abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111839972
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:12 schreef 99.999 het volgende:
Dan resteert in NL slechts de SGP als voorstander van de doodstraf, zegt eigenlijk ook wel genoeg :)
Van sgp.nl:
quote:
De visie van de SGP op de doodstraf berust op wat de Bijbel zegt over de roeping, die de overheid heeft tot herstel van het geschonden recht. De mens is geschapen naar het beeld van God. Vanuit dit vertrekpunt - de hoge waardigheid van de mens als beelddrager van God - volgt dat de overheid (rechter) gerechtigd is om bij ernstige levensdelicten de doodstraf toe te passen.
Echt ook he :')
Hoe ze van "geschapen naar het beeld van god" naar "gerechtigd .. de doodstraf toe te passen" komen is me een groot raadsel, maar hun almachtige heer zal hen dat wel ingefluisterd hebben.
Christenen die voor de doodstraf zijn.. ik dacht dat God juist vergeeft?
Vage lui zijn dat ook, die sgp-ers.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111840029
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Van sgp.nl:

[..]

Echt ook he :')
Hoe ze van "geschapen naar het beeld van god" naar "gerechtigd .. de doodstraf toe te passen" komen is me een groot raadsel, maar hun almachtige heer zal hen dat wel ingefluisterd hebben.
Christenen die voor de doodstraf zijn.. ik dacht dat God juist vergeeft?
Vage lui zijn dat ook, die sgp-ers.
Daar snap ik echt helemaal niets van
pi_111840122
Verder van sgp.nl:
quote:
De visie van de SGP op de doodstraf heeft dus alles te maken met de hoge waarde die zij aan het menselijk leven toekent. De hoge waarde van het leven brengt voor de SGP met zich, dat zij tegen abortus en euthanasie is, maar óók dat zij voorstander is van de doodstraf. Bij een bewust vergrijp tegen het menselijk leven, kan de hoogste straf gerechtvaardigd zijn.
Dus.. tegen het doden van mensen (abortus en euthanasie), maar voor het doden van mensen (doodstraf). Snap jij het? Ik niet.

Oh, en een bewust vergrijp tegen het menselijk leven... moet de beul die de moordenaar doodt dan ook de doodstraf krijgen? En degene die hem dan doodt ook? En ...
Zo zijn we snel van het bevolkingsoverschot af.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_111840491
Het christelijk geloof keurt de doodstraf in elk geval af. Een beetje vreemd standpunt inderdaad van de SGP al hebben ze in mijn ogen wel gelijk. ;)
pi_111840507
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Verder van sgp.nl:

[..]

Dus.. tegen het doden van mensen (abortus en euthanasie), maar voor het doden van mensen (doodstraf). Snap jij het? Ik niet.
De waarde van het leven brengt met zich mee dat de SGP voor de doodstraf is. Vind ik niet erg logisch idd.
Ik lees er ook in dat ze open houden dat je voor abortus of euthanasie de doodstraf krijgt (abortus en euthanasie zijn nl. een bewust ingreep tegen het leven, waarvoor volgens de SGP de hoogste straf gerechtvaardigd kan zijn. Zou dat helpen tegen tienerzwangerschappen? Je weet iig dat de kans op recidive klein is nadat de tiener de doodstraf heeft gekregen).
pi_111840765
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:29 schreef PKRChamp het volgende:
Het christelijk geloof keurt de doodstraf in elk geval af.
Dat is nogal afhankelijk van de interpretatie. Er zijn zowel voor als tegenstanders die pleiten met de bijbel in hun hand.
quote:
Een beetje vreemd standpunt inderdaad van de SGP al hebben ze in mijn ogen wel gelijk. ;)
Barbarij goedpraten kan dan ook niet anders dan door je in vreemde bochten te wringen :)
pi_111840785
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:29 schreef Wombcat het volgende:
De waarde van het leven brengt met zich mee dat de SGP voor de doodstraf is. Vind ik niet erg logisch idd.
Ik lees er ook in dat ze open houden dat je voor abortus of euthanasie de doodstraf krijgt (abortus en euthanasie zijn nl. een bewust ingreep tegen het leven, waarvoor volgens de SGP de hoogste straf gerechtvaardigd kan zijn. Zou dat helpen tegen tienerzwangerschappen? Je weet iig dat de kans op recidive klein is nadat de tiener de doodstraf heeft gekregen).
Leuk.. ben je als 16-jarige meid verkracht, blijk je zwanger te zijn, laat je abortus plegen, en dan krijg je zelf de doodstraf. Dan mag je van mij wel zeggen dat je een slechte dag hebt.
pi_111840944
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Leuk.. ben je als 16-jarige meid verkracht, blijk je zwanger te zijn, laat je abortus plegen, en dan krijg je zelf de doodstraf. Dan mag je van mij wel zeggen dat je een slechte dag hebt.
Ja, maar met een beetje mazzel krijgt je verkrachter ook de doodstraf, dus dat geeft dan toch een stukje genoegdoening :).
[/sarcasme]
pi_111840994
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan zal je wel gezondigd hebben, het is immers Gods wil :)
pi_111841031
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:39 schreef Wombcat het volgende:
Ja, maar met een beetje mazzel krijgt je verkrachter ook de doodstraf, dus dat geeft dan toch een stukje genoegdoening :).
[/sarcasme]
Verkrachting is niet echt een vergrijp tegen een mensenleven he? Vooral als de verkrachte ook nog zwanger is, dan levert dat zelfs een nieuw mensenleven op!</sarcasme>
pi_111841372
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:35 schreef 99.999 het volgende:

Barbarij goedpraten kan dan ook niet anders dan door je in vreemde bochten te wringen :)
Er zit trouwens niks barbaars aan de doodstraf, als je zo gaat redeneren zouden wapens in onze verlichte maatschappij compleet uitgebannen moeten zijn. Alleen is het punt dat de overheid als enige bevoegd is om geweld te gebruiken of om zelfs te doden.

Vind je het niet een beetje vreemd dat die lijn niet word doorgetrokken?
pi_111841626
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:52 schreef NanKing het volgende:

[..]

Straffen hebben helemaal geen vergelding als doel. Het doel van een gevangenisstraf is rehabiliteren en iemand 'op zijn vingers tikken'.
:')

Meer kan ik er niet van maken. Je moet wel wereldvreemd zijn om te denken dat straffen zijn ingevoerd om mensen te rehabiliteren.
pi_111841653
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:48 schreef PKRChamp het volgende:
Er zit trouwens niks barbaars aan de doodstraf, als je zo gaat redeneren zouden wapens in onze verlichte maatschappij compleet uitgebannen moeten zijn.
Veel wapens zijn ook verboden. En voor andere wapens is een vergunning nodig (jacht bv).
Doodstraf is niet barbaars? Het doden van een mens omdat hij (m/v) iets fout heeft gedaan?
quote:
Alleen is het punt dat de overheid als enige bevoegd is om geweld te gebruiken of om zelfs te doden.
De overheid mag ook niet doden. Er zijn uitzonderingen (oorlog. en als je het over barbarisme hebt dan is dit toch wel het toppunt), maar verder mag de overheid niet doden.
pi_111841702
quote:

[..]

Er zit trouwens niks barbaars aan de doodstraf,
Er is juist zeer veel barbaars aan de doodstraf. Je verlaagt je tot (of onder) het niveau van de crimineel. In een beschaafd land sta je daar ver boven. Daarnaast is het een onomkeerbare straf, het gebeurt een keer dat de verkeerde gehangen wordt... Dat druist tegen alle beginselen van onze rechtsstaat in. Alles bij elkaar is het barbaars, dat zie je ook aan de landen die de doodstraf hanteren :).

quote:
als je zo gaat redeneren zouden wapens in onze verlichte maatschappij compleet uitgebannen moeten zijn. Alleen is het punt dat de overheid als enige bevoegd is om geweld te gebruiken of om zelfs te doden.

Wat mij betreft mogen inderdaad alle wapens uit de samenleving verbannen worden, maar dat is een andere discussie.
pi_111842998
quote:

[..]

Er zit trouwens niks barbaars aan de doodstraf, als je zo gaat redeneren zouden wapens in onze verlichte maatschappij compleet uitgebannen moeten zijn. Alleen is het punt dat de overheid als enige bevoegd is om geweld te gebruiken of om zelfs te doden.

Probleem met de doodstraf is dat die onomkeerbaar is. Het komt vaak genoeg voor dat mensen veroordeeld worden en dat jaren later blijkt dat ze het niet gedaan hebben. Zitten ze in de gevangenis, kun je ze er nog uitlaten. Hebben ze de doodstraf gekregen, kun je ze moeilijk weer opgraven.
pi_111843227
quote:

[..]

Dus wapens en geweld is net zo barbaars als de doodstraf? Complete onzin. Dat zie je ook wel aan het feit dat moord het enige vergrijp is waar (oorspronkelijk) levenslang op staat, terwijl de straffen voor mishandeling vele malen lager zijn.
pi_111843272
Topic #12.897.340? :O .
I´m back.
  maandag 21 mei 2012 @ 19:41:55 #68
177885 JoaC
Het is patat
pi_111844188
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:35 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Als ik het afweeg tegenover de daad geen Euro.
En de familie van de dader?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 21 mei 2012 @ 20:57:50 #69
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_111848850
quote:
15s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

:')

Meer kan ik er niet van maken. Je moet wel wereldvreemd zijn om te denken dat straffen zijn ingevoerd om mensen te rehabiliteren.
Oorspronkelijk niet nee, maar sinds de lijfstraffen en de doodstraf zijn afgeschaft lijkt het me toch wel verdomd duidelijk wat nu de bedoeling is van het straffen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  maandag 21 mei 2012 @ 20:58:25 #70
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_111848891
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 19:41 schreef JoaC het volgende:

[..]

En de familie van de dader?
En de familie van de familie van de dader?
En de familie van de familie van de familie van de dader?
  maandag 21 mei 2012 @ 21:42:47 #71
177885 JoaC
Het is patat
pi_111851825
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 20:58 schreef Euribob het volgende:

[..]

En de familie van de familie van de dader?
En de familie van de familie van de familie van de dader?
Kap met trollen
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 21 mei 2012 @ 22:15:00 #72
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_111853938
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:42 schreef JoaC het volgende:

[..]

Kap met trollen
Meh was geen trollactie, meer een onvolwassen manier om iets anders duidelijk te maken.
  maandag 21 mei 2012 @ 23:08:37 #73
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111857070
Deze discussie toont nog maar eens aan dat de menselijke beschaving een flinterdun vernislaagje is.

1. Het vermoorden van mensen is onbeschaafd, wie die moord pleegt en met wat voor motieven dat doet er niet toe.

2. Het is onmogelijk om te voorkomen dat onschuldige in de dodencel komen, het is onmogelijk om te voorkomen dat onschuldigen worden vermood in opdracht van de staat.
Dit is een feit! Het blijkt uit de vele onschuldigen die zijn vermoord in de landen waar de doodstraf wordt gebruikt. Als de USA dat niet kan voorkomen dan kunnen wij dat ook niet, zo simpel is het.

3. De doodstraf is erg duur. In de praktijk duurt het 15 jaar voordat de ter dood veroordeelde wordt vermoord (ik gebruik bewust niet het woord geëxecuteerd, er is voor mij geen reden om onderscheid te maken), in al die tijd wordne er vele dure rechtszaken gevoerd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 21 mei 2012 @ 23:11:25 #74
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_111857223
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Deze discussie toont nog maar eens aan dat de menselijke beschaving een flinterdun vernislaagje is.

Volgens mij is er in deze discussie welgeteld één user die de doodstraf als reële optie ziet, zo flinterdun is de beschaving nu ook weer niet. Uitschieters heb je altijd.
pi_111857319
Toch zal er nagedacht moeten worden wat met buitencategorie figuren als Breivik en Mikelson moet gebeuren. Als je de criteria voor levenslang niet aanpast blijf je deze discussie houden.
pi_111857322
Om diverse redenen die al genoemd zijn tegen. Heb zelf meer met zware arbeid i.c.m water en brood in een cel waar je alleen om je bed kan lopen zonder raam en zonder privacy.(gewoon zo'n cellenblok)
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_111857764
Een man zoals Breivik heeft zelfs gevraagd om de doodstraf.. Ik ben er ook tegen.
Jarenlang vast zitten met TBS en de rest van je leven in de gaten worden gehouden/niet meer worden geaccepteerd door de samenleving is straffen.
De doodstraf is juist een beloning.
"Reality seems valueless by comparison with the dreams of fevered imaginations; reality is therefore abandoned"
pi_111858107
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:21 schreef W.Wiebel het volgende:
Een man zoals Breivik heeft zelfs gevraagd om de doodstraf.. Ik ben er ook tegen.
Jarenlang vast zitten met TBS en de rest van je leven in de gaten worden gehouden/niet meer worden geaccepteerd door de samenleving is straffen.
Gewoon voor altijd vastzetten, zonder excuses en gedraai over TBS (wel aanbieden overigens). Er is een buitencategorie die de rest van het leven uit de samenleving weg moet blijven.
pi_111858222
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:27 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Gewoon voor altijd vastzetten, zonder excuses en gedraai over TBS (wel aanbieden overigens). Er is een buitencategorie die de rest van het leven uit de samenleving weg moet blijven.
Noorwegen kent, in tegenstelling tot Nederland, volgens mij geen levenslange gevangenisstraf.
pi_111858490
Uhu inderdaad.. Nederland en Frankrijk zijn de enige landen.

Breivik zal natuurlijk nooit van zijn leven meer in de samenleving terecht komen.. maar alsnog zie ik het als mens met een ernstige psychiatrische ziekte/ziektes.. die wel 'wat' therapie kan gebruiken.
"Reality seems valueless by comparison with the dreams of fevered imaginations; reality is therefore abandoned"
  dinsdag 22 mei 2012 @ 01:23:46 #81
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_111862350
quote:
Volgens mij is er in deze discussie welgeteld één user die de doodstraf als reële optie ziet, zo flinterdun is de beschaving nu ook weer niet. Uitschieters heb je altijd.
Ik doelde meer op het herhaaldelijk terugkeren van de discussie over de doodstraf, ook in de politiek is die discussie na het tweede Paarse kabinet nog eens aangezwengeld.
Wat zou er gebeuren als we niet zo welvarend zouden zijn? Beeld je in dat we hier leven zoals in Rio de Janeiro. Wedden dat de doodstraf in no time weer een serieuze optie zou worden?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_111862426
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:29 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Noorwegen kent, in tegenstelling tot Nederland, volgens mij geen levenslange gevangenisstraf.
Klopt :Y Noorwegen straft sowieso mild; in veel landen en een groot deel van de Amerikaanse staten had hij voor ieder slachtoffer een hoge straf dan wel levenslang kunnen krijgen, wat vervolgens opgeteld wordt. Voorbeeld: een man in Californië kreeg 25 keer levenslang voor 25 moorden.
pi_111862508
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 01:27 schreef Tchock het volgende:
Klopt :Y Noorwegen straft sowieso mild; in veel landen en een groot deel van de Amerikaanse staten had hij voor ieder slachtoffer een hoge straf dan wel levenslang kunnen krijgen, wat vervolgens opgeteld wordt. Voorbeeld: een man in Californië kreeg 25 keer levenslang voor 25 moorden.
Wat natuurlijk ook weer kolder is.
pi_111862773
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 01:31 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat natuurlijk ook weer kolder is.
Dat is waar. Maar het is wel een waargebeurde uitspraak _O-
pi_111862798
In 1997 is er een man veroordeeld in Amerika, Darren Anderson. In 12.744 mag hij parool aanvragen _O-
  dinsdag 22 mei 2012 @ 01:53:44 #86
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_111862802
Tegen. De overheid mag niet doden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_111862854
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 01:51 schreef Tchock het volgende:
Dat is waar. Maar het is wel een waargebeurde uitspraak _O-
Er zijn wel meer van dat soort uitspraken gedaan. Wil niet zeggen dat het geen kolder is.
pi_111862872
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 01:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er zijn wel meer van dat soort uitspraken gedaan. Wil niet zeggen dat het geen kolder is.
Vind dat wel meevallen, het geeft een heel sterk signaal af naar de bevolking. Veel meer dan de straf die Breivik gaat krijgen als hij toerekeningsvatbaar wordt verklaard, om maar wat te noemen.
pi_111862881
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:21 schreef W.Wiebel het volgende:
Het is ook wel erg makkelijk om te vragen om een doodstraf in een land zonder doodstraf.
pi_111862911
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 01:53 schreef GSbrder het volgende:
Tegen. De overheid mag niet doden.
En de doodstraffen na het Neurenbergproces dan?
Ueberhaupt in geval van oorlogsmisdaden?
Of gaat dan automatisch gelden: de overwinnaar bepaalt de geschiedenis en dus ook wie wel of niet ter dood wordt veroordeeld?
I´m back.
pi_111862915
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:01 schreef Tchock het volgende:
Vind dat wel meevallen, het geeft een heel sterk signaal af naar de bevolking. Veel meer dan de straf die Breivik gaat krijgen als hij toerekeningsvatbaar wordt verklaard, om maar wat te noemen.
Nonsens. Mensen die anderen vermoorden doen dat OF uit emotie OF uit weldoordachte redenen. In het geval van emotie zijn die emoties zo sterk dat dat signaal totaal vergeten wordt. En als iemand weldoordachte redenen heeft en de moord gepland heeft, zal dat signaal genegeerd worden.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 02:05:38 #92
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_111862918
Haat zaaiende imams ...
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_111862933
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
En de doodstraffen na het Nurnberg proces dan?
Ueberhaupt in geval van oorlogsmisdaden?
Of gaat dan automatisch gelden: de overwinnaar bepaalt de geschiedenis en dus ook wie wel of niet ter dood wordt veroordeeld?
Had van mij ook niet gemogen. Net als de moord op Ceaucescu bv.
Ik *begrijp* de onderbuikgevoelens wel, maar zoals ik al eerder zei: voor mij zijn er geen omstandigheden die de doodstraf goed kunnen keuren.
pi_111862938
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:02 schreef Picchia het volgende:

[..]

Het is ook wel erg makkelijk om te vragen om een doodstraf in een land zonder doodstraf.
Klopt idd. Hij weet ook wel dat hij de doodstraf niet krijgt.
Hij zou berecht moeten worden door mensen die net zo zijn als hijzelf is.
Alleen die mensen juichen zijn daden juist toe.
En als ze van de andere kant van streep komen wrs ook.
I´m back.
pi_111863023
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Had van mij ook niet gemogen. Net als de moord op Ceaucescu bv.
Ik *begrijp* de onderbuikgevoelens wel, maar zoals ik al eerder zei: voor mij zijn er geen omstandigheden die de doodstraf goed kunnen keuren.
Voormalig Joegoslavië?
Ik blijf daar toch aan twijfelen hoor.
Ik begrijp de overweging wel an sich. En Neurenberg was een novum, maar wel in het zicht van de horrors van het nazi-regime. Doelbewust een (wereld)oorlog creëren en daarbij dus genocide plegen vanuit een ideologisch standpunt. Hoewel bij dit laatste punt natuurlijk ook nog haken en ogen behoren.
I´m back.
pi_111863035
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nonsens. Mensen die anderen vermoorden doen dat OF uit emotie OF uit weldoordachte redenen. In het geval van emotie zijn die emoties zo sterk dat dat signaal totaal vergeten wordt. En als iemand weldoordachte redenen heeft en de moord gepland heeft, zal dat signaal genegeerd worden.
Ik bedoel geen signaal naar potentiële daders, maar naar de gehele bevolking. Het feit dat er discussie ontstaat over veel straffen is een teken dat er publieke onvrede over is. Met opgetelde straffen voor de allerzwaarste misdadigers voorkom je dat.

En, wat ik zelf nog belangrijker vind: straf hoort gebaseerd te zijn op de mate van schuld en de misdaad. Als je voor 80 moorden dezelfde straf krijgt als voor 1 suggereert de straf dat de 79 andere moorden minder erg zijn. Sterker nog, het zou moordenaars aan kunnen zetten tot meer geweld als er toch niets op het spel staat.
pi_111863088
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:20 schreef Ryan3 het volgende:
Voormalig Joegoslavië?
Ik blijf daar toch aan twijfelen hoor.
Nogmaals, voor mij zijn er geen omstandigheden waarbij de doodstraf goed te keuren valt.
pi_111863107
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:32 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nogmaals, voor mij zijn er geen omstandigheden waarbij de doodstraf goed te keuren valt.
In het strafrecht speelt genoegdoening, wraking natuurlijk ook een rol, zeker bij extreme misdaden zoals in een oorlog worden begaan, toch?
Probleem krijg je als de nazi's hadden gewonnen, ...of de Servische Bosniërs idd in Bosnië-Herzegovina.
Hoe weten we dat wij het goede vertegenwoordigen? Dat weten we idd niet.
I´m back.
pi_111863108
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:22 schreef Tchock het volgende:
Ik bedoel geen signaal naar potentiële daders, maar naar de gehele bevolking. Het feit dat er discussie ontstaat over veel straffen is een teken dat er publieke onvrede over is. Met opgetelde straffen voor de allerzwaarste misdadigers voorkom je dat.

En, wat ik zelf nog belangrijker vind: straf hoort gebaseerd te zijn op de mate van schuld en de misdaad. Als je voor 80 moorden dezelfde straf krijgt als voor 1 suggereert de straf dat de 79 andere moorden minder erg zijn. Sterker nog, het zou moordenaars aan kunnen zetten tot meer geweld als er toch niets op het spel staat.
Ja, voor Henk en Ingrid misschien. Ook al zou ik slachtoffer of familie van een slachtoffer zijn, het maakt voor mij geen donder uit of iemand 100 jaar de bak in gaat of 1000 jaar. Het effect is hetzelfde. En daar gaat het mij om. Sterker nog, waarom stoppen bij 1000 jaar? Geef een serial killer gewoon 600 miljoen jaar!
Volslagen nonsens. :N
  dinsdag 22 mei 2012 @ 02:37:32 #100
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_111863115
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:35 schreef Ryan3 het volgende:
In het strafrecht speelt genoegdoening, wraking natuurlijk ook een rol, zeker bij extreme misdaden zoals in een oorlog worden begaan, toch?
Het geeft mij geen genoegdoening als er mensen, ook al hebben ze nog zulke erge dingen gedaan, vermoord worden. Zoals ik al zei: ik heb veel liever dat ze tot hun dood vastzitten en wegrotten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')