wa bende gij doan?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:59 schreef zarGon het volgende:
Echt moslims jonguh, kijk waar ze over praten om vier uur in de nacht.
ughh. Ik wil niet slapenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:59 schreef zarGon het volgende:
Was zo een experiment van zo een NLse meisje, iedereen negeerde haar en vermeed haar, bleek achteraf gemanipuleerd te zijn in de video's, de beelden waarin wel werd geholpen enzo uitgekniptquote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:00 schreef Julis het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het voelt om een keer in een boerka rond te lopen. Hoe mensen in Nederland dan op je reageren.
Nouja zegquote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Was zo een experiment van zo een NLse meisje, iedereen negeerde haar en vermeed haar, bleek achteraf gemanipuleerd te zijn in de video's, de beelden waarin wel werd geholpen enzo uitgeknipt
Ik zeg doenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:03 schreef Julis het volgende:
[..]
Nouja zeg. Ik zou zo'n experiment eigenlijk wel een keer willen uitvoeren. Maar goed, blijkbaar is dat al een keertje gedaan
.
Inderdaadquote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zeg doen
Doe jij wel een ethische
mwuah, als een idioot als ik het kan, kan jij het ook.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:07 schreef Metalfrost het volgende:
Hoi. Ik ben nieuw in deze reeks.
Turks lijkt me moeilijk om te leren, klopt dat?
Hoi.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:07 schreef Metalfrost het volgende:
Het lijkt me goed om me verstaanbaar te maken in multicultureel Nederland. Daar behoort de Turkse taal ook toe.quote:
Hoi.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:07 schreef Metalfrost het volgende:
Ben je bereid er tijd en energie in te steken of is het een eendagsvliegje?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:09 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het lijkt me goed om me verstaanbaar te maken in multicultureel Nederland. Daar behoort de Turkse taal ook toe.
Dus ja, dat wil ik.
Nou gelukkig maarquote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah ok, dan zijn ze wel moslims volgens soenieten.
quote:
Heb je haar geslagen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:11 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nou gelukkig maar!
Was zo'n marokkaans meisje aantal jaar geleden tijdens de geschiedenis les die zei dat sjiieten ali belangrijker vonden dan allah en dat het eigenlijk geen moslims waren etcze wist natuurlijk niet dat ik sjiiet was.
Marokkanen
Iyi gecelerquote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:09 schreef Triggershot het volgende:
genoeg die je hier wel willen helpen / antwoorden, ik ga slapen nu
Iyi geceler / trusten
Ik ben trots op je.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:14 schreef Ayca het volgende:
[..]
Had ik willen doen ja, maar ik heb me ingehouden.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:25 schreef Ayca het volgende:
Luister niet naar hem, straks ben je morgen brak. Ga slapen!
En 5 minuutjes zijn nooit 5 minuutjes
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:25 schreef Ayca het volgende:
Luister niet naar hem, straks ben je morgen brak. Ga slapen!
En 5 minuutjes zijn nooit 5 minuutjes
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:26 schreef Julis het volgende:
[..]. Ja, een uur geleden zei hij ook al 5 minuutjes
. Je hebt eigenlijk gelijk. Maar iste, toch luister ik naar hem. Vreemd is dat.

Zolang ik er geen moslim voor hoef te worden, wil ik er best tijd in steken.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ben je bereid er tijd en energie in te steken of is het een eendagsvliegje?
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 03:59 schreef zarGon het volgende:
Mashallah, wat is de genclik toch weer goed bezig.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:17 schreef Arcadia het volgende:
Nou is 'de tijd' aangebroken - ik ga dus mijn spirituele dienst vervullen en slapen. Iedereen iyi geceler en slaap lekker!
Arabische Mannen proberen je massaal te versierenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:00 schreef Julis het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het voelt om een keer in een boerka rond te lopen. Hoe mensen in Nederland dan op je reageren.
De sletten. Beetje boerka's aantrekken om Arabische mannen te verleiden.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Arabische Mannen proberen je massaal te versieren
Sixpack heeft dat eens gedaan met een verborgen camera
Dit dusquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
De sletten. Beetje boerka's aantrekken om Arabische mannen te verleiden.
Golddiggers allesquote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:47 schreef Ayca het volgende:
Waarom zou je überhaupt arabische mannen willen verleiden!
Die dikke tokkie op 2:15quote:Op dinsdag 22 mei 2012 12:50 schreef WammesWaggel het volgende:
m.youtube.com/watch?gl=US(...)oogle&v=VCOy2YcD2M8
Dit was hem meen ik
Met zo'n instelling lukt het nooit. Zoek eerst een motivatie zoals een Turkse vriend(in)/ baan/ of verdiep je eerst in de cultuur/ geschiedenis.quote:
quote:
Die titel.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:28 schreef Levolution het volgende:
[..]
Meer Turkengevechten graag.Turken vechten het mooist. Net als deze man:
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:44 schreef Bilge het volgende:
Ho eens even, Cüneyt Arkin heeft met zulke truukjes het Byzantijnse rijk op de knieën gekregen.![]()
De hoofdrolspeler uit dit filmpje Ahmet abi werd zo populair dat hij op veler verzoek zich verkiesbaar stelde tijdens de verkiezingen, maar het werd toch niks.
Wanneer ze in de muziekwinkel isquote:
quote:
twitter:aggmms twitterde op dinsdag 22-05-2012 om 19:06:34+ Anne bugün okula gitmicem - Oğlum bak git! reageer retweet
twitter:Turk_Annesi twitterde op dinsdag 22-05-2012 om 20:06:16Neymiş efendim odasının dağınık halinde aslında bir düzen varmış, toplayıp o düzeni bozmayacakmışım! OĞLUM BAK GİT! reageer retweet
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:44 schreef Bilge het volgende:
Ho eens even, Cüneyt Arkin heeft met zulke truukjes het Byzantijnse rijk op de knieën gekregen.![]()
De hoofdrolspeler uit dit filmpje Ahmet abi werd zo populair dat hij op veler verzoek zich verkiesbaar stelde tijdens de verkiezingen, maar het werd toch niks.
Mja, alles voor de kijkcijfers toch, wel erg jammer vanuit ethisch kant idd.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:12 schreef Julis het volgende:
[..]. Blijkbaar bevielen de eerste twee pogingen haar niet. En bij de andere poging stond er een jongen bij die zei: "Doorlopen alstublieft". Nee, dat veroorzaakt alleen maar ambiguïteit waardoor mensen natuurlijk niet gaan helpen. Pff. Wat slecht.
Ze had daar wel een punt hoor, ze zou jou klappen moeten geven.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 04:11 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nou gelukkig maar!
Was zo'n marokkaans meisje aantal jaar geleden tijdens de geschiedenis les die zei dat sjiieten ali belangrijker vonden dan allah en dat het eigenlijk geen moslims waren etcze wist natuurlijk niet dat ik sjiiet was.
Marokkanen
Turk annesiquote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:05 schreef Julis het volgende:
[..]
Wanneer ze in de muziekwinkel is![]()
.
[..]. Ah, nu snap ik bepaalde tweets beter.
twitter:aggmms twitterde op dinsdag 22-05-2012 om 19:06:34+ Anne bugün okula gitmicem - Oğlum bak git! reageer retweet
[..]twitter:Turk_Annesi twitterde op dinsdag 22-05-2012 om 20:06:16Neymiş efendim odasının dağınık halinde aslında bir düzen varmış, toplayıp o düzeni bozmayacakmışım! OĞLUM BAK GİT! reageer retweet
. Deze versie had ik nog niet bekeken. Gezien de reacties is het filmpje ook op Dumpert geplaatst.
Cool! Daar was ook een gitaren versie van. http://www.google.com/logos/2011/lespaul.htmlquote:
h k j h k h j h f g dquote:Op woensdag 23 mei 2012 00:46 schreef Bilge het volgende:
[..]
Cool! Daar was ook een gitaren versie van. http://www.google.com/logos/2011/lespaul.html
Misschien kan je iets leuks maken en hier delen? Zelf bak ik er niks van.
http://goo.gl/doodle/RHltjquote:
"Dat maffiadeuntje" is van Godfather.quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:58 schreef Bilge het volgende:
[..]
http://goo.gl/doodle/RHltj
Het tempo klopt niet helemaal, maar was dit niet dat maffiadeuntje?
Kan jij gitaar spelen?
Een beetje anders bij het begin dan Godfather themequote:Op woensdag 23 mei 2012 01:06 schreef Arcadia het volgende:
[..]
"Dat maffiadeuntje" is van Godfather.
Hoe kom je er dan aan en heb je meer deuntjes?quote:Op woensdag 23 mei 2012 01:06 schreef Arcadia het volgende:
[..]
"Dat maffiadeuntje" is van Godfather.
Nee, helaas niet.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 01:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Een beetje anders bij het begin dan Godfather theme
Van een kale kip kun je niks plukken.quote:
Zelda’s Lullabyquote:Op woensdag 23 mei 2012 01:34 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hoe kom je er dan aan en heb je meer deuntjes?
quote:
Wtf!quote:Op woensdag 23 mei 2012 02:18 schreef Bilge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toen ik nog jong was schreeuwde ik 's nachts in de gure straten van Kasımpaşa:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeyt,
Anami kesen ben,
Babami kesen yine ben,
Var mi lan bana yan bakan!
of
Havada uçan,
karada kaçan,
anasının koynundan kız kaçıran,
var mı lan bana yan bakan!
Muisstil werd het.
De jeugd van tegenwoordig.
Ik herken het. Het lied van Jigglypuff, helaas wel heeeeeeeeeel erg traag.quote:Op woensdag 23 mei 2012 02:10 schreef Bilge het volgende:
[..]
Thnx!
http://goo.gl/doodle/14Y5z
Om iedereen in slaap te sussen.
Oh no you didn'tquote:Op woensdag 23 mei 2012 08:45 schreef LoempiaLikker het volgende:
Bom op dit topic....
En ook meteen op Turkije als we toch bezig zijn.
Dus iemand móet moslim zijn, wil ie Turks leren.. leuk weetjequote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:14 schreef Bilge het volgende:
[..]
Met zo'n instelling lukt het nooit. Zoek eerst een motivatie zoals een Turkse vriend(in)/ baan/ of verdiep je eerst in de cultuur/ geschiedenis.
Waar lees je dat precies?quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:33 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dus iemand móet moslim zijn, wil ie Turks leren.. leuk weetje
quote:
Met andere woorden, ik moet iets vinden dat grenst aan het moslim-zijn.quote:Met zo'n instelling lukt het nooit. Zoek eerst een motivatie zoals een Turkse vriend(in)/ baan/ of verdiep je eerst in de cultuur/ geschiedenis.
Ga je moeder pesten, Nyugen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:45 schreef LoempiaLikker het volgende:
Bom op dit topic....
En ook meteen op Turkije als we toch bezig zijn.
Dat lees ik niet. Dus nogmaals, waar haal je dat precies uit? En nee, door (een gedeelte van) de post te quoten leg je het niet uit; het staat er namelijk niet in.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:23 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
[..]
Met andere woorden, ik moet iets vinden dat grenst aan het moslim-zijn.
Waarom zit er folie om?quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:57 schreef xaban06 het volgende:
Iemand mee ontbijten? (beyaz peynir eksik)
[ afbeelding ]
Geloof me, ik ben beginner, het is lastig én je moet echt dagelijks oefenen. Alles is anders, niets is herkenbaar.quote:
Aha, dus het serieuze hangt af van het feit dat het verschil in taal en structuur daarin in grote mate verschilt van het Nederlands, zodat het voor een leek moeilijk te leren is. Makes sense. Komt vast omdat het geen Indo-Europese taal is, en hierdoor ook geen verwantschap treft met Germaanse talen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben beginner, het is lastig én je moet echt dagelijks oefenen. Alles is anders, niets is herkenbaar.
Nu pas na tijden Turkse liedjes, teksten, filmpjes, daar te zijn geweest, begin ik iets te herkennen, 'verrek dat woord kan ik zomaar verstaan'
Als je de grammatica ziet is het makkelijker dan nederlands, wij hebben 20 woorden nodig en in het turks ben je klaar met een paar.
Ik geloof er nog steeds in dat het te leren is.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:44 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Aha, dus het serieuze hangt af van het feit dat het verschil in taal en structuur daarin in grote mate verschilt van het Nederlands, zodat het voor een leek moeilijk te leren is. Makes sense. Komt vast omdat het geen Indo-Europese taal is, en hierdoor ook geen verwantschap treft met Germaanse talen.
Mijn excuses voor eventuele misvattingen mijnerzijds dat opgevat werd als beledigend, niet mijn bedoeling. Turks lijkt me nu niet een taal om 'even te leren'. Ik haak hierbij dan ook af.
Begrijp je vast ook iets beter waarom Nederlands soms zo moeilijk is voor Turken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben beginner, het is lastig én je moet echt dagelijks oefenen. Alles is anders, niets is herkenbaar.
Nu pas na tijden Turkse liedjes, teksten, filmpjes, daar te zijn geweest, begin ik iets te herkennen, 'verrek dat woord kan ik zomaar verstaan'
Als je de grammatica ziet is het makkelijker dan nederlands, wij hebben 20 woorden nodig en in het turks ben je klaar met een paar.
Geen jaren, eerder 1 jaar. Wellicht om dat er meer ondersteuning in kan worden gegeven, vooral omdat er veel woorden herkenbaar zijn in het terugzetten naar het Nederlands. Hoe dan ook, een taal leren buiten je moedertaal om, blijft lastig, omdat je er niet mee opgegroeid bent.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik geloof er nog steeds in dat het te leren is.
Op school leerde je toch ook niet even Duits, Frans of Engels? Daar deed je jaren over
Als je er zinnen op zet en er serieus tijd aan besteedt, lukt het wel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik geloof er nog steeds in dat het te leren is.
Op school leerde je toch ook niet even Duits, Frans of Engels? Daar deed je jaren over
Ik begrijp 'm niet?quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:38 schreef yvonne het volgende:
En dan nog, als ik in Turkije met m'n man ben en hij zegt iets in het Turks is hij Tha Man
Dat zeker. Je hebt dankzij het Nederlands meer gevoel voor Engels, Duits en Frans. Alleen dat al geeft je een grote voorsprong.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:07 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Geen jaren, eerder 1 jaar. Wellicht om dat er meer ondersteuning in kan worden gegeven, vooral omdat er veel woorden herkenbaar zijn in het terugzetten naar het Nederlands. Hoe dan ook, een taal leren buiten je moedertaal om, blijft lastig, omdat je er niet mee opgegroeid bent.
Lief.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Want klaargemaakt voor vrouwtje, zij was aan het slapen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |