abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112010601
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:11 schreef zuigmarmot het volgende:
Mijn mening:
Het middel noodverordening is onproportioneel ingezet. het niet hebben van gas in de lente/zomer is geen hoge prioriteit (a bij -20 in de winter kan ik mij voorstellen) er zijn door het niet functioneren van het gas geen levens of gezondheid in gevaar.

Daarbij denkende dat er genoeg alternatieven zijn om dit anders op te lossen, al is het maar beter communiceren, langer wachten e.d. andere technieken / materialen gebruiken waardoor het niet noodzakelijk is alle kranen in de huize af te sluiten. Die burgemeester heeft dit veeel te zware middel veel te snel ingezet, het is mijns inziens ook als onrechtmatig te bestemelen.

Als ik thuis was geweest had ik uit protest de kraan niet afgesloten, en niemand binnengelaten, flinke sloten om de gaskraan gehangen, en deze op andere manieren afgeschermd.

Als ik niet thuis was geweest had ik (ja ik weet ook dat dit niet rechtmatig is) opeens een heleboel spullen in mijn huis gemist, waarbij de schuldigen natuurlijk aan te wijzen zijn.

ik had sowieso als burger de afgifte van de noodverordening en de gevolgde procedures laten beoordelen door een rechter.
Het is slechts jouw mening dat gas geen hoge prioriteit heeft, de horeca kan bijvoorbeeld echt niet zonder. Het langer wachten is zinloos, er staan altijd panden leeg en er zijn mensen op vakantie. Ze hebben tot laat in de avond afgesloten en daarbij zijn de woningen met mensen van huis als laatst aan de beurt gekomen. Dus dat 17:00 uur de mensen niet terug van werk zijn, slaat vrijwel nergens op.

En wat is dat laatste kinderachtig zeg.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:37:25 #127
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_112013767
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:20 schreef Taperol het volgende:

[..]

Het is slechts jouw mening dat gas geen hoge prioriteit heeft, de horeca kan bijvoorbeeld echt niet zonder. Het langer wachten is zinloos, er staan altijd panden leeg en er zijn mensen op vakantie. Ze hebben tot laat in de avond afgesloten en daarbij zijn de woningen met mensen van huis als laatst aan de beurt gekomen. Dus dat 17:00 uur de mensen niet terug van werk zijn, slaat vrijwel nergens op.

En wat is dat laatste kinderachtig zeg.
Horeca niet zonder ? gasflessen.
of koude schotel ?

JA, ik ben zeker recalcitrant, en ik weet dat jij het nu niet kan waarderen maar ik meen ook uiteindelijk in jouw belang te handelen, ook al heb jij niet door wat voor implicaties het zo klakkeloos inzetten van noodverordeningen inhoud, en op wat voor een gevaarlijke glijdende schaal dit gebeurt.

Het is onzin dat men de huizen moest betreden, ja dat het makkelijker, en dus goedkoper was geloof ik zeker.
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:43:46 #128
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_112013980
Glijdende schaal argument berust per definitie niet op feiten. Je bent gewoon kinderachtig bezig.

Dat je achteraf wilt protesteren omdat er een te zwaar middel zou zijn ingezet is overigens volkomen terecht. Maar uit protest op het moment zelf niet meewerken is treurig.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:45:45 #129
6468 zuigmarmot
pi_112014045
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:43 schreef padlarf het volgende:
Glijdende schaal argument berust per definitie niet op feiten. Je bent gewoon kinderachtig bezig.

Dat je achteraf wilt protesteren omdat er een te zwaar middel zou zijn ingezet is overigens volkomen terecht. Maar uit protest op het moment zelf niet meewerken is treurig.
http://www.nu.nl/binnenla(...)isproportioneel.html
http://www.rhenen.nl/Smartsite.shtml?id=69519
http://www.at5.nl/artikel(...)llen-rond-bezoek-gul
http://www.njb.nl/website(...)=ARTIKEL&DocID=20500
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:48:50 #130
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_112014150
Ja leuk, linkjes. Heb je een argument?
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:52:19 #131
6468 zuigmarmot
pi_112014276
Ik vind dat wanneer een rechter bepaald dat het disproportioneel is om een noodverordening voor dit soort zaken in te zetten, en bekende juristen die veel toevoegen aan de vakliteratuur argument genoeg moeten zijn.

dat je mij niet geloofd prima, maar om nu je kop in het zand te steken..

en ja het gebeurt vaker dat rechters hierover oordelen:
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=AV0612
http://rechten.eldoc.ub.r(...)/?pFullItemRecord=ON
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:57:22 #132
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_112014453
Ok, goed, dat wil ik wel geloven. Maar laat het dan aan de rechters over, en ga je niet zelf gedragen als een kleuter. En dan wil ik daarbij nog wel enig begrip opbrengen voor op het moment zelf weigeren mee te werken. Echter, achteraf liegen om te proberen de politie een diefstal in de schoenen te schuiven gaat echt alle perken te buiten.
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 25 mei 2012 @ 13:02:16 #133
6468 zuigmarmot
pi_112014638
Zoals ik al aangaf vindt ik ook dat een rechter zich erover moet buigen....maar mijn argument eerder was al dat dit bijna altijd te laat is, het kwaad is al geschied, en het enige middel waarmee je als burger kunt wapenen tegen deze grove onrechtmatige schendingen van jouw rechten is .....burgelijke ongehoorzaamheid. Dit middel heeft vaak inderdaad kinderachtige trekjes, dat omdat er wanneer je niet over wil gaan op het gebruiken van geweld er niet veel overblijft dan dat.

En ja, het lijkt kinderachtig om dan de gasinstalateur en de politieman de dupe te laten worden, dit is ook niet persoonlijk bedoelt maar die personen dienen niet klakkeloos alles op te volgen wat men hen opdraagt, deze personen dragen dus ook een deel van de verantwoordelijkheid en dienen de moed te hebben om tegen hun opdrachtgevers aan te geven: dit doe ik niet, dit is niet zoals het hoort!

p.s. hier is wat leesvoer: http://books.google.nl/bo(...)ng%20onjuist&f=false
pi_112014663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:37 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik snap even niet hoe alle eindgebruikers afsluiten gaat helpen bij het oplossen van een storing? Ze hebben toch zeker wel een hoofdkraan ergens? :?
Omdat ze het lek in de leiding alleen kunnen opsporen als alle eindpunten ook dicht zijn.
pleased to meet you
  vrijdag 25 mei 2012 @ 13:05:33 #135
6468 zuigmarmot
pi_112014758
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 13:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Omdat ze het lek in de leiding alleen kunnen opsporen als alle eindpunten ook dicht zijn.
Neen!
men kan secties gewoon afsluiten.men kan in delen zelfs op straatniveau afsluiten, zo kan men dus elimineren.

als het dan in een straat is....neee zo'n verordening voor de gehele gemeente laten gelden, dat is de korte weg
  vrijdag 25 mei 2012 @ 14:38:03 #136
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_112018110
Met een beetje pech neemt een agent je juwelen of een los biljet van de eettafel weg, bewijs maar dat het die agent was :')
  vrijdag 25 mei 2012 @ 16:47:34 #137
211797 Esses
Splendide mendax
pi_112022652
Voor al het volk wat het hier nog steeds niet snapt. Mensen hebben geisers, CV ketels en wie weet wat op gas. Zolang je niet weet of al die apparatuur van noodkleppen voorzien zijn en alle waakvlammen uit zijn is het fijn dat je buren geen eten kunnen koken. Immers als jij niet thuis bent dan is het einde verhaal met de gas voorziening. Gas op een sectie, een persoon heeft een geiser zonder noodklep? Boem komt al dichterbij.

Maar kortzichtig geneuzel.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_112025334
quote:
Wijk aan Zee heeft weer gas. De grote gasstoring die donderdagochtend om 7.15 uur ontstond, was 's avonds rond 20.45 uur voorbij.

Dat heeft een woordvoerder van netbeheerder Stedin gemeld. De oorzaak van de gasstoring, die bij twee verdeelstations ontstond, is volgens hem nog onbekend.

De burgemeester had een noodverordening afgekondigd om de storing te kunnen verhelpen, omdat het daarvoor nodig was bij alle aangesloten 1200 huishoudens de gaskraan dicht te draaien.

Bij uiteindelijk 18 woningen waar niemand thuis was, mocht een medewerker van Stedin samen met een politieagent en een slotenmaker naar binnen om dit te kunnen doen. De sloten werden niet geforceerd, maar met een loper opengemaakt.

Toevoer

Nadat alle gaskranen dicht waren gedraaid, kon de gastoevoer worden hervat. Via media en andere communicatiemiddelen kregen de getroffen bewoners te horen dat ze de gaskraan weer konden openzetten.

Stedin heeft hen excuses aangeboden. Ze krijgen volgens een woordvoerder een klein bedrag als compensatie voor de overlast. Ondernemers kunnen een schadeclaim indienen bij Stedin.

Burgemeester Han van Leeuwen van Beverwijk, waar Wijk aan Zee onder valt, waardeerde het dat de inwoners het beste maakten van de onverwachte situatie. ''Tientallen restaurants in het dorp en aan het strand reageren creatief: overal smeult de houtskool en worden zomerse menu's gepresenteerd'', zei Van Leeuwen eerder op de dag.

De noodverordening wordt vrijdag ingetrokken.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-zee-gasstoring.html

Ik ben toch wel benieuwd wat voor storing het nou was .. onvoldoende druk in de leiding oid?
pleased to meet you
pi_112026847
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 18:05 schreef moussie het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/binnenla(...)-zee-gasstoring.html

Ik ben toch wel benieuwd wat voor storing het nou was .. onvoldoende druk in de leiding oid?
Dat laatste denk ik want je leest vaak negatieve dingen over Stedin, gisteren bijv. weer eens de zoveelste stroomstoring in Rotterdam.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 19:09:29 #140
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112027554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:03 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Weet je dit zeker? Het klinkt niet helemaal netjes.
Dat was ook nooit de bedoeling :')
  maandag 28 mei 2012 @ 10:14:52 #141
367438 Koenjahhhh
Lockpicker
pi_112117062
Lockpicken is een kunst en het is echt niet zo makkelijk als dat mensen denken ;)

Wel leuk om te kunnen :D
Follow Your Bliss!!!!
  maandag 28 mei 2012 @ 11:26:15 #142
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_112118669
Als zo'n vraag in je opkomt ben je gewoon zelf met die dingen bezig. Ik durf te stellen dat ts een "drugslab" heeft. Zeker als je ziet dat hij het jargon aardig onder de knie heeft. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_112118751
quote:
15s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Als zo'n vraag in je opkomt ben je gewoon zelf met die dingen bezig. Ik durf te stellen dat ts een "drugslab" heeft. Zeker als je ziet dat hij het jargon aardig onder de knie heeft. :')

Wat is dit voor mongool? _O-
  maandag 28 mei 2012 @ 11:34:50 #144
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_112118965
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:28 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Wat is dit voor mongool? _O-
Ja, de beste man heeft het over een "drugslab". Dat is inside knowledge. :D

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_112119545
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 22:37 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik snap even niet hoe alle eindgebruikers afsluiten gaat helpen bij het oplossen van een storing? Ze hebben toch zeker wel een hoofdkraan ergens? :?
Inderdaad. Kan iemand uitleggen waarom het gas bij de woningen moet worden afgesloten?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 00:56:39 #146
211797 Esses
Splendide mendax
pi_112333855
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 16:47 schreef Esses het volgende:
Voor al het volk wat het hier nog steeds niet snapt. Mensen hebben geisers, CV ketels en wie weet wat op gas. Zolang je niet weet of al die apparatuur van noodkleppen voorzien zijn en alle waakvlammen uit zijn is het fijn dat je buren geen eten kunnen koken. Immers als jij niet thuis bent dan is het einde verhaal met de gas voorziening. Gas op een sectie, een persoon heeft een geiser zonder noodklep? Boem komt al dichterbij.

Maar kortzichtig geneuzel.
Omdat lezen lastig is.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')