abonnement Unibet Coolblue
pi_111956833

© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld? :?

Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...

Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips:

• Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
• Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op Ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
• Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op IMDb
• Als je de muziek zoekt van een filmpje op YouTube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
• Heb je een stukje tekst uit een nummer?
Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
• Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
• Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
• Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!
• Wanneer je op een request reageert, quote de betreffende post dan aub. Dan is duidelijk op wiens vraag je reageert, wat de algemene overzichtelijkheid bevordert.
• Gebruik voor het uploaden van samples sites als zippyshare.com, zodat samples direct beluisterd kunnen worden en niet eerst gedownload hoeven te worden, na het uitzitten van die fantastische wachttijden.

Handige links:

Midomi
Musipedia Whistle
Tunatic
Muziek van de reclame
Adformatie Campagnes
Muziek in de reclame (nieuw!)
Commercials (nieuw!)
Melodycatcher (nieuw!)
Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly, RacerDKB & willem888 voor de bijdragen *O*

Waar is dit topic niet voor bedoeld? :N

• Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
• 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
• Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

Vorige topics (2010): #277 - #278 - #279 - #280 - #281 - #282 - #283 - #284 - #285

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Een lief modje zal hem weer sticky maken.

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Game on!
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_111956841
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 01:07 schreef Coricarsi het volgende:
Het intro van het volgende filmpje doet mij denken aan een bekend nummer. De klank komt precies overeen, de tekst 'teduh tuh teduh' heeft een iets andere volgorde, .. hoort u zelf maar:

Te horen van 0:00 tot 0:07.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_111956926
quote:
Nee, dat is hem niet. Het melodietje wordt echt gezongen door een vrouw, in de zelfde klank als op het filmpje. Alleen de volgorde van de 'tuh' en 'tuduhs' is anders.
pi_111956985
En dan ga je in het DUITS googlen en dan vind je hem... mocht je nog nieuwsgierig zijn. Dit was hem:
pi_111957041
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 01:26 schreef Coricarsi het volgende:
En dan ga je in het DUITS googlen en dan vind je hem... mocht je nog nieuwsgierig zijn. Dit was hem:
haha ah nu ken ik hem ook ja.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 24 mei 2012 @ 01:33:27 #6
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_111957056
Hoi!

Ik zoek nog steeds het eerste nummer uit dit filmpje:

Shazam of soundhound kan er niks mee, en met de tekst op google kom ik ook niet echt verder..
het is in ieder geval 80's :P

Wie kan mij helpen?

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_111962026
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:38 schreef donnie1992 het volgende:
Liedje bij 1:32 tot 1:36..
Ken em van een oldschool gta sa stunt filmpje wat ik ergens begin 200 had :p
pi_111982242

Wie weet hoe het achtergrondliedje van 0:25 tot 0:32 heet? BVD
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  donderdag 24 mei 2012 @ 19:44:15 #9
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_111982307
Ok stelletje hokboeren
pi_111982341
quote:
Thank you, zat net het filmpje verder te kijken, weet je toevallig ook van welk nummer het deuntje is dat na 0:32 komt?
Laat maar, weet het al, black eyed peas
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_111982474
Uit het vorige topic:

Het is een long shot, maar misschien is er iemand die me kan helpen?

Ik zoek naar een Nederlandstalig nummer die ik rond 2000 een paar keer op, volgens mij, Alter8 heb gezien van TMF, maar het was meer pop-achtig. Ik weet nog dat er een stukje in voorkwam waarin de zanger op een draaimolen zat.

Deze zit mij nu al een aantal jaren dwars, dus als iemand hem weet is hij officeel mijn held van de maand!
pi_111982683
Een vrij bekend lied uit de jaren 70/80, gezongen door volgens mij Britse band. Enkel mannenstemmen.
Kon het niet goed horen vanmiddag, maar volgens mij zongen ze iets over een ''phonecell'' o.i.d.
Het bekendste van het liedje is toch wel de: Naa Naa na na na na Naa Naa Naa Naa

[ Bericht 15% gewijzigd door Tropanzia op 24-05-2012 20:15:36 ]
Digo
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:13:48 #13
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_111983624
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:52 schreef Tropanzia het volgende:
Een vrij bekend lied uit de jaren 70/80, gezongen door volgens mij Britse band. Enkel mannenstemmen.
Kon het niet goed horen vanmiddag, maar volgens mij zongen ze iets over een ''phonecell'' o.i.d.
Het bekendste van het liedje is toch wel de: Naa Naa na na na na Naa Naa Naa Naa
http://vocaroo.com/i/s0Z5WpZnHj7R
Uit de jaren '60:

Uit de jaren '90:
pi_111983766
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Uit de jaren '60:

Uit de jaren '90:
Dank u!!!!
Digo
pi_111983940
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Uit de jaren '60:

Uit de jaren '90:
Wat ben ik nou bang dat ik die Nanananana verkeerd in heb gezongen :P
Volgens mij was het dit lied niet.
Was echt een britse band.
Met een uiterst bekende: ''Nananannaana''
En aangezien mijn ingezongen versie ook een bekende ''nananananana'' was, en ik het lied niet helemaal goed herinner. Is dat mis gegaan. :P
Sorry.... Wie weet welke ik toch bedoel? Misschien jijzelf??
BVD
Digo
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:25:23 #16
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_111984203
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:19 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Wat ben ik nou bang dat ik die Nanananana verkeerd in heb gezongen :P
Volgens mij was het dit lied niet.
Was echt een britse band.
Met een uiterst bekende: ''Nananannaana''
En aangezien mijn ingezongen versie ook een bekende ''nananananana'' was, en ik het lied niet helemaal goed herinner. Is dat mis gegaan. :P
Sorry.... Wie weet welke ik toch bedoel? Misschien jijzelf??
BVD
Hmm, ik haal toch echt dit nummer uit jouw geneurie, en Deep Purple is toch zeker een Britse band....
pi_111984291
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:25 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Hmm, ik haal toch echt dit nummer uit jouw geneurie, en Deep Purple is toch zeker een Britse band....
Ja dat klopt, dat nummer neurie ik ook zeker.
Maar, volgens mij was dat nummer niet die ik vanmiddag hoorde.... Maarja, nou weet ik ook hoe die heet, en dat is ook wel een mooi nummer.
Digo
pi_111984469
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:27 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Ja dat klopt, dat nummer neurie ik ook zeker.
Maar, volgens mij was dat nummer niet die ik vanmiddag hoorde.... Maarja, nou weet ik ook hoe die heet, en dat is ook wel een mooi nummer.

Hij is wel een paar keer gecovered.
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:36:38 #19
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_111984715
quote:
3s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:31 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]


Hij is wel een paar keer gecovered.
Da's het origineel, maar het betreft geen band en is niet Brits...
pi_111984770
Nee sorry mensen ik heb de verkeerde ´´Nanananana´´ ingeneuried.
Ik zoek dus een andere, Die dus ook bij de beschrijving past.
Digo
  donderdag 24 mei 2012 @ 20:44:57 #21
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_111985180
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:37 schreef Tropanzia het volgende:
Nee sorry mensen ik heb de verkeerde ´´Nanananana´´ ingeneuried.
Ik zoek dus een andere, Die dus ook bij de beschrijving past.
Neurie die dan even in...
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:22:01 #22
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_111988100
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 20:37 schreef Tropanzia het volgende:
Nee sorry mensen ik heb de verkeerde ´´Nanananana´´ ingeneuried.
Ik zoek dus een andere, Die dus ook bij de beschrijving past.
Beatles - hey Jude. Heel veel genanana
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:22:42 #23
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_111988177
quote:
5s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:48 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Uit het vorige topic:

Het is een long shot, maar misschien is er iemand die me kan helpen?

Ik zoek naar een Nederlandstalig nummer die ik rond 2000 een paar keer op, volgens mij, Alter8 heb gezien van TMF, maar het was meer pop-achtig. Ik weet nog dat er een stukje in voorkwam waarin de zanger op een draaimolen zat.

Deze zit mij nu al een aantal jaren dwars, dus als iemand hem weet is hij officeel mijn held van de maand!
Heb je meer info? Wat voor een soort muziek was het (op welke andere band lijkt het bijvoorbeeld)?, Hoe zag de zanger eruit? Waar ging de tekst over?
pi_111989528
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Heb je meer info? Wat voor een soort muziek was het (op welke andere band lijkt het bijvoorbeeld)?, Hoe zag de zanger eruit? Waar ging de tekst over?
Volgens mij:
- Had de zanger zwart haar en een wit shirt aan (op de draaimolen in ieder geval)
- Een deel
- Het liedje klonk volgens mij een beetje als van Dik Hout. Ik vermoed ook dat het een liefdesliedje was. De tekst staat me echter totaal niet meer bij, maar volgens mij zat er een stukje in waarin woorden aan elkaar geplakt werden tot één woord als dat logisch klinkt :') Eenbeetjeopdezemanier.
- Het liedje heb ik maar twee keer langs zien komen tijdens alter8 dus erg bekend zal het niet zijn.

Ik kom er waarschijnlijk nooit meer achter he? :D
  donderdag 24 mei 2012 @ 21:56:35 #25
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_111991447
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2012 21:37 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Volgens mij:
- Had de zanger zwart haar en een wit shirt aan (op de draaimolen in ieder geval)
- Een deel
- Het liedje klonk volgens mij een beetje als van Dik Hout. Ik vermoed ook dat het een liefdesliedje was. De tekst staat me echter totaal niet meer bij, maar volgens mij zat er een stukje in waarin woorden aan elkaar geplakt werden tot één woord als dat logisch klinkt :') Eenbeetjeopdezemanier.
- Het liedje heb ik maar twee keer langs zien komen tijdens alter8 dus erg bekend zal het niet zijn.

Ik kom er waarschijnlijk nooit meer achter he? :D
Een beetje in het straatje van Is Ook Schitterend / Vals Licht / Lichter Laaie / Te Water wat stijl en tijdsgeest betreft?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')