STEL nou dat hierbij bijvoorbeeld een drugslab wordt gevonden, ben je dan gewoon keihard de lul?quote:Noodverordening in Wijk aan Zee om gasstoring
WIJK AAN ZEE - De burgemeester van Wijk aan Zee heeft een noodverordening afgekondigd in een poging de gasstoring te verhelpen. Wijk aan Zee zit sinds donderdagochtend zonder gas. Om het probleem te verhelpen is het nodig bij alle aangesloten 1200 huishoudens de gaskraan dicht te draaien. Naar verwachting lukt dit pas aan het einde van de avond.
Met de noodverordening krijgen medewerkers van netbeheerder Stedin toestemming om zelf de gaskraan dicht te draaien in woningen waar niemand thuis is. Vanaf 17.00 uur mogen ze de woningen betreden. Dit gebeurt in aanwezigheid van een politieagent en een slotenmaker. Het gaat om ongeveer 500 woningen.
Pas als alle gaskranen dicht zijn, kan de storing worden verholpen. De slotenmaker maakt de sloten open met een loper. Het slot wordt bij binnentreden niet geforceerd. De deur wordt na afloop weer op slot gedraaid en er wordt een briefje achtergelaten.
Vakantiewoningen zijn het eerst aan de beurt, net als leegstaande panden en woningen waarvan de bewoners op vakantie zijn. Daarna volgen de overige woningen.
draaien?quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:49 schreef Metalfrost het volgende:
Ik zou ze niet eens toelaten.. ze schrijven maar een handleiding hoe je die kraan dicht moet doen.
Ze gaan nu dus gewoon huizen in waar niemand thuis is met een loper schatquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:49 schreef Metalfrost het volgende:
Ik zou ze niet eens toelaten.. ze schrijven maar een handleiding hoe je die kraan dicht moet doen.
Ik vind het ook maar een raar verhaal. Wat gebeurt er als één persoon het vergeet dalijk? Ontploft die zijn huis ofzo?quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
vraag me af waarom het niet voldoende is om alle centrale afsluiters dicht te zetten...
Gezien de noodverordening zou je bijna gaan denken van wel, daarom mijn vraagquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:52 schreef Darkestrah het volgende:
Is het dan wel legitiem verkregen bewijsmateriaal?
Maakt dat uit in Nederland? Volgens mij niet, dacht dat het iets Amerikaans was.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:52 schreef Darkestrah het volgende:
In Nederland kunnen dergelijke zaken ook.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Maakt dat uit in Nederland? Volgens mij niet, dacht dat het iets Amerikaans was.
Jazeker dat dat uitmaakt! Anders zou politie willekeurig huizen gaan betreden door deuren in te rammen, rollen ze in Rotterdam per 1 van de 3 huizen een wietplantage opquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Maakt dat uit in Nederland? Volgens mij niet, dacht dat het iets Amerikaans was.
Dat is een goede vraag, misschien worden ze niet vervolgd, maar de drugszooi wordt wel vernietigd lijkt mij.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:52 schreef Darkestrah het volgende:
quote:
De noodverordening heeft niets te maken met de drugs, dus ik denk niet dat de politie daar een zaak van kan maken. Verder weet ik weinig over de wet hoor.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:53 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Gezien de noodverordening zou je bijna gaan denken van wel, daarom mijn vraag
Ja maar via Google Earth kijken is wel wat anders als je huis betreden zonder dat de inwoner hhier toestemming toe geeftquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:56 schreef PiRANiA het volgende:
Mag de Belastingdienst in mijn achtertuin kijken met Google Earth?
... Hoe dan ook, inderdaad moeten ze er wel eerst achter komen. En dat zal niet meevallen met een grote schutting. Maar inderdaad kijkt Google Earth daar overheen, en als de inspecteur dus de moeite neemt daar gebruik van te maken dan heb je echt een probleem. Roepen dat het onrechtmatig verkregen bewijs is, gaat je niet helpen. ...
en verder:
... Ik denk met mede de overweging dat als de agente een pootje had gekregen van een collega en zo over de schutting had gekeken, er ook geen sprake was geweest van onrechtmatig verkregen bewijs. ...
I knowquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:55 schreef Helpmefok het volgende:
[..]Ik had hem al verwacht. Nee ik zat met ongelofelijke verbazing te kijken naar de televisie (RTL 4). Zoals je weet uit de VBL-slowchat werk ik in een bedrijf met meer wapens dan het halve Nederlandse politiekorps, dus het is nogal belangrijk dat ik van onbesproken gedrag ben
Ze doen het ook alleen bij mensen die niet thuis zijn, lampenkapquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:49 schreef Metalfrost het volgende:
Het is enkel onrechtmatig verkregen bewijs als ze het verkrijgen op een onrechtmatige manier.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:56 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
De noodverordening heeft niets te maken met de drugs, dus ik denk niet dat de politie daar een zaak van kan maken. Verder weet ik weinig over de wet hoor.Ze zouden misschien wel een soort smoes kunnen verzinnen om toch verder te mogen kijken. Een vreemde lucht ofzo.
Alleen ligt wijk aan zee in noord-hollandquote:
De bewoners hoeven dan ook geen toestemming te geven.quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:58 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja maar via Google Earth kijken is wel wat anders als je huis betreden zonder dat de inwoner hhier toestemming toe geeft
Weet je dit zeker? Het klinkt niet helemaal netjes.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:00 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Het is enkel onrechtmatig verkregen bewijs als ze het verkrijgen op een onrechtmatige manier.
Dus als ze nu je hele huis gaan doorzoeken is het waarschijnlijk onrechtmatig verkregen, als ze bij het naar binnen gaan direct tegen de wietkwekerij aanlopen of de wietkwekerij ruiken dan is het rechtmatig verkregen bewijs
Erm... een wietplantage is niet zo netjes.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:03 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Weet je dit zeker? Het klinkt niet helemaal netjes.
Ja maar bij ons moet je het halve huis door voor je de gaskraan gevonden hebt. Dan zou je een potentiële wietplantage best makkelijk kunnen aantreffen.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De bewoners hoeven dan ook geen toestemming te geven.
Zoals gezegd: de woning mag niet doorzocht worden, dus de plantage kan alleen ontdekt worden als deze merkbaar aanwezig is.
Bij een buurman, 1 blok verderop, brak in 2005 brand uit... Het begon op zolder, rest mag je zelf invullen...quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:03 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Weet je dit zeker? Het klinkt niet helemaal netjes.
Ja maar dan ontstaat de brand dóór de wiet, of bedoel je dat niet?quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bij een buurman, 1 blok verderop, brak in 2005 brand uit... Het begon op zolder, rest mag je zelf invullen...
Kwartier later stonden er een stuk of 20 plantjes op straat en het waren geen vetplanten...
Hij is door de verhuurder het huis uit gezet en zal ook nog wel een flinke boete gekregen hebben.
Ja, daar kan de politie toch niets aan doen?quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:07 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja maar bij ons moet je het halve huis door voor je de gaskraan gevonden hebt. Dan zou je een potentiële wietplantage best makkelijk kunnen aantreffen.
In die zin, dat ze dat wapen thuis sowieso netjes moeten opbergen, dus als daar vragen over komen, lijkt me dat vrij logisch.quote:Of stel mensen met een schietvergunning, die het wapen - stom - op de tafel hebben laten liggen. Die zijn dus gelijk dik de lul?
Wat begrijp je niet aan het woord ''noodverordening''?quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:09 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja maar dan ontstaat de brand dóór de wiet, of bedoel je dat niet?
Ik vind het echt BELACHELIJK dat politie zomaar je huis in gaat met een slotenmaker.
Ja omdat mensen geen gas hebbenquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het woord ''noodverordening''?
quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:11 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja omdat mensen geen gas hebben. Big fucking deal
.
Noodverordening roep je op als het -10 is en mensen 5 dagen geen warm water hebben (en dus geen verwarming): niet met 28 graden buiten
Ja wat nou, oeh je kan niet koken en een dag niet douchen, erg zegquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, want gas heb je alleen nodig in de winter
Hoe oud ben je?quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:13 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja wat nou, oeh je kan niet koken en een dag niet douchen, erg zeg. Ik vind het echt een beetje overdreven; TE overdreven om politie zichzelf maar zomaar toegang tot huizen te zien verstrekken.
Maar de mensen kunnen pas weer gas hebben als alles is afgesloten. En ik denk niet dat men zin heeft te wachten op die ene man die op vakantie is.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:11 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja omdat mensen geen gas hebben. Big fucking deal
.
Noodverordening roep je op als het -10 is en mensen 5 dagen geen warm water hebben (en dus geen verwarming): niet met 28 graden buiten
Als je aanwezig was, hoefden ze niet binnen te komen want dan kon je zelf je gas dichtdraaienquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:11 schreef Metalfrost het volgende:
Noodverordening of niet, als ik aanwezig was, kwamen ze het huis niet binnen.
Je zou niet eens heel even de gasinstallateur binnen laten voor die paar minuten?quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:49 schreef Metalfrost het volgende:
Ja, wat boeit het dat er ergens een gaslek zit dat potentieel gevaar oplevertquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:13 schreef Helpmefok het volgende:
Ja wat nou, oeh je kan niet koken en een dag niet douchen, erg zeg. Ik vind het echt een beetje overdreven; TE overdreven om politie zichzelf maar zomaar toegang tot huizen te zien verstrekken.
23. Hoe is dat relevant?quote:
Gast, lees nou eens een keer wat er staat.Ze willen je huis niet eens binnen als je thuis bent. De verordening is alleen bedoeld voor huizen waar niemand thuis is.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:11 schreef Metalfrost het volgende:
Noodverordening of niet, als ik aanwezig was, kwamen ze het huis niet binnen.
Dat gevaar was al gekeerd met het dichtdraaien van de hoofdkraan mutsjequote:Op donderdag 24 mei 2012 20:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, wat boeit het dat er ergens een gaslek zit dat potentieel gevaar oplevert
Als iemand 3 maand in Zuid Afrika zit moet de rest van het dorp idd maar wachten tot hij terug isquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:13 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Omdat je post als een opstandige puberquote:
Omdat ze al verwachten dat het tot laat in de avond duurt. Ze doen vakantiewoningen en dergelijk eerst. Daar wordt gewoon rekening mee gehouden.quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:15 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
23. Hoe is dat relevant?
Een huis is zó privé, ik hoef echt niet een agent uit mijn dorp te hebben die het huis inloopt en de sexswing en gigadildo's op de schouw ziet staan. Snap je wat ik bedoel? Ik vind dat zó'n extreme vorm van privacyschending: waarom beginnen ze bijvoorbeeld om 17:00 hiermee en niet 20:00. Dan zijn véél meer mensen thuis uit hun werk.
Of ze wachten één dag: via het nieuws is dan IEDEREEN er van op de hoogte.
Niet goed gelezen dan. Mijn foutquote:Op donderdag 24 mei 2012 20:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Gast, lees nou eens een keer wat er staat.Ze willen je huis niet eens binnen als je thuis bent. De verordening is alleen bedoelt voor huizen waar niemand thuis is.
IEDEREEN?quote:Op donderdag 24 mei 2012 20:15 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
23. Hoe is dat relevant?
Een huis is zó privé, ik hoef echt niet een agent uit mijn dorp te hebben die het huis inloopt en de sexswing en gigadildo's op de schouw ziet staan. Snap je wat ik bedoel? Ik vind dat zó'n extreme vorm van privacyschending: waarom beginnen ze bijvoorbeeld om 17:00 hiermee en niet 20:00. Dan zijn véél meer mensen thuis uit hun werk.
Of ze wachten één dag: via het nieuws is dan IEDEREEN er van op de hoogte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |