abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:54:24 #121
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_111727166
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:49 schreef man1986 het volgende:

[..]

God's liefde is altijd voor je open en altijd gereed om je zonden te vergeven.
De liefde van de wereld is oppervlakkig en kan zeer snel tegen je keren.

"Wanneer de wereld je haat, bedenk dan dat ze mij eerder haatte dan jullie. " Johannes 15:18
Als je Deuterononium en Leviticus enzo er niet bij neemt, wordt deze opeens logisch.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:54:46 #122
289973 TerryStone
meh, i say
pi_111727178
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ga je hem nou een valse god in de maag splitsen?
Een groot profeet, ja. Een wegbereider, ja. Maar een god? nee.
Een beetje respect voor mijn geloof he. :D
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:55:37 #123
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111727208
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ga je hem nou een valse god in de maag splitsen?
Een groot profeet, ja. Een wegbereider, ja. Maar een god? nee.
Pastafarian (toch?) FTW!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_111727224
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:52 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dankjewel, als de here zegent dat vannacht een fijne Rus heb, dan wil ik hem best Jezus noemen.
Afijn, er is een kind geboren en de herders krijgen opdracht van de engelen om een schaap te gaan brengen in de stal. Een van de herders is nogal lang en stoot zijn hoofd aan de bovendorpel van de lage deur. "Auw! Jezus!"
Waarop Jozef tegen Maria zegt: "Ah, dat was ook een leuke naam geweest voor onze Harrie."
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:57:05 #125
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_111727278
Waarom is het strijdig met de bijbel? Alles wat God maakt is perfect. De evolutie werkt naar perfectie toe door eliminatie van het onvolmaakte, dan is het toch juist volgens hoe God het wil? Alleen is het een omgekeerd proces, het is niet aan het begin, maar aan het einde perfect.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:58:47 #126
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111727351
Er is godsdienstvrijheid en daarom mag iedere gek in zijn eigen monster geloven.
The view from nowhere.
pi_111727402
Je moet wel lef hebben om een fundamentalistische interpretatie van de Bijbel te verdedigen (met kinderen die uitgeroeid worden omdat ze in de verkeerde stam geboren zijn), terwijl je tegelijkertijd een onschuldige onderzoeker die de natuur bestudeert verantwoordelijk houdt voor de misdaden van Hitler/Stalin/etc.
pi_111727410
mooie TT en ik zal een bijdrage leveren aan dit topic omdat ik de beroerdste niet ben. vol met liefde en aandacht w/
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_111727449
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:54 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Een beetje respect voor mijn geloof he. :D
Ja OK. Maar ik ben soms zo vervuld van Hem, dat ik een beetje doordraaf en eigenlijk iedereen dat ware godsbewijs en dat ware inzicht gun. Dan vergeet ik dat Hij iedereen alle tijd geeft.
Vuvuzela!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111727593
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:51 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Allah nog aan toe! Jij bent echt goed geprogrammeerd joh! As je het niet erg vind geloof ik er niets van.
Als je het niet erg vindt, geloof ik niet in de evolutieleer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 23:57 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Waarom is het strijdig met de bijbel? Alles wat God maakt is perfect. De evolutie werkt naar perfectie toe door eliminatie van het onvolmaakte, dan is het toch juist volgens hoe God het wil? Alleen is het een omgekeerd proces, het is niet aan het begin, maar aan het einde perfect.
bijbel:
"Blessed are the poor; for they shall inherit the earth. "

evolutie:
Survival of the fittest

Gods Woord is niet op evolutie gebaseerd en is tegenstrijdig met de evolutieleer (gelukkig maar).
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
pi_111727616
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:00 schreef Klauz het volgende:
Je moet wel lef hebben om een fundamentalistische interpretatie van de Bijbel te verdedigen (met kinderen die uitgeroeid worden omdat ze in de verkeerde stam geboren zijn), terwijl je tegelijkertijd een onschuldige onderzoeker die de natuur bestudeert verantwoordelijk houdt voor de misdaden van Hitler/Stalin/etc.
Och, lef?
En voor de goede orde: ik doe zelf geen onderzoek naar evolutie.

En hij hield de onderzoeker ook niet verantwoordelijkheid, maar deed alsof ik Stalin etc.verklaarde uit evolutie. Wat ik niet deed.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 00:06:56 #132
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_111727705
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:04 schreef man1986 het volgende:

[..]

[..]

bijbel:

evolutie:
Survival of the fittest

Gods Woord is niet op evolutie gebaseerd en is tegenstrijdig met de evolutieleer (gelukkig maar).
Alleen is de evolutietheorie geen geloof. Ook al doe je net alsof dat wel zo is.
The view from nowhere.
pi_111727709
quote:

[..]

[..]

bijbel:

evolutie:
Survival of the fittest

waarom steun jij een oorlogszuchtige man uit een boekje van 2000+ jaar oud waarvan je nieteens weet wie het heeft geschreven :') kan je dat beantwoorden?

en de evolutie theorie waar (integenstelling tot jouw religie waar 0,0 bewijzen voor zijn) vele bewijzen voor zijn wimpel je af in 1 zin :')
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_111727917
quote:

[..]

Ja, dat weten we nou wel. Maar geef eens argumenten. Andere dan: het staat niet in de bijbel of in de bijbel staat iets anders.
quote:
[..]

bijbel:

evolutie:
Survival of the fittest

Wat is er strijdig aan de beide schuine zinnen? "Fittest" betekent trouwens niet de fitste, maar de best passende (to fit = passen).

In den beginne was het woord, dus dat kan inderdaad niet op evolutie gebaseerd zijn.
Maar over de verdere interpretatie van gods woord valt nog een stevige boom op te zetten. Lilith en Eva, om te beginnen.

Maar gods woord is niet relevant voor de evolutie.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 00:14:08 #135
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_111727956
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:00 schreef Klauz het volgende:
Er is wel degelijk een verband tussen de evolutietheorie en Hitler/Stalin/etc. alleen niet zoals de creationisten hier het voorstellen. Dit was een vorm van sociaal darwinisme, men paste de evolutietheorie op de menselijke samenleving toe, waardoor inderdaad dat principe van het recht van de sterkste ging gelden, het enige wat ze uit het oog verliezen is dat dit een kunstmatige toepassing is van dit principe, en dat de evolutie theorie op zichzelf er niet voor gezorgd heeft, maar mensen die op een verkeerde manier gebruik wilden maken van de evolutie theorie.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 00:15:34 #136
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111728012
quote:

[..]

Nee, dat vind ik niet erg. Integendeel. Ik vind het wel erg dat jij zo geprogrammeerd bent dat je binnen een paar seconden een bijbeltekst uit je mouw kunt schudden en die op hoogdravende toon extra aandikt met je eigen interpretatie. Dat is geen leven meer.

quote:
Gods Woord.
Je bedoelt de sages en legendes die in dat boek staan met de titel 'bijbel'? Overleveringen, meer niet.

Hier in Ierland hoor ik ze dagelijks in de pub, verteld door een leuke storyteller, meestal aan een flinke pint Guinness en al met dubbele tong sprekend door vele voorgaande pints. Amusante verhalen zonder enige verificatie, da's alles. Dus om daar nou mijn hele leven aan op te hangen, terwijl er zoveel prachtig bewijs is binnen de wetenschap dat de evolutietheorie alle eer aan doet. Ik denk er nog niet aan.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 00:18:58 #137
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_111728131
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:15 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet erg. Integendeel. Ik vind het wel erg dat jij zo geprogrammeerd bent dat je binnen een paar seconden een bijbeltekst uit je mouw kunt schudden en die op hoogdravende toon extra aandikt met je eigen interpretatie. Dat is geen leven meer.

Nee, man1986 weet precies hoe de Bijbel geïnterpreteerd moet worden.

quote:
Je bedoelt de sages en legendes die in dat boek staan met de titel 'bijbel'? Overleveringen, meer niet.
Nee, is echt de waarheid hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Hier in Ierland hoor ik ze dagelijks in de pub, verteld door een leuke storyteller, meestal aan een flinke pint Guinness en al met dubbele tong sprekend door vele voorgaande pints. Amusante verhalen zonder enige verificatie, da's alles. Dus om daar nou mijn hele leven aan op te hangen, terwijl er zoveel prachtig bewijs is binnen de wetenschap dat de evolutietheorie alle eer aan doet. Ik denk er nog niet aan.
Toch heeft het wel iets, zulke verhalen, ik bedoel, de verhalen in de bijbel zijn echt niet allemaal zo lelijk hoor, genesis is heel mooi beschreven, het is alleen jammer dat er geen realistische verhalen daarvoor bestaan die ook mooi zijn, dus moeten we het bij wetenschap houden, die ook mooi is.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 00:25:50 #138
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_111728372
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:18 schreef MetalIsAwesome het volgende:

Toch heeft het wel iets, zulke verhalen, ik bedoel, de verhalen in de bijbel zijn echt niet allemaal zo lelijk hoor, genesis is heel mooi beschreven,
Maar dat zeg ik toch ook, dat het amusante verhalen zijn! Ik zeg nergens dat het lelijke verhalen zijn. Wat deze verhalen doen met de mensen die ze geloven, dat vind ik lelijk.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 00:30:28 #139
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_111728578
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:25 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar dat zeg ik toch ook, dat het amusante verhalen zijn! Ik zeg nergens dat het lelijke verhalen zijn. Wat deze verhalen doen met de mensen die ze geloven, dat vind ik lelijk.
Nee klopt, maar ik zeg dat omdat iedereen en ik ook kritiek heb op de bijbel, dat het ondanks dat mooi beschreven verhalen zijn, voor de rest ben ik het met je eens, hoewel er ook wel christenen zijn die er wel goed mee omgaan. Die christenen die gewoon die waarden van liefde enzo in de praktijk brengen en het boek symbolisch zien heb ik geen enkel probleem mee, wel met zulke mensen hier.
pi_111728860
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:06 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

waarom steun jij een oorlogszuchtige man uit een boekje van 2000+ jaar oud waarvan je nieteens weet wie het heeft geschreven :') kan je dat beantwoorden?
Dat jij niet weet wie het geschreven heeft is een ding, maar dat de verschillende schrijvers zo nauwkeurig hun tekst kloppend hadden binnen een bepaalde tijdsspanne en uiteindelijk boek oplevert die geen tegenstrijdigheid bevat vind ik dat je dat wel eens moet beantwoorden.

quote:
en de evolutie theorie waar (integenstelling tot jouw religie waar 0,0 bewijzen voor zijn) vele bewijzen voor zijn wimpel je af in 1 zin :')
Bewijzen en feiten ontken ik niet. Maar de bewijzen en feiten ondersteunen de evolutieleer op geen enkele manier.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat weten we nou wel. Maar geef eens argumenten. Andere dan: het staat niet in de bijbel of in de bijbel staat iets anders.

[..]

Wat is er strijdig aan de beide schuine zinnen? "Fittest" betekent trouwens niet de fitste, maar de best passende (to fit = passen).

In den beginne was het woord, dus dat kan inderdaad niet op evolutie gebaseerd zijn.
Maar over de verdere interpretatie van gods woord valt nog een stevige boom op te zetten. Lilith en Eva, om te beginnen.

Maar gods woord is niet relevant voor de evolutie.
Lilith? Jij komt daar ook mee aan?
En Gods Woord is zeker relevant aan onze bestaan. Evolutie daarin tegen, dat betwijfel ik.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:15 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik hoef de bijbel niet te interpreteren, Gods Woord staat duidelijk en helder in de bijbel.
En over programmeren gesproken, lees eens The Leipzig Connection erop na en kijk hoeveel evolutionaire/naturalistische/atheïstische indoctrinatieprocessen er plaatsvinden binnen de openbare schoolsystemen.

quote:
[..]

Dan is je mening hierbij duidelijk.

quote:
Eer aan de evolutieleer geven?
Afgoderij ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 00:18 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee, man1986 weet precies hoe de Bijbel geïnterpreteerd moet worden.
Niet nodig, Gods Woord is helder zonder interpretatie.
quote:
Toch heeft het wel iets, zulke verhalen, ik bedoel, de verhalen in de bijbel zijn echt niet allemaal zo lelijk hoor, genesis is heel mooi beschreven, het is alleen jammer dat er geen realistische verhalen daarvoor bestaan die ook mooi zijn, dus moeten we het bij wetenschap houden, die ook mooi is.
Jouw mening is ook duidelijk.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')