Is dit een argument? Waarvoor dan wel?.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat maakte het ze dan uit dat ze in een Joodse staat of een Palestijnse staat terechtkwamen?
Als ze toch geen volk zijn!
Nee dus. Lees maar terug.quote:[..]
[..]
Dus wel![]()
.
Oh ja? Waren de joden geen Semieten?quote:[..]
[..]
Dat was heel serieus, jij weet best dat Israël net zo Westers is als Nederland, en als je gaat zeggen dat Mexicanen Spanjaarden zijn dan ga je toch wat ver.
Jawel. Je zou je kunnen verdiepen in de geschiedenis van het gebied vanaf pakweg 1800 of zo. En dan niet alleen joodse bronnen. Gewoon eens kijken wat er gebeurd is en of je dat een beetje kunt begrijpen.quote:[..]
[..]
Serieus?
Nee!
Hahahahaha.quote:[..]
Behalve de Bijbel gelezen te hebben heb ik ook nog onderwijs gehad op de Universiteit Utrecht met betrekking tot dit onderwerp, heel interessant, dus ik weet echt wel waar ik het over heb.
Geef nou maar eens antwoord op wat ik jou vraag.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Is dit een argument? Waarvoor dan wel?.
Jawel, maar volgens mij kan je beter uitleggen wat je gebeurt, interessant.quote:Nee dus. Lees maar terug.
Dus?quote:Oh ja? Waren de joden geen Semieten?
Heb je het nou tegen jezelf?quote:Jawel. Je zou je kunnen verdiepen in de geschiedenis van het gebied vanaf pakweg 1800 of zo. En dan niet alleen joodse bronnen. Gewoon eens kijken wat er gebeurd is en of je dat een beetje kunt begrijpen.
Dat doe ik ja kennelijk trek jij mijn betrouwbaarheid in twijfel, dat is spijtig, jammer!quote:Hahahahaha.![]()
![]()
Och joh, laat je je nou voorstaan op je academische opleiding? Tjongejonge, ik ben onder de indruk.
Niet minder dan dat Israelis een volk zijn.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:05 schreef DeParo het volgende:
Dat klopt maar de vraag blijft dus in hoeverre zij een volk zijn en dat is redelijk relevant voor dit topic.
De Joodse staat Israel zou genoeg moeten zeggen lijkt mij.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:41 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niet minder dan dat Israelis een volk zijn.
Oh, zijn dat de voorwaarden voor het bestaan van een volk?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
De Joodse staat Israel zou genoeg moeten zeggen lijkt mij.
Wat een onzin. Ooit in Zuid Tel Aviv geweest, of Beersheva? Of Dimona? Om het over de bezette gebieden maar niet te hebben.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:19 schreef DeParo het volgende:
Dat was heel serieus, jij weet best dat Israël net zo Westers is als Nederland, en als je gaat zeggen dat Mexicanen Spanjaarden zijn dan ga je toch wat ver.
Waarom? De Palestijnen beschouwen zichzelf blijkbaar als een volk en er is geen reden om aan die beschouwing te twijfelen. Waarom ze een eigen staat willen, weet ik ook niet, ga het hen vragen. Waarschijnlijk dezelfde redenen die de joden aanvoeren, of de Koerden, of de Armeniërs, of DE Nederlanders.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Geef nou maar eens antwoord op wat ik jou vraag.
Zie vorige bericht.quote:Jawel, maar volgens mij kan je beter uitleggen wat je gebeurt, interessant.
Mexicanen, de Spaanssprekende althans, stammen waarschijnlijk grotendeels af van Spanjaarden. Zijn dus westers.quote:Dus?
Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt: betrouwbaarheid.quote:[..]
[..]
Heb je het nou tegen jezelf?
[..]
[..]
Dat doe ik ja kennelijk trek jij mijn betrouwbaarheid in twijfel, dat is spijtig, jammer!
Volgens onze nationale rattenvanger maakt het zijn van inwoner van een staat iemand nog geen lid van een volk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
De Joodse staat Israel zou genoeg moeten zeggen lijkt mij.
Gelukkig laat de westerse wereld zich niet leiden door de dictatuur van de meerderheid.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh, zijn dat de voorwaarden voor het bestaan van een volk?
Dan heb ik 2 punten.
- De meerderheid van de wereld erkent Palestina. Als de VN morgen officieel Palestina erkent, leg jij je, en Israel, je/zich daarbij neer?
- Volgens jouw logica had Israël niet mogen bestaan. Voordat het bestond was er geen Israëlisch/joods volk want er was geen Joodse staat. Hoe kun je een staat stichten voor een niet bestaand volk?
Flauwekul dan ben jij duidelijk in beide landen niet geweest.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ooit in Zuid Tel Aviv geweest, of Beersheva? Of Dimona? Om het over de bezette gebieden maar niet te hebben.
Israel is zeker niet westers. Meer te vergelijken met Turkije dan met Nederland.
Daarmee doelde ik op het Joodse volk niet dat het Joodse volk pas bestond met oprichting van de staat Israel. De Palestijnen hebben die verbondenheid voor 1948 nauwelijks getoond.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Volgens onze nationale rattenvanger maakt het zijn van inwoner van een staat iemand nog geen lid van een volk.
En dat Israel zichzelf nadrukkelijk de joodse staat noemt, maakt het een niet-westerse staat.
Vroegâh, heul vroegâh hadden we in het westen het Heilige Roomse Rijk der Duitse Natie, en in de VSvA besluit de president elke toespraak met God bless America en in Nederland staat nog steeds god zij met ons op de zijkant van de munten.
Maar die staten heten niet meer Christelijke staten.
Islamitische staten willen zich nog wel eens zo aanduiden. De Islamitische staat Iran. Die maken ook vaak onderscheid in burgerrechten naar aanleiding van het geloof. Zoals Israel doet.
Ik rust mijn Kees.
Idealiter zou dat werken inderdaad, maar het gebrek aan slagkracht van VN-soldaten is vrijwel altijd kenmerkend. Ze missen de wil, motivatie, het mandaat en de middelen om hun doelstellingen te bereiken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, daar zijn we het dan wel over eens.
En ik zou het zelfs wel eens kunnen zijn over de vooruitgeschoven posten. Als de bezettende macht zich fatsoenlijk zou gedragen.
Meer zoals de UN-soldaten in Libanon?
Waar hoor je vijf keer per dag het gejengel van een moskee, zitten harige mannen aan tafeltjes met zoete thee en nog zoetere baklava, vallen sommige bewoonde huizen van ellende bijna uit elkaar en leven mannen en vrouwen cultureel gezien nogal gescheiden van elkaar? Istanbul, Tel Aviv of Amsterdam? Een van de drie niet, de andere twwe wel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:42 schreef DeParo het volgende:
Flauwekul dan ben jij duidelijk in beide landen niet geweest.
Zo wel dan heb je met je ogen dicht rondgelopen.
Dan ben jij nog nooit in Amsterdam Osdorp geweest vriend.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waar hoor je vijf keer per dag het gejengel van een moskee, zitten harige mannen aan tafeltjes met zoete thee en nog zoetere baklava, vallen sommige bewoonde huizen van ellende bijna uit elkaar en leven mannen en vrouwen cultureel gezien nogal gescheiden van elkaar? Istanbul, Tel Aviv of Amsterdam? Een van de drie niet, de andere twwe wel.
Westers land, rot op met je propaganda. En dan heb ik het nog niet over Jerusalem want dat heeft al helemaal weinig met westers te maken.
Zijn ze meer westers dan Egypte of Jordanie? Ja.
Zijn ze westers? Nee, absoluut niet. Ongever op het niveau van Turkije of Libanon (al ben ik niet in Libanon geweest, maar ik stel me zo voor dat het vergelijkbaar is.
Wat voor wrok? Ik vind Israel een fantastisch land en kom er graag. Ik kan met veel Israelis heel goed opschieten. Maar het voelt daar echt meer Midden Oosten dan Europa of VS.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dan ben jij nog nooit in Amsterdam Osdorp geweest vriend.
Maar goed, je laat zien dat je hier slechts oordeelt vanuit wrok, niet met kennis.
Ok, excuus, maar dat is iets anders dan dat ze niet Westers zouden zijn. Daarmee bedoel ik de fundamenten van de staat, normen en waarden, wetgeving en ga zo maar door. Niet op de manier zoals ze hun eten eten of hun huizen bouwen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wat voor wrok? Ik vind Israel een fantastisch land en kom er graag. Ik kan met veel Israelis heel goed opschieten. Maar het voelt daar echt meer Midden Oosten dan Europa of VS.
Scheiding van kerk en staat? Iedereen die in het land geboren is mag stemmen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ok, excuus, maar dat is iets anders dan dat ze niet Westers zouden zijn. Daarmee bedoel ik de fundamenten van de staat, normen en waarden, wetgeving en ga zo maar door. Niet op de manier zoals ze hun eten eten of hun huizen bouwen.
Zoals gesteld dienen we simpelweg aan te nemen dat de meeste Israëliërs niet van Europese Joden afstammen maar datzelfde kan je over een paar jaar zeggen voor Amerikanen die niet meer afstammen van Europese volkeren. Zijn die landen dan plotseling niet meer Westers, natuurlijk wel, daar is de staat onder meer op gebouwd.
Hoe lang was het homohuwelijk in de Westerse wereld verboden en is het vaak nog steeds verboden? Hoe lang duurt een land als Nederland erover om simpelweg te erkennen dat slavernij een fout was? Dat het land misdaden heeft begaan in Indonesië ten tijden van de politionele acties? In hoeverre is het Nederlandse recht op vrije meningsuiting hetzelfde als het recht om te beledigen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:10 schreef Viajero het volgende:
[..]
Scheiding van kerk en staat? Iedereen die in het land geboren is mag stemmen?
Sorry, maar zolang Israelis naar Cyprus moeten om civiel te trouwen en mensen in de bezette gebieden wel onder Israelisch gezag leven maar niet mogen stemmen blijft het een bananenrepubliek die weinig met het westen te maken heeft. Politiek zijn ze zelfs nog een stuk minder westers dan cultureel.
Even voor de duidelijkheid, ik ben pro-Israel en veel van mijn Israelische vrienden zijn het met me eens wat dat betreft. Ik ben geen Israelhater of antisemiet, ik ben gewoon eerlijk in wat ik van dat land vind. Fantastisch land met fantastische mensen, maar zoals veel landen zeker voor verbetering vatbaar.
Ik kan alleen die domme zwart/wit propaganda niet uitstaan, alsof Dimona nauwelijks te onderscheiden zou zijn van Delfzijl of Daytona, give me a break...
Ja, en? Ik heb het over het burgerlijk huwelijk. Dat werd in de meeste westerse landen ergens in de 19e eeuw ingevoerd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hoe lang was het homohuwelijk in de Westerse wereld verboden en is het vaak nog steeds verboden?
Wat heeft dat ermee te maken?quote:Hoe lang duurt een land als Nederland erover om simpelweg te erkennen dat slavernij een fout was?
Dat was inderdaad een misdaad, 60 jaar geleden. Israel pleegt vandaag de dag dat soort misdaden. Niet te vergelijken.quote:Dat het land misdaden heeft begaan in Indonesië ten tijden van de politionele acties?
Ja, maar het gaat er dus om dat westerse landen geen stukken land bezetten waarvan de inwoners niet mogen stemmen.quote:In hoeverre is het Nederlandse recht op vrije meningsuiting hetzelfde als het recht om te beledigen?
Daarnaast mogen Israëlische Arabieren gewoon stemmen maar dat betekent niet dat de Palestijnen ook mogen stemmen. Israel stelt ten eerste niet dat de bezette gebieden onderdeel zijn van Israel, erkent ze zelf als bezet dus het zou vrij raar zijn om die mensen te laten stemmen immers ze bijvoorbeeld ook geen dienstplicht uit te hoeven voeren, ten tweede zien die Palestijnen zichzelf niet eens als inwoner van Israel en hebben ze hun eigen verkiezingen tegenwoordig.
De groeiende populariteit van de Israelische Arbeiderspartij ligt ook deels in de handen van Arabieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |