Freddeh | vrijdag 25 mei 2012 @ 12:22 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje | |
Freddeh | vrijdag 25 mei 2012 @ 12:22 |
LAPO:Waarom zou je je fiets niet overspuiten? Zit er sinds kort met m'n OCR ook weer over te denken, en dan alsnog een Ultegra groep eronder hangen ![]() | |
SuperWeber | vrijdag 25 mei 2012 @ 12:25 |
Haphap... Wat ik bedoelde is dat wanneer je genoeg fietst, je een nieuwe mag kopen voordat je hem over hoeft te spuiten.... Verder was het eigenlijk niet heel erg serieus bedoeld. Zie PI | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 25 mei 2012 @ 12:27 |
Losse ultegra groep + spuitwerk kun je een betere nieuwe fiets van kopen.. Tenzij je een 2e hands groep op de kop kunt tikken, staat op dit moment wel een aardige te koop op fiets forum ![]() | |
Freddeh | vrijdag 25 mei 2012 @ 12:29 |
No worries, ik reageerde gewoon even met een serieus momentje van de afgelopen weken. Een van de dingen die me nog een beetje gaande houdt in deze achtbaan ![]() 2e Hands doelde ik inderdaad op ![]() Het blauw/grijs/gele is gewoon wat gedateerd (2005?) dus ik zou hem zwart willen laten spuiten, maar dat is ook nog volledig afhankelijk van wanneer de sportauto van een maatje van me door de cabine heen gaat. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 25 mei 2012 @ 12:43 |
Morgen naar de cursus, zondagavond even de racert poetsen, maandag eindelijk eens een normaal ritje misschien,...als ik niet ga zeilen tenminste. Ik ben soms best een mislukte renner, dus het is niet uitgesloten. | |
Deetch | vrijdag 25 mei 2012 @ 12:57 |
Boeit me niet hoe de fiets eruitziet, zolang de wielen en groepen maar soepel lopen ben ik tevreden met mijn Trek Discovery Channel uit 2008.![]() | |
Freddeh | vrijdag 25 mei 2012 @ 13:12 |
Die ziet er best aardig uit Deetch. Geinige kleurcombi. | |
nogeenmaarten | vrijdag 25 mei 2012 @ 13:12 |
Zal ook moeten sleutelen dit weekend. Voor het eerst gevallen en er loopt iets aan, schakelt niet meer lekker, stuurlint niet meer gesoigneerd en er zit een slag(je) in het achterwiel. Dat laatste laat ik door de FM doen, de rest ga ik zelf maken. Moet vermeld: was blij met mijn helm. Gast waar ik overheen viel moest wel naar ziekenhuis met hersenschudding, maar gezien de scheur in zijn helm had het slechter kunnen aflopen. | |
Narcotical | vrijdag 25 mei 2012 @ 14:49 |
Als je maar niet die gele voorvork over spuit ![]() ![]() | |
Freddeh | vrijdag 25 mei 2012 @ 14:50 |
Jawel, ook zwart. Zat te denken aan felgele bestickering ![]() | |
Narcotical | vrijdag 25 mei 2012 @ 14:58 |
Ook goed, zolang er maar geel in blijft ![]() Naast dat ik waarschijnlijk een keuken moet witten heb ik hopelijk dit weekend ook een keer tijd in mijn drukke schema om weer een mooi tochtje je maken.. Het weer is er iig goed genoeg voor ![]() Overigens ga ik met m'n vriendin volgende week bij een fietsje kijken, dus hopelijk wordt dat wat dan kunnen we nog eens samen gaan fietsen. Voor degene die dat niet weten woont m'n vriendin niet echt om de hoek dus altijd samen fietsen gaat het zeker niet worden.. Tot we uiteindelijk samen gaan wonen, maar dan moet ik even een topic in een ander subforum aan gaan maken geloof ik ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 25 mei 2012 @ 15:00 |
Morgen Bilzen Classic 180 km met eentwee. Overmorgen Utrecht - Middelburg 180 km Maandag rondje Veerse meer? 100 km ![]() | |
Gripper | vrijdag 25 mei 2012 @ 15:29 |
Ik ga morgen 10 km fietsen! ![]() (Onder de grond, mergelgrot mountainbiken met een vrijgezellenfeest.) Daarna stappen en slapen in Maastricht, dus zondag niet fietsen denk ik.... Maandag wel een mooi lang stuk toeren! | |
Freddeh | vrijdag 25 mei 2012 @ 15:30 |
Bruut! Dat wil ik ook nog eens doen ![]() | |
Gripper | vrijdag 25 mei 2012 @ 15:40 |
www.aspadventure.nl Kost maar 25¤ pp voor 1,5 uur, inclusief fiets helm en hoofdlamp. Vond ik niet duur. De vrijgezel in kwestie is fysiotherapeut, en daarna gaan we lekker Maastricht in en mag ie gratis massages weggeven ![]() | |
Narcotical | vrijdag 25 mei 2012 @ 16:03 |
Vet ![]() | |
marcodej | vrijdag 25 mei 2012 @ 16:27 |
Over iemand heen gereden? | |
Blik | vrijdag 25 mei 2012 @ 16:31 |
Ik ga maandag richting Limburg met 2 vrienden om daar een "klein" rondje te doen van ongeveer 60 km met o.a. Cauberg, Eyserbosweg en Keutenberg. | |
Narcotical | vrijdag 25 mei 2012 @ 16:40 |
Wil ik van de zomer ook met een maat van mij gaan doen, een rondje limburg. Heb je misschien (achteraf) een kaartje voor me met de route als 'ie bevalt ofzo? ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 25 mei 2012 @ 16:41 |
Gewoon lussen van Amstel Gold fietsen, deze zijn het hele jaar door bewegwijzerd ![]() | |
marcodej | vrijdag 25 mei 2012 @ 17:02 |
Gewoon route 3 van de AGR volgen. 75km en alle finaleklimmen zitten erin. heb hem vorig jaar alleen gedaan en, hoewel ik twee bordjes en dus bergjes gemist heb, vrij goed te volgen. | |
nogeenmaarten | vrijdag 25 mei 2012 @ 17:07 |
We reden met vier tegen de wind in, nummer twee maakt een stuurbeweging, nummer drie komt met zijn voorwiel tegen achterwiel van nummer 2 en valt. Ik kon als nummer 4 niet opremmen tegen de vertraging van de vallende nummer 3. Kon ook niet meer uitwijken. Aldus ging ik er overheen. Hoe precies weet ik niet meer, maar op één moment kon ik mijn fiets en mijn loskomende voeten uit de pedalen tegen de blauwe lucht zien. Of het er echt overheen was of er schuin langsheen weet ik niet precies. Het is niet zo dat nummer 3 mijn bandensporen over zijn voorhoofd heeft staan ofzo. Dit weekend kijken of ik alles weer kan herstellen/ bijstellen/ terug buigen. | |
Narcotical | vrijdag 25 mei 2012 @ 18:46 |
Klinkt ook als een mooie afstand in combinatie met de klimmetjes. Waar ergens moet je dan beginnen of staan die lussen ergens op een kaart ofzo? ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 25 mei 2012 @ 18:54 |
Google: Amstel experience ![]() | |
marcodej | vrijdag 25 mei 2012 @ 18:59 |
Officieel begint ie onderaan de Cauberg, maar je kan natuurlijk op elk punt beginnen. Ik stond op een Landalpark in Vaals en ben via die N-weg bij Wahlwiller de route opgereden en kreeg direct de Kruisberg voor mn kiezen. Kijk even op de AGR-site voor overzicht. | |
Orphid | vrijdag 25 mei 2012 @ 19:50 |
Ik ben geen techneut, dus hou me niet bezig met mn fiets qua cranckstel, derailleurs o.i.d., maar ik wil graag weten of mijn fiets goed afgesteld is met goed materiaal. Fiets in kwestie: Giant alu met composite voor- en achtervork en carbon zadelpen en nog wel wat meer... Zit nu dus als het goed is alleen maar Campagnolo Centaur op. fiets gemiddeld 3000 km per jaar. is dit oke of moet ik opwaarderen? EDIT: fiets ook met slecht weer, alleen bij hevige regen/onweersbuien en beneden 2graden niet [ Bericht 10% gewijzigd door Orphid op 25-05-2012 19:51:41 (incompleet) ] | |
Patroon | vrijdag 25 mei 2012 @ 19:54 |
Bevalt ie? Mooi zo blijven rijden. | |
Narcotical | vrijdag 25 mei 2012 @ 20:09 |
Ik ga even kijken binnekort ![]() | |
Orphid | vrijdag 25 mei 2012 @ 20:11 |
Ik heb em nu al zo'n 2.5 jaar, trouwe werkpaard van me ![]() Maarja ben arme student dus voor een betere fiets spaar ik nog steeds. Ik zou zo graag een full-carbon fiets willen hebben, 1tje die zo'n 7kg weegt, tegen 9.5 nu. Met de beste groep natuurlijk ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 25 mei 2012 @ 20:19 |
Alu canyon voor 1500 E weegt 7 kilo, dus best te verwezenlijken hoor ![]() | |
Orphid | vrijdag 25 mei 2012 @ 20:30 |
Ziet er mooi uit ![]() | |
JohnDDD | vrijdag 25 mei 2012 @ 20:37 |
Gaat iemand nog de Oranje Toertocht naar Londen doen voor 895 euro? ![]() | |
hetsjhokleek | vrijdag 25 mei 2012 @ 21:10 |
Leuk om te doen! Zitten nog best wat stukjes klimmen in. Ongetrainde vrienden van mij vonden het nog vrij zwaar. Net lekker 80 km gefietst met collega's en morgen richting Nijmegen. De eerste klimkilometertjes maken. | |
raptorix | vrijdag 25 mei 2012 @ 21:40 |
Vandaag deze gekocht: http://www.trekbikes.com/(...)2_and_1_series/2_1/# Leek me redelijk value for money ondanks dat sommige mensen hier twijfels hebben over mij denk ik dat ik me redelijk zal handhaven, over anderhalve week 4 keer alpe d'huez, hoewel ik weinig wielren ervaring heb, heb ik wel ijzeren wil, o.a. ongetrained marathon en later dubbele marathon gelopen, collega vond het minder zwaar dan marathon dus heb er redelijk vertrouwen in, wil deze week nog 750 kilometers trappen, iemand nog specifieke tips voor de bergen? | |
marcodej | vrijdag 25 mei 2012 @ 21:47 |
Waarom deze week ineens 750km trainen? Toch niet zo zeker? | |
Holenbeer | vrijdag 25 mei 2012 @ 21:53 |
mijn tip, zet je zadel en stuur niet in een stand waar een racefiets in hoort, maar met een hele kleine drop of zelfs stuur hoger dan zadel. De comfort ga je nodig hebben als je nog nooit op een racefiets gezeten hebt en 4 ik de alpe d'huez op wilt... | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 25 mei 2012 @ 22:00 |
Je kan toch niet zomaar je stuur hoger zetten dan je zadel? :s als dat lukt is je fiets veel te groot of staat je zadel te laag.. | |
raptorix | vrijdag 25 mei 2012 @ 22:06 |
Mijn ervaring is dat ik goed presteer wanneer ik op korte termijn veel arbeid lever, een hoop mensen hebben juist baat bij rust, maar persoonlijk vind ik veel spanning op de spieren fijn, ik heb ook weinig last van inspanning dus denk dat het voor mij verstandig is. | |
buzz1291 | vrijdag 25 mei 2012 @ 22:06 |
Met zo'n nul graden stuurpen van 14 cm lang omgekeerd gemonteerd, kom je een heel eind..... | |
ultra_ivo | vrijdag 25 mei 2012 @ 22:11 |
Mij lukt dat prima met al mijn fietsen. Tegenwoordig worden alle fietsen te klein geleverd. Dan krijg je zo'n achterlijke drop. | |
Holenbeer | vrijdag 25 mei 2012 @ 22:13 |
met zo'n scheve stuurpen kom je best ver. Zadel wat lager. Stuur hoger dan zadel is misschien wat overdreven van mij, maar wat ik allemaal voorbij zie komen wat als racefiets door moet gaan... Met wat kunstgrepen en spacers zijn er voldoende mogelijkheden maar waar het allemaal om ging is dat het mij verstandig lijkt voor hem om wat meer comfort te regelen, omdat hij de racefietshouding niet gewend is | |
buzz1291 | vrijdag 25 mei 2012 @ 22:15 |
Evolutie heet dat. Vroegah heb ik ook wel eens op een 63 cm frame gereden. Maar nu is een 57 cm precies op maat. Je kunt natuurlijk wel aan tradities blijven vast houden, maar als je nu b.v. Hennie Kuiper op een racefiets ziet rondrijden, is dat echt niet meer dezelfde maatvoering als waar hij RVV, Parijs - Roubaix of Milaan - San Remo op won. | |
ultra_ivo | vrijdag 25 mei 2012 @ 22:16 |
Daarom koop ik klassieke frames. Dan kan ik zo zitten als ik dat wil. | |
Patroon | vrijdag 25 mei 2012 @ 22:43 |
750km ongetraind opeens in een week gaan fietsen. ![]() Gemiste trainingsarbeid kan je niet inhalen. Doordat je deze week je helemaal het laplazerus gaat trainen zal je totaal opgebrand en uit vorm (in hoevere er van vorm sprake kan zijn) aan de start van die kut berg staan. De supercompensatie zorgt ervoor dat je de inspanning en rust momenten goed op elkaar moet afstemmen, door in de laatste week veel te gaan trainen doe je dat niet. Zorg iig dat je je rust nog neemt voor die berg, daar heb je meer aan dan nu die 750km gaan trainen, die zullen je niets meer brengen, herstel (sterker worden) kost namelijk tijd, en die heb je niet (meer) [ Bericht 1% gewijzigd door Patroon op 25-05-2012 22:49:56 ] | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 25 mei 2012 @ 22:57 |
Ja maar bij hem werkt het wel zo want zo heeft ie ook een dubbele marathon gedaan ![]() ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 26 mei 2012 @ 08:11 |
Vandaag even Giro kijken, ik was ooit op vakantie waar ze vandaag rijden. Passo di Tonale, Passo Mortirolo, Passo di Stelvio. | |
cafca | zaterdag 26 mei 2012 @ 08:27 |
Dat zijn mooie heuveltjes ![]() | |
fetss | zaterdag 26 mei 2012 @ 10:09 |
Vandaag een enkeltje venlo -> doetichem op het programma! | |
Tommeke | zaterdag 26 mei 2012 @ 10:59 |
Nee joh. Ik zou er niet aan moeten denken om op een grotere fiets te moeten zitten! Dan zou ik een ministuurpen moeten hebben, want anders zit ik veel te lang. Ik heb een drop van 10-15cm ofzo en kan daar comfortabel een hele dag mee fietsen. | |
beverstraat | zaterdag 26 mei 2012 @ 11:24 |
Net terug van mijn ochtendrit ![]() ![]() ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 26 mei 2012 @ 12:10 |
Ik denk dat je beter nog wat extra doet, 750km in een week is niet zoveel. Beter doe je 800 of 900 km, en dan op de zware versnelling dan kunnen je knieën goed aan de belasting wennen. | |
cafca | zaterdag 26 mei 2012 @ 12:12 |
Per dag, bedoel je? | |
Narcotical | zaterdag 26 mei 2012 @ 12:40 |
Gewoon even de giro nafietsen in die week tijd, dat moet genoeg voorbereiding zijn toch? | |
kaasplankje | zaterdag 26 mei 2012 @ 12:42 |
Doe ´t dan meteen goed, en 2x achter elkaar. ![]() | |
Patroon | zaterdag 26 mei 2012 @ 12:45 |
Rij maandag onverwachts toch de Elfstedentocht. Heb een startkaart voor groep 1 aangeboden gekregen. ![]() | |
Tommeke | zaterdag 26 mei 2012 @ 13:36 |
Moet jij dan niet het districtskampioenschap rijden? Toerder! | |
cafca | zaterdag 26 mei 2012 @ 13:39 |
Juist. En in de rustdag even 6x de Scanuppia op en af. | |
SjaakVilleneuve | zaterdag 26 mei 2012 @ 13:41 |
Na wat sparen en vakantie geld, heb ik zojuist mijn droom fiets kunnen bestellen de Bianchi Infinito met Campagnolo Athena ![]() Nu moet ik nog 1,5 week wachten.. ![]() | |
SuperWeber | zaterdag 26 mei 2012 @ 14:17 |
Dat is nog voor amateurs, echte fietsers fietsen gewoon 6 keer de Mount Everest op en neer ![]() | |
nodisch18 | zaterdag 26 mei 2012 @ 14:20 |
met aanlopende remblokjes vanzelfsprekend 8) | |
kaasplankje | zaterdag 26 mei 2012 @ 14:27 |
Vuile toerder. Collaborateur. ![]() | |
Patroon | zaterdag 26 mei 2012 @ 15:28 |
Pas ik me een keer aan...is het nog niet goed. ![]() | |
Freddeh | zaterdag 26 mei 2012 @ 15:29 |
Heerlijk dit. Waarom was ik hier nog maar gestopt met posten? ![]() | |
SuperWeber | zaterdag 26 mei 2012 @ 15:35 |
Btw, omdat ik mijn proefschrift bijna af heb, heb ik besloten dat ik nieuwe wieltjes mag kopen. Nu zit ik eraan te denken om een setje Fulcrum racing zero's (dark label) ![]() ![]() | |
cafca | zaterdag 26 mei 2012 @ 16:02 |
Bianchi ![]() | |
firewirecable | zaterdag 26 mei 2012 @ 18:09 |
Vanochtend een rondje "costa" gedaan. Distance: 115,04 km Time: 4:07:33 Avg Speed: 27,9 km/h Elevation Gain: 668 m Avg Temperature: 25,6 °C http://connect.garmin.com/activity/182166611 Morgen wordt er een halve triatlon gehouden in Calella en de heren en dames waren aan het proefrijden vandaag. Wat een snelheden en wat een fietsen! (Cervélo, BH, Orbea, Wilier, Specialized etc etc etc.) Nog een stuk achter een groep aangefietst, met een beetje wind die we hater hadden gingen we toch 42-50 Km/h!... lekkerrrrrr... woeiiii! | |
kaasplankje | zaterdag 26 mei 2012 @ 18:27 |
Ik heb op mijn oude stalen koersfiets een nieuw felgroen stuurlint getaped, en een bijpassend felgroen testzadel van Fizik gemonteerd. Het geheel past mooi bij de felgroene decals op mijn Zipp 404 voorwiel. Ik kan weer de Maasboulevard over. ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 26 mei 2012 @ 18:43 |
![]() gesoigneerd hé? | |
Tommeke | zaterdag 26 mei 2012 @ 19:27 |
Patser ![]() | |
SuperWeber | zaterdag 26 mei 2012 @ 19:51 |
En dan ook nog gewoon een Konmar mandje thuis hebben staan hè ![]() | |
SuperWeber | zaterdag 26 mei 2012 @ 19:56 |
Trouwens het mandje en je groene ordner passen best goed bij je nieuwe zadel en stuurlint ![]() | |
Narcotical | zaterdag 26 mei 2012 @ 20:35 |
Vraag me nu wel af warom je er 2 verschillende wielen in hebt zitten | |
dop | zaterdag 26 mei 2012 @ 20:49 |
achter wiel | |
Oksel | zaterdag 26 mei 2012 @ 21:14 |
Net even rondje met de vrouw gefietst (zit in Tjechie, flinke heuvels..), en moet zeggen; ze fietst toch verdomd makkelijk die heuveltjes op. Licht, goede conditie, maar totaal geen fietser. Toch maar eens een fiets voor d'r kopen? | |
firewirecable | zaterdag 26 mei 2012 @ 21:57 |
Vandaag ook achter een aantal dames aangefietst, maar die trapten ook behoorlijk door zeg (wij hadden er toen al +/-95Km op zitten. | |
Patroon | zaterdag 26 mei 2012 @ 22:42 |
Misschien hadden zij er al 150km op zitten ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 26-05-2012 22:48:40 ] | |
kaasplankje | zaterdag 26 mei 2012 @ 22:55 |
300 Euro? Ben je gek? ![]() | |
Piperidine | zaterdag 26 mei 2012 @ 23:00 |
Heeft iemand van jullie een handige tip hoe ik snel m'n buitenband erop leg. Op de één of andere manier lukt het totaal niet en word er een beetje gek van! | |
kaasplankje | zaterdag 26 mei 2012 @ 23:04 |
Helemaal rond masseren met je duimen. Eerst de binnen en buitenband erom leggen met een tufje lucht in de binnenband. Dan band helemaal leeg laten lopen en ventiel naar binnen duwen. Dan net zolang rondmasseren met de duimen tot je zonder bandenlichter je band in de velgrand floept. En je begint bij het ventiel. | |
Piperidine | zaterdag 26 mei 2012 @ 23:21 |
Ik geef het op, het werkt niet met deze band. Binnen en buitenband erom leggen lukt wel, maar de buitenband in de velg niet. Zelfs bij het begin bij het ventiel niet, het wil gewoon niet goed klemmen of zo. | |
kaasplankje | zaterdag 26 mei 2012 @ 23:24 |
Kwestie van techniek. Het lukt altijd. | |
kaasplankje | zaterdag 26 mei 2012 @ 23:26 |
Eerst doe je 1 rand van de buitenband in de velg. Dan binnenband erin frotten met een beetje lucht. Dan band helemaal leeg laten lopen en ventiel naar binnen duwen. Dan net zolang rondmasseren met de duimen tot je zonder bandenlichter je andere rand van de buitenband band in de velgrand floept. En je begint bij het ventiel. | |
kaasplankje | zaterdag 26 mei 2012 @ 23:28 |
Ik moet ´t voordoen anders snap je ´t toch niet. Ga anders maar naar de FM. ![]() | |
Tommeke | zaterdag 26 mei 2012 @ 23:43 |
Zo ging het ook met mijn vriendin. Die fietste menig kerel eraf in de ardennen. | |
Patroon | zaterdag 26 mei 2012 @ 23:52 |
Ze was zeker ook een maatje te groot voor jou, maar jij had er al 95km op zitten zeker? ![]() | |
Tommeke | zondag 27 mei 2012 @ 07:11 |
Huh? | |
dop | zondag 27 mei 2012 @ 07:35 |
voorwiel kopen en ombouwen ![]() als dat kan | |
KnutdeIJsbeer | zondag 27 mei 2012 @ 08:46 |
Hij vindt je vriendin dik ![]() Gisteren de Bilzen Classic 180 km gedaan. Gelukt, maar met dank aan eentwee die de laatste 50 km tegen de wind in heeft zitten beuken met mij in het wiel. Wel nieuw seizoen, jaar en all-time afstand en hoogtemeter record ![]() Nu op de fiets naar Middelburg, maar niet meer vanuit Utrecht ![]() | |
kaasplankje | zondag 27 mei 2012 @ 09:51 |
Vast wel. goed gevonden. ![]() Als ik geld had kocht ik ´m. ![]() | |
Patroon | zondag 27 mei 2012 @ 10:32 |
| |
buzz1291 | zondag 27 mei 2012 @ 11:31 |
Nou Kaas, ik heb wel eens met een stel nieuwe Fortezza's op Ambrosio velgen zo staan te tobben dat ik de vouwbanden eerst moest oprekken. Maar misschien heeft hij een setje draadbanden gekocht wat altijd net iets lastiger omleggen is. Behalve wanneer je natuurlijk uitgerust bent met een paar kolenschoppen. Leuk fietsje trouwens, maar haal die bagger eens van je kettingbladen! | |
Life2.0 | zondag 27 mei 2012 @ 13:41 |
Velg uit de zon, band in de zon, vingertje sop langs de vergrand, band in het midden (minste omtrek) en hoppa | |
kaasplankje | zondag 27 mei 2012 @ 13:49 |
Man ik krijg amper een jampotje open. Ik heb echt weinig kracht in mijn handen. | |
eentwee | zondag 27 mei 2012 @ 14:00 |
Haha al die regenboogkleuren in de banden er ook bij.. ![]() Alle velg-bandcombinaties die ik heb geprobeerd lukten uiteindelijk wel maar soms kost het wel veel moeite, als je een kwartier zit te klooien heb je het wel gehad. | |
Piperidine | zondag 27 mei 2012 @ 16:08 |
Nog grote dank voor de tips. Gisteren uren zitten prutsen, vanmiddag binnen 10-15 minuten. Inderdaad het handigst om eerst één rand van de buitenband in de velg te doen, dan band erin en dan de hele buitenband erin. Laatste stukje is wel verdomd lastig... | |
cafca | zondag 27 mei 2012 @ 16:14 |
Is er een andere manier? Hoe heb je het gisteren gebrobeerd dan? | |
marcodej | zondag 27 mei 2012 @ 17:19 |
Hoe anders? | |
Landgeld | zondag 27 mei 2012 @ 17:42 |
Ik zoek nog zomer- en winterhandschoenen voor op de racefiets ![]() Iemand nog een goede site met leuke aanbiedingen? Futurumshop ken ik. | |
Skwish | zondag 27 mei 2012 @ 17:52 |
Duitse webshops al een keer geprobeerd? http://www.radsportbekleidung.de http://www.craft-sports.de http://www.os-sportsfashion.com http://www.bobshop.de http://www.trikotboerse24.com http://www.cycle-buy.de/index.php | |
Skwish | zondag 27 mei 2012 @ 17:58 |
Vanmiddag een paar uurtjes gefietst. Wel druk zeg over fietspaden met wandelaars en andere dagjesmensen... lkkr ook als je geen bel hebt ![]() | |
CyclingGirl | zondag 27 mei 2012 @ 18:18 |
nou het was file op het fietspad, ik ging ook een uurtje om los te trappen. Gisteren met 54km per uur van mijn fiets gevallen dus ben zo stijf en heb overal pijn, gelukkig geen grote schaafwonden maar wel een mooie krans in mijn been gehad. | |
beverstraat | zondag 27 mei 2012 @ 18:41 |
Ben vandaag nog eens op de racefiets gesprongen, 10 km gereden ![]() (Was wel al enkele dagen geleden,deze week amper 2,5u op de fiets gezeten ![]() | |
raptorix | zondag 27 mei 2012 @ 18:53 |
Ik heb vandaag rondje Amsterdam - Bloemendendaal gefiets, zal je niet verbazen dat het redelijk druk was ![]() | |
Life2.0 | zondag 27 mei 2012 @ 18:55 |
auw, hoe kwam dat zo? | |
raptorix | zondag 27 mei 2012 @ 18:57 |
Handschoenen zijn toch wel handig merk ik, hahaha ik dacht dat het voor de grip was ![]() ![]() ![]() | |
MarcoD | zondag 27 mei 2012 @ 19:02 |
Ben vandaag eerst richting Alkmaar gefietst en daar de polder ingedoken om de drukte te ontlopen, viel qua drukte alles mee en was lekker fietsen ondanks dat m'n benen niet echt goed voelde. Tevens ook eerste rondje met nieuwe fietscomputer Garmin edge 500, top apparaat ![]() ![]() | |
Life2.0 | zondag 27 mei 2012 @ 19:03 |
Is het ook? | |
raptorix | zondag 27 mei 2012 @ 19:21 |
Het werkt toch ook wel schokabsorberend mag ik hopen ![]() Grip vind ik niet zo belangrijk omdat me handen eigenlijk nooit zeten. | |
kaasplankje | zondag 27 mei 2012 @ 19:24 |
Ja, en voor de snottebellen. En voor de demping. En voor de bescherming als je op je koekebakkes gaat. | |
cafca | zondag 27 mei 2012 @ 19:30 |
Vooral die. | |
raptorix | zondag 27 mei 2012 @ 19:32 |
Gewoon keihard snuiven als die scooter langs komt ![]() | |
Life2.0 | zondag 27 mei 2012 @ 19:40 |
die deponeer ik liever aan de zijkant van de weg ja, met dit weer is een vliegenscherm ook niet overbodig ![]() | |
No-P | zondag 27 mei 2012 @ 21:00 |
Trainer van mij vandaag gemoedwillig van de fiets gereden. Hij kon geen voorrang meer geven aan een automobilist waarna die man naast hem kwam rijden, begon te schelden en reed hem toen van het fietspad. Gelukkig alleen schaafwonden. Zijn Speed concept 9.9 wel beschadigd. Wat een idioot zeg. | |
Captain_Fabulous | zondag 27 mei 2012 @ 21:20 |
Zo, terug van de cursus bij M-gineering, in Kiel-Windeweer. Heel leerzaam, heel hands-on, uitleg en ga dan maar zelf met het gereedschap los. Hij had ook een paar schaalmodellen gemaakt van hout, om de werking van de deraileur heel versimpeld uit te leggen. Ik dacht dat ik wel wist hoe dat zat, maar als iemand het zo goed uitlegt, blijk je nog een heleboel te leren te hebben! Zelf nu assen gesteld, spaken vervangen, en nog veel meer! We hadden het even over shifters, en hij begon over Suntour, dus ik van hee, ik ken iemand van internet, die is verslaafd aan oude sun shifters, koopt ze altijd op ebay, Marten van: heet hij soms Ivo? Ik ![]() Klein wereldje...die man heeft echt een soort efteling voor fietsfanaten, een gigantische boerderij, en overal fietsen, onderdelen...je kan toch zien, dat het een vrijgezel is. Hij doet eigenlijk alles wat wij zouden doen, als er geen vrouwen/vriendinnen ons vertelde dat je niet 20 fietsen in de woonkamer mag hebben ![]() Geweldige vent. | |
raptorix | zondag 27 mei 2012 @ 21:25 |
Leuk, vroeger ook veel gesleuteld, maar die moderne meuk snap ik niks van, meeste mensen kunnen overigens tegenwoordig niet eens een band plakken merk ik ![]() | |
KnutdeIJsbeer | zondag 27 mei 2012 @ 21:27 |
Banden plakken is ook echt iets van de oorlog, alhoewel, toen gooiden ze een kapotte band waarschijnlijk door de tulpensoep. Gewoon een nieuw bandje d'r om ![]() | |
Metro2005 | zondag 27 mei 2012 @ 21:27 |
En waarom heb je geen bel ![]() | |
CyclingGirl | zondag 27 mei 2012 @ 21:30 |
Koers we lagen ineens met 30 op t asfalt | |
Life2.0 | zondag 27 mei 2012 @ 21:31 |
Kenteken even doorgeven aan het cbr, die hebben wel oor naar mensen die hun auto als dwangmiddel gebruiken ![]() | |
Tommeke | zondag 27 mei 2012 @ 21:31 |
Druk aan het managen? | |
Tommeke | zondag 27 mei 2012 @ 21:34 |
Idd. Trouwens; Friesland en Grunn ftw! Genoeg rustige wegen om op te fietsen! | |
No-P | zondag 27 mei 2012 @ 21:39 |
Is, gedaan. Die man was weggereden maar er was een motorrijder achteraan gegaan die het kenteken heeft opgeschreven. | |
raptorix | zondag 27 mei 2012 @ 21:52 |
True, met een racefiets is achterband vervangen natuurlijk ook eitje, op gewone fiets is weer hoop gekloot en afstellen van je achterkant, me stadsfiets nog maar 1 keer hoeven plakken en al half jaar geen gezeik. Ik woon in Amsterdam, je word gek van aantal plekken met glas op het fietspad omdat de glasbakken daar direct aan grenzen ![]() | |
Life2.0 | zondag 27 mei 2012 @ 21:53 |
![]() motorrijders laten ook niet over zich heenlopen | |
Oksel | zondag 27 mei 2012 @ 22:50 |
Ik heb vandaag 15km door Praag gesjouwd. Ook prima te doen. | |
Oksel | zondag 27 mei 2012 @ 22:53 |
Ik ben een fiets aan 't kopen voor de vrouw ![]() | |
CyclingGirl | zondag 27 mei 2012 @ 23:16 |
Leuk wat voor een fiets? Ik heb gisteren bij de koers een mooie fiets gezien. | |
CyclingGirl | zondag 27 mei 2012 @ 23:21 |
Ik ben die fiets aan het zoeken maar kan hem niet vinden. Het was een zwarte Cervelo met roze accenten en in dat roze zag je glitter. | |
Captain_Fabulous | maandag 28 mei 2012 @ 07:23 |
Dus binnenkort fietst ze jouw naar huis en mogen wij je hier troosten? ![]() | |
kanovinnie | maandag 28 mei 2012 @ 09:10 |
Ik heb geen bel omdat ik 'm bijna nooit nodig heb. Maar elke keer als ik 'm wel nodig heb heb ik weer spijt dat ik er niet 1tje gekocht heb. | |
kaasplankje | maandag 28 mei 2012 @ 09:18 |
Ja, alles wat je daar tegenkomt zijn tractors and horses. ![]() | |
cafca | maandag 28 mei 2012 @ 10:07 |
rare paarden, daar in het noorden | |
raptorix | maandag 28 mei 2012 @ 10:14 |
Deze is een koopje van 1.3 miljoen ![]() ![]() | |
kaasplankje | maandag 28 mei 2012 @ 10:16 |
Wat een wanstaltig lelijk ding. ![]() | |
mytec | maandag 28 mei 2012 @ 11:14 |
Viel me toch vies tegen, was een of ander scouting gedoe gister bij lauwersoog... zat ik op het fietspad achter bejaarden.. Verder idd ruimte zat. | |
mytec | maandag 28 mei 2012 @ 11:15 |
Het waren toch meer motoren gister;-) ook een oetlul die met 150 langs mij gaat | |
kanovinnie | maandag 28 mei 2012 @ 11:41 |
Hmm, wel of geen cadans/snelheidssensor kopen voor op mijn mtb... ga nu een edge 800 bestellen. | |
eentwee | maandag 28 mei 2012 @ 12:36 |
Cadans heb je niet veel aan offroad imo, snelheidssensor wel nuttig als je waarde hecht aan betrouwbare waardes aangezien GPS in de bossen slechter werkt. En dus nog slechter om je actuele snelheid te bepalen. | |
kanovinnie | maandag 28 mei 2012 @ 12:38 |
Ja, vooral bergop/berg af lijkt het me niet zo handig. Zijn er nog speciale snelheidsensoren voor garmin? Kan alleen die cadans/snelheid vinden. Die is meteen een euro of 40. Dus als er 1 van eentientje is die alleen snelheid doet ben ik ook blij. | |
MarcoD | maandag 28 mei 2012 @ 12:44 |
Even snel gezocht maar dit: http://shop.topbikes.nl/z(...)peed-sensor-ant.html is de enige speed-only sensor die ik snel kan vinden en dan scheelt het (bijna) niks met de garmin sensor, ik zou dus voor die van garmin gaan. | |
kanovinnie | maandag 28 mei 2012 @ 12:46 |
http://www.futurumshop.nl(...)danssensor-los.phtml Ja precies, scheelt 10 euro. Collega van me had het erover dat ze wel snel stuk gaan met MTB'en door water/schokken/modder enzo. Klopt dat? | |
MarcoD | maandag 28 mei 2012 @ 13:20 |
Geen ervaring mee, ik heb die sensor alleen op racefiets zitten voor mtb zit ik nog te twijfelen maar die gps snelheid is inderdaad niet betrouwbaar offroad/onder de bomen. Bij die speed only sensor komt trouwens nog verzendkosten (a 7 euro, 37 totaal) en bij futurumshop is de verzending gratis dus dan scheelt het nog maar 3 euro. Heb wel een overzichtje gevonden met snelheids sensors (ant+) http://weightweenies.star(...)f=3&t=69702&start=15 En een goedkopere sensor (totaal 30 euro), http://www.featherbikes.n(...)eed-transmitter.html | |
Life2.0 | maandag 28 mei 2012 @ 15:22 |
Ik heb een van de action toevallig keer gekocht, 3 euro 50, werkt nog steeds Mijn sigma overleefde het nieteens zo lang ![]() | |
Littlecreep | maandag 28 mei 2012 @ 16:18 |
Vandaag ook even 50 km op de fiets gezeten. Even naar de triatlon van Woerden gereden. Mooi parcours daar, dus die gaat op de lijst voor volgend jaar. Wel erg druk op de weg, dus maar rustig gereden. | |
Ambrosius | maandag 28 mei 2012 @ 16:19 |
Over drukte gesproken, ik reed vanochtend ineens middenin de Roparun ![]() | |
Gesloten | maandag 28 mei 2012 @ 16:38 |
Vandaag voor de tweede keer mijn fiets uitgetest. 50 km vandaag en zelfs twee keer de tankenberg "beklommen" ![]() Maar wat is het lekker zeg een flink stuk fietsen ![]() | |
eentwee | maandag 28 mei 2012 @ 16:39 |
Wat is de tankenberg? | |
kanovinnie | maandag 28 mei 2012 @ 16:40 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tankenberg 60 km gedaan net. | |
larry91 | maandag 28 mei 2012 @ 16:49 |
Ik meld me ook maar eens. Vandaag 105km gedaan met wat heuveltjes in de regio Nijmegen. Ging wel lekker maar het was wel warm zeg! Geef mij maar 15-20c. | |
kanovinnie | maandag 28 mei 2012 @ 16:53 |
Oja ivo. Kwam nog een man tegen die in '95 de PBP had gefietst. Hij had dat shirt aan. | |
No-P | maandag 28 mei 2012 @ 17:37 |
12de tijd van de 1000 op de Amerongseberg. Van heel wat bejaarden en vrouwen gewonnen dus ![]() | |
Tommeke | maandag 28 mei 2012 @ 18:04 |
Vet irritant. Ik ga dan gewoon op de weg rijden ![]() | |
firewirecable | maandag 28 mei 2012 @ 18:23 |
Vanochtend een rondje Montseny gedaan. Heerlijk! http://connect.garmin.com/activity/182899250 Distance: 79,33 km Time: 3:09:38 Avg Speed: 25,1 km/h Elevation Gain: 950 m Avg Temperature: 26,6 °C ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tommeke | maandag 28 mei 2012 @ 18:49 |
Vanochtend het DK gereden. M'n benen waren niet echt super, ben een paar keer geprobeerd weg te komen, maar dat lukte niet. Daarom maar gaan knechten voor een ploeggenoot die kan sprinten. In m'n eentje in een ruk 150 meter op een kopgroep dichtgereden. Toen ik omkeek zag ik dat het halve peloton eraf lag. Helaas niet de dash om door te trekken. In de finale ging onze sprinter in een bocht met grind onderuit (wederom minpunten voor de Peddelaars als organisatie) Ik zat er net achter maar kon makkelijk terugkomen. Ik besloot om op een klinkerstrook op 2km van de finish door te trekken. Helaas kwamen we niet weg. Toen maar plaatsen voor de sprint. Helaas miste ik de laatste bocht waarbij i een maatje van me bijna de berm in reed. Achteraf bleek dat te komen door een leeglopende achterband. Daardoor zat ik op een paar seconden helaas. Toch nog 8e geworden. | |
kaasplankje | maandag 28 mei 2012 @ 18:59 |
Netjes Tommeke | |
Gripper | maandag 28 mei 2012 @ 20:36 |
Niet veel gefietst dit weekend, ondanks het topweer. Vrijgezellenfeest kostte 1,5 dag, maar was wel leuk! Grotbiken ook, leuke belevenis en toch weer 10 km op de jaartotalen bijschrijven ![]() gisteren en vandaag twee snelle ritten van 80 en 50 km, en viel me ineens op dat ik erg hard reed ( voortdurend rond de 37-38 km/u, terwijl de hartslag maar rond de 160 bleef. Benen voelden wel aan alsof ik niet harder kon, maar ik heb nog zeker 20 slagen over voor ik in het rood ga. Ben ik langzaamaan zo getraind aan het raken dat gewoon hard doorfietsen niet meer voldoende impuls geeft? Ik zit met een hr van 160 nog laag in D2, maar wil toch vooruitgang met de benen. Lang verhaal kort: hoe krijg ik die beenkracht omhoog? Overal stoplichtsprintjes en intervals ? | |
kaasplankje | maandag 28 mei 2012 @ 20:39 |
Squats.![]() | |
raptorix | maandag 28 mei 2012 @ 20:40 |
Vandaag Amsterdam Enkhuizen gereden, ging erg lekker, op heenweg harde tegenwind op de mooie Noord Hollandse dijken, terugweg stond wind van zijkant, kwam op terugweg op gemiddeld 28.5 kilometer, voor me eerste keer boven de 100 km ben ik best tevreden. | |
Piperidine | maandag 28 mei 2012 @ 20:51 |
Kleine 50 km gefietst vandaag, ging niet echt lekker. Na een tijd krijg ik gewoon heel erg pijn in mijn benen, terwijl het conditioneel wel goed zit. Binnenkort maar even zadelhoogte aanpassen, denk dat dat het is. | |
raptorix | maandag 28 mei 2012 @ 20:53 |
Wel goed gedronken? Vooral met dit weer.. | |
Patroon | maandag 28 mei 2012 @ 21:20 |
Vandaag de elfstedentocht (240km) in 6:55 uur gefietst. Ging ontzettend hard, constant in de waaier gereden. 34 gem. | |
kanovinnie | maandag 28 mei 2012 @ 21:21 |
Ik hoor je elke week over die elfstedentocht? Is er elke week een elfstedentocht? | |
ursel | maandag 28 mei 2012 @ 21:31 |
Tilff - Bastogne - Tilff was weer zwaar. Eigenwijs als ik was toch maar gekozen voor de 142 ![]() De splitsing kwam al na 30 km en toen was ik nog net warm. Zo rond de 80 km begon het zwaar te worden en bij de Redoute begon ik kramp te krijgen bij dezelfde knie waar ik vorig jaar blesure mee had. ![]() Die maar omhoog gelopen, geen risico genomen daarin. De andere 2 klimmen die er nog na kwamen voorzichtig aan genomen. Al met al niet ontevree over het resultaat (voor mijn doen dan). ![]() Vorig jaar gemiddelde van 20.4, nu van 21.0 ![]() ![]() ![]() http://connect.garmin.com/activity/183107240#.T8PR3MxjU-s.link | |
buzz1291 | maandag 28 mei 2012 @ 21:34 |
Ik dacht altijd dat wanneer je te vroeg bij een controlepost was, je moest wachten op je vroegste vertrektijd om zo nooit boven de 25 km gemiddeld te komen. Is dit afgeschaft of het je hem "zwart" gereden? Overigens is dit de reden dat ik die tocht nooit op 2e pinksterdag reed maar wel altijd LBL de dag er voor. | |
kaasplankje | maandag 28 mei 2012 @ 21:44 |
Hij doet elke week 1 stad. | |
Blik | maandag 28 mei 2012 @ 21:51 |
Het is vandaag officieel geworden, ik heb dit jaar echt veel en véél te weinig getraind. Rondje in Limburg gefietst vandaag met 2 vrienden, begonnen bovenop de Cauberg. o.a. de Bemelerberg, Loorberg, Kruisberg, Eyserbosweg, Fromberg, Keutenberg en Cauberg gereden. Vorig jaar heb ik een aantal van deze bergjes ook gereden, en toen gingen ze wel echt een stuk beter. Ik moest gewoon lopen bij de Eyserbosweg en de Keutenberg ![]() http://connect.garmin.com/activity/183090071 | |
marcodej | maandag 28 mei 2012 @ 22:15 |
Hmm, ik dacht dat je daar maar max 25 per uur gemiddeld mocht. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 28 mei 2012 @ 22:17 |
Ook weer terug uit het zeeuwse. Was een leuk ritje Rotterdam CS - Middelburg. Verrassend hoe snel je vanuit Rotterdam toch in de "natuur" zit. Door de Maastunnel, stukje door woonwijk in Zuid en toen al vrij snel langs volkstuintjes en polders. Daarna heerlijk met wind mee door tussen de strandmensen door gepeddelt, super om al die dijken en keringen over te gaan met het mooie weer. http://app.strava.com/rides/9455892 Kwam net niet op 300 km in 1 weekend, wat voor mij ruimschoots een record is. Vandaag dus ook lekker op het strand gelegen en bier gedronken ![]() | |
Landgeld | maandag 28 mei 2012 @ 22:21 |
Heeft iemand een leuk artikel of ervaring m.b.t. het 'afsluiten' van een trainingsperiode voor een evenement als La Marmotte? Deze ga ik fietsen en heb een aantal vrienden die Alpe d'huzes fietsen. Een aantal daarvan zijn nu! al gestopt (dit evenement is 6 of 7 juni). Zij geven aan: nu rust is dan TOP. Wat doe je nog in de laatste trainingswee? D1 - D2 - D3? Zelf had ik in de planning zo'n 5-6 dagen voor de tocht nog 1keer lekker 'uit te halen', 150 km + hoogtemeters (6-7 uur op de fiets) en daarna rust en klein hersteltraining. Iemand tips / advies hierover? Ben erg benieuwd! | |
fetss | maandag 28 mei 2012 @ 22:26 |
Oude-holleweg gehad vandaag! Leuk heuveltje! | |
Holenbeer | maandag 28 mei 2012 @ 22:51 |
een heuveltje bij De Lutte, vlakbij Oldenzaal. Op 1 van mijn rondjes pak ik hem meestal mee. Er is een korte stijle kant (ik gok een klim van zo'n 150/200 meter, hoogte geen idee) en een langere kant (net iets meer dan vals plat, om het zo maar te zeggen). De tankerberg sluit overigens aan op de Paasberg. Een leuke afwisseling voor wanneer je voornamelijk vlak rijdt, maar waarschijnlijk al te min voor een gemiddelde klimmer. | |
mytec | maandag 28 mei 2012 @ 22:54 |
Politie... daardoor was de weg dus afgesloten mocht van die bromsnor niet de weg op. fietspad ging door het bos pas na 15min kwam ik weer bij de weg uit... | |
Patroon | maandag 28 mei 2012 @ 22:59 |
Is nog steeds zo, je hebt in totaal 3 tijdscontrole posten verspreid over de route. Dus niet elke stempelpost, je kan dus vrij lange stukken door knallen. We moesten in Dokkum 30minuten wachten, in Bolsward 45minuten (tijd voor een uitsmijter) en in Stavoren ook 45minuten. Vanaf Stavoren is het één sprint van 30km richting de finish. Goede training gehad voor zowel de duur als kracht. Stuk ga je wel met mannen als o.a. Germ van der Burg, Sierd Steiginga en Arjen Bos erbij. [ Bericht 1% gewijzigd door Patroon op 28-05-2012 23:27:46 ] | |
Patroon | maandag 28 mei 2012 @ 23:00 |
Ja die hebben we hier elk weekend. | |
kaasplankje | maandag 28 mei 2012 @ 23:10 |
Tja, ik zou ook lekker doortrainen. alleen de laatste week voor La Marmotte op 40% qua trainingsarbeid. | |
ultra_ivo | maandag 28 mei 2012 @ 23:11 |
Oranje shirtje? Weet je een naam? | |
eentwee | maandag 28 mei 2012 @ 23:31 |
Paar dagen rust voor het evenement is wel lekker. En niet de dag ervoor aankomen maar eerder zodat je aan de hoogte kunt wennen. | |
Patroon | maandag 28 mei 2012 @ 23:34 |
Maar los van het feit of de 11steden 25km/h is, is het gewoon super om in de 1e startgroep zo 240km te kunnen knallen met 34gem. We reden constant rond de 35 met stukken 40. Wist niet dat ik dat 240km kon. | |
kanovinnie | dinsdag 29 mei 2012 @ 06:33 |
Nope, was wel een oudere knar. Was dus omgeving Zaandam | |
raptorix | dinsdag 29 mei 2012 @ 06:47 |
Ik heb ook wel eens gelezen dat het voor duursporten goed is om in de rust periode rustig aan andere spiergroepen te trainen, zwemmen schijnt erg goed te zijn omdat het gewrichten relatief weinig belast. | |
kaasplankje | dinsdag 29 mei 2012 @ 07:25 |
Als je goed tussen de wielen rijden kan kom je een heel eind. Nog verrot nu of valt het wel mee? Je had Ivo's 300 dus ook wel aangekund? ![]() | |
nogeenmaarten | dinsdag 29 mei 2012 @ 08:47 |
Als ik mijn crank ronddraai, zonder ketting erop, dan voelt het een beetje roffelig. Overigens nauwelijks speling waarneembaar, een heel klein beetje. Vervangen? Het is campa veloce uit 2006 of 2007, aantal km's onbekend, misschien iets boven de 5000. Indien vervangen ben ik dan klaar met de zogenaamde lagercups (iets van 35 euro bij de rose) en is het zelf te doen? | |
Patroon | dinsdag 29 mei 2012 @ 09:16 |
Tsja.. na een tocht van 150km was ik stuk en dacht ik die 240 wordt nog lang. Maar blijkbaar stel je je er op in. Benen zijn nu behoorlijk verrot. We reden in allemaal kleine groepjes van 10-20 man. Het nodige kopwerk in de waaier moest dus wel gebeuren.. | |
Superher0 | dinsdag 29 mei 2012 @ 10:58 |
Zo, weekend is voorbij, envelopjes verzameld en ook nog een medaille. Het begon zaterdag in Staphorst. Klein peloton, 23 man aan de start, echt weinig en dit was te merken in de eerste ronde. Reden 35. Zegt een gast tegen mij ga maar. Had hij niet moeten zeggen. Heb 25km in mijn eentje op kop gereden, peloton moest moeite doen om mij te pakken. Wel goed gevoel. Te veel met krachten gesmeten waardoor ik als 10de finishde maar wel met het maximale aantal enveloppen, 8 stuks. 2 x1e, 1x2e, 1x4e en 1x5e premiesprint. 1e 3-rondenklassement, leidersklassement en 10e plek; ka-tjing, 101,50 euro aan prijzengeld. Gisteren het DK midden op de dijk bij Wijk bij Duurstede. Wat een wind. Was niet leuk, ene keer reden we 30 en toen weer 48 (wind tegen), groepjes probeerden weg te komen, werden weer gepakt. Aan het eind van de ronde gingen we de dijk weer op, 2% denk ik, zag ik de teller op 49 km/u staan, en gemakkelijk dat het ging. Na 56km koersen laatste ronde en ik had ruimte, metertje of 20, gelijk doorgegaan, had 1 persoon bij mij maar die kan niet eens meer volgen. Peloton deed niets, waren aan het kijken. Einde van het stuk waar het wind tegen was reed ik nog 38, met veel moeite en ik werd door 2 personen bijgehaald. Aangesloten en richting de finish gereden. Op het stukje omhoog reden we nu maar 41, beetje te kijken, van links naar rechts en links. Plaatste er eentje een demarrage, alsof ik stil stond. Ik was echt op dus kon alleen maar kijken en finishte ruim voor het peloton als 3e. Mooi brons en nu naar het NK (als ik weet wanneer en hoe dat in zijn werk gaat). ![]() Zag later bij Garmin dat de laatste 4 km mijn hartslag niet onder de 192 is gekomen, tussen de 192-200. Het naar huis fietsen ging daarna heel heel erg rustig. | |
Patroon | dinsdag 29 mei 2012 @ 11:20 |
Klasse! ![]() | |
dop | dinsdag 29 mei 2012 @ 11:52 |
haal eerst de boel eens uit elkaar, weet je gelijk of je dit zelf kan , en kun je beter zien wat er aan de hand is. er hoort geen speling op te zitten en het moet soepel draaien. aan je verhaal verwacht ik dat er vocht of vuil in de lager is gekomen , en dat het vervangen van de lagers voldoende is maar probleem kan toch net even anders zijn. | |
kanovinnie | dinsdag 29 mei 2012 @ 12:11 |
Grafzooi. Spaak gebroken. Kutfiets. | |
kanovinnie | dinsdag 29 mei 2012 @ 12:24 |
En op wonderbaarlijke wijze is een boutje uit mijn crank weg. | |
Gripper | dinsdag 29 mei 2012 @ 12:32 |
dat boutje wat in die zelf uitgeboorde ovale gaten zit bedoel je? ![]() | |
nogeenmaarten | dinsdag 29 mei 2012 @ 12:38 |
Even verder gekeken bij rose, volgens mij heb ik speciale tools nodig: http://www.rose.nl/artike(...)lagercups/aid:193426 en http://www.rose.nl/artike(...)crankbout/aid:193430 Is dat alles, of moeten er ook onderdelen worden geperst? De lagercups en genoemde tools komen totaal op circa 55 euro + verzendkosten. Risico is natuurlijk dat ik na een halve dag prutsen met een zakje onderdelen alsnog naar de fietsenmaker moet. Het is ook geen reparatie die veel voorkomt volgens mij. | |
nogeenmaarten | dinsdag 29 mei 2012 @ 12:39 |
![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 29 mei 2012 @ 12:46 |
Ben je bang dat de fietsemaker het ook niet kan ofzo?? Lagers vervangen is geen brainsurgery, zeker niet voor een beetje goede FM | |
nogeenmaarten | dinsdag 29 mei 2012 @ 13:32 |
Nee, de fietsenmaker kan het zeker. Daar ben ik niet bang voor. Mooi als ik het zelf zou kunnen en scheelt weer euro's. Anderzijds moet ik wel investeren in gereedschap dat ik daarna waarschijnlijk niet of zelden zal gebruiken. En als er delen in het frame geperst moeten worden dan haak ik ook af. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 29 mei 2012 @ 14:57 |
Iemand toevallig nog wat bij Rose Versand besteld? ![]() Zou wel eens wat langer kunnen duren ![]() http://www.bbv-net.de/lok(...)der-_arid,86088.html | |
nogeenmaarten | dinsdag 29 mei 2012 @ 15:43 |
Ouch! Maar morgen leveren ze weer: http://twitter.com/#!/RoseBikes/status/207403474181304320 | |
kanovinnie | dinsdag 29 mei 2012 @ 17:05 |
Nee. | |
mytec | dinsdag 29 mei 2012 @ 17:39 |
hele nette winkel moet er nog steeds wat bestellen vergeet het elke keer weer. Ik heb er ooit 1 x besteld en krijg nu al jaren lang elke catalogus van ze. | |
Patroon | dinsdag 29 mei 2012 @ 17:51 |
Hoi Gripper, Je zal inderdaad je lichaam moeten blijven prikkelen om verbetering te bewerkstelligen. Geen goede prikkel is geen supercompensatie, geen supercompensatie = je lichaam wordt niet sterker dan hij al is. Je zal nu dus meer interval moeten doen. Je kan dit op verschillende manieren uitvoeren. Bijvoorbeeld kracht interval is een mooie manier om sterker te worden. Wanneer je een interval training goed uitvoert ga je veel meer kapot dan wanneer je alleen maar hard door fietst, dat is je lichaam op een gegeven moment wel gewend. Variëren is het advies! Ik adviseer je om eens te kijken op www.zitvlees.nl voor leuke interval varianten. Wat betreft squaten is het nooit echt bewezen dat je er harder van gaat fietsen. Wel zorgt het er voor dat je je spierkracht, die je in de winter hebt opgebouwd, tijdens het seizoen kunt behouden. Het kan een goede toevoeging zijn aan een trainingsschema, mits er na een squat training voldoende herstel wordt genomen, dit is vaak lastig in te plannen in een druk schema aangezien een goed uitgevoerde krachttraining wel 72uren herstel vraagt. Alleen extra gaan squaten naast de manier zoals je nu fietst (alleen hard fietsen) zal niet genoeg zijn. Interessant artikel over krachttraining voor wielrenners van Adrie van Diemen en Jan Jabik Bastiaans: http://www.kiwinederland.(...)ng%20wielrenners.pdf [ Bericht 16% gewijzigd door Patroon op 29-05-2012 17:57:58 ] | |
dop | dinsdag 29 mei 2012 @ 19:20 |
ik kan niet in je gereedschapkist kijken en weet ook niet van alle crackstellen uit mijn hoofd welk gereedschap je nodig hebt. wel weet ik zeker dat ze niet geperst zijn elke fietsenmaker die ook racefietsen verkoopt en onderhoud , zal deze reparatie geregeld doen. dus die kan dat zeker , iedereen met wat ervaring en technisch inzicht kan het ook , maar bij twijfel toch beter naar de Fietsenmaker denk dat er wel een youtube filmpje te vinden is. [ Bericht 1% gewijzigd door dop op 29-05-2012 19:43:24 ] | |
Freddeh | dinsdag 29 mei 2012 @ 19:53 |
Eventjes Buzz narren. Ik heb vandaag mijn auto ingeleverd.... ....en ben vanmiddag op de fiets naar huis gegaan. Best zwaar, maar voelt heel erg goed. Heb er 65min over gedaan, over 25km. Lekker, geen heel slecht gemiddelde. Had m'n RVV shirtje aan, collega noemde mij al 'de ronde van Vlaanderen'. Zak ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 29 mei 2012 @ 20:01 |
Prima toch? Binnenkort ken je alle bochtjes precies en vlieg je er als kaasellara langs. Collega die ik niet zo goed ken zat te bitchen dat mijn spaak kapot was (zal wel een slecht wiel zijn dan!). Op een gegeven moment zei hij dat hij 60km+ ver noemt. En dat 27 km+ snel is. Toen heb ik 'm maar verteld dat ik 150+ ver is en 30km+ een leuke snelheid is. Toen was het meteen over ![]() | |
Tommeke | dinsdag 29 mei 2012 @ 21:09 |
Haha in your face ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 29 mei 2012 @ 21:49 |
Brilglazen verwisselen van mijn agu bril wat een pokkewerk, mooi dat ik hierna dus gewoon mijn zonnebrilglazen laat zitten. ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 29 mei 2012 @ 21:50 |
Bij mijn btwin brilletje kan ik ze zo in en uitklikken. | |
Tommeke | dinsdag 29 mei 2012 @ 22:05 |
Welke heb je? | |
ThePlaneteer | dinsdag 29 mei 2012 @ 22:07 |
Gaan er nog mensen op fietsvakantie? Ik ga in juli naar Argeles, o.a. om de Tour weer te bezoeken maar uiteraard ook om te gaan fietsen.. Dus een leuke route uitstippelen met de Tourmalet en Aubisque ![]() Nog tips? | |
#ANONIEM | dinsdag 29 mei 2012 @ 22:09 |
Agu Takatsu (bij jullie gekocht) ![]() | |
Tommeke | dinsdag 29 mei 2012 @ 22:11 |
Bij een helm? ![]() Bij die bril gaat het soms ook een beetje lastig idd! | |
#ANONIEM | dinsdag 29 mei 2012 @ 22:12 |
Nee niet die aanbieding! Maar inderdaad het moet gewoon een beetje los komen denk ik. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 29 mei 2012 @ 22:15 |
Ronde van Vlaanderen is stiekem best grappig ![]() Gemiddelde lijkt me voorlopig van ondergeschikt belang, mooi dat je weer aan het fietsen bent ![]() | |
Gripper | woensdag 30 mei 2012 @ 00:22 |
![]() Minstens zo leuk als de fans van Tim Knol die op een gegeven moment tijdens optredens T-shirts aanhadden waarop stond "Tim Knol is echt vet" Gewoon blijven fietsen Freddeh, straks ben je ineens niet meer die ronde maar de slanke held van het fietsenhok ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 mei 2012 @ 00:28 |
| |
kanovinnie | woensdag 30 mei 2012 @ 06:35 |
Ja, dan ben ik zeker de ronde van Noord Holland? ![]() | |
No-P | woensdag 30 mei 2012 @ 07:03 |
Hmm. Er zit speling in mijn achterwiel. Vanavond maar even reservewiel steken en andere wiel nakijken. | |
Captain_Fabulous | woensdag 30 mei 2012 @ 08:53 |
Ach, ik ben dan de Ronde van Hilversum...boeia. | |
nogeenmaarten | woensdag 30 mei 2012 @ 09:30 |
Beter de ronde dan de hel. | |
Blik | woensdag 30 mei 2012 @ 09:34 |
De Tourmalet en de Aubisque schijnen wel leuk te zijn ![]() | |
nodisch18 | woensdag 30 mei 2012 @ 09:43 |
Ik rijd vannacht rond 2:00 aan richting de Alpen. ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 30 mei 2012 @ 09:46 |
Gaaf! Veel plezier. Beetje goed weer daar? | |
nodisch18 | woensdag 30 mei 2012 @ 10:05 |
Het lijkt vrij aardig ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 30 mei 2012 @ 10:15 |
Lekker! Misschien de 3e lus van de Amstel fietsen zondag. Ik vind dat stukje door Maastricht alleen een beetje raar. Iemand deze wel eens gefietst en is dat stuk leuk om te doen? Volgens mij kan ik daar beter afsteken tussen de Geulhemmerberg en de Bemelerberg. | |
Drassss | woensdag 30 mei 2012 @ 10:35 |
Afgelopen zondag nog geweest en ik zou na de Geulhemmerberg rechts afdraaien en de lange afdaling (rijksweg ) nemen. Onderaan meteen links en via de sportvelden weer richting de Bemelerberg.. Persoonlijk vind ik heel dat stuk in de omgeving van Sint Geertruid/Mheer helemaal niks en ga ik altijd via Margraten naar het oosten en dan rechts afdraaien bij Euverem richting het zuiden naar Slenaken. Prachtige (mooi asfalt) weg en amper verkeer! | |
Gripper | woensdag 30 mei 2012 @ 10:36 |
Zijn de hoogste passen (incl Galibier) al wel open beste vriend? Kijk eens hier: http://www.savoie-route.c(...)a_circulation-1.html Op de galibier is alleen de tunnel vanaf morgen open, de col zelf opent 15 juni pas. Kans is dus aanwezig dat je onder de slagboom door moet kruipen, en de laatste meters door slush sneeuw rijden. Vooral afdalen in dat spul is best lastig.... Veel plezier natuurlijk wel, lekker hoor zo begin juni! Ik was er zelf vorig jaar ook precies in die tijd, Pinksteren 2011 viel toen wel later, rond 12 juni. In deze maand is het tenminste nog rustig en niet bloedheet in de Alpen. | |
nodisch18 | woensdag 30 mei 2012 @ 10:43 |
Ik vind de route van het Mergellandroute altijd wel aardig (totaal 140+, als je slechts de route uit de link fiets zo'n 85 km. Deze staat ook compleet aangegeven. Alleen kies ik er altijd voor om na Eeckelrade direct links te gaan zodat je direct in Sint-Geertruid uit komt (tussen km 19 en 20). | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 30 mei 2012 @ 10:46 |
140 is te ver voor mijn fietsmaatje, 80 lijkt me ruim voldoende. Mocht ze goede benen hebben misschien nog even naar de Camerig en het drielandenpunt. ![]() | |
nodisch18 | woensdag 30 mei 2012 @ 10:47 |
Ik weet niet of alles al open is. Ik denk dat ik er gewoon aan begin en dan zie ik wel hoe ver ik geraak. Ik heb er wel ontzettend veel zin in. Heb helaas weinig km kunnen maken dit jaar, daarnaast heel het weekend flink verkouden geweest dus de vorm laat te wensen over. Hopelijk maakt het moraal veel goed! ![]() | |
nodisch18 | woensdag 30 mei 2012 @ 10:48 |
Mergellandroute ± 85 km inclusief Bemelerberg, Loorberg, Wolfsberg, Camerig, Eyserbosweg, Keutenberg, Fromberg, Cauberg ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 30 mei 2012 @ 10:56 |
Gaaf! Thanks ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 30 mei 2012 @ 11:44 |
| |
#ANONIEM | woensdag 30 mei 2012 @ 11:46 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 30 mei 2012 @ 11:48 |
Mwa, toch niet zo'n negatief stukje? Kan me bovendien in alle aangedragen "oplossingen" wel vinden ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 30 mei 2012 @ 11:49 |
Tja....bejaarden met 50km/u op een electrofiets, dat gaat natuurlijk mis ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 mei 2012 @ 11:50 |
Behalve op zondagmiddag is het vooralsnog goed toeven in het hoge noorden. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 30 mei 2012 @ 11:53 |
Hier is het in het weekend wel druk. Ik stoor me er niet zo aan, omdat ik van nature vrij relaxed ben ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 30 mei 2012 @ 12:05 |
Tsja, ik heb zelf geen ervaring met in een groep rijden en daar komen juist vaak de negatieve verhalen van. Waar ik mezelf nog wel eens schuldig aan maak is dat ik ga roepen omdat ik natuurlijk geen bel heb maar dat doe ik eigenlijk alleen als ik denk dat een tegemoet komend persoon mij niet ziet/op de andere weghelft van het fietspad slingert. En dan ben ik bang voor een botsing. ![]() ![]() | |
Patroon | woensdag 30 mei 2012 @ 12:12 |
Ik merk dat als je "bel, bel" roept dit minder opdringerig overkomt dan, joooo. | |
#ANONIEM | woensdag 30 mei 2012 @ 12:14 |
Ik bedank wel altijd even ![]() | |
Littlecreep | woensdag 30 mei 2012 @ 12:37 |
Rij zelf al jaren met een fietsbel met training. Helaas, en ik denk dat velen dat met mij kunnen beamen, levert dit vaak ook rare situaties op. Meest voorkomende probleem zijn de mensen die eerst even over hun schouder kijken wat er aan komt. Nergens voor nodig, ga gewoon naar rechts en er is niks aan de hand. Wat is die rare behoefte om te kijken wat er achter je zit? Op zich kan ik me vinden in de redenering dat de fietspaden te klein zijn. Zo ben ik laatst nog van de weg afgestuurd door een agent die vond dat ik niet op de weg mocht fietsen tussen Bodegraven en Woerden. Er ligt daar gewoon een suggestiestrook, maar de beste man vond dat ik op het fietspad moest fietsen. Het fietspad langs de vaart is daar niet breder dan anderhalve meter en wordt bevolkt door vissers die op de weg zitten, dagjesmensen en ouders met kinderen. Ook kan ik me altijd ontzettend storen aan mensen die, als het fietspad wel breed genoeg is, consequent het complete fietspad opeisen. Vrouw aan de rechterkant en de man volledig aan de linkerkant van het fietspad. Nergens voor nodig en bloedirritant. Veel mensen snappen gewoon niet hoe snel wielrenners gaan. Maandag reed ik ook bijna iemand aan die zomaar opeens de weg overstak. (fietspad ging aan andere kant verder, ik bleef op de hoofdweg) Een vrouw met kind kijkt achterom, ziet ons aankomen en steekt zonder na te denken over. Gevolg was dat ik bijna op dat kindje knalde. Veel geschreeuw en mevrouw deed beroep op het feit dat 'we dat kind toch wel zagen, dan doe je toch wat rustiger?' Ik heb maar gezegd dat het nauwelijks een moeite was om even rustig aan de kant te staan om ons voorbij te laten. Het is een discussie die altijd zal blijven en eigenlijk erger ik me er dood aan, alsof elke wielrenner een arrogante klootzak is. Ik bel altijd netjes, bedank mensen als ik er door word gelaten, maar soms word ik ook van mijn fiets gereden door iemand die niet zit op te letten. Dan mag ik me daar toch ook ietwat geïrriteerd over uitlaten? [ Bericht 0% gewijzigd door Littlecreep op 30-05-2012 13:13:40 ] | |
nodisch18 | woensdag 30 mei 2012 @ 12:38 |
Ik blijf het vooral vermoeiend vinden dat als je belt dat fietsers per definitie: Tring Tring...!!! ![]() 1 eerst omkijken ![]() 2 vervolgens naar links zwalken ![]() 3 verschrikt naar rechts uitwijken ![]() 4 hun partner zowat de berm in te rijden ![]() 5 Je voor rotte vis uitmaken ![]() Waarom niet gewoon zodra je een bel hoort een klein beetje doortrappen, de ander iets in houden en dan naar rechts uitwijken. Life is easy ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door nodisch18 op 30-05-2012 12:43:25 ] | |
#ANONIEM | woensdag 30 mei 2012 @ 12:45 |
So true ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 30 mei 2012 @ 12:59 |
Ze heeft toch ook wel een beetje gelijk. Met kleine kinderen of honden ga ik altijd wat rustiger fietsen, je ziet die vaak genoeg zonder kijken zo het fietspad opschieten. Behalve dat je dat kind waarschijnlijk het ziekenhuis in knalt kun je dan zelf ook een aardige klapper maken. | |
Littlecreep | woensdag 30 mei 2012 @ 13:02 |
Zeker weten, ik doe ook rustiger bij kleine kinderen. Wat ook de reden was dat ik er niet tegen op knalde. Maar het gaat me hier vooral om het feit dat die vrouw zonder rekening te houden met onze snelheid oversteekt. Het is een kwestie van opletten. De verantwoordelijkheid om ongelukken te voorkomen zou niet alleen moeten liggen bij de wielrenners, maar ook bij de dagjesmensen. De helft ervan zit gewoon niet op te letten. Je bent een actief lid van het verkeer, gedraag je daar dan ook naar. | |
cafca | woensdag 30 mei 2012 @ 13:06 |
Ik ben laatst met zo'n 40 km per uur op 15cm afstand een hond gepasseerd die opeens op het fietspad stond en op het juiste moment godzijdank bleef stilstaan. Maar dan gaat je hartslag wel ineens omhoog...... | |
kanovinnie | woensdag 30 mei 2012 @ 13:07 |
Garmin binnen ![]() | |
MarcoD | woensdag 30 mei 2012 @ 13:10 |
Bij punt 5 krijgen ze ook wel eens ruzie ![]() ![]() Ik trap in ieder geval altijd even door om ruimte te maken en ik heb geleerd gewoon om te kijken zonder dat ik naar links zwalk (als ik denk dat er iemand achter me zit zonder bel). En ik neem standaard een bel mee in me shirt, zo een met een rubberen ring om snel te bevestigen aangezien die ik heb nogal trilt als je hem op fiets laat zitten, en dan gewoon onder de stuurpen bevestigen ziet de soigne politie het ook niet zo snel. En gewoon rustig aan voorbij (kleine) kinderen/honden/paarden of het moet een brede weg zijn waar je tijdens het in halen aan de andere kant kan rijden. | |
cafca | woensdag 30 mei 2012 @ 13:11 |
Tof! Over Garmin gesproken: mijn fm adverteerd momenteel met die apparaatjes van Mio. Iemand daar al ervaring mee? kwa prijs ontlopen ze Garmin niet zo heel erg, maar ik wil binnenkort toch eens gaan kijken. | |
ThePlaneteer | woensdag 30 mei 2012 @ 13:21 |
Die fietssnelwegen vind ik wel heerlijk trouwens, maar toch meer voor woon-werk verkeer dan voor een mooie tour. | |
Blik | woensdag 30 mei 2012 @ 13:21 |
Je zou ook deze kunnen doen, rondje van ruim 60 km: http://connect.garmin.com/activity/183090071 Mijn rondje van afgelopen maandag, zitten eigenlijk dezelfde bergen in. Eerste 30 km is een beetje inkomen en weinig steile stukken, laatste 30 km is redelijk heavy met Kruisberg, Eyserbosweg, Fromberg, Keutenberg, Cauberg. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 30 mei 2012 @ 13:30 |
Had er nog nooit van gehoord maar ziet er wel aardig uit. Dat de kaarten al geïnstalleerd zijn is natuurlijk top en de surprise me functie lijkt me ook wel lachen ![]() Dank! 60 km wat kort maar kan daar dan gewoon rechtdoor de Camerig op. Deze neem ik ook ff mee ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 30 mei 2012 @ 13:49 |
Als al die gemeentebesturen die zeiken over wielrenners hier in de buurt eerst eens zich gingen houden aan de CROW normen rond fietspaden dan zou er een hoop minder te zeiken zijn. De meeste wegbeheerders lappen de normen voor fietspaden aan hun laars. | |
Metro2005 | woensdag 30 mei 2012 @ 14:10 |
Ik ben geen wielrenner maar ligfietser en de meeste problemen ontstaan inderdaad niet zozeer door de hogere snelheid maar door de onoplettendheid van de overige fietsers . Dat plus het feit dat veel mensen die hogere snelheden niet goed inschatten. Ik ben wel voorstander van bredere fietspaden of gewoon op de weg fietsen als je harder wilt fietsen. AL geef ik de voorkeur aan bredere fietspaden. Als er meer mensen gaan fietsen ipv met de auto gaan moet dat wel gefaciliteerd worden natuurlijk, het moet niet zo zijn dat je straks op het fietspad overal in de file staat terwijl ernaast een bijna lege weg ligt. Ik ben vorige week zelfs een keer met de auto gegaan omdat het zó druk was op het fietspad dat ik gewoon nergens meer door kon fietsen. En dat van een die-hard year-round fietser ![]() Of ze op zijn minst eens fatsoenlijk onderhoud gaven zo nu en dan. Op sommige fietspaden is nauwelijks te fietsen omdat de staat van het wegdek zo triest is. | |
cafca | woensdag 30 mei 2012 @ 14:22 |
zo'n 300-350 euro. Heb je ook een Garmin Edge 500 voor, met kaarten. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 30 mei 2012 @ 14:31 |
Gedownload dan? Ik kom niet onder de 350 voor een Edge 800 met harstlag + cadans, maar zonder kaarten.. | |
cafca | woensdag 30 mei 2012 @ 14:37 |
Nee, ik zat verkeerd te kijken. Ik had het over de Edge 500, maar die heeft alleen zo'n lijntje voor navigatie, toch? | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 30 mei 2012 @ 14:37 |
Klopt. | |
CyclingGirl | woensdag 30 mei 2012 @ 16:17 |
Zou wel goed zijn meer ruimte maar een baan voor het snellere verkeer gaat het hem niet worden want iedereen zwalkt toch maar over dat fietspad. En dan die scooterrijders die nog even iemand inhalen vol frontaal op je af komen daar wordt ik moet van of op dijkjes en dan ingehaald worden door een auto die bang is om een stukje in de berm te rijden. Heb ik het al over hardlopers / wandelaars gehad die op het fietspad lopen maar dan aan de verkeerde kant?? Jij mag dan vol in de ankers als er tegemoet komend verkeer komt. Al met al irritatie en zeker met deze zonnige dagen, het is jammer want de frustratie komt van beide kanten uit. Daarom ga ik lekker vroeg in de ochtend fietsen, heb ik een bel en een mond als het al dan nog nodig is want bellen horen ze vaak ook niet. | |
Life2.0 | woensdag 30 mei 2012 @ 16:34 |
Van de week kwam ik fietspad tegen gemaakt van.. soort moderne kinderkopjes ![]() ![]() ![]() Ernaast een 80km weg maar ging snel schemeren en dan ga ik daar ook echt niet rijden, dus toch maar over het fietspad, eerst zachtjes om niet met mn wiel tussen de kiertjes te komen en laten (was lang pad) toch maar op wat snelheid (harder dan 15 trilde het zo erg dan ik moest stoppen omdat ik last kreeg van mn polsen ![]() Ben ik halverwege, huppa band ertussen en buitenland lag eraf ![]() | |
Life2.0 | woensdag 30 mei 2012 @ 16:34 |
| |
Life2.0 | woensdag 30 mei 2012 @ 16:39 |
Pardon hete koffie/werkverkeer ![]() Je verwacht het niet maar ze schuiven direcht op! | |
the85mc | woensdag 30 mei 2012 @ 16:49 |
Hey wielrenners! Ik had een vraagje. Puur uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd naar hoeveel watt ik trap. Ik fiets zelf op een MTB en toen ik laatst op de weg met wat wielrenners meefietste merkte ik dat ik prima met hun mee kon trappen (ze reden iets van 36 met dat groepje..) Heuvelop kon ik zelfs met de snelsten mee en dat verbaasde me echt. Nu heb ik een excelbestandje gevonden en als ik daar mijn gemiddelde snelheid invul, bandenweerstand, luchtweerstand enzo, dan zou ik ongeveer 280 watt trappen. En dan heb ik het over gemiddelde snelheid over ongeveer 2 uur. Is 280 watt realistisch? Heb namelijk geen flauw idee. Heb jaren geleden eens een maximaal vermogen test gedaan in de sportschool en dat was toen 500 watt gemiddeld en piek op ruim 700. Maar dat was maar een minuutje. | |
Littlecreep | woensdag 30 mei 2012 @ 16:54 |
Dit inderdaad. Loop naast het fietsen nog eens drie keer per week hard en loop gewoon aan de rechterkant. Ik snap het idee ook niet van het lopen aan de verkeerde kant. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 30 mei 2012 @ 16:56 |
Is volgens mij de voorgeschreven positie voor een voetganger als er geen trottoir is ![]() | |
Gripper | woensdag 30 mei 2012 @ 17:02 |
Als je aan de rechterkant loopt, kun je makkelijker van achteren aangereden worden (zeker als het verkeer wat aan de rechterkant van de weg hoort netjes rechts houdt) Links lopen is dan veiliger omdat je het verkeer van voren tenminste ziet aankomen, zij kunnen voor jou uitwijken en je kunt zelf tenminste nog de berm inspringen. Iedere voetganger die op een weg loopt zonder trottoir zou dus links moeten houden voor zn eigen veiligheid. | |
cafca | woensdag 30 mei 2012 @ 17:03 |
Het begint al met 0 Je niet horen Waardoor ze je pas bij de derde keer bellen horen en je toch al vol in de ankers moet. En maar schelden op die wielrenners, die denken dat de weg van hun is. Nee, dan die bejaarden die er geen rekening mee houden dat er ook mensen zijn die wel door willen fietsen. ![]() Ik moet eerlijk zeggen: ik hou me ook niet altijd aan de regels, maar ik let wel altijd op de veilgheid. Dus alleen door rood of op de autorijbaan als het rustig is. De meeste bijna-ongelukken die ik meemaak komen door mensen die jouw snelheid verkeerd inschatten of automobilisten die fietsers gewoonweg geen voorrang of ruimte geven. Even met de vlakke hand op hun dak slaan schut ze wel wakker, al heb ik daar ook wel eens ruzie door gekregen. | |
Life2.0 | woensdag 30 mei 2012 @ 17:06 |
Als ze je in halen en JIJ je eleboog in moet trekken ![]() Mijn reactie is dan standaard "als ik op jouw auto kan slaan ben JIJ veels te dicht bij ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 30 mei 2012 @ 17:11 |
Ik vraag ze altijd of ze wel eens in Frankrijk op vakantie gaan met de auto? Meestal is 'huh' het antwoord. Leg dan uit dat dergelijk inhaalgedrag in Frankrijk gezien kan worden als poging tot moord met de straf die daarbij hoort. Dit ook een keer bij een Fransman moeten doen, hem een heel verhaal gehouden over de Code de Route. De man was zichtbaar verbaasd en onder de indruk (hele verhaal ging in het Frans). | |
cafca | woensdag 30 mei 2012 @ 17:15 |
Ah, dat verklaart waarom fransen je altijd inhalen alsof je een auto bent ![]() | |
Gripper | woensdag 30 mei 2012 @ 17:19 |
Voor een land met amper fietspaden zijn ze inderdaad erg goed op fietsers ingesteld. En: wielrenners worden in Frankrijk wel met respect behandeld, en niet als "homo's in strakke pakjes" zoals ze in Nederland (of toch in ieder geval op Fok) worden beschouwd. | |
marcodej | woensdag 30 mei 2012 @ 17:22 |
Dan doe jij het fout want je moet met je gezicht richting het tegemoetkomende verkeer lopen. Waarom? Omdat je dan als het goed is kan zien aankomen wat er aan komt en aan de kant kan gaan en niet uit je rug verrast wordt. | |
kanovinnie | woensdag 30 mei 2012 @ 17:27 |
Ach man, al die mongolen hier praten elkaar na. Met z'n alle 1 groep bashen. En altijd. Het maakt niet uit wie je bent, wat je doet enzovoort, gebasht wordt je toch wel. Ben je te arm? Pauper ![]() Verdien je normaal? Jan modaal ![]() Verdien je veel? Opschepper ![]() Net als hier. Fiets je langzaam? Slome ![]() Fiets je normaal? Recreant! ![]() Fiets je hard? Oksel ![]() | |
cafca | woensdag 30 mei 2012 @ 17:38 |
![]() Maar verder heb je wel gelijk. Hier op Fok! wordt alles makkelijk afgezeken. | |
Life2.0 | woensdag 30 mei 2012 @ 17:42 |
Klopt, voor een land met veel fietsers kunnen we toch enorm kinderachtig zijn over iets wat anders is als wijzelf ![]() | |
Life2.0 | woensdag 30 mei 2012 @ 17:43 |
Niets moet ![]() Het is wel veiligste voor jezelf vaak, maar zodra je op paden loopt waar het zo druk is als het strand op een 30 graden zondag kun je beter rechts houden omdat je dan minder inhaalacties creeert | |
Life2.0 | woensdag 30 mei 2012 @ 17:44 |
Fiets je op zondag? Mooiweerrijder ![]() | |
kanovinnie | woensdag 30 mei 2012 @ 17:47 |
Niets persoonlijks daar, maar wist geen goede vergelijking ![]() Je moet er ook gewoon door heen prikken. HEt zijn voor het grootste gedeelte pubers danwel nerds danwel levenloze. Behalve wij dan. ![]() | |
Patroon | woensdag 30 mei 2012 @ 17:50 |
Zeg dan wel "dood door schuld" of "doodslag" en geen poging tot moord. Moord staat in de wet (art 289 Sr) beschreven als: Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft. Het zit hem in de voorbedachte rade. Hij moet van huis zijn gegaan met de intentie om iemand van het leven te beroven. Die voorbedachte rade is erg moeilijk te bewijzen. | |
thettes | woensdag 30 mei 2012 @ 18:57 |
Ik ben één keer aangereden door een auto en dat was nou net in Frankrijk. Dus hoe idioot sommige Hollanders ook zijn, wij hebben in ieder geval wel onze fietspaden. Weten jullie trouwens hoeveel watt per kg jullie kunnen trappen?? | |
Patroon | woensdag 30 mei 2012 @ 19:03 |
Bedoel je dan maximaal? Of hoeveel watt je op je omslagpunt trapt? Dat laatste is namelijk relevant. Even heel kort heel veel kracht leveren zegt voor wielrennen niet zoveel, wel interessant voor 100m sprinters. | |
thettes | woensdag 30 mei 2012 @ 19:04 |
Ik google net een beetje ja, en ik zie (logisch ook) dat het natuurlijk veel uitmaakt hoe snel de weerstand oploopt op de fietergometer en hoe lang het duurt ![]() | |
Patroon | woensdag 30 mei 2012 @ 19:06 |
Ja klopt, je hebt dan ook verschillende soorten tests. Wanneer je bijv. een omslagpunt test doet waarbij het heel langzaam oploopt zal je omslagpunt nauwkeuriger worden vastgelegd. Maar wanneer je dan uiteindelijk moet sprinten voor de max watttage zal je lager uitkomen omdat je namelijk al kapot bent. | |
thettes | woensdag 30 mei 2012 @ 19:07 |
Ik heb namelijk deze gedaan laatst: is dat nog een bepaalde 'standaard' test? | |
Patroon | woensdag 30 mei 2012 @ 19:11 |
Ik wilde net zeggen, die tests van 1minuut zeggen niet zoveel, omslagpunt is meer een richtlijn. Je gaat namelijk veel te snel naar het omslagpunt toe waardoor deze helemaal niet nauwkeurig wordt vastgelegd. Maar voor recreatief gebruik prima om mee te werken. Ik heb die van 1minuut toen ook gedaan en vond de uitkomst nogal afwijken van mijn gevoel. Vanaf 250 watt zeg je? Toen zat ik al te stampen op mijn omslagpunt ![]() Voor een goede test adviseer ik SMA van Guido Vroemen in Amersfoort. Hij maakt gebruik van het lange protocol. Hier heb ik veel goede verhalen over gehoord. | |
thettes | woensdag 30 mei 2012 @ 19:13 |
nee, vanaf 250 watt werden de stapjes omhoog 25 watt ipv 50 watt. | |
Patroon | woensdag 30 mei 2012 @ 19:15 |
Ah, zo. Ik zie dat bij mij constant met stapjes van 25 watt is gedaan, ook na 250 watt. | |
kanovinnie | woensdag 30 mei 2012 @ 19:18 |
Bevochtigen van je hartslagmeter. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Hand onder de kraan en een paar spetters erop? Hoe doen jullie dat? | |
Patroon | woensdag 30 mei 2012 @ 19:19 |
Ik haal hem over mijn tong heen ![]() | |
thettes | woensdag 30 mei 2012 @ 19:19 |
Ik kwam iig op 5.4w/kg bij dit testje, wat dan een geschatte maximale zuurstofopnamecapaciteit van 62 ml/kg/min zou zijn. Maar ik wilde het een beetje in context plaatsen, want mijn meest recente fietstochtje ging nou niet echt lekker ofzo.. En i.t.t. bij hardlopen heb ik vrij vaak het idee dat héél veel fietsers een stuk harder kunnen dan ikzelf. Ook vraag ik me af in hoeverre gewoon je fietstalent van belang is? Genoeg hardlopers die echt niet zo hard kunnen fietsen, maar volgens mij wel een goed wattage (maar dan op de loopband) + vo2 max hebben? beetje spuug erop? ![]() | |
kaasplankje | woensdag 30 mei 2012 @ 19:21 |
Ik heb een wattage test gedaan in een SMA toen ik begon met koersen. Ik was toen 22 en nu 34. Ik trapte toen 375 Watt met 72 kg. Dus 375/72= 5.2Watt per kg. Ik ben nu niet zwaarder en waarschijnlijk neit veel sterker ook. ![]() | |
kanovinnie | woensdag 30 mei 2012 @ 19:23 |
Vrienden van me zijn er trots op om in een filmpje over aso wielrenners te zitten ![]() | |
Patroon | woensdag 30 mei 2012 @ 19:28 |
Ik denk dat je je niet moet blindstaren op het max vermogen /kg. Dit is maar een klein onderdeel van het geheel. Je longinhoud lijkt prima op orde. Ik haalde daar 5900ml. Mijn max wattage per kg kwam op 5. Ik ben nu 3kg lichter en sterker dus dat zal nu wel hoger liggen. Het is lastig om het in een context te plaatsen, sporten is meer dan puur vermogen leveren. Je hebt bijvoorbeeld ook te maken met efficiënt kracht overbrengen (misschien kan dit nog veel beter) en mentaal moet je ook niet onderschatten. Ik denk dat wel 40% van sport te maken heeft met mentale gesteldheid. Ik heb eens een onderzoek gelezen waarbij wielrenners gingen fietsen (op zo'n tacx geval) tegen een virtuele tegenstander. Ze moesten eerst het parkoers fietsen en zo hard mogelijk gaan. Daarna moesten ze het nog eens fietsen en fietsten ze achter die virtuele tegenstander aan (zichzelf dus). Bij 1 van de 2 groepen hadden ze de virtuele tegenstander stiekem wat harder laten rijden. Uiteindelijk reed iedereen van de 2e groep sneller dan de 1e tijd en de tijden van de andere groep. Sporters kunnen dus dieper gaan dan ze zelf denken. ![]() | |
Life2.0 | woensdag 30 mei 2012 @ 19:35 |
Ik zou bij hardlopen na 20 meter al kapot zijn ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 30 mei 2012 @ 19:37 |
Sufste reden om niet te kunnen fietsen; je fietskleding in Zeeland laten liggen ![]() Verdomme hartstikke lopen haasten om een beetje op tijd thuis te zijn ![]() | |
kaasplankje | woensdag 30 mei 2012 @ 19:54 |
Oh, ik moest nog even op Superhero reageren: Vette prestatie man! ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 30 mei 2012 @ 19:56 |
Meestal is het inderdaad dood door schuld of poging tot toebrengen lichamelijk letsel. Moord is het in geval van met de lichten flitsen, toeteren en ander moedwillig gedrag vlak voor de botsing. Type blijven inhalen ook als er een fietser van de andere kant komt. | |
kaasplankje | woensdag 30 mei 2012 @ 19:56 |
Je hebt van die gasten die abnormaal sterk zijn, zeg 450 of 500 Watt trappen maar geen bocht doorkomen en niet aan het wiel kunnen rijden. Die presteren dus helemaal niks als coureur. | |
Life2.0 | woensdag 30 mei 2012 @ 19:56 |
art 6 wvw ![]() | |
Narcotical | woensdag 30 mei 2012 @ 20:05 |
Gewoon even beetje water uit de bidon op de hand, even door de handen wrijven en dan over de contactplekjes van de borstband. Dan is ie wel nat genoeg, want je gaat uiteindelijk toch zweten ![]() | |
Patroon | woensdag 30 mei 2012 @ 20:07 |
Maar ging die automobilist dan op pad met het idee van ik ga iemand vermoorden? En hoe bewijs je dat? | |
kaasplankje | woensdag 30 mei 2012 @ 20:08 |
Nieuw TT voorstel: -Waar we met 34 gemiddeld 240km fietsen -Waar we 500 Watt trappen in onze dromen -Waar Thettes er een spuugje op doet -Waar Superhero voor 't eerst NK gaat rijden | |
Patroon | woensdag 30 mei 2012 @ 20:10 |
Waar Thettes er een spuugje op doet |