abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111938096

Welkom in het Eurocrisis topic!
Waar schulden met schulden worden afgelost.
Waar de banken de vestzak zijn en de EU burger de broekzak is.

10-yr yields

Griekenland (l) en Ierland 9-yr (r)

Portugal (l) en ter vergelijking Duitsland (r)

Italie (l) en Spanje (r)

ECB Securities Market Program (opkopen PIIGS bonds)

In de media:

Vorige delen:
Topicreeks AEX Eurocrisis

Game on!
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_111938183
Frankrijk erbij of niet, het lijkt me inderdaad beter om over oplossingen te praten dan over de hoogtes van noodpakketten. Dit is een doodlopende weg.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_111938422
Ik denk dat Hollande zijn hand overspeelt op het ogenblik. Frankrijk's macht is een functie van de relatie Duitsland-Frankrijk. Hij probeert nu een soort van leider van Club Med te worden, dat heeft Sarkozy ook al een keer geprobeerd, en dat is totaal mislukt.
pi_111938884
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:02 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat Hollande zijn hand overspeelt op het ogenblik. Frankrijk's macht is een functie van de relatie Duitsland-Frankrijk. Hij probeert nu een soort van leider van Club Med te worden, dat heeft Sarkozy ook al een keer geprobeerd, en dat is totaal mislukt.
Misschien is dat juist wel de reden dat de euro in elkaar dondert.
Al die verdeeldheid helpt natuurlijk niet met herstel van het toch al fragiele vertrouwen in Europa.
Hoe harder Hollande probeert om zijn zin door te drukken hoe sneller we naar een Neuro en een Zeuro toegaan lijkt het wel.

Marc Faber riep het een paar jaar terug al dat deze hele crisis zou leiden tot oorlog, toen leek het onwaarschijnlijk maar tegenwoordig ben ik daar niet meer zo zeker van.
Zou dat de reden zijn dat de overheden zo krampachtig proberen om tijd te winnen?
pi_111939074
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:10 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Misschien is dat juist wel de reden dat de euro in elkaar dondert.
Al die verdeeldheid helpt natuurlijk niet met herstel van het toch al fragiele vertrouwen in Europa.
Hoe harder Hollande probeert om zijn zin door te drukken hoe sneller we naar een Neuro en een Zeuro toegaan lijkt het wel.

Marc Faber riep het een paar jaar terug al dat deze hele crisis zou leiden tot oorlog, toen leek het onwaarschijnlijk maar tegenwoordig ben ik daar niet meer zo zeker van.
Zou dat de reden zijn dat de overheden zo krampachtig proberen om tijd te winnen?
Zo pessimistisch ben ik ook weer niet. Hoewel ik nooit die mensen heb begrepen die net doen alsof er nooit meer oorlog in Europa mogelijk is. Volgens mij is oorlog overal mogelijk.
pi_111939142
Oorlog? Ik zie niet in waar dat goed voor zou zijn. Het is niet alsof de Grieken hun schulden ineens wel kunnen terugbetalen als je Athene platbombardeert ofzo.
pi_111939239
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:16 schreef Igen het volgende:
Oorlog? Ik zie niet in waar dat goed voor zou zijn. Het is niet alsof de Grieken hun schulden ineens wel kunnen terugbetalen als je Athene platbombardeert ofzo.
Nou ja, stel dat die radicaal gelijk heeft en een eenzijdig terugtrekken uit de eurozone door Griekenland het hele continent in de afgrond stort. Ik geloof dat je best tot een situatie kunt komen dat er binnen een jaar een regering in Berlijn aan de macht is die Griekenland wil gaan afstraffen voor de ellende die Duitsland is overkomen.
pi_111939244
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:16 schreef Igen het volgende:
Ik zie ook niet in hoe het zou helpen en ik zeg ook niet dat het gebeurt.
Echter, als je de complete begroting van een land vanuit Brussel gaat bepalen zou de bevolking best eens erg narrelig kunnen worden.
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:18:10 #9
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_111939253
Lekker met pistooltjes naar het zuiden. :') Nee dat zie ik niet gebeuren.
Bedankt Hans.
pi_111939301
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:18 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Ik zie ook niet in hoe het zou helpen en ik zeg ook niet dat het gebeurt.
Echter, als je de complete begroting van een land vanuit Brussel gaat bepalen zou de bevolking best eens erg narrelig kunnen worden.
Of minder, omdat Brussel er niet zo'n puinhoop van maakt als individuele staten.
pi_111939541
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Of minder, omdat Brussel er niet zo'n puinhoop van maakt als individuele staten.
Met de voorgestelde eurobonds verdun je het probleem maar de puinhoop wordt imho alleen maar groter.
Het is de vraag wat het Brussel van de komende jaren voor beleid gaat voeren.
Al zou het een gedegen begroting, visie en een efficiënte structuur hebben wordt het geen puinhoop maar zie jij dat ontstaan uit deze crisis?
Er zijn teveel meningen en tegenstrijdige belangen.
pi_111939610
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Meer Brussel opent de weg voor geldtransfers en daar zijn mensen over het algemeen niet zo happig op.

Dat was bijvoorbeeld ook een van de redenen voor de Balkanoorlog. De rijkere deelstaten van Joegoslavië waren de geldtransfers beu en wilden uittreden, maar Servië als netto-ontvanger had de militaire macht in handen en probeerde het daarmee te verhinderen. Nu zal het met de EU in zo'n vaart niet lopen omdat we geen militair oppermachtige netto-ontvangers hebben, maar tot onrust kan het zeker wel leiden, denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2012 19:25:51 ]
pi_111939939
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:18 schreef bascross het volgende:
Dat gaat ook niet gebeuren. Ten eerste omdat zo'n operatie bakken met geld kost (misschien wel meer dan de crisis tot nu toe gekost heeft) en ten tweede omdat militaire interventie een tot nu toe onbesproken middel is voor het ''terughalen'' van geld. Als de EU op zo'n manier druk wil uitoefenen dan had dat van te voren ergens in kleine lettertjes moeten staan. Achteraf gaan dreigen met een wapenstok zet de EU alleen maar voor lul en is ook nog eens onwettig.
One man's trash, another man's treasure.
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:37:53 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_111940180
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:18 schreef bascross het volgende:
we hebben toch atoombommen en onbemande vliegtuigen met kernbommetjes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:40:39 #15
323876 michaelmoore
pi_111940335
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 18:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Toen kon dat nog ja, want ieder land had nog gewoon z'n eigen munt en vrij verkeer van kapitaal was er toen ook nog niet. Nu zit je in een heel andere situatie, waarin er binnen de EU niet zomaar een weg uit de euro is. Maar om dan maar de hele EU te laten klappen, dat gaan Duitsland en Frankrijk nooit laten gebeuren.
De bandbreedte, de schommeling is weg, dus de wrik is strakker en zal meer pijn doen.

Verschil als ik U in een losse band om de nek doe of een knellende strop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_111940650
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we hebben toch atoombommen en onbemande vliegtuigen met kernbommetjes
De enige binnen de euro met atoombommen is Frankrijk.
  woensdag 23 mei 2012 @ 19:52:29 #17
323876 michaelmoore
pi_111940909
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou ja, stel dat die radicaal gelijk heeft en een eenzijdig terugtrekken uit de eurozone door Griekenland het hele continent in de afgrond stort. Ik geloof dat je best tot een situatie kunt komen dat er binnen een jaar een regering in Berlijn aan de macht is die Griekenland wil gaan afstraffen voor de ellende die Duitsland is overkomen.
en wat levert dat hen op???

Nee dat geloof ik niet
Duitsland zal blij zijn dat ze van de euro af zijn
pi_111943400
Nederland moet beginnen met het opbouwen van een leger. Je weet maar nooit.
pi_111943609
En wat kost een beetje fatsoenlijk leger ? Miljardje of 40 ?
pi_111943653
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 20:39 schreef Bombshell het volgende:
Nederland moet beginnen met het opbouwen van een leger. Je weet maar nooit.
Ja, voordat Griekenland het zat is en een poging zal doen heel Europa te veroveren })

:')
pi_111944031
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 20:43 schreef HiZ het volgende:
En wat kost een beetje fatsoenlijk leger ? Miljardje of 40 ?
Precies niks aan het EMS storten en een leger opbouwen.
pi_111944212
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en wat levert dat hen op???

Nee dat geloof ik niet
Duitsland zal blij zijn dat ze van de euro af zijn
En dit is de post die mij ertoe bracht de economie en fok! met weer ¤20,40 aan te zwengelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door HiZ op 23-05-2012 21:05:03 ]
pi_111945499
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Meer Brussel opent de weg voor geldtransfers en daar zijn mensen over het algemeen niet zo happig op.

Dat was bijvoorbeeld ook een van de redenen voor de Balkanoorlog. De rijkere deelstaten van Joegoslavië waren de geldtransfers beu en wilden uittreden, maar Servië als netto-ontvanger had de militaire macht in handen en probeerde het daarmee te verhinderen. Nu zal het met de EU in zo'n vaart niet lopen omdat we geen militair oppermachtige netto-ontvangers hebben, maar tot onrust kan het zeker wel leiden, denk ik.
Nou brussel kan een aardig legertje opbouwen van de esm gelden.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111946717
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 19:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe je e.e.a. opzet. Ik zou er nu nog niet aan beginnen, en met de Grieken pas als ze bewezen hebben dat ze echt hebben hervormd. Zo zijn er in die streek nog wel een paar landen die nog een quantum sprong moeten maken naar de 21e eeuw, maar er zitten in de EU ook zat landen met wie je dat soort dramatische toestanden niet krijgt.
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:45:28 #25
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_111950595
net in Nieuwsuur, Verhofstadt weer, die zegt te weten dat Merkel "binnen enkele weken" akkoord zou moeten gaan met eurobonds. ! Hij oreerde verder over zijn droom van een verenigde staten van Europa, naar Amerikaans model... Hij weet natuurlijk ook dat de druk straks zo hoog wordt, dat of de boel uit elkaar klapt, of dat we inderdaad de Route Verhofstadt gaan volgen.. met verregraande overdracht van soevereiniteit en eurobonds... Verhofstadt zei er overigns bij dat studies hebben aangetoond dat de rente van die eurobonds door de enorme liquiditeit lager zal zijn dan de rente die Duitsland nu betaalt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')