abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:50:50 #51
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_111925091
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:47 schreef HD9 het volgende:

[..]

is ook hun hobbie he, die avond uitvoeringen
mijn buurman zit in de fanfare en krijgt er niets voor
Ik bedoel maar te zeggen dat bij 'kunstenaar' vaak meteen gedacht wordt aan een blowende alto met zwartgerande bril, die zo af en toe eens een schilderij in elkaar flanst. Terwijl de werkelijkheid eerder is dat het hardwerkende mensen zijn die maar net kunnen rondkomen.

Niet erg inderdaad, want kunst hoeft ook geen vetpot te zijn. Maar als mensen ze dan wegzetten als niksnutten die wel klauwen met geld binnen halen, dan is dat gewoon bullshit.
pi_111925128
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:50 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik bedoel maar te zeggen dat bij 'kunstenaar' vaak meteen gedacht wordt aan een blowende alto met zwartgerande bril, die zo af en toe eens een schilderij in elkaar flanst. Terwijl de werkelijkheid eerder is dat het hardwerkende mensen zijn die maar net kunnen rondkomen.

Niet erg inderdaad, want kunst hoeft ook geen vetpot te zijn. Maar als mensen ze dan wegzetten als niksnutten die wel klauwen met geld binnen halen, dan is dat gewoon bullshit.
Ze werken hard hoor. Kijk ze blazen op die trompet. poehoe. :')
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:52:42 #53
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111925170
quote:

Ik verdien ook niet veel

Maar meeste mensen doen die muziek erbij en krijgen er niet extra voor betaald, net als zingen in het koor.

Ik vind dat die orkesten gewoon allemaal vrijwilligers werk moet zijn
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:53:51 #54
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111925219
quote:
12s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:51 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

de meeste trompet blazers krijgen geen stuiver en moeten hun eigen trompet betalen net als ik mijn piano
pi_111925261
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:53 schreef HD9 het volgende:

[..]

de meeste trompet blazers krijgen geen stuiver en moeten hun eigen trompet betalen net als ik mijn piano
Ja, dat is toch eerlijk? En als er mensen zijn die willen betalen om je te horen spelen kan je een mooiere trompet kopen. Vraag en aanbod en zo.
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:58:49 #56
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111925421
quote:
12s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:54 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Ja, dat is toch eerlijk? En als er mensen zijn die willen betalen om je te horen spelen kan je een mooiere trompet kopen. Vraag en aanbod en zo.
dus hoeft dat niet extra gestimuleerd te worden met subsidie en laag tarief belastingen, ik betaalde die piano ook zelf met hoog tarief BTW
pi_111925433
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:58 schreef HD9 het volgende:

[..]

dus hoeft dat niet extra gestimuleerd te worden met subsidie en laag tarief belastingen
Juist.
pi_111925454
quote:
12s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:51 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Hoe kom je er precies bij dat muzikanten een luizenleventje leiden?
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:00:47 #59
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111925520
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

nou de meesten doen een uitvoering en oefenen sávonds, en werken er gewoon bij, ik vind dat mensen muziek maken voor hun plezier en niet via subsidies van ons, mij dus
pi_111925701
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze een luizenleven leiden. Ik zeg dat het niet hard werken is. Je doet zoiets voor je plezier en als je goed genoeg bent kan je er geld mee verdienen. Zelfde als met alle beroepen. Je kan wel beslissen "Ik ga 40 uur in een trompet blazen" maar ja als je er geen fluit van kan zul je weinig verdienen.
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:05:03 #61
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111925725
dit past hier wel
http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_1_31_euro__.html
De gewone mensen zijn het zat die geldsmijterij door ambtenaren aan "kunst" terwijl ze zelf moeten beknibbelen

quote:
wo 23 mei 2012, 13:59 | 0 reacties |lees voor
Inwoners in de rij voor 1,31 euro

Beverwijk - Ondanks de hitte buiten zijn er woensdag tóch inwoners van Beverwijk en Wijk aan Zee verschenen aan het gemeenteloket. Zij komen daar 1,31 euro ophalen omdat ze niet willen meebetalen aan een nieuw te verschijnen kunstwerk in het gemeentehuis.

De gemeente Beverwijk heeft 52.000 euro beschikbaar gesteld voor het maken van het kunstwerk. Dat is 1,31 euro per inwoner. Van het muntgeld dat van 23 tot en met 25 mei niet wordt opgehaald, smeedt het kunstenaarsduo KapersvanderWorm een kunstwerk.

Bewoners die woensdag hun geld op komen halen, klagen dat er al voldoende kunst zou hangen in Beverwijk en Wijk aan Zee. Ook willen zij liever zelf beslissen waar zij hun geld aan uitgeven. RTV NH heeft een interview met de ontevreden inwoners online gezet.

Het kunstproject '131 warme centen' is volgens de kunstenaars een zoektocht naar de ziel van Beverwijk. Ze willen met de donateurs in gesprek over waarden en verlangens van de burgers van de gemeente. Hun ervaringen en ontmoetingen met bewoners zullen het uiteindelijke kunstwerk bepalen.
pi_111926474
De fuck. Dit kan niet door de beugel in deze tijden van extreme bezuinigingen.
pi_111926928
quote:
99s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:23 schreef DonJoris het volgende:
De fuck. Dit kan niet door de beugel in deze tijden van extreme bezuinigingen.
Tja, niet iedereen kan rationeel nadenken.
pi_111927024
quote:

[..]

Klauwen met geld zeker niet, maar niksnutten zitten er wel degelijk bij, gelukkig moeten ze er tegenwoordig een baantje naast nemen om rond te komen.

Het is wel zo dat de beeldende kunstenaars het vaak moeten hebben van de aankleding van rijksgebouwen en andere door de overheid betaalde kunst. Dat zijn vaak de krenten in de pap. Het probleem daarmee is dat de overheid geen impulsaankoop kan doen, die moeten zorgvuldig tot een keuze komen. Dat lijkt op zich terecht natuurlijk, maar zo'n commissie moet dan dus wel wat hebben om mee te werken, en aangezien hun werk uit praten bestaat moet de kunstenaar hen dus iets geven om over te praten.

Daar krijg je dus vanzelf een bepaald soort kunst van. Het gaat niet 100% op, maar 'gewoon mooi' is niet iets waar de overheid veel mee kan. Kunst met een lulverhaal erbij is kansrijker omdat een overheid meer kan met tekst. Als de overheid dan de grootste opdrachtgever is van beeldende kunstenaars, vormt de overheid de Nederlandse kunst, en in mijn optiek niet in positieve zin.

Dus alleen al vanwege de kwaliteit van beeldende kust ben ik tegen de huidige staatskunst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:52:31 #65
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_111927554
quote:
12s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:35 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

Tja, niet iedereen kan rationeel nadenken.
Gemeenteambtenaren zeker niet, maar de burger heeft niets te zeggen over het geld strooien
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:54:35 #66
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111927623
Iedere dag een frisse wind

:') :{
pi_111927729
Ik snap echt niet met welke gedachte dit wordt doorgevoerd...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111945922
quote:
15s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik snap echt niet met welke gedachte dit wordt doorgevoerd...
> Wij hebben gewonnen links rules

Zoiets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')