene die neerkijkt of haat koestert.
Jij koestert schijnbaar zo'n wrok tegen JG dat je lijnrecht tegen de feiten in gaat ivm sekte zijn.

Ach de definitie lijst van sekte geeft weer dat JG GEEN sekte is.
Dus blijf dromen kerel.
pi_112277849
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Niet dat we depri zijn ofzo, wat een onzin. Je kunt ook overdrijven.
Tuurlijk genoeg mooie dingen hier, maar alles om je heen is compleet verdorven. Zie Syrie maar.
Dat hoort totaal niet zo, we leven maar zeer kort en valt lang niet alles uit te halen door bv de vele ziekten(waar ik spijtig genoeg ook onder val).

Probeer het dan actief te veranderen ipv het simpelweg toe te schrijven aan wat sprookjesfiguren, komende eindtijd, etc.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_112278149
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die neerkijkt of haat koestert.
Jij koestert schijnbaar zo'n wrok tegen JG dat je lijnrecht tegen de feiten in gaat ivm sekte zijn.

Ach de definitie lijst van sekte geeft weer dat JG GEEN sekte is.
Dus blijf dromen kerel.
De definitie van sekte geeft aan dat je bij een sekte zit, maar voor de zoveelste keer: ik vind dat echt geen ramp, je bent beslist niet de enige.

Vrijwel iedereen hier ziet dat na al je betogen trouwens nog steeds zo, dus ik denk dat het tijd wordt dat je de feiten eens onder ogen gaat zien.

En ik koester geen wrok tegen Jehova's getuigen. Absoluut niet. Ik vind ze wel grappig. En ja, nog steeds: als je een keer bij mij aan de deur komt, dan ben je van harte welkom hoor. Dan gaan we het alleen niet over geloof hebben, want ik niet te wachten op zo'n woest schreeuwende kerel op de bank die me constant uitmaakt voor domme, trieste sukkel omdat ik zijn wereldbeeld niet deel.
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:02:10 #132
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112278522
Nou bianconeri, het is in ieder geval dapper dat je je standpunten hier blijft verdedigen. Maar toch zit ik nog met een paar vraagjes:

quote:
[..]

Omdat het voor sommigen ziekenhuizen/doktoren geen andere mogelijkheden daar zijn.
Zoals ik al 1000 keer heb gezegd en ik ga niet alles voorkauwen(zeker niet aangezien mij altijd maar gezegd wordt: Zoek op).
Ik verdedig het helemaal niet hard? Ik zeg alleen dat bloedvrij gezonder en veiliger is.
Is dat hard? Nou nee.
Je hebt dat inderdaad al 1000 keer gezegd, maar helaas nog niet één keer gestaafd met bronnen of argumenten. Dat zou ik graag wel zien. Ik ga je niet op je spreekwoordelijke blauwe ogen geloven.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]

Zucht...

Leg het er eens objectief langs dan!!!
Als niet getuige kom je dan net zo goed tot de conclusie dat we geen sekte zijn.
Volgens de feiten voldoen we simpelweg niet aan die kenmerken.
Dat heeft niets met mijn mening of een ander te maken.
Dat is dus het rare. Hier zijn een boel niet-getuigen, die net als ik allemaal zeggen objectief te zijn. En zij komen allemaal tot de conclusie dat de Jehovah's getuigen wél een sekte zijn. Nu weet ik dat feiten niet op democratische wijze bepaald worden, maar het is toch opvallend.

Laat ik het anders zeggen: wie denk je dat er eerder niet objectief is, de persoon over wiens religie het gaat, of iemand die er absoluut geen belang bij heeft die religie in een apart hokje te stoppen?
  donderdag 31 mei 2012 @ 20:24:36 #133
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112279705
Nou Bianconeri, weet je wat ik geloof je eigenlijk wel. ik geloof dat de Jehovah's Getuigen geen sekte zijn en dat ze de enige kerk zijn die het juist heeft. Ik geloof ook dat je zonder argumenten toch kunt zeggen dat dat zo is. Alles wat jullie zeggen is onzin.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112279734
@ Bianconeri

Nog steeds geen antwoorden kunnen verzinnen op mijn laatste posting ? Met die flut-antwoorden doe ik het niet hoor. Piekkleine bloeddingetjes, om je te bescheuren. Huiswerk overdoen makker !!
pi_112281460
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:25 schreef ATON het volgende:
@ Bianconeri

Nog steeds geen antwoorden kunnen verzinnen op mijn laatste posting ? Met die flut-antwoorden doe ik het niet hoor. Piekkleine bloeddingetjes, om je te bescheuren. Huiswerk overdoen makker !!
Doe zelf je huiswerk eens....
Iets wat een piepkleine fractie uitmaakt van bloed is geen bloed. Slechts een niet veel uitmakende deel van het geheel van bloed.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:24 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Nou Bianconeri, weet je wat ik geloof je eigenlijk wel. ik geloof dat de Jehovah's Getuigen geen sekte zijn en dat ze de enige kerk zijn die het juist heeft. Ik geloof ook dat je zonder argumenten toch kunt zeggen dat dat zo is. Alles wat jullie zeggen is onzin.
Piep...

Rot lekker eind op met je idiote opmerking.
Zonder argument? Ik heb vervloekte 3 lijstjes gegeven waaruit duidelijk blijkt dat we GEEN sekte zijn.
En nog jank je dat ik geen argument geef? Hou in vredesnaam je ff stil dan zeg..... :r

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Je hebt dat inderdaad al 1000 keer gezegd, maar helaas nog niet één keer gestaafd met bronnen of argumenten. Dat zou ik graag wel zien. Ik ga je niet op je spreekwoordelijke blauwe ogen geloven.
Zucht lezen is lastig he.
Mij wordt zoveel toegeschreeuwd, doe dit doe dat. Vraagt iemand van de andere kant mij wat dan moet ik wel alles kant en klaar op een bordje leggen? Dat vertik ik.
Mensen moeten maar niet zo lui zijn en zelfs eens kijken, makkelijk genoeg te vinden.

quote:
Dat is dus het rare. Hier zijn een boel niet-getuigen, die net als ik allemaal zeggen objectief te zijn. En zij komen allemaal tot de conclusie dat de Jehovah's getuigen wél een sekte zijn. Nu weet ik dat feiten niet op democratische wijze bepaald worden, maar het is toch opvallend.
Kijk in vredesnaam naar de lijstjes met de definitie!!!
Reageer daar dan in vredesnaam op!!
Uit al die lijstjes blijkt dat we GEEN sekte zijn, iedereen blijft roepen van wel maar toon dat nou eens aan.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:54 schreef Jigzoz het volgende:

De definitie van sekte geeft aan dat je bij een sekte zit
Lol... Er zijn 4 lijsten met de definitie gegeven, 3 daarvan maken zeer duidelijk dat we GEEN sekte zijn.
Alleen die super super korte en idiote van de v. Dale(die gewoon veel te makkelijk is).

quote:
Vrijwel iedereen hier ziet dat na al je betogen trouwens nog steeds zo, dus ik denk dat het tijd wordt dat je de feiten eens onder ogen gaat zien.
Iedereen die de definitie van sekte kent vindt dat helemaal niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:49 schreef UltraR het volgende:

Probeer het dan actief te veranderen ipv het simpelweg toe te schrijven aan wat sprookjesfiguren, komende eindtijd, etc.
Feiten kun je niet onderdrukken. Als je toch weet dat iets overduidelijk waar is ga je toch niet zeggen oh das niet waar want dat maakt me zwak(een excuus zoeken voor dit rotleven ofzo).
pi_112282901
Andere wang toekeren, was dat letterlijk of symbolisch bedoeld?
pi_112283018
Iedereen heeft naar die lijstjes van je gekeken en iedereen vindt dat daar wel degelijk uit blijkt dat de JG's een sekte vormen. Tja, dan verschillen we dus van mening. Alles wat opvalt is dat de over- over- overgrote meerderheid een andere mening heeft dan jij.

Tja, dan wordt het toch echt een kwestie van "ik heb gelijk, lalalalalala, de rest van de wereld heeft ongelijk, laladiedadieda."
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_112283256
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:26 schreef ATON het volgende:

1- Jezus de nazarener heeft nooit een leer gebracht.
2- En als de Romse Kerk volgens jou een dwaling was, waarom hebben de JG's dan gekozen voor nét dezelfde evangeliën en andere geschriften als die van de Roomse dwaalleer? Heb ik je al eens gevraagd, maar dan was je wel foetsie.
3- JG's liegen of het gedrukt staat ! Jullie beschikken niet over de orriginele geschriften, om de eenvoudige reden dat ze allen reeds kopijen van kopijen zijn en jullie enkel beschikken over dezelfde kopijen als de Roomse. Waarom hebben jullie er dan wijzigingen in aangebracht ?
4- En durf jij nog beweren dat "de anderen" hypocriet zijn !!! En wat met die bloedtransfusies ? Jullie dienen net zo goed bloed toe, maar dan in deeltjes, gezien een deeltje geen geheel is. Hy-po-criet !!!
@ Bianconeri,
Nog steeds niet alle vragen beantwoord !! ( en ik blijf deze vragen herhalen tot ik een antwoord op ALLE vragen hebt ) :Y
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:02:26 #139
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112285455
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Doe zelf je huiswerk eens....
Iets wat een piepkleine fractie uitmaakt van bloed is geen bloed. Slechts een niet veel uitmakende deel van het geheel van bloed.

[..]

Piep...

Rot lekker eind op met je idiote opmerking.
Zonder argument? Ik heb vervloekte 3 lijstjes gegeven waaruit duidelijk blijkt dat we GEEN sekte zijn.
En nog jank je dat ik geen argument geef? Hou in vredesnaam je ff stil dan zeg..... :r

Als je een ware christen was, bezield met de heilige geest zou je zo niet reageren. Dit bewijst nog meer hoe jullie christelijke groepering (of sekte, hoe je het ook noemen wilt) niet de ware Christus kerk is.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112286046
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 20:54 schreef bianconeri het volgende:
Iedereen die de definitie van sekte kent vindt dat helemaal niet.
Lees: iedereen, behalve jullie zelf en dat uitsluitend omdat het van de regels niet mag. Ben je die regels trouwens nooit eens zat? Die waarheidsontkenning, de opgelegde liefde, de opgelegde woede en afkeer...
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:14:09 #141
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112286125
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Lees: iedereen, behalve jullie zelf en dat uitsluitend omdat het van de regels niet mag. Ben je die regels trouwens nooit eens zat? Die waarheidsontkenning, de opgelegde liefde, de opgelegde woede en afkeer...
Bianconeri is geen ware christen en heeft niet de heilige geest in zich, als dat zo was zou hij namelijk heel anders reageren. Bianconeri is hooguit een afspiegeling van het gedrag van JHWH in sommige delen van de Bijbel, maar zeker niet van Jezus Christus.
pi_112286334
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:14 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Bianconeri is geen ware christen en heeft niet de heilige geest in zich, als dat zo was zou hij namelijk heel anders reageren.
Ik zie bij Bianconeri vooral iemand die de juiste leerstellingen bij elkaar probeert te rapen, maar in zijn postgedrag zie ik weinig Christelijks inderdaad. Bomen en vruchten enzo.
pi_112286621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:14 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Bianconeri is geen ware christen en heeft niet de heilige geest in zich, als dat zo was zou hij namelijk heel anders reageren. Bianconeri is hooguit een afspiegeling van het gedrag van JHWH in sommige delen van de Bijbel, maar zeker niet van Jezus Christus.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik zie bij Bianconeri vooral iemand die de juiste leerstellingen bij elkaar probeert te rapen, maar in zijn postgedrag zie ik weinig Christelijks inderdaad. Bomen en vruchten enzo.
Toch zie je dat vaker: hoe fanatieker in het geloof, des te agressiever.
pi_112287147
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:21 schreef Jigzoz het volgende:

Toch zie je dat vaker: hoe fanatieker in het geloof, des te agressiever.
Tussen agressief en geirriteerd zit nog altijd een stap.

Maar met zulke gekken die zo'n dikke balk in de oog hebben valt niet te praten.
Ik heb al zoveel argumenten gegeven, uit alles blijkt dat we GEEN sekte zijn.
Maar ja jij bv zegt doodleuk dat je niet anti-JG bent, nou dit soort idiote topics tonen wel wie er zeer anti-JG zijn en dat is bijna iedereen.

Er zijn nog een paar die objectief zijn en duidelijk zeggen geen sekte.

Alle ja-stemmers zijn of zeer onwetend, zeer dom of zeer anti-JG.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:02 schreef MetalIsAwesome het volgende:

Als je een ware christen was, bezield met de heilige geest zou je zo niet reageren. Dit bewijst nog meer hoe jullie christelijke groepering (of sekte, hoe je het ook noemen wilt) niet de ware Christus kerk is.
Hou me nog kalm zat.
En lees gerust dit topic door dan weet je waarom ik geirriteerd raak.
Ik heb al zoveel lijstjes gegeven waaruit OVERDUIDELIJK blijkt dat we GEEN sekte zijn en er dan nog van die gekken zijn die zeggen dat het een sekte is. Of van die gekken die mij dan beschuldigen dat ik nergens op antwoord, geen argumenten geef. Blah blah blah...

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:23 schreef ATON het volgende:

@ Bianconeri,
Nog steeds niet alle vragen beantwoord !! ( en ik blijf deze vragen herhalen tot ik een antwoord op ALLE vragen hebt ) :Y
Dat Jezus geen leer bracht zeker?
Haha nou volgens de Bijbel wel hoor. Al was dat de leer van God natuurlijk.
Maar das hetzelfde.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:19 schreef UltraR het volgende:
Iedereen heeft naar die lijstjes van je gekeken en iedereen vindt dat daar wel degelijk uit blijkt dat de JG's een sekte vormen. Tja, dan verschillen we dus van mening. Alles wat opvalt is dat de over- over- overgrote meerderheid een andere mening heeft dan jij.

Waarom reageert er dan in vredesnaam helemaal niemand op?
Die lijstjes staan heel sterk hoor. Het zijn geen meningen die je daar op lost laat maar feiten.

Iedereen die ook maar objectief kijkt naar JG en die lijstjes van een sekte er naast legt kan het zien.

Dat er dan nog idioten zijn die zo'n dikke plaat voor de kop hebben en zeggen dat het wel een sekte is. Nou sorry maar not my problem.
pi_112287691
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Schelden, tieren, zo vaak mogelijk beledigen en dat dan geïrriteerd zijn noemen... Wat doe jij als je kwaad bent? Mensen doodbijten?

quote:
Nee, je hebt 500x herhaald dat jullie geen sekte zijn. Uit de definitie blijkt echter anders.
quote:
Maar ja jij bv zegt doodleuk dat je niet anti-JG bent, nou dit soort idiote topics tonen wel wie er zeer anti-JG zijn en dat is bijna iedereen.
Het is een complot van... iedereen!

quote:
Eh, nee. Iedereen behalve de JG's zelf zeggen:sekte.

quote:
En ziehier de blije boodschap die aan de deur gebracht wordt.
pi_112287768
Ik heb er op gereageerd, maar dan vervalt het weer in een welles niet spelletje. De poll in dit topic mag dan misschien niet representatief zijn, meer dan 90% met een bepaalde mening zegt toch wel iets.

Tja, dikke plaat voor onze kop. Dat vinden wij dus van jou. En wij zijn met meer.
pi_112287997
quote:

[..]

Dus bij vers 10 moet als het in jou voordeel is wel vers 9 erbij, maar als wij vers 9 linken aan het niet groeten zoals in vers 10 dan is het fout?
Er staat in de context duidelijk dat het gaat over de leer van christus en iemand die hier niet in is gebleven. In vers 10 staat daar als extra bij niet in huis of niet te groeten.

???
Wat heeft dit nu met mijn voordeel te maken?
Ik haal vers 9 erbij omdat dat nodig is om te begrijpen waar “deze leer” uit vers 10 op slaat.

Ik ben van mening dat je een objectief verkeerde interpretatie van deze verzen geeft, en verder laat ik het hierbij. Zo interessant vind ik dit allemaal nu ook weer niet.
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:44:54 #148
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112288022
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 22:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Hou me nog kalm zat.
En lees gerust dit topic door dan weet je waarom ik geirriteerd raak.
Ik heb al zoveel lijstjes gegeven waaruit OVERDUIDELIJK blijkt dat we GEEN sekte zijn en er dan nog van die gekken zijn die zeggen dat het een sekte is. Of van die gekken die mij dan beschuldigen dat ik nergens op antwoord, geen argumenten geef. Blah blah blah...

[..]

Dat Jezus geen leer bracht zeker?
Haha nou volgens de Bijbel wel hoor. Al was dat de leer van God natuurlijk.
Maar das hetzelfde.

[..]

Waarom reageert er dan in vredesnaam helemaal niemand op?
Die lijstjes staan heel sterk hoor. Het zijn geen meningen die je daar op lost laat maar feiten.

Iedereen die ook maar objectief kijkt naar JG en die lijstjes van een sekte er naast legt kan het zien.

Dat er dan nog idioten zijn die zo'n dikke plaat voor de kop hebben en zeggen dat het wel een sekte is. Nou sorry maar not my problem.
Ik heb even gezocht:
http://jehovahs-getuigen.(...)getuigen/430631.html

- Inpalming : de mate waarin men een meer of minder belangrijk deel van zijn leven, denken en handelen door de wereldbeschouwing laat bepalen (men kan bijvoorbeeld driemaal in het leven naar de kerk gaan of in een slotklooster intreden, met alle varianten daartussen).

Dat is op jou van toepassing bianconeri, je hebt het er constant over en bent er zeer van overtuigd.

- Groepsvorming : de mate van wederzijdse controle die de groepsleden op elkaar kunnen uitoefenen (in grote mate mogelijk bij het samen in een huis wonen).

Deze is vrij sterk, als je de groep verlaat wordt je volledig genegeerd en aan je lot overgelaten.

- Hierarchie : de mate van macht die de leidende figuren op de volgelingen kunnen uitoefenen, inclusief de mogelijkheid tot straffen en het verwekken van angst.

Is hier sprake van?

- Charismatische leider : de macht kan ook volledig in handen zijn van een figuur die door iedereen als de 'verlichte', of de 'Messias' wordt beschouwd.

Dit weet ik niet.

- Afzondering van de wereld: de mate waarin de handelingen en gebruiken (bijvoorbeeld voeding, kledij, arbeid) afwijken van die van de omgeving of van het eigen verleden; afzondering van familie en vroegere vrienden, werkkring, enzovoort.

Die tweede is toch zeker wel sprake van.

- Uitverkiezing : de leden van de groep kunnen ervan overtuigd zijn dat ze een apart statuut van 'uitverkorenen' hebben; ze menen bepaalde informatie te hebben, of bepaalde dingen te kunnen, waarvan ze menen dat andere mensen die niet hebben of kunnen.

Jullie hebben de waarheid over de bijbel in pacht en weten zeker dat de apocalyps zal gebeuren.

- Geslotenheid voor informatie: de mate waarin het contact met de media en met kritische of alternatieve informatie wordt verbroken.

Heb ik ooit Jehovah's Getuigen zien spreken in de media en op het NOS journaal? Heb ik ooit toegevingen van Jehovah's Getuigen gehoord over de kritke? Wetenschappers geven dat wel toe, veel vrijzinnige gelovigen ook.

- Irrationalisme van geloofsovertuigingen: de mate waarin de groepsleden bepaalde overtuigingen hebben die in strijd zijn met algemeen aanvaarde of wetenschappelijk onderbouwde opvattingen (bijvoorbeeld complottheorieen, het geloof in buitenaardse wezens, niet werkzame 'geneesmethodes', enzovoort).

Je gelooft dat evolutie van satan is, terwijl het wetenschappelijk onderbouwd is, check.

- Proselytisme : de mate waarin de leden van de groep intense pogingen aanwenden om nieuwe leden te werven.

Het deur aan deur gaan is hier een voorbeeld van.
  donderdag 31 mei 2012 @ 22:46:41 #149
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112288148
Bianconeri, als je iets van Charles Taze Russell zou afweten, zou je toch wel moeten weten bij wat voor groepering je zit, zeg nou eerlijk, is dat allemaal bij elkaar gelogen al die kritiek op hem? De 7 Dags Adventisten hier geven tenminste nog toe dat er kritiek is op de grondleggers, maar jij roept gewoon: Nee je bent dom dat is niet zo.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 01:57:06 #150
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112295032
Vreselijk zielig dit:

quote:
Een 82-jarige man heeft gisteravond een bloedbad willen aanrichten tijdens een bijeenkomst van tientallen Jehova's getuigen in het Duitse Bielefeld.

Volgens de politie kwamen de tachtig gelovigen er zonder kleerscheuren van af, doordat het wapen van de man blokkeerde. Twee aanwezigen wisten de bejaarde Duitser te overmeesteren. In de auto van de man werden een mes, extra munitie en een samoeraizwaard gevonden.

De bejaarde man droeg een masker. Hij wilde wraak nemen, zo verklaarde hij. Hij heeft al jaren geen contact meer met zijn dochter en dat is volgens hem de schuld van de Jehova's getuigen.
Dan zie je maar hoe ze het leven helemaal kapot maken van zo'n arme oude man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')