Ik denk dat ze bedoelen waar ze luiers staan. Wij hebben ze uit de verpakking in een la. "onzichtbaar"quote:Op maandag 21 mei 2012 15:13 schreef -Spring het volgende:
"Een zichtbaar pak andere luiers." Nu hebben we namelijk onzichtbare luiers.
Miss, jullie zijn toch op vakantie geweest?
Ik doelde op mn eigen post.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:16 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelen waar ze luiers staan. Wij hebben ze uit de verpakking in een la. "onzichtbaar"
Grappig, ik stond er voordat ik moeder werd zo in, ben later softer geworden en ben een paar maanden geleden weer teruggekomen op mn eerste 'theorie'. Ik vond idd dat ík degene was die het tegenhield en ben toen consequenter geworden. Ik denk dat dat geholpen heeft.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:17 schreef oeke het volgende:
Wat grappig Spring, alles wat je zegt kon uit mijn mond komen tot een jaar geleden.
En geleidelijk aan ben ik er anders in gaan staan. Anders naar mijn kind gaan kijken.
Tja, misschien 'houd' ik het tegen, misschien uit luiheid, misschien omdat ik de verandering van een zusje al genoeg vind in deze tijd.
Of misschien omdat ik alleen maar grote angst en aversie bij mijn zoon zie voor de wc, het potje en poep en plas. Ik wil het liever op een wat ontspannen manier doen. Dus met warm weer lekker buiten bijvoorbeeld.
Fraai is dat.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:24 schreef miss_sly het volgende:
Op aanpassen gaa niet, zit inmiddels in het park.
We zijn inderdaad net terug van vakantie, was heerlijk
Misschien 'ter verdediging' maar waarom ik me daarover heb bedacht is dat een vriendje van Ko op de kresj vanaf geboorte katoenen luiers kreeg, echt hydrofiele doeken met een speld en dan zo'n plastic broekje eroverheen.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:25 schreef -Spring het volgende:
Grappig, ik stond er voordat ik moeder werd zo in, ben later softer geworden en ben een paar maanden geleden weer teruggekomen op mn eerste 'theorie'. Ik vond idd dat ík degene was die het tegenhield en ben toen consequenter geworden. Ik denk dat dat geholpen heeft.
Maar mss was het wel helemaal geen verdienste van mij, hoor. Mss was ze er wel gewoon aan toe.Makkelijk praten achteraf natuurlijk. Het andere scenario zal je nooit te weten komen.
Op die manier doen we het niet, het is niet eng zonder luier, dat vind hij geen probleem, het is eng op de wc/pot. Ik ga hem er niet op zetten met dwang.quote:Wel denk ik dat het halfzachte 'luier af, oh vind je het eng, dan toch maar weer aan' niet bevorderlijk voor het wegnemen van de aversie. L vond en vindt het ook vreselijk wanneer ze in haar broek plast(e), maar die heb ik op andere manieren getroost dan door haar weer een luier te geven. :;
Leah schreeuwt moord en brand als ik haar op het potje of wc zet. Heel af en toe probeer ik het nog eens (mijn moeder probeert het ook soms) maar zonder succes. Ze wil er niets mee te maken hebben en er ook niet met luier opzitten.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:56 schreef oeke het volgende:
Op die manier doen we het niet, het is niet eng zonder luier, dat vind hij geen probleem, het is eng op de wc/pot. Ik ga hem er niet op zetten met dwang.
kijkduinpark is leuk met kleintjesquote:Op maandag 21 mei 2012 16:54 schreef mikoxx het volgende:
Hier misschien nog goede campingtips voor het bovenste gedeelte van zuid holland? Liefst aan zee....
ik heb met selene echt oprecht en serieus 2 x doorgezet en doorgepakt met het hele zindelijk worden (gewoon weg met de luier) en het faalde kei- en keihard. met als resultaat een heel verdrietige peuter die merkbaar gestresst aan het raken was en een mama die er niet veel beter aan toe was.quote:Wel denk ik dat het halfzachte 'luier af, oh vind je het eng, dan toch maar weer aan' niet bevorderlijk voor het wegnemen van de aversie. L vond en vindt het ook vreselijk wanneer ze in haar broek plast(e), maar die heb ik op andere manieren getroost dan door haar weer een luier te geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
nou deze verdient een dikke vettequote:Op maandag 21 mei 2012 17:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Die methode ga ik ook niet volgen! ik ben nu heerlijk een week alleen met de kinderen, met goed buitenweer! Tyler hobbelt dan in onderbroekje rond. En probeert op het potje te plassen en poepen.
Vanmiddag zag ik aan zijn houding dat hij ging poepen, snel gezegd dat het op het potje mag. Half in onderbroek, half op potje. Hij was wel heel trots dat er ook wat in het potje zat!
vergeten ze hem of vergeet hij het?quote:Op maandag 21 mei 2012 21:01 schreef mikoxx het volgende:
Hier ook 1 zindelijk mannetje, na een aantal mislukte pogingen nu in 1 klap. Help m soms nog herinneren, maar hij geeft t eigk zelf aan. Alleen: op de creche gaat t te vaak mis....daar baal ik wel van. Iemand daar tips voor mss?
Dat is hier toen opgelost door aan te geven of ze een extra keer wilden vragen of hij naar het toilet wilde.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:01 schreef mikoxx het volgende:
Hier ook 1 zindelijk mannetje, na een aantal mislukte pogingen nu in 1 klap. Help m soms nog herinneren, maar hij geeft t eigk zelf aan. Alleen: op de creche gaat t te vaak mis....daar baal ik wel van. Iemand daar tips voor mss?
poep an sich niet, maar het opruimen van de vloer is dan weer wel bahquote:Op maandag 21 mei 2012 21:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind "bah" roepen naar poep ook niet oke. Poep is normaal. niet bah.
mijne lag lekker te slapen mar werd net helemaal overstuur en.klam wakker.. Ze ligt nu zo...quote:Op maandag 21 mei 2012 21:23 schreef mefke79 het volgende:
Mijn peuter ligt al anderhalf uur op bed maar is nog klaarwakker. Dat wordt wat morgenochtend
het stomme is dat ons kdv het vierde(!) kdv is dat ze in deze wijk geopend hebben en we zijn telkens een overstapstation geweest voor de andere kdv's. Ik zou kunnen leven met samenvoegen met een andere locatie, zijn we ook van dat noodgebouw af. Ik wil gewoon rust in de tent.quote:Op maandag 21 mei 2012 21:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Agos Vicky! dat ziet er wel cute uit. Maar sneu zeg, dat ze zo overstuur was.
Lars is ook erg onrustig. De hele dag al.
Mef, het is nu denk ik heel moeilijk voor een nieuw kdv om het draaiende te houden. Mensen gaan toch vaak voor een bekendere opvang, en mondopmondreclame is gewoon heel belangrijk.
Uh oh in mijn beleving was het altijd "op"quote:Op maandag 21 mei 2012 22:07 schreef octopussy het volgende:
Karin, je bedoelt denk ik mond-tot-mondreclame![]()
plas.quote:Op maandag 21 mei 2012 22:25 schreef Vlindur het volgende:
Moet je haar verschonen joh? Poep of plas? Hier verschonen we nooit. Hij drinkt en eet ook niet zoveel..
A is toch ook al lang zindelijk? Hoe heb jij dat aangepakt?
En voor jullie met al een zindelijk kind; En hoe doe je dat met autorijden? Of fietsen? Of gewoon een stukje wandelen?
Zijn van die dingen waar ik helemaal niet overna dacht..
Ik drink zo weinig dat ik amper plasquote:Op maandag 21 mei 2012 22:45 schreef mefke79 het volgende:
ik ben een extreme ophouder, is ook niet handig. Driekus niet, die poept meerdere keren per dag en plassen doet ie ook vaak. Hij komt wel met een droge luier uit bed meestal.
flesje water bij de hand houden....quote:Op maandag 21 mei 2012 22:47 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik drink zo weinig dat ik amper plasZo lekker geconcentreerd wordt het dan
Ik vergeet het gewoon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Hoeveel zou voor haar leeftijd acceptabel zijn?quote:Op maandag 21 mei 2012 22:53 schreef mignonne het volgende:
ie! meer drinken vlinder![]()
ik ben een extreme ophouder qua plas. Is heul handig voor mij heb ik al gemerkt![]()
Ik weet niet of het zo heeft gewerkt voor haar. Misschien wel, misschien niet. Ik kan me het omgekeerde namelijk ook voorstellen, omdat ze altijd zoveel pijn heeft gehad dat ze het naar vindt om actief zelf te gaan poepen ofzo.
We merken hier wel dat het zindelijk zijn (qua poep) goed gaat zolang we op een bepaalde dosering forlax blijven zitten (20 mg), zodra we gaan afbouwen naar 18 mg dan gaat het weer fout en heeft ze ongelukjes, ze voelt het gewoonweg niet meer dan. Die 20 mg is een goede hoeveelheid voor haar blijkbaar. maar nog steeds way teveel...
Nog steeds heftig dus die dosering.quote:Op maandag 21 mei 2012 23:15 schreef mignonne het volgende:
0 gram is acceptabel voor haar leeftijd![]()
4 gram is de dosering voor kinderen, onder de vijf geloof ik wordt gebruik afgeraden tenzij op aanraden van een arts.
10 gram is de dosering voor volwassenen.
Het heeft geen naam verder voor zover ik weet. Forse obstipatie noemen ze het tot nu toe.
De kinderarts heeft onlangs weer bloed laten afnemen om gluten nog een keer uit te sluiten, daar verwachten we allebei eigk niet zoveel van. En verder zou een mogelijkheid volgens de kinderarts nog ziekte van Hirschsprung zijn, maar das hoogst onwaarschijnlijk.
Hoogstwaarschijnlijk blijft het bij onverklaarde obstipatie, en that's it, daar kunnen we het mee doen, hopen dat ze dr overheen groeit. Over een paar jaar lachen we hier waarschijnlijk om. Hoop ik.
Jij deed het precies zoals ons zoontje nu doet. Hij zegt ook vaker: Ik wil op school/ bij opa & oma/ in de supermarkt ... naar de wc. Soms zeg ik dan ook wel dat daar geen wc is of dat hij daar ook mag gaan, maar thuis ook zal gaan.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 09:52 schreef mefke79 het volgende:
ik was er vroeger zo eentje die echt overal naar de wc wilde. Dan ging ik even zitten, deed niets en melde dan dat het goed was. Maar ja, mijn ouders namen liever ook niet het risico van een natte broek, dus dat kon ik redelijk lang volhouden. Totdat ze het echt door hadden, toen mocht het niet meer. Flauw he
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:21 schreef Estrys het volgende:
Mijn zoon vanaf de achterbank: 'mijn piemel is te groot voor in de auto'ja jongen, overdrijven is ook een zaak.
die grote piemel of..?quote:
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:37 schreef Estrys het volgende:
[..]
die grote piemel of..?![]()
Echt geen idee waar hij dat soort dingen vandaan haalt, laatst paste hij ook al niet in de wc zei ie. Ik denk dat hij last heeft van grootheidswaanzin
quote:
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:27 schreef Estrys het volgende:
Ik heb een waterdichte Molton gekocht zojuist. Vanavond eens proberen. Iemand nog interesse in twee volle pakken Pampers maat 5?
Die van mij zitten beide in 5quote:
Oeh wat vroeg! Rienk deed dat ook een keer, ben naar hem toegegaan, heb hem weer in bed gestopt en gezegd dat het nog te vroeg is en dat het nog bedtijd is. Daarna was het over. (Gelukkigquote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:59 schreef Lijnloos het volgende:
[..]Allebei???? Mijnes zit ook nog in maatje 4+... Luierbroekjes, dat wel.
Kreeg vanochtend een zooi sms-jes van mijn man, dat hij weer met Minke aan het oefenen was op het potje en dat er al 7!!! plasjes in het potje zaten voordat het uberhaupt 12 uur was... Nu is Opa bij haar, dus ben benieuwd..
's nachts zindelijk... ben heel benieuwd wanneer we daar zijn beland.
Minke is nu wel sinds een weekje van haar slaapzak af, op eigen verzoek, maar nu komt ze dus 's ochtends wel uit bed en gaat ze aan haar hekje voor de deur staan roepen... om 6 uur!!!Met slaapzak kwam ze niet uit haar bed, hoop dat ze nu ook met pyjama alleen snel weer wat gaat uitslapen, want dit is niet echt tof.
Nou, ik heb die broekjes eigenlijk gekocht voor mezelf, lekker makkelijk met aan- en uitdoen. Minke wil toch niet liggen op het aankleedkussen, dus dan is staand lekker makkelijk!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:46 schreef Poppejans het volgende:
Wow, knap Lijnloos!
Hier ook luiermaat 5, al maaaaanden
Ik weet nog niet of ik (nouja Wolf dan he) aan de lueirbroekjes ga, zie er de meerwaarde niet zo van in. Maar ik lees dus dat ze die zelf omlaag kan trekken, das wel handig!
Ik ga volgende week ermee beginnen, dan ben ik veel dagen achter elkaar vrij. Vanmiddag was er een plas naast het potje ''oooh mag niet!'' zei Wolf al wijzend
Is het een kwestie van niet op het potje durven plassen/ poepen denk je? Wat zegt ze als je haar ronduit vraagt waarom ze niet op het potje wil plassen/ poepen?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 15:56 schreef DaviniaHR het volgende:
Zo, ben weer ff bijgelezen
@zindelijkheid, Aviva was klaar met de luiers dus webhebben geprobeerd zonder luier, maar madam plaste en poepte alleen op de grond. Heb een paar leer druppels kunnen vangen, maar dat was het dan...
Dus weer luier aan. We hebben het boekje "op het potje" (naar tip van Twinkly) en dT vindt ze prachtig. Ze wil kog steeds graag op het potje, maar er komt nog steeds niets.
Ook vindt ze poep in haar luier niet tof, dus ze heeft al een paar keer haar luier uitgetrokken om vervolgens op de grond te poepenach, ze voelt het tenminste aan, zullen we maar zeggen
Als ze eenmaal op het potje durft te plassen, is het zo gepiept. Tot die tijd hebben we geduld
Om 'm zelf te stellen gaat hier op deze leeftijd iig al prima!!quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:50 schreef miss_sly het volgende:
Een waarom-vraag zal nog erg lastig zijn op deze leeftijd.
quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:54 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Om 'm zelf te stellen gaat hier op deze leeftijd iig al prima!!
Ik bedoelde ook "een waarom-vraag beantwoorden" maar ik zat op de telefoon en dat was me te langquote:Op woensdag 23 mei 2012 16:54 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Om 'm zelf te stellen gaat hier op deze leeftijd iig al prima!!
Wauw, gaat echt supersnel dus bij haar!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 20:57 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nou, ik heb die broekjes eigenlijk gekocht voor mezelf, lekker makkelijk met aan- en uitdoen. Minke wil toch niet liggen op het aankleedkussen, dus dan is staand lekker makkelijk!![]()
Ligt ze net in bed, hoor ik door de babyfoon ineens: "ohoh, plasje komt aan! " Dus ik naar boven, mini uit bed, op de wc... plasje gedaan, romper weer aan (en op verzoek de slaapzak weer) en zonder mokken slapen!Mijn kind is geloof ik verwisseld in haar slaap vannacht! Ik snap er niks van!
Wissik wel hoor! Zit ook op de telefoon, dus ben ook wat kort van stof!quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook "een waarom-vraag beantwoorden" maar ik zat op de telefoon en dat was me te lang
Wissik dat jij het wisquote:Op woensdag 23 mei 2012 17:00 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Wissik wel hoor! Zit ook op de telefoon, dus ben ook wat kort van stof!
quote:
Dat zal erg afhankelijk zijn van de taalontwikkeling, zowel het begrip als woordenschat als uitdrukkingsmogelijkheden. Het is voor kinderen sowieso lang moeilijk te snappen waarom ze iets wel of niet willen, wat ze voelen, laat staan om dat adequaat onder woorden te brengen. En als ze dan antwoord geven, is er geen speld tussen te krijgen.quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:17 schreef Tinuviel het volgende:
Vanaf welke leeftijd kunnen kinderen die vraag eigenlijk adequaat beantwoorden? Ik kan er niets over vinden.
Met mijn meisje gaat het zo goedquote:Op woensdag 23 mei 2012 17:09 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Hoe is het trouwens met je meisje miss?! Heb 'r al een tijd niet meer voorbij zien komen. (Ligt denk ik vooral aan mijzelf)
Ik zal snel nog eens een update geven over m'n lieve meisje, op de laptop, typt toch iets fijner.
Ik vind de prijs eigenlijk wel meevallen, 24 euro ofzo, en je kunt er een heel weeshuis mee insmeren.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:57 schreef Poppejans het volgende:
[..]
En ik ga toch maar aan die enorm dure zonnecreme van Vichy voor hem denk ik, hij had ineens allemaal rode bultjes op armen en billen (of het is toch van de zon) en heb hem toch behoorlijk ingesmeerd (Zwitsal)
Zoals bij alle ontwikkelingsvraagstukken heeft natuurlijk ieder kind zijn eigen tempoquote:Op woensdag 23 mei 2012 17:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zal erg afhankelijk zijn van de taalontwikkeling, zowel het begrip als woordenschat als uitdrukkingsmogelijkheden. Het is voor kinderen sowieso lang moeilijk te snappen waarom ze iets wel of niet willen, wat ze voelen, laat staan om dat adequaat onder woorden te brengen. En als ze dan antwoord geven, is er geen speld tussen te krijgen.
"ik wil niet in mijn bedje slapen!"
"Kun je ook uitleggen waarom je niet in je bedje wil slapen?"
"Omdat ik in jullie bed wil slapen!"
"En weet je ook waarom je in ons bed wil slapen?"
"Omdat ik niet in mijn bed wil slapen!"
Cirkel rond, geen adequaat antwoord.
Senna heeft tegenwoordig sowieso hét antwoord op iedere waarom-vraag van ons: "Daarom!"
Ik denk dat het gewoon nog niet lukt. Ze wil wel, maat het gaat nog niet. Ach, als de knop om is, is ze binnen no time zindelijk.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:46 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Is het een kwestie van niet op het potje durven plassen/ poepen denk je? Wat zegt ze als je haar ronduit vraagt waarom ze niet op het potje wil plassen/ poepen?
Het zal echt maar een klein stapje zijn als ze de plas & poep aanvoelt. Dan is het alleen maar een kwestie van op het potje willen zitten en het daar doen. Veel succes ermee!
Als het brein volledig ontwikkeld is, rond een jaar of 21?quote:Op woensdag 23 mei 2012 17:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zal erg afhankelijk zijn van de taalontwikkeling, zowel het begrip als woordenschat als uitdrukkingsmogelijkheden.
En tot die tijd gewoon denken: nou maar mijn kind is in ieder geval heel knapquote:Op donderdag 24 mei 2012 09:24 schreef mignonne het volgende:
nouja, in een notendop, dus niet straffen, en zo min mogelijk beladen maken en wachten tot t kind er fysiek maar zeker ook mentaal aan toe is. Dat was volgens hen het best.
Octopussy waar is ze bang voor? Hoe oud is ze nu eigenlijk.quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:32 schreef octopussy het volgende:
Lijnloos, dat klinkt zo bekend haha
"nog even plasje doen" (en dan een halfuur op het potje droogzitten)
"boekje lezen!"
"honger honger!" (dan had je avondeten moeten eten)
"pijn, kusje"
"dinke dinke, ikke dorst"
en de nieuwste hit:
"mama, papa, ikke bang"
en de waarom vraag snapt ze niet.
"Ik wil niet eten!"
"Waarom niet?"
"Nee, IK WIL NIET ETEN *stampvoet"
"Ik ben BOOS!"
"Waarom ben je boos?"
"NEE! Ikke niet boos!"
Stiekem moet ik er wel om lachen vaak.
quote:Op donderdag 24 mei 2012 09:37 schreef Estrys het volgende:
[..]
En tot die tijd gewoon denken: nou maar mijn kind is in ieder geval heel knap
nou die foto is goud waard met die enge vent op tv op de achtergrondquote:Op donderdag 24 mei 2012 21:49 schreef Lijnloos het volgende:
Zindelijkheid? Zo doen we dat:
[ afbeelding ]
Onze peuter is heel lief met de buurjongetjes in het badje aan het spelenquote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:46 schreef Tinuviel het volgende:
Onze peuter was eerder lekker in badje buiten aan het spetteren. Soms vind ik het jammer dat de baby nog te klein is om mee te doen![]()
Toen hij in bad zat vloog een vliegtuig over en we hoorden hem roepen: "Vliegtuig kom terug!" Echt heel schattig.
Fijn Sorbo, dat ze zo positief zijn over Isabeau.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:45 schreef Sorbootje het volgende:
Oh en ze zij dat Isabeau een Heel Leuk kind is om in de groep te hebben. Heel vrolijk en gezellig en als ze er niet is is het saaier zei ze.
Maar ze valt wel op. Maar da's niet per definitie slecht ofzo.
Daar ben ik van overtuigd!quote:
Same here, hoor. L vergeet tijdens het buitenspelen vaak om naar de wc te gaan. Dan knijpt ze na een paar druppels alsnog af om te gaan, maar dan is 'r broek al nat.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:26 schreef Bleie het volgende:
Hai, ik val ook weer eens even binnen. Veel over zindelijkheid, is hier ook nog steeds een issue. Plassen gast eigenlijk heel goed, alleen als ze heel druk aan t spelen is, vergeet ze t nog weleens. Poepen lukt nog totaal niet. Lijkt wel of ze dat helemaal niet voelt aankomen. Dat maakt consequent zonder luier laten lopen ook lastig, want na 2 poepbroeken op n dag, ben ik daar zelf ook wel klaar mee.
Lees ik hier helemaal overheen. Zo herkenbaar! Wij plukken ook volop bloemen. En Ivan is, zoals ik al zei, een echte stenenverzamelaar. Alleen treinen laten hem koud.quote:Op woensdag 30 mei 2012 10:50 schreef Sorbootje het volgende:
Prachtig, die gevoelige punten van Ivan! Hier zijn gevoelige punten: zelf lopen (maar daar hebben we écht geen tijd voor 's ochtends, helaas), bloemen plukken, stenen verzamelen onderweg, en die verrekte treinen.![]()
Ow nou ik heb het gelukkig wel serieus genomen. We zijn echt op zoek geweest, maar konden ze niet vinden, Jaël ook niet. Uiteindelijk heeft papa ze dus weg gejaagd. Afgelopen nacht ging het trouwens weer gewoon goed en was er niets aan de hand.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:12 schreef Tinuviel het volgende:
MamaPurk, wij hebben hier ook zo een fase gehad. Bij ons was het echt peutervrees/ angst voor zelf ingebeelde dingen. Eerst zei ons zoontje, dat er iets in de kast zat en dat het er niet uit mocht komen. Ik heb toen nagelezen over angsten van peuters en het advies was het serieus te nemen en erin mee te spelen. Je zou volgens deze theorie dus niet moeten zeggen dat het niet bestond, maar juist dat je ervoor ging zorgen dat het/ de beestjes weggingen. WIj hebben dus weggejaagt wat er in de kast zat: kast open gedaan, heel duidelijk in de kast gezegd, dat het er niet uit mocht komen en naar ons zoontje toe gezegd, dat het er niet uit zou komen. Later werdt die angst ook wat concreter en veranderde het in andere dingen (Krokodillen, Cookiemonster etc.). Je zou kunnen proberen of dat een beetje helpt. En uiteraard duurt het even en is het heel normaal dat ze aan het begin wel vaker uit bed komen en niet terug willen omdat het/ de beestjes er nog zijn. Succes in ieder geval!
Dat heb ik dus ook.....ik vind het hele nare dingen om te zeggen. Vanwaar denk je trouwens dat het jaloezie is, Spring?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:33 schreef Vlindur het volgende:
Ik zou mij hier om ook heel erg gaan afvragen wat ze in vredesnaam tegen die kinderen zegt als er geen ouders bij zijn
Tja, beetje een gevoel. Ze bekijkt me vaak van top tot teen en heeft vaak opmerkingen over L's kledingstijl. Dat L's kleding zo goed matcht bijvoorbeeld. "Heb je 'r nou speciaal die rode laarsjes aangetrokken bij die rode jas?quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:36 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook.....ik vind het hele nare dingen om te zeggen. Vanwaar denk je trouwens dat het jaloezie is, Spring?
Sarcasme begrijpt L toch nog niet. Volgens mij snappen kinderen dat pas rond hun vijfde/zesde of zo. Ik vermoed dus dat L totaal geen last heeft van een opmerking als deze.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:33 schreef Stiemie het volgende:
Nou ja dat van de baby kan ze wel zeggen. dat kan haar manier zijn. maar 'je hebt ook je goede kanten' tegen een peuter gaat wat mij betreft te ver. Of het moet echt als grap gebracht zijn
Ik zou bang zijn dat het op mijn kind negatief overkomt. "Eigenlijk vind ik je een draak, maar je kunt wel heeeeel goed opruimen"
Maar dat kan inderdaad geschreven heel anders overkomen![]()
Maar dat is toch niet raar? Wie kan er nu wel heel goed tegen kritiek?quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:34 schreef -Spring het volgende:
Ze bedoelt het als grapjes idd. Ze komen af en toe alleen een beetje rot d'r strot uit. Komt ws omdat ze die grapjes baseert op zaken waar ze zich aan serieus stoort. Ze klinken hierdoor wat spottend. Maar da's interpretatie natuurlijk. Mss is het wel gewoon mijn zwakke plek. Ik kan sowieso nogal slecht tegen kritiek af en toe, heb ik gister toevallig aan mezelf toegegeven.
Dat laatste is bij ons helemaal niet het geval. Negatieve zaken worden wel benoemd, m aar over het algemeen wordt er ook veel positiefs benoemd. Gewoon echt een opsomming van wat voorl;euke dag ze hebben gehad.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:49 schreef Tinuviel het volgende:
Ik vind ironie zoals deze tegenover volwassenen al moeilijk genoeg. Maar tegenover kinderen vind ik het onacceptabel Die begrijpen dit soort grappen nog helemaal niet, laat staan zulke ironie. Dat zou echt slecht kunnen zijn voor de relatie tussen leidster en kind, een kind kan zoiets wel degelijk aanvoelen denk ik.
Helaas merk ik vaak wel, ook bij ons kdv dat dagelijks terugmelding van de leidsters vaak erg specifiek zijn over negatieve dingen, die je kind doet op het kdv ( hij heeft een ander kind geduwd bv of in de klas gerend). Als het goed is gegaan, horen wij vaak: Hij heeft een goede dag gehad. Soms zou het fijn zijn als ze dan ook iets specifieks konden noemen wat er is gebeurt (hij heeft lief met ... gespeeld, ... getroost, goed mee geholpen met opruimen etc.)
Kinderen kunnen ironie /sarcasme dan nog niet snappen op deze leeftijd. ze voelen wel dat de opmerking niet echt gemeend is en kunnen daar hun eigen conclusies aan verbinden. Zeker als de grapjes van de leidster gaan over zaken waar ze zich overduidelijk aan stoortquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:42 schreef -Spring het volgende:
Sarcasme begrijpt L toch nog niet. Volgens mij snappen kinderen dat pas rond hun vijfde/zesde of zo. Ik vermoed dus dat L totaal geen last heeft van een opmerking als deze.
Het gaat er natuurlijk vooral om hoe jij het ervaart. Vanaf het scherm kunnen dingen bij ons heel anders overkomen he? Volg dus vooral je eigen gevoel!quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:01 schreef -Spring het volgende:
Sneu voor Esmée, Stiem. Gelukkig is het wat koeler nu. Heeft ze er last van?
Weet je, vooralsnog lijkt L er echt totáál niet mee te zitten en ben ik enkel degene die er moeite mee lijkt te hebben. Als ik er nou van overtuigd zou zijn dat J het rot bedoelt, zou ik zeker iets ondernemen (iig eerst een gesprekje met haar aanknopen). Maar dat ben ik dus niet. Mss schat ik het wel verkeerd in.
