Wtf!quote:Op woensdag 23 mei 2012 02:18 schreef Bilge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toen ik nog jong was schreeuwde ik 's nachts in de gure straten van Kasımpaşa:
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeyt,
Anami kesen ben,
Babami kesen yine ben,
Var mi lan bana yan bakan!
of
Havada uçan,
karada kaçan,
anasının koynundan kız kaçıran,
var mı lan bana yan bakan!
Muisstil werd het.
De jeugd van tegenwoordig.
Ik herken het. Het lied van Jigglypuff, helaas wel heeeeeeeeeel erg traag.quote:Op woensdag 23 mei 2012 02:10 schreef Bilge het volgende:
[..]
Thnx!
http://goo.gl/doodle/14Y5z
Om iedereen in slaap te sussen.
Oh no you didn'tquote:Op woensdag 23 mei 2012 08:45 schreef LoempiaLikker het volgende:
Bom op dit topic....
En ook meteen op Turkije als we toch bezig zijn.
Dus iemand móet moslim zijn, wil ie Turks leren.. leuk weetjequote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:14 schreef Bilge het volgende:
[..]
Met zo'n instelling lukt het nooit. Zoek eerst een motivatie zoals een Turkse vriend(in)/ baan/ of verdiep je eerst in de cultuur/ geschiedenis.
Waar lees je dat precies?quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:33 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dus iemand móet moslim zijn, wil ie Turks leren.. leuk weetje
quote:
Met andere woorden, ik moet iets vinden dat grenst aan het moslim-zijn.quote:Met zo'n instelling lukt het nooit. Zoek eerst een motivatie zoals een Turkse vriend(in)/ baan/ of verdiep je eerst in de cultuur/ geschiedenis.
Ga je moeder pesten, Nyugen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:45 schreef LoempiaLikker het volgende:
Bom op dit topic....
En ook meteen op Turkije als we toch bezig zijn.
Dat lees ik niet. Dus nogmaals, waar haal je dat precies uit? En nee, door (een gedeelte van) de post te quoten leg je het niet uit; het staat er namelijk niet in.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:23 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
[..]
Met andere woorden, ik moet iets vinden dat grenst aan het moslim-zijn.
Waarom zit er folie om?quote:Op woensdag 23 mei 2012 08:57 schreef xaban06 het volgende:
Iemand mee ontbijten? (beyaz peynir eksik)
[ afbeelding ]
Geloof me, ik ben beginner, het is lastig én je moet echt dagelijks oefenen. Alles is anders, niets is herkenbaar.quote:
Aha, dus het serieuze hangt af van het feit dat het verschil in taal en structuur daarin in grote mate verschilt van het Nederlands, zodat het voor een leek moeilijk te leren is. Makes sense. Komt vast omdat het geen Indo-Europese taal is, en hierdoor ook geen verwantschap treft met Germaanse talen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben beginner, het is lastig én je moet echt dagelijks oefenen. Alles is anders, niets is herkenbaar.
Nu pas na tijden Turkse liedjes, teksten, filmpjes, daar te zijn geweest, begin ik iets te herkennen, 'verrek dat woord kan ik zomaar verstaan'
Als je de grammatica ziet is het makkelijker dan nederlands, wij hebben 20 woorden nodig en in het turks ben je klaar met een paar.
Ik geloof er nog steeds in dat het te leren is.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:44 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Aha, dus het serieuze hangt af van het feit dat het verschil in taal en structuur daarin in grote mate verschilt van het Nederlands, zodat het voor een leek moeilijk te leren is. Makes sense. Komt vast omdat het geen Indo-Europese taal is, en hierdoor ook geen verwantschap treft met Germaanse talen.
Mijn excuses voor eventuele misvattingen mijnerzijds dat opgevat werd als beledigend, niet mijn bedoeling. Turks lijkt me nu niet een taal om 'even te leren'. Ik haak hierbij dan ook af.
Begrijp je vast ook iets beter waarom Nederlands soms zo moeilijk is voor Turken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben beginner, het is lastig én je moet echt dagelijks oefenen. Alles is anders, niets is herkenbaar.
Nu pas na tijden Turkse liedjes, teksten, filmpjes, daar te zijn geweest, begin ik iets te herkennen, 'verrek dat woord kan ik zomaar verstaan'
Als je de grammatica ziet is het makkelijker dan nederlands, wij hebben 20 woorden nodig en in het turks ben je klaar met een paar.
Geen jaren, eerder 1 jaar. Wellicht om dat er meer ondersteuning in kan worden gegeven, vooral omdat er veel woorden herkenbaar zijn in het terugzetten naar het Nederlands. Hoe dan ook, een taal leren buiten je moedertaal om, blijft lastig, omdat je er niet mee opgegroeid bent.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik geloof er nog steeds in dat het te leren is.
Op school leerde je toch ook niet even Duits, Frans of Engels? Daar deed je jaren over
Als je er zinnen op zet en er serieus tijd aan besteedt, lukt het wel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik geloof er nog steeds in dat het te leren is.
Op school leerde je toch ook niet even Duits, Frans of Engels? Daar deed je jaren over
Ik begrijp 'm niet?quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:38 schreef yvonne het volgende:
En dan nog, als ik in Turkije met m'n man ben en hij zegt iets in het Turks is hij Tha Man
Dat zeker. Je hebt dankzij het Nederlands meer gevoel voor Engels, Duits en Frans. Alleen dat al geeft je een grote voorsprong.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:07 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Geen jaren, eerder 1 jaar. Wellicht om dat er meer ondersteuning in kan worden gegeven, vooral omdat er veel woorden herkenbaar zijn in het terugzetten naar het Nederlands. Hoe dan ook, een taal leren buiten je moedertaal om, blijft lastig, omdat je er niet mee opgegroeid bent.
Lief.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Want klaargemaakt voor vrouwtje, zij was aan het slapen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |