Die belastingopbrengsten zijn te verwaarlozen (althans volgens een Zembla-uitzending die ik niet zolang geleden zag), en veel van die ondernemingen hebben nauwelijks werknemers in dienst maar hebben puur administratief hun hoofdkantoor in Nederland, met een tafel, bureaustoel, een printer en een brievenbus zogezegd.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nederland is nog steeds een zeer aantrekkelijk land vanuit fiscaal perspectief bezien voor ondernemingen, maar niet als het aan de SP ligt. Terwijl dat nog een van de weinige sectoren is waarmee buitenlands geld naar Nederland toe wordt gehaald, hetzij door de werkenden die zich ermee bezig houden, hetzij door de belastingopbrengsten.
Om de een of andere reden denk de SP dat het geld verdiend wordt met zorg, maatschappelijk werk en onderwijs. Allemaal leuk en aardig, maar je koopt er niets voor.
Verschil in realiteit eerder. Erg nobel van je, die opvattingen, maar de schoorsteen rookt er niet mee. Doet mij denken aan Van Bommel die zat te klagen over de verkoop van legermeuk aan Oman. 600 miljoen leverde dat op. Hij vond dat het niet kon. Leuk hoor, zit je met je morele superioriteit en een gat van 600 miljoen.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Solidariteit? Principe? Ik vind het ook een gotspe dat mensen die miljoenen verdienen een brievenbusmaatschappij in Amsterdam hebben om minder belasting te hoeven betalen, terwijl hun eigen land zeer slecht draait.
Zie bijvoorbeeld het voorbeeld van 's werelds grootste hypocriet.
SP is principieel tegen belastingontduiking, cq belastingontwijking. Het zou van een enorme hypocrisie getuigen als je dan wel akkoord gaat met belastingontwijking als je er zelf van profiteert.
Nu snap ik wel dat jij waarschijnlijk profijt boven alles wil laten prevaleren, maar daar zit juist een verschil qua opvattingen.
1,5 miljard directe opbrengsten, en dan nog eens 5000 man die (betaald door buitenlandse) ondernemingen hun werk in de sector hebben.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die belastingopbrengsten zijn te verwaarlozen (althans volgens een Zembla-uitzending die ik niet zolang geleden zag), en veel van die ondernemingen hebben nauwelijks werknemers in dienst maar hebben puur administratief hun hoofdkantoor in Nederland, met een tafel, bureaustoel, een printer en een brievenbus zogezegd.
Het vorige programma van de SP is bij de vorige verkiezingen toch gewoon door het CPB doorgerekend en haalbaar geacht? In tegenstelling tot dat van sommige andere partijen.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:29 schreef eriksd het volgende:
De SP heeft alleen oog voor wat wat zij vinden dat allemaal moreel verwerpelijk is, maar hoe ze het afstoten gaan bekostigen, daar blijft het stil.
Verwaarlozen? De hele VPB over hun vermogen wordt geheft in Nederlandquote:Op zondag 20 mei 2012 17:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die belastingopbrengsten zijn te verwaarlozen (althans volgens een Zembla-uitzending die ik niet zolang geleden zag), en veel van die ondernemingen hebben nauwelijks werknemers in dienst maar hebben puur administratief hun hoofdkantoor in Nederland, met een tafel, bureaustoel, een printer en een brievenbus zogezegd.
Klopt maar de bedrijven vertrekken al een poosje een voor een, dus welke waarde gaat dat straks nog hebben? Wordt dat weer een heilig huisje?quote:Op zondag 20 mei 2012 17:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nederland is nog steeds een zeer aantrekkelijk land vanuit fiscaal perspectief bezien voor ondernemingen, maar niet als het aan de SP ligt. Terwijl dat nog een van de weinige sectoren is waarmee buitenlands geld naar Nederland toe wordt gehaald, hetzij door de werkenden die zich ermee bezig houden, hetzij door de belastingopbrengsten.
Om de een of andere reden denk de SP dat het geld verdiend wordt met zorg, maatschappelijk werk en onderwijs. Allemaal leuk en aardig, maar je koopt er niets voor.
Het CPB spreekt zich nooit uit over hoe haalbaar iets is, het CPB rekent het gewoon door aan de hand van statische modellen. Het wegvallen van bovenstaande inkomsten betekent dat er waarschijnlijk een toptarief opnieuw verhoogd gaat worden, bij een nog lagere grens. Het is allemaal zo gestoeld op gelijke monniken, gelijke kappen, dat er gewoon geen oog voor waar het geld nou feitelijk vandaan komt.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:32 schreef Ludd het volgende:
[..]
Pardon? Het vorige programma van de SP is bij de vorige verkiezingen gewoon doorgerekend en haalbaar geacht hoor. In tegenstelling tot dat van sommige andere partijen.
Dat is natuurlijk gelul, maargoed. Gaat om maximaal 1 tot 2% als er uberhaupt wat te heffen valt. Maargoed, de hele sector is voor Nederland een miljarenbusiness.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:32 schreef kort het volgende:
[..]
Verwaarlozen? De hele VPB over hun vermogen wordt geheft in NederlandDat is niet te verwaarlozen!
Het SP programma kwam er niet al te goed van af in vergelijking met andere politieke partijen.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:32 schreef Ludd het volgende:
Het vorige programma van de SP is bij de vorige verkiezingen toch gewoon door het CPB doorgerekend en haalbaar geacht? In tegenstelling tot dat van sommige andere partijen.
Het gaat hier niet om die paar multinationals, het gaat om de tienduizenden houdsters en trusts.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Klopt maar de bedrijven vertrekken al een poosje een voor een, dus welke waarde gaat dat straks nog hebben? Wordt dat weer een heilig huisje?
Het is ook de rechtse VVD die verschrikkelijk Eurofiel is en samen met het CDA en PVDA miljarden aan Griekenland cadeau heeft gegeven.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:27 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
een verstandig mens stemt rechts......
En vervolgens komen mekkeren dat er geen pensioen meer is als Griekenland valt - doordat wij niks deden?quote:Het is ook de rechtse VVD die verschrikkelijk Eurofiel is en samen met het CDA en PVDA miljarden aan Griekenland cadeau heeft gegeven.
Zeker wel. Dit was bij de vorige verkiezingen juist nog een issue. De CPB sprake gerede twijfel uit over de plannen omtrent bepaalde zware bezuinigingen op overheid.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het CPB spreekt zich nooit uit over hoe haalbaar iets is
Laat ik het anders formuleren. Dat het CPB technisch gezien een plan haalbaar acht maakt het niet wenselijk, en daar gaat de discussie over. En als je per se met een CPB doorrekening wil schermen, ik meen dat de SP daar inderdaad niet best uit kwam.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zeker wel. Dit was bij de vorige verkiezingen just een hot issue. De CPB sprake gerede twijfel uit over de plannen omtrent bepaalde zware bezuinigingen op overheid.
Ik haalde dit enkel aan omdat jij stelde dat de SP stil bleef wanneer het op alternatieven aan kwam. Dat is dus te weerleggen. Immers hebben ze gewoon een programma met daarin de alternatieven.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:47 schreef eriksd het volgende:
[..]
Laat ik het anders formuleren. Dat het CPB technisch gezien een plan haalbaar acht maakt het niet wenselijk, en daar gaat de discussie over.
Dat ligt er aan op welk punt je ze beoordeelt. Qua koopkracht, momenteel een hot issue, kwam de SP duidelijk als beste naar voren. (jaja, dat is makkelijk als je bepaalde zaken op laat lopen)quote:En als je per se met een CPB doorrekening wil schermen, ik meen dat de SP daar inderdaad niet best uit kwam.
Akkoord.quote:Maar nogmaals, ik heb weinig fiducie in die berekeningen. Het hoort erbij om voor de massa met wat cijfers te kunnen wapperen, maar stelt weinig voor.
Die hele Euro had er nooit moeten komen. Het volk is niets gevraagd. sterker nog bij een referendum in 2005 over de grondwet stemde Nederland, Frankrijk en Ierland (de andere volkeren mochten hier niet eens over stemmen, zo bang zijn de machthebbers dat het volk nee zegt) tegen de grondwet, tegen de EU en de grondwet is er gewoon gekomen en de EU is nadien nota bene nog verder uitgebreid met 'kansenlanden' als Roemenie, Bulgarije en nu met het Fascistische Kroatië. Vrijwel niemand ziet het zitten, maar tsja, de eurocraten hebben niet veel op met democratie en drukken dit er gewoon door.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:45 schreef kort het volgende:
[..]
En vervolgens komen mekkeren dat er geen pensioen meer is als Griekenland valt - doordat wij niks deden?
bang zijn voor het volk , nee, het volk is gewoon te dom om te snappen wat er nou daadwerkelijk gebeurd. Niemand die het een hol interesseerde waar we voor stemde. Iedereen stemde gewoon tegen omdat ze balkenende kut vonden.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Die hele Euro had er nooit moeten komen. Het volk is niets gevraagd. sterker nog bij een referendum in 2005 over de grondwet stemde Nederland, Frankrijk en Ierland (de andere volkeren mochten hier niet eens over stemmen, zo bang zijn de machthebbers dat het volk nee zegt) tegen de grondwet, tegen de EU en de grondwet is er gewoon gekomen en de EU is nadien nota bene nog verder uitgebreid met 'kansenlanden' als Roemenie, Bulgarije en nu met het Fascistische Kroatië. Vrijwel niemand ziet het zitten, maar tsja, de eurocraten hebben niet veel op met democratie en drukken dit er gewoon door.
De EU zal binnenkort uiteenvallen net als het Romeinse rijk destijds en ook vanwege interne spanningen en het feit dat de ambities te groot zijn, het rijk te groot is en daarmee volstrekt onbestuurbaar is.
De Euro moet gewoon weg, het is een munt die niet werkt, veel te hoge waarde heeft en de EU moet terug naar de EEG. samenwerking met andere landen is een zeer goede zaak. Maar deze unie is een misbaksel.
Ja, met maar 2 partijen die een beetje eurokritisch durven zijn. De PVV (voor mij geen optie, want ik ben tegen de invoering van een politiestaat en ik heb ook niets tegen Moslims) en de sp die ook erg soft kritiek geeft op de EU.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:54 schreef kort het volgende:
Het volk is niets gevraagd? Volgens mij wordt het je op 12 september weer gevraagd
De laatste keer dat er expliciet naar gevraagd werd, werd er een duidelijk antwoord gegeven. Dat was een duidelijk nee tegen de Europese grondwet.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:54 schreef kort het volgende:
Het volk is niets gevraagd? Volgens mij wordt het je op 12 september weer gevraagd
Iedereen is vrij om zijn eigen partij te beginnen.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ja, met maar 2 partijen die een beetje eurokritisch durven zijn. De PVV (voor mij geen optie, want ik ben tegen de invoering van een politiestaat en ik heb ook niets tegen Moslims) en de sp die ook erg soft kritiek geeft op de EU.
Alle andere partijen zijn eurofiel. Lekker veel keuze is er dan.![]()
Ik stem dan maar sp, maar het is geen goede afspiegeling als vrijwel alle partijen helemaal verliefd zijn op de EU en de Euro, terwijl het overgrote deel van het Nederlandse volk, deze mislukte unie totaal niet ziet zitten.
Dat zijn begrotingsplannen voor 4 jaar. Het CPB laat ook zien dat de verzorging staat onder de SP het grootste gevaar loopt (houdbaarheid). De kosten van zorg en het sociale vangnet worden onbetaalbaar als het programma van de SP wordt gehanteerd.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:32 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het vorige programma van de SP is bij de vorige verkiezingen toch gewoon door het CPB doorgerekend en haalbaar geacht? In tegenstelling tot dat van sommige andere partijen.
Onzin:quote:Op zondag 20 mei 2012 18:05 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat zijn begrotingsplannen voor 4 jaar. Het CPB laat ook zien dat de verzorging staat onder de SP het grootste gevaar loopt (houdbaarheid). De kosten van zorg en het sociale vangnet worden onbetaalbaar als het programma van de SP wordt gehanteerd.
Daarnaast konden alle berekeningen sowieso de kliko in want ook ons "geweldige" VVD wist het begrotingstekort niet binnen de perken te houden.quote:Doorberekening CPB: SP koopkrachtkampioen
20-05-2010 • De doorrekening van het Centraal Plan Bureau van het verkiezingsprogramma van de SP laat zien dat het verkiezingsprogramma van de SP behalve sociaal en groen, ook haalbaar en betaalbaar is. De SP bewijst hiermee dat er ook een sociale uitweg uit de crisis is. Met de SP-voorstellen daalt de werkloosheid en als geen andere partij versterkt de partij de koopkracht van gewone mensen.
Bij ongewijzigd beleid loopt het begrotingstekort volgens het CPB al terug van ruim 6% BBP in 2010 tot 2,9 % BBP in 2015. Volgens het CPB bezuinigt de SP per saldo 10 miljard euro in 2015, waardoor het tekort met nog eens 1,6% BBP verkleind wordt. De plannen van de SP leiden na 2015 tot nog eens ruim 6 miljard aan extra besparingen. De totale beperking van het tekort op de langere termijn komt daarmee op 2,6% BBP. Daarmee lost de SP in de komende vijf jaar meer dan de helft van alle begrotingsproblemen in de komende vijftig jaar op.
Nog meer bezuinigen zorgt er voor dat burgers te maken krijgen met enorme lastenverhogingen. Ewout Irrgang: “Die bezuinigingen komen terecht bij de groep die dit het minst kunnen dragen, terwijl die vaak toch al getroffen zijn door de crisis. De SP wil juist in crisistijd zorgen voor zekerheid.”
Die zekerheid brengt de SP in de sociale zekerheid en in de zorg. Als enige partij schaft de SP het eigen risico volledig af. De zorg wordt solidair georganiseerd met een inkomensafhankelijke verzekeringspremie. De kosten voor zorg worden niet langer neergelegd bij de zieken en ouderen, maar solidair betaald door de hele bevolking.
Met de SP-plannen worden de inkomensverschillen in Nederland verkleind. De SP verbetert als enige partij de sociale zekerheid. Inkomens boven de Balkenende-norm betalen vanaf 150.000 euro het toptarief van 65%, dat levert 400 miljoen euro op. Tegelijk verlaagt de SP de lasten voor mensen met lagere inkomens.
De SP is van alle partijen kampioen koopkracht. De door de SP gewenste bankenheffing moet 1 miljard euro per jaar gaan opleveren. Een noodzakelijke maatregel om ook de veroorzakers van de huidige crisis te laten bijdragen aan het herstel van de overheidsfinanciën. Ook de bekende ‘sprinkhaankapitalisten,’ speculanten die gezonde bedrijven in de schulden steken om er zelf beter van te worden, pakt de SP aan. De inperking van de renteaftrek levert 1,6 miljard euro op.
Het MKB is bij de SP goed af. Kleine ondernemers kunnen bij de SP rekenen op een lastenverlichting van 2,8 miljard door een lagere winstbelasting en een aantrekkelijke fiscale behandeling van investeringen.
De SP wil de huizenmarkt aanpakken door de hypotheekrenteaftrek te garanderen tot 350.000 euro. Daarnaast kiest de SP ervoor om de overdrachtsbelasting op termijn te halveren.
Het ministerie van defensie levert in bij de voorstellen van de SP. Het leger wordt beperkter ingezet bij internationale missies en wordt sterker gericht op lucht en maritiem optreden. De SP zet geen rem op missies, maar past de ambities aan, passend bij de grootte van het land.
De werkloosheid daalt als gevolg van de SP-plannen. Dit jaar is samen met het Plan Bureau voor de Leefomgeving (PBL) ook een uitgebreide doorrekening gedaan van de effecten op het milieu. Daaruit blijkt dat het verkiezingsprogramma van de SP goed tot zeer goed is voor het milieu.
Dat is inderdaad de korte termijn berekening van het CPB, ik heb het over de lange termijn (>4 jaar).quote:
Ook voor de lange termijn is alles van tafel geveegd aangezien de crisis verergerd is.quote:Op zondag 20 mei 2012 18:09 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de korte termijn berekening van het CPB, ik heb het over de lange termijn (>4 jaar).
Kan je eens quoten uit die doorrekening dan? Ik heb dat nergens gelezen namelijk.quote:Op zondag 20 mei 2012 18:05 schreef truthortruth het volgende:
Het CPB laat ook zien dat de verzorging staat onder de SP het grootste gevaar loopt (houdbaarheid).
Ok, waar schrijft het CPB dat dan?quote:Op zondag 20 mei 2012 18:09 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de korte termijn berekening van het CPB, ik heb het over de lange termijn (>4 jaar).
Edit, ik weet het alweer - dat was mei 2010.quote:Op zondag 20 mei 2012 18:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Kan je eens quoten uit die doorrekening dan? Ik heb dat nergens gelezen namelijk.
[..]
Ok, waar schrijft het CPB dat dan?
Quoten is een beetje lastig, maar dit rapport zegt een hoop; http://www.cpb.nl/sites/d(...)ijlagen/bijz85h2.pdfquote:Op zondag 20 mei 2012 18:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Kan je eens quoten uit die doorrekening dan? Ik heb dat nergens gelezen namelijk.
[..]
Ok, waar schrijft het CPB dat dan?
Apart, mensen die dat roepen kom ik nou nooit tegen. Iedereen waarmee ik het over dat referendum heb weet donders goed dat het niet een euro referendum was.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
bang zijn voor het volk , nee, het volk is gewoon te dom om te snappen wat er nou daadwerkelijk gebeurd. Niemand die het een hol interesseerde waar we voor stemde. Iedereen stemde gewoon tegen omdat ze balkenende kut vonden.
Iedereen roept nu dat dat een stemming was voor invoering van de euro. kan je nagaan hoeveel mensen er nou precies van weten.
Maar het geeft wel zicht op de keuzes die de SP maakt, en daar zou geen verstandig persoon blij van mogen worden links of rechts.quote:Op zondag 20 mei 2012 18:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Edit, ik weet het alweer - dat was mei 2010.
Ging er om dat de SP en PVV zo'n 12-13 miljard minder bezuinigden en dat de rekening dan zou blijven liggen.
Inmiddels wordt er fiks bezuinigd en voelen we de rekening pas echt...
Het loopt wel wat los, lees ik. De SP maakt andere keuzes.quote:Op zondag 20 mei 2012 18:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar het geeft wel zicht op de keuzes die de SP maakt, en daar zou geen verstandig persoon blij van mogen worden links of rechts.
quote:Op zondag 20 mei 2012 19:33 schreef keestwee het volgende:
Kan dit topic dicht? Dit topic zet aan tot terrorisme (sp)
quote:Op zondag 20 mei 2012 19:33 schreef keestwee het volgende:
Kan dit topic dicht? Dit topic zet aan tot terrorisme (sp) en zet mensen aan op een partij te stemmen die het land op brute wijze verkracht.
Oh ik zie dat je de vergelijking terrorisme sp niet begrijpt. Ik zal het anders zeggen.quote:
ik kom altijd mensen tegen die roepen dat ondanks dat we allemaal tegen hebben gestemd, de euro erdoor gedrukt isquote:Op zondag 20 mei 2012 18:27 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Apart, mensen die dat roepen kom ik nou nooit tegen. Iedereen waarmee ik het over dat referendum heb weet donders goed dat het niet een euro referendum was.
Maar goed, als je het volk toch te dom vindt om mee te laten beslissen over hun toekomst, kunnen we democratie net zo goed afschaffen toch?
Klopt, dat laatste dan. De rest heb ik niet gelezen.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik kom altijd mensen tegen die roepen dat ondanks dat we allemaal tegen hebben gestemd, de euro erdoor gedrukt is![]()
Maar democratie afschaffen, lijkt mij een goed plan
Ik heb nieuws voor je.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:38 schreef keestwee het volgende:
[..]
Klopt, dat laatste dan. De rest heb ik niet gelezen.
Democratie afschaffen is goed. We moeten in tijden van crisis tegen over de kleuters van de PvdA, Sp en PVV gewoon zeggen :' Nu even niet, het is nu belangrijk wat er gebeurd, over vier jaar mogen jullie weer meespelen'.
Dat zegt vooral wat over de mensen waar jij mee omgaat.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik kom altijd mensen tegen die roepen dat ondanks dat we allemaal tegen hebben gestemd, de euro erdoor gedrukt is![]()
ik werk(te) helaas als vakkenvuller bij de Albert hein, maar ook op de universiteit lopen genoeg zwakzinnigen rond die ervan zijn overtuigd dat er een referendum voor invoering van de euro is geweestquote:Op zondag 20 mei 2012 19:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat zegt vooral wat over de mensen waar jij mee omgaat.
Je bedoeld alle politieke partijen neem ik aan? Politicus word je niet omdat het landsbelang je interesseert maar omdat je je zakken wilt vullen, vooral in de toekomst.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:38 schreef keestwee het volgende:
[..]
Klopt, dat laatste dan. De rest heb ik niet gelezen.
Democratie afschaffen is goed. We moeten in tijden van crisis tegen over de kleuters van de PvdA, Sp en PVV gewoon zeggen :' Nu even niet, het is nu belangrijk wat er gebeurd, over vier jaar mogen jullie weer meespelen'.
Hoe voldoet de SP aan het beeld wat je in je eerste regel schetst? Vergeten dat de SP een afdrachtsregeling heeft waardoor SP-Kamerleden rond de 2500 verdienen terwijl dat bij andere Kamerleden 7000 is? Dat noem ik niet echt zakkenvullen.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je bedoeld alle politieke partijen neem ik aan? Politicus word je niet omdat het landsbelang je interesseert maar omdat je je zakken wilt vullen, vooral in de toekomst.
Wat we nodig hebben is een keiharde generaal die al het uitschot tegen de muur zet, SP voorop.
Dit, SP is dan ook meer een sektequote:Op zondag 20 mei 2012 20:21 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Hoe voldoet de SP aan het beeld wat je in je eerste regel schetst? Vergeten dat de SP een afdrachtsregeling heeft waardoor SP-Kamerleden rond de 2500 verdienen terwijl dat bij andere Kamerleden 7000 is? Dat noem ik niet echt zakkenvullen.
Dus als je doet waar je voor staat dan is het een sekte en als je je zakken vult is het een partij.quote:
Als de SP echt zo sympathiek is met het volk, dan zou ze het resterende bedrag uit die 'vrijwillige' donaties weer terugschenken aan de regering of het volk. Ik vind het toch echt vreemd dat de SP een eigen vermogen van 6,8 miljoen euro heeft.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dus als je doet waar je voor staat dan is het een sekte en als je je zakken vult is het een partij.
Duidelijk.
Whoei, 40 cent per Nederlander...quote:Op zondag 20 mei 2012 20:30 schreef Froop het volgende:
[..]
Als de SP echt zo sympathiek is met het volk, dan zou ze het resterende bedrag uit die 'vrijwillige' donaties weer terugschenken aan de regering of het volk. Ik vind het toch echt vreemd dat de SP een eigen vermogen van 6,8 miljoen euro heeft.
Kan je je aandacht nog een beetje verdelen over het SP en GL topic?quote:
Daar gaan ze alleen maar mee akkoord omdat je anders uberhaupt niet tot vertegenwoordiger schopt. Bovendien is al keer op keer gebleken dat er genoeg SP'ers zijn die dit een zotte situatie vinden.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:21 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Hoe voldoet de SP aan het beeld wat je in je eerste regel schetst? Vergeten dat de SP een afdrachtsregeling heeft waardoor SP-Kamerleden rond de 2500 verdienen terwijl dat bij andere Kamerleden 7000 is? Dat noem ik niet echt zakkenvullen.
Het neoliberalisme is vooral een vorm waarbij overheidssectoren geprivatiseerd worden, en nog wel de bescherming genieten, maar niet tegen de vrije markten kunnen opboksen. Ongeveer het slechtste van alle werelden, echter SP roept hier telksen dat het hier gaat om een mislukte marktwerking, wat natuurlijk flauwe kul is, want die marktwerking is er niet.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:46 schreef Atmosphere82 het volgende:
Helaas is het nog steeds een trend om af te geven op de SP. Nu blijkt dat de SP steeds vaker haar gelijk krijgt m.b.t. de kwalijke gevolgen van het neoliberalisme en de uitwassen van het Europese beleid doet het grootste gedeelte van de media er maar alles aan om de SP zo veel mogelijk als goed alternatief voor de huidige politieke koers uit beeld te houden. Sneu.
alles om een paar Linkse rakkers om te laten zwaaien naar de goede kant...Links heeft geen toekomst in deze harde maatschappij.....quote:Op zondag 20 mei 2012 20:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Kan je je aandacht nog een beetje verdelen over het SP en GL topic?
Je hebt het er maar druk mee.
Ik kan me anders juist herinneren dat rente trekken iets is wat niet past in het socialistische wereldbeeld. Ik kan me ook herinneren dat de SP ontzettend goed kan mierenneuken over enkele miljoenen die worden bezuinigd. Laat de SP zich eens aan haar eigen boodschap houden; een beter Nederland begint ten slotte bij jezelf.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Whoei, 40 cent per Nederlander...
De SP is juist verstandig.
Het trekt rente van het geld en verzorgt haar campagnes en acties, zoals die bij de stakingen voor schoonmakers, van dat geld.
In het ene geval betaal je de hypotheek van Rutte of Wilders en in het andere geval betaal je de spaarpot van de SP.
Ze hebben wel hun zaakjes op orde.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:30 schreef Froop het volgende:
[..]
Als de SP echt zo sympathiek is met het volk, dan zou ze het resterende bedrag uit die 'vrijwillige' donaties weer terugschenken aan de regering of het volk. Ik vind het toch echt vreemd dat de SP een eigen vermogen van 6,8 miljoen euro heeft.
Toch blijkt keer op keer dat een flinke meerderheid van de leden er nog achterstaat. We zullen het zien, in november wordt de afdrachtsregeling opnieuw bekeken door de partijraad.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar gaan ze alleen maar mee akkoord omdat je anders uberhaupt niet tot vertegenwoordiger schopt. Bovendien is al keer op keer gebleken dat er genoeg SP'ers zijn die dit een zotte situatie vinden.
Ja prima, je zit in het verkeerde topic.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:51 schreef SteamBoat het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)gedoe-rond-dibi.html
aub
Onzin.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:57 schreef Froop het volgende:
[..]
Ik kan me anders juist herinneren dat rente trekken iets is wat niet past in het socialistische wereldbeeld. Ik kan me ook herinneren dat de SP ontzettend goed kan mierenneuken over enkele miljoenen die worden bezuinigd. Laat de SP zich eens aan haar eigen boodschap houden; een beter Nederland begint ten slotte bij jezelf.
Irrelevant.quote:Op zondag 20 mei 2012 19:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb nieuws voor je.
12 september gaan we gewoon weer stemmen en deze keer wordt de SP de grootste.
Alleen al aan het aantal reacties van bange VVD- en PVV-stemmers zie ik dat het gaat lukken.
Omdat de gemiddelde sp'er gewoon een **** is die dit ooit zo mooie land de tiefus in wel helpen.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:46 schreef Atmosphere82 het volgende:
Helaas is het nog steeds een trend om af te geven op de SP. Nu blijkt dat de SP steeds vaker haar gelijk krijgt m.b.t. de kwalijke gevolgen van het neoliberalisme en de uitwassen van het Europese beleid doet het grootste gedeelte van de media er maar alles aan om de SP zo veel mogelijk als goed alternatief voor de huidige politieke koers uit beeld te houden. Sneu.
SP stemmers gaan Nederland juist redden.quote:Op zondag 20 mei 2012 21:28 schreef keestwee het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde sp'er gewoon een **** is die dit ooit zo mooie land de tiefus in wel helpen.
De vijfde kollone, de sp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |