abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 21 mei 2012 @ 15:01:39 #1
5428 crew  miss_sly
pi_111831940
De peuters:

27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
29 mei 2008: X (kitten), dochter van Pvoesss
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
12 mei 2009: Tessel Eloïse, dochter van Noli.
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
14 juni 2009: Deniz Arda, zoon van JaleesaJoia
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: L, dochter van -Spring-
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem, zoon van Troel
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
2 februari 2010: E., dochter van Keshet
14 februari 2010: 'F', zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry' van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 25-05-2012 17:16:27 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_111832019
Dat 'eraan toe zijn' betwijfel ik. Ik vind dat wat te reactief.

En L wordt ook getroost als ze moet huilen van een natte broek, hoor. En dan krijgt ze fijn een droge broek, een knuffel en een 'het geeft niet'. Maar geen luier. :)

[ Bericht 17% gewijzigd door -Spring op 21-05-2012 15:28:00 ]
pi_111832051
Miss, zou je L's volledige naam in het lijstje even willen wijzigen in L?

Thanks!
pi_111832096
Ik krijg de kriebels van die Methode, wat Spring zeg, er staan zeker dingen in die vast wel werken, maar dat teleurstellende wat je moet toepassen.. Nee, niks voor mij.

Rienk kan het ook nog echt niet veel schelen. Ging gisteren tussen zn vader zn benen staan plassen en keek er bij van 'wtf komt er nou uit mn piemel?' Daarna wilde hij bij ons op de bank plassen, ik zag het aan zijn hele postuur, dus ik zeg; 'Rienk niet op de bank plassen, ga maar op het potje zitten" Dus Rienk hobbelt naar het potje en deed een plasje O+

Hij kán wel plassen op de wc. Gaat zitten en perst er druppels uit. Soms komt er wat poep mee uit.

Straks als het lekker weer is gaan we gewoon veel oefenen. Komt vanzelf.

En dat mijn schoonzus dan weer zegt "mijn kinderen waren met anderhalf al zindelijk' kan ik nooit zo goed hebben :')

Rienk heeft ook zn speen nog. Hij slaapt er mee en heeft hem in de auto als hij moe is. Hij vraagt er nu ook zelf om "mem/heit, beese, kiensjes pakken? O-) " Soms gaan we even naar boven en dan mag hij even spenen en even knuffelen en dan gooit hij ze ook zo weer in bed als we weer naar beneden gaan :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Vlinder op 21-05-2012 15:12:00 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_111832364
"Een zichtbaar pak andere luiers." Nu hebben we namelijk onzichtbare luiers. :')

Miss, jullie zijn toch op vakantie geweest?
pi_111832467
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:13 schreef -Spring het volgende:
"Een zichtbaar pak andere luiers." Nu hebben we namelijk onzichtbare luiers. :')

Miss, jullie zijn toch op vakantie geweest?
Ik denk dat ze bedoelen waar ze luiers staan. Wij hebben ze uit de verpakking in een la. "onzichtbaar"

8-)
pi_111832520
Wat grappig Spring, alles wat je zegt kon uit mijn mond komen tot een jaar geleden.
En geleidelijk aan ben ik er anders in gaan staan. Anders naar mijn kind gaan kijken.

Tja, misschien 'houd' ik het tegen, misschien uit luiheid, misschien omdat ik de verandering van een zusje al genoeg vind in deze tijd.
Of misschien omdat ik alleen maar grote angst en aversie bij mijn zoon zie voor de wc, het potje en poep en plas. Ik wil het liever op een wat ontspannen manier doen. Dus met warm weer lekker buiten bijvoorbeeld.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_111832579
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:16 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelen waar ze luiers staan. Wij hebben ze uit de verpakking in een la. "onzichtbaar"

8-)
Ik doelde op mn eigen post. :P
pi_111832615
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:18 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik doelde op mn eigen post. :P
Oh! Sorry :D
  Moderator maandag 21 mei 2012 @ 15:24:16 #10
5428 crew  miss_sly
pi_111832764
Op aanpassen gaa niet, zit inmiddels in het park.

We zijn inderdaad net terug van vakantie, was heerlijk O+
pi_111832820
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:17 schreef oeke het volgende:
Wat grappig Spring, alles wat je zegt kon uit mijn mond komen tot een jaar geleden.
En geleidelijk aan ben ik er anders in gaan staan. Anders naar mijn kind gaan kijken.

Tja, misschien 'houd' ik het tegen, misschien uit luiheid, misschien omdat ik de verandering van een zusje al genoeg vind in deze tijd.
Of misschien omdat ik alleen maar grote angst en aversie bij mijn zoon zie voor de wc, het potje en poep en plas. Ik wil het liever op een wat ontspannen manier doen. Dus met warm weer lekker buiten bijvoorbeeld.
Grappig, ik stond er voordat ik moeder werd zo in, ben later softer geworden en ben een paar maanden geleden weer teruggekomen op mn eerste 'theorie'. Ik vond idd dat ík degene was die het tegenhield en ben toen consequenter geworden. Ik denk dat dat geholpen heeft.

Maar mss was het wel helemaal geen verdienste van mij, hoor. Mss was ze er wel gewoon aan toe. :P Makkelijk praten achteraf natuurlijk. Het andere scenario zal je nooit te weten komen.

Wel denk ik dat het halfzachte 'luier af, oh vind je het eng, dan toch maar weer aan' niet bevorderlijk voor het wegnemen van de aversie. L vond en vindt het ook vreselijk wanneer ze in haar broek plast(e), maar die heb ik op andere manieren getroost dan door haar weer een luier te geven. :;

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 21-05-2012 15:31:03 ]
pi_111832862
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:24 schreef miss_sly het volgende:
Op aanpassen gaa niet, zit inmiddels in het park.

We zijn inderdaad net terug van vakantie, was heerlijk O+
Fraai is dat.

Vertel eens, hoe was het?
pi_111833038
Oh, en ik bedoel het allemaal niet zo veroordelend als dat het mn strot uitkomt, hoor. :P
  Moderator maandag 21 mei 2012 @ 15:34:02 #14
5428 crew  miss_sly
pi_111833110
Heerlijk!
Weblogeerden bij vrienden die er sinds november wonen, ze hebben een dochter van bijna twee. De.meisjes hebben het heel leuk gehad samen en wij dus ook. We hebben fiin weer gehad en zijn veel buiten geweest. Op iedere hoek van de straat vind je er een speeltuintje en ook bij hetbrestaurant waar we een paar keer geweest zijn, zat er een. Heel goed in de gaten te houden vanaf je tafeltje, uitkijkend over zee.

In het kader van zindelijkheid, dat is heel goed gegaan. Een ongelukje en wel een luier in het vliegtuig. Ze is ook weer erg gegroeid, geestelijk dan :+ enbwe hebben weer eens gezien hoe.gemakkelijk en lief ze is O+
pi_111833583
Waar zijn jullie ook alweer geweest? Klinkt geweldig verder! Grappig dat je zegt dat Senna het naar haar zin had en jullie dus ook. Had ik laatst een discussie over met N's broertje. Vond ie zo'n onzin. :D
  Moderator maandag 21 mei 2012 @ 15:50:42 #16
5428 crew  miss_sly
pi_111833853
Antalya, Turkije. Heel fijne stad, aan de zee, veel groen, kindvriendwlijk, aardige mennsen en lekkere verse.groente en fruit.
Als je op vakantie bent, en je kind heeft het niet naar de zin, dan kun je het toch zelf niet naar je zin hebben? Nog afgezien van het feit dat een kind het je ongetwijfeld in alle toonaarden laat merken als het.niet goed gaat :+
pi_111834017
Ik mag er niet aan denken dat we Thomas niet zouden troosten als hij een natte broek heeft. Hij is dan ook echt helemaal in paniek (hij kan het volgens mij gewoon niet verdragen om een natte broek te hebben, want het is echt niet dat we hem gezegd hebben dat het niet flink was). Uiteraard zeiden we wel als hij op het potje was geweest dat het zo super was en dat we dat aan oma en opa gingen vertellen. Zijn oogjes blonken gewoon van trots op dat moment. Zo erg zelfs dat hij op een bepaald moment zelf zei dat we het aan oma of opa moesten vertellen dat hij op het potje of op het toilet was geweest.

Maar zoals ik al ergens anders zei: we hebben het een tijdje geprobeerd, dan even gestopt omdat het niet goed ging en dan eens zelf heel consequent geen luier meer omgedaan (ja, ik beken, we deden soms uit gemakzucht nog een luier om :@ ). En sindsdien bijna geen ongelukjes meer (per week op 1 hand te tellen). En deze ochtend wou hij geen luier meer omdoen om naar de onthaalmoeder te gaan. Kortom, allemaal goeie signalen vinden we, en die ongelukjes horen er (volgens ons) gewoon nog bij.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:54:34 #18
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_111836416
Hier misschien nog goede campingtips voor het bovenste gedeelte van zuid holland? Liefst aan zee....
pi_111836479
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:25 schreef -Spring het volgende:
Grappig, ik stond er voordat ik moeder werd zo in, ben later softer geworden en ben een paar maanden geleden weer teruggekomen op mn eerste 'theorie'. Ik vond idd dat ík degene was die het tegenhield en ben toen consequenter geworden. Ik denk dat dat geholpen heeft.

Maar mss was het wel helemaal geen verdienste van mij, hoor. Mss was ze er wel gewoon aan toe. :P Makkelijk praten achteraf natuurlijk. Het andere scenario zal je nooit te weten komen.
Misschien 'ter verdediging' maar waarom ik me daarover heb bedacht is dat een vriendje van Ko op de kresj vanaf geboorte katoenen luiers kreeg, echt hydrofiele doeken met een speld en dan zo'n plastic broekje eroverheen.
Hij is nu zindelijk en net een maand jonger dan Ko.
Hij stonk altijd naar urine, was altijd nattig (al was het misschien niet echt maar in je hoofd) en zijn luiers verschonen (wat ik ook wel eens moest doen op de kresj) was het meest smerige werkje ooit. Er was zelfs bijna een vergaderpunt om de ouders te vragen hem tijdens kresj-tijd een gewone luier om te doen, zo vies vond iedereen het.
Dat was niet leuk, en maakte het ook moeilijk om hem bv te knuffelen, je doet het wel, maar met je neus dicht. Dat vond ik zielig.
En de tijdswinst was dus ook niet veel. Althans met 2 jaar en 8-9 maanden dus zindelijk.
Dus het lijkt me toch dat er in elk geval enige interesse van het kind uit moet gaan.
Ko heeft nog nooit uit vrije wil op het potje of de wc gezeten.
quote:
Wel denk ik dat het halfzachte 'luier af, oh vind je het eng, dan toch maar weer aan' niet bevorderlijk voor het wegnemen van de aversie. L vond en vindt het ook vreselijk wanneer ze in haar broek plast(e), maar die heb ik op andere manieren getroost dan door haar weer een luier te geven. :;
Op die manier doen we het niet, het is niet eng zonder luier, dat vind hij geen probleem, het is eng op de wc/pot. Ik ga hem er niet op zetten met dwang.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_111838404
Die methode ga ik ook niet volgen! ik ben nu heerlijk een week alleen met de kinderen, met goed buitenweer! Tyler hobbelt dan in onderbroekje rond. En probeert op het potje te plassen en poepen.
Vanmiddag zag ik aan zijn houding dat hij ging poepen, snel gezegd dat het op het potje mag. Half in onderbroek, half op potje. Hij was wel heel trots dat er ook wat in het potje zat!
pi_111839549
Ik denk dat er 2 scenario's zijn. Als je kind wel op het potje zit en plast maar jezelf s'nachts of overdag in bepaalde situaties naar de luier grijpt omdat hij/ zij een ongelukje had of omdat geen zin hebt in gedoe of s'nachts het bedje te verschonen, lijkt het me heel slecht. Op die manier stimuleer je je kind denk ik niet om het zindelijk worden serieus te doen. Zodra wij hem zindelijk vonden mocht hij ook niet meer met luiers naar het kdv, dat scheelt ook wel om te wennen hem ook gewoon zonder luier in bijvoorbeeld de auto mee te nemen

Het is een ander verhaal om je kind de vrees voor het potje of de wc te nemen als hij/ zij dat heeft. Ik weet niet zo goed hoe ik dat zou doen. Hier was dat niet aan de orde. We zijn heel ongedwongen begonnen met op het potje zitten aan het begin met kleding en soms met broek en onderbroek naar beneden maar gewoon om er kennis mee te maken.

Ik herken me wel in wat jij zegt Oeke. J. was al wel een tijd zindelijk voor de komst van zijn broer. Gelukkig is hij dat ook gebleven ondanks de verandering. Het afwennen van de speen hebben wij echter ook uitgesteld, omdat wij het al genoeg verandering vonden met de baby.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_111840423
Vanmiddag na zn slaapje zonder luier naar beneden gehaald, drinken, appeltje en lekker spelen. Potje stond ook op het terras, verteld dat hij kon plassen in het potje, Rienk plast later gewoon op de grond, dus ik snel tegen Rienk, "Rienk, ga gauw op het potje plassen!" Hij stopt met plassen, gaat zitten en plast verder :D

Na een paar minuten weer het zelfde en maakt het plasje op het potje keurig af. O+

Een poosje daarna roept hij ineens 'nog een keer plassen?' En gaat zitten en plast.

We zijn nu 3 plasjes verder. Zelfs een op de wc! :D *O*

Hij zit nu voor de tv, zonder luier weer. Zn potje staat naast hem. Ben benieuwd!

*knip*

[ Bericht 6% gewijzigd door Vlinder op 21-05-2012 22:17:27 ]
pi_111841970
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:56 schreef oeke het volgende:
Op die manier doen we het niet, het is niet eng zonder luier, dat vind hij geen probleem, het is eng op de wc/pot. Ik ga hem er niet op zetten met dwang.
Leah schreeuwt moord en brand als ik haar op het potje of wc zet. Heel af en toe probeer ik het nog eens (mijn moeder probeert het ook soms) maar zonder succes. Ze wil er niets mee te maken hebben en er ook niet met luier opzitten.
Ik ga haar dus niet dwingen maar ik geef ook meteen toe dat ik er zelf ook laks mee omga. Het interesseert me verder niet zo. Komt wel goed.
pi_111842004
Wat een leukerd is Rienk O+ Ik had hem al even niet gezien.
pi_111842910
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:54 schreef mikoxx het volgende:
Hier misschien nog goede campingtips voor het bovenste gedeelte van zuid holland? Liefst aan zee....
kijkduinpark is leuk met kleintjes :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_111844191
quote:
Wel denk ik dat het halfzachte 'luier af, oh vind je het eng, dan toch maar weer aan' niet bevorderlijk voor het wegnemen van de aversie. L vond en vindt het ook vreselijk wanneer ze in haar broek plast(e), maar die heb ik op andere manieren getroost dan door haar weer een luier te geven.
ik heb met selene echt oprecht en serieus 2 x doorgezet en doorgepakt met het hele zindelijk worden (gewoon weg met de luier) en het faalde kei- en keihard. met als resultaat een heel verdrietige peuter die merkbaar gestresst aan het raken was en een mama die er niet veel beter aan toe was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_111844545
Tess kan best wel plassen op het potje en op de wc maar zodra haar luier afgaat is het heel hard huilen en schreeuwen om een luier..
Tja so be it dan maar.. dan duurt het zindelijk worden gewoon even wat langer. Ik ga haar niet dwingen.. heb geen zin in drama's en een kindje dat dalijk helemaal in de stress schiet als ze moet plassen.
Amber was met 2jr3mnd zindelijk maar dat was soort van pure noodzaak.. althans... die had de waterpokken en dat zat ook op haar schaamlipjes en billen en een luier deed zeer...

Afgelopen nacht ging redelijk. Tess werd om 5.00 wakker en stond naast het bed. Heb dr bij me genomen en toen is ze weer in slaap gevallen tot 6.15.
Vandaag ging op zich wel goed, behalve dat ze gewoonweg helemaal nergens zin in heeft.
Mijn moeder was er en die zei dat Tess vandaag ontzettend veel gedronken heeft, ze bleef drinken. Eten deed ze bijna niet.
Vanavond at ze een paar hapjes en toen zei ze weer dat ze pijn in haar mondje had. Ik heb gekeken en ze heeft een hele witte tong.. Morgen de huisarts maar even bellen dus.
Ze wil d'r speen wel maar ik moet m ook steeds afspoelen van d'r.. denk dat ze steeds een vieze smaak inhaar mondje heeft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_111845083
Ik krijg ook de bibbers van dat hele verhaal van die training, maar toch krijg ik ook de bibbers van dat een kind een soort van training geven gepaard zou zijn met het breken van zijn wil of vergelijkbaar zijn met het trainen van een hond.

S gaf geen enkel signaal, maar omdat ze zo snel kapotte billen had, bsloot ik toen ze net 2 was om maar gewoon overdag de luier uit te laten. Consequent zoals Spring ook zegt. Wat dat betreft denk ik ook wel dat veel ouders te lang wachten of niet consequent genoeg zijn. Maar S vond het alleen maar leuk en was binnen een week zindelijk. Dus dat scheelt. Niet te vergelijken natuurlijk met een kind dat gefrustreerd raakt of echt potjesangst heeft ofzo.

R gaf wel een signaal (die plaste een keer op een potje voor een spekkie :') ), dus toen dacht ik dat hij het wel beheerste. Dus hop luier uit en doorzetten. Toch heb ik daar af en toe erg getwijfeld of het goed was om het zo te doen. Hij was panisch als hij moest poepen en in het begin en hij weigerde op het kdv om op het potje te plassen of poepen. Hoewel ik het best naar vond soms en op het punt heb gestaan hem zijn luier weer aan te doen, was hij uiteindelijk toch heel vlot zindelijk (na een paar dagen thuis, maar nog niet heel relaxed en na twee weken overal en wel heel relaxed). Hij is nu sinds begin april zindelijk (2 jr en 5 mnd). Ik mag toch hopen dat ik zijn wil niet gebroken heb, ondanks dat hij soms panisch reageerde. :{

Hij is er zelf nu trouwens alleen maar trots op, ik heb alleen maar beloond spekkies en complimenten :P ) en niet gestraft of zelf teleurgesteld gereageerd.
pi_111845126
Vivky, misschien spruw? Dat kan toch ook bij grotere kinderen dacht ik?
pi_111845226
Ik heb even een heel andere vraag maar weet niet goed in welk topic hem het beste kan plaatsen. Jaël krijgt zoals het er nu uitziet van de week een groot bed en daar moet een groot dekbed bij, maar wat voor dekbed kan ik het beste kopen? Ik dacht al dun en licht, maar dat is in de winter misschien weer wat koud? (ik wil het liefst 1 van IKEA want daar gaan we ook het bed halen).
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_111845259
beide meiden hebben een 4-seizoenendekbed van de Ikea. 25 euro geloof ik

Dat denk ik ook Groofs
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_111845274
Dun en licht inderdaad, dat is volgens mij het advies. Ik leg er hier 's winters een gebreid dekentje overheen, dat klem ik aan beide kanten vast.
  maandag 21 mei 2012 @ 20:21:43 #33
100412 mefke79
komt goed!
pi_111846648
Ik breek even in, de stoom komt me uit de oren en de tranen staan gewoon in mijn ogen.

Ooo die stomme bezuinigingen! Bij ons op het kdv krijgt niemand meer een vast contract. En dus ook de favoriete leidster van Driekus niet :'( . Ondanks klachten naar het hoofdkantoor. Ik baal er zo van. En we horen het nu pas, terwijl ze in juni al ergens anders begint (wat ik wel snap, zou ik ook doen). Mag ik dus mijn oudste gaan uitleggen dat ze niet meer komt. Terwijl het net weer lekker rustig was op de groep na het zwangerschapsverlof van de andere leidster en de stomme vervanging die er toen was.
Ik was echt heel blij met ons kdv, maar die bezuinigingen maken het niet makkelijk. Onze locatie bestaat pas net iets meer dan 2 jaar (Driekus was een van de eerste kindjes) dus er zijn redelijk wat leidsters wiens contract nu afloopt. En omdat er andere vestigingen dicht gaan, komen die leidsters dan naar ons kdv. Allemaal begrijpelijk op macroniveau, maar voor de kindjes is het echt niet meer te volgen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 21 mei 2012 @ 20:25:39 #34
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111846893
Ik heb vanmiddag een aangepaste versie van de 'training' toegepast.
Niet teleurgesteld gereageerd, ik heb geen luiers weggegooid en niks ferm toegesproken.
Alle plasjes in de pot/wc werden flink toegejuicht en beloond met een minismartie. Alle plasjes (en poep :X ) elders: samen heel hard 'bah' roepen en herhalen dat plassen en poepen op het potje/wc moet en natuurlijk even opruimen.

Resultaat: evenveel plasjes op de pot als elders, een kind dat juicht als er een plas in de pot zit, een kind dat 'bah' roept als hij elders heeft geplast en op het laatst een kind dat 'sssshhhh' riep omdat hij moest plassen.
Het gekke is dat hij zo 3x achter elkaar op de grond plast (hij stapt bij wijze van spreken zonder te plassen van het potje om dan 2 meter verder op de grond te plassen) maar hij zit wel een half uur tv te kijken op de bank zonder een plas te doen :?
Hoogtepunt: we zaten te eten en ik had hem met zijn billen op een handdoek gezet. Hij tegen het einde van de maaltijd 'ssshhhh' dus ik dacht dat hij op de handdoek had geplast. Maar nee hoor de handdoek was nog droog, dus wij snel naar het potje en aldaar een grote plas. *O*
  maandag 21 mei 2012 @ 20:26:58 #35
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111846961
Ooh bah mefke, wat naar!
pi_111847255
Ow Mefke dat is naar!

En wat goed van Harry *O*
  maandag 21 mei 2012 @ 20:32:14 #37
100412 mefke79
komt goed!
pi_111847260
Asy, Driekus krijgt van die kleine droppinnetjes als ie op de pot plast/poept. Eentje voor poep, eentje plas. En hij poept op zeer regelmatige tijden (lees: een kwartier na het eten) dus dat gaat meestal prima door em gewoon op de pot te zetten. EN soms wil ie zo graag een snoepje dat ie er rustig een half uur zit inderdaad. Maar mooi niks produceren dan. Totdat zijn been slaapt: mama, been doet pikken :P :D
pi_111847301
Wat knap Asyniur. Zo begon het hier ook. dat duurde maar een paar dagen en ineens ging het alleen nog maar goed. het komt eraan hoor *O*
pi_111847592
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 17:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Die methode ga ik ook niet volgen! ik ben nu heerlijk een week alleen met de kinderen, met goed buitenweer! Tyler hobbelt dan in onderbroekje rond. En probeert op het potje te plassen en poepen.
Vanmiddag zag ik aan zijn houding dat hij ging poepen, snel gezegd dat het op het potje mag. Half in onderbroek, half op potje. Hij was wel heel trots dat er ook wat in het potje zat!
nou deze verdient een dikke vette *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
:P
pi_111847897
Thnx voor de tip wbt het dekbedje, ik ga wel even voelen bij IKEA :)
  maandag 21 mei 2012 @ 20:58:45 #41
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_111848919
oja, ik vergat helemaal te jompelen voor Tyler! *O*
  maandag 21 mei 2012 @ 21:01:02 #42
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_111849067
Hier ook 1 zindelijk mannetje, na een aantal mislukte pogingen nu in 1 klap. Help m soms nog herinneren, maar hij geeft t eigk zelf aan. Alleen: op de creche gaat t te vaak mis....daar baal ik wel van. Iemand daar tips voor mss?
pi_111849117
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:01 schreef mikoxx het volgende:
Hier ook 1 zindelijk mannetje, na een aantal mislukte pogingen nu in 1 klap. Help m soms nog herinneren, maar hij geeft t eigk zelf aan. Alleen: op de creche gaat t te vaak mis....daar baal ik wel van. Iemand daar tips voor mss?
vergeten ze hem of vergeet hij het?
misschien een beloningskaart laten maken?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_111849230
Wat leuk die verhalen over zindelijkheid
met het mooie weer hebben we mini ook in dr blootje laten lopen
ze ging keurig in dr blootje op het potje zitten maar helemaal niks, ook geen ongelukjes

ferm toespreken en luiers weg gooien gaat mij te ver maar ik wil wel consequent aan de gang, dacht alleen dat het nog wat te vroeg was
pi_111849306
Ik vind "bah" roepen naar poep ook niet oke. Poep is normaal. niet bah.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 21 mei 2012 @ 21:06:30 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_111849422
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:01 schreef mikoxx het volgende:
Dat is hier toen opgelost door aan te geven of ze een extra keer wilden vragen of hij naar het toilet wilde.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_111849428
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik vind "bah" roepen naar poep ook niet oke. Poep is normaal. niet bah.
poep an sich niet, maar het opruimen van de vloer is dan weer wel bah :P
pi_111849480
Tyler wat goed *G*

Rienk wat een lieve foto O+

Mefke dat is echt heel erg. Krijgen de leidsters dan alleen maar 2 jaars contracten en dan wordt het niet meer verlengd of hoe zit dat? Want je kunt de contracten toch ook een aantal keer tijdelijk verlengen.

Asyniur jullie zijn op de goede weg!

Mikoxx heb jij meer informatie over de situaties op de creche waarop het mis gaat?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111849626

[ Bericht 57% gewijzigd door groofskendezoveelste op 21-05-2012 21:32:01 ]
  maandag 21 mei 2012 @ 21:22:06 #51
100412 mefke79
komt goed!
pi_111850509
Groofsken O+

Geen enkel contract wordt verlengd en er worden geen vaste contracten meer gegeven. Dus iedereen wiens contract afloopt is vogelvrij. En aangezien onze vestiging toen gestart is met veel 'nieuwe' mensen zijn er best wel wat mensen wiens contract nu afloopt.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:23:49 #52
100412 mefke79
komt goed!
pi_111850603
Mijn peuter ligt al anderhalf uur op bed maar is nog klaarwakker. Dat wordt wat morgenochtend }:|
pi_111850717
Mefke naar is dat!! Bij ons hetzelfde verhaal op t kdv! (en dus ook bij Meimel..)
(En ik ben dus zelf ook de pineut omdat ik in t onderwijs zit)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_111850835
haha Groofs, piepie bij de tipi

Mefke, dat is inderdaad niet leuk. Gelukkig zijn kinderen flexibel hoor, ze kunnen goed wennen aan een andere leidster. Helemaal als er een inwerkperiode aan vooraf gaat, en ze alvast kunnen wennen aan diegene... het is echt bar en boos in de kinderopvang op het moment, bij ons gaat het nog, nog geen mensen hoeven te ontslaan/contract niet verlengen, maar ik hoor dat het in het westen echt dramatisch is... wij merken het hier ook wel hoor, veel minder aanmeldingen, en veel meer opa's en oma's die gaan oppassen.
  maandag 21 mei 2012 @ 21:32:53 #55
100412 mefke79
komt goed!
pi_111851209
Karin, ik geloof het meteen hoor, dat hij er wel weer aan went. Maar sinds hij in september naar deze groep ging is dat al wisseling 4 of 5, het wordt een beetje gortig. En de vrouw die nu moet gaan is al die tijd het vaste gezicht geweest, de rots in de branding. Ik vind het gewoon zuur voor haar.
Maar goed, ik ben zelf voorzitter van onze LOC en ik weet dus hoe de organisatie er voor staat. Ik baal van de beslissing, maar daar doe je weinig aan. Waar ze wel iets aan kunnen doen is de communicatie er omheen. En ik vind dat wij, als jongste kdv hier in de wijk, ook niet telkens overal de dupe van hoeven te worden. :z
pi_111851265
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:23 schreef mefke79 het volgende:
Mijn peuter ligt al anderhalf uur op bed maar is nog klaarwakker. Dat wordt wat morgenochtend }:|
mijne lag lekker te slapen mar werd net helemaal overstuur en.klam wakker.. Ze ligt nu zo...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_111852317
Agos Vicky! dat ziet er wel cute uit. Maar sneu zeg, dat ze zo overstuur was.
Lars is ook erg onrustig. De hele dag al.

Mef, het is nu denk ik heel moeilijk voor een nieuw kdv om het draaiende te houden. Mensen gaan toch vaak voor een bekendere opvang, en mondopmondreclame is gewoon heel belangrijk.
pi_111853496
Karin, je bedoelt denk ik mond-tot-mondreclame ;)

Hier op het KDV hebben ze ook groepen samengevoegd vanwege de terugloop. Binnenkort hebben ze een informatieavond over de reorganisatie. Ik hoop zo dat in ieder geval de babyjuffies blijven die Hannah heeft gehad en die Mia nu ook heeft. Hannah's juffen zijn ook erg leuk, dus moeten ook blijven *stampvoet.

Grappig trouwens dat er zoveel hier bezig zijn met zindelijkheid zodra de eerste tuinwaardige dagen er zijn. Wij ook hoor :Y Heb Hannah vanochtend in haar blote kont laten rondhobbelen en dat ging goed Ze geeft prima aan als ze moet plassen en gaat dan op het potje.
Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik erg twijfel om door te zetten. Ze is nog zo jong en heeft al zo veel 'in moeten leveren' de laatste tijd met het afwennen van de speen en de komst van haar zusje. Over 2 weken moet ik weer beginnen met werken dus dan is het ook weer wennen voor ons allemaal. Aan de andere kant hebben we nu mooi weer en ben ik *nu* nog vrij. Twijfel twijfel...
pi_111854024
Met zindelijkheid, hoe doe je zoiets 's nachts? Want Rienk ligt nu weer met luier in bed. Morgen weer zonder luier. Eens kijken hoe ver we komen. Ik ben ook niet van plan om -stug- vol te houden.

Rienk poept alleen 's ochtends, dus dat kunnen we wel redelijk goed mikken ;)

Mefke, ik vind het sneu voor jullie, maar net als Asy al zei, hij is er waarschijnlijk ook zo weer aan gewend :Y :*
pi_111854199
hoe doe je dat 's nachts? niet? :P
Mijn oudste slaapt 's nachts nog gewoon met luier. Als ik die 's nachts zou moeten laten plassen dan moet ik er drie keer uit ofzo, ik vind t goed... Nu hoef ik haar maar 1 keer te verschonen 's nachts, dat is beter te doen.
Ik zou die luiers 's nachts pas weglaten als ze 's morgens een aantal nachten achter elkaar droog zijn.

Maar wat maakt het ook uit, zolang ze maar overdag zindelijk zijn op het moment dat ze naar school gaan, de rest kan ik écht niet wakker van liggen :o
:)
pi_111854578
Moet je haar verschonen joh? Poep of plas? Hier verschonen we nooit. Hij drinkt en eet ook niet zoveel.. -O-

A is toch ook al lang zindelijk? Hoe heb jij dat aangepakt?

En voor jullie met al een zindelijk kind; En hoe doe je dat met autorijden? Of fietsen? Of gewoon een stukje wandelen?

Zijn van die dingen waar ik helemaal niet overna dacht.. :)
pi_111854744
Ja, dat je dan weg wil met je peuter en eerst moet uitzoeken waar alle wc's zijn :P
  maandag 21 mei 2012 @ 22:29:51 #63
100412 mefke79
komt goed!
pi_111854883
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 21:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Agos Vicky! dat ziet er wel cute uit. Maar sneu zeg, dat ze zo overstuur was.
Lars is ook erg onrustig. De hele dag al.

Mef, het is nu denk ik heel moeilijk voor een nieuw kdv om het draaiende te houden. Mensen gaan toch vaak voor een bekendere opvang, en mondopmondreclame is gewoon heel belangrijk.
het stomme is dat ons kdv het vierde(!) kdv is dat ze in deze wijk geopend hebben en we zijn telkens een overstapstation geweest voor de andere kdv's. Ik zou kunnen leven met samenvoegen met een andere locatie, zijn we ook van dat noodgebouw af. Ik wil gewoon rust in de tent.
pi_111854905
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:07 schreef octopussy het volgende:
Karin, je bedoelt denk ik mond-tot-mondreclame ;)

Uh oh in mijn beleving was het altijd "op"
*Google aanslingert*

Wat is juist: mond-tot-mondreclame of mond-op-mondreclame?
Mond-tot-mondreclame is juist; het is reclame die van mond tot mond gaat. Het gaat er dus om dat mensen met anderen praten over hun tevredenheid over een product, een dienst, een winkel, enz.

In mond-op-mondreclame wordt mond-tot-mondreclame verward met mond-op-mondbeademing. In mond-op-mondbeademing drukt het voorzetsel op uit dat de hulpverlener zijn mond op die van het slachtoffer houdt, zodat hij het slachtoffer kan beademen. Ook mond-op-neusbeademing is mogelijk.

Overigens komt mond-op-mondreclame zo vaak voor dat het woordenboek van Koenen het al zo'n tien jaar vermeldt als variant van mond-tot-mondreclame. Wie kritiek wil vermijden, kan echter nog steeds het best voor mond-tot-mondreclame kiezen.

gelukkig ik ben niet de enige die zo denkt.... pfieuw
pi_111855431
Mond-op-mond is zoenen ;)
pi_111855445
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:25 schreef Vlindur het volgende:
Moet je haar verschonen joh? Poep of plas? Hier verschonen we nooit. Hij drinkt en eet ook niet zoveel.. -O-

A is toch ook al lang zindelijk? Hoe heb jij dat aangepakt?

En voor jullie met al een zindelijk kind; En hoe doe je dat met autorijden? Of fietsen? Of gewoon een stukje wandelen?

Zijn van die dingen waar ik helemaal niet overna dacht.. :)
plas.
Ze drinkt extreem veel, en bijgevolg plast ze ook erg veel :P
Het cb heeft wel eens aangegeven dat ze eigenlijk na 8 uur niets meer moet drinken, dan zou ze vast snel 's nachts ook zindelijk zijn. Ik vind het best, waarom zou ik? ik moet eruit en niet het cb :')
Ze drinkt alleen water, dus wat dat betreft is het voor haar/ons geen enkel probleem, en door die verstoppings-issues en die forlax is het gewoon wel heel belangrijk dat ze voldoende blijft drinken.

Ze zei met 20 maanden 's avonds na het bad ineens "mama, alie poepen?", waarop ik zei ja joh, das goed, ga jij maar lekker poepen kind. Wissikveel :') en ze loopt doodleuk naar de woonkamer, trekt het potje onder de hoop speelgoed vandaan, gaat erop zitten en poept. We waren stomverbaasd. De volgende dag vroeg ze weer een aantal keer om het potje, ook met plassen. De dag daarna hebben we wat twijfelend de luier afgedaan omdat we absoluut niets wilden dwingen of forceren in haar geval en überhaupt vind ik het persoonlijk niet zo verstandig om zindelijkheid af te dwingen; maar goed, duidelijkere signalen van dat een kind eraan toe is krijg je ook niet geloof ik.
In haar blootje ging het prima. De dag erna hebben we onderbroekjes aangedaan, toen heeft ze een keer of drie een ongelukje gehad, dat voelde blijkbaar anders dan in haar blootje :P En sindsdien was t klaar.

Qua weggaan, ik had er meer moeite mee dan zij. :)
in t begin was vooral ik erg bang dat ze ineens zou moeten. We hebben thuis wel eens gevraagd of ze haar plas ook nog een klein beetje op kon houden omdat ik de jongste nog zat te voeden bijv. en dat ging goed.
pi_111855493
En ik denk dat Rienk en ik een hoop zullen wildplassen ;) maar in winkelcentra is het idd verstandig om eerst de wc's te checken :D
  maandag 21 mei 2012 @ 22:45:13 #68
100412 mefke79
komt goed!
pi_111855777
ik ben een extreme ophouder, is ook niet handig. Driekus niet, die poept meerdere keren per dag en plassen doet ie ook vaak. Hij komt wel met een droge luier uit bed meestal.
pi_111855841
Met (ik neem hem even over) Alie is het misschien wel zo dat zij heel goed wist wat poepen is, juist omdat het zoveel moeite kost(te) zie ik dat goed?
Kon ze zelf haar onderbroekje uit krijgen? Rienk heeft amper een kont, maar hij krijgt niks uit :) de broeken moet ik altijd een stukje over z'n billen trekken, dan kan hij het verder zelf wel.

En afdwingen wil ik ook niet. Als Rienk morgen niet op het potje of op de wc wil gaat gewoon de luier weer aan. Proberen we het later nog wel een keer. Maar nu ging het makkelijk en soepel. Hij heeft binnen nog voor de tv geplast en boven nog een miniplasje op het potje en toen ging de luier aan.

Hoe is het nu met haar eigenlijk?
pi_111855910
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:45 schreef mefke79 het volgende:
ik ben een extreme ophouder, is ook niet handig. Driekus niet, die poept meerdere keren per dag en plassen doet ie ook vaak. Hij komt wel met een droge luier uit bed meestal.
Ik drink zo weinig dat ik amper plas :') Zo lekker geconcentreerd wordt het dan :X
Ik vergeet het gewoon :@
pi_111856279
ie! meer drinken vlinder :o

ik ben een extreme ophouder qua plas. Is heul handig voor mij heb ik al gemerkt :D

Ik weet niet of het zo heeft gewerkt voor haar. Misschien wel, misschien niet. Ik kan me het omgekeerde namelijk ook voorstellen, omdat ze altijd zoveel pijn heeft gehad dat ze het naar vindt om actief zelf te gaan poepen ofzo.

We merken hier wel dat het zindelijk zijn (qua poep) goed gaat zolang we op een bepaalde dosering forlax blijven zitten (20 mg), zodra we gaan afbouwen naar 18 mg dan gaat het weer fout en heeft ze ongelukjes, ze voelt het gewoonweg niet meer dan. Die 20 mg is een goede hoeveelheid voor haar blijkbaar. maar nog steeds way teveel...
pi_111856596
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:47 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik drink zo weinig dat ik amper plas :') Zo lekker geconcentreerd wordt het dan :X
Ik vergeet het gewoon :@
flesje water bij de hand houden....
Ik dronk ook veel te weinig.. Kreeg er hoofdpijn van. Drink nu zeker 2,5l perdag
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 21 mei 2012 @ 23:02:09 #73
100412 mefke79
komt goed!
pi_111856696
extreem ophouden is heeel slecht voor je bekkenbodem, dus ik ben aan het trainen met klokplassen, om de drie uur op de pot, of ik moet of niet, want ik voel eigenlijk niet dat ik moet.
Driekus poept dus wel heel makkelijk, maar diegeeft het ook prima aan. Of ie dan ook zin heeft om op de pot te gaan is iets anders..
pi_111856877
je hebt wel bekkenbodemissues he? no offense verder! het valt me gewoon op als terugkerend thema zeg maar

ik ga vaak genoeg plassen, die drie uur red ik wel. Ik kán het heel lang ophouden en dat is voor mij nu soms best een voordeel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_111857124
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 22:53 schreef mignonne het volgende:
ie! meer drinken vlinder :o

ik ben een extreme ophouder qua plas. Is heul handig voor mij heb ik al gemerkt :D

Ik weet niet of het zo heeft gewerkt voor haar. Misschien wel, misschien niet. Ik kan me het omgekeerde namelijk ook voorstellen, omdat ze altijd zoveel pijn heeft gehad dat ze het naar vindt om actief zelf te gaan poepen ofzo.

We merken hier wel dat het zindelijk zijn (qua poep) goed gaat zolang we op een bepaalde dosering forlax blijven zitten (20 mg), zodra we gaan afbouwen naar 18 mg dan gaat het weer fout en heeft ze ongelukjes, ze voelt het gewoonweg niet meer dan. Die 20 mg is een goede hoeveelheid voor haar blijkbaar. maar nog steeds way teveel...
Hoeveel zou voor haar leeftijd acceptabel zijn?
Ziet het er uit of het goedkoop ooit? En heeft het een naam wat ze heeft? (mocht je dit al eens verteld hebben sorry, mijn geheugen is stuk ;( )

En ja, meer drinken i know. Ik had laatst een fles gekocht en die heb ik die dag braaf vol gehouden, ,aar de dag erna kwam het er al niet meer van. Ik ben zo iemand die 6x per dag de senseo aanzet en misschien 3 keer koffie maakt en daar 2 keer van een te koude kop kan weggooien :')

Ik heb vandaag ook geen lunch gehad :@

En ja.. *check* hoofdpijn :Y :@
pi_111857411
0 gram is acceptabel voor haar leeftijd :+
4 gram is de dosering voor kinderen, onder de vijf geloof ik wordt gebruik afgeraden tenzij op aanraden van een arts.
10 gram is de dosering voor volwassenen.

