Het is een lief gebaar Bloempjequote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:14 schreef motorbloempje het volgende:
Als ik niet zo ver weg had gewoond was ik meteen komen helpen! De zooi van een ander onder handen nemen is altijd leuker dan je eigen tuin![]()
Dus je hebt niet zoveel aan deze post, maar toch.
Ze woont niet in Nederlandquote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:31 schreef Barbapapamama het volgende:
Je woont ook wel écht in een van de uiterste stukjes van Nederland
Als het dichterbij was had ik erover nagedacht
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:28 schreef Rucky het volgende:
Ik kom ook Ingrid helpen moet ik daarna maar gelijk met je mee rijden?
Dat denk ik dus ook.... elke dag wanneer ik in mijn auto stap, uit mijn auto stap, de post pak, of aan het schoffelen en spitten ben in een ander gedeelte van de tuin.quote:
Und?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:41 schreef nikky het volgende:
[..]! Dan moeten we klussen op zondag, dat gaan mijn buren niet waarderen.
WTF wat een grote tuin nikky!quote:Het is in totaal een 800 m2.
Dan heb ik en ruzie en waarschijnlijk de politie op de stoep.quote:
Oh dat zou fijn zijn!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:45 schreef Gesplit het volgende:
dat is niet eens zo ver bij mij vandaan (Veendam) en waarschijnlijk heb ik in juni bij jou in de buurt ook een project! zal eens kijken als ik dat kan combineren.
Ik ken geen mensen met een bezinekettingzaag. Zal even rondvragen of iemand weer iemand kent met zo'n ding. De elektrische is inderdaad een 'uitdaging'quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:46 schreef LifeonEarth het volgende:
Ik kom je graag helpen!
Heb veel ervaring in tuinen.
Als je trouwens aan benzine kettingzaag kan komen, heel graag. Heb ik veel ervaring mee. en electrische werkt erg vervelend.
Heb je trouwens een idee hoe je de troep af gaat voeren?
Bij Bad Nieuweschans ( A7 In NL ) net de grens over. 5 minuten.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:48 schreef LifeonEarth het volgende:
[..]
volgens google maps ligt het nog in NL
FBquote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:09 schreef fraubitch het volgende:
Als ik vervoer kan regelen kom ik ook graag helpen
Ik denk dat je teveel in het tuinierderstaaltje praatquote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:30 schreef nikky het volgende:
Ik ben inmiddels bezig met spitten... zal straks resultaat poten.
Oh.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:30 schreef nikky het volgende:
[..]
Dan heb ik en ruzie en waarschijnlijk de politie op de stoep.
Zo zag onze tuin er een paar jaar geleden ook uit. Oerwoud van 2000m2quote:
Je komt dan vlak langs mij (er vanuit gaande dat je de A7 afjakkert), dus je mag mij meenemen als je wilt.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:06 schreef Bart het volgende:
Het is reciprozaag, niet reprozaag. En zet mij maar op de 30e!
Dat is uiteraard geen enkel probleemquote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:35 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Je komt dan vlak langs mij (er vanuit gaande dat je de A7 afjakkert), dus je mag mij meenemen als je wilt.
Welnee, fokkers helpen fokkersquote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:41 schreef Bluezz het volgende:
Misschien handig om dit topic, dit oerwoudin het bloemen en plantentopic te gooien ??
Misschien nog niet eens zo onhandig om het wel in F&F te melden. Voor nikky is het onkruid, maar is het wel allemaal onkruid? Misschien dat je er mensen nog blij mee kan maken ook.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:41 schreef Bluezz het volgende:
Misschien handig om dit topic, dit oerwoudin het bloemen en plantentopic te gooien ??
haha zelfs mensen hier met een kettingzaag die er niet mee kunnen/willen zagen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:31 schreef GizartFRL het volgende:
Hangt er een beetje vanaf in welke weekend mijn kinderen naar mijn ex zijn, maar wil best wel een dag komen helpen.
Do's:
Scheppen
Handmatig zagen
Hakken.
Tillen
Kruien.
Don't:
Kettingzagen.
Fryslân, Duitsland is de afstand ook niet + een goed excuus om een slijterij met normale prijzen te bezoeken.
Wat een verschil zeg! Ook bij jou zie je bij de eerste foto dat het een groot oerwoud is en eigenlijk nooit wat aan gedaan is. Behalve wat grasmaaien. Resultaat mag er wezen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:36 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Wel grappig, een paar jaar geleden zijn wij ook in Duitsland, een paar minuten over de grens gaan wonen en wij kochten ook een huis met een tuin die in jaren al niet meer bijgehouden was, ook met 800m2. Hier wel een leuke voor-na foto om een idee te geven hoe het kan worden.
Verschil van 5 jaar geleden met nu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier nog een keer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Destijds zijn wij er echt wel ff mee bezig geweest om het weer fatsoenlijk te krijgen. Helemaal die bomen eruit slopen en de stompen.
Ik woon wel 100 km zuidelijker van je, dus kan niet even langshuppen. Misschien dat ik ooit in de buurt ben
Staatsloterij en dan heb ik zo'n dingquote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:28 schreef OverRated het volgende:
[..]
Zo zag onze tuin er een paar jaar geleden ook uit. Oerwoud van 2000m2
We hebben van ongeveer de helft een (redelijk) mooie grindbak gemaakt en op de andere helft een grasmat aangelegd. Met een grote zitmaaier erbij, waardoor het nog weinig werk om te onderhouden is ook.
Misschien kun je zo'n maairobot nemen: [ afbeelding ]
Weinig werk heb je er dan van. Wel duur denk ik.
Verder voor mij een beetje ver weg, sorry
Nee, die hebben ook onderhoud nodig mopquote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:22 schreef RonaldV het volgende:
Nikky, heb je nou nog steeds die geiten niet gekocht die ik je vorig jaar heb aanbevolen voor het onderhoud van je landgoed?
DWquote:Op zaterdag 19 mei 2012 18:35 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Je komt dan vlak langs mij (er vanuit gaande dat je de A7 afjakkert), dus je mag mij meenemen als je wilt.
Super!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:31 schreef GizartFRL het volgende:
Hangt er een beetje vanaf in welke weekend mijn kinderen naar mijn ex zijn, maar wil best wel een dag komen helpen.
Do's:
Scheppen
Handmatig zagen
Hakken.
Tillen
Kruien.
Don't:
Kettingzagen.
Fryslân, Duitsland is de afstand ook niet + een goed excuus om een slijterij met normale prijzen te bezoeken.
Er zitten idd ook struiken en planten tussen. Die gaan gebruikt worden door mijzelf voor afscheiding buren en qtel wilde ook nog wat mee.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 19:38 schreef frederik het volgende:
[..]
Misschien nog niet eens zo onhandig om het wel in F&F te melden. Voor nikky is het onkruid, maar is het wel allemaal onkruid? Misschien dat je er mensen nog blij mee kan maken ook.
Tof!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:52 schreef YskaFredriksson het volgende:
Nou je staat in mijn at. Als de uiteindelijke datum mij schikt (ik zeg niks toe ivm werk) ik heb een opvouwbare kruiwagen
Die BMW 5 serie daar rechts, die is van de buren neem ik aan? Anders kun je beter een goedkopere auto nemen, dan heb je veel geld over voor je tuinquote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:44 schreef nikky het volgende:
Het begin...
Zie je de aardbeiplantjes nog? Ik vaag
[ afbeelding ]
Hier had ik alles verwijderd en geëgaliseerd. Ik zag dat er een gedeeltelijke palisadeband stond. Ik had nog ergens wat zien liggen in de tuin (jaja, soms een ware ontdekkingstocht) en heb de band door laten lopen tot het einde. Dan spoelt het zand ook niet zomaar weg bij een regenbui.
[ afbeelding ]
Ik kom net een stukje te kort om de palisaderand af te maken. Ik zoek nog wel eens een keertje verder. Eigenlijk moet de rand hiervoor geheel van die sierpalisades worden. Maar dat komt wel weer eens een keer. (als het schip met geld aanmeert ofzo).
Het uiteindelijke resultaat van een aantal uren spitten mag er zijn vind ik zelf. Dat pas wat je hier ziet loopt niet volledig door trouwens.
[ afbeelding ]
Dan hebben is er nog een gedeelte tuin. Ook gelegen op het zuiden, net als hierboven..
[ afbeelding ]
Hoppa de spade erin en spitten maar. Complete boomstronken kom ik tegen.
[ afbeelding ]
Om 21:15 zag het er zo uit. Ik vond het voor vandaag wel genoeg geweest. Dit gedeelte loopt nog door tot de straat en moet ik nog helemaal bij langs. Ja het huisje is ook niet meer wat het geweest is. Ik had het meegenomen met de verhuizing en hoopte dat dochterlief er nog mee kon spelen. Keukentje en een zitje erin, maar helaas.
[ afbeelding ]
Mochten de foto's te groot zijn, dan maak ik er even linkjes van.
Daarom, en in zo'n opvouwbare kruiwagen gaat ook iets minder dan een gewone en zou m ook niet vol laden met zand denk k...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 21:55 schreef nikky het volgende:
[..]
Tof!
Volgende week ontvang ik mijn salaris (en hopelijk het vakantiegeld) en dan moet ik maar eens gaan kijken voor een kruiwagen. Ik heb sowieso zo'n ding nodig.. Op de dag zelf zijn meerder natuurlijk altijd handig en dus welkom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |