abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111817212
Ik dacht laten we maar een centraal topic maken waar mensen terecht kunnen als ze een nieuwe computer willen en die zelf in elkaar willen zetten, mensen hier kunnen dan helpen en eventueel advies geven met bouwen etc.

Ik zal even een beschrijving geven van elk onderdeel dat cruciaal is voor een computer build:

CPU-Central Processing Unit AKA processor

De processor, het 'hart' van je computer. Dit onderdeel verwerkt alle opdrachten om het maar simpel te zeggen, zonder processor ben je nergens.

Je hebt twee fabrikanten die CPU's voor consumenten maken, Intel en AMD. Welke van deze twee het beste is? Daar zijn de meningen over verdeeld

Motherboard,MOBO,

Hier gaan alle draden in, dit verbind alles met elkaar, hier gaan ook het geheugen, de CPU en de videokaart in. Ook zonder moederbord ben je nergens.

Er zijn vele merken qua moederborden.
-Asus
-Gigabyte
-Asrock (dochterbedrijf van Asus, budget merk)
-MSI
-EVGA
-Zotac
-Zotac

Er zijn er natuurlijk wel meerdere, maar dit zijn een aantal bekende namen.

GPU AKA videokaart
Dit onderdeel verwerkt het beeld, wat je te zien krijgt dus. Hoewel dit onderdeel bijna altijd in een bouw zit tegenwoordig is het niet cruciaal. In de meeste moederborden heb je tegenwoordig een video chipset waarmee je kan werken, alleen kan je er eigenlijk alleen maar mee browsen, videos kijken en foto's bekijken. Geen video games zonder een GPU dus.

Ook hier heb je verschillende merken, de een meer betrouwbaar dan de ander etc.:

-Asus
-Gigabyte
-Zotac
-Sapphire
-Club
-Palit
-EVGA
En nog meer natuurlijk, noteer wel dat je kan kiezen tussen AMD videokaarten en Nvidia videokaarten.
HDD/harddisk drive AKA hardeschijf

Hier wordt data op gezet, ook dit onderdeel is cruciaal. Hier is niet veel uitleg bij nodig neem ik aan, hoe meer GB, hoe meer je er op kan zetten.

Ook hier zijn er een aantal concurrenten op de markt:
-Western Digital (aanrader)
-Samsung
-Seagate

Zoals gewoonlijk zijn er nog meer, ik noem er enkel een aantal op.

Random Acces Memory/RAM AKA geheugen

Ook cruciaal, hiermee wordt data gelezen en geschreven, ook hiermee kan je niet echt zonder.

-G.Skill
-Corsair
-Kingston

DVD reader/writer]

Niet echt cruciaal, maar zonder zou ik niet weten hoe je er Windows op zou moeten zetten, en zonder kan je ook geen cd,s afspelen/branden.

-Samsung
-LG

Case/chassis AKA kast

Hier gaat alles uiteindelijk in, ik vind het wel cruciaal want zonder kast is het zo lastig. :P

-Cooler Master
-Corsair
-Thermaltake
-Antec

PSU AKA voeding

Hier komt de electriciteit vandaan, let wel op dat je een voeding koopt die genoeg wattage kan leveren voor je pc bouw. Zeker cruciaal, anders gebeurt er niks.

-Corsair (aanrader)
-Antec (aanrader)
-OCZ
-Seasonic
-Cooler Master

SSD/Solid State Drive

Een zeer snelle HDD, SSD's zijn vrij nieuw maar het verschil in laad tijden etc. is zeker merkbaar. Omdat ze nieuw zijn kan er nog niet zo veel op, (100GB en meer wel al, maar dit komt nog lang niet bij wat er op een HDD kan). Het is het beste om hier Windows en games op te zetten en de rest op een HDD.

Een aantal computer termen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk kunnen mensen hier ook terecht voor geavanceerde dingen zoals overclocken (maar daar weet ik zelf helemaal niks van) waterkoeling, SLI en CrossFire etc.

Tweakers heeft een handige Pricewatch functie die je onder andere kan gebruiken om onderdelen te zoeken voor de laagste prijs etc:
http://tweakers.net/pricewatch/

Computer bouwen

Deze video legt het vrij gemakkelijk uit, het duurt alleen wel 2 uur:

Hier zijn wat weetjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus kom maar met je budget en dan zullen wij Fokkers proberen je te helpen. ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door Skillstorm op 21-05-2012 02:55:27 ]
pi_111817292
Mooi initiatief! Ik maak morgen wel even een headertje voor je, even kijken hoe het loopt. :)

plaatje van je mamaplank plakt niet trouwens ;)
pi_111817372
Goed initiatief wel. Al zou ik wel de pics uploaden naar Imgur. Wie weet haalt een van de websites ze offline en dan zit je met een lelijke OP.

Iets meer informatie bij de onderdelen zoals wat ze doen en wat verschillen zijn. Zoals bij de HDD de verschillen tussen 7200rpm en 5400rpm. Ik mis trouwens ook de SSD. Erg belangrijk tegenwoordig.
  maandag 21 mei 2012 @ 01:57:07 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_111817394
Voor gamers was er al een dergelijk topic, maar hoe meer hoe beter :)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_111817408
Ik game trouwens op Intel HD Graphics 3000. :+
pi_111817458
quote:
10s.gif Op maandag 21 mei 2012 01:56 schreef Dimens het volgende:
Goed initiatief wel. Al zou ik wel de pics uploaden naar Imgur. Wie weet haalt een van de websites ze offline en dan zit je met een lelijke OP.

Iets meer informatie bij de onderdelen zoals wat ze doen en wat verschillen zijn. Zoals bij de HDD de verschillen tussen 7200rpm en 5400rpm. Ik mis trouwens ook de SSD. Erg belangrijk tegenwoordig.
Even doen dan.
pi_111817623
Dat intel voor kwalieteit staat en AMD niet is onzin
pi_111817710
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 02:12 schreef wuuht het volgende:
Dat intel voor kwalieteit staat en AMD niet is onzin
Ik zeg toch ook niet dat AMD slecht is, alleen Intel heeft simpelweg meer kwaliteit. Maar ik zal dat wel veranderen.
pi_111817752
Je kunt beter iets neerzetten als; "Je hebt twee fabrikanten die CPU's voor consumenten maken, Intel en AMD. Welke van deze twee het beste is? Daar zijn de meningen over verdeeld."
pi_111817771
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 02:20 schreef Dimens het volgende:
Je kunt beter iets neerzetten als; "Je hebt twee fabrikanten die CPU's voor consumenten maken, Intel en AMD. Welke van deze twee het beste is? Daar zijn de meningen over verdeeld."
Mooi, zijn fanboys ook weer blij.
pi_111817790
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 02:17 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat AMD slecht is, alleen Intel heeft simpelweg meer kwaliteit. Maar ik zal dat wel veranderen.
maar wat bedoel je met kwalieteit, bouw kwalieteit
pi_111817797
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2012 02:22 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Mooi, zijn fanboys ook weer blij.
Je kunt het beste niet jouw mening daar neerzetten of de mening van een website. Zo houdt je iedereen tevreden. :P
pi_111817822
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 02:24 schreef wuuht het volgende:

[..]

maar wat bedoel je met kwalieteit, bouw kwalieteit
Nee dat niet, maar nu, op dit moment, heeft Intel wel de betere processors. Bulldozer stelde ook niet veel voor als het goed is. AMD is ook helemaal niet slecht, maar ik heb liever gewoon Intel op dit moment. Natuurlijk was het niet goed mijn mening in de OP te zetten.
pi_111817934
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 02:27 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar nu, op dit moment, heeft Intel wel de betere processors. Bulldozer stelde ook niet veel voor als het goed is. AMD is ook helemaal niet slecht, maar ik heb liever gewoon Intel op dit moment. Natuurlijk was het niet goed mijn mening in de OP te zetten.
intel heeft inderdaad de snelste CPU's maar een normale consument koopt die CPU's toch niet en in de low en mid range doet een AMD CPU die goedkoper is het net zo goed als een intel dus waarom zou je dan een intel kopen
pi_111817946
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 02:39 schreef wuuht het volgende:

[..]

intel heeft inderdaad de snelste CPU's maar een normale consument koopt die CPU's toch niet en in de low en mid range doet een AMD CPU die goedkoper is het net zo goed als een intel dus waarom zou je dan een intel kopen
Ik heb een Intel i5 2500. ZO duur was het nou ook weer niet.
pi_111818122
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 02:40 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Ik heb een Intel i5 2500. ZO duur was het nou ook weer niet.
AMD heeft idd geen betere CPU om te gamen in de prijsklasse van de i5 2500
pi_111818141
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 03:03 schreef wuuht het volgende:

[..]

AMD heeft idd geen betere CPU om te gamen in de prijsklasse van de i5 2500
Hoewel Bulldozer wel in die buurt komt dacht ik? Weet het niet zeker.
  maandag 21 mei 2012 @ 03:05:54 #18
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_111818143
Soms kun je beter een pc aan bieding kopen en daar wat aan aanpassen
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
pi_112127514
Ik had dit net bij een ander topic geplaatst maar werd door Dimens verwezen naar dit topic.
Dus bij deze:)

Ik ga na mijn examens een nieuwe computer kopen en ik heb op de website Alternate deze computer samengesteld.

videokaart: EVGA GeForce GTX550 Ti
processor: AMD FX-8150
moederbord: ASRock 970 Extreme3
Behuizing: Aerocool Strike-X ST Black
Ram: Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit
CMZ16GX3M2A1600C10, Vengeance
HDD: Western Digital WD10EALX
SATA 600, Caviar Blue
Voeding: OCZ Fatal1ty 750W
Blu-Ray speler: LG CH10LS28
en als Wi-Fi kaart: ASUS PCE-N15

Totaalprijs: 998,19 euro

Ik heb zelf nog een windows 7 64 bit thuis liggen.
Mijn vragen zijn: Is dit een goede computer voor deze prijs? Hoe lang kan ik ermee vooruit?(ik wil ooit nog crossfire doen, vandaar de voeding) en kan ik hier fatsoenlijk op gamen?

Als jullie nog advies hebben of op en aanmerkingen dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt!
pi_112128109
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:24 schreef aardbeiplantage het volgende:

[..]

Oke, hoe duur is een dLAN dan? En wat is het precies?:p
Ik heb trouwens nog nooit problemen gehad met wi-fi. Heb je er vaak last van dan?
Een dLAN gaat over het netstroom in je huis. Erg makkelijk om via deze manier overal bedraad internet in huis te hebben. Hier meer informatie;

http://www.devolo.nl/cons(...)-powerline.html?l=nl

Qua WiFi heb ik vrij last van storing ja, terwijl dit op mijn laptop vrijwel nooit is. Het is dus echt de draadloze adapter die mij in de weg zit.
pi_112159853
Core i5
Sparkle GTX 570
8 g.skill ddr3
Moederbord MSI.......?

Ik speel veel flight simulator, heeft het zin om mijn RAM geheugen uit te breiden?
Ik heb nog ruimte over. Wie kan me ook vertellen wat het effect is?
pi_112182269
Is dit wat?

Het is mijn eerste poging tot samenstellen van een PC. Dan zou ik dus 8 GB RAM hebben (met de 4 GB RAM van mezelf erbij!).

Niet nodig:
- HDD/SSD
- DVD Speler/Brander
- Mooie, coole kast
- Besturingssysteem

Wel belangrijk:
- Processor
- Videokaart

Zowel vanwege games als foto/videobewerking.
Ik heb zelf nog 4 GB RAM DDR geheugen, dus niet per se nodig!
pi_112183393
Dan zou ik lekker simpel nog steeds die i5 nemen met een passend moedermoord en een goede videokaart. Bijvoorbeeld de GTX560ti of misschien een GTX570 welk ontzettend krachtig is.

Daarnaast niet een katje van 4GB erbij nemen maar 2 katjes van 4GB en die van 4GB verkopen. Dat tientje wat je meer betaald haal je wel dualchannel in huis en dat maakt het RAM sneller.

Ik zou trouwens wel een SSD er dan in nemen en de HDD van je oude PC erbij zetten voor documenten, foto's muziek en films.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 20:20:28 #24
376412 Proliner
als je dit leest kan je lezen
pi_112184534
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 19:45 schreef SportmanNR1 het volgende:
Is dit wat?

Het is mijn eerste poging tot samenstellen van een PC. Dan zou ik dus 8 GB RAM hebben (met de 4 GB RAM van mezelf erbij!).

Niet nodig:
- HDD/SSD
- DVD Speler/Brander
- Mooie, coole kast
- Besturingssysteem

Wel belangrijk:
- Processor
- Videokaart

Zowel vanwege games als foto/videobewerking.
Ik heb zelf nog 4 GB RAM DDR geheugen, dus niet per se nodig!
i5 intel cpu 2500k / 3570 lijkt me prima (socket 1155 moederbord)
Voor de videokaart moet je wel een goeie voeding hebben, dus wat heb je nu? Merk? Watt?
pi_112190785
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:02 schreef Dimens het volgende:
Dan zou ik lekker simpel nog steeds die i5 nemen met een passend moedermoord en een goede videokaart. Bijvoorbeeld de GTX560ti of misschien een GTX570 welk ontzettend krachtig is.

Daarnaast niet een katje van 4GB erbij nemen maar 2 katjes van 4GB en die van 4GB verkopen. Dat tientje wat je meer betaald haal je wel dualchannel in huis en dat maakt het RAM sneller.

Ik zou trouwens wel een SSD er dan in nemen en de HDD van je oude PC erbij zetten voor documenten, foto's muziek en films.
Zoals gezegd, SSD is niet nodig. Ik heb daar (momenteel) geen behoefte aan. Mijn huidige HDD voldoet prima naar mijn mening.

Ik heb nu dit samengesteld. Daarin heb ik de GTX560ti verwerkt. Tevens heb ik een ander moederbord gepakt (ik zag eigenlijk niet echt een verschil bij de belangrijkste dingen). Prijs was iets lager. Ook een andere kast gepakt (kan deze?).

Ik ga het niet per se bij Azerty kopen, maar als ik het moet laten inbouwen, dan zit ik nu wel zo goed als aan de max.

Trouwens, de voeding die hierbij zit heeft 600 watt? Is dat niet wat veel, kan dat ook iets goedkoper, zodat ik ook nog iets anders eventueel kan verbeteren?
pi_112193996
Dat zeg je nu misschien, maar een SSD zal je systeem echt zoveel sneller maken. Zeker wel waard.

Daarnaast zou ik dus die i5 3570 nemen zoals we eerder hadden besproken. Maar iets duurder maar het geld zeker waard voor meer snelheid en minder verbruik qua stroom.

En een ander moederbord. Eentje met fast boot erop.
pi_112194337
http://tweakers.net/gallery/347265?inv_id=281182#tab:inventaris

Dit is een redelijk lijstje, hou je nog wel een gedeelte van je budget over wat je nog kan investeren in een videokaart of een iets snellere processor bijvoorbeeld. Voordeel van dit moederbord is dat je er nog geheugen kan bijplaatsen mocht het nodig zijn. Of nog je 4 GB die je nog hebt erbij prikken.
  woensdag 30 mei 2012 @ 10:52:30 #28
306045 Sjapoela
FEIJENOORD
pi_112206324
Morgen komen mijn onderdelen binnen, een AMD A8 3850 icm met een 128gb ssd, ben benieuwd hoe dat gaat draaien.

Mijn enige vereisten zijn; af en toe gamen (voor mijn part op low), 1080p kunnen afspelen en vloeiend kunnen streamen, vooral eredivisie live. kHeb oa de best buy van Tweakers gebruikt.

AMD A8 3850 (apu)
As Rock A75 pro
4 gb werkgeheugen
be quit! 300w voeding
Cooler master 343
Crucial m4 128gb ssd
dvd speler

Totaal incl. verzending E370,-

Voor dat bedrag toch een leuke pc :)
  woensdag 30 mei 2012 @ 12:09:47 #29
12888 Skull-splitter
pi_112209440
Ssd M4 128 heb ik al, maar nu de rest nog. Wil gebruik maken van een regeling van werk, even opzoeken wat daar de haken en ogen van zijn.

Nieuwe proc, voldoende geheugen (8 of 16 GB) en videokaart, al dan niet met een extra stukje opslag, je hebt immers nooit genoeg...
  donderdag 14 juni 2012 @ 14:46:05 #30
12888 Skull-splitter
pi_112887056

Feedback PLZ?
pi_113318927
quote:
5s.gif Op donderdag 14 juni 2012 14:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[ afbeelding ]

Feedback PLZ?
Is het nieuwste van het nieuwste en het duurste van het duurste werkelijk nodig?
  zondag 24 juni 2012 @ 17:03:40 #32
12888 Skull-splitter
pi_113319530
Nee, dat is het nooit. Maar waarom een keer niet?

[ Bericht 38% gewijzigd door Skull-splitter op 24-06-2012 17:10:47 ]
pi_113319903
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 17:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Nee, dat is het nooit. Maar waarom een keer niet?
Kun je beter besparen en dan over twee jaar een nieuwe videokaart kopen welke dan weer beter presteert.
pi_113319920
Of niet en van dat geld iets anders nuttigs kopen.
  zondag 24 juni 2012 @ 17:13:53 #35
12888 Skull-splitter
pi_113320017
Normaal ben ik het helemaal met je eens. Ik ga er ook vanuit dat die videokaart de grootste kapitaalverkrachting is, maar ik vind dat het een keertje mag en de rest van het systeem moet 4 jaar mee net als mijn huidige rig.
pi_113320244
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 17:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Normaal ben ik het helemaal met je eens. Ik ga er ook vanuit dat die videokaart de grootste kapitaalverkrachting is, maar ik vind dat het een keertje mag en de rest van het systeem moet 4 jaar mee net als mijn huidige rig.
Wat ga je er zoal op doen? Ga je echt diehard gamen en de meest zware programma's draaien?
  zondag 24 juni 2012 @ 17:19:58 #37
12888 Skull-splitter
pi_113320308
Ik fotoshop behoorlijk, daar komt 3D modelling bij naast het gamen.
pi_113320512
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 17:19 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik fotoshop behoorlijk, daar komt 3D modelling bij naast het gamen.
Adobe Photoshop is helemaal niet zo zwaar, daar hoef je het dus niet voor te doen. Dat gaat zelfs snel op mijn Core2duo laptopje.
Wat voor 3D modelling doe je zoal en speel je de zwaarste games?
  zondag 24 juni 2012 @ 17:26:54 #39
12888 Skull-splitter
pi_113320638
Ja, ik speel de zwaarste games, ja photoshop draait ook op een laptop (alleen moet je bij tijd en wijle wachten tot en met), ik gebruik 3DMax en wil starten met mudbox/zbrush nu ik vakantie heb.

Ik weet dat ik voor de helft van het geld ook prima kan gamen, zoals ik al aangaf: dat doe ik normaal gesproken ook. Maar vond het nu wel prettig eens in een hoger segment te zitten.
pi_113321080
Als je dan veel geld wilt uitgeven dan moet erbij dit budget een SSD schijf in.

Oh zie dat je die al hebt.
pi_113321214
Dan is het inderdaad wel handig wat meer uit te geven dan eigenlijk nodig is. Al mis ik wel een SSD en zou ik qua moederbord misschien toch iets nemen met wat meer snelheid qua opstarten. Bespaar dan op de videokaart want die is echt ontzettend duur.
  zondag 24 juni 2012 @ 18:20:55 #42
12888 Skull-splitter
pi_113323007
quote:
14s.gif Op zondag 24 juni 2012 17:39 schreef Dimens het volgende:
Dan is het inderdaad wel handig wat meer uit te geven dan eigenlijk nodig is. Al mis ik wel een SSD
Ligt hier al klaar en kan zo in het systeem. ;)
quote:
en zou ik qua moederbord misschien toch iets nemen met wat meer snelheid qua opstarten. Bespaar dan op de videokaart want die is echt ontzettend duur.
Opstarten wordt bepaald door je moederbord ja? Dat doe ik ook maar eens per maand, de rest van de tijd staat ie op hibernate...
pi_113324902
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 18:20 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ligt hier al klaar en kan zo in het systeem. ;)

Dan heb ik niets gezegd.
quote:
[..]

Opstarten wordt bepaald door je moederbord ja? Dat doe ik ook maar eens per maand, de rest van de tijd staat ie op hibernate...
Deels. Ik heb een tijdje geleden zelf een computer in elkaar gezet en heb daar een Asus moederbord ingezet en een SSD. Ik dacht daarmee lekker snel op te starten maar uiteindelijk ben ik geen steek sneller dan mijn oude Sony laptop. Windows opstarten gaat wel ontzettend snel en is in 15 secondes gedaan, maar ik zie eerst het logo van Asus 15 secondes in beeld. Uiteindelijk dus net zo snel als de 30 secondes dat mijn Sony laptop erover deed en die ging meteen naar de boot toe.
  zondag 24 juni 2012 @ 19:12:25 #44
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113325047
Ik heb nu deze pc samengesteld met hulp in een lopend topic, maar wou hier ook nog even goedkeuring vragen. :) Het gaat om dit lijstje:

http://tweakers.net/gallery/463965#tab:inventaris

Zal mee worden gedownload, filmpjes kijken, af en toe gamen en fotosoepen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_113457348
Ik heb ook iets samengesteld... kan er iemand nog wat tips geven om te besparen?
Of wat niet genoeg/overkill is?

Wat ik al heb:
-Casing
-DVD-lezer
-Kaartenlezer
-250GB HDD
-12cm Outtake fan.

Dit is echt wel het uiterste van mijn budget, en ik zit me dus af te vragen wat het beste is, een goed koelingssysteem (buiten de standaard koeling van intel), of een SSD.
'If it ain't broke, don't fix it'
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:02:48 #46
12888 Skull-splitter
pi_113458041
Ssd voor gebruiksgemak, maar dan wel eentje van pakwrg 120GB, koeling voor geluidsniveau.

Een koeler kost je pakweg 40 euro, een SSD 110.
pi_113458711
De stock koeling van Intel die er nu bij zit, is behoorlijk stil. Ik zou zeggen, probeer die eerst en als je hem werkelijk te luid vindt, dat je er dan een andere koeling in zet. Scheelt toch weer wat centen.

Een SSD is natuurlijk wel gewenst. Minimaal 120GB maar als het kan, is 256GB wel fijn.
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:21:00 #48
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113458895
En die van mij? :+
pi_113459189
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 14:21 schreef Quotidien het volgende:
En die van mij? :+
Voor jou ook, neem een SSD van 120GB minimaal. Zoals bijvoorbeeld de Samsung 830 of Crucial M4. 64GB is zeer weinig en continue je PC schoonhouden is ook niet even fijn.
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:34:20 #50
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113459513
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2012 14:27 schreef Dimens het volgende:

[..]

Voor jou ook, neem een SSD van 120GB minimaal. Zoals bijvoorbeeld de Samsung 830 of Crucial M4. 64GB is zeer weinig en continue je PC schoonhouden is ook niet even fijn.
Mja, past echt niet in het budget, anders had ik het wel gedaan.
pi_113545386
Dan zou ik doorsparen voor een ssd.
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:23:29 #52
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113710372
Ik kan gaan bestellen, moet ik er ook nog kabels bij bestellen of krijg je die er sws bij?
pi_113710431
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:23 schreef Quotidien het volgende:
Ik kan gaan bestellen, moet ik er ook nog kabels bij bestellen of krijg je die er sws bij?
Kabels zitten er vaak wel bij.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:27:56 #54
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113710524
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:25 schreef Dimens het volgende:

[..]

Kabels zitten er vaak wel bij.
Ook bij zelf samengestelde pc? En 3.5 audiojack (of hoe het ook heet :') ), dvi etc?
pi_113711065
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:27 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ook bij zelf samengestelde pc? En 3.5 audiojack (of hoe het ook heet :') ), dvi etc?
Alles buiten de PC, op de kabel van de voeding na, natuurlijk niet. HDMI/DVI en jack zijn dus wel nodig.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:50:04 #56
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113711200
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:44 schreef Dimens het volgende:

[..]

Alles buiten de PC, op de kabel van de voeding na, natuurlijk niet. HDMI/DVI en jack zijn dus wel nodig.
Dacht ik al. Zal ik zelf moeten bestellen dan.
pi_113711224
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:50 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dacht ik al. Zal ik zelf moeten bestellen dan.
Gewoon naar de eerste de beste Action toe gaan en daar de HDMI kabel kopen voor ¤2,69. Beste HDMI kabel die er is.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:09:34 #58
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113711778
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:51 schreef Dimens het volgende:

[..]

Gewoon naar de eerste de beste Action toe gaan en daar de HDMI kabel kopen voor ¤2,69. Beste HDMI kabel die er is.
Maar bij de specs van die kasten staat niet wat voor een uitgang je nodig hebt.
pi_113713862
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:09 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Maar bij de specs van die kasten staat niet wat voor een uitgang je nodig hebt.
Je weet toch wat voor videokaart erin zit?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:53:57 #60
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113715651
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:04 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Je weet toch wat voor videokaart erin zit?
Ah, wist niet dat je bij de specs van de videokaart moet kijken. Nja, DVI en HDMI dus. Mijn monitor heeft alleen VGA en DVI. Kan ik dan het beste een HMDI naar DVI kabel kopen of maakt dat niks uit?
pi_113715866
Dvi -> dvi aangezien dat het goedkoopste moet zijn.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:00:51 #62
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113715915
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:59 schreef Dimens het volgende:
Dvi -> dvi aangezien dat het goedkoopste moet zijn.
En dat is dan gewoon hetzelfde als DVI naar HDMI ?
pi_113716023
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:00 schreef Quotidien het volgende:

[..]

En dat is dan gewoon hetzelfde als DVI naar HDMI ?
HDMI en DVI zijn vrijwel hetzelfde qua signaal.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:09:04 #64
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113716246
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:03 schreef Dimens het volgende:

[..]

HDMI en DVI zijn vrijwel hetzelfde qua signaal.
En HDMI >HDMI is wel ep1cz0r kwaliteit? :')
pi_113716318
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:03 schreef Dimens het volgende:

[..]

HDMI en DVI zijn vrijwel exact hetzelfde qua signaal.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:15:19 #66
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113716493
wat
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:15:34 #67
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113716506
waarom is het dan hdmi.
pi_113725177
quote:
8s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:15 schreef Quotidien het volgende:
waarom is het dan hdmi.
Over HDMI kan je geluid sturen. Bij je monitor boeit dat dus geen hol en is DVI prima.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:47:21 #69
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113725470
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:39 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Over HDMI kan je geluid sturen. Bij je monitor boeit dat dus geen hol en is DVI prima.
Helder.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:22:07 #70
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113847615
Ik ga straks ff een dvi-kabeltje balen bij de Action, zit er nog enig verschil tussen een ding van de Action of een high-end kabel?
pi_113847813
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:22 schreef Quotidien het volgende:
Ik ga straks ff een dvi-kabeltje balen bij de Action, zit er nog enig verschil tussen een ding van de Action of een high-end kabel?
Bij de Action heb je geen DVI, alleen HDMI.

Er zit verschil in de kabel maar niet in de kwaliteit die je krijgt. Digitaal is digitaal en je krijgt beeld of je krijgt het niet.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 13:28:04 #72
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113847869
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:26 schreef Dimens het volgende:

[..]

Bij de Action heb je geen DVI, alleen HDMI.

Er zit verschil in de kabel maar niet in de kwaliteit die je krijgt. Digitaal is digitaal en je krijgt beeld of je krijgt het niet.
O, naar Saturn dan. Er zit dus ook geen verschil in reactietijd?

En kan ik niet beter VGA pakken eigenlijk? :?
pi_113848508
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:28 schreef Quotidien het volgende:

[..]

O, naar Saturn dan. Er zit dus ook geen verschil in reactietijd?

En kan ik niet beter VGA pakken eigenlijk? :?
VGA is de kwaliteit minder.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:58:27 #74
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113857692
ok
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:21:41 #75
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113860858
Ik ga Windows 7 Ultimate morgen even ''aanschaffen''. 32 of 64 bit?
pi_113861062
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:21 schreef Quotidien het volgende:
64-bit natuurlijk, het is geen 2005 meer.
pi_113874375
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:21 schreef Quotidien het volgende:
Wat is 32 bit? Vroeger wel eens van gehoord maar kan mij er niet veel meer van herinneren.
pi_114194335
Kick.
pi_114199470
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 23:21 schreef Dimens het volgende:

[..]

Wat is 32 bit? Vroeger wel eens van gehoord maar kan mij er niet veel meer van herinneren.
32 bit: wilt zeggen dat windows tot 32 bits geheugen adressen kan aanspreken. Ongeveer 3.2 gigbyte.
64 bit wilt zeggen dat windows tot 64 bits geheugen adressen kan aanspreken. Ongeveer 18 quintillion

Vroeger hadden ze niet verwacht dat computers ooit meer geheugen zouden gebruiken dan 3.2 GB.
Tegenwoordig zitten we daar al overheen en hebben ze dus 64 bit ontwikkeld. Nu denken ze dat we daar genoeg aan hebben en dat de computers nooit meer geheugen zullen gebruiken dan dat.

Wie weet hebben ze het wel fout of niet, dat zal de toekomst wel uitwijzen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:06:56 #80
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114200936
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:14 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

32 bit: wilt zeggen dat windows tot 32 bits geheugen adressen kan aanspreken. Ongeveer 3.2 gigbyte.
64 bit wilt zeggen dat windows tot 64 bits geheugen adressen kan aanspreken. Ongeveer 18 quintillion

Vroeger hadden ze niet verwacht dat computers ooit meer geheugen zouden gebruiken dan 3.2 GB.
Tegenwoordig zitten we daar al overheen en hebben ze dus 64 bit ontwikkeld. Nu denken ze dat we daar genoeg aan hebben en dat de computers nooit meer geheugen zullen gebruiken dan dat.

:')
pi_114200974
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:06 schreef Quotidien het volgende:

[..]

?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 18:14:23 #82
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114201147
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:08 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

?
Het was sarcastisch.
pi_114202247
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:14 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

Eigenlijk was mijn post sarcastisch maar het precieze verhaal van 64 en 32 bit wist ik dan weer niet. Nooit echt de moeite genomen daar iets over te zoeken. Bedankt.
pi_114231581
Ik heb nog oude harde schijf liggen (300GB, 7200rpm volgens mij), kast, voeding.
Is dan deze upgradekit wat? Of ook een grafische kaart erbij?
http://www.alternate.nl/h(...)de_Kit_MSI_H61M-E33_(B3)-i3_2120-8GB/980041/?tk=7&lk=4850

Ik gebruik alleen office, internet en kijk HD films.
  zondag 15 juli 2012 @ 16:16:28 #85
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114231952
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:05 schreef Maryn. het volgende:
Ik heb nog oude harde schijf liggen (300GB, 7200rpm volgens mij), kast, voeding.
Is dan deze upgradekit wat? Of ook een grafische kaart erbij?
http://www.alternate.nl/h(...)de_Kit_MSI_H61M-E33_(B3)-i3_2120-8GB/980041/?tk=7&lk=4850

Ik gebruik alleen office, internet en kijk HD films.
quote:
Helaas is dit product (tijdelijk) niet meer leverbaar.
http://tweakers.net/pricewatch/
pi_114232690
quote:
Kan je daar wel naar toe linken alleen heeft hij daar niks aan.
@ Maryn Die upgrade kit is dan genoeg ja, is wel wat aan de prijs vind ik. Hoeft niet perse een videokaart bij de I3 processor heeft een GPU aanboord.
  zondag 15 juli 2012 @ 16:40:44 #87
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114232965
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:34 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

Kan je daar wel naar toe linken alleen heeft hij daar niks aan.

Nee, maar dan kan hij naar het product linken. Ik weet niet wat 'ie nou wil bestellen omdat dat product niet beschikbaar meer is bij Alternate.
pi_114232989
Product is gewoon te vinden, even verder kijken dan alleen linkje.
  zondag 15 juli 2012 @ 17:01:24 #89
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114234001
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:41 schreef kabouter1986 het volgende:
Product is gewoon te vinden, even verder kijken dan alleen linkje.
Klopt, zie het nu. :')
pi_114266262
Bedankt allen, maar als jullie zouden moeten kiezen tussen uit:
Processor AMD A8-3870K Black Edition ¤ 97,80
Moederbord Asrock A75 PRO4-M ¤ 60,96
Geheugen Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9 Low Profile ¤ 27,95

http://tweakers.net/revie(...)en-basissysteem.html

of deze:
ALTERNATE Upgrade Kit MSI 760GM-P23 (FX)/ FX6100 / 8GB voor 210 euro

Daarnaast kan die AMD A8-3780K vervangen worden door AMD A6-3500, deze is 35 euro goedkoper.. dan kan ik beter wel voor de AMD A8-3780K gaan of niet?
pi_115431162

Kan er iemand dit winkelkarretje goedkeuren? Zullen alle componenten probleemloos samenwerken?
Ik heb reeds de behuizing, een dvd-speler en een HDD.
Zijn er misschien nog componenten waarop ik kan uitsparen? Want de totale prijs ligt nu al over de 700 euro.

Ik apprecieer elke hulp!
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:27:52 #92
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115431528
Ik zou ipv de ADATA S510 gaan voor een 830 en volgens mij volstaat een Corsair 340 ook wel als voeding. Ik heb dit ff samengesteld, min of meer hetzelfde:

http://tweakers.net/gallery/463965?wish_id=304184#tab:wenslijst

¤ 698,83 bij MyCom.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:35:49 #93
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115431838
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2012 01:51 schreef LompeHork het volgende:
Mooi initiatief! Ik maak morgen wel even een headertje voor je, even kijken hoe het loopt. :)

plaatje van je mamaplank plakt niet trouwens ;)
pi_115431964
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:27 schreef Quotidien het volgende:
Ik zou ipv de ADATA S510 gaan voor een 830 en volgens mij volstaat een Corsair 340 ook wel als voeding. Ik heb dit ff samengesteld, min of meer hetzelfde:

http://tweakers.net/gallery/463965?wish_id=304184#tab:wenslijst

¤ 698,83 bij MyCom.
Waarom geen i5 3450k?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:39:51 #95
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115431976
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:39 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Waarom geen i5 3450k?
Uhm, omdat hij een i5 2500k wilt? Ik heb geen idee wat hij ermee gaat doen dus ik kan niet in het wildeweg een beetje gaan hakken.
pi_115432305
Wat is het verschil tussen een i2500K en een 3450K?
Zijn ze allebei socket 1155?
pi_115432354
En is 430 W wel genoeg?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:52:39 #98
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115432424
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:49 schreef seanw712 het volgende:
Wat is het verschil tussen een i2500K en een 3450K?
Zijn ze allebei socket 1155?
3450k bestaat niet eens zie ik net. :') AppleOcean bedoelt 3450 denk ik. Die heb ik trouwens ook.
pi_115432482
Sorry de 3570 k.

Hij is 0.1 ghz sneller, Veel nieuwer (meer dan een jaar nieuwer, beter onboars videochip en maar 16 euro duurder, en heeft een lager verbruik.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/46/305922;273449
pi_115432533
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:52 schreef Quotidien het volgende:

[..]

3450k bestaat niet eens zie ik net. :') AppleOcean bedoelt 3450 denk ik. Die heb ik trouwens ook.
Nee de 3570 k.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:55:13 #101
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115432547
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:53 schreef AppleOcean het volgende:
Sorry de 3570 k.

Hij is 0.1 ghz sneller, Veel nieuwer (meer dan een jaar nieuwer, beter onboars videochip en maar 16 euro duurder, en heeft een lager verbruik.

http://tweakers.net/pricewatch/compare/46/305922;273449
Dan zou ik inderdaad voor die gaan.

Maar wat wilt seanw712 er mee gaan doen? Is wel handig om te weten.
pi_115432614
De 3450 is 33 euro goedkoper, maar heeft een mindere onboard gpu, en is 0.2 ghz minder snel.
pi_115432638
Het zou gewoon een goed gamesysteem moeten worden, dat wel even meegaat.
pi_115432657
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:55 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dan zou ik inderdaad voor die gaan.

Maar wat wilt seanw712 er mee gaan doen? Is wel handig om te weten.
Ja, das wel handig. Wss maakt die onboard chip niet uit, want hij zet er denk ik wel een offboard chip in.
pi_115432690
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:57 schreef seanw712 het volgende:
Dan moet er een flinke gpu in.

Die kunnen best duur worden. Welke spellen ga je spelen?
En ga je op ultra spelen?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:58:19 #106
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115432701
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:57 schreef seanw712 het volgende:
Voor een gamebak is je CPU echt zwaar overkill.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:58:40 #107
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115432717
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:58 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Dan moet er een flinke gpu in.

Die kunnen best duur worden. Welke spellen ga je spelen?
En ga je op ultra spelen?
Ik speel met mijn 6850 alles op ultra. ;)
pi_115432735
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:58 schreef Quotidien het volgende:

[..]

:Y
Dan kun je ook best de 3450 nemen.
pi_115432748
quote:

[..]

Ik speel met mijn 6850 alles op ultra. ;)
Welke spellen? Prijs?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:59:54 #110
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115432770
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:59 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Welke spellen? Prijs?
Uhm, Skyrim bijvoorbeeld?
pi_115432857
Skyrim is toch niet zo zwaar?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:02:36 #112
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115432879
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:01 schreef AppleOcean het volgende:
Skyrim is toch niet zo zwaar?
Heul niet.
pi_115432939
Wel of niet zwaar?
pi_115432979
Skyrim, Crysis... enz... dat zou ik spelen in high/ultra

http://www.4launch.nl/sho(...)p-4-productid-120351 is dit stil genoeg?
pi_115433048
Ik zou een zwaardere nemen, voor als je nog iets wil bijplaatsen later. Effe het verbruik van alles optellen, en daar een stukje boven gaan zitten.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:07:38 #116
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115433080
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:04 schreef seanw712 het volgende:
Skyrim, Crysis... enz... dat zou ik spelen in high/ultra

http://www.4launch.nl/sho(...)p-4-productid-120351 is dit stil genoeg?
Ja joh, voor een gamerig in dat budget volstaat een 430 v2 ook prima.
pi_115433163
Ja, maar zoals AppleOcean al zei, als ik later nog wat extra wil plaatsen... koelers, hdd's enz...
Dan zou die stil genoeg moeten zijn?
pi_115433242
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/16551

Dit is mijn voorlopige winkelwagen...
Toch al wel een 20tal euros goedkoper...
pi_115433320
Pak de samsung 830 ssd.
pi_115433325
quote:

[..]

Alsof games niets op de processor doen?
pi_115433421
Vooral gta is cpu heavy
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:14:16 #122
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115433447
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:11 schreef seanw712 het volgende:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/16551

Dit is mijn voorlopige winkelwagen...
Toch al wel een 20tal euros goedkoper...
Als je echt zo op een paar tientjes gebrand bent moet je even bij Tweakers je lijstje maken en kijken waar het het goedkoopst is. 4Launch is over het algemeen wel duur.

quote:
14s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:12 schreef Dimens het volgende:

[..]

Alsof games niets op de processor doen?
Tuurlijk wel, maar je hebt als je alleen gaat gamen geen 2500k nodig,
pi_115433528
3570 k is toch prima? Nit veel duurder en dan kun je er meer mee.
pi_115433590
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:14 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Als je echt zo op een paar tientjes gebrand bent moet je even bij Tweakers je lijstje maken en kijken waar het het goedkoopst is. 4Launch is over het algemeen wel duur.

[..]

Ga naar mycom of dixons ofzo :)
pi_115433603
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:14 schreef Quotidien het volgende:

[..]

[..]

Sommige games is een goede CPU wel belangrijk.
pi_115435211
Ok,

De cpu heb ik veranderd naar de i3550... dat zou snel genoeg moeten zijn?
En waarom is de 830 ssd zo belangrijk? de deze is sneller en een paar euro's goedkoper..
http://www.dixons.nl/hard(...)tex-3-120gb-2-5.html
pi_115435272
Dat ocz niet te vertrouwen is.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:49:15 #128
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115435304
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:48 schreef AppleOcean het volgende:
Dat ocz niet te vertrouwen is.

OCZ is nogal onbetrouwbaar ja.
pi_115435322
En neem nou gewoon de i5 3570k.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:50:16 #130
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115435358
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:49 schreef AppleOcean het volgende:
En neem nou gewoon de i5 3570k.
Dit, als je een dikke overkill CPU wilt hebben.
pi_115435423
[quote]7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:50 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dit, als je een dikke overkill CPU wilt hebben.
[/quote
Hij is maar 14 euro duurder
pi_115435732
Ik heb liever overkill dan niet goed genoeg... de pc moet wel even meegaan...
Welk moederbord moet ik kopen voor een ATX voeding, socket 1155 en een MSI Radeon HD7850 Twin Frozr OC,2G

Graag =<100 euro
pi_115436696
Damn Dixons.nl verzendt blijkbaar niet naar Belgie... ik zal weer moeten overschakelen...

Welke webstore is het beste, die ook naar belgië verzendt?
pi_115436810
Dixons.be?
Mycom?
pi_115436991
dixons.be bestaat niet...
En op mycom kan ik nergens zien hoelang de verzending zal duren... maar dat is misschien nog altijd de beste optie.

Zou je trouwens aub willen antwoorden op de vraag over het moederbord?
pi_115437502
Dit lijkt me wel een mooie.

http://tweakers.net/pricewatch/291166/msi-z68a-g43-(g3).html#tab:info
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:42:39 #137
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115438105
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 21:17 schreef seanw712 het volgende:
Damn Dixons.nl verzendt blijkbaar niet naar Belgie... ik zal weer moeten overschakelen...

Welke webstore is het beste, die ook naar belgië verzendt?
Afuture of Azerty.
pi_115438302
afuture lijkt me wel iets
pi_115438313
Of rij even naar nederland 8-)
pi_115438339
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 21:47 schreef seanw712 het volgende:
afuture lijkt me wel iets
Kijken waar het het goedkoopste is, en waar de beste service is.
pi_115438489
OK, nu ben ik nog even aan het twijfelen over de voeding... die moet efficiënt, stil en veilig zijn...
maar op afuture hebben ze er heel veel verschillende aan verschillende prijzen..
advies?
pi_115438581
En wat is er mis met een ssd van bvb verbatim?
Die zijn een klein beetje goedkoper, beter r/w snelheid en ze lijken ook erg populair te zijn...
pi_115438612
Neem nou gewoon een samsung 830. Ga je geen spijt van krijgen.
pi_115438660
ok, en de voeding?
pi_115438750
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 21:54 schreef seanw712 het volgende:
ok, en de voeding?
Tel alles eens op en kijk hoeveel watt je minimaal nodig hebt.

Als je nog een tweede gpu oid wil plaatsen Dan verbruikt die weer extra stroom
pi_115438938
waarom zou ik een 2e grafische kaart nodig hebben? de MSI 7850 is toch krachtig genoeg?
Ik denk dat 550 W wel nodig is... de 7850 vraagt een voeding van minimum 500W... dus iets hoger is altijd handig zeker?

Maar nu weet ik wel absoluut niet welke merken te vertrouwen zijn... en niet teveel dB produceren
pi_115438994
Ja.

Die kaart is krachtig genoeg, maar mocht je later een snellere willen kun je hem er gewoon bijplaatsen, dan helpt die andere kaart ook nog.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:02:08 #148
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115439031
Neem nou alsjeblieft geen MSI kaart...
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:03:07 #149
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115439112
En voeding maakt bijna geen geluid, de fans en dan met name die van de GPU maken het meeste geluid.
pi_115439135
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:02 schreef Quotidien het volgende:
Neem nou alsjeblieft geen MSI kaart...
Wat is er mis met msi?

Asus is ook een goed merk trouwens.
pi_115439146
ok, doe dan maar een voorstel... rond de 220 euro liefst. :)
Mijn moederbord is trouwens ook van msi, is dat ook niet goed dan?
pi_115439301
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:03 schreef seanw712 het volgende:
ok, doe dan maar een voorstel... rond de 220 euro liefst. :)
Mijn moederbord is trouwens ook van msi, is dat ook niet goed dan?
Wat rond de 220 euro?

Ik heb geen problemen met msi, en ken ook niemand die er problemen mee heeft (gehad)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:05:39 #153
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115439313
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:03 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Wat is er mis met msi?

Asus is ook een goed merk trouwens.
Niks maar dan zou ik toch voor Sapphire gaan.
pi_115439360
Ah, dat kan.

Ik vind msi en asus prima :+
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:06:25 #155
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115439375
Sja, volgens mij liggen moederborden meer in het straatje van MSI..
pi_115439423
http://afuture.nl/productview.php?productID=380597
is dat beter als grafische kaart?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:08:07 #157
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115439500
Eigenlijk boeit het ook niet veel, het blijft toch dezelfde GPU. Maar ik zou voor een Sapphire gaan. XFX is ook prima hoor, heb ik zelf ook. :)
pi_115439562
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:06 schreef Quotidien het volgende:
Sja, volgens mij liggen moederborden meer in het straatje van MSI..
Oooh, je bedoelde de grafische kaart
Ik dacht het mobo, aangezien dit er ook uitziet als een kaart.

Nvidea en sapphire zijn wel goed.
pi_115439576
ok, dan wordt het XfX want een sapphire HD7850 hebben ze niet bij afuture
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:10:35 #160
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115439655
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:09 schreef seanw712 het volgende:
ok, dan wordt het XfX want een sapphire HD7850 hebben ze niet bij afuture
Joh, maak eens je lijstje op Tweakers.net. Word je nergens in beperkt en kun je de goedkoopste webshop zien.
pi_115439667
Maar nvidea is geen merk op zich, ze verkopen het door aan andere merken die er dan wat van maken. Heel veel verschil zit er niet in de videokaart merken.
pi_115439719
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:10 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Joh, maak eens je lijstje op Tweakers.net. Word je nergens in beperkt en kun je de goedkoopste webshop zien.
Dit.

Je hoeft niet bij een shop te bestellen, je kunt ook bij meerdere. Als je hem laat assembleren, ja dan moet je naar 1 shop gaan.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:11:54 #163
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115439735
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:10 schreef AppleOcean het volgende:
Maar nvidea is geen merk op zich, ze verkopen het door aan andere merken die er dan wat van maken. Heel veel verschil zit er niet in de videokaart merken.
Juist wel, je hebt AMD en nVidia. Maar AMD is over het algemeen beter voor gaming.
pi_115439742
ja, maar ik wil liefst wel alles bij dezelfde webshop aankopen..., anders hopen de verzendkosten zich toch op...

Hoe zit het nu met de voeding trouwens?
pi_115439788
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:11 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Juist wel, je hebt AMD en nVidia. Maar AMD is over het algemeen beter voor gaming.
Nvidea verkoopt geen kant en klare kaarten aan consumenten.

En ik ben geen amd fan eigenlijk :+
pi_115439837
hehe pff... mij boeit dat allemaal niet... zolang als ze maar werken..
pi_115439873
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:12 schreef seanw712 het volgende:
ja, maar ik wil liefst wel alles bij dezelfde webshop aankopen..., anders hopen de verzendkosten zich toch op...

Stel, je hebt 7,50 verzendkosten per shop.

Als eeen onderdeel bij de ene shop 10 euro goedkoper is, dan spaar je 2.50 per onderdeel.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:14:55 #168
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115439930
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:13 schreef seanw712 het volgende:
hehe pff... mij boeit dat allemaal niet... zolang als ze maar werken..
_O- :') _O_
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:15:48 #169
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115439999
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:12 schreef seanw712 het volgende:

ja dan maak je een lijst op tweakers.net en dan kun je zien waar je het goedkoopste alles in 1 keer kunt bestellen
pi_115440022
ok, maar naar belgië is de verzending meestal al 10 euro, en meestal zit er niet zo'n reusachtig verschil in prijs tussen de onderdelen...
pi_115440066
en afuture lijkt mij goedkoop genoeg :)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:16:50 #172
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115440075
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:16 schreef seanw712 het volgende:
ok, maar naar belgië is de verzending meestal al 10 euro, en meestal zit er niet zo'n reusachtig verschil in prijs tussen de onderdelen...
Kan zomaar 20 euro tussen zitten.
pi_115440089
quote:
Ga nou gewoon naar tweakers.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:17:20 #174
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115440104
quote:
en afuture lijkt mij goedkoop genoeg :)
Dan bestel je hem bij Afuture. Prima winkel. Service is top en je kan alles bijhouden.
pi_115440180
Ga nou gewoon naar tweakers.

Hoewel afuture wel een goede shop is, ga naar tweakers.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:19:38 #176
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115440270
Ach, dan bespaart 'ie een paar tientjes..
pi_115440335
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:19 schreef Quotidien het volgende:
Ach, dan bespaart 'ie een paar tientjes..
Wanneer?

Als je gebrand zit op een paar tientjes, neem dan ook een goedkope shop.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:21:18 #178
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115440361
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:20 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Wanneer?

Als je gebrand zit op een paar tientjes, neem dan ook een goedkope shop.
Als ie op tnet kijkt. En Afuture is over het algemeen de goedkoopste hoor.
pi_115440397
Ja.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:22:53 #180
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115440450
Maar op Tnet wordt ook voor je berekend wat het goedkoopste is, met verzendkosten etc. meegerekend. Dus bijv. dat je bij Shop A 3 onderdelen koopt, bij Shop B 4, etc.
pi_115440541
Ja idd.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:25:38 #182
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115440658
Maargoed, niet iedereen boeit die paar tientjes. Ik als arme scholier kan dat wel gebruiken. :P
pi_115440835
Een paar tientjes meer overhouden zonder op een punt in te leveren is toch voor iedereen mooi?
pi_115440924
Voila: http://tweakers.net/price(...)%5B%5D=8545#shoplist

Er moet nog wel een voeding bij, en de totaalprijs is niet helemaal correct want er moet nog 11 euro extra btw bij voor verzending naar België.

Maar afuture komt dus het goedkoopste uit...
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:30:58 #185
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115441049
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:29 schreef seanw712 het volgende:
Voila: http://tweakers.net/price(...)%5B%5D=8545#shoplist

Er moet nog wel een voeding bij, en de totaalprijs is niet helemaal correct want er moet nog 11 euro extra btw bij voor verzending naar België.

Maar afuture komt dus het goedkoopste uit...
Raar he, als je alles van te voren bij Afuture selecteert. :+
Maar voor de voeding zou ik gewoon een 500W pakken..
pi_115441160
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:30 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Raar he, als je alles van te voren bij Afuture selecteert. :+
Maar voor de voeding zou ik gewoon een 500W pakken..
Dit.

J bent toch niet van plan te upgraden, heb ik al gehoord.
pi_115441202
wat bedoel je?

500 W is wel het minimum dat de videokaart vraagt... welk merk zou je dan aanraden?
pi_115441265
later wil ik eventueel wel upgraden, misschien een beter koelingssysteem, een groteer HDD dan degene die ik thuis heb... en als het systeem een beetje oud word... misschien een paar dingetjes vervangen
pi_115441317
Of je kijkt gewoon in de OP en ziet dat corsair en antec aanraders zijn.
pi_115441413
de OP?
pi_115441445
Haal de hdd niet weg, maar plaats er dan een nieuwe bij.

Zitten genoeg sata poorten in.

Btw is sata 600 , wat je 2 x hebt, sneller dan sata 300, wat je 4 keer hebt.

Sluit sata 300 schijven liever op 300 aan, zo verspeel je geen sata 600 poorten.
pi_115441478
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:36 schreef seanw712 het volgende:
de OP?

OpeningsPost
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:39:03 #193
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115441558
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:33 schreef seanw712 het volgende:
wat bedoel je?

500 W is wel het minimum dat de videokaart vraagt... welk merk zou je dan aanraden?
Dan neem je deze.
pi_115441581
ok bedankt!

http://afuture.nl/productview.php?productID=251075

Is dit goed genoeg, dan heb ik nog 550 W over "just in case"?
pi_115441613
Die is prima, met 5 jaar carry in garantie nog ook.
pi_115441679
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:39 schreef seanw712 het volgende:
ok bedankt!

Ja. Die gaat honderdduizend uur mee.

En selecteer nou op tweakers ipv bij afuture.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:42:34 #197
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115441772
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:39 schreef seanw712 het volgende:
ok bedankt!

Neem nou gewoon degene die ik je net gaf, dan weet je zeker dat je goed zit en hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden.
pi_115441785
pi_115441792
En trouwens, bij dat mobo heb je 2x usb 3.0 en 12 x usb 2.0 verspil de 3.0 poorten aub niet aan je muizen oid, maar aan externe hdd's met usb 3.0 etc.

2.0 in 3.0 is niets sneller dan 2.0 in 2.0
pi_115441795
Ok, ik switch terug naar XFX...
pi_115441855
Past alles trouwens wel in je kast?

Aangezien er van die grafkasten zijn... Niet normaal.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:45:23 #202
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115441903
Ja, wat voor een behuizing heb je?
pi_115441908
Bedankt AppleOcean, maar dat wist ik al... gelukkig :)

http://tweakers.net/price(...)&maxshops=5#shoplist
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:46:50 #204
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115441976
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:45 schreef seanw712 het volgende:
Bedankt AppleOcean, maar dat wist ik al... gelukkig :)

http://tweakers.net/price(...)&maxshops=5#shoplist
Nu kom je weer duurder uit.. Je moet wel even kijken of ze alles bij Afuture hebben, wat nu dus niet het geval is.
pi_115441983
De behuizing is Gigabyte:

Hier is een foto met de originele inhoud :)

zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:47:50 #206
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115442034
Past alles prima in.
pi_115442050
en de voeding hebben ze toch wel bij afuture?

http://afuture.nl/productview.php?productID=217257
pi_115442068
Doe die voeding weg uit je lijstje. Spaart 60 euro, en je hebt al een 550 watt voeding. Als die kapot is kun je een nieuwe kopen.
pi_115442082
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:48 schreef seanw712 het volgende:
en de voeding hebben ze toch wel bij afuture?

http://afuture.nl/productview.php?productID=217257
Neem geen voeding, je hebt al voeding.
pi_115442222
Juist! slimme jongens jullie :)

ik had origineel een nieuwe voeding genomen omdat ik een micro-atx moederbord wilde nemen en daarmee was die voeding niet compatible (ze is al 5 jaar oud)...

dus zou ze compatibel zijn met het moederbord dat ik wil nemen (dat gewoon atx is)?
pi_115442332
Welke aansluiting zit er op je voeding? Kijk of die op het mobo zit, voila.

Als die er niet opzit, ja dan moet je toch echt een andere.
pi_115442398
naar wat voor aansluiting moet ik zoeken?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:54:50 #213
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115442440
Juistem, wij kennen jouw voeding niet.
pi_115442457
Van je voeding naar mobo.
pi_115442492
Het is een Recom Power Engine 550TC
pi_115442497
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:54 schreef Quotidien het volgende:
Juistem, wij kennen jouw voeding niet.
We weten alleen dat hij 60 euro kan uitsparen, aangezien deze voeding ook 550 watt is.
pi_115442562
Dat past. Op beide zit ATX.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:58:04 #218
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115442592
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 22:55 schreef seanw712 het volgende:
Het is een Recom Power Engine 550TC
Ja, die is gewoon compatible met een ATX-mobo..
pi_115442681
Scheelt weer mooi 60 euro.
Kun je investeren in iets anders.
pi_115442760
perfect! bedankt
pi_115442774
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:00 schreef seanw712 het volgende:
perfect! bedankt
Geen dank
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:02:00 #222
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115442830
CPU blijft zwaar overkill. Sowieso een CPU die bijna evenveel kost als de GPU in een gamebak. :')
pi_115442906
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:02 schreef Quotidien het volgende:
CPU blijft zwaar overkill. Sowieso een CPU die bijna evenveel kost als de GPU in een gamebak. :')
Wat is er mis met die cpu?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:03:20 #224
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115442923
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:03 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Wat is er mis met die cpu?
Overkill.
pi_115443020
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:03 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Overkill.
Over een paar jaar niet meer, en voor die 16 euro...
pi_115443049
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:02 schreef Quotidien het volgende:
Hij kan een 60 euro duurdere gpu nemen dan eerst.
pi_115443182
En als hij ipv een 128 gb ssd een 64 gb neemt spaar je weer 40 euro.
Op die ssd hoeven toch alleen het os, en games. De rest gaat op je hdd.

Dan kun je een duurdere kaart nemen.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:08:27 #228
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115443188
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:05 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Hij kan een 60 euro duurdere gpu nemen dan eerst.
Ik zou persoonlijk ook die voeding gewoon houden en voor een betere GPU gaan.
pi_115443223
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:08 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk ook die voeding gewoon houden en voor een betere GPU gaan.
Zeg ik toch?
pi_115443256
Goed, nu heb je al 320 euro voor je gpu.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:11:23 #231
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115443330
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:08 schreef AppleOcean het volgende:
En als hij ipv een 128 gb ssd een 64 gb neemt spaar je weer 40 euro.
Op die ssd hoeven toch alleen het os, en games. De rest gaat op je hdd.

Dan kun je een duurdere kaart nemen.
Ik heb op mijn SSD echt geen ruimte meer voor veel games hoor.
pi_115443496
Wat zeggen jullie juist?

Ik ben trouwens sowieso al van plan om de voeding te behouden...
pi_115443543
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:11 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik heb op mijn SSD echt geen ruimte meer voor veel games hoor.
Hoeveel gb heb je en staan er echt alleen windows en games op?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:16:30 #234
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115443544
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:15 schreef seanw712 het volgende:
Wat zeggen jullie juist?

Wat een rare zin. Dat snappen wij als Nederlanders niet. :+
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:17:18 #235
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115443580
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:16 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Hoeveel gb heb je en staan er echt alleen windows en games op?
64, en een boel program files van voor ik de partition instelde op HDD, maar ik kan het niet meer verwijderen. :'( :'(
pi_115443712
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:17 schreef Quotidien het volgende:

[..]

64, en een boel program files van voor ik de partition instelde op HDD, maar ik kan het niet meer verwijderen. :'( :'(
Als je de partition instelt op hdd vanaf het begin is 64 gb toch genoeg?
Dan kun je dit kaartje nemen
http://tweakers.net/price(...)dition.html#tab:info
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:20:32 #237
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115443726
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Als je de partition instelt op hdd vanaf het begin is 64 gb toch genoeg?
Dan kun je dit kaartje nemen
http://tweakers.net/price(...)dition.html#tab:info
Ja maar ik niet gedaan.
pi_115443795
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:20 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ja maar ik niet gedaan.
Als hij dat wel doet is 64 gb prima ;)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:23:39 #239
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115443852
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:22 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Als hij dat wel doet is 64 gb prima ;)
En dan, staat het ding vol na 2 games. 8)7 Stil jij, je hebt geen ervaring. B-)
pi_115443854
Wat vind jij trouwens van http://tweakers.net/price(...)dition.html#tab:info kaart quot?
pi_115443891
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:23 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dan heb jij verdacht grote spellen.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:24:39 #242
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115443896
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:23 schreef AppleOcean het volgende:
Wat vind jij trouwens van http://tweakers.net/price(...)dition.html#tab:info kaart quot?
Weet ik veel.
pi_115443912
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:23 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Hij kan ook Ijn budget 40 euro ophogen en besparen op iets anders...
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:25:07 #244
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115443919
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:24 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Dan heb jij verdacht grote spellen.
Wat speel jij dan? Farmerama? _O- Een Skyrim is al makkelijk 10GB.
pi_115443955
Wat zeggen jullie juist = ik snap niet echt waar het over gaat... :)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:27:42 #246
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444022
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:25 schreef seanw712 het volgende:
Wat zeggen jullie juist = ik snap niet echt waar het over gaat... :)
Niks, bestel je bak nou maar. :)
pi_115444077
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:25 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Wat speel jij dan? Farmerama? _O- Een Skyrim is al makkelijk 10GB.
Dan zit je samen met windows op 20 gb, heb je nog ongeveer 34 gb over (64 - 6 gb vrij voor de snelheid,- 4 gb voor het echte formaar.

Je kun ook je buget iets verhogen.
pi_115444108
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:27 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Niks, bestel je bak nou maar. :)
Neem dan een kaart van 280 euro, die 40 euro gewoon in de ssd stoppen dan...
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:30:49 #249
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444162
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:28 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Dan zit je samen met windows op 20 gb, heb je nog ongeveer 34 gb over (64 - 6 gb vrij voor de snelheid,- 4 gb voor het echte formaar.

Je kun ook je buget iets verhogen.
Windows = 20GB. Altijd 10GB overhouden. Zit je al halverwege met Windows alleen.
pi_115444233
Zie boven.
pi_115444264
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:30 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Windows = 20GB. Altijd 10 GB overhouden. Zit je al halverwege met Windows alleen.
10%, geen 10 GB
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:34:15 #252
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444308
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:33 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

10%, geen 10 GB
Ook goed. :') Laat die jongen nou gewoon dat systeem bestellen, is een prima systeem.
pi_115444386
Waarom geen beter videokaart als je 60 euro over hebt?
pi_115444388
ja, 128GB is genoeg denk ik zo, nogmaals bedankt allebei!
Ik zal hem morgen bestellen :)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:36:47 #255
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444425
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:35 schreef AppleOcean het volgende:
Waarom geen beter videokaart als je 60 euro over hebt?
Ik zit hier nu hardop te lachen. :D
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:37:16 #256
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444443
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:35 schreef seanw712 het volgende:
ja, 128GB is genoeg denk ik zo, nogmaals bedankt allebei!
Ik zal hem morgen bestellen :)

gr gr. quot en apple.
pi_115444469
You got it!
pi_115444493
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:36 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik zit hier nu hardop te lachen. :D
Want?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:38:19 #259
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444497
Laat even weten of ie bevalt..
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:38:38 #260
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444512
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:38 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Want?
Dat je maar vol blijft houden over je 60 euro. :')
pi_115444528
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:38 schreef Quotidien het volgende:
Laat even weten of ie bevalt..
.

Graag een revieuw ja :Y.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:39:19 #262
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444545
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:38 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

.

Graag een revieuw ja :Y.
Review
pi_115444552
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:38 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dat je maar vol blijft houden over je 60 euro. :')
Stop die dan in je ssd, heb je 256 gb, kan er nog meer op.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:39:45 #264
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444567
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:39 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Stop die dan in je ssd, heb je 256 gb, kan er nog meer op.
_O_

We hebben het hele topic volgespamd. :7
pi_115444576
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:39 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Review
Sorry, ik zit op m'n iPad.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:40:19 #266
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444595
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:39 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Sorry, ik zit op m'n iPad.
Waarom moet je als 14-jarige een iPad hebben?
pi_115444606
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:39 schreef Quotidien het volgende:

[..]

_O_

We hebben het hele topic volgespamd. :7
Maakt niet uit, die jongen heeft een setup en daar is dit topic voor.
pi_115444617
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:40 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Waarom moet je als 14-jarige een iPad hebben?
Vind ik leuk, hoezo?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:41:29 #269
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444644
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:40 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Vind ik leuk, hoezo?
Je hebt een laptopje en een iPad? Voor dat geld had je een leuk systeem kunnen samenstellen.
pi_115444686
http://tweakers.net/price(...)30-series-256gb.html stop deze erin. 70 euro duurder ipv 60, sorry, maar wel 256 GB ipv 128 GB
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:43:30 #271
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444732
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:42 schreef AppleOcean het volgende:
http://tweakers.net/price(...)30-series-256gb.html stop deze erin. 70 euro duurder ipv 60, sorry, maar wel 256 GB ipv 128 GB
Zonde, als ie die 60 euro extra besteedt moet het gewoon naar een GPU gaan.
pi_115444734
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:41 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Je hebt een laptopje en een iPad? Voor dat geld had je een leuk systeem kunnen samenstellen.
Laptop = kapot, en ik had 2 pc's en randapparatuur moeten kopen, omdat ik gescheiden ouders heb, en ik ben ongeveer evenveel bij mijn vader als bij mijn moeder. Ik moet nog wel een laptop kopen ja.
pi_115444758
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:43 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Zonde, als ie die 60 euro extra besteedt moet het gewoon naar een GPU gaan.
Godverdomme laat maar. Hou die 60 euro in je zak voor een game.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:44:25 #274
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444769
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:43 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Laptop = kapot, en ik had 2 pc's en randapparatuur moeten kopen, omdat ik gescheiden ouders heb, en ik ben ongeveer evenveel bij mijn vader als bij mijn moeder. Ik moet nog wel een laptop kopen ja.
Dan nog, een iPad als scholier zijnde. :') Dat geld kun je veel en veel nuttiger besteden.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:44:47 #275
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444785
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:44 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Godverdomme laat maar. Hou die 60 euro in je zak voor een game.
pi_115444795
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:44 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dan nog, een iPad als scholier zijnde. :') Dat geld kun je veel en veel nuttiger besteden.
Aan?

Heb geld over, en ik werk.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:45:11 #277
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444808
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:44 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Aan?

Heb geld over, en ik werk.
Aan een chille laptop bijvoorbeeld, of opsparen voor een leuke pc.

Wat doe je voor werk?
pi_115444825
Lees, ik werk voor een minimum jeugdloon.
pi_115444836
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:45 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Aan een chille laptop bijvoorbeeld, of opsparen voor een leuke pc.

Wat doe je voor werk?
Horeca.

Ik wil een mekboek.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:45:46 #280
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444840
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:45 schreef AppleOcean het volgende:
Lees, ik werk voor een minimum jeugdloon.
Ik ook hoor. ;( Maar wat doe je?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:45:58 #281
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444855
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:45 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Horeca.
Afwassen? Hoe heb je dat verkregen?
pi_115444892
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:45 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Afwassen? Hoe heb je dat verkregen?
Afwassen, tafels dekken, klanten helpen, jeweetwel.
Gewoon naar een cafeetje stappen en vragen of ze werk hebben.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:47:21 #283
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444912
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:46 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Afwassen, tafels dekken, klanten helpen, jeweetwel.
Gewoon naar een cafeetje stappen en vragen of ze werk hebben.
Prima werk opzich, ik dacht alleen dat dat wel beter verdiende.
pi_115444919
Wat doe jij? Wat verdien jij en hoe oud ben je eig?
pi_115444944
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:47 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Prima werk opzich, ik dacht alleen dat dat wel beter verdiende.
Nee, ik ben 14. Ik mag blij zijn dat ik werk heb, eig mag ik niet werken.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:48:20 #286
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444947
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:47 schreef AppleOcean het volgende:
Wat doe jij? Wat verdien jij en hoe oud ben je eig?
Ik ben 15, loop een keer per week een wijk ( :') ) en dat is ook het enige wat ik heb kunnen krijgen.
Maar binnenkort eigen bedrijfje. :7 :7
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:48:39 #287
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115444961
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:48 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Nee, ik ben 14. Ik mag blij zijn dat ik werk heb, eig mag ik niet werken.

Je mag zeker wel werken, alleen niet heel veel.
pi_115444977
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:48 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik ben 15, loop een keer per week een wijk ( :') ) en dat is ook het enige wat ik heb kunnen krijgen.
Maar binnenkort eigen bedrijfje. :7 :7
Wat voor een bedrijf?

Dat verdient beter, ik verdien 2,64 per uur.
pi_115444990
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:48 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Je mag zeker wel werken, alleen niet heel veel.
14= werken onder begeleiding van een meerderjarige.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:50:07 #290
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115445031
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:49 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

14= werken onder begeleiding van een meerderjarige.
Ja, dat cafe wordt toch gerund door volwassenen, of niet dan.
pi_115445055
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:50 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ja, dat cafe wordt toch gerund door volwassenen, of niet dan.
Ja, nou en?

Welk bedrijf krijg je binnenkort?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:51:49 #292
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115445099
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:50 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Ja, nou en?

Welk bedrijf krijg je binnenkort?
Laat maar.

Ik krijg helemaal niks. :)
pi_115445124
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:51 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Laat maar.

Ik krijg helemaal niks. :)
wat wordt jou bedrijf binnenkort?
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:53:15 #294
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115445166
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:52 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

wat wordt jou bedrijf binnenkort?
Hou ik liever voor mezelf, moet het eerst gaan waarmaken natuurlijk.
pi_115445182
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:53 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Hou ik liever voor mezelf, moet het eerst gaan waarmaken natuurlijk.
Ah, oke.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:55:36 #296
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115445251
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:53 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Ah, oke.
Maar ben jij nog wat van plan in de nabije toekomst?
pi_115445294
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:55 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Maar ben jij nog wat van plan in de nabije toekomst?
Nee, school he.
Ik weet ook niet of ik contractverlenging krijg, als ik minder tijd heb.
  zondag 12 augustus 2012 @ 00:04:18 #298
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115445640
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 23:56 schreef AppleOcean het volgende:

[..]

Nee, school he.
Ik weet ook niet of ik contractverlenging krijg, als ik minder tijd heb.
Even afwachten dan.
pi_115445730
Ik weet ook niet of ik het wil, school kost tijd.
  zondag 12 augustus 2012 @ 00:07:38 #300
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115445786
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 00:06 schreef AppleOcean het volgende:
Ik weet ook niet of ik het wil, school kost tijd.
Hoeveel uren werk je dan?
  zondag 12 augustus 2012 @ 00:07:51 #301
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_115445794
tevens lapo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: