abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 mei 2012 @ 01:04:50 #76
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111956705
Ik mocht kiezen welke chips we namen in het weekend :(
pi_111956712
quote:
15s.gif Op donderdag 24 mei 2012 00:00 schreef Elfletterig het volgende:
Sowieso moet het gestunt met bierprijzen afgelopen zijn. Maar om andere reden dan het feit dat bier een kwaliteitsproduct is. De werkelijke reden is dat alcohol veel te gemakkelijk toegankelijk is voor tieners. Het fenomeen comazuipen is enorm in opkomst en alcoholmisbruik richt grote schade aan in hersens van jongeren die nog volop in ontwikkeling zijn.
Comazuipen doe je niet met bier of wijn.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_111956730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 01:02 schreef Maron het volgende:

[..]

25 Gulden..?? Was je Pa directeur van de bromtollenfabriek.. :o ??
Ik moest zeuren om een tientje.. :(
3 euro per week hier. En het trieste was dat ik geen zakgeld meer kreeg toen ik iedere zaterdag van 7 tot 5 in een fabriek werkte want tja... ik had het toch niet meer nodig :') . En mijn zusje maar niets doen ;( .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_111958203
Laten we het eerst even hebben over de bierprijzen in cafe's een tapje bier inkoop is duurder dan een flesje inkoop in de supermarkt, vind je het gek dat cafe's hun hoofd niet boven water kunnen houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 24 mei 2012 @ 09:58:05 #80
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_111960470
quote:
15s.gif Op woensdag 23 mei 2012 20:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daar verschillen wij van mening. Ik vind bier echt iets voor het simpele gepeupel. Het is niet alleen erg simpel en dom om iets lekker te moeten vinden wat eigenlijk stinkt en naar het schijnt niet te zuipen is behalve als je "het leert te drinken". :')

"Bier moet je leren drinken." Waarom? Als het smerig is doen we het toch lekker niet. :{

Ja.

:{²
Nee, die shoarmatent van je vriendjes ruikt lekker... :r
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 24 mei 2012 @ 10:00:12 #81
3542 Gia
User under construction
pi_111960513
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 01:02 schreef Maron het volgende:

[..]

25 Gulden..?? Was je Pa directeur van de bromtollenfabriek.. :o ??
Ik moest zeuren om een tientje.. :(
Was ook kleedgeld.

Mijn vader was een kleine zelfstandige.
  donderdag 24 mei 2012 @ 10:00:27 #82
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_111960518
quote:
Sowieso moet het gestunt met bierprijzen afgelopen zijn. Maar om andere reden dan het feit dat bier een kwaliteitsproduct is. De werkelijke reden is dat alcohol veel te gemakkelijk toegankelijk is voor tieners. Het fenomeen comazuipen is enorm in opkomst en alcoholmisbruik richt grote schade aan in hersens van jongeren die nog volop in ontwikkeling zijn.

Alcoholgebruik is te vanzelfsprekend in onze samenleving, alcoholmisbruik wordt te vaak weggelachen of vergoeilijkt. Er is beleid nodig waarmee alcoholgebruik/-misbruik onder kwetsbare groepen wordt ingedamd. Prijsverhogingen zijn dan erg efficiënt.
Want als iets duur is wordt het niet gekocht. Of als iets illegaal is wordt het niet gebruikt.

naief
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_111960571
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2012 23:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is toch al een minimum leeftijd om bier te mogen kopen, en ja, ook voor drugs en rookgerei.

Hoewel die leeftijd wmb wel naar 18 mag, eigenlijk.

Er zijn echt groepjes jongeren, net 16, die hun zakgeld omzetten in blikjes bier. Gewoon na school, ergens onder een bruggetje of zo, stiekem drinken.
Ouders weten dit niet, of willen het niet weten.

Ik heb er geen probleem mee dat ze af en toe drinken, op een feestje, of met stappen. Maar doordeweek, stiekem je geld opzuipen na schooltijd zou best moeilijker gemaakt mogen worden.
Toen ik 16, 17 was ging ik op donderdagavond altijd uit. Bier drinken in de stad. Vrijdag had ik toch de eerste 2 uur gym en dat kon makkelijk geskipped worden. Nu 13 jaar later ben ik een volledig functionerend lid van de maatschappij, met een goede opleiding, goede vaste baan, eigen huis, vrouw, kat en kind. Je maakt je teveel zorgen om niets.
  donderdag 24 mei 2012 @ 10:04:25 #84
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_111960595
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Toen ik 16, 17 was ging ik op donderdagavond altijd uit. Bier drinken in de stad. Vrijdag had ik toch de eerste 2 uur gym en dat kon makkelijk geskipped worden. Nu 13 jaar later ben ik een volledig functionerend lid van de maatschappij, met een goede opleiding, goede vaste baan, eigen huis, vrouw, kat en kind. Je maakt je teveel zorgen om niets.
Gia is ook een overbezorgde moeder. Als haar kinderen later groot zijn kunnen ze nog niet poepen zonder even te bellen met mams ;)
pi_111960628
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:00 schreef maniack28 het volgende:
Want als iets duur is wordt het niet gekocht. Of als iets illegaal is wordt het niet gebruikt.
naief
Je moet me geen woorden in de mond leggen. Ik heb er niet voor gepleit om alcohol illegaal te maken. Integendeel, want dat zou problemen alleen maar vergroten.

Wat de prijs betreft: hoe hoger de prijs, des te hoger de drempel om het te kopen. Als een krat bier maar 8 of 9 euro kost, is dat voor jongeren prima te betalen. Is de prijs bijvoorbeeld 20 euro, dan wordt het toch wat kostbaarder. Prijsverhoging is natuurlijk niet het enige middel om alcoholgebruik te ontmoedigen. Ook goede voorlichting is belangrijk en ouders hebben een verantwoordelijkheid, die ze vaak niet nemen omdat ze zelf onvoldoende kennis hebben over de gevaren van overmatig alcoholgebruik bij jongeren.
pi_111960635
quote:

Alcoholgebruik is te vanzelfsprekend in onze samenleving, alcoholmisbruik wordt te vaak weggelachen of vergoeilijkt. Er is beleid nodig waarmee alcoholgebruik/-misbruik onder kwetsbare groepen wordt ingedamd. Prijsverhogingen zijn dan erg efficiënt.
Op zich heb je hier wel gelijk in, maar het probleem ligt niet alleen bij jongeren. Als ik naar mijn schoonouders kijk bijvoorbeeld: elke dag gaan er bij hun wel 2 à 3 flessen rode wijn doorheen. Op een rustige dag that is. Mensen zijn gepensioneerd, hebben veel geld want hun hele leven goede banen gehad en alcohol is nu eenmaal onderdeel van hun leven. Mijn schoonvader stapt ook makkelijk nog in de auto na het nuttigen van 4 à 5 glazen wijn of flesjes bier. Heel normaal. Met prijsverhogingen alleen kom je er dus niet aangezien deze mensen toch bulken van het geld.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2012 10:07:22 ]
pi_111960755
Je mag geen reclame maken om mensen naar je winkel te lokken? En voor de rest deze:
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 09:27 schreef Netsplitter het volgende:
Wat is er gebeurd met de verantwoordelijkheid van de ouders van de coma zuipertjes?
Moet de overheid alles gaan regelen tegenwoordig?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 24 mei 2012 @ 10:11:18 #88
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_111960769
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je moet me geen woorden in de mond leggen. Ik heb er niet voor gepleit om alcohol illegaal te maken. Integendeel, want dat zou problemen alleen maar vergroten.

Wat de prijs betreft: hoe hoger de prijs, des te hoger de drempel om het te kopen. Als een krat bier maar 8 of 9 euro kost, is dat voor jongeren prima te betalen. Is de prijs bijvoorbeeld 20 euro, dan wordt het toch wat kostbaarder. Prijsverhoging is natuurlijk niet het enige middel om alcoholgebruik te ontmoedigen. Ook goede voorlichting is belangrijk en ouders hebben een verantwoordelijkheid, die ze vaak niet nemen omdat ze zelf onvoldoende kennis hebben over de gevaren van overmatig alcoholgebruik bij jongeren.
Ik had het over de algehele trend in dit land. Alcohol/rookwaar/drugs en al het andere dat kwaad en evil is.
  donderdag 24 mei 2012 @ 10:13:08 #89
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_111960816
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Op zich heb je hier wel gelijk in, maar het probleem ligt niet alleen bij jongeren. Als ik naar mijn schoonouders kijk bijvoorbeeld: elke dag gaan er bij hun wel 2 à 3 flessen rode wijn doorheen. Op een rustige dag that is. Mensen zijn gepensioneerd, hebben veel geld want hun hele leven goede banen gehad en alcohol is nu eenmaal onderdeel van hun leven. Mijn schoonvader stapt ook makkelijk nog in de auto na het nuttigen van 4 à 5 glazen wijn of flesjes bier. Heel normaal. Met prijsverhogingen alleen kom je er dus niet aangezien deze mensen toch bulken van het geld.
De issue hier is dat jezelf katslam zuipen, itt drugsgebruik, volledig geaccepteerd is in de maatschappij. Iedereen vind het normaal als je dronken bent, maar blowen of coke snuiven is ineens een heel ander verhaal. In feite heb je dus een mentaliteitsverandering nodig om alcohol tot drugs te maken... Tenminste, als dat is wat je wilt....
pi_111961004
-edit- verkeerd gelezen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_111961109
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 01:05 schreef RabbitHeart het volgende:
Comazuipen doe je niet met bier of wijn.
Dat stelde ik ook niet. Ik stelde dat alcohol te gemakkelijk toegankelijk is voor jongeren. En één van de zaken waaruit dat blijkt, is de opmars van comazuipen. Zie onderstaande artikelen over de situatie in Nederland en Engeland:

Nederland: http://www.volkskrant.nl/(...)uipers-in-2011.dhtml
Engeland: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eiend-probleem.dhtml

En comazuipen is niet eens zozeer alleen een probleem onder jongeren, maar hier geldt het oude gezegde: jong geleerd, is oud gedaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 00:10 schreef Life2.0 het volgende:
Gemakkelijke toegang is niet eens een probleem; als iemand het wilt kopen mag het best zonder te veel poespas gekocht worden (kijk nou naar de situatie met wiet waar ze panisch alles proberen te verbieden en daarmee dus problemen creeeren, laten we leren van onze fouten in het verleden..).

Het probleem zit hem in de aantrekkelijkheid. De keuze om wel of niet drugs tot je te nemen moet een zelfstandige keuze zijn zonder invloed van buitenaf; men moet zelf een rationele afweging kunnen maken of ze wel of niet gaan drinken. Op het moment is drinken normaal en niet drinken is raar, dat is gewoon fucked up :') :{
Met "gemakkelijke toegang" doelde ik niet op barrières in de vorm van verboden, ik doelde op de lage prijs van drank. Wat bier betreft, is er haast elke week wel ergens een scherpe aanbieding in de supermarkt. Er zijn complete websites te vinden waar alle aanbiedingen op een rij staan. Wie een beetje slim winkelt, koopt voor hooguit 8 euro een krat bier van een A-merk. En huismerken zijn soms nog goedkoper.

Dat neemt trouwens niet weg dat ik het (ook) volledig eens ben met je laatste alinea. Wat ik eerder al zei: alcoholgebruik is te zeer vanzelfsprekend. Het wordt heel normaal gevonden dat jongeren van pakweg 13-14 jaar een biertje drinken. De nadelen daarvan worden relativerend weggewimpeld en de tijdsgeest is ook dat iedereen wars is van betutteling. Dus wie waarschuwt voor de gevaren, is al gauw een zeikerd, die vast zelf geen leven heeft...
pi_111961411
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:05 schreef Nielsch het volgende:
Je beschrijft in het klein wat men inderdaad op grotere schaal ook wel waarneemt. Onder ouderen neemt alcoholmisbruik fors toe. Het is inderdaad ook de generatie die rustig met drank op achter het stuur stapt, want dat was vroeger ook geen probleem en ach, de pakkans is toch niet zo groot. Bovendien is deze groep mensen vroeger slecht voorgelicht (en evenmin hebben ze hun kinderen goed voorgelicht) over het onderwerp.

Ik deel inderdaad je opvatting dat je er niet alleen komt met prijsverhogingen. Betere voorlichting is ook nodig. En zeker bij drankrijders zou ik me prima kunnen voorstellen dat je de boetes afhankelijk maakt van het inkomen of vermogen dat mensen bezitten. Maar dat is weer een heel andere discussie. De kern is dat gedragsbeïnvloeding nodig is. Zeker als ze de weg op gaan, want daarmee brengen ze anderen in gevaar.

En voor de goede orde: als iemand met te veel drank op een ernstig ongeluk veroorzaakt, bijvoorbeeld iemand doodrijdt, moet en mag het niet zo zijn dat de rechter het alcoholgebruik wegredeneert. Wie met drank op achter het stuur stapt, is per definitie fout. Punt. Ook dat is gedragsbeïnvloeding.
  donderdag 24 mei 2012 @ 11:07:49 #93
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_111962631
baalt dat de 2,5 lemon van grolsch er niet meer is de stenders variant is net wat minder.. wat 2% kan doen met de smaak :'(

en idd de meeste jeugd drinkt in me sterke drank.. tenminste ik deed dat wel vroeger :%
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 24 mei 2012 @ 11:17:58 #94
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_111963048
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 09:58 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nee, die shoarmatent van je vriendjes ruikt lekker... :r
Niet naar toe gaan. Van mij hoef je het niet te leren om het fijn te vinden. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 24 mei 2012 @ 11:22:06 #95
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_111963203
quote:
15s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Niet naar toe gaan. Van mij hoef je het niet te leren om het fijn te vinden. :')

bier ook niet
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_111964221
Het gaat inmiddels een stapje verder.

quote:
GGD: geen drank in supermarkt

De leeftijdsgrens voor het kopen van alcohol moet van 16 naar 18 jaar, drank mag niet meer verkocht worden in de supermarkt en er moet een minimumprijs voor alcohol komen. Daarvoor pleit Laurent de Vries, directeur van GGD Nederland.

De Vries keert zich tegen recente prijsacties van supermarkten, waarbij drie kratten bier voor de prijs van twee de deur uitgaan. "Het kan toch niet zo zijn dat een flesje bronwater duurder is dan een flesje bier", aldus De Vries.

Rotterdam
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt volgens de gezondheidsdienst dat door ruime beschikbaarheid en een lage prijs van drank mensen meer gaan drinken.

De GGD wil vooral alcoholmisbruik onder jongeren beperken. Een maand geleden gaf de gemeente Rotterdam ook al aan de leeftijdsgrens voor alcohol te willen verhogen naar 18 jaar.
pi_111964306
quote:

Als je een kinderwens hebt moet je kinderen nemen, niet volwassenen als kinderen gaan behandelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_111966840
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat stelde ik ook niet. Ik stelde dat alcohol te gemakkelijk toegankelijk is voor jongeren. En één van de zaken waaruit dat blijkt, is de opmars van comazuipen. Zie onderstaande artikelen over de situatie in Nederland en Engeland:

Nederland: http://www.volkskrant.nl/(...)uipers-in-2011.dhtml
Engeland: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eiend-probleem.dhtml

En comazuipen is niet eens zozeer alleen een probleem onder jongeren, maar hier geldt het oude gezegde: jong geleerd, is oud gedaan.

[..]

Met "gemakkelijke toegang" doelde ik niet op barrières in de vorm van verboden, ik doelde op de lage prijs van drank. Wat bier betreft, is er haast elke week wel ergens een scherpe aanbieding in de supermarkt. Er zijn complete websites te vinden waar alle aanbiedingen op een rij staan. Wie een beetje slim winkelt, koopt voor hooguit 8 euro een krat bier van een A-merk. En huismerken zijn soms nog goedkoper.

Dat neemt trouwens niet weg dat ik het (ook) volledig eens ben met je laatste alinea. Wat ik eerder al zei: alcoholgebruik is te zeer vanzelfsprekend. Het wordt heel normaal gevonden dat jongeren van pakweg 13-14 jaar een biertje drinken. De nadelen daarvan worden relativerend weggewimpeld en de tijdsgeest is ook dat iedereen wars is van betutteling. Dus wie waarschuwt voor de gevaren, is al gauw een zeikerd, die vast zelf geen leven heeft...
Eens! Ik erger me dood aan die altijd en overal aanwezige drankcultuur hier in NL. En als je er iets van zegt, heb jij het gedaan. Verder vind ik het zo irritant hypocriet, dat er m.b.t. tabak/sigaretten met 2 maten gemeten wordt, terwijl alcohol minstens zo slecht is.

Als vorm van gedragsbeïnvloeding ben ik dus absoluut vóór een flinke stijging van de prijs. Liever gisteren dan morgen.
pi_111966893
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je beschrijft in het klein wat men inderdaad op grotere schaal ook wel waarneemt. Onder ouderen neemt alcoholmisbruik fors toe. Het is inderdaad ook de generatie die rustig met drank op achter het stuur stapt, want dat was vroeger ook geen probleem en ach, de pakkans is toch niet zo groot. Bovendien is deze groep mensen vroeger slecht voorgelicht (en evenmin hebben ze hun kinderen goed voorgelicht) over het onderwerp.

Ik deel inderdaad je opvatting dat je er niet alleen komt met prijsverhogingen. Betere voorlichting is ook nodig. En zeker bij drankrijders zou ik me prima kunnen voorstellen dat je de boetes afhankelijk maakt van het inkomen of vermogen dat mensen bezitten. Maar dat is weer een heel andere discussie. De kern is dat gedragsbeïnvloeding nodig is. Zeker als ze de weg op gaan, want daarmee brengen ze anderen in gevaar.

En voor de goede orde: als iemand met te veel drank op een ernstig ongeluk veroorzaakt, bijvoorbeeld iemand doodrijdt, moet en mag het niet zo zijn dat de rechter het alcoholgebruik wegredeneert. Wie met drank op achter het stuur stapt, is per definitie fout. Punt. Ook dat is gedragsbeïnvloeding.
Niemand dwingt je met alcohol op in je auto te kruipen, dus valt dit wmb gewoon onder voorbedachte rade en dus moord. De straf moet navenant zijn.
pi_111967523
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:58 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Niemand dwingt je met alcohol op in je auto te kruipen, dus valt dit wmb gewoon onder voorbedachte rade en dus moord. De straf moet navenant zijn.
Nee, want de intentie is niet iemand dood te rijden. Dood door schuld is het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')