Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
lekker rustig aangedaan, dan kan ik tweede pinksterdag weer eens echt vlammen. Was al best warm om half 10: Distance: 7.45 km Time: 50:09 Avg Speed: 8.9 km/h
Laatste 500m een sprintje getrokken
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Lopen jullie met dit weer ook overdag, of alleen vroeg in de ochtend en laat in de avond?
Ik had gisteren getraind om 5 uur 's middags, mèn wat een hitte. Hoewel mijn conditie best goed is, krijg ik met zulke temperaturen al snel een rood hoofd. En na pakweg 6km natuurlijk enorme dorst.
Vanochtend viel de warmte me een stuk minder zwaar dan donderdag. Tijdstip verschilde natuurlijk wel, maar met een beetje wind is het nog goed uit te houden
Op zaterdag 26 mei 2012 13:11 schreef Wiehoe het volgende: Ik train nu alleen 's ochtends zo vroeg mogelijk. Minder warm en minder mensen over de paden waar je op moet letten.
's Ochtend vroeg is voor mij geen optie Niet alléen luiheid trouwens, maar ik voel mij zo stram in de ochtend. Dus ik ga voor 's avonds laat.
Zo vanochtend ook redelijk vroeg op pad gegaan. Nieuwe kleding aan, waterbelt om voor een duurloopje. Nieuwe route was het plan van maarssenbroek naar breukelen en terug langs het amsterdam rijnkanaal. Maar eerst moest ik daar komen. Ging wel lekker en relaxed op een redelijk rustig tempo.
Halverwege bleek de route toch iets langer dan ik dacht. Ik zat toen op de 14 ongeveer. Bijna bij de auto aangekomen zat ik iets over de 18. Ach wat ik ben nu toch bezig en links afgeslagen om er nog een klein stukje aan vast te plakken en er zo meteen een halve marathon van te maken. Aan het eind werd het wel wat zwaarder, maar we hebben het gehaald.
Hier geen hooikoorts, gelukkig, dat moest er ook nog eens bij komen .
Heb een coldpack gekocht, dus kan nu na elke training een coldpack op m'n been leggen ipv een zakje ijsklontjes dat veel te snel gaat lekken met dit weer .
Op zaterdag 26 mei 2012 13:23 schreef TheWhiteCowboy het volgende: Zo vanochtend ook redelijk vroeg op pad gegaan. Nieuwe kleding aan, waterbelt om voor een duurloopje. Nieuwe route was het plan van maarssenbroek naar breukelen en terug langs het amsterdam rijnkanaal. Maar eerst moest ik daar komen. Ging wel lekker en relaxed op een redelijk rustig tempo.
Halverwege bleek de route toch iets langer dan ik dacht. Ik zat toen op de 14 ongeveer. Bijna bij de auto aangekomen zat ik iets over de 18. Ach wat ik ben nu toch bezig en links afgeslagen om er nog een klein stukje aan vast te plakken en er zo meteen een halve marathon van te maken. Aan het eind werd het wel wat zwaarder, maar we hebben het gehaald.
Tof! Hoop alleen niet dat je het gaat voelen, het is best een grote sprong in één keer. Moet je niet te vaak doen!
Op zaterdag 26 mei 2012 13:08 schreef Nihao het volgende: Lopen jullie met dit weer ook overdag, of alleen vroeg in de ochtend en laat in de avond?
Ik had gisteren getraind om 5 uur 's middags, mèn wat een hitte. Hoewel mijn conditie best goed is, krijg ik met zulke temperaturen al snel een rood hoofd. En na pakweg 6km natuurlijk enorme dorst.
Ik heb gisteren ook midden op de middag gelopen, wilde eigenlijk 'sochtends gaan maar moest wachten op een telefoontje. Had wel extra water gedronken. De schaduw-stukken liepen lekker, de stukken in de zon waren wel warm, maar ik wil er ook een beetje aan wennen. Ik hou wel van warmte, hoop op een warme zomer, en hoewel ik geen record-tijd hoef neer te zetten op een hittegolf middag, wil ik wel rustigaan overdag kunnen lopen. Overgang was nu ook groot, na zo'n koel voorjaar!
Ik ga wel kijken naar een ander hoofddeksel, de katoene pet die ik bij regen heel fijn vind om de druppels uit m'n gezicht/ogen te houden, was juist op die zon-stukken nogal warm. Losse klep misschien of zo'n dry-fit cap zou wel goed zijn denk ik.
Op zaterdag 26 mei 2012 13:08 schreef Nihao het volgende: Lopen jullie met dit weer ook overdag, of alleen vroeg in de ochtend en laat in de avond?
Wanneer ik tijd heb
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Geen bekertjes vandaag bij Endomondo... Jammer, maar toch wel lekker weer mn training gehad. En leuk om mijn versnelling op het laatst in een grafiek te zien
Ik ga vandaag om 17:00 uur heb ik besloten. De 10km die ik in juni in Roosendaal ga lopen is ook om 16:30 uur, dus ik zal er toch een keer aan moeten wennen
Op zaterdag 26 mei 2012 13:42 schreef MaleDuck het volgende: Geen bekertjes vandaag bij Endomondo... Jammer, maar toch wel lekker weer mn training gehad. En leuk om mijn versnelling op het laatst in een grafiek te zien
Op Endomondo worden al je statistieken bijgehouden, dus wat je snelste km ooit was en je snelste mijl, je snelste coopertest (langste afstand in 12 min) en wilde vandaag eigenlijk mn toptijd op de km en de cooper verbeteren, maar dat had ik willen doen terwijl ik alleen zou lopen, maar een vriend van me ging ook 5 km lopen en heb dus eerst met hem 5 km gelopen en dacht daarna wel even een coopertest te doen, maar ben na 7,5 min gestopt...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>