SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:27 schreef Dottey het volgende:
Wat is dat?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n kastomaten zijn niet meer biologisch, een rupseninvasie vrat gaten in de vruchten. Een paar dagen voor de ontdekking had ik nota bene de vermoedelijke veroorzaker, een vlinder, met veel moeite uit de kas gered omdat hij het zelf niet kon en ik het zielig vond... Ik had langzaam z'n vleugels eruit moeten trekkenHeb de rupsen stuk voor stuk geplet en m'n vader met gifspuit heeft er nog een ronde overheen gedaan.
Er gaat nu een eerste courgette lukken zo te zien, da's leuk! Wanneer is zo'n ding oogstrijp?
En waarom zijn pepers zo duur in de winkel, die dingen groeien echt makkelijk!
Courgettes zijn oogstrijp vanaf dat ze een centimeter of 10 lang zijn. Je kan ze laten doorgroeien tot zo'n monster als hierboven op de foto staat, of nog veel groter. Maar hoe groter hoe minder lekker.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:10 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[..]
Wat is dat?!
M'n kastomaten zijn niet meer biologisch, een rupseninvasie vrat gaten in de vruchten. Een paar dagen voor de ontdekking had ik nota bene de vermoedelijke veroorzaker, een vlinder, met veel moeite uit de kas gered omdat hij het zelf niet kon en ik het zielig vond... Ik had langzaam z'n vleugels eruit moeten trekkenHeb de rupsen stuk voor stuk geplet en m'n vader met gifspuit heeft er nog een ronde overheen gedaan.
Er gaat nu een eerste courgette lukken zo te zien, da's leuk! Wanneer is zo'n ding oogstrijp?
Heb 4 courgetteplanten die het echt goed doen.. dat is ongeveer 8 courgettes per week. Eet bijna niks andersquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Courgettes zijn oogstrijp vanaf dat ze een centimeter of 10 lang zijn. Je kan ze laten doorgroeien tot zo'n monster als hierboven op de foto staat, of nog veel groter. Maar hoe groter hoe minder lekker.
Zo heel klein (10cm) vind ik ze trouwens ook niet op hun lekkers, ik geef de voorkeur aan supermarktformaat. Zo'n 25 cm.
Wow, dat ziet er mooi uit. De tomatenplantjes die ik kado kreeg van de buurman zijn verregendquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:44 schreef Erasmo het volgende:
Ze beginnen eindelijk een beetje te verkleuren
[ afbeelding ]
Als je de courgettes groter wil laten groeien, moet je af en toe aan het kontje voelen. Dat moet stevig blijven. Als je ze in de winkel koopt, ook even voelen of ze goed zijn.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:10 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[..]
Wat is dat?!
Is die Phytophthora-schimmel die ze nekt, niet zozeer de nattigheid zelf.. dus misschien ben je daar wat meer schimmelvrij dan.. Mijn vroege aardappeltjes hadden er ook last van, had gelukkig nog wel een beetje oogst (1/3 ofzo van wat mogelijk zou moeten zijn).quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:25 schreef Teslynd het volgende:
Ik hoop er volgend jaar aan te denken om de tomaten zo te zetten dat ze er een parapluutje boven kunnen krijgen. Gek, vroeger had ik helemaal geen last van verregende tomaten. Dat is iets waar ik pas dit jaar voor het eerst over hoor.
hij was enorm lekker.. niet bitter, niet waterig.. hij was erg smakelijk ^^.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Courgettes zijn oogstrijp vanaf dat ze een centimeter of 10 lang zijn. Je kan ze laten doorgroeien tot zo'n monster als hierboven op de foto staat, of nog veel groter. Maar hoe groter hoe minder lekker.
Zo heel klein (10cm) vind ik ze trouwens ook niet op hun lekkers, ik geef de voorkeur aan supermarktformaat. Zo'n 25 cm.
Dat hoef ik dan niet meer te proberen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 00:45 schreef Perrin het volgende:
Mijn buurman had ze onder een afdakje staan.. Soort van doe-het-zelf koude kas. Echt iets van 10m2 of zo. Allemaal veranderd in snot.![]()
Mijn vader knipt de stengels altijd op de helft van de stelen af in augustus. Weet niet of dat tegen omwaaien is, of groei-bevordering van de knollen. Ik vermoed het laatste, want anders zou hij ze wel stutten. Ze stonden daar nog niet in bloei.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:01 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
oja, staan ook nog wortels, kardoen en radijsjes in...
het enige waar ik me zorgen over maak ik dat ik sommige planten misschien wat te dicht bij elkaar heb gezet in mijn enthousiasme.., even afwachten hoe groot alles wordt, de aardperen moeten ook al bijna stokken bij, ik begreep dat die ook 3 meter hoog worden!
ik heb de artisjokken deze winter gezaaid in die kartonnen potjes binnen en in het voorjaar met pot en al buiten in de grond gezet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:48 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bloodhound, heb jij de artisjokken al vorig jaar geplant? Wij hebben ze dit jaar erin gezet, hopelijk hebben we volgend jaar ook een bloem...
Ook hier positief moestuinnieuws: een tomaat is aan het verkleuren geslagen en de courgettes beginnen eindelijk vruchten te produceren. Net op tijd denk (en hoop) ik.
helemaal uit zaad opgekweekt dit jaarquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:37 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oh wauw, ik dacht dat dat zelden voorkwam hier en dat een artisjok twee seizoenen nodig had. Leuk dat ze het al zo goed doen, goed plekje blijkbaar.
Ik heb altijd begrepen dat ze klein geoogst worden om de smaak te behouden.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:20 schreef Dottey het volgende:
Overigens was dat een verstopte courgette.. normaal haal ik ze eraf rond de 20 cm![]()
In de winkel is het een dieptriest formaat.. 15 cm en mega dun..
wij gaan ze vanaf nu gewoon altijd zelf kweken.. prima te doen.
ja.. niet te groot.. maar dat betekend niet dat ze onder de 15 lengte en 2 cm doorsnede hoeven te hebbenquote:Op maandag 6 augustus 2012 00:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat ze klein geoogst worden om de smaak te behouden.
Of is dat niet correct?
ga je wortel schieten?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:48 schreef tomaat52 het volgende:
Ik denk dat ik volgend jaar een stuk tuin van m'n ouders ga inpikken.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:36 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Deze gaan volgend jaar iig de tuin in.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vast nog meer.
Je woont helaas nogal ver weg.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:01 schreef merry77 het volgende:
je mag van mij wel aardbeienplanten hebben. Ik ga er vandaag of morgen 1 vierkante meter uitgraven en anders weggooien. Hele lekkere soort (weet geen naam).
Heb je volgend jaar aardbeien ipv nog te moeten wachten voor het plantje groot genoeg is.
[..]
Niemand?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:08 schreef Outpost76 het volgende:
Mijn bleekselderie en prei willen nog steeds niet groeien... Gezien t bleke blad van de selderie komen ze duidelijk wat te kort... Iemand die me kan vertellen wat?
Klik op de foto voor een grotere en duidelijkere versie.
[ afbeelding ]
quote:
Weet ik maar die maakt t voor mij niet duidelijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:09 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je hebt 'm zelf in een topic van mij gezet.
te ondiepe bak, dunkt me te zeggen. Daarnaast zal hij wel extra bemesting nodig hebben, zo aan het blad te zien.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:16 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Weet ik maar die maakt t voor mij niet duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |