abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112027622
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:01 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ja, op vele chritelijke en islamitische scholen wordt dat onderwezen. Het is wel verplicht om algemeen geaccepteerde theorieën te noemen als alternatieve zienswijzen en dat is wat er in de praktijk vaak gebeurd. Het scheppingsverhaal wordt als feit onderwezen en de meer "ontwikkelde" theorieën enkel eens benoemd.
Bron?
Islamitische scholen zullen het waarschijnlijk niet onderwijzen want de koran suggereert een oudere leeftijd. Islamitische creationisten zijn dan ook meestal 'old earth creationists'.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:18:35 #77
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_112027937
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:01 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ja, op vele chritelijke en islamitische scholen wordt dat onderwezen. Het is wel verplicht om algemeen geaccepteerde theorieën te noemen als alternatieve zienswijzen en dat is wat er in de praktijk vaak gebeurd. Het scheppingsverhaal wordt als feit onderwezen en de meer "ontwikkelde" theorieën enkel eens benoemd.
Bron
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_112028026
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Snap je het nou niet? Je bent gewoon een waardeloze maatschappijleer docent als je niet eens andermans geloof kan respecteren :'(
Dat is nou net mijn punt, waarom zou men religie moeten respecteren? Ik bv verfoei religie in alle vormen en maten en heb totaal geen respect voor religies.

Ik geloof dat hengelsport de juiste religie is. Ik probeer elke zondag een paar uurjes aan de waterkant door te brengen. Dit doet mij goed, ik kom tot rust, ik ontmoet mensen en geniet van de natuur. Ik ben er van overtuigd dat iedereen dit zou moeten doen en dat de wereld er dan een stuk relaxter en mooier van wordt. Ik geloof dat we dan op het goede pad blijven als samenleving.

Dit lijkt mij een heel plausibel geloof, zonder dingen die nog nooit iemand aan een ander heeft kunnen laten zien ed.

Sommigen hebben geen respect voor mijn religie, ze noemen het zelfs dierenmishandeling.

Waarom zou iemand respect moeten hebben voor wat een ander gelooft?

Wat je gelooft is een prive zaak en daar ga je niet een ander mee lastigvallen of uitzonderingsposities claimen of wat dan ook. Je kunt hooguit door overleg tot overeenkomsten komen, maar niet dwingend de "IK GELOOF DAT" kaart spelen.
60 HRC
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:22:50 #79
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_112028150
We leven in een dom land. Met islamitische en christelijke scholen (in een seculiere rechtstaat!) waar je als kind al gehersenspoeld wordt. Deze scholen moeten afgeschaft worden, onderwijs hoort gewoon neutraal te zijn. Dat geloofsgedoe doe je thuis maar lekker in je vrije tijd. :Y
Say what?
pi_112028152
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Bron
Enkele jaren een groot artikel over islamitische scholen in een dagblad (weet niet meer welke), als voetnoot stond er dat die praktijken niet alleen op islamitische scholen, maar ook op veel streng christelijke scholen voorkwamen.

Mijn collega woont ergens in de Alblasserwaard en heeft om deze reden zijn kinderen 15km verderop naar school gedaan.
60 HRC
pi_112028638
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:20 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Dat is nou net mijn punt, waarom zou men religie moeten respecteren? Ik bv verfoei religie in alle vormen en maten en heb totaal geen respect voor religies.

Ik geloof dat hengelsport de juiste religie is. Ik probeer elke zondag een paar uurjes aan de waterkant door te brengen. Dit doet mij goed, ik kom tot rust, ik ontmoet mensen en geniet van de natuur. Ik ben er van overtuigd dat iedereen dit zou moeten doen en dat de wereld er dan een stuk relaxter en mooier van wordt. Ik geloof dat we dan op het goede pad blijven als samenleving.

Dit lijkt mij een heel plausibel geloof, zonder dingen die nog nooit iemand aan een ander heeft kunnen laten zien ed.

Sommigen hebben geen respect voor mijn religie, ze noemen het zelfs dierenmishandeling.

Wat je gelooft is een prive zaak en daar ga je niet een ander mee lastigvallen of uitzonderingsposities claimen of wat dan ook. Je kunt hooguit door overleg tot overeenkomsten komen, maar niet dwingend de "IK GELOOF DAT" kaart spelen.
Respecteren is netjes (hoeven we niet te verwachten van sommigen hier). Maar zeggen wat hij tweet is geen 'niet respecteren meer'. Vooral een man in die functie. Vind ik niet kunnen, je leert kinderen toch niet een andere geloof te haten? Ga dan maar in bijvoorbeeld de PVV.
pi_112028840
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:22 schreef UpsideDown het volgende:
We leven in een dom land. Met islamitische en christelijke scholen (in een seculiere rechtstaat!) waar je als kind al gehersenspoeld wordt. Deze scholen moeten afgeschaft worden, onderwijs hoort gewoon neutraal te zijn. Dat geloofsgedoe doe je thuis maar lekker in je vrije tijd. :Y
_O_
dus
pi_112028848
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:20 schreef HardMetal het volgende:

[..]

dat mag zeker

Maar het is een fucking maatschappijleer docent ! Hoe de fuck kan je nou verdedigen dat die kinderen leren dat je moslims mag weg zetten als barbaars tuig :') :') 8)7
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:43:15 #84
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_112028994
Wel jammer, maarja, als docent mag dat niet, voorbeeldfunctie enzo.
Wat hij tweette klopte trouwens wel.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_112029420
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 17:43 schreef Yreal het volgende:
Terecht , en eens met frank.

Als docent moet je jouw vakgebied objectief aan je leerlingen overbrengen en niet zulke onzinnige pvv onzin spuwen. Als een Aarderijkskunde leraar had getweet dat de aarde rond was of een geschiedenis docent dat de aarde 6000 jaar oud is mogen ze hem van mij ook op straat gooien. Dit is niks anders dan keiharde onkunde van de docent in kwestie. Zo´n iemand kan geen lesgeven.
Is de aarde niet rond dan? :')
pi_112029481
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:53 schreef BlackStar2k het volgende:

[..]

Is de aarde niet rond dan? :')
nee, meer ovaal eigenlijk
dus
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:59:48 #87
338880 haan33
Studerende Boy
pi_112029672
Als het over het Jodendom ging werd hij gekruisigd, hij heeft dus geluk gehad :)
"Cos I'm the one with the fat mad skills, and I won't choke like the Buffalo Bills
Sittin at the pad just chillin, cos Larry Parker just got two million, oh what a feelin"
'The Don Mega'
  vrijdag 25 mei 2012 @ 20:00:18 #88
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_112029696
Enkele maanden geleden waren er nog zo'n tienduizend docenten die zich op een onfatsoenlijke manier uitlaten over een bepaalde politieke richting. En ik weet zeker dat er geen leraar ontslagen wordt wanneer deze Wilders een nazi noemt.

Maarja, gelovigen zijn heilig. Dan moet je opeens neutraal zijn ofzo?
pi_112031584
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat mag zeker

Maar het is een fucking maatschappijleer docent ! Hoe de fuck kan je nou verdedigen dat die kinderen leren dat je moslims mag weg zetten als barbaars tuig :') :') 8)7
Dat doet hij toch ook niet, hij noemt de religie achterlijk en barbaars, niet de leerlingen.
60 HRC
pi_112031629
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 19:34 schreef RavioliPunch het volgende:

[..]

Respecteren is netjes (hoeven we niet te verwachten van sommigen hier). Maar zeggen wat hij tweet is geen 'niet respecteren meer'. Vooral een man in die functie. Vind ik niet kunnen, je leert kinderen toch niet een andere geloof te haten? Ga dan maar in bijvoorbeeld de PVV.
Begrijp ik hieruit dat een maatschappijleraar niet lid mag zien van één of meerdere politieke partijen?
60 HRC
pi_112031820
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:42 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Dat doet hij toch ook niet, hij noemt de religie achterlijk en barbaars, niet de leerlingen.
Ah, ja dan mag het. :')
pi_112031888
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:48 schreef Supertolll het volgende:

[..]

Ah, ja dan mag het. :')
Eh ja, waarom niet?
60 HRC
  vrijdag 25 mei 2012 @ 20:52:03 #93
362423 mrazura
Ik ben nieuw hier.
pi_112031984
Het is niet de taak van de leraar om proberen mensen te beïnvloeden, alleen zijn taak om dingen te leren. Gewoon een terecht ontslag dus.
pi_112032161
Onze Economie docent zei tegen een islamitische jongen dat hij het belachelijk vindt dat vrouwen worden uitgehuwd aan de rijkste, hij vergeleek het me fee verkopen voor de hele klas tegen die jongen, haha.
Ik kon nog net mijn lach inhouden. :')
We're slowly approaching inevitable death.
pi_112032188
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:55 schreef dustbrain het volgende:
Onze Economie docent zei tegen een islamitische jongen dat hij het belachelijk vindt dat vrouwen worden uitgehuwd aan de rijkste, hij vergeleek het me fee verkopen voor de hele klas tegen die jongen, haha.
Ik kon nog net mijn lach inhouden. :')
Die heeft meteen de zak gehad? :P
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_112032261
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:56 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Die heeft meteen de zak gehad? :P
Nee, op onze school hadden we nog wel vrijheid van meningsuiting.
pi_112032296
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:57 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Nee, op onze school hadden we nog wel vrijheid van meningsuiting.
Nouja, dit is meer belediging.
Niet dat ik voor uithuwing ben, maar dit is wel erg grof
pi_112032534
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 20:58 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Nouja, dit is meer belediging.
Niet dat ik voor uithuwing ben, maar dit is wel erg grof
Jezelf een duim geven terwijl je zelf ook een mening geeft si best wel gay.
En ja het is grof, maar ontslag of schorsing zou nergens op slaan.
pi_112032628
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:04 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Jezelf een duim geven terwijl je zelf ook een mening geeft si best wel gay.
En ja het is grof, maar ontslag of schorsing zou nergens op slaan.
Docenten horen andermans godsdienst niet belachelijk te maken imo
  vrijdag 25 mei 2012 @ 21:08:21 #100
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
pi_112032686
quote:
17s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 16:54 schreef rosepetals het volgende:
Terechte schorsing.
Hoiii
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: