quote:
Op zondag 20 mei 2012 19:34 schreef bellabeauti het volgende:[..]
Ik denk dat het beginnen met een opleiding je zeker goed zal doen ( naast het leren kennen van nieuwe mensen is het ook een investering in je toekomst). Wel goed nadenken over je studiekeuze! ( want met de huidige veranderingen in het onderwijssysteem wil je geen vertraging oplopen). Je moet daarnaast ook rekening houden met bijkomende boeken- en collegekosten. Eventueel kun je in het eerste jaar collegekrediet erbij lenen?
Misschien is het inderdaad - zoals velen al zeggen hier- verstandig even je financien op een rijtje te zetten.
Als je alles goed op een rijtje hebt gezet en een weloverwogen keuze hebt gemaakt vind ik zeker niet dat je teveel hooi op je vork neemt.
En is het iedere dag afhalen van patat niet op den duur veel duurder dan zelf koken? Ik weet dat je geen kookplaat hebt maar voor ongeveer 20 euro heb je al een klein elektrisch kookplaatje en dat is al een begin. Je gezondheid is uiteindelijk je grootste goed !
Eet je ook wel eens fruit of groente?
Goed om te horen, t voelt als iemand vertrouwen in me heeft. Dat heb ik erg gemist moet ik bekennen

En over die groente, nope, mits je de sla op een kapsalon niet meerekent.
quote:
Daar ben ik mee bezig, weet niet goed waar te beginnen, wat ik moet opschrijven en zo. Om nou een linkje neer te zetten en meteen van iedereen te verwachten dit topic te lezen lijkt me iets te veel gevraagd, dus ik wil er een korte samenvatting van maken.
quote:
Thanks!

quote:
Op zondag 20 mei 2012 23:29 schreef Miss-X het volgende:[..]
Ik weet dat het altijd nogal een dooddoener is, maar misschien moet je stopen met roken, houd je een aardig zakcentje over

Ik weet dat je gelijk hebt. Ik rook nu zo'n 10 jaar, stoppen moet nu nog mogelijk zijn maar het is zó verleidelijk om op bepaalde momenten even te roken, soort van lichte "ontsnappingspoging". Misscchien begrijp je me niet als je zelf niet rookt, of leg ik het niet duidelijk uit dat kan ook, maar ik hoop dat je een beetje kunt begrijpen wat ik probeer te zeggen

quote:
Op zondag 20 mei 2012 23:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:[..]
Je hebt. Anders wel gelijk.
Heb zelf ook enorm krap gezeten. Eerste wat ik heb gedaan was stoppen met roken. Scheelt enorm veel geld.
Zie vorige reactie. 't Is niet enkel het krap zitten. Als dat alleen het probleem had geweest had het misschien makkelijker geweest om te stoppen.
quote:
Op zondag 20 mei 2012 23:47 schreef Nerys het volgende:Waarom ga jij in godsnaam niet naar de voedselbank?! Daar krijg je tenminste nog iets waar voedingswaarde in zit. En ook (tijdelijk) zonder fornuis kun je daar wat mee, want er zit brood in en groente en fruit die je ongekookt kunt eten. Met onvolwaardig voedsel hou je namelijk een groot deel van je depressie in stand.
Trouwens, ik heb hier nog een gasfornuis (zonder oven, zo'n plaat dus) met gasslang die nog goed is. Ik woon alleen wel in Zeist en heb geen auto. Misschien is er iemand hier op Fok die het naar je toe wilt brengen?
Dat ben ik wel van plan te gaan doen. Ik zal even mn trots opzij moeten zetten, want ik heb vernomen dat mocht je je nu aanmelden bij de voedselbank, dat tegenwoordig werkt met nummertje trekken en dat de mensen buiten staan te wachten. En ik kan me voorstellen dat je je dan aardig bekeken voelt. Maar ik zal morgen eens informeren

Zal ik je gasfornuis vermelden in mn FHF topic dat ik ga maken? Misschien woont er iemand bij jou in de buurt die hier in de buurt werkt misschien?
quote:
Op maandag 21 mei 2012 00:13 schreef IAMCOMINGHOME het volgende:FOK! reddingsplan!
Mij is alleen ontgaan waarom je bent afgekeurd voor werk.Waarom maak je geen lijstje met doelen voor jezelf.
Voor de rest zou ik bruikbare spullen van straat halen. Kan handig zijn.
Omdat ik momenteel in een depressie ben beland. Ik heb ze nu niet (meer?), maar vroeger had ik momenten dat ik er letterlijk aan dacht om uit te stappen.