Het heeft geen naam verder voor zover ik weet. Forse obstipatie noemen ze het tot nu toe.
De kinderarts heeft onlangs weer bloed laten afnemen om gluten nog een keer uit te sluiten, daar verwachten we allebei eigk niet zoveel van. En verder zou een mogelijkheid volgens de kinderarts nog ziekte van Hirschsprung zijn, maar das hoogst onwaarschijnlijk.
Hoogstwaarschijnlijk blijft het bij onverklaarde obstipatie, en that's it, daar kunnen we het mee doen, hopen dat ze dr overheen groeit. Over een paar jaar lachen we hier waarschijnlijk om. Hoop ik.
pi_111857542
Tyler zn poepen is nog steeds niet goed. Meds lukken nog steeds amper. Woensdag moet hij weer op controle. Hopelijk is de arts tevreden genoeg. vorige keer sprak ze over onderzoeken en/of opname.
pi_111857626
Oh Jezus, wat heftig eigenlijk joh! (nou ja, ik wist wel dat het goed klote was maar dat ze aan zoveel van dat spul zit zegt ook ook wel een hoop..)

Ik hoop ook dat ze er gewoon mooi overheen groeit :Y bij E. is er niks loos toch?
Dat is met kv allemaal goed gekomen begreep ik?
pi_111857778
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 23:15 schreef mignonne het volgende:
0 gram is acceptabel voor haar leeftijd :+
4 gram is de dosering voor kinderen, onder de vijf geloof ik wordt gebruik afgeraden tenzij op aanraden van een arts.
10 gram is de dosering voor volwassenen.

Het heeft geen naam verder voor zover ik weet. Forse obstipatie noemen ze het tot nu toe.
De kinderarts heeft onlangs weer bloed laten afnemen om gluten nog een keer uit te sluiten, daar verwachten we allebei eigk niet zoveel van. En verder zou een mogelijkheid volgens de kinderarts nog ziekte van Hirschsprung zijn, maar das hoogst onwaarschijnlijk.
Hoogstwaarschijnlijk blijft het bij onverklaarde obstipatie, en that's it, daar kunnen we het mee doen, hopen dat ze dr overheen groeit. Over een paar jaar lachen we hier waarschijnlijk om. Hoop ik.
Nog steeds heftig dus die dosering.
  maandag 21 mei 2012 @ 23:23:14 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_111857877
Inderdaad, een vies hoge dosering :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_111858100
Wat vervelend Ingrid -O- ik hoop voor jullie dat het meevalt.

Voor zover het eruit ziet gaat t verder goed met de jongste. Moeten het nog even afwachten of ze de groei ook weer oppakt. Ook zij is getest op gluten.
  maandag 21 mei 2012 @ 23:29:04 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_111858208
Bij Ruben is de obstipatie zo goed als weg. Als hij veel "witte" producten eet, begint hij wel te klagen over buikpijn en merk je ook meteen aan zijn ontlasting dat hij de vezels echt nodig heeft.

De allergoloog heeft geen link gelegd met zijn allergieën overigens :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_111865527
Vlindur s'nachts zindelijk worden:
Er zijn denk ik 2 scenario's. Je kind poept of plast s'avonds na het naar bed gaan niet meer en heeft s'ochtends steeds een droge luier. Dan zou ik de luier na een paar zulke nachten gewoon weglaten.
2e scenario (zo was het bij ons): Doordat hij naar de wc ging en aan het begin hulp daarbij nodig had en hulp nodig had bij het openen en omlaag trekken van broek/ onderbroek gaf hij overdag aan dat hij naar de wc moest. Dat ging hij op een gegeven moment s'nachts ook gewoon doen. Dus aan het begin had hij s'nachts luiers aan, die droog bleven omdat hij telkens vroeg om op de wc te plassen. Toen hebben wij na een paar dagen de luier s'nachts ook weggelaten. Reken er wel op, dat je dan misschien een aantal keren s'nachts daarvoor eruit moet. Ik vind dat hoort erbij en is vrij snel gepiept. Daarnaast houd ook rekening met ongelukjes. Soms was hij net een beetje te laat met aangeven en moest hij droge kleren aan of sliep hij zo diep, dat hij in bed plaste. Dus ook nachtelijke verschoningsacties van zijn bed horen er dan gewoon bij.

Voor zindelijk overdag met uitjes (fietsen, auto rijden etc.) zijn dit mijn tips:
- laat hem plassen/ poepen voordat je de deur uit gaat
- maak uitjes aan het begin heel kort en naarmate je merkt dat hij goed kan aangeven als hij moet of de spanne tussen de wc pauzes groter wordt, mogen de uitjes ook groter worden.
- houd er rekening mee dat je kind het leuk zou kunnen vinden om buiten of op andere locaties te plassen (zo mogelijk dus van tevoren uitzoeken waar in winkelcentra een wc is).Veel winkels en/ of supermarkten zijn toch ook best wel soepel met gebruik van hun personeels wc's als het zich om een kindje handelt ben ik achtergekomen.
- neem voor het geval van ongelukjes schone kleren mee, zodat je die aan kunt doen.
- Leg nog iets onder de kont van je kind om kinderfiets/ of autozitje te beschermen, bijvoorbeeld een handdoek. Bij ons autozitje kun je de hoes eraf halen en die kun je dus in de wasmachine stoppen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 22 mei 2012 @ 09:52:55 #84
100412 mefke79
komt goed!
pi_111866308
ik was er vroeger zo eentje die echt overal naar de wc wilde. Dan ging ik even zitten, deed niets en melde dan dat het goed was. Maar ja, mijn ouders namen liever ook niet het risico van een natte broek, dus dat kon ik redelijk lang volhouden. Totdat ze het echt door hadden, toen mocht het niet meer. Flauw he :P
pi_111866338
We gaan er vannacht aan beginnen, zonder luier slapen. De luier is iedere ochtend kurkdroog dus ik zou niet weten waarom hij nu ineens zou gaan plassen 's nachts. Maar toch maar even een waterdichte molton halen.

Ow ja en sommige mensen kijken als ze ergens heengaan waar de nooduitgangen zijn, ik kijk nu altijd waar de wc's zijn. Zaterdag naar de Efteling geweest, nou dat ging ook echt perfect. Hij gaf mooi op tijd aan wanneer hij moest, en ik zorgde steeds dat ik wist waar de dichtstbijzijnde wc was. Eigenlijk zijn we er pas echt mee begonnen toen hij uit zichzelf de interesse ging tonen. Ik dacht dat hij dat nooit ging doen, maar hij zag het natuurlijk om zich heen op het kdv. Maar ik denk wel dat doordat we er wat later mee begonnen zijn hij daardoor ook vrijwel meteen zindelijk was. In het begin wat ongelukjes, nu nauwelijks meer. Eerst ging hij naar kdv met 5 extra broeken, nu nog maar 1. :D

En tip: gooi het potje in de auto bij een langere autorit. Plassen? hup veilige plek om te stoppen en op het potje, vind ik zelf fijner als hem omhoog houden om te plassen. En hij vind het prachtig op het potje langs de weg :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_111866432
Ow en mijn obsessie van: moet je plassen? ga je even plassen? moet je echt niet plassen? Weet je zeker dat je niet hoeft te plassen? Iedere vijf minuten werd ook vanzelf minder. Kreeg ook meestal een NEEHEEEE }:| als antwoord.
pi_111866536
mijn stoere grootste gaf geen kik bij haar allerlaatste prikje bij de allerlaatste keer CB O+

alles is prima, ogentest prima, eten is prima, slapen is ook genoeg, ondanks het gekeet 's avonds en groei nog altijd keurig op lijn: lengte iets boven gemiddeld en gewicht iets eronder. het advies omtrent het slapen/keten: laat het los. ze zijn blij aan het spelen 's avonds, dat is blijkbaar voor henzelf een prima inslaapritueel }) de totale hoeveelheid slaap voor jut & jul is prima. dan hou je toch gewoon lekker de middagslaapjes er nog even in, dat mag :P (selene mag van mij zelf kiezen of ze 's middags even wil gaan liggen en dat wil ze vaak wel. dan gaat ze spelen met mijn sokken en de barbies, rommelt rustigjes zelf en heeeeel soms gaat ze echt slapen)
pi_111868848
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 09:52 schreef mefke79 het volgende:
ik was er vroeger zo eentje die echt overal naar de wc wilde. Dan ging ik even zitten, deed niets en melde dan dat het goed was. Maar ja, mijn ouders namen liever ook niet het risico van een natte broek, dus dat kon ik redelijk lang volhouden. Totdat ze het echt door hadden, toen mocht het niet meer. Flauw he :P
Jij deed het precies zoals ons zoontje nu doet. Hij zegt ook vaker: Ik wil op school/ bij opa & oma/ in de supermarkt ... naar de wc. Soms zeg ik dan ook wel dat daar geen wc is of dat hij daar ook mag gaan, maar thuis ook zal gaan. :P

Zijn oom deed dat trouwens als jongetje ook.Hij kreeg zelfs als volwassene voor een verjaardag nog een wc boekje, met allemaal plaatjes van wc's in de verschillendste plekken en stijlen. :P

Estrys, goed idee met dat potje. Wij stopten ook op de onmogelijkste plekjes langs de weg tijdens langere autoritten. Ons zoontje kon toen al staan & lopen en vond staand buiten plassen geweldig. Echter bleef de broek daarbij toch niet altijd droog :{
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111869021
Mijn zoon vanaf de achterbank: 'mijn piemel is te groot voor in de auto' _O- ja jongen, overdrijven is ook een zaak.
pi_111869254
nog even over plassen 'in het wild'; pas daar mee op als je in hoog gras/bossig gebied zit, want dat is precies de hoogte en gebied waar teken zitten.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:30:44 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_111869408
:D estrys! :)
in de haak.
pi_111869572
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:21 schreef Estrys het volgende:
Mijn zoon vanaf de achterbank: 'mijn piemel is te groot voor in de auto' _O- ja jongen, overdrijven is ook een zaak.
_O- Van wie heeft hij dat dan...?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111869734
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:33 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

_O- Van wie heeft hij dat dan...?
die grote piemel of..? :P

Echt geen idee waar hij dat soort dingen vandaan haalt, laatst paste hij ook al niet in de wc zei ie. Ik denk dat hij last heeft van grootheidswaanzin :D
pi_111869904
Heerlijk die piemelpraat :)
Was hij klaar met 'plassen' (volgens mij had hij helemaal niet geplast) in de Efteling dus ik trok zijn broek omhoog. Nou meneer werd me toch boos: IK MOET MIJN PIEMEL NOG SCHOONMAKEN! :( heel hard door het damestoilet :D oeps sorry jongen, was mama te snel.
pi_111869959
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:37 schreef Estrys het volgende:

[..]

die grote piemel of..? :P

Echt geen idee waar hij dat soort dingen vandaan haalt, laatst paste hij ook al niet in de wc zei ie. Ik denk dat hij last heeft van grootheidswaanzin :D
:o Ik doelde eerder op het overdrijven. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_111871220
_O-
Briljant :D
pi_111875102
Seb, Held O+

Bedankt Tinu! Vanochtend deed hij drupjes op het potje en plasjes op de grond. Ik heb zn buitenbadje maar wat aangenamer gemaakt door er een scheut zeep doorheen te gooien :Y) 2 vliegen in 1 klap :P

En potje mee onderweg is ook een goeie! ^O^
pi_111875836
Niels is al een hele tijd 's nachts zindelijk, maar toen we hem een keer 's nachts geen luier aantrokken sliep hij de halve nacht niet en werd uiteindelijk om 5 uur wakker omdat hij in zijn bed geplast had. Hij raakte er helemaal van in de stress. We trekken hem dus nu steeds 's nachts of tijdens zijn middagslaapje gerecyclede (ze blijven toch droog) of wasbare luiers aan :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_111875950
Ik heb een waterdichte Molton gekocht zojuist. Vanavond eens proberen. Iemand nog interesse in twee volle pakken Pampers maat 5? :P
pi_111876219
Mijn BEIDE mannen zitten in 4 :+
pi_111876260
Tyler wilde de luier NIET uit! Prima dan niet. Wat bleek, het mag pas als Kim er ook is. Want die ging helpen met zwembroek omlaag doen. Niet dat hij nu een zwembroek aan heeft.
pi_111877208
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:34 schreef Vlindur het volgende:
Mijn BEIDE mannen zitten in 4 :+
:o Allebei???? Mijnes zit ook nog in maatje 4+... Luierbroekjes, dat wel.

Kreeg vanochtend een zooi sms-jes van mijn man, dat hij weer met Minke aan het oefenen was op het potje en dat er al 7!!! plasjes in het potje zaten voordat het uberhaupt 12 uur was... Nu is Opa bij haar, dus ben benieuwd..

's nachts zindelijk... ben heel benieuwd wanneer we daar zijn beland.

Minke is nu wel sinds een weekje van haar slaapzak af, op eigen verzoek, maar nu komt ze dus 's ochtends wel uit bed en gaat ze aan haar hekje voor de deur staan roepen... om 6 uur!!! :O Met slaapzak kwam ze niet uit haar bed, hoop dat ze nu ook met pyjama alleen snel weer wat gaat uitslapen, want dit is niet echt tof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')