Ik merk bij dit soort dingen vaak dat m'n jeugd niet in m'n voordeel werkt. Ik was moeilijk, te veel en had een veel te grote mond volgens m'n vader. Ik vind het dus moeilijk in te schatten in hoeverre mijn gevoel 'terecht' is of dat ik er (weer) onnodig een punt van maak.
Dat is hier hetzelfdequote:Op donderdag 31 mei 2012 10:51 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat laatste is bij ons helemaal niet het geval. Negatieve zaken worden wel benoemd, m aar over het algemeen wordt er ook veel positiefs benoemd. Gewoon echt een opsomming van wat voorl;euke dag ze hebben gehad.
Ik zou me denk ik ook wel rot voelen als dergelijke opmerkingen worden gemaakt, maar in hoeverre je daarover een gesprek zou moeten aanknopen vind ik wel lastig.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:13 schreef Sorbootje het volgende:
Goedemorgen!
Vanmorgen toen Isabeau net wakker was al begonnen met aankondigen dat we naar het kinderdagverblijf gingen. Gewoon om te peilen hoe haar pet stond én om haar voor te bereiden. "Nee ik wil niet naar het kinnergoegeblijft, ik wil liever even thuisblijven." Duidelijk, geen zin dus. Toen de truc van Claudia toegepast. Hij diende zichzelf aan. Isabeau zag mijn nagellak en wilde ook. Ik heb haar nagels roze gelakt met de mededeling dat ze dat straks aan de leidsters kon laten zien. Ze begon helemaal te glimmen! Op het kdv kwam ze met vooruitgestoken handjes binnen: "Kijk, ik heb woze nagellak en mama heeft blauwe!" (Grijs, maar dat mag de pret niet drukken) En toen tegen een jongentje: "Kijk ik heb nagellak, jij hebt geen nagellak he?"
En ze keek nauwelijks op of om toen ik wegging![]()
Anyway, succes dus!
Ja hoor, het is elke keer wel weer wat. En hij mag het meenemen maar dan moet 'ie het wel op zijn nachtkastje leggen. Dat werkt prima.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:32 schreef Bleie het volgende:
En nemen die van jullie ook de raarste dingen mee naar bed? Een paar sokken (om mee te knuffelen) is hier vrijwel standaard, maar soms moet er ook allerlei speelgoed mee, en sinds kort haar slippers.
Die weet wel wat lekker is.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
En zie daar dan maar iets gezonds in te krijgen...
En waar is de foto??quote:Op vrijdag 1 juni 2012 21:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
en de mijne heeft van8 een pot gel uit dr haarkoffertje te pakken gehad....
(en oooohhh wat zag ze er prachtig uit vanmorgen)
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 23:25 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, dat laatste ga ik bij Ivan ook eens proberen!Hij zegt nu: "Joehoe, mama, luister even. Even aandacht nou! MAMA, LUISTEREN! AANDACHT!
[ [url=http://thelasthonestman.files.wordpress.com/2009/05/eric_cartman_southpark1.gif?w=450"]afbeelding[/url] ]
Ach, helemaal zonder slag of stoot zal het wel nooit gaan. Ik denk dat ik de juiste strategie toepas om het zo soepel mogelijk te laten verlopen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
Zoals ik pas al uitlegde toen het om Isabeau ging: Ivan heeft zo zijn zijn gevoelige punten en het lukt me meestal wel om daar gebruik van te maken. Maar los daarvan blijft het ook wel lastig om van je kind te vragen te stoppen met waar hij/zij mee bezig is. Ivan heeft ook moeite met overgangen. Geduld, begrip, toon, focus op leuke dingen die in het verschiet liggen en iets waarmee ik de aandacht kan verschuiven werken hier meestal wel.
Maarja, dit soort situaties worden wel erger naarmate je er langer mee wacht om in te grijpen, want dan neemt de vermoeidheid en dus ook de onredelijkheid toe.
Mijn peuter luistert helemaal niet goed hoor!!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:18 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn oren staan er eerder van te klapperen dat je jongste zo goed luistert, Meimeltje! Ik kan me haast niet voorstellen dat er peuters zijn zonder noemenswaardige driftbuien. Maar hey, ik zou ook gillen als een mager speenvarken als ik lekker door de supermarkt aan het racen was en resoluut naar buiten werd gedragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |