abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111733072
Even kort: de Bijbel is op een paar uitzonderingen na, bijzonder slecht geschreven. Er is hier zo juist beweerd door een van de hyperchristenen dat de Bijbel geen tegenstellingen bevat, maar dat is natuurlijk onzin. Het ding staat vol tegenstellingen. Dat hyperchristenen van allerlei kromme logica gebruiken om die tegenstellingen goed te praten doet daar niets aan af.

Maar terug naar het onderwerp. Ik vind dat de reacties van diezelfde hyperchristenen vrij aardig aantonen hoe ernstig het verschijnsel christendom eigenlijk is. Je zou misschien kunnen denken dat het op commando liefhebben van anderen geen kwaad zou kunnen, maar niet alleen perverteren ze daarmee het concept liefde, maar tegelijkertijd forceren ze hun gevoel zo enorm, dat ze ook gevoelens van liefde kunnen uitzetten of de oprechte liefde van anderen zondig vinden.

In praktijk komt die verstoorde visie op liefde het ernstigst tot uiting bij de sekte van de jehova's getuigen. Zij zullen zelfs hun eigen familie verstoten vanwege een verschil van religieuze opvattingen. En om het allemaal nog perverser te maken: ze zeggen dat uit liefde te doen. Juist. Mensen verwerpen uit liefde. Je moet er maar opkomen.

De religie van de liefde is de religie tegen de liefde. Een levensovertuiging die bepaalde vormen van oprechte liefde slecht vindt en gedwongen liefde voorschrijft, is in essentie puur slecht omdat zij de kern van het mens-zijn ontkent.

Opmerkelijk genoeg staat de vraag of er überhaupt een god bestaat hier volledig buiten. De enige reden om een god te volgen die uit is op de vernietiging van de essentie van het menselijke, is zelfbehoud. Puur egoïsme dus. Angst voor de dood. Logisch, want angst voor de dood is een tweede zaak die het christendom graag in stand houdt. Volg god, dan leef je voor eeuwig. En dat ook nog eens in een paradijs. Wel eerst even je liefdesgevoelens inleveren, want god bepaalt vanaf nu wel wie je op welke manier lief mag hebben en wie niet.

Dus wat is de grote truc? Simpel. Accepteer liefde en de dood zoals ze zijn. Maak er geen zaken vol spelregels van, want liefde en de dood hebben geen spelregels. De hyperchristenen zouden er goed aan doen om te proberen te genezen van hun ziekte. De huisarts kan daarbij helpen. De overheid zou het als taak moeten zien om deze vreselijke stoornis zo goed als mogelijk te bestrijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2012 11:15:30 ]
  zaterdag 19 mei 2012 @ 09:46:56 #162
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111733670
Theïsten denken systematisch dogmatisch. Ze zijn van jongs af aan geindoctrineerd met een soort religieuze variant van fascisme. Nog niet zolang geleden gooiden ze je op de brandstapel als je afwijkende ideeën er op na hield. Nu is hun enige redmiddel een hardnekkig doof zijn voor valide argumentatie en daarmee een hardnekkige ontkenning van welk feit dan ook dat niet strookt met hun 'feiten'. Nietsche loste dit op door God dood te verklaren maar met dit compromis (een verklaring voor de afwezigheid van God ) hebben ze geen vrede dus is het oorlog. (evolutie v.s. creatie). In deze strijd zijn zij gewetenloos en spelen ze ronduit vals. Tegen beter weten in koppig doorgaan, de vuile kankerborderliners! Deze discussie is daarmee/daardoor volkomen zinloos. Je kan net zo goed tegen een muur lullen, en het liefs (natuurlijk) de klaagmuur...dus slotje! Weg met dat waardeloze geouwehoer van ze. Zendelingen hebben op Fok! niets te zoeken....

[ Bericht 0% gewijzigd door Aristoo op 20-05-2012 04:23:59 ]
pi_111733884
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 09:46 schreef Aristoo het volgende:
Theïsten denken systematisch dogmatisch. Ze zijn van jongs af aan geindoctrineerd met een soort religieuze variant van fascisme. Nog niet zolang geleden gooiden ze je op de brandstapel als je afwijkende ideeën er op na hield. Nu is hun enige redmiddel een hardnekkig doof zijn voor valide argumentatie en daarmee een hardnekkige ontkenning van welk feit dan ook dat niet strookt met hun 'feiten'. Nietsche loste dit op door God dood te verklaren
Maar hij heeft wel zijn beroemde werk " Also Sprach Zarathustra " geschreven, net omdat hij moraal hoog in het vaandel droeg.
quote:
maar met dit compromis (een verklaring voor de afwezigheid van God ) hebben ze geen vrede dus is het oorlog(evolutie v.s. creatie). In deze strijd zijn zij gewetenloos en spelen ze ronduit vals. Tegen beter weten in koppig doorgaan, de vuile kankerborderliners! Deze discussie is daarmee/daardoor volkomen zinloos. Je kan net zo goed tegen een muur lullen, en het liefs (natuurlijk) de klaagmuur...dus slotje! Weg met dat waardeloze geouwehoer van ze. Zendelingen hebben op Fok! niets te zoeken....
Volkomen mee eens.
pi_111733929
quote:
de vuile kankerborderliners!
Nou, dat is ook niet echt aardig hè?
pi_111735465
quote:
Zendelingen hebben op Fok! niets te zoeken
Sterker nog, zendelingen zitten niet op FOK. Die zitten op het zendingsveld. Als je wat wilt weten over liefde van God, moet je daar eens kijken.
Als er nog eens een religieus tegen een atheist zegt dat hij een dwaas is met die psalm tekst moet je gewoon die tekst uit jesaja quoten: Om uwentwil wordt Mijn Naam onder de heidenen gelasterd. Dat is gericht aan gelovigen.
Een tip voor de predikers hier: laat eens zien dat je zo vol liefde bent en niet vol veroordeling.
pi_111735558
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:22 schreef Gedoetje het volgende:
Een tip voor de predikers hier: laat eens zien dat je zo vol liefde bent en niet vol veroordeling.
Da's een mooie. De voorgeschreven liefde blijkt toch moeilijk op te brengen. Dat is niet vreemd natuurlijk, maar het zou goed zijn als die mensen dat dan ook zouden accepteren. Liefde laat zich niet opleggen.
quote:

Als er nog eens een religieus tegen een atheist zegt dat hij een dwaas is met die psalm tekst moet je gewoon die tekst uit jesaja quoten: Om uwentwil wordt Mijn Naam onder de heidenen gelasterd. Dat is gericht aan gelovigen.
Ik vind het wel grappig als een religieus me een dwaas noemt. Vooral als Koning Dom het doet.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 11:34:57 #167
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111735761
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 11:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Koning Dom
:o

En zalig zijn de armen van geest....... Zijn plekkie in het goddelijke Utopia is zeker. ;)
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 19 mei 2012 @ 13:56:37 #168
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111739594
quote:

[..]

Sterker nog, zendelingen zitten niet op FOK. Die zitten op het zendingsveld. Als je wat wilt weten over liefde van God, moet je daar eens kijken.
Dat zou betekenen dat Man1986 iets beweert dat onjuist of onredelijk is. Maar wie beoordeeld dat?
Niets wat man1986 beweert is onjuist, Zijn presuppositie is dat de bijbel letterlijk waar is, van de eerste tot de laatste zin. Alles wat je daartegenin kunt brengen is mensenwerk. Dus ga zelf maar na: Godswoord tov mensenwerk.

Er lopen 7.000.000.000 mensen op deze planeet rond. Laat ze maar naar man1986 luisteren, want hij spreekt Godswoord, de ABSOLUTE WAARHEID _O_ .

quote:
Als je niet meer zelf mag denken .... Zo helemaal op je knieen. Omdat je alleen maar beschikt over je menselijke vermogens. Zo zwak, zo niets tov het ABSOLUTE. De liefde begint bij de gedachte dat je NIETS bent. Je bent Gods liefde niet waard, want je bent zondig, schuldig, verdorven. Als Hij genade heeft voor de stront die jij bent, dan past alleen de grootst mogelijk dankbaarheid. Deze dankbaarheid is niet Gods liefde, maar tot meer ben je niet in staat.
The view from nowhere.
pi_111739958
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 13:56 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat Man1986 iets beweert dat onjuist of onredelijk is. Maar wie beoordeeld dat?
Niets wat man1986 beweert is onjuist, Zijn presuppositie is dat de bijbel letterlijk waar is, van de eerste tot de laatste zin. Alles wat je daartegenin kunt brengen is mensenwerk. Dus ga zelf maar na: Godswoord tov mensenwerk.

Er lopen 7.000.000.000 mensen op deze planeet rond. Laat ze maar naar man1986 luisteren, want hij spreekt Godswoord, de ABSOLUTE WAARHEID _O_ .
In de qoran staat over mensen die menen te weten wat god bedoelt: Zeg tegen hen: "Heb jij soms een ladder naar de hemel?"
In modernere termen: "Heb jij soms zijn 06-nummer?"

En het letterlijk nemen van de bijbel: welke vertaling van welke vertaling?
quote:
[..]

Als je niet meer zelf mag denken .... Zo helemaal op je knieen. Omdat je alleen maar beschikt over je menselijke vermogens. Zo zwak, zo niets tov het ABSOLUTE. De liefde begint bij de gedachte dat je NIETS bent. Je bent Gods liefde niet waard, want je bent zondig, schuldig, verdorven. Als Hij genade heeft voor de stront die jij bent, dan past alleen de grootst mogelijk dankbaarheid. Deze dankbaarheid is niet Gods liefde, maar tot meer ben je niet in staat.
Zondig zijn we niet meer sinds J.C. (nee, niet degene uit Amsterdam!) onze zonden op zich genomen heeft en voor ons gestorven en verrezen is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 19 mei 2012 @ 14:17:29 #170
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111740255
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In de qoran staat over mensen die menen te weten wat god bedoelt: Zeg tegen hen: "Heb jij soms een ladder naar de hemel?"
In modernere termen: "Heb jij soms zijn 06-nummer?"

En het letterlijk nemen van de bijbel: welke vertaling van welke vertaling?
Moeten wij mensen dan gaan uitmaken wat Godswoord is? Dan wordt het alsnog mensenwerk.

quote:
Zondig zijn we niet meer sinds J.C. (nee, niet degene uit Amsterdam!) onze zonden op zich genomen heeft en voor ons gestorven en verrezen is.
Ja, omdat een God een perfect offer nodig heeft. Want voor minder kan het niet. Daarom heeft hij het offer zelf maar gebracht in de vorm van Jezus. Want de stront die wij zijn hadden anders ons verdiende loon gekregen: opgestookt in de hel. Gelukkig dus maar, dat je deze straf kunt ontlopen door volsterkte gehoorzaamheid aan God.
The view from nowhere.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 14:31:39 #171
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111740658
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:17 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Moeten wij mensen dan gaan uitmaken wat Godswoord is? Dan wordt het alsnog mensenwerk.

Dat doen de gristenen toch? Die beweren namelijk stellig dat de bijbel gods woord is. En volgens mij zijn gristenen nog steeds mensen.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 14:43:32 #172
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111741021
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:31 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat doen de gristenen toch? Die beweren namelijk stellig dat de bijbel gods woord is. En volgens mij zijn gristenen nog steeds mensen.
Als je de bijbel leest dan voel je dat het Godswoord is. Net als de koran, zeker als deze in het arabisch wordt voorgedragen, dan weet je onmiddelijk dat het de ABSOLUTE WAARHEID is. En daarin staat wie jij bent: NIETS. In de Koran staat dat Allah de schepper is en Mohammed zijn laatste profeet. Aan zijn levenswandel kun je zien hoe je Allah behoort te dienen. Of je denkt dat je het beter weet en zul je worden gestraft. Als jezelf niet bedekt, als vrouw zijnde ... zo ongehoorzaam, zo zondig, zo walgelijk ....
The view from nowhere.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 14:49:18 #173
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111741167
Iedereen die over de Liefde van God ijlt ( de blijde boodschap) is een verkapte zendeling (Gaat heen en vermenigvuldig U").
Het claimen door hen van de zog. absolute waarheid is een gotspe.("Er zijn geen feiten, alleen interpretaties") En van "hebt Uw naaste lief gelijk Uzelf" brengen ze in de praktijk ook al niets terecht. Al 2012 jaar zijn ze hopeloos verdeeld over hoe de Bijbel geinterpreteerd moet worden, en slaan ze in naam van God andersdenkenden nog het liefst de hersens in. Tevens zijn ze sexueel zwaar gefrustreerd en over wat de priesters allemaal uitspoken met de aan hen toevertrouwde jeugd zullen we hier maar het zwijgen toe doen. Zo schijnheilig als de religieuzen vindt je ze nergens. En dan die absurde wensdroom van het eeuwige leven...Hoe verzin je het ?!. Niets is eeuwig (en eeuwig is het niets, na het verval van het proton over 1+200nullen jaar). Aanvaard nou eens de fundamentele zinloosheid van het leven, en verzin geen sprookjes, stelletje infantiele zwakzinnigen! Anders nagel ik jullie hier allemaal aan het kruis, zondaars !. En dat ik niet aardig overkom moet je maar beschouwen als de Wil van God en zijn wegen zijn ondoorgrondelijk....Fuck God!!.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:08:34 #174
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111741684
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 10:05 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel zijn beroemde werk " Also Sprach Zarathustra " geschreven, net omdat hij moraal hoog in het vaandel droeg.

[..]

Hoezo die" maar"? Heb het BTW gelezen( Also Sprach Zarathustra dus) en ter kennisgeving aangenomen. Ik ben een autonoom die welliswaar voortborduurt op het gedachtengoed van vele anderen. Maar de theologie kan me gestolen worden. Wat een pseudo-wetenschap is dat toch, pure verspilling van intellect en tijd. En voor moraal heb je God dus niet nodig, je geweten volstaat. Luister ernaar en je hebt God niet nodig om een goed Mens te zijn....

[ Bericht 1% gewijzigd door Aristoo op 19-05-2012 16:49:55 ]
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:36:07 #175
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111742572
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 14:43 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als je de bijbel leest dan voel je dat het Godswoord is.
Gevoel is geen stellige waarheid
quote:
Net als de koran, zeker als deze in het arabisch wordt voorgedragen, dan weet je onmiddelijk dat het de ABSOLUTE WAARHEID is.
de absolute waarheid bestaat niet, het is alleen JOUW waarheid, Prima, maar verkondig deze niet aan mij als absoluut.

quote:
En daarin staat wie jij bent: NIETS.
Alsof mij jouw interpretatie van een boekje wat kan schelen

quote:
In de Koran staat dat Allah de schepper is en Mohammed zijn laatste profeet. Aan zijn levenswandel kun je zien hoe je Allah behoort te dienen. Of je denkt dat je het beter weet en zul je worden gestraft. Als jezelf niet bedekt, als vrouw zijnde ... zo ongehoorzaam, zo zondig, zo walgelijk ....
Dat jij na het lezen van een boek je angst de overhand laat nemen en ervoor kiest om dat boek tot op de letter te volgen, moet je helemaal zelf weten. Ik vind het jammer dat je daardoor andere mensen met een andere mening veroordeelt, en zelfs bestempelt als walgelijk. Ik zou jou namelijk nooit als walgelijk of zondig neerzetten.
pi_111742748
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:08 schreef Aristoo het volgende:

[..]

Hoezo die" maar"? Heb het BTW gelezen en ter kennisgeving aangenomen. Ik ben een autonoom die welliswaar voortborduurt op het gedachtengoed van vele anderen. Maar de theologie kan me gestolen worden. Wat een pseudo-wetenschap is dat toch, pure verspilling van intellect en tijd. En voor moraal heb je God dus niet nodig, je geweten volstaat. Luister ernaar en je hebt God niet nodig om een goed Mens te zijn....
Heb ik iets anders geschreven of is het gewoon een open deur intrappen dat je doet ?
pi_111742868
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:36 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Gevoel is geen stellige waarheid

[..]

de absolute waarheid bestaat niet, het is alleen JOUW waarheid, Prima, maar verkondig deze niet aan mij als absoluut.

[..]

Alsof mij jouw interpretatie van een boekje wat kan schelen

[..]

Dat jij na het lezen van een boek je angst de overhand laat nemen en ervoor kiest om dat boek tot op de letter te volgen, moet je helemaal zelf weten. Ik vind het jammer dat je daardoor andere mensen met een andere mening veroordeelt, en zelfs bestempelt als walgelijk. Ik zou jou namelijk nooit als walgelijk of zondig neerzetten.
Ik heb sterk het idee dat je zijn post volledig verkeerd begrijpt.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:55:11 #178
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111743178
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb sterk het idee dat je zijn post volledig verkeerd begrijpt.
Hij gaf niet de indruk een sarcastische post te plaatsen eigenlijk. Een PI zou dan al veel duidelijkheid hebben verschaft. Maar inderdaad, kan zijn dat ik het verkeerd interpreteer.
pi_111743676
Ik ben nog steeds verwonderd dat man2732637 blijft ontkennen dat er nieuwe soorten uit dieren kunnen ontstaan. Hij blijft hij zich door allerlei bochten wringen door te zeggen dat het een hypothese is, of dat 'soort' niet gedefinieerd kan worden.
En ondertussen Atheïsten verwijten vanwege het niet serieus nemen van de bijbel en zijn contradicties. Wat is deze shit?
We're slowly approaching inevitable death.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:45:51 #180
291070 Aristoo
Boo! 2U2..
pi_111744797
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 15:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Heb ik iets anders geschreven of is het gewoon een open deur intrappen dat je doet ?
Nogmaals, hoezo die "maar"? Beweer ik wat anders dan? Of wou je alleen maar de man met een brede algemene ontwikkeling uithangen? En welke open deur ik hier intrap is me ook een raadsel....
Je opmerking over Nietsche is hier volkomen overbodig, dat wou ik er o.a.mee zeggen. Savvy?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')