abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112313676
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:33 schreef Metalfreak het volgende:
Ik zou het eigenlijk wel knap vinden als ze bij mij iets zouden jatten, ik kan mijn spullen in een tent zelf al nooit vinden :')
:D
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 2 juni 2012 @ 01:39:52 #177
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_112335011
quote:
99s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:58 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Tis wel meer dan drie dagen he, op dat terrein zijn ook andere concerten.
Nee niet meer, helaas. Ook dat is door t gezeur van omwonenden en gemeente de afgelopen ongeveer 10 jaar afgeschaft geworden...
pi_112335082
Pinkpop is nog nooit een tof festival geweest en Jan Smeets is een lul.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 01:49:53 #179
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_112335182
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 01:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
Pinkpop is nog nooit een tof festival geweest en Jan Smeets is een lul.
Bedankt voor het nuttige commentaar ^O^ ^O^ ^O^ :') :')
Laat me raden: je bent er nog nooit geweest _O-
pi_112335786
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 01:49 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Bedankt voor het nuttige commentaar ^O^ ^O^ ^O^ :') :')
Laat me raden: je bent er nog nooit geweest _O-
Veel plezier volgend jaar daar.
pi_112341672
Op pinkpop 3,5 uur geslapen en de eerste nacht kwam het omdat mijn wekker nog aan stond :'). 4 uur slapen en dan om 6 uur wakker worden door mijn wekker. Daarna niet meer kunnen slapen.

De tweede nacht 1,5 uur geslapen. We gingen rond 7 uur terug naar onze tent vanaf een of andere partytent met een gitaar. Was opzich wel grappig. Werd om half 9 wakker en de buurvrouwen zeiden nog goedemorgen :'). Dan maar even vragen hoe laat het was en het was dus half 9... ik dacht echt GVD! Heb het wel de hele dag nog getrokken, dus dat vond ik wel goed van me. Normaal ben ik niet zo van het korte slapen.

Nacht voordat we richting landgraaf gingen ook maar 4 uur geslapen en maandagnacht naar huis gereden.

Sinds een dag of 2 voel ik me weer wat fitter :D
Feyenoord Rotterdam
pi_112342675
Laat Jan Smeets het maar niet horen, anders komt hij er volgend jaar persoonlijk op toezien dat je om half twaalf in je tentje ligt
Hello, my name is Oliver
pi_112342913
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:23 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Laat Jan Smeets het maar niet horen, anders komt hij er volgend jaar persoonlijk op toezien dat je om half twaalf in je tentje ligt
Het is wel hypocriet om zoiets te zeggen, terwijl je een dance tent op de campings laat plaatsen en daarnaast nog films laat draaien vanaf 11 uur of half 12 :')
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:04:17 #184
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112351041
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:30 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Het is wel hypocriet om zoiets te zeggen, terwijl je een dance tent op de campings laat plaatsen en daarnaast nog films laat draaien vanaf 11 uur of half 12 :')
Ja en ik vind het ook vrij zinloos om films zonder geluid te brengen en ze al om 22.00u te laten beginnen. Op dat tijdstip is de laatste act van de dag nog volop bezig! 8)7

Wie gaat er dan nu zo'n film kijken?

Ik herinner me dat een jaar of vijf geleden er ook de gelegenheid was om op grote hoogten te gaan zitten. Daarop stonden bijbehorende stoelen. Dat is nu ook niet meer, vreemd vind ik dat...

Elke keer als ik s avonds langs dat terrein met die kraampjes loop zijn er misschien maar
drie tot vijf mensen aan het kijken...
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 3 juni 2012 @ 17:23:13 #185
15408 Luni
Irie!
pi_112388360
Sziget over Jan Smeets: "Komt dat door Geert Wilders?"Ook Werchter en Dour verwerpen ideeën

De festivals Sziget, Rock Werchter en Dour zien helemaal niks in de voorstellen van Jan Smeets. De Pinkpop-directeur pleitte gisteren voor een avondklok, een maximum van drie dagen en geluidsrestricties voor festivals. De Nederlandse Sziget-woordvoerder Elroy Thümmler reageert vol ontsteltenis: "Is dit serieus? Een stel Hongaren vroeg me: 'Komt dat nou door Geert Wilders?'" Het Hongaarse Sziget duurt zeven dagen, terwijl de beide Belgische festivals ieder vier dagen duren. Gister liet organisator Mojo al weten het niet met Smeets' uitspraken eens te zijn.

Sziget"Wij zijn er niet direct voorstander van. We vinden dat er al genoeg regeltjes zijn voor mensen in het algemeen en festivals in het bijzonder", reageert woordvoerder Marc Steens namens Dour Festival. "Als je meer regels oplegt, gaat de fun eraf. Bij Dour bestaat de fun eruit dat het feest tot vijf uur doorgaat en wie zijn wij om mensen die lol te ontzeggen?" Sziget startte in 1993 als festivalweek en gaat zeven dagen lang 24 uur per dag door, volgens Elroy Thümmler van Ostfest, die in Nederland PR doet voor Sziget en het vierdaagse Servische Exit Festival. "We hebben op Sziget tussen de vijftig en zestig podia, maar niet alles is 24 uur open. En we werken in ploegendiensten. Als je dit niet wil, dan moet je ook geen dingen meer bij de AH kopen."

'Headliners beter tot recht als donker is'
"Het festival afsluiten om 23.00 uur? Tuurlijk niet", reageert Nele Bigaré namens Rock Werchter. "De show van headliners komt veel beter tot zijn recht als het donker is. Een festivaldag in Werchter duurt tot iets na 2.00 uur op donderdag, vrijdag en zaterdag en tot 1.00 uur op zondag. Aangezien de festivaldag pas start rond of na de middag kunnen de festivalgangers rustig uitslapen alvorens de volgende festivaldag te starten." Een vierdaags festival is 'perfect haalbaar', zo bewijst Werchter volgens Bigaré al sinds 2003. "De arbeidswetgeving qua werkuren, shiftverdelingen, rusttijden en veiligheid op het werk wordt strikt toegepast. Medewerkers worden trouwens niet verplicht om de volle vier dagen mee te draaien. Velen werken slechts twee of drie dagen."

In België controleert de overheid streng op naleving van die arbeidswetgeving. Werchter en Dour vinden Smeets' zorgen voor overbelasting van personeel dan ook niet terecht. Ook voor geluidsnormen zijn volgens de woordvoerder al uitstekende regels. Dour en Werchter houden zich aan die decibel-normen. "Wij hebben sinds vorig jaar met muziekclubs een charter opgesteld om de norm van 103 dB(A) gemeten over een kwartier te respecteren. Dat is een convenant dat volgens Berend Schans (directeur De Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals, red.) ook in Nederland van kracht is."

'Voor veel Nederlanders is zeven dagen nog niet genoeg'
Tornen aan de vierdaagse formule ziet ook Dour niet zitten. "We hebben al sinds 1997 vier dagen. Dat is een traditie en het zou raar overkomen als we er nu aan gaan sleutelen. Bovendien is het nu eenmaal wat de mensen willen." Dat geldt evenzeer voor Werchter volgens Bigaré: "Rock Werchter is keer op keer volledig uitverkocht. Festivalgangers lassen regelmatig een pauze in, gaan chillen of uitrusten op de camping. Bovendien bieden we ook dagtickets aan."

Drie dagen? Volgens Thümmler is voor veel Nederlanders zelfs zeven dagen niet genoeg. "Sziget zet sinds twee jaar treinen vanuit Nederland in. Die starten al op vrijdag en inclusief de feesten in de treinen heb je dan elf dagen Sziget." In Boedapest kent het festival ook een aanloop van twee dagen met pre-party's en het terrein gaat nu een dag eerder open. "Daarmee zijn we al acht dagen open, dus eigenlijk werken we juist aan uitbreiding." Steens snapt Smeets wel: "Het klopt dat als iemand vier dagen voluit gaat, dat behoorlijk slopend gaat zijn. Dat ga ik niet ontkennen, maar dat is een persoonlijke keuze en wij hebben er nog nooit problemen mee gehad."

'Je moet als festival meegaan met de tijd'
Op EU-wetgeving zitten de festivals niet te wachten. "Dat lijkt me ook moeilijk haalbaar als je ziet dat er nog altijd geen Europese regelgeving op geluidsnormen komt", reageert Steens namens Dour. "Ik vind het een rare poging van Jan." Op Sziget gaan ze sowieso wat ruimer om met regels en verboden. "Eén van de redenen dat Sziget zo populair is en vorig jaar liefst 15.000 Nederlanders ontving, is dat de regelgeving zo relaxed is. Je mag je tent hier echt overal neerzetten. Dan komt een festivaldirecteur met meer regelgeving aanzetten. Ik denk dat mensen juist minder willen." Bij Sziget, ontstaan na de val van de muur uit verschillende gelijkgezinde festivals, verpest je daar volgens Thümmler "het hele concept van vrijheidsbeleving" mee.

Thümmler: "Ik denk dat Smeets geen idee heeft wat een festival ook kan zijn, behalve een podium met mensen ervoor. Laat Pinkpop gewoon Pinkpop zijn, ik snap niet waar hij zich mee bemoeit om andere festivals de les te lezen." Steens verwondert zich dat deze voorstellen uit Nederland komen. "Nederland is nu net het land waar persoonlijke vrijheid en verantwoordelijkheid hoog staan aangeschreven." De Dour-woordvoerder wijt het aan de tijdsgeest: "In de periode dat Jan met Pinkpop begon, had Rock Werchter één podium en acht bands. Die formule is niet meer van nu en je moet als festival wel meegaan met de tijd."

Onverstandig wil Steens de uitlatingen van Smeets niet noemen. "Het staat hem vrij om het debat te openen, maar ik zie het nut er niet van in."
  zondag 3 juni 2012 @ 17:27:45 #186
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_112388547
quote:
"Nederland is nu net het land waar persoonlijke vrijheid en verantwoordelijkheid hoog staan aangeschreven."
Volgens mij heeft hij een ander Nederland voor ogen dan waar ik woon :{
Don't let my username fool you...
pi_112389649
Het valt die man lastig om toe te geven dat hij volkomen achterhaald is.
  zondag 3 juni 2012 @ 18:00:51 #188
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_112389860
Veeeel te conservatief die man. Ik vind het zo'n beetje tijd worden voor een nieuw Pinkpop-gezicht.
Flesje bier
  zondag 3 juni 2012 @ 18:12:48 #189
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_112390321
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:04 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Ja en ik vind het ook vrij zinloos om films zonder geluid te brengen en ze al om 22.00u te laten beginnen. Op dat tijdstip is de laatste act van de dag nog volop bezig! 8)7

Wie gaat er dan nu zo'n film kijken?

Ik herinner me dat een jaar of vijf geleden er ook de gelegenheid was om op grote hoogten te gaan zitten. Daarop stonden bijbehorende stoelen. Dat is nu ook niet meer, vreemd vind ik dat...

Elke keer als ik s avonds langs dat terrein met die kraampjes loop zijn er misschien maar
drie tot vijf mensen aan het kijken...
De film had wel geluid. Ik was er even langsgelopen de tweede dag.
Opzich leuk. Maar zonde van je tijd om er een hele film te gaan kijken.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  zondag 3 juni 2012 @ 21:54:20 #190
341900 Atmosphere82
pi_112401328
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:12 schreef henkde_j het volgende:

[..]

De film had wel geluid. Ik was er even langsgelopen de tweede dag.
Opzich leuk. Maar zonde van je tijd om er een hele film te gaan kijken.
Oh oké. Maar wat heb je aan fragmenten van een film? :?
  zondag 3 juni 2012 @ 22:02:09 #191
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_112401783
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:54 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Oh oké. Maar wat heb je aan fragmenten van een film? :?
Onderweg naar de camping zijn we even wezen kijken wat het was en even zitten natuurlijk :P
Vervolgens verder in de feesttent op camping B :D
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  zondag 3 juni 2012 @ 22:07:22 #192
341900 Atmosphere82
pi_112402145
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:02 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Onderweg naar de camping zijn we even wezen kijken wat het was en even zitten natuurlijk :P
Vervolgens verder in de feesttent op camping B :D
Relaxt! :Y

Ik ben voor mijn (betrekkelijke) rust maar naar camping C gegaan! ;)
pi_112420551
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:23 schreef Luni het volgende:
Sziget over Jan Smeets: "Komt dat door Geert Wilders?"Ook Werchter en Dour verwerpen ideeën

De festivals Sziget, Rock Werchter en Dour zien helemaal niks in de voorstellen van Jan Smeets. De Pinkpop-directeur pleitte gisteren voor een avondklok, een maximum van drie dagen en geluidsrestricties voor festivals. De Nederlandse Sziget-woordvoerder Elroy Thümmler reageert vol ontsteltenis: "Is dit serieus? Een stel Hongaren vroeg me: 'Komt dat nou door Geert Wilders?'" Het Hongaarse Sziget duurt zeven dagen, terwijl de beide Belgische festivals ieder vier dagen duren. Gister liet organisator Mojo al weten het niet met Smeets' uitspraken eens te zijn.

Sziget"Wij zijn er niet direct voorstander van. We vinden dat er al genoeg regeltjes zijn voor mensen in het algemeen en festivals in het bijzonder", reageert woordvoerder Marc Steens namens Dour Festival. "Als je meer regels oplegt, gaat de fun eraf. Bij Dour bestaat de fun eruit dat het feest tot vijf uur doorgaat en wie zijn wij om mensen die lol te ontzeggen?" Sziget startte in 1993 als festivalweek en gaat zeven dagen lang 24 uur per dag door, volgens Elroy Thümmler van Ostfest, die in Nederland PR doet voor Sziget en het vierdaagse Servische Exit Festival. "We hebben op Sziget tussen de vijftig en zestig podia, maar niet alles is 24 uur open. En we werken in ploegendiensten. Als je dit niet wil, dan moet je ook geen dingen meer bij de AH kopen."

'Headliners beter tot recht als donker is'
"Het festival afsluiten om 23.00 uur? Tuurlijk niet", reageert Nele Bigaré namens Rock Werchter. "De show van headliners komt veel beter tot zijn recht als het donker is. Een festivaldag in Werchter duurt tot iets na 2.00 uur op donderdag, vrijdag en zaterdag en tot 1.00 uur op zondag. Aangezien de festivaldag pas start rond of na de middag kunnen de festivalgangers rustig uitslapen alvorens de volgende festivaldag te starten." Een vierdaags festival is 'perfect haalbaar', zo bewijst Werchter volgens Bigaré al sinds 2003. "De arbeidswetgeving qua werkuren, shiftverdelingen, rusttijden en veiligheid op het werk wordt strikt toegepast. Medewerkers worden trouwens niet verplicht om de volle vier dagen mee te draaien. Velen werken slechts twee of drie dagen."

In België controleert de overheid streng op naleving van die arbeidswetgeving. Werchter en Dour vinden Smeets' zorgen voor overbelasting van personeel dan ook niet terecht. Ook voor geluidsnormen zijn volgens de woordvoerder al uitstekende regels. Dour en Werchter houden zich aan die decibel-normen. "Wij hebben sinds vorig jaar met muziekclubs een charter opgesteld om de norm van 103 dB(A) gemeten over een kwartier te respecteren. Dat is een convenant dat volgens Berend Schans (directeur De Vereniging Nederlandse Poppodia en -Festivals, red.) ook in Nederland van kracht is."

'Voor veel Nederlanders is zeven dagen nog niet genoeg'
Tornen aan de vierdaagse formule ziet ook Dour niet zitten. "We hebben al sinds 1997 vier dagen. Dat is een traditie en het zou raar overkomen als we er nu aan gaan sleutelen. Bovendien is het nu eenmaal wat de mensen willen." Dat geldt evenzeer voor Werchter volgens Bigaré: "Rock Werchter is keer op keer volledig uitverkocht. Festivalgangers lassen regelmatig een pauze in, gaan chillen of uitrusten op de camping. Bovendien bieden we ook dagtickets aan."

Drie dagen? Volgens Thümmler is voor veel Nederlanders zelfs zeven dagen niet genoeg. "Sziget zet sinds twee jaar treinen vanuit Nederland in. Die starten al op vrijdag en inclusief de feesten in de treinen heb je dan elf dagen Sziget." In Boedapest kent het festival ook een aanloop van twee dagen met pre-party's en het terrein gaat nu een dag eerder open. "Daarmee zijn we al acht dagen open, dus eigenlijk werken we juist aan uitbreiding." Steens snapt Smeets wel: "Het klopt dat als iemand vier dagen voluit gaat, dat behoorlijk slopend gaat zijn. Dat ga ik niet ontkennen, maar dat is een persoonlijke keuze en wij hebben er nog nooit problemen mee gehad."

'Je moet als festival meegaan met de tijd'
Op EU-wetgeving zitten de festivals niet te wachten. "Dat lijkt me ook moeilijk haalbaar als je ziet dat er nog altijd geen Europese regelgeving op geluidsnormen komt", reageert Steens namens Dour. "Ik vind het een rare poging van Jan." Op Sziget gaan ze sowieso wat ruimer om met regels en verboden. "Eén van de redenen dat Sziget zo populair is en vorig jaar liefst 15.000 Nederlanders ontving, is dat de regelgeving zo relaxed is. Je mag je tent hier echt overal neerzetten. Dan komt een festivaldirecteur met meer regelgeving aanzetten. Ik denk dat mensen juist minder willen." Bij Sziget, ontstaan na de val van de muur uit verschillende gelijkgezinde festivals, verpest je daar volgens Thümmler "het hele concept van vrijheidsbeleving" mee.

Thümmler: "Ik denk dat Smeets geen idee heeft wat een festival ook kan zijn, behalve een podium met mensen ervoor. Laat Pinkpop gewoon Pinkpop zijn, ik snap niet waar hij zich mee bemoeit om andere festivals de les te lezen." Steens verwondert zich dat deze voorstellen uit Nederland komen. "Nederland is nu net het land waar persoonlijke vrijheid en verantwoordelijkheid hoog staan aangeschreven." De Dour-woordvoerder wijt het aan de tijdsgeest: "In de periode dat Jan met Pinkpop begon, had Rock Werchter één podium en acht bands. Die formule is niet meer van nu en je moet als festival wel meegaan met de tijd."

Onverstandig wil Steens de uitlatingen van Smeets niet noemen. "Het staat hem vrij om het debat te openen, maar ik zie het nut er niet van in."
mooi verhaal, omdat hij links en rechts wordt ingehaald door andere festival moet dus HIJ niet innoveren, maar de andere festivals maar dmv regelgeving worden gedwongen niet langer, later of harder dan Pinkpop te zijn? :')
  zaterdag 9 juni 2012 @ 23:35:13 #194
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_112679330
Een uur durende samenvatting van Pinkpop 2012 NU op Nederland 3.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  zaterdag 9 juni 2012 @ 23:52:02 #195
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_112680022
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:35 schreef Peter88Online het volgende:
Een uur durende samenvatting van Pinkpop 2012 NU op Nederland 3.
thx
Wat doe ik hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')