Als je Deuterononium en Leviticus enzo er niet bij neemt, wordt deze opeens logisch.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:49 schreef man1986 het volgende:
[..]
God's liefde is altijd voor je open en altijd gereed om je zonden te vergeven.
De liefde van de wereld is oppervlakkig en kan zeer snel tegen je keren.
"Wanneer de wereld je haat, bedenk dan dat ze mij eerder haatte dan jullie. " Johannes 15:18
Een beetje respect voor mijn geloof he.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ga je hem nou een valse god in de maag splitsen?
Een groot profeet, ja. Een wegbereider, ja. Maar een god? nee.
Pastafarian (toch?) FTW!!!quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ga je hem nou een valse god in de maag splitsen?
Een groot profeet, ja. Een wegbereider, ja. Maar een god? nee.
Afijn, er is een kind geboren en de herders krijgen opdracht van de engelen om een schaap te gaan brengen in de stal. Een van de herders is nogal lang en stoot zijn hoofd aan de bovendorpel van de lage deur. "Auw! Jezus!"quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:52 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dankjewel, als de here zegent dat vannacht een fijne Rus heb, dan wil ik hem best Jezus noemen.
Ja OK. Maar ik ben soms zo vervuld van Hem, dat ik een beetje doordraaf en eigenlijk iedereen dat ware godsbewijs en dat ware inzicht gun. Dan vergeet ik dat Hij iedereen alle tijd geeft.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:54 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Een beetje respect voor mijn geloof he.
Als je het niet erg vindt, geloof ik niet in de evolutieleer.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:51 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Allah nog aan toe! Jij bent echt goed geprogrammeerd joh! As je het niet erg vind geloof ik er niets van.
bijbel:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 23:57 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Waarom is het strijdig met de bijbel? Alles wat God maakt is perfect. De evolutie werkt naar perfectie toe door eliminatie van het onvolmaakte, dan is het toch juist volgens hoe God het wil? Alleen is het een omgekeerd proces, het is niet aan het begin, maar aan het einde perfect.
Och, lef?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:00 schreef Klauz het volgende:
Je moet wel lef hebben om een fundamentalistische interpretatie van de Bijbel te verdedigen (met kinderen die uitgeroeid worden omdat ze in de verkeerde stam geboren zijn), terwijl je tegelijkertijd een onschuldige onderzoeker die de natuur bestudeert verantwoordelijk houdt voor de misdaden van Hitler/Stalin/etc.
Alleen is de evolutietheorie geen geloof. Ook al doe je net alsof dat wel zo is.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:04 schreef man1986 het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt, geloof ik niet in de evolutieleer.
[..]
bijbel:
"Blessed are the poor; for they shall inherit the earth. "
evolutie:
Survival of the fittest
Gods Woord is niet op evolutie gebaseerd en is tegenstrijdig met de evolutieleer (gelukkig maar).
waarom steun jij een oorlogszuchtige man uit een boekje van 2000+ jaar oud waarvan je nieteens weet wie het heeft geschrevenquote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:04 schreef man1986 het volgende:
[..]
[..]
bijbel:
evolutie:
Survival of the fittest
Gods Woord is niet op evolutie gebaseerd en is tegenstrijdig met de evolutieleer (gelukkig maar).
Ja, dat weten we nou wel. Maar geef eens argumenten. Andere dan: het staat niet in de bijbel of in de bijbel staat iets anders.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:04 schreef man1986 het volgende:
[..]
Wat is er strijdig aan de beide schuine zinnen? "Fittest" betekent trouwens niet de fitste, maar de best passende (to fit = passen).quote:[..]
bijbel:
evolutie:
Survival of the fittest
Er is wel degelijk een verband tussen de evolutietheorie en Hitler/Stalin/etc. alleen niet zoals de creationisten hier het voorstellen. Dit was een vorm van sociaal darwinisme, men paste de evolutietheorie op de menselijke samenleving toe, waardoor inderdaad dat principe van het recht van de sterkste ging gelden, het enige wat ze uit het oog verliezen is dat dit een kunstmatige toepassing is van dit principe, en dat de evolutie theorie op zichzelf er niet voor gezorgd heeft, maar mensen die op een verkeerde manier gebruik wilden maken van de evolutie theorie.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:00 schreef Klauz het volgende:
Je moet wel lef hebben om een fundamentalistische interpretatie van de Bijbel te verdedigen (met kinderen die uitgeroeid worden omdat ze in de verkeerde stam geboren zijn), terwijl je tegelijkertijd een onschuldige onderzoeker die de natuur bestudeert verantwoordelijk houdt voor de misdaden van Hitler/Stalin/etc.
Nee, dat vind ik niet erg. Integendeel. Ik vind het wel erg dat jij zo geprogrammeerd bent dat je binnen een paar seconden een bijbeltekst uit je mouw kunt schudden en die op hoogdravende toon extra aandikt met je eigen interpretatie. Dat is geen leven meer.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:04 schreef man1986 het volgende:
[..]
Je bedoelt de sages en legendes die in dat boek staan met de titel 'bijbel'? Overleveringen, meer niet.quote:Gods Woord.
Nee, man1986 weet precies hoe de Bijbel geïnterpreteerd moet worden.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet erg. Integendeel. Ik vind het wel erg dat jij zo geprogrammeerd bent dat je binnen een paar seconden een bijbeltekst uit je mouw kunt schudden en die op hoogdravende toon extra aandikt met je eigen interpretatie. Dat is geen leven meer.
Nee, is echt de waarheid hoor.quote:Je bedoelt de sages en legendes die in dat boek staan met de titel 'bijbel'? Overleveringen, meer niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch heeft het wel iets, zulke verhalen, ik bedoel, de verhalen in de bijbel zijn echt niet allemaal zo lelijk hoor, genesis is heel mooi beschreven, het is alleen jammer dat er geen realistische verhalen daarvoor bestaan die ook mooi zijn, dus moeten we het bij wetenschap houden, die ook mooi is.quote:Hier in Ierland hoor ik ze dagelijks in de pub, verteld door een leuke storyteller, meestal aan een flinke pint Guinness en al met dubbele tong sprekend door vele voorgaande pints. Amusante verhalen zonder enige verificatie, da's alles. Dus om daar nou mijn hele leven aan op te hangen, terwijl er zoveel prachtig bewijs is binnen de wetenschap dat de evolutietheorie alle eer aan doet. Ik denk er nog niet aan.De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
Maar dat zeg ik toch ook, dat het amusante verhalen zijn! Ik zeg nergens dat het lelijke verhalen zijn. Wat deze verhalen doen met de mensen die ze geloven, dat vind ik lelijk.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:18 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Toch heeft het wel iets, zulke verhalen, ik bedoel, de verhalen in de bijbel zijn echt niet allemaal zo lelijk hoor, genesis is heel mooi beschreven,
Nee klopt, maar ik zeg dat omdat iedereen en ik ook kritiek heb op de bijbel, dat het ondanks dat mooi beschreven verhalen zijn, voor de rest ben ik het met je eens, hoewel er ook wel christenen zijn die er wel goed mee omgaan. Die christenen die gewoon die waarden van liefde enzo in de praktijk brengen en het boek symbolisch zien heb ik geen enkel probleem mee, wel met zulke mensen hier.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar dat zeg ik toch ook, dat het amusante verhalen zijn! Ik zeg nergens dat het lelijke verhalen zijn. Wat deze verhalen doen met de mensen die ze geloven, dat vind ik lelijk.
Dat jij niet weet wie het geschreven heeft is een ding, maar dat de verschillende schrijvers zo nauwkeurig hun tekst kloppend hadden binnen een bepaalde tijdsspanne en uiteindelijk boek oplevert die geen tegenstrijdigheid bevat vind ik dat je dat wel eens moet beantwoorden.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
waarom steun jij een oorlogszuchtige man uit een boekje van 2000+ jaar oud waarvan je nieteens weet wie het heeft geschrevenkan je dat beantwoorden?
Bewijzen en feiten ontken ik niet. Maar de bewijzen en feiten ondersteunen de evolutieleer op geen enkele manier.quote:en de evolutie theorie waar (integenstelling tot jouw religie waar 0,0 bewijzen voor zijn) vele bewijzen voor zijn wimpel je af in 1 zin![]()
Lilith? Jij komt daar ook mee aan?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat weten we nou wel. Maar geef eens argumenten. Andere dan: het staat niet in de bijbel of in de bijbel staat iets anders.
[..]
Wat is er strijdig aan de beide schuine zinnen? "Fittest" betekent trouwens niet de fitste, maar de best passende (to fit = passen).
In den beginne was het woord, dus dat kan inderdaad niet op evolutie gebaseerd zijn.
Maar over de verdere interpretatie van gods woord valt nog een stevige boom op te zetten. Lilith en Eva, om te beginnen.
Maar gods woord is niet relevant voor de evolutie.
Ik hoef de bijbel niet te interpreteren, Gods Woord staat duidelijk en helder in de bijbel.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik niet erg. Integendeel. Ik vind het wel erg dat jij zo geprogrammeerd bent dat je binnen een paar seconden een bijbeltekst uit je mouw kunt schudden en die op hoogdravende toon extra aandikt met je eigen interpretatie. Dat is geen leven meer.
Dan is je mening hierbij duidelijk.quote:[..]
Je bedoelt de sages en legendes die in dat boek staan met de titel 'bijbel'? Overleveringen, meer niet.
Eer aan de evolutieleer geven?quote:Hier in Ierland hoor ik ze dagelijks in de pub, verteld door een leuke storyteller, meestal aan een flinke pint Guinness en al met dubbele tong sprekend door vele voorgaande pints. Amusante verhalen zonder enige verificatie, da's alles. Dus om daar nou mijn hele leven aan op te hangen, terwijl er zoveel prachtig bewijs is binnen de wetenschap dat de evolutietheorie alle eer aan doet. Ik denk er nog niet aan.
Niet nodig, Gods Woord is helder zonder interpretatie.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:18 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, man1986 weet precies hoe de Bijbel geïnterpreteerd moet worden.
Jouw mening is ook duidelijk.quote:Toch heeft het wel iets, zulke verhalen, ik bedoel, de verhalen in de bijbel zijn echt niet allemaal zo lelijk hoor, genesis is heel mooi beschreven, het is alleen jammer dat er geen realistische verhalen daarvoor bestaan die ook mooi zijn, dus moeten we het bij wetenschap houden, die ook mooi is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |