Maar hij heeft wel zijn beroemde werk " Also Sprach Zarathustra " geschreven, net omdat hij moraal hoog in het vaandel droeg.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:46 schreef Aristoo het volgende:
Theïsten denken systematisch dogmatisch. Ze zijn van jongs af aan geindoctrineerd met een soort religieuze variant van fascisme. Nog niet zolang geleden gooiden ze je op de brandstapel als je afwijkende ideeën er op na hield. Nu is hun enige redmiddel een hardnekkig doof zijn voor valide argumentatie en daarmee een hardnekkige ontkenning van welk feit dan ook dat niet strookt met hun 'feiten'. Nietsche loste dit op door God dood te verklaren
Volkomen mee eens.quote:maar met dit compromis (een verklaring voor de afwezigheid van God ) hebben ze geen vrede dus is het oorlog(evolutie v.s. creatie). In deze strijd zijn zij gewetenloos en spelen ze ronduit vals. Tegen beter weten in koppig doorgaan, de vuile kankerborderliners! Deze discussie is daarmee/daardoor volkomen zinloos. Je kan net zo goed tegen een muur lullen, en het liefs (natuurlijk) de klaagmuur...dus slotje! Weg met dat waardeloze geouwehoer van ze. Zendelingen hebben op Fok! niets te zoeken....
Sterker nog, zendelingen zitten niet op FOK. Die zitten op het zendingsveld. Als je wat wilt weten over liefde van God, moet je daar eens kijken.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:46 schreef Aristoo het volgende:
Zendelingen hebben op Fok! niets te zoeken
Da's een mooie. De voorgeschreven liefde blijkt toch moeilijk op te brengen. Dat is niet vreemd natuurlijk, maar het zou goed zijn als die mensen dat dan ook zouden accepteren. Liefde laat zich niet opleggen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:22 schreef Gedoetje het volgende:
Een tip voor de predikers hier: laat eens zien dat je zo vol liefde bent en niet vol veroordeling.
Ik vind het wel grappig als een religieus me een dwaas noemt. Vooral als Koning Dom het doet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:22 schreef Gedoetje het volgende:
Als er nog eens een religieus tegen een atheist zegt dat hij een dwaas is met die psalm tekst moet je gewoon die tekst uit jesaja quoten: Om uwentwil wordt Mijn Naam onder de heidenen gelasterd. Dat is gericht aan gelovigen.
quote:
Dat zou betekenen dat Man1986 iets beweert dat onjuist of onredelijk is. Maar wie beoordeeld dat?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:22 schreef Gedoetje het volgende:
[..]
Sterker nog, zendelingen zitten niet op FOK. Die zitten op het zendingsveld. Als je wat wilt weten over liefde van God, moet je daar eens kijken.
Als er nog eens een religieus tegen een atheist zegt dat hij een dwaas is met die psalm tekst moet je gewoon die tekst uit jesaja quoten: Om uwentwil wordt Mijn Naam onder de heidenen gelasterd. Dat is gericht aan gelovigen.
Als je niet meer zelf mag denken .... Zo helemaal op je knieen. Omdat je alleen maar beschikt over je menselijke vermogens. Zo zwak, zo niets tov het ABSOLUTE. De liefde begint bij de gedachte dat je NIETS bent. Je bent Gods liefde niet waard, want je bent zondig, schuldig, verdorven. Als Hij genade heeft voor de stront die jij bent, dan past alleen de grootst mogelijk dankbaarheid. Deze dankbaarheid is niet Gods liefde, maar tot meer ben je niet in staat.quote:Een tip voor de predikers hier: laat eens zien dat je zo vol liefde bent en niet vol veroordeling.
In de qoran staat over mensen die menen te weten wat god bedoelt: Zeg tegen hen: "Heb jij soms een ladder naar de hemel?"quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:56 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat Man1986 iets beweert dat onjuist of onredelijk is. Maar wie beoordeeld dat?
Niets wat man1986 beweert is onjuist, Zijn presuppositie is dat de bijbel letterlijk waar is, van de eerste tot de laatste zin. Alles wat je daartegenin kunt brengen is mensenwerk. Dus ga zelf maar na: Godswoord tov mensenwerk.
Er lopen 7.000.000.000 mensen op deze planeet rond. Laat ze maar naar man1986 luisteren, want hij spreekt Godswoord, de ABSOLUTE WAARHEID.
Zondig zijn we niet meer sinds J.C. (nee, niet degene uit Amsterdam!) onze zonden op zich genomen heeft en voor ons gestorven en verrezen is.quote:[..]
Als je niet meer zelf mag denken .... Zo helemaal op je knieen. Omdat je alleen maar beschikt over je menselijke vermogens. Zo zwak, zo niets tov het ABSOLUTE. De liefde begint bij de gedachte dat je NIETS bent. Je bent Gods liefde niet waard, want je bent zondig, schuldig, verdorven. Als Hij genade heeft voor de stront die jij bent, dan past alleen de grootst mogelijk dankbaarheid. Deze dankbaarheid is niet Gods liefde, maar tot meer ben je niet in staat.
Moeten wij mensen dan gaan uitmaken wat Godswoord is? Dan wordt het alsnog mensenwerk.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
In de qoran staat over mensen die menen te weten wat god bedoelt: Zeg tegen hen: "Heb jij soms een ladder naar de hemel?"
In modernere termen: "Heb jij soms zijn 06-nummer?"
En het letterlijk nemen van de bijbel: welke vertaling van welke vertaling?
Ja, omdat een God een perfect offer nodig heeft. Want voor minder kan het niet. Daarom heeft hij het offer zelf maar gebracht in de vorm van Jezus. Want de stront die wij zijn hadden anders ons verdiende loon gekregen: opgestookt in de hel. Gelukkig dus maar, dat je deze straf kunt ontlopen door volsterkte gehoorzaamheid aan God.quote:Zondig zijn we niet meer sinds J.C. (nee, niet degene uit Amsterdam!) onze zonden op zich genomen heeft en voor ons gestorven en verrezen is.
Dat doen de gristenen toch? Die beweren namelijk stellig dat de bijbel gods woord is. En volgens mij zijn gristenen nog steeds mensen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:17 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Moeten wij mensen dan gaan uitmaken wat Godswoord is? Dan wordt het alsnog mensenwerk.
Als je de bijbel leest dan voel je dat het Godswoord is. Net als de koran, zeker als deze in het arabisch wordt voorgedragen, dan weet je onmiddelijk dat het de ABSOLUTE WAARHEID is. En daarin staat wie jij bent: NIETS. In de Koran staat dat Allah de schepper is en Mohammed zijn laatste profeet. Aan zijn levenswandel kun je zien hoe je Allah behoort te dienen. Of je denkt dat je het beter weet en zul je worden gestraft. Als jezelf niet bedekt, als vrouw zijnde ... zo ongehoorzaam, zo zondig, zo walgelijk ....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:31 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat doen de gristenen toch? Die beweren namelijk stellig dat de bijbel gods woord is. En volgens mij zijn gristenen nog steeds mensen.
Hoezo die" maar"? Heb het BTW gelezen( Also Sprach Zarathustra dus) en ter kennisgeving aangenomen. Ik ben een autonoom die welliswaar voortborduurt op het gedachtengoed van vele anderen. Maar de theologie kan me gestolen worden. Wat een pseudo-wetenschap is dat toch, pure verspilling van intellect en tijd. En voor moraal heb je God dus niet nodig, je geweten volstaat. Luister ernaar en je hebt God niet nodig om een goed Mens te zijn....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 10:05 schreef ATON het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel zijn beroemde werk " Also Sprach Zarathustra " geschreven, net omdat hij moraal hoog in het vaandel droeg.
[..]
Gevoel is geen stellige waarheidquote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:43 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Als je de bijbel leest dan voel je dat het Godswoord is.
de absolute waarheid bestaat niet, het is alleen JOUW waarheid, Prima, maar verkondig deze niet aan mij als absoluut.quote:Net als de koran, zeker als deze in het arabisch wordt voorgedragen, dan weet je onmiddelijk dat het de ABSOLUTE WAARHEID is.
Alsof mij jouw interpretatie van een boekje wat kan schelenquote:En daarin staat wie jij bent: NIETS.
Dat jij na het lezen van een boek je angst de overhand laat nemen en ervoor kiest om dat boek tot op de letter te volgen, moet je helemaal zelf weten. Ik vind het jammer dat je daardoor andere mensen met een andere mening veroordeelt, en zelfs bestempelt als walgelijk. Ik zou jou namelijk nooit als walgelijk of zondig neerzetten.quote:In de Koran staat dat Allah de schepper is en Mohammed zijn laatste profeet. Aan zijn levenswandel kun je zien hoe je Allah behoort te dienen. Of je denkt dat je het beter weet en zul je worden gestraft. Als jezelf niet bedekt, als vrouw zijnde ... zo ongehoorzaam, zo zondig, zo walgelijk ....
Heb ik iets anders geschreven of is het gewoon een open deur intrappen dat je doet ?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:08 schreef Aristoo het volgende:
[..]
Hoezo die" maar"? Heb het BTW gelezen en ter kennisgeving aangenomen. Ik ben een autonoom die welliswaar voortborduurt op het gedachtengoed van vele anderen. Maar de theologie kan me gestolen worden. Wat een pseudo-wetenschap is dat toch, pure verspilling van intellect en tijd. En voor moraal heb je God dus niet nodig, je geweten volstaat. Luister ernaar en je hebt God niet nodig om een goed Mens te zijn....
Ik heb sterk het idee dat je zijn post volledig verkeerd begrijpt.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:36 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Gevoel is geen stellige waarheid
[..]
de absolute waarheid bestaat niet, het is alleen JOUW waarheid, Prima, maar verkondig deze niet aan mij als absoluut.
[..]
Alsof mij jouw interpretatie van een boekje wat kan schelen
[..]
Dat jij na het lezen van een boek je angst de overhand laat nemen en ervoor kiest om dat boek tot op de letter te volgen, moet je helemaal zelf weten. Ik vind het jammer dat je daardoor andere mensen met een andere mening veroordeelt, en zelfs bestempelt als walgelijk. Ik zou jou namelijk nooit als walgelijk of zondig neerzetten.
Hij gaf niet de indruk een sarcastische post te plaatsen eigenlijk. Een PI zou dan al veel duidelijkheid hebben verschaft. Maar inderdaad, kan zijn dat ik het verkeerd interpreteer.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb sterk het idee dat je zijn post volledig verkeerd begrijpt.
Nogmaals, hoezo die "maar"? Beweer ik wat anders dan? Of wou je alleen maar de man met een brede algemene ontwikkeling uithangen? En welke open deur ik hier intrap is me ook een raadsel....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:41 schreef ATON het volgende:
[..]
Heb ik iets anders geschreven of is het gewoon een open deur intrappen dat je doet ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |