Ik zag geen deel 2 van het vorige topic, dan maar zo met wat nieuwe info.quote:De gemeente Utrecht heeft de Romafamilie Nicolich de afgelopen dertig jaar minimaal vier huizen, twee hotelovernachtingen en zeven keer een bungalow of staplaats op een camping aangeboden. Dit blijkt uit documenten die NRC Handelsblad in handen kreeg na een beroep op de wet openbaarheid van bestuur. De woningen van de familie werden zeker vijf keer ontruimd “wegens overlast of huurachterstand.”
De familie, bestaande uit twee gezinnen, werd landelijk bekend toen ze in 2010 van de gemeente Utrecht bijna kosteloos een vervallen landhuis aan de A2 in De Meern kreeg toegewezen. De zaak bracht burgemeester Aleid Wolfsen (PvdA) van Utrecht regelmatig in verlegenheid. Deze week nog stelde de VVD vragen toen het AD schreef dat de bestuursadviseur van Wolfsen, Jan van der Valk, persoonlijk vakantiehuizen en campingplaatsen voor de familie regelde.
In februari 2012 gaf wethouder Wonen Gilbert Isabella (PvdA) al toe dat de gemeenteraad niet goed geïnformeerd was over de afspraken met de familie Nicolich: „We hebben steeds op twee gedachten gehinkt: een reële laatste kans geven versus het niets meer willen tolereren. Daarin hebben we gefaald.” Wolfsen overleefde een motie van wantrouwen; zijn derde sinds zijn aantreden in 2008.
Begin april van dit jaar moesten de gezinnen de woning in De Meern verlaten; het contract met de gemeente liep af. Een gezin staat op straat. Het andere gezin, met vier jonge kinderen, woont sindsdien in een sloopwoning op Kanaleneiland. Wethouder Isabella spande zich er persoonlijk voor in, op aandringen van de gemeenteraad.
Zelf had hij het liever anders gezien, zegt hij. “De familie Nicolich heeft zich jarenlang niet als goed huurder gedragen. Wat mij betreft was het begin dit jaar voorbij.” De wethouder heeft geprobeerd de familie in een andere gemeente onder te brengen, maar niemand wilde ze opnemen. Isabella: “De sloopwoning is de laatste kans. Nu echt.”
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)eer-huisvesting-aan/
'van ons belastinggeld' roepers oh my god, lees eens een goed boek ofzo.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:46 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Belastinggeld is toch wel degelijk boeiend ja
Want jij hebt daarmee ervaring, of ben je een domme naprater?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, tot je er naast woont.
dat dus! en in iedere cultuur heb je goede mensen en slechte mensen ertussenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Want jij hebt daarmee ervaring, of ben je een domme naprater?
Zijn ook gewoon mensen hoor, net als jij en ik.
Uiteraard. Alleen bij sommige culturen ligt de verhouding anders dan bij anderen. Je kan moeilijk om het feit heen dat hardwerkende belastingbetalende mensen bij de zigeuners nou niet bepaald oververtegenwoordigd zijn.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:00 schreef sherezade het volgende:
[..]
dat dus! en in iedere cultuur heb je goede mensen en slechte mensen ertussen
'T is alleen zo frappant dat zigeuners al eeuwenlang en in heel Europa intens gehaat worden...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
dat is ook overdreven genomenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
'T is alleen zo frappant dat zigeuners al eeuwenlang en in heel Europa intens gehaat worden...
klopt, maar dat komt merendeels ook doordat ze geen onderwijs hebben gehad vroeger, tegenwoordig is het gelukkig wel al verbeterd dat de jonge generatie merendeels wel deelneemt aan het onderwijs..quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:03 schreef Ludd het volgende:
[..]
Uiteraard. Alleen bij sommige culturen ligt de verhouding anders dan bij anderen. Je kan moeilijk om het feit heen dat hardwerkende belastingbetalende mensen bij de zigeuners nou niet bepaald oververtegenwoordigd zijn.
Joden ook, maar die wil je dus ook niet als buren?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
'T is alleen zo frappant dat zigeuners al eeuwenlang en in heel Europa intens gehaat worden...
turken, marokkanen, irakezen waarschijnlijk dan ook nietquote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:17 schreef Piye het volgende:
[..]
Joden ook, maar die wil je dus ook niet als buren?
Ik denk dat het meer met de cultuur te maken heeft dan met het gebrek aan onderwijs al verergert het een het ander natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:10 schreef sherezade het volgende:
[..]
klopt, maar dat komt merendeels ook doordat ze geen onderwijs hebben gehad vroeger, tegenwoordig is het gelukkig wel al verbeterd dat de jonge generatie merendeels wel deelneemt aan het onderwijs..
het is een samenloop van allerlei factoren ook, ze hebben ook het nodige meegemaakt natuurlijk, waardoor ze zo op hun eigen zijn ..het is echter geen excuus maar mocht iemand geinteresseerd zijn hier dan zou ik jullie dit even aanraden wellicht begrijpen jullie erna iets meer over de cultuur e.d.,quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer met de cultuur te maken heeft dan met het gebrek aan onderwijs al verergert het een het ander natuurlijk.
Straks maar eens kijken, benieuwd of ze die parasieten goed kunnen praten.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:42 schreef sherezade het volgende:
[..]
het is een samenloop van allerlei factoren ook, ze hebben ook het nodige meegemaakt natuurlijk, waardoor ze zo op hun eigen zijn ..het is echter geen excuus maar mocht iemand geinteresseerd zijn hier dan zou ik jullie dit even aanraden wellicht begrijpen jullie erna iets meer over de cultuur e.d.,
http://www.uitzending.net(...)auw_in_de_lucht.html
ben benieuwd naar wat je ervan vindt!quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:21 schreef Quir het volgende:
[..]
Straks maar eens kijken, benieuwd of ze die parasieten goed kunnen praten.
Ben je er zelf eenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
welk verhaal?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:45 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Ben je er zelf eenHet verhaal spreekt voor zich.
Onder andere dit:quote:
Zegt genoeg over dit overvriendelijke Nederland.quote:Utrecht bood Romafamilie 13 plekken aan
in de afgelopen 30 jaar heeft de gemeente Utrecht zeker 13 verschillende plekken aangeboden aan de Romafamilie Nicolich om te wonen. Het gaat om vier huizen, twee hotelovernachtingen en zeven keer een bungalow of staplaats op een camping. Dat schrijft het NRC Handelsblad op basis van documenten van de gemeente.
Zeker vijf keer werden huizen van de familie Nicolich ontruimd "wegens overlast of huurachterstand". In 2010 kreeg de familie Nicolich nationale bekendheis, toen ze bijna kosteloos een vervallen landhuis aan de A2 in De Meern kreeg toegewezen van de gemeente Utrecht.
Dit is ook een belachelijk geval, er scheelt echt iets bij het bestuur daarzo....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:06 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Onder andere dit:
[..]
Zegt genoeg over dit overvriendelijke Nederland.
Dat bedoel ik ook te zeggen, ze moeten hierin een voorbeeld geven. Maar nee het gemeentelijk bestuur faalt daarin schijnbaar keihard. Het homostel wordt weggepest en wordt niets voor gedaan, de Roma familie krijgt keer op keer nieuwe woonruimte en geld. Ik wil ze zeker niet allemaal over een kam scheren, maar 1x de fout ingaan ok. 2x is gewoon harde aanpak want het werkt schijnbaar nietquote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:17 schreef sherezade het volgende:
[..]
Dit is ook een belachelijk geval, er scheelt echt iets bij het bestuur daarzo....
Het domme. overvriendelijke nederland is wel trouwens erg selectiefniet iedereen krijgt zulke cadeautjes ....dus zal wel wat meer aan de hand zijn
Ze verpesten het voor de andere mensen ...
eens, maar ik heb het idee dat het met belangenverstrengeling te maken heeft...kan haast niet anders ..of wellicht bedreigingen, intimidatie e.d.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:34 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook te zeggen, ze moeten hierin een voorbeeld geven. Maar nee het gemeentelijk bestuur faalt daarin schijnbaar keihard. Het homostel wordt weggepest en wordt niets voor gedaan, de Roma familie krijgt keer op keer nieuwe woonruimte en geld. Ik wil ze zeker niet allemaal over een kam scheren, maar 1x de fout ingaan ok. 2x is gewoon harde aanpak want het werkt schijnbaar nietEn ja Nederland is wat dat betreft in dit soort dingen te vriendelijk.
Precies.quote:
Als die joden stelselmatig overlast zouden veroorzaken, misdrijven zouden begaan, er doelbewust voor kiezen om geen deel uit te maken van de Nederlandse samenleving omdat ze zich daar te goed voor voelen en de hele buurt zouden terroriseren en intimideren, zou ik hen inderdaad liever niet als buren hebben...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:17 schreef Piye het volgende:
[..]
Joden ook, maar die wil je dus ook niet als buren?
Omdat het bijna onmogelijk is iemand het land uit te pleuren.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Waarom worden hier nooit eens een keer mensen fatsoenlijk het land uitgepleurd. Het is altijd knuffelpolitiek.
quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Omdat we niet meer in de middeleeuwen leven en verbanning een heel zware maatregel is. Het bekt misschien lekker om iedereen maar het land uit te pleuren die je niet bevalt, maar zo werkt het gewoon niet ook niet in andere landen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Waarom worden hier nooit eens een keer mensen fatsoenlijk het land uitgepleurd. Het is altijd knuffelpolitiek.
De Hunnen gingen tenminste ooit uiteindelijk uit eigen beweging weg...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 17:04 schreef lezzer het volgende:
[..]
Omdat het bijna onmogelijk is iemand het land uit te pleuren.
... en dan maken ze er weer een potje van. En daarna vertrekken ze naar een andere gemeente, waar het circus gewoon opnieuw begint, want het bestuurlijk onvermogen is groot.quote:Zelf had hij het liever anders gezien, zegt hij. “De familie Nicolich heeft zich jarenlang niet als goed huurder gedragen. Wat mij betreft was het begin dit jaar voorbij.” De wethouder heeft geprobeerd de familie in een andere gemeente onder te brengen, maar niemand wilde ze opnemen. Isabella: “De sloopwoning is de laatste kans. Nu echt.”
Again, op basis van wat?quote:Op zondag 20 mei 2012 16:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
... en dan maken ze er weer een potje van. En daarna vertrekken ze naar een andere gemeente, waar het circus gewoon opnieuw begint, want het bestuurlijk onvermogen is groot.
Alsof het een oplossing was geweest om die familie in een andere gemeente onder te brengen. De oplossing is: bestraffen, ouders uit de ouderlijke macht ontzetten, enzovoort. Met dit soort soft gedoe bereik je niks.
gewoon net als elk mens, in de gevangenis zetten.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:00 schreef lezzer het volgende:
[..]
Again, op basis van wat?
Stel je voor, je gaat deze mensen uit hun huis zetten. Hoe had je gedacht dat te gaan doen?
Met een shovel uit hun huis schuiven? Die mensen gaan helemaal nergens heen hoor
En dan heb je ze uit huis, en dan slaan ze hun kampement op voor het stadhuis. Hoe wil je dat doen? Elk uur ontruimen?
Ze gingen 'Hun's' weegs.quote:Op zondag 20 mei 2012 15:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De Hunnen gingen tenminste ooit uiteindelijk uit eigen beweging weg...
In welk geval hebben ze dat dan gedaan? Vertel eens?quote:Op zondag 20 mei 2012 17:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
gewoon net als elk mens, in de gevangenis zetten.
Op basis van wangedrag (laat staan crimineel gedrag), overlast, vernielingen, betalingsachterstanden, enzovoort. Je kunt mensen gewoon aanhouden. En je kunt ouders gewoon uit de ouderlijke macht ontzetten (op z'n minst tijdelijk) wanneer er minderjarige kinderen in het spel zijn.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:00 schreef lezzer het volgende:
Again, op basis van wat?
Stel je voor, je gaat deze mensen uit hun huis zetten. Hoe had je gedacht dat te gaan doen?
Met een shovel uit hun huis schuiven? Die mensen gaan helemaal nergens heen hoor
En dan heb je ze uit huis, en dan slaan ze hun kampement op voor het stadhuis. Hoe wil je dat doen? Elk uur ontruimen?
Dat het in de praktijk nogal tegen valt om hier wat aan te doen.quote:
Er zijn genoeg middelen om in te zetten, alleen dat durven ze niet. Met fluwelen handschoenen aanpakken, typisch Nederlands.quote:Op maandag 21 mei 2012 07:58 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat het in de praktijk nogal tegen valt om hier wat aan te doen.
Ene Pfaff kreeg uiteindelijk 12 jaar ofzo voor moord op z'n neef, en 6 weken voor bedreiging van de burgemeester. Google maar eens wat die man/familie allemaal op z'n kerfstok heeft. Tot het volkieperen met stront van het stadhuis toe.
Er wordt allemaal heel makkelijk geroepen over gevangenis en uitzetting en boetes en niet meer helpen enz maar dat is wettelijk volgens mij niet echt mogelijk of zet in ieder geval geen zoden aan de dijk. Die mensen interesseert een paar maanden gevang niet en een boete al helemaal niet.
Ouders uit de ouderlijke macht zetten, zijn die kinderen verwaarloosd dan?
Let wel, ik zeg niet dat dit gedrag getolereerd moet worden, ik zeg alleen dat er niet zoveel middelen zijn om er wat aan te doen. Zo zit onze staat nou eenmaal in elkaar. Zeker als een gemeente verhuurder, zorgplichthebber en benadeelde tegelijk is wordt het heel moeilijk.
Voor je het weet zit je als afdelingen tegen elkaar te procederen. Natuurlijk op kosten van de staat, want die mensen hebben geen geld, maar wel recht op alle vormen van bijstand.
In mijn optiek hadden ze de hele familie uit huis moeten zetten en die zwangere vrouw in een flat.
3x raden wie daar dan binnen de kortste keren weer allemaal bij zitten...
Dit zijn geen reguliere burgers, dit zijn Roma en die hebben andere normen en waarden. Zij vinden ook dat ze niks te verliezen hebben en dat zit al decennia in hun cultuur.
Nou, noem eens man en paard graag.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg middelen om in te zetten, alleen dat durven ze niet. Met fluwelen handschoenen aanpakken, typisch Nederlands.
Uitvoeren van de wet.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:23 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, noem eens man en paard graag.
Welke middelen, op welke grond en waar hebben "ze" dat niet gedaan.
Ben je wel goed bij je hoofd ? Stuur het dossier maar op.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:49 schreef lezzer het volgende:
Ik begrijp het heel goed, misschien wel beter dan je denkt
Maar, noem nou eens concreet iets.
Dus misdrijf X, gepleegd op dan en dan, daar staat deze en deze straf voor en die is niet opgelegd omdat.
Ik ben uitstekend bij m'n hoofd.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ben je wel goed bij je hoofd ? Stuur het dossier maar op.
Oppakken en over de grens flikkeren...... uitkeringen afpakken en zoek zelf maar hoe je blijft leven. Het kan zo simpel zijn. Onmenselijk zeg je? Nou, jarenlang parasiteren op een maatschappij die je tracht te helpen , dat is pas onmenselijk.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:23 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, noem eens man en paard graag.
Welke middelen, op welke grond en waar hebben "ze" dat niet gedaan.
Op basis van een uit zijn voegen barstend dossier?quote:Op maandag 21 mei 2012 09:52 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik ben uitstekend bij m'n hoofd.
Iedereen meent het hier zo goed te weten wat er mee moet, o.a. jij, maar ik vraag me dus af, op basis van wat.
Ja, ik denk dat die mensen daar geen boterham minder bij zullen eten, die uitkering zal hun hoofdinkomen niet zijn, en over de grens zijn ze zo weer ergens onderdak.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:55 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Oppakken en over de grens flikkeren...... uitkeringen afpakken en zoek zelf maar hoe je blijft leven. Het kan zo simpel zijn. Onmenselijk zeg je? Nou, jarenlang parasiteren op een maatschappij die je tracht te helpen , dat is pas onmenselijk.
En wat staat daar dan in?quote:Op maandag 21 mei 2012 09:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op basis van een uit zijn voegen barstend dossier?
je bent zeker ambtenaar ?quote:Op maandag 21 mei 2012 09:52 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik ben uitstekend bij m'n hoofd.
Iedereen meent het hier zo goed te weten wat er mee moet, o.a. jij, maar ik vraag me dus af, op basis van wat.
Nou en, dan eten ze geen boterham minder. Als je de kraan maar dicht draait. Dan gaan ze op de hei wonen, prima, zolang de overheid maar geen gratis huis aanbiedt.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:57 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat die mensen daar geen boterham minder bij zullen eten, die uitkering zal hun hoofdinkomen niet zijn, en over de grens zijn ze zo weer ergens onderdak.
Maar het kan dus niet in Nederland, voor zover ik weet.
Als de uitkering niet het hoofdinkomen is......direct afkappen, blijkbaar hebben ze dus inkomen. Dat is dus punt A wat fout gaat in Nederland, knuffeland. Vervolgens trap je ze het huis uit en stop je het overige getroetel. Gaan ze vervolgens criminele activiteiten ontplooien om toch aan geld te komen dan dien je ze op te pakken en ergens diep in een put te flikkeren, zoals het hoort met criminelen.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:57 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat die mensen daar geen boterham minder bij zullen eten, die uitkering zal hun hoofdinkomen niet zijn, en over de grens zijn ze zo weer ergens onderdak.
Maar het kan dus niet in Nederland, voor zover ik weet.
Wanneer volwassen mensen dusdanig wangedrag vertonen dat ze keer op keer uit huis worden gezet, is dat voldoende grond om te stellen dat ze geen kinderen kunnen verzorgen. Ze zijn namelijk niet in staat om die kinderen een fatsoenlijk dak boven hun hoofd te beiden en een normale opvoeding te geven.quote:Op maandag 21 mei 2012 07:58 schreef lezzer het volgende:
Er wordt allemaal heel makkelijk geroepen over gevangenis en uitzetting en boetes en niet meer helpen enz maar dat is wettelijk volgens mij niet echt mogelijk of zet in ieder geval geen zoden aan de dijk. Die mensen interesseert een paar maanden gevang niet en een boete al helemaal niet.
Let wel, ik zeg niet dat dit gedrag getolereerd moet worden, ik zeg alleen dat er niet zoveel middelen zijn om er wat aan te doen. Zo zit onze staat nou eenmaal in elkaar. (...) Dit zijn geen reguliere burgers, dit zijn Roma en die hebben andere normen en waarden. Zij vinden ook dat ze niks te verliezen hebben en dat zit al decennia in hun cultuur.
Kan-niet ligt op het kerkhof en wil-niet ligt ernaast.quote:Op maandag 21 mei 2012 09:59 schreef lezzer het volgende:
Zo iets raars zeg ik toch niet?
Ik lees hier alleen maar over "wat ze er mee zouden moeten doen".
Wat, omdat "Het is belachelijk en die homostel en parasieten en blah blah".
Maar concreet een werkbare oplossing heb ik in de tachtig topics over deze zaak nooit voorbij zien komen.
-Dat is mijn punt-
En Aleid doet er het zwijgen toe.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:46 schreef Pallas-Athene het volgende:
Leesvoer over dit topic.
Oordeel zelf...
Klik
Dat schijnt zijn enige eigenschap te zijn.quote:
Ja, ik ben het helemaal met je eens, behalve dan wat je zegt over hoe ik denk.quote:Op maandag 21 mei 2012 11:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kan-niet ligt op het kerkhof en wil-niet ligt ernaast.
Sorry hoor, maar waar een wil is, is een weg. We hebben het over twee asociale gezinnen die van alles op hun kerfstok hebben. Maar kennelijk zijn de autoriteiten en instanties niet in staat om op een bepaald moment te zeggen: nu is de maat vol.
Mensen die onverstoorbaar doorgaan met het vertonen van wangedrag (en crimineel gedrag) moeten daar op een zeker moment toch eens de consequenties van ondervinden? Jij denkt in onmogelijkheden en dat is kwalijk. Je moet denken in mogelijkheden. En daarbij moet je elk denkbaar middel aangrijpen om de bestaande situatie te veranderen.
Wel toch? Ik zag diverse mogelijkheden langskomen. En wat dacht je van het strafrecht toepassen?quote:Op maandag 21 mei 2012 12:18 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, ik ben het helemaal met je eens, behalve dan wat je zegt over hoe ik denk.
Ik vraag alleen om de onderliggende wetten en mogelijkheden.
Men roept hier allemaal over wat men wil dat er mee gebeurt, niet over wat er daadwerkelijk mee kán.
Op grond van wat. Noem nou eens concreet iets.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel toch? Ik zag diverse mogelijkheden langskomen. En wat dacht je van het strafrecht toepassen?
Natuurlijk zijn die middelen er wel. Er staan gewoon vrijheidsstraffen op veel zaken die deze familie doet. Dat politiek, politie en justitie er voor kiezen die middelen niet te benutten is een ander verhaal, en daar moet heel scherp naar gekeken worden.quote:Op maandag 21 mei 2012 07:58 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat het in de praktijk nogal tegen valt om hier wat aan te doen.
Ene Pfaff kreeg uiteindelijk 12 jaar ofzo voor moord op z'n neef, en 6 weken voor bedreiging van de burgemeester. Google maar eens wat die man/familie allemaal op z'n kerfstok heeft. Tot het volkieperen met stront van het stadhuis toe.
Let wel, ik zeg niet dat dit gedrag getolereerd moet worden, ik zeg alleen dat er niet zoveel middelen zijn om er wat aan te doen. Zo zit onze staat nou eenmaal in elkaar. Zeker als een gemeente verhuurder, zorgplichthebber en benadeelde tegelijk is wordt het heel moeilijk.
Voor je het weet zit je als afdelingen tegen elkaar te procederen. Natuurlijk op kosten van de staat, want die mensen hebben geen geld, maar wel recht op alle vormen van bijstand.
In mijn optiek hadden ze de hele familie uit huis moeten zetten en die zwangere vrouw in een flat.
3x raden wie daar dan binnen de kortste keren weer allemaal bij zitten...
Dit zijn geen reguliere burgers, dit zijn Roma en die hebben andere normen en waarden. Zij vinden ook dat ze niks te verliezen hebben en dat zit al decennia in hun cultuur.
Wolfsen heeft vast wel een plekje in zijn achtertuin voor zijn lievelingen.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:25 schreef lezzer het volgende:
[..]
Op grond van wat. Noem nou eens concreet iets.
Ja, je zal vast denken dat ik zit te trollen, maar ik bedoel het echt heel goed.
Ik snap heus wel dat dit criminelen zijn, en dat het aso's zijn en dat het heel erg maatschappelijk ongewenst gedrag is.
Maar men kan deze mensen dus nergens op pakken.
In dit land is het dus zo dat je als gemeente moet gaan procederen om mensen hun huis uit te krijgen als de huur op gezegd is. Als ze niet gaan, dan moet je ze er dus met een peloton ME of een bulldozer ofzo uit gaan halen.
En ja, waar laat je ze dan.
Waar laat je ze dan ? in hun sop gaar.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:25 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, je zal vast denken dat ik zit te trollen, maar ik bedoel het echt heel goed.
Ik snap heus wel dat dit criminelen zijn, en dat het aso's zijn en dat het heel erg maatschappelijk ongewenst gedrag is.
In dit land is het dus zo dat je als gemeente moet gaan procederen om mensen hun huis uit te krijgen als de huur op gezegd is. Als ze niet gaan, dan moet je ze er dus met een peloton ME of een bulldozer ofzo uit gaan halen.
En ja, waar laat je ze dan.
Als ze niet vrijwillig gaan en verzet bieden wel.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:29 schreef lezzer het volgende:
Oh, en uithuiszetting is geen aanleiding voor celstraf
Dit dus.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:33 schreef Viajero het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die middelen er wel. Er staan gewoon vrijheidsstraffen op veel zaken die deze familie doet. Dat politiek, politie en justitie er voor kiezen die middelen niet te benutten is een ander verhaal, en daar moet heel scherp naar gekeken worden.
Dát vind ik nou eens een geweldige suggestie en dat meen ik bloedserieus.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:37 schreef macca728 het volgende:je telefoon niet meer opnemen als wethouder.
6 uur zitten voor een pv'tje? Of wat?quote:Op maandag 21 mei 2012 12:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als ze niet vrijwillig gaan en verzet bieden wel.
Bijvoorbeeld. En als langer dan 6 uur wettelijk is toegestaan dan langer. Zero tolerance, en de hardste straffen binnen de wet, elke keer weer. Scheldt je een agent uit bij je vrijlating dan mag je direct weer naar binnen wegens belediging van een ambtenaar in functie, en mag je het maximale voorarrest daarvoor zitten. Als je ze niet aanpakt loopt het uit de hand. Gewoonb zero tolerance, waarom niet?quote:
Men KAN ze wel pakken.... immers is er een politiedossier. Alleen ze doen het niet,...omdat ze 'beschermd' worden. Door wie is nu de vraag maar Aleid zelf en zijn rechterhand spelen hier een grote rol in denk ik. Daarom moeten deze heren ook oprotten, hebben aangetoond te zwichten voor de Roma's, angstkuikens.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:25 schreef lezzer het volgende:
[..]
Geen idee maar waarom zou je mensen níet bestraffen als ze een strafbaar feit plegen? Op welk front dan ook?quote:Op maandag 21 mei 2012 12:46 schreef lezzer het volgende:
En jij denkt dat ze daar van wakker liggen?
Van 6 uur koffie drinken op het bureau? Met en beetje mazzel gratis nasi eten?
Hoe strafbaar is dat verzet plegen bij ontruiming?quote:Op maandag 21 mei 2012 12:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Geen idee maar waarom zou je mensen níet bestraffen als ze een strafbaar feit plegen? Op welk front dan ook?
Niet beschermd??? Dat kun je niet menen.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:52 schreef lezzer het volgende:
Ik denk dat dat zwets is, dat ze beschermd worden.
Ik denk wel dat Aleid een schijtlaars is, en ook dat die rechterhand van hem daar helemaal niks te zoeken heeft, dat is onbehoorlijk bestuur en ook tegen alle richtlijnen integer handelen in.
Ik denk niet dat ze (bewust) beschermd worden nee. Door de Nederlandse wet misschien.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet beschermd??? Dat kun je niet menen.
Als je echt constant de wet uitvoert dan hebben ze maar twee keuzes: zich gedragen of permanent vastzitten.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:46 schreef lezzer het volgende:
En jij denkt dat ze daar van wakker liggen?
Van 6 uur koffie drinken op het bureau? Met en beetje mazzel gratis nasi eten?
Ga ergens anders trollen aub.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:53 schreef lezzer het volgende:
[..]
Hoe strafbaar is dat verzet plegen bij ontruiming?
Laten ze dat dan eens zien.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:56 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze (bewust) beschermd worden nee. Door de Nederlandse wet misschien.
Of misschien weegt men af wat het meest effectief en minst dure is in dit geval.
Ik denk niet dat er bij de gemeente Utrecht 3 ambtenaren te vinden zijn die deze familie zielig vinden.
Voor iemand rare dingen denkt, ik heb geen fuck met de hele zaak te maken hoor
Ik denk dat er cultuur van doorgeslagen politieke correctheid heerst, binnen diverse instanties die gezag (zouden) moeten uitoefenen. In zo'n klimaat krijgen pragmatische overwegingen de overhand: die familie in een leeg landhuis zetten is in zulke overwegingen goedkoper dan een effectieve aanpak via celstraffen, uit de ouderlijke macht ontzetten, enzovoort.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:56 schreef lezzer het volgende:
Ik denk niet dat ze (bewust) beschermd worden nee. Door de Nederlandse wet misschien.
Of misschien weegt men af wat het meest effectief en minst dure is in dit geval.
Ik denk niet dat er bij de gemeente Utrecht 3 ambtenaren te vinden zijn die deze familie zielig vinden.
Voor iemand rare dingen denkt, ik heb geen fuck met de hele zaak te maken hoor
In een ander topic heb ik eens gezegd dat er altijd wel ergens in heel die keten die zich met dit soort families bezig houdt een zwakke schakel zit.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:03 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Laten ze dat dan eens zien.
En elke euro die naar dit gezin gaat is er een teveel.
Het is toch van de zotte dat de kosten een afweging is om dit soort parasieten te helpen of niet....
En dat hoeft maar één iemand te zijn. Eén schakeltje die dat doet en het gaat mis.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:13 schreef Elfletterig het volgende:
En ik signaleer die houding overal: probleemmijdend, sussen, de boel pappen en nathouden, aso's en criminelen vooral niet voor het hoofd stoten; misschien houdt het wangedrag dan vanzelf wel een keertje op.
Want ze hebben geen villa toegewezen gekregen, 6 ton en tal van handreikingen en tegemoetkomingen? Denk je dat jij dat krijgt als je huurachterstand hebt + crimineel gedrag vertoont?quote:
De overheid ziet geen uitweg meer.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Want ze hebben geen villa toegewezen gekregen, 6 ton en tal van handreikingen en tegemoetkomingen? Denk je dat jij dat krijgt als je huurachterstand hebt + crimineel gedrag vertoont?
Wat nou geen uitweg. Ze konden als God in Frankrijk Nederland wonen maar verpestten het keer op keer.
Ik hoop dat ze snel de weg naar de grens vinden . Eventueel met wat hulpquote:Op maandag 21 mei 2012 13:25 schreef lezzer het volgende:
[..]
De overheid ziet geen uitweg meer.
Niet die familie. Die hebben nog wel wat uitwegen hoor
Of je leest gewoon de antwoorden die ik geef.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:18 schreef lezzer het volgende:
Of, geen uitweg meer zien.
[..]
Of je geeft een antwoord. Kan ook
Ik stel gewoon een vraag hoor.
Jij weet toch ook wel dat die feiten los van elkaar allemaal niet echt grote straffen op leveren?quote:Op maandag 21 mei 2012 13:26 schreef Viajero het volgende:
[..]
Of je leest gewoon de antwoorden die ik geef.
En waarom tel je die hele berg dan niet bij elkaar op en straf je ze voor alles waar je ze voor straffen kan? Waarom vindt jij het prima dat de wet niet wordt uitgevoerd?quote:Op maandag 21 mei 2012 13:30 schreef lezzer het volgende:
[..]
Jij weet toch ook wel dat die feiten los van elkaar allemaal niet echt grote straffen op leveren?
Bij elkaar is het een berg, maar een diefstalletje hier of daar schiet niet op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |