Ik ben gister een dagje naar pinkpop geweest, even een samenvatting. We kwamen ongeveer om half twee bij de hekken aan (later dan geplant omdat een malloot in de trein aan de noodrem trok). De rijen om naar binnen te komen waren immens lang, daarom ook een half uur moeten wachten. Eenmaal binnen eerst even wat bonnentjes gekocht en toen naar de 3FM stage voor The Bosshoss.
The Bosshoss was redelijk oke, niets speciaals, leuk festival bandje die rare country muziek speelt, ze waren enthousiast en hadden veel interactie met het publiek dus dat was wel oke. Daarna even rondlopen en in het gras zitten omdat niemand Racoon wilde zien. Heel goed trouwens dat er een gratis waterstand is, scheelt ook weer een paar bonnetjes ipv ander drinken. Daarna waren we naar Mastodon gegaan.
Mastodon, wat een teringherrie zeg. Toen we aankwamen stond er al bijna niemand, we hadden dit maar als tip moeten nemen. Geluid stond op 140 decibel, je kreeg geluid gehoorbeschadiging en de muziek was kut. Na een nummer maar weggevlucht naar Bombay Bicycle Club in de tent. Hoewel dat ontzettend saai was kregen we hier geen gehoorbeschadiging door.
Na Bombay Bicycle Club gingen we terug naar de 3FM stage om wat te eten en te wachten om The Wombats. The Wombats waren heel leuk, speelden energiek en het publiek deed leuk mee. Goede setlist met alle hits, eerste echt leuke act van de dag. Gelijk na The Wombats naar de Mainstage voor de eerste keer van de dag om Soundgarden te zien. We kwamen vrij makkelijk het voorvak in en hadden goede plaatsen. Soundgarden speelden prima, maar het geluid stond wederom te hard. Publiek was wel dood en Black Hole Sun werd slecht uitgevoerd. Vervolgens snel naar voren voor Linkin Park, de band van de dag. Voorvak stroomde vol en nu was het een uur wachten. Camera mannen vermaakten het publiek door steeds op rare mensen in te zoomen en hardcore linkin park fans met tattoo's van de band en dergelijke. Om 21:20 kwam Linkin Park en ze speelden fantastisch. Ze begonnen met een stuk of 10 oude nummers waar het halve voorvak gelijk op begon te springen en te moshen. Ze leker er zelf ook erg veel plezier in te hebben om weer oude nummers te spelen. Daarna een wat rustiger stukje met veel meezingers (al kon iedereen de oude nummers in het begin ook meezingen.) Bij het rustiger stukje kon iedereen even bijkomen, maar hierna kwamen alle hits en werd het publiek weer een kolkende massa met als hoogtepunt de afsluiter One Step Closer. Ik had nog gehoopt dat Chester door het middenstuk kwam lopen omdat ik dichtbij het hek stond maar helaas. Al met al liep iedereen na het ruim anderhalf uur durende optreden tevreden van het terrein af. Wat mij betreft kan dit Linkin Park optreden niet overtroffen worden.
Malheureusement le fromage de cacahoučte.